يكشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۰ - Jan 29, 2006
جوان ۱۷ ساله در دادگاه منكر قتل شد
001728.jpg
گروه حوادث - مهديه مصطفايي: پسر ۱۷ ساله اي كه در پي درگيري با دوستش به خاطر يك دختر او را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در حالي محاكمه شد كه منكر هر گونه قتلي شد.
به گزارش همشهري، اين محاكمه جنجالي صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست پنج قاضي عالي رتبه به نام هاي عزيز محمدي، رحيمي، باقري، شهرابي فراهاني و شريفي برگزار شد.
در ابتداي جلسه محاكمه، حيدري، نماينده دادستان، در جايگاه قرار گرفت و به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده مهرداد (۱۷ ساله) متهم است كه در آذرماه سال ۸۳ يكي از دوستانش به نام علي (۱۷ ساله) را با دو ضربه چاقو به قتل رسانده است.
رسيدگي به اين پرونده با كشف جسد علي در خرابه اي در رباط كريم در دستور كار ويژه پليس جنايي تهران قرار گرفت. جسد اين پسر نوجوان كه توسط زني پيدا شده بود، با بررسي مقدماتي به پزشكي قانوني انتقال يافت و زن جوان تحت بازجويي قرار گرفت. اين زن مدعي شد كه پسر جوان را مي شناسد و او يكي از دوستان نزديك برادرش است.
به اين ترتيب كارآگاهان با نخستين سرنخ ها برادر زن جوان را كه مهرداد نام داشت، شناسايي و دستگير كردند. وي در بازجويي مقدماتي عنوان كرد كه از قتل خبري ندارد. اما در ادامه بازجويي ها گفت: علي با دختري به نام سميرا دوست بود احتمال دارد كه وي از وقوع جنايت خبر داشته باشد.
بنابراين سميرا شناسايي و تحت بازجويي قرار گرفت. وي در نخستين تحقيقات به قتل اعتراف كرد اما زماني كه متوجه شد مهرداد از وي حمايت نمي كند اعترافش را پس گرفت و از ماجراي اين جنايت پرده برداشت.
وي گفت: مدت كوتاهي بود كه بامهرداد آشنا شده بودم كه دوستش علي را ديدم. روز حادثه به پيشنهاد مهرداد به خانه خواهرش رفتيم در آن جا علي هم حضور داشت. پس از رابطه نامشروعي كه با مهرداد داشتم دوستش نيز خواست تا با من رابطه بر قرار كند. مهرداد با اين كار مخالفت كرد تا اينكه براي لحظه اي وي به بيرون از خانه رفت و وقتي برگشت و علي را با من ديد خيلي عصباني شد و با برداشتن چاقو، به طرف علي حمله ور شد.علي را با دو ضربه چاقو به پشت و كتفش به قتل رساند.
تحقيقات از سميرا ادامه داشت تا اينكه پزشكي قانوني در نظريه خود عنوان كرد كه ضربه ها بسيار عميق و با شدت بوده است مجدداً مهرداد بازجويي شد و به قتل اعتراف كرد.نماينده دادستان در ادامه گفت: بنابراين با توجه به درخواست اولياي دم مبني بر قصاص، محتويات پرونده و نظريه پزشكي قانوني درخواست صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه جلسه محاكمه، مادر مقتول كه تنها ولي دم علي بود در جايگاه قرار گرفت و گفت: من راضي به مرگ اين جوان نيستم اما فرزندم را از دست داده ام و مي خواهم تا وي قصاص شود.
سپس مهرداد در حالي كه منكر هر گونه جنايتي بود در جايگاه قرار گرفت و بيان كرد: من قتلي را مرتكب نشده ام، اين كار را سميرا كرد او نزد خودم به قتل اعتراف كرده است.در پايان جلسه محاكمه، با دفاع وكيل مدافع متهم به قتل، ختم رسيدگي به اين جلسه اعلام شد و قرار است حكم ظرف مدت قانوني صادر شود.

يكي از متهمان پرونده قديمي ترين زنداني زن
با قرار وثيقه آزاد شد
گروه حوادث: يكي از متهمان جديد پرونده قديمي ترين زنداني زن كشور با قرار وثيقه آزاد شد.
به گزارش همشهري ،يكي از متهمان جديد پرونده قديمي ترين زنداني زن ايران پس از حضور در دادگاه و اعلام دفاعيات خود با قرار وثيقه آزاد شد.چندي پيش شوهر و برادر شوهر فاطمه كه به قديمي ترين زنداني زن ايران مشهور شده با ادعاي اين زن مبني بر عامليت آنها در قتل به دايره ۱۰ آگاهي احضار شدند. اين زن از ۱۳ سال پيش به اتهام قتل يكي از خويشاوندان سببي اش در زندان به سر مي برد.در اولين جلسه وقت احتياطي اين دو متهم جديد ، قاضي شعبه ۱۰۶ شهرري با پذيرش دفاعيات برادر شوهر اين زن كه عليرضا نام دارد درخواست قرار وثيقه او را پذيرفت و حكم آزادي اش را به اداره آگاهي نيروي انتظامي ارسال كرد.
شوهر اين زن هنوز براي تحقيقات بيشتر در بازداشت مي باشد و قاضي با درخواست وثيقه وي موافقت نكرده است.

آن سوي حادثه
بازاريابي شبكه اي، شبكه هاي هرمي، گلدكوئيست و...
بررسي پرونده هاي مربوط به فعاليت اعضاي شركت هاي هرمي از قبيل گلدكوئيست در نشان مي دهد علاوه بر ضرر و زيان مادي، مشكلات خانوادگي براي اعضاي اين شبكه ها به وجود آمده است.
بازاريابي شبكه اي در حقيقت روشي نوين براي بازار يابي به شمار مي آيد كه به علت كاهش هزينه ها و حذف عوامل توزيع و مراكز پخش كالا و به تبع آن حذف واسطه ها و دلالها مي تواند باعث ايجاد منفعت براي توليدكننده و مصرف كننده باشد.
اما سوء استفاده از اين روش علمي كه دهها سال در دنيا سابقه دارد در اكثر كشورهاي جهان سوم از جمله ايران نوعي تهديد براي اقتصاد ملي و نيروي انساني به شمار مي آيد. زيرا در اين كشورها به علت ضعف قوانين از يكسو و عدم درك اجتماعي صحيح از مفهوم تجارت الكترونيك زمينه را براي منفعت طلبي شركتهايي چون گلدماين، گلدكوييست، سون داياموند و ... به راحتي فراهم كرده و به تدريج به معضلات اين كشورها افزوده مي گردد. در صورت تصويب نهايي مصوبه ممنوعيت فعاليت گلدكوئيست و شركت هاي هرمي در كشور از سوي شوراي نگهبان فعاليت اينگونه موسسات كه با ايجاد ساختار هرمي، زنجيره اي بي انتها از افراد براي جذب افراد ديگر و مشاركت آنها در جذب سرمايه مي كنند، ممنوع مي شود.
كاتوزيان، نماينده مجلس شوراي اسلامي مي گويد: مجازات شش ماه حبس به بالا، اخذ اصل پول و يك برابر بيشتر از آن براي عوامل غير اصلي و مجازات تا حد اعدام براي عوامل اصلي شركت هاي هرمي در قانون پيش بيني شده است.
بنا به گفته «محمدرضا طايفي» رئيس شعبه سوم دادسراي رسيدگي به جرائم كاركنان دولت، روزانه ۲۰ پرونده در خصوص شكايات از شركت هاي هرمي شكل در اين شعبه ارجاع و مطرح مي شود و اين درحالي است كه تنها بخشي از اين پرونده ها در خصوص ضررهاي مالي به اعضاء است و مابقي آن مربوط به مشكلات و مسائلي كه كانون خانواده را در برمي گيرد.به عنوان مثال جوان ۳۴ ساله اي به نام «محسن-ر» با مراجعه به مركز عمليات معاونت اطلاعات ناجا طي شكوائيه اي از همسر خود به علت عضويت در شركت گلدكوئيست شكايت كرد.محسن در گفت وگو با همشهري در مورد انگيزه اش از طرح اين شكايت گفت: همسرم مدتي است كه به عضويت شبكه گلدكوئيست درآمده است. من ابتدا با اين كار مخالفتي نكردم اما در ادامه او براي آنكه شاخه خود را فعال كند بدور از چشم من شروع به برپايي و حضور در مجالس مختلط مي كرد و با وجود داشتن يك فرزند سه ساله به بهانه اينكه به زودي پولدار خواهد شد شبها تا پاسي از شب در خارج از منزل به سر مي برد. اين مسئله باعث بروز اختلاف بين ما شده است.
همچنين در بررسي پرونده ديگري در اين خصوص مرد ۵۰ ساله اي به نام «محسن -م» با مراجعه به ماموران اطلاعات ناجا اظهار داشت كه همسرش به نام «ثريا» پس از عضويت در شبكه گلدكوئيست ديگر حاضر به ادامه زندگي با او نيست و قصد طلاق از او را دارد.
او كه به شغل رانندگي مشغول است گفت: همسرم از مدتها پيش عضو گلدكوئيست شد و به عنوان يكي از فعالان، ماهانه مبلغي از اين شركت دريافت مي كرد. او پس از مدتي سر ناسازگاري با من گذاشت و هرزمان كه دلش مي خواست از منزل خارج شده و باز مي گشت.
من به خاطر شغلم مجبورم ساعتها در خارج از منزل باشم او نيز با استفاده از اين موضوع در نبودن من، زنان و مردان زيادي را به خانه دعوت مي كند. وقتي به او اعتراض مي كنم اظهار مي دارد كه براي خودش منبع درآمدي دارد و من نبايد در مورد زندگي اش اظهار نظر بكنم. او با اين بهانه كه ديگر نيازي به من ندارد قصد جدايي از من را دارد.او ادامه داد: شايد اگر گلدكوئيست نبود زندگي ما از هم پاشيده نمي شد.
گزارش ها و پرونده هاي بسياري نيز درباره تعرض به زنان عضو اين شبكه ها وجود دارد. در اين زمينه، يكي از پرونده ها، پرونده دو برادر به نام هاي ميثاق و ميثم بود.
اين دو برادر نيز كه از فعالان شركت گلد كوئيست هستند با ارائه پيشنهاد به دختران جوان براي عضويت در اين شبكه و دعوت از آنان براي حضور در مجالسي كه به اين منظور برپا مي كردند با آنان طرح دوستي مي ريختند.اين دو به بهانه واهي ازدواج با همدستي مادرشان كه او نيز يكي از فعالان اين شبكه است دختران را فريب داده و به آنان تعرض مي كردند.تا كنون پنج دختر فريب ادعاهاي اين دو جوان را خورده و دو تن از آنان نيز از ترس اطلاع خانواده هاي خود، دست به خودكشي زده اند.ميثم و ميثاق نيز يكي از زيرشاخه هاي دختري به نام «ليدا- ل» هستند و از طريق او وارد اين شبكه شدند.
«طايفي» بازپرس شعبه سوم دادسراي رسيدگي به جرايم كاركنان دولت و قاضي پرونده هاي مربوط به گلدكوئيست در مورد نحوه فعاليت شركت هاي هرمي گفت: اينگونه شركتها ابتدا به عنوان فعاليت در زمينه سيستم هاي كامپيوتري مجوز لازم براي ثبت شركت را گرفته و سپس به فعاليت هاي اقتصادي مي پردازند. در صورتي كه مسئولان شركت بايد مجوز لازم براي فعاليت هاي مالي و اقتصادي را از وزارت اقتصاد و دارايي و بانك مركزي كسب كنند.
طايفي در مورد علت رشد بي رويه شركت هاي هرمي در كشورمان گفت: عدم آگاهي مردم و در مقابل آگاهي مسئولان اين شركت ها كه براساس اصول روانشناسي وارد عمل مي شوند و روياي پولدار شدن يك شبه را به مردم القا مي كنند باعث شده تا ما هر روز شاهد بوجود آمدن شركت هايي از اين قبيل با اسامي جديد باشيم.او ادامه داد: مسئولان شركت ها در جلسات به معرفي افرادي مي پردازند كه توانسته اند با عضويت در اين شركت ها به سود برسند اما اشاره به اين نكته ضروري است كه اين افراد تنها تعداد انگشت شماري هستند و اكثريت اعضاء دچار ضرر مالي و در صورت معرفي نكردن عضو جديد قرباني مي شوند.
اين قاضي و حقوقدان از مردم خواست كه عضو اين قبيل شركت ها نشوند و اگر قرار است در اين شركت ها سرمايه گذاري كنند ابتدا مجوزهاي لازم از بانك مركزي را درخواست كنند.
از طرف ديگر فعاليت شركت هاي هرمي در سراسر جهان مردود شناخته شده است. حتي در كشورهاي پيشرفته نيز مي گويند فعاليت اين شركت ها باعث از بين رفتن عدالت كاري مي شود. زيرا در شرايط مساوي باعث نابرابري كاري و وجود تبعيض در بين افراد مي شوند.
همچنين كالاهاي شبكه هاي هرمي ارزش غيرواقعي دارد و كالاهاي آنها چيزي جز ابزاري براي خالي كردن جيب مردم نيست.

پرونده جنايت يوسف آباد در دادگاه كيفري استان
گروه حوادث: پرونده قتل يك مادر تنها كه در منزل مسكوني اش بدست مردي جوان به قتل رسيده بود بعد از كشف جسد توسط پسرش و دستگيري قاتل به دادگاه كيفري استان ارجاع داده شد.
به گزارش همشهري، عصر يكي از روزهاي سرد زمستان ۸۳ مرد جوان، نگران از تماس هاي تلفني بي پاسخ با منزل مادرش خود را به خانه كبري ۶۰ ساله (مادرش) رساند و زنگ در را كه به صدا در آورد، در دل آرزو مي كرد صداي مادر را بشنود تا دلشوره وجودش آرام گيرد ولي تمام اميدهايش- زماني كه بعد از چند دقيقه انتظار، در خانه مادر را با كليدي كه به همراهش بود باز كرد- از بين رفت. جسد مادر وسط اتاق نشمين افتاده بود و چهره بي روح زن، غم را در دل فرزند نشاند. پليس آگاهي تهران بزرگ و بازپرس كشيك ويژه قتل در صحنه حادثه حضور يافتند. جسد كبري با دستور قضائي از منزلش واقع در خيابان يوسف آباد خارج شده و به پزشكي قانوني انتقال يافت.
پليس موفق شد بعد از چند مرحله تحقيق، ردي از عامل جنايت پيدا كند. قاتل كبري مرد جواني به نام ابراهيم بود كه چند سال قبل به عنوان كارگر ساختماني در منزل كبري كار مي كرد. مخفيگاه ابراهيم شناسايي شد و طي يك عمليات پليسي، بازداشت شد.
ابراهيم به ارتكاب قتل عمدي كبري به قصد سرقت اعتراف كرد. پرونده اين جنايت،بعد از پايان مراحل بازپرسي و صدور كيفرخواست به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارجاع داده شد.

مسافران سرگردان در فرودگاه مهرآباد
گروه حوادث: تأخير چند ساعته هفت پرواز در فرودگاه مهرآباد، سبب سرگرداني تعداد زيادي از مسافران شركت هاي هواپيمايي مختلف شد.به گزارش همشهري، پروازهاي شركت هاي هواپيمايي ايران اير، آسمان و سفيران به مقصد شهرهاي شيراز، اهواز، تبريز و مشهد با ساعت ها تاخير انجام شد. اين امر سبب عصبانيت مسافراني شد كه شب قبل نيز به دليل بدي هواي شهرهاي مقصد پروازشان كنسل شده بود. زماني كه آنها براي دومين بار پس از تحويل كارت پرواز با تأخير روبرو شدند، از كادر پرواز خواستند تا توضيح قانع كننده اي به آنها بدهد، اما مسئولان اطلاع رساني از ارايه پاسخ دقيق خودداري كردند.جعفرزاده، مدير كل روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به همشهري گفت: اگر تاخير به دليل نقص فني هواپيماها باشد، به لحاظ فني نمي توان محاسبه دقيق زماني براي پرواز مطرح كرد.
وي در توضيح اين نكته كه علت تمامي تاخيرها بدي آب و هواي شهرهاي مقصد مطرح شده است، گفت: به طور كاملا مشخص آب و هواي شهرهاي مقصد مهم ترين عامل براي پرواز هواپيماهاست، هرچند ممكن است از نظر يك فرد عادي هوا صاف و فاقد ابر باشد، اما بايد حداقل هاي ممكن براي فرود يك هواپيما در شهر مقصد وجود داشته باشد.
در همين حال يك منبع آگاه به همشهري گفت: به نظر مي رسد سقوط هاي پي درپي هواپيما در ماههاي اخير سبب شده كادر فني حساسيت بيشتري بر وضعيت آب و هواي منطقه اعمال  كنند. بدين ترتيب ممكن است مسئولان فاكتورهايي بالاتر از حداقل را براي فرود هواپيماي خود در نظر بگيرند تا بدين ترتيب ايمني پرواز رعايت شود.
يكي از مسافران عصباني كه از فرودگاه مهرآباد با روزنامه همشهري تماس گرفته بود، گفت: پرواز ايران اير به مقصد مشهد ۸ ساعت تأخير داشته است. مسئولان كانتر نيز به هيچ وجه به ما جواب درستي نمي دهند و ما نمي دانيم تا چه ساعتي بايد معطل بمانيم.

شليك ۱۲ تير از سوي پليس براي متوقف كردن
خودرويي كه ويراژ مي داد
ايسنا: پليس موفق شد با شليك ۱۲ تير، خودرويي كه با سرعت زياد در حال ويراژ دادن بود را متوقف كند.
ماموران كلانتري ۱۵۰ «تهرانسر» در ساعت ۲۴ روز ۶ بهمن ماه حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود به سرنشينان يك دستگاه خودرو پيكان كه با سرعت زياد در حال ويراژ دادن بود، مظنون شدند. در همين حال راننده خودرو با مشاهده ماموران نسبت به فرمان ايست پليس توجهي نكرد و متواري شد، از اين رو ماموران جهت متوقف كردن خودرو اقدام به شليك ۱۲ تير به سمت خودرو كردند. بدين ترتيب با برخورد چند تير به لاستيك خودرو، خودرو از مسير خود منحرف شده و متوقف شد و سرنشينان آن با هويت هاي «م- ك» ۲۵ ساله، «س - م» ۲۴ ساله و «م - ت» ۲۴ ساله توسط ماموران دستگير شدند.
در بررسي هاي پليس مشخص شد: متهمان اقدام به شرب خمر كرده اند. همچنين ماموران در بازرسي از خودرو يك قبضه چاقو نيز كشف و ضبط كردند.
تحقيقات در اين خصوص همچنان ادامه دارد.

قاتل روشن بعد از ۵ سال دستگير شد
گروه حوادث: ماموران مديريت آگاهي قاتلي را كه پنج سال پيش زني به نام روشن - ب را در شيراز به قتل رسانده بود در يزد دستگير كردند.
فردي با مراجعه به كلانتري ۱۹ بوستان شيراز اظهار داشت: در حال تخليه چاه فاضلاب منزلش بوده كه جسد زني را پيدا كرده است.
با دريافت اين خبر بلافاصله ماموران به محل اعزام و تحقيقات خود را آغاز كردند.
با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد جسد مربوط به روشن - ب است كه حدود ۵ سال پيش شوهرش از مفقود شدن وي خبر داده بود.بنابراين بار ديگر شوهر اين زن به اداره آگاهي احضار و تحقيق از وي آغاز شد كه در اين تحقيقات شوهر اين زن گفت: من هر موقع با زنم دعوا مي كردم وي به منزل شخصي به هويت ابراهيم - ي پناهنده مي شد و من به آن مرد مشكوك هستم.
با پيدا شدن اين سرنخ ماموران ابراهيم را در يزد دستگير كردند و بعد از انتقال به شيراز او را مورد بازجويي قرار دادند.ابراهيم در بازجويي هاي انجام گرفته دچار تناقض گويي شد و به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: زماني كه روشن به منزل من مراجعه كرد با وي ارتباط نامشروع برقرار كردم و از ترس اينكه ارتباط ما لو برود با دستمال وي را خفه كردم و داخل چاه انداختم.
گفتني است، با اعتراف صريح متهم، پرونده تشكيل و به همراه متهم به مراجع قضايي ارسال شد.

خودكشي پس از قتل
سايت جنايي: مردي كه به همراه خانواده اش پس از حادثه كاترينا از ايالت نيواورلئان گريخته بود، روز گذشته پس از به قتل رساندن همسر خود و شليك گلوله اي به صورت پسر ۴ ساله اش، خودكشي كرد.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده يكي از بستگان متهم كه در ايالت ديگري به سر برده و هر روز چندين بار با آنها تماس تلفني داشته است پس از آنكه موفق به برقراري ارتباط با قربانيان نمي شود، تلفني با مركز پليس آتلانتا تماس گرفته و از آنها درخواست مي كند كه با مراجعه به منزل قربانيان از سلامت آنها مطمئن شوند و از سوي ديگر در همين فاصله زماني يكي ديگر از دوستان همسر قاتل با پليس تماس گرفته و اطلاع مي دهد كه همسر دوستش با وي تماس گرفته و اعتراف كرده است كه پس از درگيري شديدي كه با همسرش داشته است او را به قتل رسانده و وي در حال حاضر بر روي زمين افتاده است .به گفته بازپرس تحقيق پرونده زماني كه پليس به آدرس فوق مراجعه كرده و درب منزل را مي گشايد متوجه مي شود كه راسل هريس ۲۳ ساله در حالي كه غرق در خون است بر روي زمين افتاده و پسر خردسالش در حالي كه صورتش كاملا متلاشي شده است روي مبل افتاده و صداي ناله خفيفي از وي به گوش مي رسد. پليس، جنازه جرمن اسپيرس را كه با شليك گلوله اي به مغزش خودكشي كرده بود نيز در طبقه بالاي منزل و روي تختخواب پيدا مي كند.پليس پس از يافتن جنازه پدر خانواده، صداي گريه نوزادي را شنيده و پس از گشتن خانه، نوزاد چند ماهه اين خانواده را در حالي كه در اتاق طبقه سوم بود پيدا كرد. به گفته ماموران ، نوزاد فوق كاملا سالم بوده و در اين درگيري آسيبي به وي نرسيده بود. پزشكان وضعيت جسماني پسر خانواده را وخيم اعلام كرده و مدعي شدند كه زخم هاي وارده بر صورت وي به هيچ وجه قابل درمان نيستند. به گفته يكي از همسايگان، قاتل از چندين ماه پيش بيمار بوده و در منزل همواره با همسرش دعوا مي كرد. بازپرس تحقيق پرونده در اين خصوص به خبرنگاران گفت: متاسفانه مشكل اينجاست كه پسر خردسال اين خانواده شاهد تيراندازي پدر به سمت مادرش بوده و بي شك اين مسأله آثار مخربي بر روح و روان وي خواهد گذاشت .
تحقيقات بيشتر در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

شليك پسر ۸ ساله به همكلاسي اش
سايت جنايي: به گزارش پليس مادريد، پسر ۸ ساله اي كه براي ترساندن ساير همكلاسي هاي خود، اسلحه پدرش را به مدرسه آورده بود زماني كه قصد داشت كاركردن با اسلحه را به دوستانش نشان دهد ناگهان دستش را بر روي ماشه گذاشته و با فشار دادن آن، يكي از همكلاسي هاي دخترش را به شدت مضروب كرد.
پليس در حال حاضر پدر اين كودك را به دليل نگاه داشتن غير مجاز اسلحه در منزل و سهل انگاري در مراقبت از آن بازداشت كرده است . به گفته پزشكان، گلوله شليك شده به بازوي قرباني برخورد كرده است. علاوه بر اين، پليس ضارب را نيز با اتهاماتي روبه رو كرده است كه در حال حاضر و به دليل سن كم وي ارائه دادخواستي عليه وي غيرممكن است.
زمان اين حادثه ضارب، قرباني و سه كودك ديگر در كلاس حضور داشتند كه به سايرين صدمه اي وارد نشده است.
جان ليندوود ۵۶ ساله كه ادعا مي كند اين اسلحه را براي شكار در منزل نگاه مي داشته است از خانواده قرباني اين حادثه عذرخواهي كرد .
پليس تا كنون به دليل سن كم قرباني از افشاي نام وي خودداري كرده است.
پليس در بازرسي منزل متهم، چندين فقره اسلحه ديگر را كه امكان دسترسي به آن بسيار آسان بوده است در منزل وي پيدا و ضبط كرده است.

پليس فرانسه در جستجوي قاتل ۵۰۰ ساله!
خبرگزاري فرانسه: پليس فرانسه پس از گذشت دو سال از يافتن جسد يك زن جوان در كنار دريا كه به نظر مي رسيد شش سال پيش به قتل رسيده باشد، به تازگي متوجه شد كه اين مقتول دست كم ۵۰۰ سال پيش كشته شده است.
براساس اين گزارش، ماموران دو سال پيش در كنار ساحلي در شهر پلوزوچ جمجمه زني حدود ۳۵ ساله را كشف كردند و از آنجا كه نتيجه پزشكي قانوني حاكي از آن بود كه اين زن بر اثر ضربه يك ميله چوبي به سرش به قتل رسيده است، تحقيقات پزشكي قانوني خود را براي تكميل پرونده و دستگيري قاتل آغاز كردند.در همين حال، با مفقود شدن همسر يكي از پزشكان شهر، پليس پيگيري موضوع را در اين زمينه ادامه داد تا آنكه نتايج (DNA) چيز ديگري را ثابت كرد. در همين حال نتايج كربن گرافي از جسد قرباني، به تازگي ثابت كرد كه اين زن كه هويت او نيز مشخص نيست در بين سال هاي ۱۴۰۱ تا ۱۴۵۳ به قتل رسيده است. بدين ترتيب پليس فرانسه ديروز ادامه پيگيري اين پرونده را مختومه اعلام كرد.

پليس اسپانيا معماي قتل را پس از ۳۰ سال حل كرد
تيپيكالي اسپنيش: پليس اسپانيا پس از كشف بقاياي يك جسد كه متعلق به ۳۰ سال قبل بود سعي كرد معماي مرگ او را حل كند.براساس اين گزارش، اين جسد سي ام ژانويه گذشته در حالي كه در يكي از اتاق هاي هتل دفن شده بود كشف شد.پليس با استفاده از DNA باقيمانده از اين جسد متوجه شد او زن ۵۰ ساله اي بوده كه حدود ۳۰ سال پيش كشته شده است.
تحقيق در مورد سابقه اين زن نشان داد او سال ها پيش ناپديد شد و هرگز كسي ردي از او نيافت.براساس همين تحقيقات مشخص شد او پيش از ناپديدشدن، با يكي از كارمندان متأهل هتل در ارتباط بود.ماجرا از اين قرار بود كه روزي اين دو نفر با يكديگر به بحث و مشاجره مي پردازند و زماني كه بحث شان بالا مي گيرد و زن مي خواهد در مورد ارتباط اين مرد و خودش با همراه او صحبت كند مرد براي انتقام، او را به قتل مي رساند.
گفتني است با وجود حل معماي قتل اين جسد هنوز ردي از قاتل به دست نيامده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |