ترميم آسفالت مهمترين درخواست شهروندان از شهرداري است
۱۲۳روز با ۱۳۷
|
|
|
|
گروه شهري: تجربه ۱۲۳ روز فعاليت سامانه امداد خدمات شهري شهرداري تهران- ۱۳۷ نشان مي دهد كه ترميم آسفالت و لكه گيري معابر مهم ترين درخواست شهروندان از شهرداري است.
خبرنگار ما در اين باره مي نويسد: آمار نشان مي دهد كه همچنين تماس شهروندان با سايت مركزي ۱۳۷ با روندي تصاعدي رو به افزايش است و در حالي كه در حد فاصل اول دي تا پايان اسفندماه گذشته -سه ماهه اول فعاليت ۱۳۷- متوسط تماس هاي دريافتي كمتر از هزار مورد در روز بود، طي دو هفته گذشته شمار تماسها به متوسط روزانه دو هزار و پانصد مورد رسيده و اين روند همچنان رو به افزايش است.
مهندس علوي مدير سامانه ۱۳۷ در اين باره به خبرنگار ما گفت: به تدريج آشنايي شهروندان با سامانه ۱۳۷ در حال افزايش است و در حالي كه قبلاً تصور مي شد اين سامانه صرفاً ابزاري براي دريافت درخواستها و انتقادات شهروندان از شهرداري است، اكنون شهروندان دريافته اند كه ۱۳۷ ابزاري براي ارتباط مستقيم شهروندان با بخش هاي مختلف شهرداري بوده و آنها را در بسياري از موارد از مراجعه مستقيم به شهرداري منطقه بي نياز مي كند.
وي اضافه كرد ۱۳۷ ضمن برقراري امكان دريافت درخواست هاي شهروندان در زمينه هاي گوناگون مديريت و خدمات شهري همچنين سامانه اي براي پايش فعاليت بخش هاي گوناگون شهرداري نيز محسوب مي شود زيرا ضمن شناسايي سريع مشكلات نواحي گوناگون شهر توان و سرعت عمل واحدهاي مختلف شهرداري براي رفع اين مشكلات نيز قابل بررسي است. مهندس علوي اشاره كرد بر همين مبنا دكتر قاليباف، شهردار تهران، تأكيددارد كه سامانه ۱۳۷ به مثابه پيشاني و خط اول ارتباط شهروندان با شهرداري بايد حتي از جايگاهي در حد ناظر مديريت شهري برخوردار باشد. وي افزود: تجربه هفته گذشته نشان مي دهد كه سرعت عكس العمل نواحي گوناگون شهرداري براي حل مشكلات شهروندان بعضاً تفاوت هاي قابل توجه دارد، براي مثال در حالي كه در يكي از نواحي متعاقب دو و نيم ساعت پس از دريافت تماس ،براي رفع چاله معبر اقدام مي شود، در يك ناحيه ديگر ممكن است رفع چنين مشكلي بيش از يك هفته به طول بينجامد.به گزارش خبرنگار ما طي ۱۲۳ روز فعاليت سامانه ۱۳۷ (از سوم دي ماه ۸۴ تا پنجم ارديبهشت ماه جاري) از مجموع ۲۳۵۱۸۷ مورد تماس دريافتي براي ۶/۸۱ درصد اقدام به رفع مشكل از سوي شهرداري مناطق انجام شده و شمار مواردي كه در دست اقدام بوده، يا مورد اعلام شده فاقد صحت بوده، كمتر از ۱۵ درصد است. بر اين اساس دوشنبه روزي است كه شهروندان بيشترين تماس را با ۱۳۷ دارند و بالعكس خبرگيران اين سامانه در روز جمعه كمترين پيام را دريافت مي كنند. تجربه ۱۲۳ روز گذشته همچنين نشان مي دهد كه به ترتيب ساكنان مناطق ۴ ، ۲ ، ۵ ، ۱ و ۱۲ بيشترين تماس را با ۱۳۷ برقرار مي كنند و ساكنان مناطق ۲۲ ، ۲۱ ، ۹ ، ۱۳ و ۱۷ بالعكس كمترين تماس را دارند. در اين مدت به ترتيب لكه گيري چاله هاي معابر، آسفالت معابر، روكش آسفالت و تقاضا براي رفع سد معبر توسط اصناف مختلف موضوع بيشترين تماس هاي شهروندان بوده است.
|
|
شهرري به قطب گردشگري تبديل مي شود
تلاش مديريت شهري براي رونق صنعت گردشگري
گروه شهري: مديريت شهر تهران در صدد است شهرري را به يك قطب گردشگري تبديل كند.
امروزه صنعت گردشگري به لحاظ درآمدزايي، از جمله صنايع پردرآمد به شمار مي آيد. چشم انداز صنعت گردشگري آنچنان است كه اين صنعت در اواسط دهه دوم هزاره سوم به نخستين صنعت درآمدزا تبديل مي شود. از صنعت گردشگري در ايران نيز كه به عنوان يكي از سه مهد تمدن بشري شهره است و به دليل برخورداري از جاذبه هاي گردشگري در رديف ۱۰ كشور نخست قرار دارد، به عنوان جايگزين و آلترناتيو صنعت نفت و فرش نامبرده مي شود. در اين ميان شهرري با قدمتي هفت هزار ساله در كانون توجه مديريت شهري تهران قرار گرفته است.
رضا سترگ _ شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرري) با ضروري خواندن توسعه صنعت گردشگري در ري مي گويد: در راستاي حفظ هويت تاريخي، فرهنگي و مذهبي، كسب منابع درآمدي پايدار، استانداردسازي خدمات شهري و قرار گرفتن اين شهر در مسير توسعه پايدار و برخوردار، صنعت گردشگري در اين منطقه از تهران رونق مي يابد.
وي گفت: وجود ابنيه تاريخي از جمله دژ اشكان مربوط به ۲۲۵۰ سال پيش، استودان گبرها با ۳ هزار سال سابقه، تپه چشمه علي با قدمتي ۷ هزار ساله، تپه ميل با قدمتي ۱۸۰۰ ساله، برج طغرل، زندان هارون در كنار حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي موجب شده تا بتوان ري را به قطب گردشگري تبديل كرد.
سترگ با بيان اين مطلب كه براساس آمارهاي موجود همه ساله حدود ۶ ميليون نفر براي زيارت حرم حضرت عبدالعظيم(ع) به ري مي آيند و فقط حدود ۲ درصد آنان از آثار ري بازديد مي كنند، تصريح كرد: شهرري با تمام امكانات تاريخي و فرهنگي خود فاقد يك هتل مناسب است.
شهردار منطقه ۲۰ در ادامه گفت: به منظور رونق بخشي صنعت گردشگري و رفاه حال گردشگران، تسهيلات ويژه اي از جمله زمين براي ساخت هتل دراختيار سرمايه گذاران قرار مي گيرد.
وي گفت: در راستاي توسعه فرهنگ گردشگري، اوايل سال جاري تورهاي گردشگري به طور رايگان راه اندازي شد كه با استقبال شهروندان روبه رو گرديد.
وي به نقل از دكتر قاليباف شهردار تهران گفت: با توجه به استقبال شهروندان از طرح گردشگري يك روزه در ري، به زودي تورهاي يك روزه تهرانگردي راه اندازي مي شود.
وي تصريح كرد: شهرداري منطقه ۲۰ با تعامل و همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، ابنيه و آثار تاريخي ري را بازسازي و مرمت مي كند.
|
|
مشاغل مزاحم و آلاينده به خارج شهر منتقل مي شوند
سما: قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران گفت: به منظور اجراي مواد قانوني برنامه سوم و چهارم توسعه، مشاغل مزاحم و آلاينده شهر تهران به خارج از شهر منتقل مي شوند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس عيديان - قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران - در تعريف مشاغل مزاحم گفت: تمامي مشاغلي كه به نوعي براي شهروندان مشكلاتي نظير آلودگي زيست محيطي، صوتي و رواني و...ايجاد كنند، شغل مزاحم بوده و بر اساس قانون بايد از شهر خارج شوند.
عيديان گفت: درخصوص انتقال صنايع آلاينده مشغول شناسايي جغرافيايي اين صنايع و تطبيق آنها با جغرافياي شهر تهران هستيم.
او افزود: درخصوص صنف فروشندگان مواد شيميايي نيز به دليل خطراتي كه وجود انبارهاي اين صنف در سطح شهر براي شهروندان دارد به دنبال فراهم آوردن جايگاه مناسب براي انتقال اين صنف به حاشيه شهر تهران هستيم.
قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران خبر داد: از برنامه هاي مهم ما در سال ۸۵ در راستاي ساماندهي مشاغل در شهر تهران، ايجاد مراكز فروش خودرو خواهد بود.
|
|
معاون خدمات شهري شهرداري تهران خبر داد:
نصب سيستم شستشوي لباس براي
كارگران شهرداري تهران
فارس : معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: از خرداد ماه سال جاري تمامي مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مجهز به سيستم شستشو و اتوي لباس كارگران شهرداري تهران مي شوند.
مسعود كرباسيان افزود: از خرداد ماه سال جاري تمامي مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مجهز به سيستم شستشو و اتوي لباس كارگران شهرداري تهران مي شود.
وي ادامه داد: رفتگران شهرداري تهران به دليل اينكه هميشه در ارتباط مستقيم با شهروندان تهراني هستند، بايد لباس هايشان تميز و مرتب باشد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه رفتگران شهرداري تهران حتما بايد از دستكش و ماسك براي جمع آوري زباله در شهر استفاده كنند تصريح كرد: بعضي از كارگران شهرداري تهران در استفاده از لباس فرم كوتاهي مي كنند و اين سهل انگاري معضلات غير قابل جبراني از لحاظ جسمي براي آنها در پي دارد.
كرباسيان با اشاره به اينكه در سال ۸۵ تجهيزات و امكانات مناسبي براي رفتگران شهرداري تهران در نظر گرفته شده است گفت: كارگران شهرداري تهران براي استفاده از اين امكانات حتما بايد آموزش هاي لازم را ببينند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه ضرورتي ندارد كه در شهر تهران روزانه سه نوبت زباله جمع آوري شود گفت: جمع آوري زباله بيش از يك بار در روز اصلا مقرون به صرفه نيست و بايد در اين زمينه تدابير لازم اتخاذ شود.
كرباسيان با بيان اينكه در حال حاضر ۱۲ هزار رفتگر در حال تميز كردن خيابان هاي شهر تهران هستند بيان كرد: با جمع آوري زباله ها به صورت مكانيزه تعدادي از رفتگران تعديل مي شوند چرا كه جايگزين آنها ماشين آلات مكانيزه خواهد شد.
وي ادامه داد: ۱۵ درصد از كارگران خدمات شهري شهرداري تهران كه درحال حاضر مشغول به فعاليت هستند، از اتباع بيگانه هستند كه بلافاصله با جمع آوري زباله بصورت مكانيزه اين ۱۵ درصد تعديل مي شوند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران خاطرنشان كرد: در سيستم جمع آوري زباله به صورت مكانيزه، زباله هايي كه تاكنون توسط شهروندان در داخل مخازن مخصوص زباله روزانه ريخته مي شد، از طريق ماشين هاي مكانيزه تخليه شده و از همانجا به جاي حمل به سمت ايستگاه مياني، مستقيما به مركز دفن يا كمپوست منتقل مي شود.
كرباسيان گفت: ماشين هاي جمع آوري مكانيزه زباله روزانه در هر نوبت ۱۸ الي ۱۲ تن زباله را به صورت كاملا استاندارد جمع آوري مي كنند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران در پايان يادآور شد: تا پايان سال جاري تمامي زباله ها درشهر تهران بصورت مكانيزه جمع آوري مي شود.
|
|
حركت خودروها بين خطوط
مهر: رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح حركت خودروها بين خطوط طي سال جاري خبر داد و گفت: به اين ترتيب رانندگان و راكبان خودروها و موتورسيكلت ها موظف خواهند شد قانون حركت بين خطوط را رعايت كنند.سردار حسين ساجدي نيا تصريح كرد: قطعا با ايجاد اين نظم ترافيكي شاهد تاثير مطلوبي در كاهش تصادفات خواهيم بود.وي با تاكيد بر اينكه اجراي طرح مذكور ابتدا به صورت تذكر، ارشاد و راهنمايي خواهد بود، تصريح كرد: ابتدا در يك دوره زماني يك هفته يا ۱۰ روزه، اين طرح اجرايي خواهد شد كه در اين مرحله ماموران راهنمايي و رانندگي صرفا موظف هستند متخلفان را با تذكر و ارشاد راهنمايي كنند.
|
|
جمع آوري موتورهاي متخلف
ايلنا: جانشين راهنمايي و رانندگي تهران، گفت: در ادامه اجراي طرح ساماندهي موتورسيكلت ها، ۳۵ دستگاه كفي سيار به جمع آوري موتورهاي متخلف در سطح شهر تهران اقدام مي كند.سرهنگ حاتم محمدي - جانشين راهنمايي و رانندگي تهران - گفت: تاكنون كفي هاي جمع آوري موتور سيكلت ها در مكان هايي ثابت مستقر مي شد، اما در سال جاري و براي اولين بار اين كفي ها، به صورت سيار در سطح شهر فعاليت مي كند.وي افزود: كفي هاي جمع آوري موتورسيكلت كه عمدتاً به خودروي نيسان متصل است، به همراه ۱۰ نفر از ماموران راهنمايي و رانندگي در سطح شهر گشت زني مي كنند.
|
|
مخالفت شهرهاي مجاور با طرح توسعه بهشت زهرا (س)
مهر: مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، از تداوم مخالفت مسئولان شهرهاي كهريزك و باقرشهر، با اجراي طرح توسعه در مقياس ۱۶۰ هكتار، خبر داد.محمود رضاييان گفت: چنانچه ۱۶۰ هكتار زمين كه به تازگي توسط شهرداري تملك شده به مجموعه بهشت زهرا اضافه شود باز هم بهشت زهرا فقط تا ۱۰ سال آينده ظرفيت دفن متوفيان تهراني را خواهد داشت.وي افزود: با وجود ۱۲ ميليارد تومان هزينه اي كه تاكنون شهرداري تهران براي تملك ۱۶۰ هكتار زمين مذكور متحمل شده اما هنوز براي تملك قطعي اين زمين ها به منظور توسعه بهشت زهرا با باقر شهر و كهريزك كه به تازگي تبديل به شهر شده اند، اختلاف دارد.
|
|
صداي زمين
نگونساري دشت لاله ها
|
|
چهارشنبه سوري همين سالي كه گذشت با تعدادي از افراد هم سن و سال جوان به منطقه قصر بهرام رفتيم. اگر از همه ما مي پرسيدي، قطعا خودمان را از افراد فرهيخته جامعه مي دانستيم. با وجود اين، آتش چهارشنبه سوري را در داخل كاروانسرا كه از آثار تاريخي منطقه به حساب مي آيد روشن كرديم و بعضي از دوستان هم سنگ تمام گذاشتند و ترقه هاي پر سر و صدايشان را همانجا پرتاب كردند. گوش كسي هم بدهكار نبود كه اين سروصداها، براي اين اثر باستاني چقدر مخرب هستند.
مساله جالب توجه ديگر اين بود كه براي ورود به منطقه قصر بهرام، مجوز لازم است، كه گرفتن آن، آسان هم نيست. ولي وقتي وارد منطقه شدي مثل اينكه ديگر كنترلي در ميان نيست و مي توان كارهايي از قبيل همان كارهايي كرد كه ما كرديم. اين را كه گفتم، يادم آمد كه يكي از استادان در يكي از كلاسها، تعريف مي كرد كه در طول سي سال خدمت در دانشگاه هميشه شاهد اين بوده كه كسي از سوراخ در، به درون كلاس نگاه مي كرده كه مطمئن شود استاد در كلاس درس حضور پيدا كرده. ولي هرگز كنترلي بر آنچه كه در كلاس تدريس مي شود، نبوده است. همه اين ها را گفتم تا بهانه اي باشد براي ذكر ماجراي نگونساري دشت لاله هاي واژگون. چند روز پيش مطلبي در مورد كوهرنگ و جاذبه هاي توريستي آن در يكي از مجله ها نوشتم كه شايد همين الان هم كه شما اين سطور را مي خوانيد در كيوسك هاي روزنامه فروشي باشد. اما پشيمانم.
در آن مطلب در رابطه با لاله هاي واژگون هم صحبت به ميان آورده ام. بعد از چاپ مطلب، وقتي مجله را به يكي از دوستانم كه اتفاقا گروهي را براي ديدار از همين گل ها به منطقه چلگرد برده بود، نشان دادم، سري از تأسف تكان داد و برايم گفت كه بهتر است ديگر اينگونه مطالب را ننويسم.او از افرادي حرف مي زد كه از اطراف و حتي از تهران به آنجا و به بهانه ديدار از اين پديده زيباي طبيعي مي روند ولي هنوز ياد نگرفته اند كه آن را حفظ كنند و براي نابودي و تخريب آستين بالا زده اند.
عكسهاي او نشان مي داد كه چگونه هموطنان وطن پرست ما به دشت لاله هاي واژگون هجوم برده اند و گلها را بي رحمانه مي چينند و باز هم كنترلي وجود ندارد.
اين دوست مي گفت كه محافظان منطقه، كسي را از اينكه گل بچيند منع نمي كردند ولي وقتي كه افراد از دشت بيرون مي آمدند در حالي كه در دستانشان شاخه هاي گل بود، آنها را براي پاره اي از توضيحات به كيوسك انتظامات راهنمايي مي كردند.باز هم نوشدارو پس از مرگ سهراب.
مي دانم كه هنوز كسي با خواندن مطلب كوهرنگ بنده، به آنجا سفر نكرده، اما احساس پشيماني مي كنم و حالا مي فهمم كه چرا بعضي از ايرانگردان ايراندوست واقعي بسياري از جاذبه هاي بكر و دست نخورده را به ديگران معرفي نمي كنند.
آرش نورآقايي
|
|
تجربه عيني زمين لرزه با دستگاه شبيه ساز
نخستين موزه آموزشي زلزله كشور
در تهران ساخته مي شود
|
|
گروه شهري: نخستين «موزه آموزشي زلزله» كشور با هدف آشنايي ملموس مردم با پديده طبيعي زمين لرزه و همچنين معرفي شيوه هاي ايمن ماندن در زلزله و ترويج راهكارهاي رويارويي در برابر زلزله، در جوار ساختمان سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران احداث مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، دكتر مازيار حسيني رئيس اين سازمان در نخستين نشست مديران دفاتر مديريت بحران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و همچنين معاونان خدمات شهري اين مناطق در سخناني با تشريح راهبردها و راهكارهاي اين سازمان در سال ،۸۵ آموزش شهروندان با مفاهيم ايمني را با هدف مردمي كردن موضوع پيشگيري و آمادگي در برابر زلزله مورد تاكيد قرار داد و گفت: «موزه آموزشي زلزله، مكاني است كه در آنجا شهروندان از نزديك با مفهوم زمين لرزه و تاثير بكارگيري راه هاي پيشگيري و آمادگي در برابر آن آشنا مي شوند و حتي با استقرار در دستگاه شبيه ساز زلزله، حركت و تكان هاي ناشي از زمين لرزه را در شدت هاي مختلف به صورت عيني احساس و تجربه خواهند كرد. همچنين شهروندان در اين مكان دهها آموزش متنوع از جمله راههاي چيدمان صحيح وسايل خانه براي جلوگيري از سقوط و پرتاب حين زلزله و نيز راه هاي صحيح نجات و امداد و ياري رساندن به اعضاي خانه و همسايگان را تا مرحله استقرار در چادرهاي اسكان موقت فرا مي گيرند.
حسيني با تاكيد بر اين كه احداث موزه زلزله از كاركرد آموزشي قابل توجهي برخوردار است و تجربه جهاني نيز ضرورت آن را اثبات كرده است، خواستار آن شد كه شهرداري هاي مناطق ۲۲ گانه نيز در اين زمينه فعال شوند.وي همچنين تقويت ستادهاي مديريت بحران ۲۲ منطقه تهران و ايجاد ستادهاي مديريت بحران در سطح نواحي را از برنامه هاي امسال خواند و گفت: ستادهاي مديريت بحران در هر ناحيه امكان برنامه ريزي و وظيفه آموزش محلي و شناسايي عوامل بحران زا در سطح ناحيه را بر عهده خواهند داشت. همچنين در سال جاري در تعدادي از نواحي منتخب، تيم هاي عملياتي سبك با توانايي جستجو، نجات و امداد محلي و بازگشايي معابر باريك ايجاد مي شود.
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، مردمي كردن بحث ايمني ساختمان ها را تنها راه بهبود كيفيت ساخت و ساز و مقاوم سازي بافت هاي فرسوده خواند و گفت: اهميت ساخت و ساز خود به خود متناسب با خواست مردم حركت خواهند كرد. وي راهبرد كلان بهبود شرايط موجود در اين حوزه را جهت گيري به سمت مديريت خطر و خطرپذيري (ريسك) به جاي مديريت مقابله توصيف كرد و گفت: در اين صورت با به كار بستن راه هاي آمادگي و پيشگيري، حجم تلفات جاني و خسارات مالي و هزينه هاي مقابله كاهش مي يابد.
|
|
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران:
قيمت تمام شده و واقعي بليت اتوبوس ۸۰ تومان است
ايلنا: رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، گفت: تاكنون پيشنهاد افزايش قيمت بليت اتوبوس ها به كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر ارائه نشده است، ولي شوراي شهر درصدد است تا زمينه مشاركت بيشتر مردم را در ارائه خدمات بهتر در سيستم حمل و نقل عمومي، فراهم كند.
دكتر نادر شريعتمداري- رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، در خصوص احتمال افزايش قيمت بليت هاي اتوبوس كه سال گذشته از سوي چمران، رييس شوراي شهر تهران عنوان شده بود، گفت: سيستم هاي حمل و نقل عمومي هم اكنون با حجم بسيار قابل توجهي از سوبسيد اداره مي شود.
وي افزود: قيمت واقعي بليت اتوبوس با در نظر گرفتن تمامي هزينه هاي اين بخش، بيش از ۸۰ تومان است؛ ولي هم اكنون با پرداخت سوبسيدهاي فراوان اين قيمت سال ها است كه روي ۲۰ تومان ثابت مانده است.
شريعتمداري خاطرنشان كرد: هنگامي كه خدماتي را با استفاده از حجم وسيعي از يارانه و سوبسيد ارائه مي كنيم، مانند اين است كه پولي از جيب مردم در آورده و به جاي اينكه اين پول را صرف هزينه هاي ديگر كرده و در ارتقاي خدمات ديگر از آن استفاده كنيم، به سيستم حمل و نقل عمومي اختصاص دهيم.
وي گفت: شوراي شهر در نظر دارد؛ سهم مردم را در ارائه خدمات سيستم هاي حمل و نقل عمومي بدون اينكه فشاري به اقشار مورد حمايت وارد شود، بيشتر كند.
رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: مشاركت بخش خصوصي و گرفتن پول بيشتر از مردم از جمله راهكارهاي ارائه بهتر خدمات توسط سيستم حمل و نقل عمومي است.
|
|
عضو شوراي اسلامي شهر تهران خبرداد
۲۸ ارديبهشت، آغاز فعاليت ۳۷۰۰ شورايار در تهران
واحد مركزي خبر: فعاليت دومين دوره اعضاي انجمن هاي شوراياري محلات تهران ۲۸ ارديبهشت با حضور۳۷۰۰ شورايار آغاز مي شود.
رسول خادم عضو شوراي اسلامي شهر تهران در حاشيه همايش توجيه شوراياران محلات جنوب غرب تهران افزود: اين اعضا فعاليت خود را در۳۷۰ محله از ۲۸ ارديبهشت آغاز مي كنند كه از ابتداي امسال جلسات متعددي براي توجيه و آموزش آنها برگزار شده است .
وي افزود: در اين جلسات توجيهي منتخبان و اعضاي محلات مختلف با وظايف و كاركردهاي خود آشنا شده اند.
رسول خادم عضو شوراي اسلامي شهر تهران با قدرداني از اعضاي نخستين دوره انجمن هاي شوراياري ابراز اميدواري كرد شوراياران جديد، مجموعه مديريت شهري را در حل و فصل مسائل و مشكلات مختلف محلات تهران ياري دهند.
گفتني است اعضاي شوراياران در هر محله ده نفر هستند كه به صورت دائم و علي البدل و براي حل و فصل مشكلات محلات خود با مديران شهري مناطق همكاري مي كنند.
|
|
نگاه
علي درخشي
|