دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۹ - May 8, 2006
جشنواره سراسري عكاسي ويژه دانشجويان برگزار مي شود
باران عكس در آسمان مشهد
داوران جشنواره آسمان تاكنون بهمن جلالي سيف الله صمديان مهران مهاجر شهريار توكلي
و ابراهيم صافي اعلام شده اند
001296.jpg
001305.jpg
گروه ادب و هنر: جشنواره سراسري عكاسي ويژه همه دانشجويان ايران با عنوان «آسمان» به همت سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي واحد مشهد آذر ماه سال جاري در شهر مشهد برگزار مي شود.
دكتر سيد عبدالحميد احمدي، معاون فرهنگي جهاددانشگاهي با بيان اينكه گسترش روحيه خودباوري در نسل جوان دانشجو و حمايت از آثار ادبي- هنري دانشجويان از مهمترين اهداف اين جشنواره است گفت: كليه دانشجويان مراكز آموزش عالي كشور اعم از دولتي، آزاد، غيرانتفاعي، پودماني و پيام نور كه در سال تحصيلي ۸۵-۸۴ يا ۸۶-۸۵ اشتغال به تحصيل دارند مي توانند با ارسال آثار خود در دو بخش «آزاد» و موضوعي با عنوان «فردا» در اين جشنواره شركت كنند.
وي از چاپ آثار برگزيده جشنواره با عنوان نخستين كتاب عكس دانشجويان ايران «آسمان» خبر داد و افزود: دانشجويان مي توانند حداكثر ۱۰عكس از آثار آنالوگ، ديجيتال و تركيبي خود را در ابعاد ۱۸*۱۳سانتيمتر(براي آثار آنالوگ) و يا عرض حداقل۱۲۰۰ پيكسل(براي آثار ديجيتال) به دبيرخانه اين جشنواره واقع در مشهد، پرديس دانشگاه فردوسي، جهاددانشگاهي واحد مشهد، دفتر سازمان دانشجويان ارسال نمايند.
معاون فرهنگي جهاددانشگاهي با اشاره به اين كه مراسم اختتاميه جشنواره آذر ماه سال جاري برگزار مي شود، يادآور شد: آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره ۳۰ مهرماه سال جاري است و دانشجويان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اينترنتي جشنواره به آدرس www.aseman- festival.com و مراجعه و يا با شماره ۸۷۸۱۵۱۴-۰۵۱۱ تماس حاصل نمايند.
داوران جشنواره آسمان تاكنون بهمن جلالي، سيف الله صمديان، مهران مهاجر، شهريار توكلي و ابراهيم صافي اعلام شده اند. هرچند كه احتمالاً بايد منتظر تغيير و تحولات در اين زمينه باشيم.
گفتني است، جشنواره سراسري عكس دانشجويان ايران با همكاري معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد و معاونت دانشجويي-فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي مشهد و سازمان انتشارات جهاددانشگاهي مشهد برگزار خواهد شد اما ظاهراً حامي اصلي جشنواره قصد دارد جوايز نفرات برتر را تقبل كند.
راستي، جشنواره آسمان، سومين جشنواره اي است كه سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي برگزار مي كند. جشنواره اول، «باران» نام داشت كه به شعر اختصاص داشت و حاصل آن نخستين كتاب شعر دانشجويان ايران بود. جشنواره دوم با عنوان «گوهران» در حوزه داستان كوتاه برگزار شد و حالا اين شما و اين جشنواره سوم جهاددانشگاهي كه قصد دارد «آسمان» مشهد مقدس را عكس باران كند!

دكه
فرهنگ و آهنگ و محمدرضا لطفي
001293.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: الحمدلله كه هر روز نشريه جديدي مي بينيم و مي شناسيم. روزنامه نگاري اين حسن را دارد كه كم كم در يك حوزه هايي، آدم يك چيزهايي ياد مي گيرد و كساني را مي شناسد و... .
امروز «فرهنگ و آهنگ» با لوگوي عجيب و غريبش سراغ مان آمد. اين آقايي كه با  چهره مصمم و مهربان، روي جلد نشسته و پايين را نگاه مي كند هم، كسي نيست جز «محمدرضا لطفي» معروف، استاد موسيقي و البته تار كه اين شماره، ميهمان «فرهنگ و آهنگ» است.
ماهنامه فرهنگ و آهنگ به سال دوم رسيده است،  ولي اين شماره اش شماره يازدهم است. با تاريخ فروردين و ارديبهشت ۱۳۸۵ و قيمت ۹۵۰ تومان.
در ابتداي اين شماره فرهنگ و آهنگ، يادداشتي آمده است كه البته هر چه گشتم، نويسنده اش را نيافتم، با اين حال حتماً براي «كيوان فرزين» ، مديرمسئول و «بهرنگ تنكابني» ، سردبير مهم بوده كه اول آمده: «... ما پيش از هر گونه انتقاد از نبودها و كمبودها بايد راه  و روش درست تلاش كردن را بياموزيم. اگر موسيقي در كشور ما به قول معروف مهجور مانده، شايد علتش اين باشد كه ما انرژي خود را صرف تلاشي بيهوده كرده ايم و راه را غلط رفته ايم. مي توان با عزمي راسخ و با درست انديشيدن و درست برنامه ريزي كردن در همين شرايطي كه سخت به نظر مي رسد نيز موسيقي را تعالي داد. موسيقي از دل مردم است... نبايد منتظر تصميم گيري باشيم.»
فرهنگ و آهنگ، همان طور كه از نام و حال و هوايش پيداست، نشريه تخصصي موسيقي است، البته با رويكردي فرهنگي و نه فني و تخصصي. در اين شماره، علاوه بر گفت وگو با محمدرضا لطفي، مطالب متنوع ديگري در اين حوزه آمده است، از جمله: گزارشي از چهل و هشتمين دوره اهداي جوايز گرمي، درباره ويژه برنامه هاي سال موتسارت، به ياد فرهاد مهراد، مصاحبه مجله رولينگ استون با بونر، پيانو در موسيقي ايران و... .

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد، آن هم كتاب هايي در حوزه فرهنگ و هنر كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند.
بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر، صفحه راهنما.

بازي
Death By Degrees
سيستم:PS2
سبك: اكشن _ ماجرايي سوم شخص
001338.jpg
اين بازي كه بعد از تبليغات بسيار زياد وارد بازار شد، چندان نتوانست در حد و اندازه انتظارات علاقه مندان باشد. بازي بر اساس داستاني از نينا ويليامز يكي از شخصيت هاي سري پر طرفدار Tekken ساخته شده است. نينا در نقش يك پليس وارد نبرد با يك باند مافيايي  مي شود.
بازي توالي خوبي از ماجراهاي پشت سر هم را به تصوير  مي كشد. نينا علاوه بر توانايي نبرد تن به تن با حريف  مي تواند از سلاح هاي مختلف هم در درگيري ها استفاده كند و حتي در برخي موارد مأموريت شما صرفاً تيراندازي با يك اسلحه مثل Snipe است.
گرافيك بازي هم در حد بسيار خوبي قرار دارد و شخصيت ها و محيط ها به خوبي كار شده اند اما بدترين نكته در بازي، كنترل نه چندان روان بازي است كه خصوصاً در درگيري ها به شما تسلط كافي را  نمي دهد. حركات با آنالوگ چپ و ضربات با آنالوگ راست زده  مي شود و تركيب آنها با كليدهاي L و R حركات ديگري را در بر مي گيرد.
در صحنه هاي شلوغ كه چند نفر بر سر شما  مي ريزند متأسفانه در بين افراد گير افتاده و نمي توانيد به خوبي بر ماجرا مسلط شويد. از طرف ديگر براي رفتن از يك نقطه به نقطه ديگر معمولاً بايد Loading هاي بسيار طولاني بازي را تحمل كنيد كه اين هم بسيار اعصاب خرد كن  مي شود.
Lego Star wars
سيستم:PC / PS2 / Xbox
سبك: پلاتفورم - اكشن
001341.jpg
اين بازي در واقع نخستين برداشت پلاتفورم از سري ماجراهاي جنگ ستارگان است كه اتفاقاً با استقبال خيلي زيادي هم مواجه شد. در اين بازي شما در نقش لوك اسكاي واكر بايد با امپراتوري مبارزه كنيد.
حالت پلاتفورم بسيار زيباي بازي به همراه حركات جالب و ديدني مدلهاي كارتوني شخصيت هاي جنگ ستارگان، جذابيت بازي را دو چندان كرده است. معمولاً شما شمشير ليزري داريد و فنون بسيار زيادي هم براي اجرا در اختيار داريد.مراحل سوار بر سفينه هم در بازي گنجانده شده اند كه حال و هواي جالبي دارند و نوعي تنوع در ميان مراحل اكشن بازي به شمار  مي آيند. فضاي كارتوني و حالت پلاتفورم بازي به دليل جديد بودن در محيط جنگ ستارگان، فضايي بسيار جالب توجه و جديد را ايجاد كرده است.
كنترل بازي در نسخه هاي PC وPS2 بسيار عالي كار شده و مراحل سوار بر وسايل نقليه هم به خوبي در كنترل شما  مي باشند. جذاب ترين نكته در اين بازي مدل سازي سه بعدي و كارتوني شخصيت هاي جنگ ستارگان است كه بسيار جالب و ديدني است.
Resident Evil: Deadly Silence
سيستم:DS
سبك: اكشن ماجرايي
001344.jpg
به مناسبت دهمين سالگرد ورود عنوان مشهور Resident Evil به دنياي بازي هاي كامپيوتري، نسخه Deadly Silence از اين سري براي كنسول دستي نينتندو و DS وارد بازار شد. اين بازي در واقع دومين برداشت از نسخه اوليه بازي است كه در سال ۱۹۹۶ عرضه شده بود. داستان همان است و شما باز هم كنترل جيل يا كريس را در قصر مشهور داستان بر عهده خواهيد داشت.
استفاده از صفحه قابل لمس DS و ميكروفون آن از جمله تفاوت هاي نسخه جديد با اصل بازي است. در نبردهاي تن به تن با زامبي ها  مي توانيد به حالت اول شخص رفته و با كشيدن انگشت روي صفحه قابل لمس با چاقو به زامبي ضربه وارد كنيد و يا با استفاده از ميكروفون  مي توانيد با ساير افراد گروه ارتباط برقرار كنيد.دموها و گرافيك بازي در حد عنوان هاي مشهور اين سري نيست ولي در قياس با ساير بازي هاي DS قابل قبول است. صداگذاري ها كمي ضعيف شده و ديالوگها چندان طبيعي و در حد انتظار از اين عنوان معروف و پرطرفدار ساخته نشده اند.
001347.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

سوپرمن جديد استن لي
001299.jpg
گروه ادب و هنر: خالق «مرد عنكبوتي» (اسپايدرمن) در فكر خلق يك ابر قهرمان جديد كميك استريپي است.
استن لي كه همكاري طولاني با شركت انتشاراتي «مارول» دارد، خبر از فعاليت هاي جديد خود مي دهد.
به نوشته آسوشيتدپرس، اين چهره افسانه اي دنياي كميك استريپي با نمايش تلويزيوني «چه كسي مي خواهد يك ابر قهرمان شود؟» قصد ورود به وادي هاي تازه و ناشناخته را دارد.
ولي در يك گفت وگو چنين گفت: «من هيچ وقت در يك دنياي واقعي زندگي نكرده ام. حالا مي خواهم يك ابر قهرمان واقعي تازه خلق كنم.»
در برنامه جديد تلويزيوني استن لي، تمام ابر قهرمان هاي كتاب هاي كميك استريپي حضور خواهند داشت و در يك رقابت شديد تلاش مي كنند تا خود را به عنوان ستاره اصلي اين نمايش معرفي كنند. اولين قسمت اين برنامه ابر قهرمانانه اواخر ماه ژولاي از شبكه «علمي- تخيلي» به روي آنتن مي رود. ابر قهرماني كه برنده مسابقه شود، تبديل به ستاره اصلي يك كتاب كميك استريپي جديد استن لي خواهد شد.
اين كتاب كميك استريپي قرار است، قبل از چاپ تبديل به يك فيلم بلند سينمايي شود.
صنعت سينما قبل از اين كاراكترهاي معروف كميك استريپ هاي استن لي هم چون بتمن، سوپرمن، هالك شكست ناپذير و زن گربه اي به صورت كاراكتر اصلي يك مجموعه فيلم پرفروش و موفق درآمده اند.
سوپرمن بعد از بيست سال دوري از پرده سينماها، تابستان امسال با قسمت چهارم اين مجموعه فيلم به ديدار تماشاگران مي آيد.

تاريخ كهن چين به روايت جان وو
001308.jpg
گروه ادب و هنر: جان  وو كارگردان سرشناس سينماي هنگ كنگ فيلم تازه اش «نبرد صخره سرخ» را سال آينده ميلادي جلوي دوربين مي برد.
به نوشته سايت كونگ فوسينما، اين فيلم كه يك درام تاريخي است قرار بود زودتر از اينها ساخته شود، اما مشكلات مربوط به طراحي صحنه و لباس، باعث شد تا زمان ساخت فيلم تغيير كند.
با اين حال تهيه كنندگان فيلم قصد دارند با توليد سريع فيلم در سال ،۲۰۰۷ آن را قبل از برپايي بازي هاي المپيك پكن در سال ۲۰۰۸ اكران عمومي كنند.
فيلمنامه فيلم تا به حال هشت بار دوباره نويسي شده است. ونگ هيولينگ كه در كارنامه اش فيلم نامه «ببر خيزان، اژدهاي پنهان» را دارد، كار نگارش فيلمنامه جديد را به عهده گرفته است. تا به حال حضور چويون فت به عنوان يكي از بازيگران اصلي فيلم در اين اثر تاريخي قطعي شده است.
ليويه بازيگر جوان چيني كه اين روزها مورد توجه دوستداران سينما در اين كشور آسيايي قرار گرفته، در حال مذاكره با تهيه كنندگان فيلم است تا نقش مقابل يون فت را بازي كند.
«نبرد صخره سرخ» يك سري صحنه هاي نبرد و جنگي دارد كه گفته مي شود در سينماي چين تا به حال نمونه آن وجود نداشته است. فقط در يكي از اين سكانسها حدود ۲ هزار كشتي و قايق حضور خواهد داشت.
اين قايق ها قرار است در محاصره اسب هاي رنگارنگ قرار گيرند.
جان وو هزينه توليد فيلم را اعلام نكرده، اما تحليلگران اقتصادي سينما مي گويند «نبرد صخره سرخ» يكي از كارهاي پرخرج امسال سينماي چين خواهد بود.

ساعت شلوغي ۳ در راه است
001302.jpg
گروه ادب و هنر: شركت مستقل فيلم سازي نيولاين بالاخره خبر از توليد قسمت سوم «ساعت شلوغي» داد. اين كمدي اكشن يك بار ديگر جكي چان و كريس تاكر را رو در روي هم قرار مي دهد.
به نوشته سايت اينترنتي فيلم استو، كارگرداني سومين قسمت فيلم را نيز دوباره برت راتنر به عهده دارد. به گفته سخنگوي نيولاين، كليد فيلمبرداري فيلم اواسط تابستان زده مي شود.
اين در حالي است كه طي سه سال اخير، بارها و بارها خبر توليد احتمالي فيلم، تيتر اول رسانه هاي هنري بود. «ساعت شلوغي ۳» با يك هزينه كم جلوي دوربين خواهد بود. اما برخلاف اين هزينه كم، چان و تاكر براي بازي در فيلم دستمزدهايي ۱۵ و ۲۰ ميليون دلاري مي گيرند.
قصه «ساعت شلوغي ۳» در شهر پاريس رخ مي دهد.
دو پليس سمج و ماجراجوي فيلم- با بازي تاكر و چان- اين بار در شهر پاريس در جست وجوي يك گروه جنايتكار چيني هستند كه قصد انجام يك جنايت سازمان يافته خانوادگي را دارند.
تهيه كنندگان فيلم مي گويند علت تعويق زمان ساخت فيلم به عدم تمايل كريس تاكر براي حضور در فيلم برمي گردد.
اما تهيه كنندگان مي خواستند كه تاكر كه در دو قسمت قبلي فيلم حضور داشت، در سومين قسمت هم بازي كند.
دو قسمت قبلي فيلم در سطح بين المللي موفق به يك فروش ۶۰۰ ميليون دلاري شده اند و پيش بيني مي شود كه قسمت سوم فيلم هم در آمريكا به فروش ۱۰۰ ميليون دلاري دست پيدا كند.

روي آنتن
هزار پنجره مستقيم از نمايشگاه
مهر: برنامه راديويي «هزار پنجره» كه هر روز از راديو جوان پخش مي شود، از امروز به صورت زنده از نمايشگاه روي آنتن مي رود.
برنامه زنده «هزار پنجره» هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۷ از راديو جوان پخش مي شود.
عوامل اين برنامه قصد دارند از امروز اين برنامه را به صورت زنده از سالن ۷ و ۸ نمايشگاه كه غرفه راديو جوان است، اجرا كنند.
محور برنامه «هزار پنجره» موسيقي است و در آيتم هاي كوتاه به مدت پنج تا ۱۰ دقيقه به موضوعات مختلفي چون علمي، اجتماعي و فرهنگي مي پردازد.
در غرفه راديو جوان يدالله گودرزي مدير باشگاه راديويي جوان هم حضور دارد و از علاقمندان به كار گويندگي، نويسندگي و گزارشگري برنامه هاي راديويي عضو مي گيرد.
همچنين ۱۰ خط SMS براي شنوندگان راديو جوان در نظر گرفته شده تا نظرات خود را به صورت پيام كوتاه به اين برنامه ارسال كنند.

همايش
مبارزه با تهاجم فرهنگي با سنگ و آيينه
مهر: همايش «سنگ و آيينه» به صورت فصلي در سه نوبت بهار، تابستان و پاييز با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگي در جوار آرامگاه حافظ در شيراز برگزار مي شود.
همايش «سنگ و آيينه» همراه با شعرخواني، حافظ خواني، مقاله خواني، اجراي موسيقي سنتي و سخنراني است كه در روز پنج شنبه ۲۱ ارديبهشت ماه در ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.
اين همايش با هدف مبارزه با تهاجم و شبيخون فرهنگي و ارائه الگوها و لباس و پوشش اسلامي براي بانوان مسلمان و هموطن برگزار مي شود.
گفتني است در اين همايش الگوهاي لباس برتر براي زنان (چادر) همراه با تنوع لباس ها از نظر رنگ ارائه خواهد شد.
همايش «سنگ و آيينه» به پيشنهاد و مديريت باشگاه پژوهشگران جوان و با همكاري ۲۰ نهاد انقلابي در شيراز برگزار مي شود كه از جمله مي توان به همكاري نهاد ولايت فقيه، استانداري فارس ، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، معاونت فرهنگي شهرداري شيراز، ستاد امر به معروف و نهي از منكر و ... اشاره كرد.

برنامه
پرده
آتش بس (كارگردان: تهمينه ميلاني)-آفريقا، ايران،۱ پارس ،۱ بهمن ،۲ آسيا، قيام، المپيا
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) -فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي)-فلسطين ،۲ سپيده ۱
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)-قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي، تهران ،۱ پايتخت، ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد)-عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش، جي ،۳ ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون ،قدس
زير درخت هلو (كارگردان: ايرج طهماسب) -استقلال، جوان ،۲ عصر جديد ،۳ گلريز ،۱ مركزي ،۱ بهمن ،۱ بلوار، آستارا، پيروزي، پيوند، ايران ،۲ جي ،۲ شقايق
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۹
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:۲۰
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)محل اجرا: سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۸
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۹
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد) محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۸
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو‎/ ساعت اجرا: ۱۹
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
گالري خاك: نمايشگاه عكس ساسان توكلي فارساني/ تا ۲۰ ارديبهشت/ خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، خيابان بصير، كوي ژيلا/ تلفن: ۲۲۶۰۵۴۶۵
گالري ضرابي: نمايشگاه زيورآلات مسي دانيال دادخواه/ ۲۲ تا ۲۸ ارديبهشت/ شريعتي، مقابل حسينيه ارشاد، شماره ۱۲۱۰/ تلفن: ۶-۲۲۲۲۷۹۷۵
گالري افرند: نمايشگاه طراحي هاي جلال متولي/ تا ۲۶ ارديبهشت/ جلال آل احمد، بزرگراه كردستان، خيابان ،۳۵ اشك شهر، حسيني، پلاك ۵۴/ تلفن: ۸۸۰۱۲۳۳۴
نگارخانه طراحان آزاد: نمايشگاه نقاشي، انيستاليشن شهناز زهتاب/ تا ۲۱ ارديبهشت/ ميدان فاطمي، ميدان گل ها، سلماس، پلاك ۴۱/ تلفن: ۸۸۰۰۸۶۷۶
نگارخانه شمس: نمايشگاه صورتك هاي تلفيقي مرجان سبزه چيان و مجتبي گيويان/ تا ۲۰ ارديبهشت/ چهارراه جهان كودك، كوچه كمان، پلاك ،۴ تلفن: ۸۸۷۷۴۵۷۱
گالري باران: نمايشگاه طراحي مريم رحيمي نمين/ تا ۲۲ ارديبهشت/ دركه، احمدپور، شماره ۷/ تلفن: ۲۲۴۰۷۷۷۲
نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه نقاشي فريبرز فراغت/ ۲۲ تا ۲۷ ارديبهشت/ پاسداران، نبش گلستان سوم، پلاك يك، تلفن: ۲۲۵۶۵۴۳۴
تابلو
آموزش خوشنويسي
انجمن خوشنويسان شميرانات، براي ترم تابستاني، كلاس هاي آموزشي خوشنويسي داير مي كند. اين كلاس ها در مناطق يك تا شش شميرانات از اول تير ماه تشكيل مي شوند. انجمن خوشنويسان شميرانات در خيابان دزاشيب، خيابان شهيد كريمي، خيابان شهيد سليمي قرار دارد و
تلفن ۲۲۲۱۰۳۴۵را براي اطلاع رساني در اين زمينه اعلام كرده است.

جدول هاي اعداد
001326.jpg
001329.jpg
001332.jpg
001335.jpg
حل جدول شماره ۷۳
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |