پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۳۹۷۰ - Apr 27, 2006
تعرفه هاي پزشكي بخش دولتي هفته آينده اعلام مي شود
عكس: عطاالله طاهركناره
014013.jpg
گروه اجتماعي: تعرفه هاي پزشكي بخش دولتي هفته آينده اعلام مي شود. معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: تعرفه هاي پزشكي بخش دولتي براي سال جاري در شوراي عالي بيمه تعيين شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس سيدمؤيد علويان افزود: تعرفه هاي تعيين شده براي تصويب نهايي به هيأت دولت ارسال شده است كه پس از تصويب هيأت دولت، هفته آينده اعلام مي شود.
وي جزئيات اين تعرفه ها را اعلام نكرد و گفت: هنوز نمي توان در مورد جزئيات تعرفه هاي پزشكي بخش دولتي اظهارنظر كرد و ما منتظر تصويب اين تعرفه ها در دولت هستيم تا براساس آن درباره تعرفه هاي پزشكي بخش خصوصي كه اخيرا ً اعلام شده است تصميم گيري شود.
پنج روز قبل تعرفه هاي پزشكي بخش خصوصي با تصويب شوراي عالي نظام پزشكي اعلام شده بود.
دكتر سيدشهاب الدين صدر، رئيس سازمان نظام پزشكي كشور در حاشيه جلسه شوراي نظام پزشكي كشور گفت: سعي شد با بررسي دقيق تمام جوانب، تعرفه هاي پزشكي بخش غيردولتي افزايش چنداني پيدا نكند.
در تعرفه هاي اعلام شده بخش خصوصي براي سال جاري حق ويزيت پزشكان عمومي كه هزار و ۴۲۰ تومان بود با دو هزار و ۳۰۰ تومان هزينه هاي سرباري معادل سه هزار و ۷۳۰ تومان شد كه سازمان نظام پزشكي اين تعرفه را براي سال جاري سه هزار و ۵۰۰ تومان تعيين كرده است.
اما دكتر صدر درباره چگونگي تعيين تعرفه ها توسط سازمان متبوعش گفت: براي تعيين سقف تعرفه هاي بخش غيردولتي هزينه هاي سرباري را به تعرفه دولت در سال گذشته افزوده ايم.
او توضيح داد كه هزينه هاي سرباري هزينه آب، برق، گاز، عوارض ساختماني و... است كه به هر مطبي تحميل مي شود.
پس از اعلام تعرفه هاي بخش خصوصي توسط سازمان نظام پزشكي معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد كه درباره قانوني بودن اين تعرفه ها تصميم گيري مي شود.
از سوي ديگر با اعلام سرانه درماني ۳هزار و ۸۹۰ توماني از سوي مجلس شوراي اسلامي براي سال جاري، مديركل خدمات درماني سازمان بيمه خدمات درماني از اختلاف زياد ميان سرانه درمان و تعرفه درمان خبر داد.
دكتر داوود حاجي قاسمعلي گفت: براساس تعرفه اعلامي از سوي سازمان نظام پزشكي ويزيت پزشك عمومي سه هزار و ۵۰۰ تومان تعيين شده درحالي كه با توجه به سرانه درماني بايد اين تعرفه يك هزار و ۴۰۰ تومان تعيين مي شد.
وي نتيجه گرفته كه مابه التفاوت اين مبالغ بايد از جيب مردم هزينه شود.
بنابراين براي حل اختلاف تعرفه و سرانه درماني، اين مسئله در دولت مطرح و پيگيري خواهد شد.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* رفتن در «لاك دفاعي» نتيجه حركتهاي «لاك پشتي» است.
* ترتيب و تركيب «شجاعت» را، «درايت» تعيين مي كند.
* «نابردباري» زاده «نابرابري» است.
* در زندگي، اگر به عنوان «كليد» عمل نكنيم، به «قفل» مبدل مي شويم.

اعتراض به بدحجابي با تجمع مقابل دفتر رئيس قوه قضائيه
گروه اجتماعي: جمعي از خانواده هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان با اجتماع در محل حوزه رياست قوه قضائيه از رياست محترم قوه قضائيه خواستند تا با هر گونه بدحجابي و عوامل ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه برخورد شود.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، اجتماع كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي اعلام كردند: «ما زنان مسلمان خواهان پياده شدن احكام مترقي اسلام در جامعه از جمله حجاب و عفاف اسلامي هستيم تا با آرامش و امنيت روحي شاهد رشد فكري، علمي و فرهنگي فرزندان ايران عزيز باشيم.
اجتماع كنندگان همچنين با قرائت قطعنامه اي در ۱۳ ماده از مسئولان و رسانه هاي جمعي به خصوص صدا و سيما خواستند تا به نقش تعيين كننده خود در سالم سازي اخلاقي جامعه عمل كنند و اجازه ندهند مفاسد اجتماعي و بدحجابي در جامعه گسترش يابد. در يكي از بندهاي اين قطعنامه آمده است: مسئولان در برخورد با مفاسد اخلاقي و اجتماعي با دو گروه مواجهند، عاملان اصلي ترويج فساد و فحشا و قربانيان آنها. در بخش ديگري از اين قطعنامه آمده است: آناني كه خواسته يا ناخواسته در اين دام گرفتار آمده اند فرزندان و آينده سازان ميهن اسلامي هستند كه نه تنها نبايد از جامعه طرد و نفي شوند بلكه بايد نجات آنها دغدغه خاطر تمام مسئولان باشد.
تجمع كنندگان در قطعنامه خود آورده اند: كساني كه به نام اسلام و نيروهاي حزب الله با مردم برخوردهاي خشن و غيرانساني دارند، از ما نيستند و ما از قوه محترم قضائيه مي خواهيم در صورت بروز جريانهاي خشونت طلب به شدت با آنها برخورد كند. در پايان اين تجمع كه حدود يك ساعت و نيم ادامه داشت، نماينده قوه قضائيه با حضور در جمع خانواده هاي شهدا، ايثارگران و امت حزب الله گفت: اطمينان داشته باشيد كه رياست محترم قوه قضائيه همانگونه كه بارها در بيانات خود تاكيد كرده اند، در اين خصوص دغدغه بسيار دارند و با اين مساله به شكلي مدبرانه برخورد قاطع خواهد شد. پيش از اين آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي در جلسه مسئولان عالي قضايي بر تدوين و اجراي طرحي در ارتباط با مبارزه عليه ناهنجاري هاي اخلاقي و اجتماعي در جامعه اسلامي ايران تأكيد كرده بود. وي گفته بود: براي برخورد با ناهنجاري ها راهكارهاي مختلفي وجود دارد و مي بايست مدبرانه ترين شيوه براي برخورد با ناهنجاريهاي اجتماعي انتخاب شود و در اين بين بايد حركت فرهنگي مناسب در سطح آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ادارات صورت گيرد.
آيت الله شاهرودي با تأكيد بر اينكه بحث حجاب در جامعه اسلامي ما يك موضوع اساسي و داراي اصالت است، اعلام كرد: برخوردهاي قهري جايي در مناسبات فرهنگي كشور ندارد. ايشان با اشاره به آنكه موضوع حجاب از دستورات كلي و اساسي شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، فرهنگ سازي و پيشگيري از وقوع ناهنجاريهاي اجتماعي را مقدم بر هر حركت ديگري دانست.

روزنامه «كارگزاران» منتشر مي شود
روزنامه «كارگزاران» ارگان  حزب  كارگزاران  سازندگي  از شنبه  ۹ ارديبهشت ماه  انتشار دائمي  خود را آغاز مي كند.
سيد مرتضي  سجاديان  مدير مسئول  اين  روزنامه  با اعلام  اين  خبر افزود: روزنامه كارگزاران  پس  از مدت ها مطالعه  درباره  شرايط عمومي  ايران  و جهان  و تعيين خط مشي  منتشر مي شود تا رسالت  خود را در زمينه  اطلاع  رساني  انجام  دهد.
به  گفته  وي ، اين  روزنامه  پيش  از انتشار دائم ، به  مدت  دو هفته  فعاليت  آزمايشي  داشته  است .سجاديان  تأكيد كرد: روزنامه  كارگزارن  تلاش  مي كند با زبان  آرام  در چارچوب  قانون  مطبوعات  و اصول  قانون  اساسي  جمهوري  اسلامي و مراعات  ملاحظات  عرفي  در راستاي  تقويت  روحيه  وحدت  ملي  عمل  كند. وي  گفت : نهادينه  كردن  فعاليت هاي  حزبي  و افزايش  شفافيت  در فعاليت هاي  سياسي  از ديگر برنامه هاي  روزنامه  كارگزاران  است . روزنامه كارگزاران در ۱۶ صفحه تمام رنگي و در قطع مترويي و با صفحاتي چون سياست، اقتصاد، جهان، اقتصاد سياسي، ورزشي، انديشه، هنر، ادبيات، علمي آموزشي و آسيب اجتماعي منتشر مي شود.

دستاورد پنجمين نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي
پليس ايران به سيستم هشدار مجهز مي شود
سيستم هشدار پليس جزو دستاوردهايي است كه مي تواند مانع از سرقت منازل شود
و با سرعت و از طريق فرستادن پيام كوتاه حين سرقت، پليس را در جريان سرقت و محل آن قرار مي دهد
گروه اجتماعي: پنجمين نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي، ايمني و امنيت در حالي امروز به كار خود پايان مي دهد كه پليس ايران به سيستم هشدار يا آلارم مجهز مي شود.
سردار سرتيپ دوم محمدرضا منيري، مدير عامل بنياد تعاون ناجا با بيان اين مطلب به همشهري گفت: با نصب اين سيستم در منازل يا مكان هايي كه امكان سرقت از آنها وجود دارد و دادن يك كد اختصاصي به صاحب مال، در هنگام وقوع جرم سنسور مركزي اين سيستم ابتدا به مركز پليس هشدار داده و با فرستادن يك پيام كوتاه روي تلفن همراه مشترك مورد نظر، خبر سرقت را اعلام مي كند.
وي افزود: آلارم پليس، جزو دستاوردهايي است كه مي تواند مانع از سرقت منازل باشد گرچه امسال با كاهش ۷۲/۱۸ درصدي سرقت منازل روبه رو بوده ايم. منيري در خصوص IPAs2006 گفت: اين نمايشگاه با هدف آشنايي نيروهاي پليسي با آخرين تجهيزات مدرن دنيا و آشنايي سازمان هاي دولتي با اين نوع ابزار برپا شده است.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي در سال جاري نسبت به سال هاي قبل ارتقاي قابل توجهي در زمينه استفاده از تكنولوژي و تجهيزات امنيتي داشته است، چرا كه نوع كنترل ناهنجاري هاي اجتماعي در حال حاضر به صورت هوشمند و آگاهانه تر انجام شده و در اين زمينه تلاش هاي فراواني نيز صورت گرفته است.
منيري با اشاره به اينكه در كنار رشد نرم افزارها بايد از قدرت سخت افزاري هم به نحو مطلوب بهره برداري شود عنوان كرد: تسلط و كنترل جامعه بدون استفاده از دانش هاي مرتبط با تكنولوژي و ارتباطات قابل تصور نبوده و بهره برداري از اين تكنولوژي جهت دستيابي به مديريت امنيتي بسيار ضروري است.
مدير عامل بنياد تعاون ناجا گفت: مأموران نيروي انتظامي به منظور انجام مسئوليت حرفه اي خود، نيازمند ملزومات و تجهيزات خاص هستند كه بايد مطابق با استانداردهاي بين المللي باشد.
منيري افزود: امروزه با توجه به توسعه تكنولوژي در هر زمينه به خصوص در شيوه هاي انجام بزه و امور خلاف قانون، شاهد تغييراتي هستيم. به عبارت ديگر خلافكاران و متخلفان نيز همگام با توسعه تكنولوژي حركت كرده و شيوه هاي انجام امور خلاف قانون خود را تغيير داده اند.
وي ادامه داد: بنابر اين تحت چنين شرايطي لازم است كه توان و تجهيزات مأموران نيروي انتظامي به روز باشد تا آنان بتوانند به مقابله با شيوه هاي نوين جرم بپردازند.
مدير عامل بنياد تعاون ناجا گفت: بررسي تاريخي عملكرد سازمان پليس در كشورهاي مختلف جهان نشان مي دهد كه سازمان هاي پليسي در حوزه برقراري نظم عمومي و امنيت اجتماعي به عنوان مهمترين وظيفه خود، رويكردهاي مختلفي را اتخاذ مي نمايد. در واقع نوع رويكرد پليس در اجراي مأموريت تأمين و برقراري نظم و امنيت در جامعه را مي توان استراتژي اتخاذ شده آن سازمان در انجام مهمترين وظيفه و مأموريت آنها دانست.
وي با اشاره به نمايشگاه IPAs2006 افزود: اين نمايشگاه با رويكرد امنيتي، ايمني پليس در نظر دارد، ورود تجهيزات روز دنيا را براي استفاده پليس ايران تسريع كند.
وي با اشاره به بودجه امسال پليس گفت: امسال به دليل تأخير در تصويب بودجه پليس، امكانات خريد ناجا بسيار كم است، چرا كه تجهيزات پليس نيازمند صرف هزينه است و صرف هزينه تنها در مجلس تصويب مي شود كه امسال با تأخير و كاهش همراه بود.
وي به قيمت گران تجهيزات سخت افزاري اشاره و خاطرنشان كرد: توليدكنندگان داخلي بايد قدرت توليد خود را با توجه به ارزش برابري كالاها افزايش دهند.
منيري در خصوص وضعيت كنوني كشور در زمينه استفاده از تكنولوژي ها و فناوري هاي پيشرفته تأكيد كرد و افزود: در حال حاضر نيروي انتظامي همراه با ساير دستگاه هاي امنيتي كشور از قدرت طراحي و خلاقيت در توليد سبك هاي جديد با استفاده از مديريت مديران دنيا برخوردار است.

گفته مي شود...
* هفته نامه تايم مدعي شد كه ايران تعدادي از حسابهاي بانكي اش را از اروپا به كشورهاي حوزه خليج فارس منتقل كرده است. به نوشته تايم از همين رو، رابرت جوزف، معاون وزير امور خارجه به هفت كشور خاورميانه سفر كرده تا اين كشورها را متقاعد كند كه هيچ تسهيلاتي براي ايران در كسب دانش و تكنولوژي هسته اي فراهم نكنند.
* يك تيم نظارتي از سازمان بازرسي كل كشور به دانشگاه صنعتي شريف رفته و در آنجا مستقر شده است تا بر برخي امور در اين دانشگاه نظارت كنند. به گزارش آفتاب، از قرار معلوم گزارشهايي درباره دوره هاي پولي دانشگاه شريف به سازمان بازرسي ارسال شده است.با وصول اين گزارشها مسئولان مربوطه تصميم گرفته اند با اعزام يك تيم به اين دانشگاه و استقرار آنان در يكي از دفاتر، مسائل را به صورت جزئي تر پيگيري نمايند. اين دوره ها كه منجر به اعطاي مدرك مي شوند، شامل دوره هاي نوبت دوم، دوره هاي مشترك و قرارداد با وزارتخانه است.
* پس از گذشت سالها از قاچاق گسترده مواد سوختي جنوب كشور، برخورد با اين پديده در عسلويه آغاز شده است. بنابر گزارش بازتاب، قاچاق گسترده بنزين و گازوئيل از عسلويه كه توسط شركتهاي موجود در اين منطقه و با همكاري برخي از مسئولان منطقه در سالهاي اخير انجام مي گرفت، موجب درآمد صدها ميليون توماني در سال براي اعضاي اين شبكه مي شد.

مذاكره معاون اول احمدي نژاد با رومانو پرودي
ايتاليا درصدد گسترش روابط
در همه زمينه ها با ايران است
ايلنا: پرويز داودي، معاون اول رئيس جمهور در گفت وگويي تلفني با نخست وزير جديد ايتاليا ضمن تبريك مجدد انتخاب وي، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران و ايتاليا مي توانند با توجه به ظرفيت هاي بالقوه سياسي، اقتصادي و فرهنگي نقش ويژه اي در برقراري صلح و عدالت جهاني ايفا كنند. معاون اول رئيس جمهور بعدازظهر ديروز در گفت وگوي تلفني با رومانو پرودي بر تلاش ايران براي برقراري صلح و پايداري در خليج فارس و خاورميانه تاكيد كرد. رومانو پرودي، نخست وزير جديد ايتاليا نيز در اين گفت وگو ضمن تشكر از پيام تبريك معاون اول رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه ملت ايران ملتي بزرگ و صلح دوست است، گفت: جمهوري اسلامي ايران نقش كليدي در برقراري ثبات و امنيت در منطقه خاورميانه دارد.

بازداشت ۸۲ ايراني
واحد مركزي خبر: ۸۲ ايراني از ابتداي آوريل تاكنون به جرم ورود غيرقانوني به عراق بازداشت شده  اند. به نوشته روزنامه الصباح در اين مدت همچنين ۶۲ عراقي تحت تعقيب هنگام خروج از عراق بازداشت شده اند. نيروهاي عراقي در اين مدت ۲۰ قطعه اثر باستاني را نيز در مرز عراق و عربستان كشف كرده اند.

استقرار سازمان الكترونيكي
در بنياد شهيد و امور ايثارگران
گروه اجتماعي: معاون بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: تا پايان سال جاري بنياد به سازمان الكترونيكي تبديل خواهد شد.
بنابراين گزارش محسن انصاري كه در ششمين جلسه ستاد مركزي برگزاري جشنواره شهيد رجايي در بنياد سخن مي گفت، افزود: پروژه هاي تحولي بنياد كه از ابتداي فرآيند تجميع نهادهاي ايثارگري آغاز شده در سال ۱۳۸۵ براساس اولويتهاي تعيين شده به بهره برداري مي رسد.وي گفت: با افتتاح مراكز هاتف در ۳۲ سازمان در سطح مراكز استانها در اسفندماه سال گذشته اولين مرحله بهره برداري از پروژه هاي تحول آفرين در بنياد آغاز شده كه اين روند به مرور در سال ۱۳۸۵ تكميل خواهد شد. انصاري با اشاره به استقرار سامانه خدمات رساني هاتف در ۳۵۰ شهرستان تا پايان سال جاري اظهار داشت: راهبرد اصلي بنياد در حوزه خدمات رساني، پاسخگويي با نگاه حل مسئله بدون نياز به مراجعه ايثارگران است. انصاري همچنين اعلام كرد: براي تحقق اين امر پروژه هاي استقرار سامانه اتوماسيون اداري، تشكيل پرونده الكترونيكي براي كليه ايثارگران، صدور كارت شناسايي جديد ايثارگران و ايجاد شبكه يكپارچه ارتباطي در كل كشور در حال پيگيري است.

كلاهبرداري اينترنتي از تاجر فرش
گروه حوادث: پرونده يك كلاهبرداري اينترنتي كه اعضاي آن تاكنون ميلياردها تومان از يك تاجر فرش سرقت كرده اند در دستور كار ويژه پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
به گزارش همشهري، حسين خوئيني- معاون اول عملياتي اداره اول آگاهي تهران- با اعلام اين خبر در خصوص نحوه سرقت از تاجر فرش گفت: مدتها قبل از طرف افراد ناشناس به آدرس اينترنتي يك تاجر فرش، پيام هايي فرستاده مي شد، مبني  بر اين كه وي از يك شركت تجاري مبالغ هنگفتي برنده شده است. اين تماس در طي دو مرحله، اتفاق مي افتد تا اين كه به تاجر فرش اطلاع داده مي شود از شركت تجاري مورد نظر مبلغ ۲ ميليارد تومان برنده شده است. سرهنگ خوئيني ادامه داد: پس از اين خبر از طريق شركت اينترنتي به مرد تاجر گفته مي شود بايد مبلغي را به يك شماره حساب پرداخت كند، ضمن اين كه با ارسال مدارك خود بيان كند چند وارث دارد؟ مرد تاجر نيز كه از اين اتفاق هيجان زده بود، با پرداخت ۶۰ هزار يورو به سه بانك در كشورهاي ايسلند، بلژيك و اسپانيا منتظر تماس هاي بعدي از طرف شركت بود. او پس از گرفتن يك مترجم، تازه متوجه يك كلاهبرداري ميلياردي شد. وي ادامه داد: هم اكنون پليس آگاهي تهران، بررسي تماس هاي گرفته شده از سوي افراد كلاهبردار را آغاز كرده و به سرنخ هايي در اين خصوص رسيده است.

مديركل امور اجتماعي وزارت كشور خبر داد:
ايجاد ۲۸ خانه امن براي زنان
ايسنا: مديركل امور اجتماعي وزارت كشور از ايجاد ۲۸ خانه امن براي زنان در كشور خبر داد و گفت: اين مراكز از سوي سازمان بهزيستي طراحي شده و طي سه ماه اول سال جاري برنامه هاي اجرايي آنها طراحي مي شود.
مجيد اميني ديروز با اشاره به اين كه بايد شاخص هاي سلامت اجتماعي تعريف شود، تصريح كرد: براي ارتقاي سلامت جامعه بايد آسيب پذيري جامعه كاهش يابد. وي تلاش براي انسجام اجتماعي و نيز ساماندهي و كاهش آسيب هاي اجتماعي را از جمله برنامه هاي اين معاونت در سال جاري اعلام كرد. اميني با بيان اين كه در سال جاري پيگيري هاي جدي براي تمام قشرهاي آسيب پذير مانند متكديان، كودكان فرار، زنان خياباني و... صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: در همين زمينه در بند (ط) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۸۵ به منظور كمك به پيشگيري از بروز و تشديد آسيب هاي اجتماعي و ساماندهي آسيب ديدگان اجتماعي به ويژه كودكان خياباني و بي سرپرست، دختران و زنان پناهجو ۶۰ ميليارد ريال اعتبار در سال جاري در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفته است. مديركل امور اجتماعي وزارت كشور در پايان همچنين از اختصاص ۷ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال به وزارت كشور براي ساماندهي متكديان خبر داد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |