يكشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۰ - Jan 29, 2006
ورزش
Front Page

استقلال دوباره آغاز مي كند
چهره آبي استقلال
001797.jpg
001800.jpg
گروه ورزشي - سيامك قليچ خاني: نگاه خاص به يك تيم كار رايجي نيست به خصوص كه جريان حاكم بر يك تيم كه پايگاه مردمي گسترده اي دارد بر كليت فوتبال و ورزش جامعه اثر مي گذارد. اين  بار اين نگاه به استقلال است. تماشاگران استقلال سه نسل است كه تغيير كرده اند اما هنوز استقلال شكل منسجمي نگرفته است. پرسپوليس هم اينگونه است هرچند به نظر نام آشنا تر از استقلال است، اما ريشه و تاريخ آبي ها به دورتر برمي گردد، البته اگر شاهين را به پرسپوليس اتصال ندهيم.
۱- در اين سال هاي طولاني بارها قهرمان ليگ شده و در سطح بين المللي نيز پرافتخارترين تيم ايران است.
۲- بار ديگر دولت به حمايت ورزش آمده است. اين جمله اشتباهي است كه بي جهت اين روزها چماقي شده تا از رفاه استقلال جلوگيري شود. ورزش ما سالهاست كه دولتي است اما با راه هاي متفاوت كه در اين ميان استقلال و پرسپوليس هميشه اقشار محروم اين مجموعه دولتي بودند.
استقلال و پرسپوليس جزو  معدود تيم هايي هستند كه در كنار قدرت سازندگي، قدرت قهرماني را داشته و اين ويژگي را كمتر تيمي در فوتبال ما برخوردار است، از طرفي آنها سرمايه اي به نام تماشاگر در اختيار دارند.
بارها نوشته ايم كه استقلال و پرسپوليس بايد باشند تا فوتبال سير طبيعي خود را طي كند. اين دو باشگاه مردمي كه پايگاه بي شماري از علاقمندان است، بايد در آرامش و شرايط مطلوب مالي و روحي قرار بگيرد تا كليت فوتبال ما نيز كه فرايندش در تيم ملي تجلي مي كند آرامش داشته باشد.
۳- فوتبال با ايجاد چشم اندازي پيچيده با وجود آن كه قواعد ساده و عامه فهمي دارد، تأكيدي نمادين بر اين مطلب است كه بهترين و ماهرترين افراد مي توانند در اين بازي برنده شوند و اين كه مديريت صحيح مي تواند پيروزي بيافريند و آنچه به فوتبال، موفقيت و هويت مي بخشد، شكل و سيستم اداري آن است و تيم هايي به موفقيت مي رسند كه توجه كافي به اصول جامعه شناسي ورزش دارند و داراي سيستم اداري و برنامه ريزي مشخص و مدوني هستند.
استقلال اكنون مي خواهد دوباره آغاز كند ، با سيستم اداري صحيح و برنامه ريزي تدوين شده.
۴- روز گذشته نوشتيم هيأت مديره جديد استقلال اين هفته معرفي مي شود. به گفته نماينده وزارت رفاه در باشگاه استقلال تاكنون حضور رضايي نماينده مجلس شوراي اسلامي و دكتر حسين قريب به عنوان مديرعامل قطعي شده است. استقلال جديد را به زودي خواهيم ديد.

اتريش يا سوئيس محل برپايي اردوي تيم ملي فوتبال
رئيس  فدراسيون  فوتبال  گفت : تيم  ملي  فوتبال  ايران  در يكي  از كشورهاي اتريش  يا سوئيس  اردو مي زند.
دكتر محمد دادكان  افزود: تيم  ملي  فوتبال  ايران  به  مدت  ۱۰ روز در يكي  از اين  دو كشور اردوي  برپا و ديداري  دوستانه  را برگزار خواهد كرد.وي  درخصوص  ديدارهاي  دوستانه  تيم  ملي  فوتبال  ايران  گفت : از طريق سفارتخانه هاي  كشورمان  با فدراسيون هاي  كلمبيا، تركيه ، سوئيس ، اتريش  و بلاروس  تماس  گرفته ايم  تا شرايط براي  برگزاري  انجام  يك  ديدار دوستانه  تا پايان  سال  جاري  فراهم  شود.
رئيس  فدراسيون  فوتبال  درباره  اضافه  شدن  يك  مربي  ايراني  به  كادر فني تيم  ملي  فوتبال  ايران   گفت : اگر كميته  فني  احساس  كرد كه  تيم  ملي  نياز به يك  مربي  ايراني  دارد، يك  مربي  به  تيم  دعوت  مي شود.

مقام چهارمي تيم بسكتبال ذوب آهن و سئوالات بي جواب
گروه ورزشي: ره آورد سفر تيم بسكتبال ذوب  آهن اصفهان به مسابقات بين المللي جام شيخ راشد امارات مقام چهارمي بود، در حالي كه سال پيش صباباتري در همين بازيها به مقام نيابت قهرماني رسيد.
در اين بازيها مقام هاي اول تا سوم نصيب تيم هاي الرياض لبنان، الجزيره مصر و فسلينگ اردن شد. در بازي رده بندي ذوب آهن با تن دادن به چهارمين شكست خود مقابل نماينده اردن با عنوان چهارمي و كسب دو برد به كار خود خاتمه داد. در ارتباط با اين سفر سئوالات زيادي مطرح است كه آيا حضور ذوب آهن در تورنمنت دوستانه ارزش لغو دو بازي از بازيهاي حساس ليگ برتر باشگاه هاي ايران را آن هم در نخستين مرحله پلي آف داشت؟ جواب صباباتري را چه كسي مي دهد كه تنها يار كمكي ذوب آهن و بازيكن اعزامي اش را بايد مصدوم تحويل بگيرد؟شايد اين بازيها براي تيم هايي چون الرياض لبنان، فسلينگ اردن و ديگر رقباي دو نماينده ايران در ليگ غرب آسيا يك دوره بازيهاي تداركاتي مناسب محسوب شد، اما اين بازيها چه سودي به حال ذوب آهن داشت كه درگير بازيهاي داخلي است؟

فاصله بايرن مونيخ با هامبورگ بيشتر شد
001791.jpg
حسن حيدري: تيم فوتبال هامبورگ در شروع دوباره بوندس ليگا در سال جديد مقابل نورنبرگ دو بر يك شكست خورد تا فاصله اين تيم با بايرن مونيخ بيشتر شود.
در اين ديدار ايوان سانكو (۶۷) و استفان كسلينك (۷۳) براي ميزبان گلزني كردند و تنها گل هامبورگ نيز توسط وولف مدافع نورنبرگ درون دروازه خودي جاي گرفت.
بايرن مونيخ در اولين بازي هفته هجدهم با پيروزي قاطع سه بر يك برابر گلادباخ در صدر جدول به پيشتازي خود ادامه داد. روي ماكاي (۶۹ و ۱۳) و بالاك (۵۵) براي بايرن در اين ديدار گل زدند.
در حال حاضر، بايرن مونيخ با ۴۷ امتياز در صدر جدول باقي ماند.
در هفته هجدهم شكست هامبورگ مقابل تيم ته جدولي نورنبرگ تنها شگفتي هفته نبود، زيرا هرتا نيز در زمين خود به سختي توانست مقابل تيم ۱۰ نفره هانوفر به تساوي برسد. در اين ديدار كه وحيد هاشميان از ابتدا در تركيب تيمش حضور داشت دوبروفسكي در دقيقه ۱۲ گل اول را زد. اخراج آلتين لالا كاپيتان هانوفر در دقيقه ۴۵ به ضرر هانوفر تمام شد و در نيمه دوم هرتابرلين كاملا بر بازي احاطه پيدا كرد. با خروج هاشميان در اين نيمه هانوفر به بازي تدافعي روي آورد و در نهايت وان بوريك در دقيقه ۹۱ با ضربه سر نتيجه را براي هرتا برابر كرد. در ساير بازيهاي اين هفته لوركوزن دو بر يك اينتراخت فرانكفورت را شكست داد. دورتموند سه بر دو از سد ولفسبورگ عبور كرد و ماينتز چهار بر دو كلن را درهم كوبيد.اشتوتگارت نيز در زمين خود برابر دويسبورگ يك بر صفر شكست خورد.

ليگ برتر واليبال ايران
صنام - برق زير ذره بين نگاهها
001788.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران (جام موعود) به هفته بيستم رسيد. در ميان بازيهاي اين هفته برخورد دو تيم تهراني صنام و برق از جهات مختلف بيشتر از تمامي بازيهاي ديگر زير ذره بين خواهد بود. برق هفته پيش نوار پيروزي پياپي اش توسط گل  گهر قطع شد و صنام نيز در جنوب با شكست مقابل پتروشيمي دچار تغييرات در كادر فني خود شد.
صنام را بايد با سرمربي جديدش در اين بازي ديد.
برق در بازي رفت اسير تلاطمات دروني خود شد و بازي نزديك را ۳ بر ۲ واگذار كرد. صنام براي بيرون رفتن از بحران و برق براي دوباره قرار گرفتن روي ريل پيروزي نياز مبرمي به برد در مقابل يكديگر دارند.
قبل از رويارويي صنام با برق، پيكان صدرنشين با ذوب آهن روبرو مي شود. ذوب آهن در مصاف با پيكان چيزي براي از دست دادن نخواهد داشت، اما صدرنشين در رقابت با آذرپيام براي حفظ صدرنشيني به برد مطلق مي انديشد. آذرپيام نيز در پيكار با همسايه ديوار به ديوارش آيدانه چالدران با چشم داشتن به لغزش احتمالي پيكان رؤياي صدرنشيني را در سر دارد. چنين است وضعيت دو تيم هم استاني پيام مخابرات گلستان و نئوپان گنبد كه گنبدي ها براساس راي كميته انضباطي در آق قلا ميزبان خواهند بود. سايپا در سيرجان جدالي نفس گير با ميزباني خواهد داشت كه هفته گذشته با شكست برق خبرساز شد. گل گهر در انديشه شگفتي ديگري است به خصوص آنكه سايپا از وجود سيدمهدي بازار گرد هم به دليل مصدوميت محروم است.
برنامه بازيهاي امروز (سالن ۷ تير)
ساعت ۱۵: پيكان _ ذوب آهن
ساعت ۱۷: صنام _ برق
ساعت ۳۰/۱۶: پگاه اروميه _ پتروشيمي  ماهشهر
ساعت ۳۰/۱۶: نئوپان گنبد _ پيام گلستان
ساعت ۳۰/۱۶: گل گهر سيرجان _ سايپا تهران
ساعت ۳۰/۱۶: آلكا قم- پرسپوليس تهران
ساعت ۳۰/۱۶: آيدانه چالدران _ آذر پيام

كادر فني تيم هاي كشتي آزاد ايران در جام
«جام پهلوان تختي»
ايرنا: كميته  مربيان  فدراسيون  كشتي  روز شنبه  اعضاي  كادر فني  تيم هاي  كشتي  آزاد ايران  را براي  شركت  در مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  آزاد جام  جهان  پهلوان تختي  مشخص  كرد.
مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  آزاد جام  تختي  در روزهاي  ۳ تا ۵ اسفندماه  آينده  در شهر ساري  برگزار خواهد شد.مربيان  انتخاب شده ، كشتي گيران  آزادكار را براي  شركت  در اين  مسابقه ها در اردو آماده  خواهند كرد.
اسامي اعضاي  كادر فني  تيم هاي  كشتي  آزاد ايران  از اين  قرار است :
مربيان :محسن  كاوه ، عباس  جديدي  و رضا جان  بزرگي  از تهران ، اويس  ملاح  از گلستان ، محمود اسماعيل  پور و اسماعيل  دنگسركي  از مازندران ، سعيد گودرزي ، عزيزالله  سيف  و تورج  ظفري  از همدان ،محمد كرماني  از كرج ، سيدابوطالب  فخرالديني  از گيلان  و قدير نخودچي  از خراسان   رضوي .
مربي  بدنساز: كيانوش  اعتماد مقدم  از تهران .
پزشك  تيم هاي  ملي: دكتر بابك  شادگان  از تهران .
سرپرست  اردو: سلمان  قادري  از مازندران .


چهار رويداد مهم بين المللي در انتظار
دووميداني كاران ايران
001794.jpg
گروه ورزشي: در آستانه چهار رويداد مهم بين المللي در ورزش دووميداني اميدهاي ايران در مسابقاتي تحت عنوان دهه مبارك فجر به رقابت پرداختند. قهرماني داخل سالن آسيا در تايلند، قهرماني جوانان آسيا (ماكائو)، بازي هاي آسيايي دوحه و قهرماني داخل سالن جهان (مسكو) رقابت هايي است كه دووميداني در پيش رو دارد. حضور قهرمانان اين رشته در اردوهاي تخصصي داخلي و خارج از كشور باعث شد تا جوانان در ميدان فجر خود را محك زده و معرفي كنند تا به آينده دووميداني اميدوار شويم.
به عنوان مثال مهدي اميني توانست در ماده پرش طول به ركورد ۷ متر و ۶۳ سانتي متر دست پيدا كند و ۲۱ سانتي متر ركورد قبلي را كه در سال ۱۳۷۱ به دست آمده بود ترقي دهد. در رقابت هاي دووميداني داخل سالن دهه مبارك فجر، باشگاه هاي كشورمان حضور داشتند كه در نهايت نفت به مقام قهرماني رسيد و ذوب آهن و دانشگاه آزاد به ترتيب دوم و سوم شدند. جدا از تيم اعزامي به رقابت هاي داخل سالن آسيا، سجاد مرادي نيز نماينده ايران در رقابت هاي داخل سالن جهان در مسكو است.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |