يكشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۰ - Jan 29, 2006
حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام:
فرزندم[حسن ] ! در زندگي و عبادتت ميانه رو باش
و بر تو باد به انجام كاري كه بتواني آن  را ادامه دهي.
بحارالانوار ج ۶۸ ص ۲۱۴
امروز با حافظ
نرود كارش و آخر به خجالت برود
از سر كوي تو هر كو به ملامت برود
به تجمل بنشيند به جلالت برود
كارواني كه بود بدرقه اش حفظ خدا
برگزيدگان بخش بين المللي فيلم فجر معرفي شدند
ايسنا: برگزيدگان بخش بين المللي بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر معرفي شدند. بنا بر اين گزارش طي مراسمي  ديروز با حضور محمد حسن صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي  در تالار وحدت برندگان بخش بين المللي جشنواره ديروز فيلم فجر سيمرغ بلورين خود را دريافت كردند.
فيلم كوتاه داستاني، باران مي بارد به كارگرداني هورنر ارنست (آلمان) و ديپلم افتخار به فيلم يك شب ميهماني به كارگرداني شهرام ميراب اقدم (ايران)، دستاورد هنري، فيلم سقوط به كارگرداني اوليور هيرشپيگل (آلمان)، بازيگري، محمد رضا فروتن براي فيلم به آهستگي (ايران)، فيلمنامه ، ماني حقيقي براي فيلم كارگران مشغول كارند (ايران)، كارگرداني، جاني آمه ليو براي فيلم كليد هاي خانه (ايتاليا)، جايزه ويژه هيأت داوران، براي فيلم آزرده (ژاپن)، بهترين فيلم، به آهستگي به تهيه كنندگي جهانگير كوثري (ايران)
بخش مسابقه آسيا
فيلمنامه، ميتسو هيروميها براي فيلم آلبوم دهكده (ژاپن)، كارگرداني، اليون براي فيلم تو و من (چين)، بهترين فيلم، به نام پدر به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا (ايران)
بخش سينماي معناگرا
كارگرداني، تائه هي يونگ ايم براي فيلم برادر كوچك (كره جنوبي)، فيلمنامه، يوسف فارس براي فيلم زوزو (سوئد، دانمارك، انگلستان)، بهترين فيلم، وقتي همه خواب بودند به تهيه كنندگي فرشته  طائرپور (ايران)، همچنين جايزه بين المذاهب نيز به فيلم وقتي همه خواب بودند به كارگرداني فريدون حسن پور (ايران) تعلق گرفت.
فيلم پنهان به كارگرداني مايكل هانكه هم از سوي خانه سينما به عنوان فيلم خارجي برگزيده تماشاگران معرفي شد.
هم چنين در اين مراسم لوح تقديري به برادر مصطفي عقاد فيلمساز فقيد جهان اسلام اهدا شد.

جشنواره فيلم فجر به پايان رسيد
001809.jpg
ايسنا: حسين صفارهرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در آيين پاياني بيست وچهارمين جشنواره فيلم فجر در سخناني از سينماگران دعوت كرد تا فرهنگ غني كشورمان را در فيلم ها بگنجانند و به جهانيان نشان دهند.
وي گفت: اگر ما به سينماي رو به اعتلاي ملي ايران مي انديشيم و گمان مي كنيم سينماي ما بايد در اقصي نقاط كشور حرفي براي گفتن داشته باشد بايد به جاي استفاده از چيز هاي وارداتي در فيلم هايمان به ريشه خودمان مراجعه كنيم.
حسين صفار هرندي با بيان اين كه جهان منتظر است راز و رمز اين همه تحول را از كشور ما بشنود تصريح كرد: ما فرهنگي داريم كه زير بار زور و ظلم نمي رود و براي آزادي له له مي زند و براي محبت سرمايه گذاري مي كند و بايد اينها را نشان دهيم. وي با آرزوي توفيق براي سينماي ملي و دستيابي سينماي ايران به قله هاي بلند عزت و اقتدار اظهار داشت: اميدوارم در سايه برگشت به هويت خويش و اصرار بر ريشه هاي خود راه هايي به جهان بيرون برقرار كنيم و بتوانيم پياممان را با غرور و افتخار به جهان ابلاغ كنيم.
همچنين محمدرضا جعفري جلوه، معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، هم كه براي اهداي لوح تقدير به برادر مصطفي عقاد فيلمساز فقيد جهان اسلام بر روي صحنه حاضر شده بود، عقاد را مردي بزرگ در جهان اسلام خواند و گفت: او با زبان تصوير از اسلام سخن گفت و فيلم هاي اين آيين منور را در مرتبتي عالي معرفي كرد.
وي افزود: اميدوارم سينماي جهان اسلام در راهي كه عقاد آغازگر آن بوده بتواند پرتوان ادامه مسير دهد و اين آيين نوراني را در بهترين شكل معرفي كند.
بر اساس اين گزارش ، در ابتداي اين مراسم كه اجراي آن را احمد نجفي بر عهده داشت، عليرضا رضا داد، دبير جشنواره در سخناني با بيان اين كه بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر با هدف مقابله با موج نو سينماي غير متعهد كه مي خواهد بر سينماي فرهنگي سيطره يابد تشكيل شد، اظهار داشت: ما دست همه سينماگران متعهد را در سراسر جهان به گرمي مي فشاريم و مطمئن هستيم حلقه هاي اين سينما همديگر را در هر كجا كه باشند پيدا مي كنند و راه درست را مي پيمايند.
در اين مراسم كه با حدود ۴۵ دقيقه تأخير آغاز شد و دكور هاي سنتي آن جلب توجه مي كرد، گروه موسيقي سنتي به سرپرستي حسام الدين سراج به اجراي برنامه پرداختند و در آخر مراسم نيز قسمت هايي از تعزيه حر اجرا شد.
اسامي برگزيدگان در بخش هاي مختلف را در روزنامه فردا خواهيد خواند.

بهارستان
خدمت
دو برادر يكي خدمت سلطان كردي و ديگر به زور بازو نان خوردي. باري توانگر گفت: درويش را كه چرا خدمت نكني تا از مشقت كار كردن برهي؟ گفت: تو چرا كار نكني تا از مذلت خدمت رهايي يابي؟ كه خردمندان گفته اند:
بدست آهن تفته كردن خمير
به از دست بر سينه پيش امير
گلستان سعدي

خاطرات زندگي روزانه
زندگي بالا و پايين دارد، تلخ و شيرين دارد، سياه و سفيد دارد اما «زندگي» است و همه لحظاتش را دوست داريم. اين لحظه ها خاطرات ماندگار ما را مي سازند. بياييد در خاطرات هم سهيم شويم و در لبخند شادماني همراه هم باشيم. خاطرات كوتاه و طنزآميز و خواندني خود از زندگي روزمره را با دوستان خود در ميان بگذاريد. روزنامه همشهري در ستون جديد خاطرات شيرين شما را منتشر خواهد كرد.
22056738 Telfax:
Email: Editorial@Hamshahri.org
تهران -صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

پيكر غلامرضا طباطبايي تشييع شد
ايرنا: پيكر هنرمند فقيد «غلامرضا طباطبايي» بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون  روز شنبه  از مقابل  خانه  هنرمندان  تهران  تشييع  شد.
در مراسم  تشييع  اين  هنرمند فقيد، جمعي  از اهالي  تلويزيون  و سينما حضور داشتند و پيكر مرحوم  طباطبايي  را از مقابل  خانه  هنرمندان  به  سمت  بهشت زهرا(س ) تشييع  كردند.
پيكر آن مرحوم  در قطعه  ۸۸ به  خاك  سپرده  شد.
غلامرضا طباطبايي  در سال  ۱۳۱۹ خورشيدي  در تبريز متولد شد و تحصيلات  خود را در رشته  هنرهاي  نمايشي  از دانشكده  هنرهاي  زيبا و رشته  ارتباطات  جمعي  از دانشگاه  ايالتي  ميشيگان  به  پايان  رساند و فعاليت هاي  هنري اش  را از سال ۱۳۴۹ خورشيدي  با بازي  در نمايش «كلكسيون» آغاز كرد.
بازي  در نقش «خواجه  اباصلت» در مجموعه  ولايت  عشق  از نقش هاي  ماندگار اين  بازيگر فقيد محسوب  مي شود.

نگاه
سينماي بي درد ايران
امين فرزانه
لابد اتفاقاتي در سينماي ايران افتاده است كه هرچه به قوت تصاوير افزوده مي شود، از وزانت فيلمنامه ها كاسته مي شود.جشنواره فيلم فجر بهترين محل و زمان براي ارائه دستاوردهاي يك سال هنرمندان اين عرصه است. اما در ويترين جشنواره، هرچه جست وجو مي كنيم، همپاي بازيگري هاي درخشان، تصويربرداري هاي تكنيكي، تدوين هاي دقيق و... اثري از فيلمنامه هاي تكان دهنده نمي يابيم. چه شده است؟ آيا سرانجام كارگردانان مولف، چنين است؟
در سينمايي كه جشنواره بيست و چهارم ويترين دار آن است، دغدغه هاي غيرگيشه اي كمتر ديده مي شود. منهاي معدود فيلمسازان، عموماً با توليداتي مواجهيم كه نه براي مغز و انديشه تماشاگران، بلكه براي جيب آنان فيلم ساخته اند. سينماي اجتماعي - از آن نوع كه در دهه ۶۰ امثال مخملباف، ابوالفضل جليلي و... - داعيه دار آن بودند و بعضاً به سينماي سياسي تنه مي زدند، رنگ باخته است. به جايگزيني چنان فيلم هايي، اكنون سينمايي سربرآورده است كه در اجتماعي ترين شكل خود، بسط و توسعه يافته صفحات حوادث روزنامه هاست. فيلم  هايي كه دغدغه شان نه طرح معضلات جامعه به قصد آشكاركردن ريشه هاي فقر، ظلم، نابرابري و... بلكه انگيزه شان ورود به دنياي كنجكاو تماشاگران به قصد پاسخگويي به چنين احساسي است. يعني به تصويركشيدن آنچه صفحات حوادث روزنامه ها - به هر دليل - از نمايش آن معذورند. (البته حساب يكي دو فيلم آن هم به دليل دغدغه پاك فيلمنامه نويسان شان از سايرين جداست)اتفاقاتي كه سينماي ايران را به سمت بي دغد غگي سوق داده است، در ذات هنر سينما نهفته نيست. بلكه مفهومي است كه در رابطه سينما، سينماگر، تماشاچي و گيشه و مسئولان متولد شده است. بي دغدغگي را از آن رو به ميان آورديم كه محتواي فيلم ها - به قول حضرت مولوي - همچون مغزي است كه در پوسته فيلم پنهان است.اگر قرار است زيباترين لوكيشن ها را به جديدترين امكانات فني ديجيتال بيفزاييم، اما حاصل آن نتواند تماشاچي را - قلب تماشاچي را - بلرزاند، سينما به وظيفه سينمايي اش نپرداخته، بلكه دستياري براي موسسات گردشگري شده است. سينماي كنوني ايران، روز به روز از «هنر» دور مي افتد و به ورطه ژورناليسم زرد نزديك مي شود؛ تا آن جا كه از نديدن بسياري از فيلم ها احساس غبن و خسارت نكنيم. پذيرفتن اين اتفاقات دردناك است و تن دادن به ادامه آن دردناك تر.

برگي از تاريخ
پيمان تحميلي
پس از تجاوز نيروهاي شوروي و انگلستان به ايران در شهريور ۱۳۲۰ و نقض بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم، پيماني سه جانبه بين ايران، انگلستان و شوروي به امضا رسيد. براساس اين پيمان تحميلي، دولت وقت ايران به نخست وزيري محمدعلي فروغي به ناچار پذيرفت كه راه ها و وسايل ارتباط زميني، هوايي و دريايي خود را دراختيار متفقين قرار دهد تا آنان با ارسال تجهيزات از طريق ايران، جبهه شوروي را در برابر آلمان نازي تقويت كنند. در برابر، دولت هاي شوروي و انگلستان، تماميت ارضي ايران را به رسميت شناختند و متعهد شدند كه حداكثر شش ماه پس از پايان جنگ، خاك ايران را ترك كنند. انگلستان و شوروي با اشغال ايران، نه تنها خساراتي جبران ناپذير به كشور وارد كردند، بلكه پس از پايان جنگ نيز برخلاف پيمان نهم بهمن ،۱۳۲۰ ارتش شوروي حاضر به ترك ايران نبود. حتي اتحاد جماهير شوروي تلاش كرد با تاسيس دولتي دست نشانده در شمال غربي ايران، زمينه هاي تجزيه اين بخش از خاك ايران را فراهم كند، اما اين توطئه با مقاومت مردم مسلمان ايران، به ويژه مبارزان و آزادي خواهان آذربايجان شكست خورد و ارتش شوروي در نهايت، مجبور به ترك خاك ايران شد.

ستون آخر--سردبير
* بعضي از نوشته هاي شما بزرگواران كه از سر لطف براي ستون آخر ارسال مي كنيد درباره مسائل و موضوعات متنوعي است كه نمي توان آنها را كه معمولاً طولاني هم هستند در اين ستون استفاده كرد. در روزهاي آينده كه چهار صفحه جديد روزنامه جايگزين صفحات ويژه جشنواره فجر مي شوند صفحه خوانندگان با همين هدف كار خود را آغاز مي كند و شما مي توانيد مطالب خود را براي آن صفحه بفرستيد.
* شطحيات خواندني احمد عزيزي را هم همين روزها خواهيد خواند. اين شاعر خوش ذوق و توانمند چند كار جديد خود را براي انتشار به همشهري داده است كه احتمالاً بعد از اين هم به صورت ثابت و منظم براي مان خواهد نوشت.
* كار ويژه نامه انقلاب هم امروز تمام شد و فكر مي كنم در يكي از روزهاي آغازين دهه فجر تقديم شما بشود. خوشبختانه تا حدي كار متفاوت شده و با معمول ويژه نامه هاي اين ايام قدري فرق مي كند.
* دو ستون تازه هم موقتاً باز مي كنيم. يكي يادداشت هاي بيست و هفت هشت سال قبل يك روزنامه نگار است كه آن موقع ها با دو نفر از همكاران خود از روزهاي انقلاب تهيه كرده اند و حالا اين دوست روزنامه نگار با مويي سفيد و سري بلند به همشهري آمده و كاغذهاي رنگ رفته و قديمي آن روزها را به عنوان هديه اي براي ما و شما آورده است و ديگر يادداشت هاي يك دوست جوان درباره هيأت هاي عزاداري است كه اصل آن يك تحقيق مفصل و كم نظير درباره اين موضوع است و ما از آن مجموعه كامل سعي كرده ايم در حد دو سه مقاله و چند يادداشت كوتاه به مناسبت محرم استفاده كنيم.
* راستي يك مقاله خواندني هم خواهيد خواند از يك پدر روحاني مسيحي كه رئيس دانشكده لاهوت است در بيروت و مقايسه اي ميان حواريون حضرت عيسي و اصحاب حضرت سيدالشهداء كرده و نوعي نگاه متفاوت و خواندني است. مقاله را ايشان اختصاصاً براي روزنامه همشهري محبت كرده اند و به درخواست بنده يك قطعه عكس هم به آن ضميمه نموده اند.
* دوست خواننده اي پيشنهاد كرده اند كه: «مانند روزنامه ها و مجلات خارجي عكس نويسندگان ستون ها را چاپ كنيد» شايد در فرم جديد گرافيك روزنامه اين كار را انجام بدهيم.
* چند ستون تازه هم داريم راه مي اندازيم با قلم چند نفر از نويسندگان و چهره هاي فرهنگي فاضل كه همين روزها شروع مي شود.
* اگر براي نام «سودوكو» معادل فارسي پيشنهاد داريد بدهيد. معني نام جدول سودوكو ظاهراً اعداد بي تكرار است. يكي از رفقاي همشهري پيشنهاد «نه بر يك» داشت.
* استقبال عزيزان از اين ستون آخر مرا به شدت اميدوار كرده است. اين اظهار لطف ها و بزرگوار ي ها انگيزه جدي براي كارهاي تازه ايجاد مي كند.
روز اول كه اين ستون مي خواست شروع شود مخالفت جدي بين همكاران خودمان وجود داشت. يكبار درباره اين اختلاف سليقه حرف زده ام كه البته همچنان هم وجود دارد. دوستان به هر دليل نمي پسندند كه سردبير روزنامه شان اين طوري بي ملاحظه دم در بايستد و با خوانندگان چاي بخورد و معتقدند بايد خواننده بيايد در اتاق پذيرايي بنشيند و سردبير با كت و شلوار خيلي جدي با او صحبت كند و اگر قرار است چاي هم بخورند پذيرايي خيلي رسمي باشد و...
و من تمام تلاشم اين است كه دوستان را قانع كنم قرار نيست اين ادبيات و نثر و رابطه ساختار كلان و اصول اساسي روزنامه را درهم بريزد و آنچه ارزشمند است حفظ آن متانت و جديت با اين شادابي و تازگي و صميميت است و... محبت شما البته مرا اميدوار مي كند كه ايده هاي بسيار متنوع ديگري كه براي روزنامه داشته و دارم يكي يكي شروع كنم و خيلي نگران نباشم... البته اگر زورم برسد، فعلاً ما و شما يك طرف هستيم و تمام سيستم اداري و اجرايي و... روزنامه و بخشي از كاينات هم طرف ديگر...
* حالا قانع كردن دوستان و همكاران روزنامه يك طرف، سروكله زدن با همسر محترم در منزل يك طرف، هر بار وقتي آخر شب به خانه مي رسم اگر ايشان روزنامه آن روز را ديده باشند كه نقطه سر خط! والا روزنامه را با ترس و لرز تقديم مي كنم و منتظر مي شوم تا بشنوم: «تو روزنامه را نابود مي كني! چرا مي خواهي همشهري را به هم بريزي؟ آخر اين روزنامه چه ايرادي دارد كه...» و من توي دلم مي گويم كاش مي شد نشريه ايشان كه فعلاً تعطيل شده دوباره راه بيفتد و سردبيري آن نشريه كمي بيشتر سر مباركشان را شلوغ كند يا كار چاپ و نشر كتاب جديدشان جدي تر شود و يك چند وقتي ما بي سروصدا كار تغيير گرافيك همشهري را كه بيشتر روي آن حساس هستند تمام كنيم و... البته اگر در اين بخش كمي اغراق كردم تلافي اغراق هاي معمول جماعت بانوان را درآوردم. اينقدر اشكالي ندارد!

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران

چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
فرشته دروغ نگفت
همه روحها در صف ايستاده بودند و يكي يكي انتخاب مي كردند كه در كجاي دنيا باشند. نوبت به او كه رسيد گفت: دلم مي خواهد به مدرسه بروم. فرشته تقاضايش را ثبت كرد. چشمهايش را كه باز كرد ديد در جنگل است. باورش نمي شد كه درخت شده باشد. سالهاي سال بغض گلويش را مي فشرد و از فرشته دلگير بود. يك روز ضربه هاي تبر را روي بدنش احساس كرد. بي هوش شد. چشمانش را كه باز كرد پسربچه اي را ديد كه با گچ روي تن او مي نوشت آب.
نسرين مرادي

گشتي در دنياي خبرها
شنا كردن در تمام اقيانوس هاي دنيا
لندن: يك شناگر انگليسي با شنا كردن در عرض هر پنج اقيانوس جهان ركورد تازه اي از خود برجاي گذاشت. در حقيقت اين براي اولين بار است كه يك شناگر توانسته عرض هر پنج اقيانوس جهان را شنا بكند. اين شناگر ۳۶ ساله از سال ۱۹۹۲ اين ركورد شكني را آغاز كرد و در طول اين مدت در هر پنج اقيانوس جهان شنا كرد. جالب اينكه وي در جريان ركورد شكني هاي خود چندين بار مورد حمله كوسه ها قرار گرفت.
سوسمارهاي خانگي
ليسبون: مأموران حفاظت از محيط زيست پرتغال، دو سوسمار يك پزشك بازنشسته را توقيف كردند. اين پزشك ۶۲ ساله كه اهل كشور آلمان است ۱۰ سال پيش اين دو سوسمار را از وطن خود به پرتغال آورد و به عنوان حيوان خانگي از آنها در منزل خود نگهداري كرد. با توجه به اينكه نگهداري سوسمارها در املاك شخصي كشور پرتغال ممنوع است ،مأموران محيط زيست، سوسمارهاي ۵/۲ متري را از خانه پزشك به باغ وحش انتقال دادند.
رنگ كردن قورباغه ...
سن فرانسيسكو: در زمان وقوع توفان كاترينا و ريتا بيش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو شخصي زير آب رفت اما افراد فرصت طلب از همان زمان دست بكار شده و اقدام به خريد خودروهاي زيان ديده با قيمت بسيار پايين كردند. اين افراد پس از رنگ آميزي مجدد اين خودروها اقدام به فروش آنها در ايالت هاي دورتر كردند بدون اينكه خريداران متوجه عيوب اساسي اين وسايل نقليه بشوند. اما اين پايان ماجرا نيست چون طي چند هفته اخير بسياري از مشترياني كه اين نوع خودروها را خريداري كرده اند به دليل آشكار شدن عيوب آنها مجبور شده اند قيد استفاده از وسيله خريداري شده را بزنند.
فرار معلمان از مدرسه
رياض: در بسياري از كشورهاي جهان مسئولان آموزش و پرورش با معضل فرار دانش آموزان از مدارس مواجه هستند اما در كشور عربستان عكس اين قضيه صادق است. به عبارتي ديگر آنچه باعث نگراني مسئولان آموزش و پرورش اين كشور شده، فرار معلمان از مدرسه براي معامله در بورس است. از عربستان خبر مي رسد بسياري از معلمان اين كشور به صورت مخفيانه و به دور از چشم مدير مدرسه از محل تدريس خود خارج مي شوند تا اينكه در بورس به معامله بپردازند. افزايش قيمت نفت طي يك سال اخير باعث رونق بي سابقه بورس عربستان شده به همين دليل شهروندان سعودي براي خريد سهام به بورس اين كشور هجوم آورده اند.
۱۰ سال پيگيري براي صابون مايع
نيويورك: دانشجويان يكي از دانشگاههاي آمريكا كه بيش از ۳۰۵ سال قدمت دارد سرانجام پس از يك دهه موفق شدند حرف خود را به كرسي بنشانند. دانشجويان اين دانشگاه ۱۰ سال قبل از مسئولان اين مركز آموزشي خواسته بودند صابون مايع در سرويس ها بهداشتي خوابگاهها قرار بدهند. در آن زمان مسئولان دانشگاه به دليل بالا بودن هزينه خريد صابون مايع و جاصابوني با اين درخواست دانشجويان مخالفت كردند. همين موضوع باعث شد تا دانشجويان از طريق مراجع مختلف به پيگيري اين موضوع بپردازند كه دو روز پيش سرانجام پيگري هاي آنان به نتيجه رسيد و صابون مايع در دستشويي هاي خوابگاه در اختيار دانشجويان قرار گرفت.
تصميمات خانم ها
واشنگتن:  همگان مي دانند خانم ها بيش از مردان خريد مي كنند و تصميم آنها در انتخاب وسايل خانه و يا خريد پوشاك براي اعضاي خانواده در نهايت اجرا مي شود. اما اخيرا روانشناسان در زمينه نفوذ زنان در تصميمات خانواده تحقيقي انجام داده اند كه نتايج آن بسيار جالب است. در بخشي از اين تحقيق آمده است، تصميم براي اينكه اعضاي خانواده به تماشاي كدام فيلم و برنامه تلويزيوني بپردازند و يا در كدام رستوران غذا بخورند بر عهده زن خانواده است و مردان در برابر اين تصميمات مطيع هستند.

گل و گياه
پنيرك
001806.jpg
نام علمي: Malva moschata
خانواده: MALVACEAE
گياه بوته اي دائمي به بلندي ۱۰۰-۶۰ و گستردگي ۶۰ سانتي متر است. داراي برگ هاي باريك و لوبدار و كمي معطر بوده و گل هاي صورتي آن اوايل تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي، خاك غني با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در پاييز و تهيه قلمه اواخر بهار يا تابستان امكان پذير مي باشد.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |