يكشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۰ - Jan 29, 2006
قدرداني شهردار تهران از هوشياري
كاركنان زحمتكش اتوبوسراني
گروه شهري: شهردار تهران  در اطلاعيه اي  از هوشياري  و آگاهي  كاركنان  شركت  واحد اتوبوسراني  تهران  و حومه  در مقابله  با توطئه هاي  دشمنان  انقلاب  تشكر كرد.
محمدباقر قاليباف  دراين  اطلاعيه  اظهار داشت : در آينده  نيز هيچ  فرد و گروهي  امكان  سوء استفاده  از احساسات  پرشور زحمتكشان  شركت  واحد را نخواهد يافت .
به  گزارش  روابط عمومي  و امور بين الملل  شهرداري  تهران ، قاليباف  در اين  اطلاعيه  با تبريك  ايام  پر بركت  دهه  فجر انقلاب  اسلامي ، كاركنان  شركت  واحد اتوبوسراني  را افرادي  آگاه ، پرشور و عاشق  دين  و ميهن ، انقلاب  و رهبري  دانست  و تصريح  كرد: اين  كارگران  با بصيرت  و صبر و با وجود سخت ترين  شرايط كاري  با تمام  محروميت ها، عاشقانه  خدمت  مي كنند.
شهردار تهران ، كم  توقعي  و قناعت  آنها را درس  عبرتي  براي  خود و ساير خدمتگزاران  نظام  عنوان  كرد.در اين  اطلاعيه  آمده  است : دشمن  به  اختلاف هاي  داخلي  ما چشم  طمع  دوخته  و اين  مائيم  كه  بايد از رفتارهاي  دشمن  شاد كن ، بپرهيزيم .
قاليباف ، اقدام  هماهنگ  و يكپارچه  كاركنان  اتوبوسراني  در تداوم  خدمت  رساني  به  شهروندان  شريف  را مصداق  آيه  كريمه  هر كه  شكرگزار مردم  نباشد، شكر خدا را نگفته  است  دانست  و از زحمت ها و پايمردي  همه  اين  كارگران  شريف  قدرداني  كرد.

دكتر قاليباف اعلام كرد:
نوسازي بافت هاي فرسوده تهران از سال ۸۵
گروه شهري: تا پايان امسال اجراي طرح تفصيلي بسياري از مناطق تهران آغاز و متعاقب آن از ابتداي سال ۸۵ شاهد نوسازي بافت هاي فرسوده پايتخت خواهيم بود.
دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران ضمن اعلام اين خبر خواستار خروج ركود حاكم بر ساخت و ساز به ويژه در مناطق ۱۷ ، ۱۲ و ۱۰ شد كه در ميان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران از بيشترين حجم فرسودگي بنا برخوردار هستند.
شهردار تهران تاكيد كرد: براي نوسازي بافت هاي فرسوده كه نيمي از بناهاي مسكوني و تجاري شهر تهران را شامل مي شود نيازمند حمايت و تسهيلات و سياست هاي تشويقي از سوي دولت براي ترغيب مردم در نوسازي شهر هستيم.
اين درحالي است كه طي جلسه اي مشترك ميان نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي با شهردار و استاندار تهران لزوم تخصيص بودجه اي مناسب براي حل مشكلات و معضلات تهران مورد تاكيد قرار گرفت و مقرر گرديد نمايندگان استان تهران اين پيشنهاد را در زمان بررسي بودجه در كميسيون تخصصي خود پيگيري كنند.
در اين باره دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران خطاب به شهروندان تهراني گفت: امكان ندارد تمام مشكلات و عقب افتادگي هاي موجود در تهران در زمان كوتاهي برطرف شود اما اگر شهروندان تهراني قدري تامل كنند به زودي بسياري از مشكلات شهر تهران حل خواهد شد.
توسعه و احداث پاركينگ هاي عمومي
دكتر قاليباف در مصاحبه با خبرگزاري فارس خبر از توسعه پاركينگ هاي عمومي با مشاركت بخش خصوصي داد به طوري كه شهروندان تهراني درآينده نزديك شاهد تحول عظيم در بخش ساخت پاركينگ هاي عمومي خواهند بود.
وي ادامه داد: مجوز تغيير كاربري به هيچ يك از پاركينگ هاي عمومي كه در نقاط پرجمعيت شهر تهران احداث مي شوند داده نخواهد شد.
بنابراين امكان ندارد در شهرداري تهران مجوز ساخت پاركينگي صادر شود و معبر آن پاركينگ به يك مجتمع مسكوني و يا تجاري تبديل شود.

عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران:
براي حل مشكل حمل و نقل عمومي دولت
بايد شهرداري تهران را ياري دهد
001749.jpg
گروه شهري: بودجه سال آينده شهرداري بايد براساس درآمدهاي واقعي و قطعي بسته شود.عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با همشهري با اشاره به ارائه لايحه بودجه يكهزار و هشتصد ميليارد توماني سال ۸۵ شهرداري افزود: مشكل لايحه مذكور اين است كه يك چهارم بودجه شهرداري برمبناي بدهي دولت پيش بيني شده است.دكتر نسرين سلطان خواه گفت: اين كه يك چهارم بودجه براساس مطالبات شهرداري از دولت پيش بيني شود، ريسك بالايي است و امكان تحقق نيافتن آن وجود دارد. ازاين رو نمي توان بابت آن هزينه كرد.سلطان خواه در عين حال خواستار ادامه اجتناب شهرداري از اتكاي صرف به درآمد فروش تراكم و عوارض ساخت و ساز و جست وجوي راه هايي براي تحقق درآمدهاي پايدار شد و خاطرنشان كرد كه سهم درآمد شهرداري از راه ساخت و ساز طي ۲ سال گذشته حدود ۲۰ درصد كاهش يافته است.وي گفت: مهم ترين مشكل بودجه شهرداري ظرف چند سال گذشته، متكي بودن به دريافت عوارض ساخت و ساز و فروش تراكم بوده است به گونه اي كه در سال هاي ۸۱ و ۸۲ حدود ۸۰ درصد درآمد شهرداري از اين راه تأمين مي شد.
سلطان خواه افزود: با سياستي كه شوراي شهر و شهرداري تهران ظرف ۲ سال گذشته دنبال كردند اين رقم كاهش يافت و سال گذشته به رقمي حدود ۶۰ درصد رسيد و شهرداري بايد همين سياست را با جديت دنبال كند.
عضو هيأت رئيسه شوراي شهر، همچنين گفت: هنوز هم يكي از مهم ترين اولويت هاي شهر تهران بحث ترافيك است كه بايد در بودجه سال ۸۵ مورد توجه قرار گيرد.
وي گسترش حمل و نقل عمومي، ايجاد بزرگراه ها، توسعه شبكه اتوبوسراني، اتمام پروژه هاي نيمه تمام را در همين راستا ارزيابي كرد.
سلطان خواه گفت: دولت بايد در گسترش حمل و نقل عمومي سنگين اعم از مترو، خطوط ريلي و اتوبوسراني به مديريت شهري كمك كند و سهم بيشتري را به اين امر اختصاص دهد.

با همكاري مجامع علمي و مديريت شهري
سمينار مهندسي ارزش پروژه هاي عمراني برگزار مي شود
گروه شهري: با همكاري مجامع علمي و مديريت شهري تهران و با هدف ارتقاي بهره وري سمينار پروژه هاي عمران شهري، سمينار مهندسي ارزش در تهران برگزار مي شود.
به گزارش دبيرخانه سمينار، همايش يك روزه مهندسي ارزش به منظور ارتقاي بهره وري پروژه هاي عمراني شهري در ارديبهشت سال ۱۳۸۵ برگزار مي شود.
همچنين در اين گزارش آمده است كه ضرورت مطالعه و بررسي پروژه هاي عمران شهري به تازگي و با حمايت مديريت شهري در دستور كار قرار گرفته و شيوه ها و راهكارهاي دستيابي به آن پيش بيني شده است.
مهندس كاظم كمالي نسب دبير اين سمينار با تأكيد بر همايش مهندسي ارزش يكي از اهداف برپايي آن را بررسي و مطالعه راههاي كاهش هزينه ها با ملاحظه ارتقاي كيفي برشمرد و افزود: رويكرد نظام مند و بازنگري در طراحي و توليد پروژه ها، بهينه سازي محصول و خدمات براي كاهش هزينه هاي عمران شهري و بررسي و تحليل مشكلات و فرصت هاي مهندسي نيز از ديگر اهداف اين سمينار است.
دبير سمينار از مشاركت و همكاري علمي و عملي دانشگاه ها در برپايي اين همايش خبر داد و گفت: انديشمندان و صاحب نظران مديريت و عمران شهري، دانشجويان و مديران شهري تا ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ فرصت دارند مقالات خود را در زمينه هاي تجارت مهندسي ارزش در پروژه هاي عمراني، راههاي اجرايي كردن مهندسي ارزش در پروژه ها، ارتقاء دادن مهندسي ارزش به يك ديدگاه عمومي در شهرداري ها و شيوه هاي توسعه فرهنگي و تقويت مهندسي ارزش و راهكارهاي اجرايي توسعه مشاركت شهروندان در پروژه هاي عمران شهري به دبيرخانه سمينار بفرستند و يا با شماره تلفكس ۸۸۸۷۸۱۷ و سايت www.khavaran.com ارتباط برقرار نمايند.

تامين بودجه شركت مترو
001752.jpg
عضو كميسيون عمران مجلس هفتم گفت: حذف بودجه ۱۰۰ ميليارد توماني بخش مترو در لايحه متمم بودجه ۸۴ را در لايحه بودجه ۸۵ قطعا جبران مي  كنيم. يوسف محبي افزود: كميسيون عمران براي حل معضل آلودگي هوا و ترافيك كلان شهر تهران نظرخاصي به تقويت شبكه مترو دارد ولي در متمم بودجه ۸۴ با اين معضل برخورد جدي نشد و نتوانست نظر موافق نمايندگان را جلب كند.وي افزود: در كميسيون عمران افزايش بودجه شركت مترو تصويب شده است و به كميسيون تلفيق رفته است كه اميد است در آنجا نيز مصوب شود.محبي ادامه داد: با توجه به دفاع موثر آقاي آشتياني، عضو شوراي شهر تهران در ارتباط با ضرورت تقويت شبكه مترو به نظر مي  رسد كه اعتبار مورد نياز براي اين بخش در لايحه بودجه ۸۵ جبران شود.

بهينه سازي مصرف آب
001743.jpg
ايسنا: رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران از تشكيل ستاد بهينه سازي مصرف آب شهر تهران خبر داد. رسول خادم با اشاره به اين كه اين ستاد هفته گذشته با حضور نمايندگان شركت آب و فاضلاب، شهرداري، شوراي شهر، فرمانداري تهران، وزارت صنايع، مؤسسه استاندارد و ساير دستگاه هاي ذيربط تشكيل و مقرر شده ماهانه جلساتي را برگزار كرده و مشكلات آب تهران را بررسي و پيگيري كند. وي افزود:هفته گذشته اولين جلسه اين ستاد تشكيل و پس از بحث و بررسي مقرر شده تا طرح هاي مرتبط با فرهنگسازي استفاده بهينه مصرف آب توسط سازمان ها و تشكل هاي غيردولتي و آب و فاضلاب به جلسه آتي اين ستاد ارائه شود.

تعزيه در فرهنگسراي بهمن
001746.jpg
گروه شهري: رئيس فرهنگسراي بهمن اعلام كرد: ده ها برنامه فرهنگي، هنري به مناسبت دهه مبارك فجر و دهه نخست ماه محرم برگزار مي شود.
مهندس اكبر فيضي با گراميداشت ايام دهه فجر گفت: به منظور آشنايي شهروندان به ويژه نوجوانان با دوران مبارزات اسلامي عليه رژيم پهلوي، افزون بر برپايي نمايشگاه عكس و نمايش فيلم، گوشه اي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در معرض بازديد قرار مي گيرد.
وي افزود: همچنين به منظور زنده نگه داشتن ماه محرم و حماسه جاويدان امام حسين(ع)، مراسم تعزيه به مدت يك دهه در فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.

نگاه
001740.jpg
داود كاظمي
سيمرغ هاي بلورين، زير سايه آنفلوانزاي پرندگان اهدا شد

مسافران مترو نگران نباشند
مهر: معاون پشتيباني مترو با اشاره به اجراي قطعي طرح بليت مسافتي از نيمه دوم ماه جاري، گفت: شهروندان مطمئن باشند نظارت دقيق بدون هر گونه اتلاف وقت و ايجاد ازدحام در گيت هاي خروجي ايستگاههاي مترو انجام مي شود. ربيعي اعلام كرد: مكانيزم كنترلي و سيستم نظارتي براي محاسبه دقيقه نرخ سفر در بليت هاي مسافتي در راستاي آرامش خاطر شهروندان است.وي افزود: تصميم بر اين است كه كنترل بليت ها به صورت مكانيزه و محاسبه دقيق باشد و جز در موارد مشاهده تخلف، از حضور نيروهاي انساني و ماموران كنترلي استفاده نكنيم تا با اين كار از ايجاد ازدحام بيش از حد جلوگيري شود.

اتصال كابل هاي برق در ايستگاه مترو نواب
مهر: شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با صدور اطلاعيه اي، علت تعطيلي ۲ساعته ايستگاه مترو نواب را، اتصال كابل هاي برق اعلام كرد.شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) اعلام كرد: در روز شنبه ۸ بهمن ماه جاري در اثر اتصال كابل هاي برق در ايستگاه نواب (خط ۲ مترو تهران) و انتشار دود در سطح ايستگاه، از ساعت ۱۰/۱۳ الي ۱۰/۱۵ دقيقه به مدت ۲ ساعت براي جلوگيري از مشكلات بعدي، بلافاصله ايستگاه تخليه و حركت قطارهاي بعد نيز در اين ايستگاه كنسل گرديد كه سريعاً با تلاش ارگان هاي ذي ربط و پرسنل مترو، مشكل رفع گرديد و جابجايي مسافران به روال عادي بازگشت.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |