يكشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۰ - Jan 29, 2006
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران :
مدارس كانكسي، چادري و سه شيفته برچيده شد
001803.jpg
ايسنا : رئيس سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران گفت: امسال هيچ مدرسه در كانكس، چادر كپري يا مدرسه سه شيفته در آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران تشكيل نشده است.
سيد علي يزدي خواه در همايش شوراي آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: در سال تحصيلي جاري حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مقطع مختلف مدارس شهرستان هاي استان تهران مشغول به تحصيل هستند.به گفته وي نرخ قبولي در پايه ابتدايي ۹۸ درصد و در پايه راهنمايي بيش از ۹۶ درصد است.يزدي خواه ميانگين افت تحصيلي را در دوره متوسطه ۳۱ درصد عنوان كرد و افزود: با توجه به نظام سال واحدي در مقطع متوسطه، دانش آموزان سال دوم و سوم برخي واحدها را مي توانند در مقاطع بعدي امتحان دهند كه به همين لحاظ افت آموزشي در متوسطه بيشتر است.
نقش ۸۰ درصدي خيرين
در زدودن مدارس كپري
از سوي ديگر رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور گفت: خيرين در زدودن مدارس كپري و احداث مدارس جديد مناطق روستايي كشور، ۸۰ درصد از دولت جلوتر هستند.
حافظي، در مراسم تجليل از خانواده هاي خيرين مدرسه ساز استان لرستان با اعلام اين كه در حال حاضر مدارس تخريبي بسياري در كشور نيازمند بازسازي هستند، ازعدم توجه به بازسازي مدارس روستايي انتقاد كرد و گفت: پيش از آن كه بار ديگر شاهد حادثه دلخراشي در مدارس روستايي باشيم، بايد چاره اي جدي بينديشيم.
وي خاطرنشان كرد: طبق توافقي كه بين خيرين مدرسه ساز و دولت در زمينه احداث۵۰ هزار كلاس درس در مناطق روستايي كشورصورت گرفته، تا كنون مجمع خيرين مدرسه ساز به تعهدات خود عمل كرده  است، اما متاسفانه از ۱۸هزار كلاس درس كه دولت متعهد شده بود، فقط احداث ۱۰ هزار كلاس را شاهد بوديم.
وي ميزان كمكهاي خيرين مدرسه ساز كشور طي سال جاري را ۲۷۶ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: ۱۷ هزار خير مدرسه ساز كشور همگام با دولت تلاش مي كنند بستر مناسب جهت توسعه آموزش وپرورش را فراهم كنند و با توجه به اين كه تا چند سال آينده كشور در زمينه فضاي آموزشي بي نيازخواهد شد، اين مجمع فعاليت خود را در زمينه نرم افزارها متمركز خواهد كرد.در ادامه اين مراسم، معصومي، رئيس سازمان آموزش وپرورش لرستان نيز گفت: در حال حاضر ۵۰۴ مدرسه در حال تخريب و ۱۸۲ مدرسه استيجاري در استان وجود دارد.
وي افزود: استان لرستان نيازمند احداث ۷۰۰ كلاس درس در مناطق روستايي است.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* «سرحال بودن» همان «درحال بودن» است.
* به جرم «يك طرفه رفتن» به قاضي، «جريمه شدم» !
* وقتي «مردم» ، فهميدم «چه خاكي به سرم شده» !
* «كلاه سر خود» نگذار، حتي براي «سرگرمي» !
* اگر «گشاده دست» نيستي، «گشاده رويي» خرجي ندارد.

۸ مهر مفقوده از موزه ملي ايران پيدا شد
گروه علمي فرهنگي: با پيگيري هاي انجام شده از سوي مسئولين يگان حفاظت و تمهيدات اتخاذ شده ۸ مهر مفقوده موزه ملي ايران مربوط به دوره پيش از ميلاد پيدا شد.حميد بقايي، قائم مقام رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اعلام اين خبر گفت: مفقود شدن مهرهاي ياد شده به دنبال بررسي هاي عمومي مسئولان موزه از ويترين هاي اين موزه طي ماه گذشته مشخص شد.
به دنبال اين خبر و اطلاع يافتن مسئولان آگاهي، يگان حفاظت سازمان، دفتر حقوقي سازمان و ارايه مدارك مربوط به مشخصات ۸ مهر مفقوده به اين دفتر جهت ارائه به پليس بين الملل و تشديد مسائل حفاظتي از سوي يگان حفاظت سازمان و مساعدت كاركنان زحمتكش اين موزه سارقان قادر به خروج اين اموال از موزه نشدند و اشياء يادشده (شنبه) در يكي از بخشهاي موزه پيدا شد.به گفته حميد بقايي اين آثار طي مراسمي با حضور نمايندگان رسانه هاي گروهي به محل استقرار سابق خود بازگردانده خواهند شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، ۸ مهر يادشده همه متعلق به هزاره اول پيش از ميلاد هستند كه ۶ عدد از آنها از جنس مفرغ مكشوفه از لرستان و ۲ عدد ديگر از نوع مهر استامپي با دسته برنجي و نقره اي به ترتيب داراي نقش يك زن و نيمرخي از نقش يك مرد است.از آنجا كه اين آثار در فهرست اشياي ملي ايران به ثبت رسيده است سارقان نمي توانستند آنها را در هيچ يك از نهادهاي فرهنگي هنري دنيا به فروش برسانند.
افزايش بي سابقه زاد و ولد تهراني ها نسبت به ۱۰ سال گذشته
فارس: مديركل ثبت احوال استان تهران با اشاره به اينكه امسال رشد ولادت در استان تهران ۶۸/۸ درصد افزايش يافته است گفت: اين ميزان رشد، نسبت به ۱۰ سال گذشته در تهران بي سابقه بوده است. سيد احمد قشمي افزود: در ۱۰ ماهه اول سال جاري، ۱۵۹ هزار و۴۹۳ واقعه تولد در تهران رخ داده كه نسبت به سال گذشته رشد ۶۸/۸ درصدي ولادت را در استان تهران داشته ايم.وي با اشاره به اينكه در استان تهران در هر ساعت ۲۲ نوزاد متولد مي شود بيان كرد: افزايش ولادت باعث چالش هاي اساسي در رشد جمعيت در تهران خواهد شد.قشمي همچنين اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال جاري در استان تهران ۴۴ هزار و ۶۵۲ واقعه فوت ثبت شده است كه نسبت به سال گذشته حدود ۳ درصد افزايش مرگ و مير در استان تهران داشته ايم.

اقتصاد ايران ظرفيت جذب ميلياردها دلار
سرمايه گذاري خارجي را دارد
فارس: موسسه اقتصادي بيزينس مانيتور طي تحليلي از وضعيت سرمايه گذاري خارجي در ايران اعلام كرد: اقتصاد اين كشور با ظرفيت هاي بالاي خود توان جذب ميلياردها دلار سرمايه گذاري خارجي را داراست.
سرمايه گذاري خارجي در ايران همواره در سطحي بسيار پايين قرار داشته و اين در حالي است كه اقتصاد اين كشور با ظرفيت هاي بالاي خود توان جذب ميلياردها دلار سرمايه گذاري خارجي را داراست. همواره دو فاكتور به عنوان مانع اصلي در راه جذب سرمايه گذاري خارجي در ايران عمل كرده  اند كه عبارتند از نگاه ملي گرايانه به سرمايه گذاري خارجي و همچنين نگاه سياسي و ابزاري به اقتصاد.
در اثر استيلاي چنين نگاهي بوده است كه در طي سال هاي ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ رقم سرمايه گذاري خارجي وارد شده به ايران از ۳۱ ميليون دلار در سال فراتر نرفت.
اين گزارش افزود: با روي كارآمدن محمد خاتمي در سال ۲۰۰۲ و تضعيف دو فاكتور فوق اين رقم از ۳۱ ميليون دلار در سال به ۲۰۰ ميلون دلار در سال طي سال هاي ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ افزايش يافت.

عليرغم باقي ماندن تنها ۱۰ روز تا آغاز ثبت نام نيمسال دوم
عدم پرداخت وام شهريه و كمك تحصيلي
دانشجويان معلول دانشگاه آزاد
ايسنا: در حالي كه كمتر از ۱۰ روز به آغاز ثبت نام نيمسال دوم سال تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي باقي نمانده است، وام شهريه دانشجويان اين دانشگاه هنوز پرداخت نشده است، اين در حاليست كه پيش از اين رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم از پرداخت وام شهريه تا پيش از آغاز نيمسال دوم كليه دانشگاه هاي كشور خبر داده بود.
محمد حسين سدهي نيا در اين باره،  گفت: با تصميم دولت، مقرر شده اعتباري براي تامين بخشي از شهريه و بازپرداخت بعداز فراغت از تحصيل در اختيار دانشجويان دوره هاي شهريه اي دانشگاه ها قرار داده شود، اين در حاليست كه عليرغم اين تصميم، بانك ها قصد دارند اين اعتبار را يك جا به حساب صندوق رفاه دانشجويان واريز كرده و بلافاصله با كارمزد ۴ درصد و در ۳۶ قسط متوالي ماهانه وصول كنند كه اين شرايط به هيچ وجه با خصوصيات اعتبار تصويبي دولت مطابقت ندارد.
مدير كل تسهيلات اعتباري دانشگاه آزاد اسلامي عدم مطابقت شرايط بازپرداخت وام با مصوبات دولت را از علل تاخير پرداخت وام شهريه دانشجويان عنوان كرد. وي در ادامه با اشاره به وضعيت نامشخص كمك تحصيلي دانشجويان معلول دانشگاه آزاد اسلامي، يادآور شد: دولت در برنامه اي متقبل شده بود كه از محل بودجه سازمان بهزيستي شهريه بيش از ۲ هزار دانشجوي معلول تحت حمايت سازمان بهزيستي را بپردازد كه در حال حاضر با گذشت يك ترم تحصيلي، پرداخت شهريه اين دسته از دانشجويان در بلاتكليفي به سر مي برد. سدهي نيا افزود: براي شهريه دانشجويان معلول حدود هشت ميليارد ريال هزينه شده است كه پس از پيگيريهاي فراوان مقرر شد كه اين مساله در سازمان مديريت بررسي شود.
وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه شهريه اين دانشجويان پرداخت نشود، ثبت نام ترم جديد تحصيلي از اين دانشجويان با مشكل مواجه مي شود.

بودجه بيمه اجتماعي روستائيان براي
سال آينده ۵/۵ برابر مي شود
فارس: مديرعامل صندوق بيمه روستائيان گفت: بودجه بيمه اجتماعي روستاييان براي سال آينده ۵/۵ برابر مي شود.
سيدمجيد موسويان افزود: درخواست بودجه ۱۶۰ ميليارد توماني براي بيمه اجتماعي روستائيان داده شده است كه به نسبت بودجه سال جاري ۵/۵ برابر خواهد شد.
وي گفت: تمامي روستائيان و عشاير كشور مي توانند با داشتن حداقل ۱۸ سال سن به شرط سكونت در مناطق روستائي و عشايري در سال جاري و پرداخت مبلغي به انتخاب خود، سالانه بين ۵۴ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان، به عضويت صندوق درآمده و از مزاياي آن مانند مستمري ازكارافتادگي كلي، مستمري بازماندگان و مستمري پيري برخوردار شوند.
مديرعامل صندوق بيمه روستائيان اظهار داشت: دولت طبق قانون ۲ برابر حق بيمه پرداختي بيمه شدگان روستايي را به صندوق پرداخت خواهد كرد و رقم مستمري به بيمه شدگان نيز، طبق مقررات، بر اساس ميزان تورم هر ساله افزايش خواهد يافت.

گفته مي شود...
*عارف: اخيراً يك گروه ۱۴ نفره از اعضاي گروهك تروريستي فرقان با سنين ۲۰ تا ۳۵ ساله به سرپرستي مولوي عبدالمالك ريگي پس از عبور از شهر دالبندين پاكستان از طريق مناطق مرزي مندوبلو و پيشين وارد شهرستان ايرانشهر و زاهدان شده اند. مأموريت اين گروه ترور و ربودن افسران ارشد نظامي و انتظامي زاهدان است.
ريگي يكي ازفعالان گروه فرقان است كه عملياتهاي تروريستي از جمله حمله به گشت انتظامي ناجا در زاهدان و حمله به خودرو پليس راه خاش - زاهدان و حمله به قرارگاه عملياتي مقداد خاش توسط وي و عواملش صورت گرفته است.
*مهر: با رايزني هاي صورت گرفته ميان ايران و فرانسه،  قرار است هواپيماي ايرفرانسي كه در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ، بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را از پاريس به تهران آورد، به عنوان نمادي از آن روزهاي باشكوه خريداري شود. عمر پروازي اين هواپيما به پايان رسيده است.
*مهر:اخيرا يك گروه انحرافي كه ملغمه اي از هندوئيسم و بوديسم هستند در تهران فعال شده است. اين گروه كه نام خود را «رام الله» گذاشته در هفته هاي اخير اقدام به برپايي چند نشست و گردهمايي، حتي در اماكن عمومي و فرهنگي تهران نموده است. از سوي ديگر، با اوج گيري فعاليت هاي چند گروه جعلي در قالب عرفان هاي وارداتي، چهار نهاد سازمان تبليغات اسلامي، صدا و سيما، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت ارشاد ماموريت يافته اند برنامه هايي را در جهت افشاي عوامل پشت پرده اين گروه ها تدارك ببينند.
*مهر: رئيس جمهور از افزايش حجم مبادلات اقتصادي ايران و فرانسه انتقاد كرده است. احمدي نژاد با اشاره به مواضع منفي فرانسه در پرونده هسته اي ايران، خواستار توجه بيشتر دستگاههاي اقتصادي به تنظيم روابط تجاري با ملاحظه مواضع سياسي كشورها شده است.

نامه متكي به وزيران خارجه دانمارك، نروژ و سوئد؛
رشد اسلام ستيزي در اروپا موجب نگراني
عميق دولت و ملت ايران است
ايلنا: منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان با ارسال نامه  اي خطاب به وزراي خارجه دانمارك، نروژ و سوئد، اقدام برخي از روزنامه  هاي اين سه كشور در توهين به ساحت پيامبر عظيم  الشأن اسلام(صلي  الله  عليه  وآله) را موجبات نگراني عميق كشورهاي اسلامي و از جمله دولت و ملت ايران دانست و از روند رو به رشد اسلام  ستيزي و توهين به اسلام و مقدسات اسلامي در برخي از كشورهاي اروپايي اظهار تأسف و نگراني كرد.متكي در اين نامه، لزوم احترام به ارزش  ها و مقدسات مذاهب و اديان الهي نه  تنها در چارچوب آموزه  ها و تعليمات ديني بلكه در موازين حقوقي و بين  المللي از جمله معاهدات بين  المللي حقوق  بشر را مورد تأكيد قرار داد و خواستار حفظ و رعايت آن شد.
در نامه وزير امو رخارجه كشورمان به همتايان اروپايي خود، نظر آنان به بيانيه نشست فوق  العاده سران كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در مكه جلب شد كه در آن موضوع اسلام  ستيزي به   عنوان يكي از اشكال نژادپرستي و تبعيض نژادي مورد اعتراض و انتقاد شديد قرار گرفته است.
در نامه وزير امور خارجه كشورمان به همتايان دانماركي،   نروژي و سوئدي وي، همچنين قطعنامه  هاي مصوب كميسيون حقوق  بشر سازمان  ملل  متحد درباره مقابله با توهين به مذاهب و همچنين قطعنامه  هاي مجمع عمومي  سازمان  ملل  متحد پيرامون گفت  وگوي بين تمدن  ها و فرهنگ  ها كه در آن توهين به مذاهب و مقدسات مردود شمرده شده يادآوري شده است.
در اين نامه، از وزراي امور خارجه اين سه كشور خواسته شده است با پيگيري جدي موضوع، كشورمان را از اقدامات به   عمل  آمده مطلع كنند.

ديدار مقتداصدر با سيد حسن خميني
فارس: سيد حسن خميني در ديدار با مقتدا صدر گفت: آنچه در عراق اتفاق افتاده است برخلاف تبليغات آمريكايي ها، شكست سياست هاي كلان استكبار است.
در اين مراسم نوه امام با خوشامدگويي به مقتدا صدر به مبارزه مسلمانان عراق بخصوص شيعيان با اشغالگران اشاره كرد و گفت: آنچه در عراق اتفاق افتاده است برخلاف تبليغات آمريكايي ها، شكست سياست هاي كلان استكبار است.
وي درماندگي اشغالگران در عراق را ناشي از همبستگي و وحدت نيروهاي عراقي دانست و افزود: آينده عراق در سايه وحدت نيروهاي مذهبي شكل خواهد گرفت.
فرزند يادگار امام در ادامه به انتخابات اخير در اين كشور اشاره و خاطرنشان كرد: تمام شيعيان جهان از اينكه شيعيان توانستند در ذيل يك پرچم و يك ليست در انتخابات شركت كرده و پيروز شوند، خشنود مي باشند.
وي حضور نيروهاي اشغالگر بخصوص آمريكاييان در خاك عراق را بزرگترين توهين به مسلمانان جهان دانست و در ادامه تأمل بيشتر كشورهاي مداخله گر در امور عراق، پس از انتخابات اخير را خواستار شد و اظهار داشت: نتيجه انتخابات بيانگر اين واقعيت مهم است كه آينده عراق از آن نيروهاي اسلام گراست.

سناتورهاي آمريكا عليه برنامه  هسته اي ايران
قطعنامه صادر كردند
ايسنا: سناي آمريكاي در راستاي اقدامات دولت اين كشور عليه ايران با صدور قطعنامه اي برنامه ي هسته اي ايران را محكوم كرده و از ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل به علت آنچه آن را نقض الزامات منع اشاعه ناميد، حمايت كرد.
خبرگزاري فرانسه، قطعنامه  ياد شده كه بدون هيچ گونه مجادله اي به تصويب اعضاي سنا رسيد، آنچه را كه «قصورهاي بسيار دولت ايران در پايبندي صادقانه به الزامات منع اشاعه ي هسته اي» و تعهداتش براي تعليق غني سازي اورانيوم و بازفراوري آن خوانده است، محكوم كرد.سنا همچنين از آژانس بين المللي انرژي اتمي كه ۱۳ بهمن تشكيل جلسه خواهد داد، خواسته است دستور دهد كه عدم پايبندي ايران به الزامات پادماني اش به شوراي امنيت سازمان ملل گزارش شود.
سناتورهاي آمريكايي همچنين از اعضاي شوراي امنيت به ويژه روسيه وچين خواستند تا به سرعت هر گونه گزارش عدم پايبندي ايران به اجراي حكم شوراي امنيت را براي پاسخگويي در نظر بگيرند.

فارس و خراسان زلزله خيز ترين استانهاي كشور هستند
مهر: ايران داراي ۱۴۰۰ گسل فعال است كه از سال ۱۹۳۶ ميلادي باعث بروز ۴۶۰ زلزله تاريخي و ثبت ۶۵۰۰ زلزله توسط دستگاههاي زلزله نگاري شده است.
دكتر بابك رهداد منش كارشناس زلزله شناسي با اشاره به مهمترين گسلهاي ايران، گفت: از ديدگاه لرزه زمين ساختي مي توان به طور عمومي ايران را به ۴ ايالت لرزه  زمين ساختي تقسيم كرد.
به گفته وي، نوار چين خورده _ رانده شده زاگرس، گستره لايه هاي بهم افزوده مكران در جنوب خاوري ايران، فلات ايران مركزي و كوههاي البرز، اين ۴ ايالت لرزه زمين ساختي را تشكيل مي دهند.
رهداد منش افزود: البته به طور قطع نمي توان مناطق ايران را از لحاظ ريسك زلزله طبقه بندي كرد. چرا كه مثلا بر اساس نقشه هاي موجود، سلماس در خارج از مناطق زلزله خيز ايران قرار دارد اما يكي از شديدترين زلزله هاي ايران در آنجا اتفاق مي افتد. بنابراين به طور يقين نمي توان اين مناطق را مشخص كرد.

تشكيل كنفرانس بين المللي نقش زنان در ائتلاف تمدن ها
ايسنا: دكتر معصومه ابتكار در اولين كنفرانس بين المللي «نقش زنان در ائتلاف تمدنها» در استانبول تركيه گفت: تلاش براي تحقق گفت وگوي تمدن هاي پيش زمينه اي براي تحقق هر گونه ائتلاف جهاني است.
دكتر معصومه ابتكار، مؤسس مركز «صلح و محيط زيست» در اين همايش در سخنراني خود پيرامون «زنان، صلح و گفت وگوي تمدنها» با اشاره به مشكلات فراروي جامعه جهاني كه منجر به ايجاد حس ناامني و بي عدالتي در ميان كشورهاي در حال توسعه شده بر ضرورت تعميق گفت وگو و تلاش براي ايجاد درك مشترك در پيشبرد مسايل مختلف جهاني مانند فقر، جلوگيري از درگيري هاي مسلحانه، جنگ و خشونت و مقابله با تخريب محيط زيست تأكيد كرد.
وي با بيان اين كه امروزه جهان اسلام براي بازيابي هويت اصلي خويش تلاش هاي نويني را آغاز كرده ادامه داد: متأسفانه سعي مي شود چهره خشونت باري از اسلام در رسانه هاي جهاني عرضه شود، در حالي كه خشونت با روح تعاليم اسلام مغايرت آشكار دارد.
گفتني است اولين كنفرانس بين المللي «نقش زنان در ائتلاف تمدن ها» ۸ و ۹ بهمن ماه سال جاري با حضور بيش از ۲۰۰ نفر از كشورهاي آذربايجان، افغانستان، ايران، فلسطين، اردن، پاكستان، عراق، اتحاديه اروپا، نماينده سازمان هاي بين المللي و ديپلمات هاي مقيم استانبول با حضور «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه از صبح امروز فعاليت رسمي خود را آغاز كرد.
همچنين اردوغان در اين كنفرانس «نقش زنان را در ائتلاف تمدن ها» كليدي ارزيابي كرد.

رئيس كنگره انجمن دندانپزشكان عمومي:
مراجعه ديرهنگام دليل هزينه هاي زياد دندانپزشكي است
گروه اجتماعي: رئيس دومين كنگره علمي _ سراسري انجمن دندانپزشكان عمومي ايران گفت: مراجعه ديرهنگام بيشتر افراد به دندانپزشك و در نتيجه پيچيده شدن مراحل درمان آنان از عمده دلايل پر هزينه بودن درمان هاي دندانپزشكي است.
دكتر باقر شهني زاده كه به مناسب برپايي «دومين كنگره عمومي _ سراسري انجمن دندانپزشكان عمومي ايران» كه ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه برپا مي شود، سخن مي گفت، با اعلام اين مطلب افزود: برخلاف تصور عموم مردم كه علت گراني درمان هاي دندانپزشكي را در بالا بودن دستمزد دندانپزشكان مي دانند، پايين بودن توان مالي اغلب مردم، بالا بودن قيمت مواد مصرفي و كالاهاي پزشكي و دير مراجعه كردن بيماران به دندانپزشك از دلايل اصلي اين گراني به شمار مي رود.
وي با اشاره به اينكه ارايه خدمات دندانپزشكي در ايران با وجود كيفيت بسيار خوب، از نظر قيمت بسيار پايين تر از ساير كشورها حتي كشورهاي منطقه است، تصريح كرد: مراجعه بيماران كشورهاي مختلف به ايران براي دريافت خدمات درماني، گواه اين مدعاست.
دكتر شهني زاده گفت: اعلام نظر در اين مورد نيازمند بررسي دقيق، موشكافانه، كارشناسانه و همه جانبه است.
وي با تأكيد بر ضرورت استاندارد بودن كالاهاي دندانپزشكي و لزوم نظارت بيشتر بر كيفيت كالاها اعلام كرد: مردم هميشه در مورد كيفيت كالاهاي دندانپزشكي سئوال مي كنند و مي خواهند، براي مثال دندان هايشان با بهترين ماده پر شود.
رئيس دومين كنگره علمي _ سراسري انجمن دندانپزشكان عمومي ايران با تأكيد بر حق طبيعي بيماران براي برخورداري از بهترين درمان يادآور شد: ما حق نداريم، به دليل درجات مختلف كيفي كالا و نوع كاركرد دندانپزشك، تفاوتي در نوع درمان خود قايل شويم.
وي اضافه كرد: ضرورت دارد، تمام كالاهاي دندانپزشكي از استاندارد و كيفيت لازم برخوردار باشند، چرا كه در غير اين صورت با وجود تلاش دندانپزشكان در ارايه خدمات مناسب، درمان ارائه شده ناموفق مي شود كه همين ناموفق بودن عرضه خدمات دندانپزشكي سبب بروز بي اعتمادي بيمار به دندانپزشكي خواهد شد.
دكتر شهني زاده از مسئولان امر خواست تا نظارت بيشتري بر واردات اين قبيل مواد مصرفي داشته، كنترل كيفي توليدات را نيز در نظر داشته باشند.
وي با اشاره به برپايي نمايشگاه مواد، تجهيزات و كالاهاي دندانپزشكي كه همزمان با «دومين كنگره علمي _ سراسري انجمن دندانپزشكان عمومي ايران» برپا مي شود خاطرنشان ساخت: كوشش ما بر اين است كه در جريان برگزاري نمايشگاه مواد و تجهيزات دندانپزشكي، به ارائه كالاهاي استاندارد، اعم از كالاهاي توليد داخل كشور يا محصولات وارداتي بپردازيم.
«دومين كنگره علمي _ سراسري انجمن دندانپزشكان عمومي ايران» ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه امسال در سالن مبناي محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپا مي شود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |