پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۳۹۷۰ - Apr 27, 2006
سفر محرمانه رئيس موساد به واشنگتن
گروه سياسي خارجي: تلويزيون رژيم صهيونيستي از سفر محرمانه رئيس سازمان جاسوسي اين رژيم (موساد) به واشنگتن خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر از بيروت، شبكه اول تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد مائيردوگان در اين سفر با مقامات بلندپايه امنيتي آمريكا درباره پيامدهاي برنامه هسته اي ايران گفت وگو كرد.
دوگان در اين ديدارها با ابراز نگراني از برنامه هسته اي ايران گفت: ايران مي كوشد جامعه جهاني را گمراه كند.
در همين حال به گزارش فارس، اسرائيل براي رصد و كنترل فعاليت هايي كه در ايران مي شود و جاسوسي عليه تهران، ماهواره جديد جاسوسي خود را در مدار قرار داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از قدس، اسرائيل دوشنبه شب در يادبود هولوكاست يك ماهواره پيشرفته جاسوسي به فضا فرستاد تا فعاليت هايي را كه در ايران مي شود از نزديك كنترل و رصد كند.

حمله زميني و هوايي ارتش سريلانكا به ببرهاي تاميل
گروه سياسي خارجي: در پي حمله انتحاري روز سه شنبه در مقابل مقر ارتش سريلانكا كه به مجروح شدن فرمانده ارتش و كشته و زخمي شدن ۳۶ نفر ديگر منجر شد، بمباران گسترده هوايي مواضع ببرهاي تاميل ،سريلانكا را بار ديگر در آستانه جنگ قرارداد.
اين بمباران هوايي گسترده كه ديروز در چند نوبت انجام شد ۱۰ كشته و زخمي به جا گذاشت.
ببرهاي تاميل اين بمباران را نقض آشكار قرارداد آتش بس خواندند و روند صلح را پايان يافته اعلام كردند. بمباران هوايي با حمله نيروهاي دريايي و هوايي ارتش سريلانكا در منطقه تاميل نشين شمال همراه شد.
به گزارش ايرنا اين در حالي است كه يكي از مشاوران رئيس جمهوري و مذاكره كننده با شبه نظاميان تاميل با اشاره به فشار جامعه بين المللي بر دو طرف (دولت و شبه نظاميان)، بر ضرورت ادامه روند مذاكره براي رسيدن به صلح تأكيد كرد.هفته گذشته شورشيان ببرهاي تاميل، پس از سرزنش كردن دولت تاميل به دليل حمله عليه غيرنظاميان اقليت تاميل، از مذاكرات صلحي كه با وساطت نروژ در سوييس برگزار مي شد، كناره گيري كردند.اتحاديه ۲۵ عضوي اروپا از دولت و شورشيان سريلانكا خواسته است مانع انجام اقداماتي شوند كه روند گفت وگوهاي صلح را به مخاطره مي اندازد.

ناآرامي در نپال ادامه دارد
شورشيان مائوئيست نپال پس از اينكه احزاب سياسي مخالف كشور را به خاطر پذيرش پيشنهاد پادشاه مبني بر برپايي مجدد مجلس، به خيانت متهم كردند، ديروز محاصره ي بزرگراه هاي مهم اين كشور را تشديد كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس، شورشيان مائوئيست نپال از تظاهرات سه هفته اي دموكراسي خواهي احزاب مخالف نپال عليه ديكتاتوري سلطنتي شاه گيانندرا، حمايت كرده بودند، اما احزاب مخالف در پي موافقت پادشاه با بازگرداندن قدرت به مقامات منتخب و عذرخواهي وي به خاطر كشته شدن ۱۵ تن توسط نيروي امنيتي، تظاهرات گسترده ي روز سه شنبه را لغو كردند.
شورشيان اين اقدام را خيانت از سوي اتحاد هفت حزب اصلي سياسي كشور ناميدند و ديروز بزرگراه مهم كشور بين كاتماندو، پايتخت و شهر توريستي پخارا را مسدود كردند.
شورشيان هم چنين يك بزرگراه ديگر را در جنوب نپال، مسير انتقال مايحتاج زندگي از مرز هند، را مسدود كردند.
خبرنگار آسوشيتدپرس در بهارات پور واقع در جنوب غرب كاتماندو گفت: تنها ۳۰ خودرو كه عمدتا كاميون بودند ديروز اين شهر را به مقصد كاتماندو ترك كرده اند.
در همين حال يكي ديگر از مجروحان تظاهرات چند روز پيش در نپال بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و بدين ترتيب تعداد كشته شدگان به ۱۵ تن رسيد.
كشور نروژ كه در پي تصاحب كامل قدرت توسط پادشاه در فوريه  گذشته تمام كمك هايش به نپال را به حالت تعليق در آورده بود، اعلام كرد كه به خاطر برپايي مجدد مجلس، كمك مالي اش را به نپال از سر مي گيرد. ريچارد بوچر، معاون وزير امور خارجه ي  آمريكا نيزگفت كه آمريكا ازسرگيري كمك نظامي به نپال را مورد بررسي قرار خواهد داد، اما اين كمك مشروط به حمايت ارتش نپال از دموكراسي چند حزبي در كشور است.

پرچم اسرائيل در راهپيمايي جشن آزادي
شهر ميلان به آتش كشيده شد
رم _ ايرنا: درجريان  يك  راهپيمايي  كه  به مناسبت  جشن  شصت  و يكمين  سالگرد آزادي  ايتاليا از دست  نظام  فاشيستي  موسوليني ، در شهر شمالي  ميلان  برگزارشد، پرچم  رژيم  اسرائيل  نيز سوزانده  شد.
روزنامه  ايتاليايي «لارپوبليكا» در شماره  ديروز  خود بااعلام اين  مطلب  نوشت : پرچم  اسرائيل  روز گذشته  در ميلان  و بدور از راهپيمايي  رسمي جشن  پيروزي ، لگدمال  شده  و سپس  باشعارهاي «اسرائيل  قاتل» ، «انتفاضه  پيروزخواهد شد» ، دو بار به  آتش  كشيده  شد.
اعضاي  مراكز اجتماعي  (جنبش هاي  اجتماعي  خودجوش  ) در ايتاليا با عبورنمايندگان  جامعه  يهوديان ، شعارهاي «صهيونيست هاي  قاتل» ، «فلسطين  آزادبايد گردد» را فرياد مي كشيدند.
يك  گروه از مهاجران  و ايتاليايي ها نيزكه  به نام «هماهنگي  مبارزه  براي فلسطين» با هم  متحد شده  بودند، بدوراز چشم  پليس  و راهپيمايي  رسمي ، دو بارپرچم  اسرائيل  را به  آتش  كشيدند.
«ياشا ريبمن» سخنگوي  جامعه  يهوديان  در ميلان  و «ريكاردو پاچيفيچي» سخنگوي  يهوديان  در رم ، ازرهبران  دو جناح  چپ  و راست  ايتاليا خواستند تااين  واقعه  را محكوم  كنند و افزودند: بايد طوري  آنرا محكوم  كرد تا صداي آن  به  تهران  هم  برسد.
«رومانو پرودي» رهبر جناح  چپ  در تماس  با «كلاوديو مورپورگو» رئيس اتحاديه  جامعه  يهوديان  درايتاليا اين  واقعه  را بشدت  محكوم  كرد و افزود: اين  نوع  حركات  يك  توهين  به ملت  ايتاليا و تمام  كساني   كه  سرنوشت  صلح خاورميانه  را در دست  دارند، بشمار مي رود.
هر سال  در كشور ايتاليا روز ۲۵ آوريل  به  مناسبت  روز رهايي  از دست رژيم  فاشيستي  موسوليني  با عنوان «جشن  آزادي» تعطيل  رسمي مي باشد.

سفر اعلام نشده وزيران خارجه و دفاع آمريكا به بغداد
014016.jpg
014061.jpg
گروه سياسي خارجي: كاندوليزا رايس و دونالد رامسفلد وزيران امور خارجه و دفاع آمريكا ديروز به صورت غيرمترقبه وارد بغداد شدند.
وزير دفاع آمريكا صبح ديروز با يك هواپيماي نظامي وارد بغداد شد و رايس نيز پس از ديدار از تركيه قرار بود به بلغارستان برود كه ناگهان سر از عراق درآورد به نظر مي رسد با توجه به اينكه جواد مالكي نخست وزير عراق قول داده است طي ۱۵ روز آينده كابينه خود را معرفي كند، اين سفر در ارتباط با دولت آينده عراق باشد.
از سوي ديگر، جواد مالكي نخست وزير عراق ديروز در يك برنامه تلويزيوني خطاب به كشورهاي همسايه عراق گفت: در امور عراق مداخله نكنيد. همچنين از اردن، سوريه، ايران، عربستان و تركيه به منظور پناه دادن به مخالفان رژيم صدام در گذشته تقدير كرد اما افزود: چنين اقدامي به اين معني نيست كه عراقي ها مداخله امنيتي يا مشاركت جنبش هاي خاص در داخل عراق را مي پذيرند. وي در اين پيام متعهد شد تا افراد مستقلي را براي پست هاي وزارت دفاع و وزارت كشور برگزيند. وي در تلاشي براي راضي كردن سني ها اعلام كرد: ورود سني ها در دولت مي تواند به شكست تروريسم كمك كند.
مالكي همچنين با اشاره به مساله تعيين وزرا گفت: ما مي خواهيم وزراي كشور و دفاع دولت جديد را گروه هاي مستقل بوده و به حزب و گروهي گرايش نداشته باشند و توافق هاي اوليه نيز بر ضرورت اين مساله تاكيد دارد. وي ادامه داد: در حال حاضر رايزني ها براي توزيع پست هاي وزارتي ميان تمامي جناحها و انتخاب افراد مناسب براي هر يك از وزارتخانه ها ادامه دارد.
علاوي مذاكره با گروه هاي خشونت طلب را تأييد كرد
علاوه بر زلماي خليل زاد سفير آمريكا در بغداد،اياد علاوي نيز نخست وزير سابق عراق و رئيس فراكسيون العراقيه در گفت وگو با روزنامه الاهرام العربي چاپ مصر، انجام گفت و گوهايي با حزب منحله بعث عراق و گروه هاي مسلح خشونت طلب را تاييد كرد. علاوي گفت: من با گروه هاي مسلح و اعضاي حزب بعث عراق در فلوجه و موصل مذاكره كرده ام و هم اكنون اين گروه ها وارد روند سياسي جاري در عراق شده اند.
ديدار حكيم با نمايندگان ائتلاف واحد در دولت جديد
رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي و رئيس فراكسيون ائتلاف واحد عراق با نخست وزير جديد و ديگر نمايندگان فهرست ائتلاف واحد عراق درباره فرايند سياسي جاري در اين كشور ديدار و گفتگو كرد.به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري عراق، حكيم با نوري كامل المالكي (جواد المالكي) نخست وزير، عادل عبدالمهدي معاون اول رئيس جمهور و شيخ خالد العطيه معاون اول نخست وزير درباره روند سياسي جاري در اين كشور ديدار و گفتگو كرد. مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: در ديدار رئيس ائتلاف واحد عراق با نمايندگان اين فراكسيون در دولت، درباره جديدترين تحولات روند سياسي و نيز امنيت جاري در عراق بحث و تبادل نظر شد.
نخستين پيام ويديويي زرقاوي
ابومصعب زرقاوي رئيس گروه القاعده عراق ديروز در نخستين نوار ويديويي خود از تشكيل مجلس شوراي مجاهدين عراق گفت: ما معتقديم هر دولتي كه امروز در عراق تشكيل شود خواه از شيعيان كينه توز يا از لائيك هاي كرد يا مزدوران باشد دولت مزدور و طرفدار و همدست با صليبي ها خواهد بود و اين دولت تشكيل مي شود تا خنجر ستم در قلب امت مسلمان باشد.
الزرقاوي افزود: آمريكا امروز متوجه شده است تانكها و هواپيماها و مزدوران آن نخواهند توانست كاري از پيش ببرند و ما در نبرد با آمريكايي ها در عراق، آنها را شكست خواهيم داد.

عمليات انتحاري در صحراي سينا
ايرنا: مقامات  امنيتي  مصر گفتند: براثر يك  انفجار انتحاري  كه  روز چهارشنبه  در شمال  صحراي  سيناي  مصر روي  داد، تعدادي از نيروها و ناظران  چندمليتي پاسدار صلح  مستقر در شبه جزيره  سينا زخمي شدند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از قاهره ، يك  مقام  امنيتي  مصري  كه  خواست  نامش  فاش  نشود، علت  انفجار را كه  در نزديكي  مقر نيروها و ناظران  چندمليتي  در الجوره  روي  داد، ذكر نكرد.
دو روز پيش  از اين  انفجار، وقوع  سه  انفجار ديگر در دهاب  در حاشيه  درياي  سرخ ، دستكم  ۱۸ كشته  به جا گذاشت كه شماري از آنها خارجي بودند.
نيروها و ناظران  چند مليتي  مستقر در الجوره  مصر نيروي  پاسدار صلح  مستقلي است  كه  با سازمان  ملل  ارتباط ندارد و در پي  توافق  صلح  ميان  رژيم صهيونيستي  و مصر در سال  ۱۹۷۹ ميلادي  تاسيس  شد و بخش  عمده  هزينه  آن  توسط دو طرف  و آمريكا تامين  مي شود.
در حال  حاضر، استراليا، كانادا، كلمبيا، فرانسه ، مجارستان ، ايتاليا، فيجي ، نيوزيلند، نروژ، آمريكا و اروگوئه  در اين  نيرو عضويت  دارند.
از سوي ديگر، وزارت كشور مصر ۳۰ مظنون را در ارتباط با سه انفجار قوي روز دوشنبه شهر دهاب واقع در شبه جزيره سينا كه ۱۸ كشته برجاي گذاشت، دستگير كرد. به گزارش شبكه خبري بي. بي . سي، يك منبع آگاه در وزارت كشور مصر با اعلام اين خبر گفت كه مظنونين بازداشت شده از اعراب باديه نشين صحراي سينا هستند.

محمود عباس:
آماده مذاكره فوري با اسرائيل هستم
گروه سياسي خارجي: محمود عباس ديروز در نروژ اعلام كرد: كنفرانس بين المللي بايد فوراً براي انجام مذاكرات مستقيم ميان فلسطينيان و اسرائيلي ها برگزار شود.
به گزارش ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان، در سخنراني اش در اسلو اعلام كرد: يك گروه بين المللي كه احتمالاً كميته كاري چهارجانبه باشد، بايد به عنوان يك ميانجي عمل كند.
عباس هم چنين اظهار داشت: آماده است مذاكرات با اسرائيل را رهبري كند و انتخاب دولت حماس مانع اين كار نيست.
وي افزود: به عنوان رئيس سازمان آزادي بخش فلسطين و تنها نهاد مشروع مردم فلسطين، آماده ام تا مذاكرات را با دولت اسرائيل به سرعت از سر گيرم.
رئيس تشكيلات خودگردان تأكيد كرد:  اين امر براي من مهم است كه انتخابات شوراي قانونگذاري فلسطين كه به قدرت گرفتن حماس منجر شد، مانعي در پيشبرد اين مذاكرات نيست.
پليس فلسطين طرح حمله
به اسرائيل را خنثي كرد
به گفته منابع امنيتي فلسطيني، سه تن از اعضاي نيروهاي امنيتي فلسطيني ديروز در درگيري با فعالان فلسطيني كه تلاش مي كردند، حمله اي را به يك گذرگاه بين سرزمين هاي فلسطيني و فلسطين اشغالي انجام دهند، زخمي شدند.
اين افراد موفق شدند بگريزند و اين در حالي است كه فعلاً مشخص نيست اين فعالان به چه گروهي وابسته بودند.

جمهوريت: حزب حاكم تركيه تسليم رايس شد
آنكارا _ واحد مركزي خبر: عبدالله  گل  وزير امور خارجه  تركيه  پس از ۵۵ دقيقه  ملاقات  خصوصي  باكاندوليزا رايس  همتاي  آمريكايي  خود در جمع  خبرنگاران  از توافق  دو جانبه  درباره  تهيه  سند همكاري  راهبردي  آنكارا و واشنگتن  خبر داد.
عبدالله گل  به  جزئيات  اين  توافق  و متن  سند اشاره اي  نكرد، اما گفت:  بين  دو كشور ديدگاه ها، اهداف  و اقدامات  مشتركي  وجود دارد كه  تصميم  به  تقويت  آنها گرفته ايم .
روزنامه  پرشمارگان  جمهوريت  ديروز در تيتر بزرگ  صفحه  اول  با تأكيد به اينكه  حزب  حاكم  تركيه  تسليم  رايس  شد، نوشت:  با تهيه  سند راهبردي ، تركيه محكوم  به  هماهنگي  با سياستگذاري هاي  آمريكا خواهد شد.
اين  روزنامه  مسائل  مربوط به  ايران ، عراق ، آسياي  ميانه ، قبرس  و موضوع انرژي  را از محوري  ترين  موارد مطرح  در اين  سند برشمرد.

بيستمين سالگرد حادثه چرنوبيل در اوكراين
014019.jpg
ايرنا: دولت  و مردم  اوكراين  ديروز با برگزاري  بيستمين  سالگرد بزرگترين  حادثه  اتمي جهان  در نيروگاه  چرنوبيل ، ياد قربانيان  اين  فاجعه را گرامي  داشتند.
به  گزارش  شبكه  خبري  بي بي سي ، اين  مراسم  از سه شنبه  شب  باانجام  مراسم  مختلف  از جمله  به  صدا درآوردن  ناقوس  كليساها و يك  دقيقه  سكوت در ساعت  ۱ و ۲۳ دقيقه  بامداد روز چهارشنبه  به  وقت  محلي  آغاز شد.به  همين  مناسبت  ويكتور يوشچنكو رئيس  جمهوري  اوكراين  ديشب از اين  كارخانه  بازديد كرد.
يوشچنكو همچنين  در مراسم  ديروز از بناي  يادبود قربانيان  فاجعه  پرده برداري  كرد.
در بلاروس ، كشور همسايه  اوكراين ، گروه هاي  اپوزيسيون  تصميم  دارند در اعتراض  به  اقدامات  دولت  براي  ايجاد واحدهاي  مسكوني  در منطقه  آلوده  به مواد راديو اكتيو حومه  نيروگاه  چرنوبيل  دست  به  تظاهرات  بزنند.
بيست  سال  پيش  در تاريخ  ۲۶ آوريل  سال  ،۱۹۸۶ يكي  از چهار رآكتورنيروگاه  اتمي چرنوبيل  منفجر شد.
بر اثر اين  انفجار مقدار زيادي  گازهاي  سمي فضاي  اطراف  منطقه  رافراگرفت  و موجب  بارش  باران  راديو اكتيو در سراسر جمهوري هاي  شوروي  سابق  واروپا شد.
وسعت  و عمق  فاجعه  به  حدي  بود كه  فقط آمارهاي  رسمي حاكي  از جان  باختن ۹ هزار نفر بر اثر ابتلا به  سرطان  ناشي  از آلودگي  به  گازهاي  سمي است  اما طبق  آمار سازمان  صلح  سبز كه  هفته  گذشته  منتشر شد، ۹۳ هزار نفر براثراستنشاق  گازهاي  سمي و يا استفاده  از آب و غذاي  آلوده  به  مواد راديو به سرطان  مبتلا شده  و جان  باخته اند.
براساس  اين  گزارش  آمار ابتلا به  ساير بيماريهاي  ناشي  از آلودگي  به گازهاي  سمي به  ۲۰۰ هزار تن  رسيده  است .
منطقه  آلوده  تا شعاع  ۳۰ كيلومتر با ديوارهاي  بتوني  محصور و قرنطينه شده  است .
از سوي ديگر پليس  روسيه  ديروز فعالان  معترض  را كه  به  مناسبت  بيستمين  سالروزفاجعه  هسته اي  چرنوبيل  در ميدان  سرخ  مسكو تجمع  كرده  بودند متفرق كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از مسكو۱۳،  تن  از جوانان  معترض  عضوصلح  سبز به  نشانه  اعتراض  خود را به  نرده  كليساي  سنت  باسيل  مسكوزنجير كرده  بودند اما نيروهاي  مخفي  پليس  روسيه آنها را وادار كردند محل  را ترك  كنند.
اين ۱۳  معترض  لباسهايي  به  تن  داشتند  كه  روي  آن شعاري  در اعتراض به  فاجعه  چرنوبيل  حك  شده  بود.

دبيركل ناتو خواستار همكاري با روسيه شد
ايسنا: دبيركل ناتو بر تمايل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي درخصوص همكاري با روسيه تأكيد كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي المحيط - ياپ دو هوپ شفر، دبيركل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي ناتو، با اشاره به نشست غيررسمي  وزراي امور خارجه  اين سازمان كه قرار است ۲۷ و ۲۸ آوريل( ششم و هفتم خرداد) در پايتخت بلغارستان برگزار شود، بر تمايل ناتو در همكاري هرچه بيشتر با روسيه تأكيد كرد.

سفر رئيس جمهوري آذربايجان به آمريكا
فارس: الهام علي اف، رئيس جمهور آذربايجان اواخر شب چهارشنبه وارد واشنگتن شد و قرار است در مورد مسايلي مانند ايران، تامين انرژي و درگيري قومي  در ناگورنو و قره باغ با مسئولان آمريكايي مذاكره كند. به گزارش آسوشيتدپرس: آذربايجان با دقت زيادي تلاش دارد ميان روابط خود با آمريكا و روسيه و نيز همسايه ديگر خود، ايران، تعادل ايجاد كند. اكنون اين كشور با ۹/۷ ميليون نفر جمعيت با مشكل تصميم گيري درباره پيوستن به آمريكا براي فشار بر ايران براي متوقف شدن برنامه هسته اي مواجه شده است، موضوعي كه مسلماً در ديدار علي اف با جورج بوش، رئيس جمهور  آمريكا مطرح خواهد شد. انتظار مي رود، علي اف نيز در اين ديدار خواستار افزايش فشار آمريكا براي متقاعد كردن ارمنستان به پايان دادن به مسئله قره باغ شود. جنگ شش ساله قره باغ- ناگورنو كه به كشته شدن حداقل ۳۰ هزار نفر و آوارگي يك ميليون نفر منجر شد، در سال ۱۹۹۴ با آتش  بس ناپايداري به اتمام رسيد.

سيا تعدادي از مظنونان را از آلمان
به گوانتانامو منتقل كرد
مهر: سازمان اطلاعات مركزي آمريكا ۶ تن از مظنونان انجام حملات تروريستي را از راه آلمان به بازداشتگاه خود در پايگاه گوانتانامو منتقل كرده است.
به گزارش مجله اشپيگل، استفان الكسي يك وكيل آمريكايي ديروز در مقابل كميسيون تحقيق پارلمان اروپا درباره پرواز هواپيماهاي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) به منظور انتقال ۶ مظنون به حملات تروريستي از بوسني و از راه آلمان به پايگاههاي گوانتانامو سخناني مطرح كرد.
اين شش تبعه الجزايري در اكتبر سال ۲۰۰۱ ميلادي در بوسني دستگير شده بودند. براساس گزارش هاي رسيده اين افراد بايد تحويل سفارت آمريكا يا انگليس در سارايوو مي شدند.  نيروهاي امنيتي  بوسني اين تعداد از مظنونان را به دادگاه هاي عالي اين كشور تحويل داده بودند.

مجري فاكس نيوز سخنگوي كاخ سفيد مي شود
014022.jpg
فارس: رئيس جمهور آمريكا يكي از مفسران شبكه خبري فاكس نيوز را به عنوان جانشين اسكات مك للان براي سخنگويي كاخ سفيد معرفي كرده است.
مجله آمريكايي تايم ديروز به نقل از مقامات دولت آمريكا گزارش داد كاخ سفيد توني اسنو، مجري و مفسر برنامه هاي شبكه خبري فاكس نيوز را به عنوان جانشين مك كللان، سخنگوي فعلي دولت معرفي كرده است. توني اسنو يكي از كارشناسان كهنه كار رسانه هاي آمريكاست كه در زمان رياست  جمهوري بوش پدر متن سخنراني هاي او را تنظيم مي كرده است.

ديدار پوتين با مركل در سيبري
مسكو _ ايرنا: رئيس  جمهوري  روسيه ديروز براي  ديدار با صدر اعظم  آلمان  كه براي  شركت  در هشتمين  دور رايزني هاي  روسيه  و آلمان  در سطح  عالي  وارد شهر تومسك واقع در منطقه سيبري روسيه شده بود، به اين شهر رفت و با او ديدار كرد.
در اين  اجلاس،  مسايل  مهم  بين المللي  از جمله  برنامه هاي  هسته اي  ايران  و نيز موضوعات  مربوط به  همكاري هاي  دو كشور در زمينه هاي  مختلف  از جمله  همكاري ها در بخش  انرژي  و نيز مناسبات  تجاري  و اقتصادي  مورد بحث  قرار گرفت.  دو كشور در صحنه  سياسي  بين المللي  از جمله  در چارچوب  سازمان  ملل  متحد، مجلس  اروپا، شوراي  روسيه  و ناتو و سازمان  امنيت  و همكاري  اروپا همكاري  مي كنند.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |