دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۹ - May 8, 2006
ورزش
Front Page

جام حذفي فوتبال ايران
سپاهان شايسته پيروزي بود
پرسپوليس و سپاهان در فينال جام حذفي
001350.jpg
001371.jpg
گروه ورزشي _ مازندران هم در فوتبال موجوديت خود را يكبار ديگر نشان داد. با وجود اينكه شموشك از ليگ برتر سقوط كرد اما چيزي از فوتبال مازندران كم نشد.
نوژن ساري كه در ليگ اول جايگاه مناسبي ندارد، در مقابل پرسپوليس چهره قدرتمندي از خود نشان داد، اگرچه نوژن در ضربات پنالتي مغلوب شد، اما تماشاگران ساري يك بازي پرهيجان و پرافت و خيز را در زمين خاكي و ناهموار ورزشگاه متقي ساري شاهد بودند. نوژن شانه به شانه پرسپوليس ساييد و ۱۲۰ دقيقه بازي را بدون آنكه به دفاع مطلق برود به پايان برد، اما در ضربات پنالتي بازيكنانش روحيه زدن ضربات پنالتي را نداشتند و درنهايت تسليم شد و با جام وداع گفت تا پرسپوليس از جهنم ساري به فينال جام حذفي برود. براي پرسپوليس اين يك شانس و موقعيت بزرگ بود كه نبايد آسان از دست مي داد و چنين شد و آري هان باوجود شرايط نامناسب هرگز اجازه نداد سازمان تيمي و نظم نفرات در بازي بهم بريزد. پرسپوليس كه گرفتار تيمي سخت كوش و دونده شده بود در دقيقه ۹۹ بازي يعني در پايان ۹ دقيقه وقت تلف شده گل مساوي را خورد و بازي به وقت اضافي رفت و در دو ۱۵ دقيقه اضافي گلي زده نشده ودرنهايت بازي به ضربات پنالتي رسيد و محمدي دروازه بان پرسپوليس كه هرگز در اندازه هاي يك تيم مدعي نبود دو پنالتي را مهار كرد تا نوژن تلخي يك بازي حرفه اي را بيشتر حس كند و منطق فوتبال حرفه اي را بپذيرد. نوژن هرگز ده پنالتي زن يكسان را تعليم نداده بود و همين مساله بلاي جان آنها شد. پرسپوليس با بهترين آرايش به ميدان آمد، يعني محمدي درون دروازه بود، شيث رضايي، كريم باقري، ابوالفضل حاجي زاده و ساها در خط دفاع و اسدي، نوري، ماماني و آلونگ در خط مياني و كاظميان و معدنچي نيز در خط حمله بازي كردند. آري هان زماني كه احساس كرد در اين بازي كاظميان نمي تواند از تمام داشته هاي خود استفاده كند، او را از بازي خارج و عليزاده را جانشين وي كرد تا شايد از طريق هوا بتواند دروازه نوژن را باز كند. گل اول را معدنچي روي يك ضربه زيبا و استثنايي زد و اشتباه محمدي باعث شد تا نوژن به گل مساوي برسد، پرسپوليس در اواخر نيمه دوم روي يك خطاي عادي حريف به پنالتي رسيد و اعتراض نوژن نيز راه به جايي نبرد، آنها قصد داشتند زمين بازي را به عنوان اعتراض ترك كنند كه با پادرمياني مسئولين خود به بازي برگشتند و درنهايت در دقيقه ۹۹ گل مساوي را به ثمر رساندند تا بازي به وقت اضافي برود و سرانجام در ضربات پنالتي تسليم پرسپوليس شدند. با اين پيروزي تيم پرسپوليس به فينال رسيد تا در مقابل سپاهان و طي دو بازي رفت و برگشت در اصفهان و تهران پس از بازي هاي جام جهاني قهرمان جام حذفي و نماينده دوم ايران در جام قهرماني باشگاه هاي آسيا را معرفي كنند.
در ورزشگاه صباباتري سپاهان فوتبال زيبايي را به نمايش گذاشت و موفق شد بر صباباتري غلبه كند و حريف پرسپوليس شود. شايد براي بازي پرسپوليس و سپاهان دوباره بيش از صدهزار تماشاگر به ورزشگاه بيايند.
صباباتري تيم هميشگي نبود و در دقايق زيادي از بازي مقهور حركت هاي تيمي سپاهان شد. سه گل سپاهان را رسول خطيبي، جلال اكبري و محمود مزروعي به ثمر رساندند تا سپاهان در فينال جام حذفي حريف پرسپوليس شود.

مقام چهارم براي تيم ملي بوكس ايران
گروه ورزشي: تيم ملي بوكس ايران با كسب دو مدال نقره و ۳ مدال برنز به مقام چهارم مسابقات بين المللي جام احمد كومرت در تركيه رسيد.
تيم هاي اوكراين، تركيه و جمهوري آذربايجان به ترتيب اول تا سوم شدند.
تيم كامل ايران در اين پيكارها در فينال دو نماينده داشت كه جاسم دلاوري در فينال مغلوب حريف سوئدي خود شد و علي مظاهري هم به دليل برخورد با حريفي از رژيم صهيونيستي حاضر به رفتن بر روي رينگ نشد. پس از سعيد نوروزي در وزن ۶۰ كيلوگرم، مظاهري دومين بوكسور ايراني بود كه از رويارويي با حريف رژيم صهيونيستي امتناع كرد.مدال هاي برنز ايران توسط مرتضي سپهوند در وزن ۶۴ كيلوگرم، روح الله حسيني در وزن به اضافه ۹۱ كيلوگرم و مهدي قرباني در وزن ۸۱ كيلوگرم به دست آمد. حضور ايران در اين مسابقات در راستاي آماده سازي تيم ملي براي بازي هاي آسيايي دوحه ۲۰۰۶ بود.

حيدري جانشين عليرضا رضايي در جام علي اف شد
001362.jpg
ايسنا: عليرضا حيدري چند ماهي است كه تمرينات سنگيني را در پيش گرفته تا به روزهاي اوج خود در گذشته بازگردد. حيدري در آخرين تمرين خود با فردين معصومي سرشاخ شد و نمايش خوبي داشت.
مرد شش مداله كشتي ايران مي گويد: قرار است در جام علي اف و در وزن ۱۲۰ كيلوگرم جانشين عليرضا رضايي شوم. در حال حاضر ۱۰۴ تا ۱۰۵ كيلو وزن دارم و بايد پس از مدتي دوري در اين ميدان ها خود را محك بزنم.
حيدري همچنين به عدم استقبال قهرمانان از تورنمنت هاي دشوار در سال هاي گذشته اشاره كرد و گفت: اگر براي ما حاشيه امنيت درست كنند، حتما در مسابقات مختلف شركت مي كنيم. يكي از دلايلي كه قهرمانان در تورنمنت هاي سنگين شركت نمي كنند، ايجاد نكردن اين حاشيه امنيت است. به تورنمنت ها بايد به چشم مسابقه انتخابي نگاه كرد و نتيجه آن را چندان در نظر نگرفت. اما، متاسفانه زماني كه يك قهرمان در تورنمنتي شكست مي خورد، آن باخت را چماقي مي كنند و بر سرش مي زنند كه نبايد اين چنين باشد.

شهنازي، پولادگر و رحيمي عضو شوراي برون مرزي
گروه ورزشي: درپي انجام انتخابات براي انتخاب سه تن از روساي فدراسيون هاي ورزشي براي عضويت در شوراي برون مرزي، شهنازي، پولادگر و رحيمي به عضويت اين شورا درآمدند. براي شركت در اين انتخابات ۹ تن ثبت نام كرده بودند كه در نهايت شاهرخ شهنازي رييس فدراسيون پينگ پنگ، پولادگر رييس فدراسيون تكواندو و عليرضا رحيمي رييس فدراسيون هندبال حائز اكثريت آراء شدند.اين سه نفر به ترتيب ،۲۲ ۲۰ و ۱۸ راي آوردند.

خط خورده ها مشخص اند
تيم ملي در راه جام جهاني به سوئيس رسيد
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران عازم سوئيس شد. شانزده بازيكن رفتني شدند اما خبر جالب اين كه به غير از نفرات صباباتري (دايي، گل محمدي و بختياري زاده) كه دايي و گل محمدي از بازيكنان اصلي هستند و بختياري زاده در فهرست ۱۸ نفره برانكو جايي ندارد، بقيه نفرات جامانده فردا به سوييس سفر مي كنند.رسول خطيبي، مهرزاد معدنچي و جواد كاظميان به اضافه محرم نويدكيا كه از بوخوم مي آيد، جواد نكونام از دوبي به اردونشينان به تيم ملي ملحق مي شود. محرم نويدكيا به دليل عمل جراحي مينيسك پا كه در كلينيك پزشكي باشگاه بوخوم انجام داده، با وجود گذراندن دوره ريكاوري هنوز در فهرست تيم قرار دارد. روز گذشته پيش از سفر تيم ملي، يكي از مربيان مي گفت، هنوز دوره تمرينات بدنسازي پرفشار را آغاز نكرديم. البته در تمريناتي كه گذشت، بافت اصلي تيم ملي شناخته شده است.در درون دروازه ابراهيم ميرزاپور گزينه اصلي است. يحيي گل محمدي و رحمان رضايي مدافعان مياني هستند. محمدنصرتي بازيكني است كه مي تواند جايگزين گل محمدي شود. در دفاع راست پس از درخشش مهدوي كيا، شايد برانكو اين بازيكن را در اين نقطه بگمارد و حسين كعبي بازيكن جانشين شود. در دفاع چپ پس از آسيب ديدگي نيكبخت كه اردو را ترك كرد، ستار زارع بازيكن ثابت و اصلي است. در ميانه ميدان برانكو قطعاً با دو هافبك دفاعي بازي مي كند كه به صورت دو رأس «دايموند» بازي مي كنند. آندرانيك تيموريان و جواد نكونام گزينه هاي اصلي اين پست هستند. گزينه ديگر اين نقطه يحيي گل محمدي است، البته اگر نصرتي در خط دفاع بازي كند. فريدون زندي و علي كريمي ضلعهاي ديگر خط هافبك هستند. مجتبي جباري گزينه ديگر اين منطقه است. در خط حمله نيز هاشميان و دايي بازي مي كنند. رضا عنايتي و آرش برهاني آلترناتيوهاي مردان صاحب نام ايران در خط حمله هستند.تصميم معقولانه فدراسيون فوتبال نيز باعث آرامش تيم ملي شد. براساس اين تصميم بازي فينال جام حذفي بعد از جام جهاني انجام مي شود و بازيكنان ليگ بدون دردسر در تمرينات تيم ملي شركت مي كنند.در ارتباط با خط خورده ها هم گفته مي شود مهدي واعظي، سهراب بختياري زاده، جواد كاظميان، عليرضا واحدي نيكبخت و مسعود شجاعي جزو نامزدهاي اصلي اند.

خبرهايي از فوتبال جهان
قهرماني يوونتوس به هفته آخر كشيده شد
001365.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: يوونتوس اين هفته با پيروزي دو بر يك مقابل پالرمو در آستانه قهرماني در كالچو قرار گرفت. اين تيم در ورزشگاه دل آلپي با گلهاي پاول ندود (۳۱) و ابراهيموويچ (۵۱) در مقابل تنها گل پالرمو كه در دقيقه (۶۲) توسط دنيس گوداس به ثمر رسيد، ۳ امتياز اين ديدار را از آن خود كرد.
يوونتوس با اين پيروزي با ۸۸ امتياز و در فاصله يك هفته به پايان اين بازي ها در صدر جدول باقي ماند.
يوونتوس در هفته پاياني در خانه رجيانا به ميدان مي رود و براي قهرماني به يك تساوي نياز دارد.
تيم آ.ث.ميلان نيز در هفته سي و هفتم در يك ديدار دشوار سه بر دو در خانه پارما به پيروزي رسيد.
كاكا (۲۹) پنالتي كافو (۴۴) و سيدورف (۵۶) سه بار دروازه حريف را گشودند. براي تيم پارما نيز برنار دوكورادي در دقايق (۸۹ و ۵۴) گلزني كرد.
آ.ث.ميلان با اين پيروزي با ۸۵ امتياز در مكان دوم باقي ماند. تيم آنجلوتي كه در حال حاضر ۳ امتياز كمتر از يوونتوس دارد در هفته سي و هشتم در سن سيرو ميزبان آ.ث.رم است.
آ.ث.رم اين هفته با تنها گل داميانوتومازي تروسيو را از پيش رو برداشت.
آ.ث.رم با اين پيروزي با ۶۹ امتياز شانس حضور در ليگ قهرمانان را دارد.
در فلورانس فيورنتينا در پرگل ترين بازي هفته پنج بر دو رجيانا را درهم كوبيد. فيوره (۲۵) توني (۶۴ و ۲۸) يورگنسن (۳۵) و والري بوجانف (۶۵) در اين بازي فيورنتينا را صاحب گل كردند. فيورنتينا هم اكنون با ۷۱ امتياز در رديف چهارم جدول ايستاده و اگر بتواند اين مكان را حفظ كند به رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا راه مي يابد.
اينترميلان نيز در يك بازي پر برخورد مقابل سيه نا به تساوي يك بر يك رسيد.
در ساير بازي هاي اين هفته ديدار تيم هاي لچه با كيه وو و ليورنو با سامپدوريا با تساوي بدون گل به اتمام رسيد.
اودينزه با دو گل از سد كالياري گذشت. امپولي دو بر يك برابر تيم سقوط كرده مسينا به برتري رسيد.
لاتزيو چهار بر يك آسكولي را شكست داد.
در جدول گلزنان كالچو لوكاتوني از فيورنتينا اكنون با ۳۰ گل پيشتاز است. ديويد ترز گه نيز با ۲۲ گل در جاي دوم قرار دارد.
۱۹۸ هزار يورو پاداش قهرماني مكزيك در جام جهاني آلمان
مكزيكي ها در صورت قهرماني در جام آلمان، مبلغ ۱۹۸ هزار يورو پاداش خواهند گرفت.
بازيكنان تيم ملي مكزيك البته در صورت راهيابي به فينال، ۱۵۸ هزار يورو جداگانه دريافت خواهند كرد.
اعضاي اين تيم البته در صورت حذف در همان مرحله گروهي نيز بي پاداش نخواهند ماند و هشت هزار و چهارصد يورو دريافت خواهند كرد.
روبرتو كارلوس در چلسي
001359.jpg
مسئولين تيم فوتبال چلسي تلاش دارند براي رفع ضعف خط دفاعي اين تيم،  مدافع برزيلي تيم رئال مادريد اسپانيا را به استمفوردبريج انتقال دهند.به گزارش سايت فوتبال اسپانيا، شرايط براي حضور روبرتو كارلوس،  مدافع برزيلي تيم فوتبال رئال مادريد به تيم چلسي فراهم شده است. بنا بر اخبار منتشره در رسانه هاي ورزشي اسپانيا، كارلوس در گفت وگو با دوستانش اعلام كرد كه در فصل آينده براي ادامه فعاليت ورزشي خود راهي استمفوردبريج خواهد شد و مشكلات چلسي در جناح چپ خط دفاعي را برطرف خواهد كرد. مقامات چلسي براي اين انتقال مبلغ ۴ ميليون پوند را به رئال مادريد پيشنهاد كرده اند در حالي كه يكي از تيم هاي حاضر در ليگ باشگاهي قطر براي جذب كارلوس حاضر است ۸ ميليون پوند بپردازد. گفتني است، مسئولين چلسي قصد دارند قرارداد ۲ ساله اي را با مدافع برزيلي امضاء كرده و براي مدتي طولاني وي را در استمفوردبريج حفظ كنند.
هانري در ميلان
001368.jpg
بسياري از تيم هاي مطرح اروپايي از جمله تيم فوتبال آث.ميلان سخت خواهان انتقال مهاجم تيم فوتبال آرسنال به سن سيرو هستند.به گزارش سايت فوتبال ايتاليا، با توجه به نزديكي اتمام قرارداد هانري با باشگاه انگليسي، تيم هاي زيادي از جمله آث ميلان، اينترميلان، بارسلونا و چلسي از جمله مدعيان اصلي جذب اين بازيكن هستند.
مقامات تيم فوتبال آث ميلان در حالي به هانري پيشنهاد دادند كه مسئولان بارسلونا با جديت تمام در انديشه انتقال وي به نيوكمپ هستند. در ضمن مهاجم فرانسوي بارها براي بازي كردن در كنار رونالدينيو ابراز تمايل نيز كرده است. هانري در آخرين مصاحبه اش در اين خصوص تاكيد كرد: در شرايط كنوني نمي توانم براي تيم آينده خود يا تمديد قراردادم صحبتي كنم؛  به همين خاطر تصميم گيري در اين خصوص را به بعد از اتمام مسابقات ليگ قهرمانان اروپا موكول كرده ام.

۱۵ بازيكن در اردوي دوم تيم ملي بزرگسالان
براي اردوي دوم تيم ملي واليبال بزرگسالان در راه مسابقات جهاني ژاپن و آسيايي دوحه ۱۵ بازيكن از جمع شانزده بازيكن اردوي اول دعوت شدند تا دو هفته اردوي شبانه روزي ديگر را تجربه كنند. بهزاد به نژاد تنها غايب اردوي دوم است كه همراه با تيم تهران به دليل درگيري با مسابقات اميدهاي كشور دعوت نشد. به نظر مي رسد با بازگشت بازيكنان پيكان از مسابقات باشگاه هاي آسيا در هر مرحله از اردو شاهد كاهش بازيكنان از مرحله سوم به بعد باشيم.دعوت شدگان به اردوي دوم عبارتند: ۱- بهنام محمودي، مهدي بازارگرد، محسن عندليب، رحمان محمدي راد، روح الله كوليوند، بهرام جعفرپور، عباس قاسميان، داود مقبلي، سعيد مصطفي وند، مهران زارع، عليرضا بهبودي، رضا نائيني، مجتبي عطار، احسن الله شيركوند و مسعود افتخاريان.

گام محكم تيم واليبال دانش آموزان در مسابقات جهاني
گروه ورزشي _ علي شاكري: تيم واليبال دانش آموزان ايران (تيم چهارم دوره پيش) در مسابقات دانش آموزان جهان گام اول را محكم برداشت. پيروزي در دو «ست» با نتايج ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۳ حاكي از برتري بي چون و چراي دانش آموزان ايراني داشت كه بنا به گفته هوتهم رئيس انجمن واليبال دانش آموزان نسبت به تيم دو سال پيش فاقد ستاره است. تيم ايران امروز به مصاف كرواسي ب مي رود.هنوز براي قضاوت نتايج اين تيم زود است ولي شكست دادن فرانسه يكي از قدرت هاي شناخته شده در واليبال جهان به خودي خود مي تواند شارژ روحي مناسبي در ادامه بازيهايي باشد كه ۳۲ تيم جهان در آن شركت دارند.

آغاز اردوي ملي پوشان وزنه برداري در قزوين
ايرنا:يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران از ۱۴وزنه بردار براي شركت در اردوي آمادگي اين تيم دعوت كرد.
اين اردو در جهت آمادگي ملي پوشان وزنه برداري ايران براي شركت در رقابت هاي جهاني دومنيكن و بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه از ديروز در قزوين داير شده است.
اسامي دعوت شدگان در اين اردو عبارت است از: ميثم فيروزي، سجاد بهروزي، مهدي آگاه، رسول تقيان، محمدحسين برخواه، احسان دارابيگي، اميد نائيج، شاهين نصيري نيا، علي دهقانيان، كوروش باقري، محسن داودي، رضا تيموري، سعيدعلي حسيني و حسين رضازاده.اين اردو تا زمان اعزام تيم وزنه برداري جوانان ايران به رقابت هاي جهاني چين در قزوين داير خواهدبود.مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان اوايل خردادماه در چين برگزار خواهدشد.

ايوانكوويچ: با ايران مي خواهيم جهان را شگفت زده كنيم
ايسنا: آسوشيتدپرس شرايط تيم هاي راه يافته به رقابت هاي جام جهاني از جمله ايران را ارزيابي كرده است. در گزارش اين خبرگزاري درباره  ايران آمده است: ايران سومين حضورش در جام جهاني را تجربه مي كند. با وجود مشكلاتي براي ايوانكوويچ تنها فوتبال مهم است. او در گفت وگويي تلفني از تهران گفت:« مي خواهيم جهان را شگفت زده كنيم. چرا كه مي توانيم هر تيمي را شكست دهيم. به عنوان توريست به جام جهاني نمي رويم. »ايران در نخستين تجربه جام جهاني ۱۹۷۸ يك تساوي يك بر يك برابر اسكاتلند را ميان دو شكست برابر هلند و پرو به دست آورد. اكنون ايران با علي دايي و علي كريمي بازيكن خط مياني بايرن مونيخ شانس بهتري در جام جهاني دارد. آنها در گروهي قرار دارند كه در كنار پرتغال، مكزيك و آنگولا يكي از ضعيف ترين گروه ها به حساب مي آيند. اعتماد ايوانكوويچ به لژيونرهايي مانند مهدي مهدوي كيا از هامبورگ وحيد هاشميان از هانوفر ،فريدون زندي از كايزرسلاترن و رحمان رضايي از مسينا است. ايوانكوويچ گفت:« ما تركيب بسيار خوبي از بازيكنان با تجربه و جوانان با انگيزه داريم. «با وجود اين كه ايران تنها بيست و هشت مه برابر كرواسي و سي و يك مه برابر بوسني هرزگوين در تهران به ميدان مي رود و آخرين بازي تداركاتي اش را برابر يك تيم آلماني پيش از ديدار نخستش برابر مكزيك برگزار مي كند، برانكو ايوانكوويچ به اين برنامه خوشبين است:» ما بازي هاي تداركاتي كافي داريم كه براي جام جهاني آماده شويم.

۳ مدال طلا جودوكاران ايران در بوسني و هرزگوين
ايرنا: تيم منتخب جودو ايران در پايان رقابتهاي نخستين روز مسابقه هاي بين المللي جودو جام سارايوو در بوسني هرزگوين صاحب سه مدال طلا در وزن هاي ،۶۶ ۶۰و ۷۳ كيلوگرم شد.در ديدارهاي فينال اين سه وزن، مسعود حاجي آخوندزاده در وزن ۶۰كيلوگرم با برتري ضربه فني بر وحيد سرلك ديگر جودوكار كشورمان برنده مدال طلا شد و سرلك نقره گرفت.در ديدار فينال وزن ۶۶كيلوگرم كه قرار بود بين آرش ميراسماعيلي و محسن ذكريا برگزار شود، ذكريا حاضر نشد و به اين ترتيب مدال طلا به ميراسماعيلي رسيد و ذكريا نقره گرفت.حامد ملك محمدي در ديدار فينال وزن ۷۳كيلوگرم موفق شد جودوكار انگليسي را مغلوب كرده و به مدال طلا دست يابد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    فرهنگ ماندگار    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |
|   حوادث    |    خارجي    |    سياسي    |    داخلي    |    شهرستان ها    |    شهري    |
|   علمي فرهنگي    |    راهنما    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |