چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۱ - May 10, 2006
رويش دوباره جشنواره فيلم هاي ديني
001800.jpg
001812.jpg
001815.jpg
001818.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري :حوزه هنري با هدف ساماندهي و تقويت جريان فيلمسازي،  تجليل از فيلمسازان ارزشمند و كشف استعدادهاي جوان در زمينه توليد آثار ديني و حمايت از آنها، دومين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني «رويش» را در مشهد مقدس برگزار مي كند.
به گفته مسئولان برگزاري اين جشنواره، در دوره اول رويش برداشت غالب فيلمسازان از سينماي ديني، متكي بر تظاهرات مذهبي به ويژه آيين ها و مناسك بود و اين در حالي است كه اين هنر لزوماً با واژگان ديني به وجود نمي آيد و هنر ديني عبارت از هنري است كه بتواند مجسم كننده و ارائه كننده آرمان هاي دين اسلام باشد.
از اين رو برگزاركنندگان رويش، در دوره دوم سينمايي متكي بر انديشه و باورهاي ديني را در راس اولويت هاي جشنواره قرار داده اند.
سيد محمدصادق مركبي، رئيس حوزه هنري استان خراسان رضوي امسال با حفظ سمت دبيري دومين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني رويش را نيز برعهده دارد.به گزارش دبيرخانه جشنواره رويش، اين جشنواره از ۸ تا ۱۲ آبان ماه توسط حوزه هنري خراسان رضوي در مشهد برگزار مي شود و تا پايان مرداد ماه آثار متقاضيان شركت در «رويش» پذيرفته مي شود.
جشنواره رويش امسال شامل سه بخش رقابتي است. بخش اصلي شامل يك بخش مسابقه فيلم است، بخش جنبي شامل فيلمنامه، مقاله تحقيقي يا پژوهش، پايان نامه و ايده است و اما بخش سوم كه بخش ويژه نام گرفته، ويژه سال پيامبر اعظم(ص) است.
فيلم هايي كه از سال ۱۳۸۳ به بعد توليد شده اند امكان شركت در جشنواره را دارند و صاحبان اين آثار مي بايست يك نسخه VCD يا DVD فيلم، همراه با دو قطعه عكس از صحنه و پشت صحنه فيلم، همراه با فرم تكميل شده را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
آثار نوشتاري نيز مي بايست در سه نسخه تايپ شده به روي كاغذ A4 يك رو ارسال شود.
و اما چند نكته ديگر كه بايد در مورد آثار ارسالي رعايت شود: آثار نماهنگ فقط مي توانند در بخش مسابقه ملي شركت كنند، در صورت ارائه چند اثر توسط يك شخص، آثار بايد به طور جداگانه كپي شود، با توجه به نامگذاري سال ۸۵ به نام «حضرت پيامبر اعظم(ص)» آثاري كه به نوعي به زندگي و آثار وجودي آن بزرگوار پرداخته باشند، مي توانند در بخش ويژه شركت كنند و شركت آثار ساير بخش ها در بخش ويژه حضرت پيامبر اعظم(ص) در صورت مطابقت موضوعي مانعي ندارد.
گفتني است فراخوان جشنواره ۱۵ فروردين ماه سال جاري منتشر شده، مهلت ارسال آثار تا ۳۱ مرداد ماه است، بازبيني در شهريور ماه ۸۵ انجام مي گيرد و تاريخ برگزاري جشنواره از ۸ تا ۱۲ آبان ماه است.
و اما بشنويد از جوايز اين دوره؛ در بخش مسابقه ملي جوايز از اين قرار است: تنديس جشنواره و لوح افتخار و مبلغ يك و نيم ميليون تومان به بهترين فيلم داستاني، مستند، پويانمايي و بهترين نماهنگ (كليپ) .نفرات اول تا سوم بهترين فيلم داستاني به ترتيب لوح افتخار به اضافه پانصد،  چهارصد و سيصدهزار تومان دريافت مي كنند و جوايز نفرات اول تا سوم فيلم مستند، فيلم پويانمايي و نماهنگ نيز از همين قرار است.
جوايز بخش مسابقه فيلم هاي اول شامل فيلم داستاني، مستند و پويانمايي نيز شامل تنديس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ هفتصد هزار تومان وجه نقد است. در بخش جنبي رقابتي نيز به كليه برنده ها يك لوح افتخار به اضافه مبالغي وجه نقد اهدا مي شود.
جوايز بخش ويژه سال پيامبر در بخش بهترين فيلم و فيلمنامه به ترتيب شامل يك لوح افتخار به اضافه مبلغ ۷۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد است.
در پايان لازم به ذكر است علاقه مندان به شركت در دومين جشنواره فيلم رويش مي بايست آثار خود را به آدرس مشهد، ميدان شريعتي (تقي آباد)، كدپستي ۹۱۸۳۷۹۴۶۹۱ دبيرخانه دومين جشنواره سراسري فيلم رويش ارسال كنند و يا با تلفن ۸۴۴۳۸۱۰۰- ۰۵۱۱ تماس حاصل كنند. در ضمن فرم ثبت نام و شركت در جشنواره در آدرس اينترنتي حوزه هنري استان خراسان رضوي www.hhkh.ir در دسترس علاقه مندان است.

كتابخانه
رفتار شناسي ادبي
001797.jpg
گروه ادب و هنر- سعيده امين: اگر قرار باشد حادثه اي در شعر معاصر اتفاق بيفتد قطعاً اين حادثه خجسته به دست شاعران جوان اتفاق خواهد افتاد؛ شاعران جواني كه به خودباوري و خودشناسي فرهنگي رسيده اند و به اصالت فرهنگي و ملي خود پشت نكرده اند، كافي است مورد توجه قرار بگيرند.
شعر يك اتفاق ساده نيست، تابشي لطيف از روح انساني است، مولود هم آغوشي روح شاعر با فرشته «الهام» است و شاعري كشف و شهودي عاشقانه و سير و سلوكي عارفانه است. در يك كلام، شاعران قلب جامعه هستند.
كتاب رفتارشناسي ادبي / شعر مفهومي نوشته شاعر جوان رضا اسماعيلي است كه به بازخواني نيما با تأملي در شعر دهه هفتاد مي پردازد. رضا اسماعيلي علاوه بر شاعري، نويسنده اي است كه به بررسي موشكافانه انواع رفتار و زبان ادبي پرداخته است. او معتقد است كه جريان شعر نو و نوگرايي در ايران زاييده تفنن، سرگرمي و تنوع طلبي در ادبيات نيست. بلكه مولود ضرورتي تاريخي است كه حتي اگر نيما هم آغازگر اين راه نبود شخص ديگري در اين راه قدم مي گذاشت و بار اين رسالت را به دوش مي كشيد. رفتارشناسي ادبي مي تواند به عنوان شاخه اي نوپا از علم ادبيات جديد تلقي شود كه در آن شيوه هاي رفتاري شاعر با زبان نشانه شناسي رفتار ادبي و همچنين مؤلفه هاي رفتار پنج گانه شاعر با زبان از منظر نقد- با ذكر شواهد و مثال هاي محسوس _ مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد. رضا اسماعيلي تلاش هاي زيادي براي تبيين از علم كرده است. اين كتاب با قيمت ۲۰۰۰ تومان توسط انتشارات هزاره ققنوس با شمارگان ۲۲۰۰ جلد به چاپ رسيده است.
رنج پايدار
001794.jpg
عقربه هاي زمان در رمان ها از هيچ قانوني پيروي نمي كند. همواره از امروز به گذشته و از گذشته به فردا سيال است. كتاب آدم ها را به گذشته مي برد بدون اينكه بليت گران بهايي را براي طي طريق زمان پرداخت كنيد. كتابي مثل رنج پايدار را در دست بگيريد. چشم هايتان را ببنديد و به خلسه فرو رويد لحظه اي كه رنگ ها پشت پلك هايتان معنا پيدا مي كنند، لحظه اي است كه از مجراي زمان عبور كرده ايد، به فضاي دوران كودكي مي رويد، به روستاي پدريتان، به خانه اي در ميان انبوه درختان حوض و ماهي قرمزش، ايوان و در كلون دارش، به سماوري كه قل قل مي كند و مادر بزرگي كه با صورت چروك خورده اش تسبيح به دست ذكر مي  خواند... رنج پايداري سعيده بهرامي آدم را راحت به اين فضا مي برد و بعد، از همان گذشته ها تو را به آينده مي كشاند. اين كتاب چهار فصل رويش، دوستي، عشق و زندگي را به زبان داستاني معنا مي كند. اين كتاب در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قيمت ۳۲۵۰ تومان توسط انتشارات اهورا به چاپ رسيده است.

برنامه
پرده
باغ هاي كندلوس (كارگردان: ايرج كريمي)- فرهنگ، فلسطين، ايران، سپيده، فرهنگسراهاي ارسباران (هنر)، قانون (شهرك قدس)، خانواده.
آتش بس (كارگردان: تهمينه ميلاني)-آفريقا، ايران،۱ پارس ،۱ بهمن ،۲ آسيا، قيام، المپيا،پايتخت
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) -فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي)-فلسطين ،۲
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)-قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ،مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي،
تهران ،۱ ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد)-عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش، جي ،۳ ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون ،قدس
زير درخت هلو (كارگردان: ايرج طهماسب) -استقلال، جوان ،۲ عصر جديد ،۳ گلريز ،۱ مركزي ،۱ بهمن ،۱ بلوار، آستارا، پيروزي، پيوند، ايران ،۲ جي ،۲ شقايق
صحنه
درام هاي زندگي- فرهنگسراي نياوران-/ ساعت اجرا :۱۹
عشق پيري- مجموعه چمران (تئاتر جوان)- / ساعت اجرا :۱۹
موجود خجالتي- فرهنگسراي خانواده
سندباد بحري- فرهنگسراي بهمن-/ ساعت اجرا :۱۶
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۹
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:۲۰
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني) سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۸
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۹
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد) سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۸
آقاي كفاش و خانم همسايه، خاله سوسكه- تالار هنر/ ساعت اجرا :۳۰:۱۷
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) تالار نو‎/ ساعت اجرا: ۱۹
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
گالري خاك: نمايشگاه عكس ساسان توكلي فارساني/ تا ۲۰ ارديبهشت/ خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، خيابان بصير، كوي ژيلا/ تلفن: ۲۲۶۰۵۴۶۵
گالري ضرابي: نمايشگاه زيورآلات مسي دانيال دادخواه/ ۲۲ تا ۲۸ ارديبهشت/ شريعتي، مقابل حسينيه ارشاد، شماره ۱۲۱۰/ تلفن: ۶-۲۲۲۲۷۹۷۵
گالري افرند: نمايشگاه طراحي هاي جلال متولي/ تا ۲۶ ارديبهشت/ جلال آل احمد، بزرگراه كردستان، خيابان ،۳۵ اشك شهر، حسيني، پلاك ۵۴/ تلفن: ۸۸۰۱۲۳۳۴
نگارخانه طراحان آزاد: نمايشگاه نقاشي، انيستاليشن شهناز زهتاب/ تا ۲۱ ارديبهشت/ ميدان فاطمي، ميدان گل ها، سلماس، پلاك ۴۱/ تلفن: ۸۸۰۰۸۶۷۶
نگارخانه شمس: نمايشگاه صورتك هاي تلفيقي مرجان سبزه چيان و مجتبي گيويان/ تا ۲۰ ارديبهشت/ چهارراه جهان كودك، كوچه كمان، پلاك ،۴ تلفن: ۸۸۷۷۴۵۷۱
گالري باران: نمايشگاه طراحي مريم رحيمي نمين/ تا ۲۲ ارديبهشت/ دركه، احمدپور، شماره ۷/ تلفن: ۲۲۴۰۷۷۷۲

مغز مغناطيسي جك بلك
001809.jpg
گروه ادب و هنر: جك بلك بعد از نقش جدي و تا حدودي منفي خود در نسخه جديد «كينگ كونگ» دوباره به دنياي كمدي برمي گردد. او قرارداد بازي در «دوباره مهربان باش» را امضا كرد.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، اين كمدين جوان سينما در فيلم در نقش يك كارگر بي دست و پا ظاهر مي شود كه مغزش داراي مغناطيس است. اين مسئله باعث مي شود تا تمام نوارهاي ويدئويي مغازه  دوستش از بين برود. به دنبال اين مسئله وي مجبور مي شود چند تا از اين فيلم هاي از بين رفته را براي دوستش دوباره سازي كند.
مايكل گوندري(خالق «آفتاب ابدي ذهن بيمار» ) كارگرداني فيلم را به عهده دارد. قرار است فيلمبرداري فيلم از ششم سپتامبر در نيويورك آغاز شود. فيلم با هزينه اي كمتر از ۲۰ ميليون دلار ساخته مي شود. تماشاگران فيلم جديد بلك به دليل نوع قصه فيلم، صحنه هايي از كارهاي معروف چند دهه اخير سينما هم چون «شيرشاه» ، «ساعت شلوغي» ، «پليس آهني» ، «بازگشت به آينده» را هم تماشا خواهند كرد.گوندري طرح اوليه فيلمنامه را در سه هفته نوشت و بلافاصله مورد موافقت تهيه كنندگان قرار گرفت. فود گوندري از فيلمنامه احساس رضايت مي كند و عقيده دارد «دوباره مهربان باش» يكي از بهترين كارهاي سينمايي اش است.

از كمدي معاصر تا درام تاريخي
001806.jpg
گروه ادب و هنر: «بانكوت» در كنار بازار داخلي چين به موفقيت آن در بازار بين المللي هم اميد فراواني دارد. فنگ ژيائوگنگ كارگردان فيلم اميدوار است كه تماشاگران غيرچيني هم به اندازه بينندگان چيني فيلم هايش ، با كار جديد وي ارتباطي نزديك و صميمي برقرار كنند.
به نوشته سايت اينترنتي كونگ فو سينما، ژيائوگنگ كه در يك دهه اخير يكي از محبوب ترين فيلمسازان چيني بوده، خالق يك سري كمدي هاي امروزي بوده است. اما فيلم جديد او «بانكوت» يك درام تاريخي شبيه فيلم هاي پرخرج ژانگ ييمو و چن كايگه هم چون «قهرمان» و «قول» است. اين فيلم ها به شدت مورد توجه تماشاگران خارجي قرار گرفته اند و حالا ژيائو گنگ قدم در راه اين فيلمسازان موفق گذاشته است.
ژيائوگنگ در اين رابطه مي گويد: «سبك كارم را از اين جهت تغيير دادم كه بتوانيم احساسات عميق رمانتيكي را كه در قلبم دارم، در يك فيلم سينمايي به نمايش بگذارم. سفر من از كمدي به يك درام جدي كار ساده اي نبود. فيلم هاي قبلي ام مردم را از ته دل خندانده است و حالا آنها با يك كار تراژيك روبه رو مي شوند. اما از كارگرداني« بانكوت » خشنود و راضي ام، زيرا توانسته ام احساسات دروني ام را بيان كنم.»

«شعله» در مدارس هند
001803.jpg
گروه ادب و هنر: «شعله» به صورت يكي از درس هاي دبيرستان هاي هند درآمد! قصه و ماجراهاي اين وسترن درام كلاسيك سينماي هند، يكي از واحدهاي درسي زبان انگليسي مدارس هند شده است.
به نوشته سايت اينترنتي رديف، بيش از ۲۵ سال از توليد اين فيلم معروف و پرفروش هندي مي گذرد و در چنين شرايطي خبر مي رسد كه مدارس اين كشور آسيايي هم اين فيلم را به صورت قصه يكي از درس هاي انگليسي خود درآورده اند. به دنبال پخش اين خبر، گروهي از دست اندركاران سينمايي و رسانه هاي گروهي اين پرسش را مطرح كرده اند كه آيا چنين اقدامي درست است يا خير؟ در عين حال آنها مشتاق آن هستند كه بدانند آيا ديگر فيلم هاي مطرح و موفق تاريخ سينماي هند مشمول اين موضوع خواهند شد يا خير؟
«شعله» به كارگرداني رامش سيپي بازيگراني مثل آميتاب باچان، درمندرا، هما ماليني، جايا بهادري و امجدخان را در نقش هاي اصلي داشت. قصه فيلم در باره يك زمين دار بزرگ است كه دو سارق خرده پا را اجير مي كند تا با يك زورگوي بي رحم- كه از اهالي ده اخاذي مي كند- مبارزه كنند. فيلمنامه فيلم برگرفته از «هفت سامورايي» آكيرا كوروساوا و وسترن اسپاگتي هاي ايتاليايي معروف دهه هفتاد ميلادي بود. قرار است نسخه جديدي از اين فيلم دوباره در هند توليد شود.

خوشنويسي
اطلاعيه انجمن خوشنويسان و انجمن صنفي خوشنويسان
گروه ادب وهنر: به نظر مي رسد مسئله قديمي وجود سازمان ها و نهادهاي موازي و روشن نبودن وظايف و اختيارات هر كدام به همه جا سرك مي كشد، حتي فضاي هنري فرهيخته اي چون خوشنويسي.انجمن خوشنويسان ايران اطلاعيه اي فرستاده است كه در آن برگزاري آزمون تخصصي خوشنويسي توسط هر جاي ديگري جز اين انجمن را بي پايه و اساس خوانده است:بدين وسيله به اطلاع كليه شعب محترم در سراسر كشور مي رساند:« اخيراً اظهارات و بيانيه هايي مبني  بر برگزاري آزمون تخصصي خوشنويسي به صورت زيرنويس در برخي برنامه هاي سيما و معدودي روزنامه چاپ مي شود كه هيچ پايه و اساسي نداشته و ارتباطي با انجمن خوشنويسان ايران ندارد.
انجمن خوشنويسان ايران ضمن تأسف شديد از تأثيرهاي نامطلوب اين ناهنجاري ها، بدين وسيله رسانه هاي وزين و محترم را دعوت به دقت نظر بيشتر و سنجش لازم در اين زمينه هاي شبهه ناك و زيان بار مي نمايد.»
در عين حال، انجمن صنفي خوشنويسان ايران كه منظور اصلي اين اطلاعيه است، رسماً براي انجام آزمون تبليغ كرده و قول داده است كساني كه در آزمون اين انجمن قبول شوند مي توانند در فرهنگسرا و كلاس هاي تابستاني به تدريس بپردازند. روابط عمومي انجمن صنفي خوشنويسان همچنين به روزنامه اعلام كرده است كه فقط از وزارت كار مجوز فعاليت دارد و بيش از اين هم فعاليتي نمي كند.

فرهنگسرا
آموزش يوگا در فرهنگسراي بانو
فرهنگسراي بانو: هنر خوب زندگي كردن و كليد سلامت جسم و آرامش روان در فرهنگسراي بانو با عنوان كلاس هاي آموزشي يوگا برگزار مي شود.
فرهنگسراي بهمن: نمايشگاه آثار منتخب عاشورائيان و هنرمندان معاصر در فرهنگسراي بهمن تا ۲۷ ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
فرهنگسراي خاوران: نگارخانه خاوران نمايشگاهي از آثار خوشنويسي، خط، نقاشي و تايپوگرافي هنرمند جوان عظيم فلاح را برگزار مي كند. علاقه مندان مي توانند از ۱۹ ارديبهشت به فرهنگسراي خاوران واقع در ميدان خراسان، خيابان خاوران مراجعه كنند.
فرهنگسراي بهمن:  فيلم سينمايي مرباي شيرين به كارگرداني مرضيه برومند در سينما تراس چاپلين اين فرهنگسرا در حال اكران است. علاقه مندان مي توانند با شماره ۵۵۰۵۰۳۷۳ تماس بگيرند.
خانه فرهنگ مهرآور: كانون جهانديدگان خانه فرهنگ مهرآور، عضو رايگان مي پذيرد. علاقه مندان مي توانند براي شركت در اردوهاي يك روزه، ورزش هاي صبحگاهي، مشاوره، كلاس هاي آموزشي با شماره ۷۷۴۳۰۶۸۱ تماس بگيرند.
خانه فرهنگ ايرواني: اردوي يك روزه گلاب گيري قمصر كاشان برگزار مي شود. علاقه مندان مي توانند با شماره ۵۵۸۹۳۶۵۴ تماس بگيرند.

بازي
Pursuit force
سيستم:PSp
سبك: اكشن- رانندگي
001857.jpg
يكي از جالب ترين عنوان هايي كه تاكنون براي PSP عرضه شده اين بازي است. در اين بازي شما نقش يك پليس تازه كار را داريد كه وظيفه او، مبارزه با خلافكاراني است كه در اتوبانها ديوانه وار رانندگي مي كنند؛ آن هم به هر قيمتي! معمولاً مأموريت شما از ميان يك بزرگراه و در حال رانندگي شروع مي شود.
شما علاوه بر شليك به طرف خودروي خلافكاران مي توانيد با پرش از خودرو خود به روي خودرو خلافكاران منتقل شويد. كنترل بازي بسيار سرگرم كننده و خوب طراحي شده است. با نزديك شدن به خودروي قابل پرش، آيكوني ظاهر مي شود و شما مي توانيد بپريد.
پس از استقرار روي خودروي هدف بايد مراقب باشيد كه به پايين پرتاب نشويد. ۵ مأموريت مختلف در ۵ نقطه مختلف در پيش روي شماست و شما موتورسيكلت، اتوبوس و حتي قايق سواري را در اين بازي تجربه خواهيد كرد. Pursuit force از بازيهاي بسيار لذت بخش PSP است.
The Lord of the Rings: The Return of the King
سيستم: PC/PSP
سبك: اكشن سوم شخص
001860.jpg
در اين بازي ماجرايي ياوران حلقه را از انتهاي قسمت دوم Two towers دنبال خواهيد كرد. بازي با يك سكانس سينمايي خوب از نبرد Helms Deep شروع مي شود و شما در نقش گندالف وارد معركه مي شويد.
كنترل بازي بسيار روان و ساده بوده و به راحتي شما مي توانيد فنون و حركات تركيبي و چند ضربهاي آن را اجرا كنيد. گرافيك بازي و خصوصاً صحنه هاي نبرد بسيار جذاب و سينمايي طراحي شده اند. پس از مرحله اول كه در واقع به نوعي معرفي و يادگيري بازي است، مي توانيد از سه مسير، ماجراهاي نسخه سوم فيلم ارباب حلقه ها را دنبال كنيد.
شما در هر يك از مسير ها (مسير هابيت ها، مسير آراگون و يا مسير گندالف) با ماجراهاي خاص خود مواجه خواهيد شد. جو اكشن بازي بسيار نفس گير و هيجان انگيز است. توالي ماجراها در هر مأموريت بسيار جذاب و درگير كننده است. در هر مسير (غير از مسير گندالف) مي توانيد از بين افراد با يك نفر پيش رويد.
پس از انجام هر مأموريت امتيازهايي با توجه به نحوه اتمام مرحله كسب مي كنيد كه با آنها مي توانيد قدرت خود را افزايش داده و فنون بيشتري خريداري كنيد. بازي شديداً قابل توصيه به علاقه مندان اكشن است.
The Lord of the Rings: Battle For Middle Earth II
سيستم:PC
سبك: استراتژي
001863.jpg
پس از موفقيت نسخه اول استراتژي نبرد براي سرزمين ميانه، EA دومين نسخه بازي را با ارتقاهاي جالبي روانه بازار كرد. در اين نسخه علاوه بر پيشرفت هاي گرافيكي و بهتر شدن جزئيات صحنه ها و شخصيت ها، نكات جالب زيادي در بازي اضافه شده است.
به حالت تك نفره در دو گروه خوب يا بد مي توانيد به پيش برويد و طرف نيروهاي خير يا شر را مي توانيد بگيريد. بايد از بين تيره هاي مختلف انسان، elfe , Dwarf يا Orc يكي را انتخاب كرده و وارد نبرد شويد.
حالت تك نفره چندان دشوار نيست، كافي است يك مركز براي خود ساخته و به تجهيز آن بپردازيد و پس از انجام تمام upgrade ها، شروع به اعزام نيرو براي بيرون راندن افراد دشمن از نقشه بكنيد. وجود افراد ستاره فيلم، به عنوان Hero در بازي كماكان وجود دارد كه با استفاده از قدرتهاي آنها در نبردها مي توانيد كار خودتان را كمي آسانتر انجام دهيد.
001854.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد، آن هم كتاب هايي در حوزه ادب و هنر كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند.
بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر صفحه راهنما.

قابل توجه مديران مسئول نشريات
از اين پس، علاوه بر معرفي كتاب، قصد داريم ماهنامه ها و فصلنامه هاي ادبي- هنري را نيز به طور مرتب تري معرفي كنيم.
مديران مسئول و سردبيران محترم اين گونه نشريات در صورت تمايل مي توانند دو نسخه از هر شماره نشريه را به نشاني فوق ارسال كنند.

جدول هاي اعداد
حل جدول شماره ۷۵
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.
001842.jpg
001845.jpg
001848.jpg
001851.jpg

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |