پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۴ - May 25, 2006
ايران از آنفلوانزاي پرندگان پاك است
گروه اجتماعي- معاون سازمان جهاني بهداشت در امور بيماري هاي واگيردار جديد، پاك بودن ايران از آنفلوانزاي پرندگان را تأييد كرد.
به گزارش مهر، دكتر مارگارت چان در ملاقات با دكتر كامران باقري لنكراني وزير بهداشت، ضمن تقدير از اقدامات و فعاليتهاي ايران در زمينه پيشگيري از آنفلوانزاي پرندگان، بر پاك بودن ايران از اين بيماري تاكيد كرد.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه تجريبات ايران در زمينه پيشگيري از آنفلوانزاي پرندگان در اختيار ديگر كشورهاي منطقه قرار گيرد تا به عنوان الگو از آن بهره برداري كنند.

در آيين تجليل از ايثارگران نمونه كشور اعلام شد
پايان بررسي لايحه خدمات رساني به ايثارگران در مجلس
004734.jpg
گروه اجتماعي- عباس اسدي: در آيين پاسداشت و تجليل از ۲۷ ايثارگر نمونه كشور و در سالروز فتح خرمشهر اعلام شد بررسي لايحه خدمات رساني به ايثارگران در مجلس پايان يافته و به زودي در صحن علني مجلس به رأي نمايندگان گذاشته مي شود.
در اين مراسم كه شامگاه سه شنبه برگزار شد،  رئيس جمهور طي سخناني رمز ماندگاري ملت را در ايثارگري دانست و گفت: اگر بخواهيم بمانيم بايد همواره اين فرهنگ را تقويت كنيم، چرا كه ايثارگري راه ميان بر براي رسيدن به قله هاي كمال و شهادت و اوج ايثارگري است.
دكتر احمدي نژاد به حماسه آزادسازي خرمشهر اشاره كرد و گفت: بعضي ها خيال مي كنند كه ما شهيدان را از دست داده ايم، اما اين تصور دور از حقيقت است. براي ملتي كه بتواند در يك مقطع بيش از ۲۰۰ هزار انساني تربيت كند كه بر اوج قله افتخار بنشيند، بزرگترين افتخار است.
رئيس جمهور سالگرد پيروزي خرمشهر را گرامي داشت و افزود: فرهنگ ايثارگري مختص به مسلمانان نيست، بلكه متعلق به همه موحدان است. امروز پشتوانه حركت ملت ما به سوي افق هاي روشن و آينده درخشان، ايثارگري و فرهنگ ايثار است.
در آيين پاسداشت ايثارگران دكتر حسين دهقان، معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران طي سخناني از حماسه آزادسازي خرمشهر به عنوان حماسه ماندگار ياد كرد و افزود:  اين پيروزي بزرگ و شيرين هيچ گاه از ذهن ملت ما نخواهد رفت.
وي با اشاره به اينكه تجليل از ايثارگران بايستي در جامعه نهادينه شود و تعهدي است كه بر دوش همه نوعدوستان و دگرخواهان سنگيني مي كند افزود: ما دو پروژه بزرگ را براي رفاه نسبي ايثارگران در دست اقدام داريم يكي لايحه خدمات رساني به ايثارگران است كه اكنون در مجلس مراحل پاياني را طي مي كند و ديگري شيوه پاسخگويي الكترونيك به خواست ها و تقاضاي جامعه هدف با تجهيز تلفن ۱۶۱۶ است كه هر كدام از اين دو چنانچه به نتيجه و سرانجام مطلوبي برسند، بخش عمده اي از دغدغه هاي خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان رفع خواهد شد.
در دومين كنگره تجليل از ايثارگران مسعود توانا، مشاور معاون رئيس جمهور و رئيس مراكز هاتف كشور نيز از راه اندازي شماري از اين مراكز در شهرهاي كشور خبر داد و گفت: ايثارگران در تماس با تلفن ۱۶۱۶ اين امكان را خواهند يافت كه بدون مراجعه حضوري به بنياد شهيد، نيازها، خواست ها و مشكلات خود را مطرح و از طريق همين شبكه پاسخ دريافت دارند.
وي به راه اندازي مراكز هاتف بنياد شهيد در مراكز استان ها اشاره كرد و گفت: با فعاليت يك ساله مركز هاتف بنياد شهيد در تهران ۴۰ درصد از مراجعه حضوري جامعه هدف كاسته شده و پيش بيني مي شود با فراگير شدن اين مراكز در سراسر كشور، بسياري از دغدغه هاي جامعه ايثارگر در مراجعه به بنياد شهيد از ميان خواهد رفت.
در مراسم تجليل از ايثارگران نمونه كشور كه با برنامه هاي جنبي حماسي و روحيه بخش همراه بود ۲۷ ايثارگر نمونه كشور كه در حوزه هاي مختلف در استان هاي متعدد كشور منشأ خدمات و فعاليت ها بودند تجليل شدند و به رسم يادبود لوح تقديري از سوي رئيس جمهور و بنياد شهيد به آنها اهدا شد.
تقديرشوندگان نمونه كشور به شرح زير بودند: هوشنگ بزرگي، خراسان رضوي، جانبار قطع نخاع- شكور اكبرنژاد، آذربايجان شرقي، جانبار ۷۰ درصد، حسين بانك، اصفهان، جانباز ۷۰ درصد، فوق تخصص دكتراي داروسازي- محمد پرغو، آذربايجان شرقي، جانباز دانشجوي دكتراي تاريخ- پروانه عزيزي علي عربي، تهران، همسر جانباز ۷۰ درصد شيميايي- كبري سيل سپور، تهران، همسر شهيد اندرزگو- خديجه محسني شهري، خراسان رضوي، همسر و مادر شهيد- ابوالحسن فرامرزي، فارس، فرزند شهيد- فرهاد كهرازهي، فرزند شهيد، فوق ليسانس روانشناسي- زهرا رضازاده تهراني، همسر شهيد، دكتراي علوم قرآني- مهيندخت جعفري نژاد، همسر شهيد ،دكتراي روزنامه نگاري- زهرا صديقي، قزوين، همسر شهيد ابوترابي- علي احسان تاري مرادي، همدان، ۱۰ سال اسارت، ناصر پلنگي، نقاش، سلمان هراتي- شاعر، فريدون تعريف، پدر شهيد- جهانبخش قهرماني، كرمانشاه، جانباز- مهدي حبيب لي، گلستان، پدر شهيد- سيدعباس پاك نژاد، يزد، ۱۰ سال اسارت و جانبار ۵۰ درصد- بهرام اميني پور، هرمزگان، جانباز ۵۰ درصد- نسرين معروف پور، آذربايجان غربي، همسر شهيد و جانباز ۷۰ درصد- فروغ موحديان عطار اصفهاني، همسر جانباز، اعظم زارعي، همدان، همسر جانباز ۷۰ درصد، همچنين شماري از هيأت داوران نيز مورد تجليل قرار گرفتند.

وزير ارشاد:
برخورد قاطع با خاطيان چاپ كاريكاتور
توهين آميز صورت گرفته است
فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين توقع كه برخورد قاطع با خاطيان چاپ كاريكاتور توهين آميز به هموطنان آذري زبانمان صورت گيرد، در حد بالا انجام شد.
محمدحسين صفار هرندي در خصوص موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص چاپ كاريكاتور توهين آميز يك روزنامه دولتي به مردم آذري زبان كشورمان اظهار داشت: قبلا موضع خود را اعلام كرده ايم و اميدواريم با تعامل فكري با مردم آذربايجان اين مشكل حل شود. وي ادامه داد: با تصميمات اتخاذ شده براي برخورد با خاطيان، در حال حاضر آرامش برقرار است كه انتظار مي رود مردم و رسانه ها از دامن زدن به اين مسئله براي جلوگيري از سوء استفاده هاي ديگران خودداري كنند. از سوي ديگر كاركنان و خبرنگاران روزنامه «ايران» درباره توقيف موقت اين روزنامه در بيانيه اي تاكيد كردند كه آنان هيچگاه شيپور تفرقه و تفكيك را به دهان نخواهند گرفت.
در اين بيانيه آمده است: ما به عنوان كاركنان، خبرنگاران و نويسندگان اين رسانه اينك به خود مي باليم كه به نامي كه بر صدر روزنامه خود نشانده ايم، همواره وفادار بوده و توانسته ايم در سايه نام سبز ايران، اعتماد همه اقوام و گروه ها و طبقات و قشرها را جلب كنيم. با اين همه، اين خوشنامي در پاسداشت منافع ملي كشور، اينك به تيغ ترديد و اتهام خراش برداشته است.
ما اهالي «ايران» هستيم. اهل تحريريه، اهل توليد، اهل صفحه آرايي و ليتوگرافي. هرروز در گوشه اي از موسسه مسئولين «ايران جمعه» را مي ديديم. اكنون دو تن از ايشان، بازداشت را تجربه مي كنند. اهالي «ايران» شهادت مي دهند كه در دل همكاران دربند خود هيچ چيزي از جنس شيطنت يا خباثت نيست. آنها نيز همچون ما و همانند قريب به اتفاق اصحاب رسانه، پرواي منافع ملي را دارند. گو اينكه اكنون به حكم قانون، گرفتار شده اند و ما پايبندي به قانون را همواره اعلام كرده ايم اما به ياد مي آوريم كه اين دو همكار دلسوز، بارها به خطايي كه بر قلمشان رفته است عذر تقصير آورده اند و براي جبران، اعلام آمادگي كرده اند.

فرمانده نيروي انتظامي:
ماموراني كه اهانت يا ضرب و شتم كنند عزل مي شوند
فارس: فرمانده نيروي انتظامي گفت: چنانچه در هر بخشي از نيروي انتظامي ماموري به مردم اهانتي كند و يا ضرب و شتم و عمل غيرقانوني انجام دهد فرد خاطي و مسئول رده بالا تر وي عزل شده و مراتب عزل هم به تمام واحدهاي سراسر كشور ابلاغ مي شود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي با اشاره به برنامه هاي سال ۸۵ اين نيرو گفت: استانداردسازي رفتار پليس و كاركنان از اهداف مهم سال ۸۵ است و بايد برخورد عوامل نيروي انتظامي فقط در چهارچوب قانون صورت گيرد.
وي اضافه كرد: برخورد پليس با مجرمان نيز بايد به گونه اي باشد كه هيچگونه اهانتي صورت نگيرد و رفتار بر مبناي قانون باشد و مامور حق برخورد ندارد.
سردار احمدي مقدم خاطرنشان كرد: ما در نيروي انتظامي سازماني مي خواهيم پاك و بدون هيچگونه حركت غيرقانوني و گرچه خطاها در سازمان كم ولي نابخشودني است.
وي با اشاره به افزايش رضايتمندي مردم از پليس ۱۱۰ گفت: در ابتداي سال گذشته ميزان نارضايتي مردم از پليس ۱۱۰ يازده درصد بود كه اين رقم امروز به ۷ درصد رسيده است.
فرمانده نيروي انتظامي ميزان جرايم در كشور را رو به كاهش ذكر كرد و گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۸۴ تمام شاخص هاي در زمينه كاهش جرائم مثبت و رو به كاهش بود و ميزان احساس امنيت نيز بسيار افزايش يافته است و تلاش مي كنيم تا پايان سال شاخص هاي امنيتي را به صورت جهشي بهبود ببخشيم.
وي با اشاره به حوادث تاسوكي و بم گفت: حوادثي كه در شرق كشور به وقوع پيوست با ساز و كار پيش بيني شده صورت گرفته بود كه نيروي انتظامي با همكاري سپاه و بسيج در جهت ايجاد امنيت در مناطق شرق عمليات گسترده اي را صورت داد كه در اين عمليات مناطق وسيع و صعب العبور از وجود اشرار پاكسازي شد و تعداد زيادي از اشرار و بخشي از عوامل جنايات شرق كشور نيز دستگير شدند.

صندوق صدقات تلفني بهزيستي راه  اندازي مي  شود
ايلنا: معاون امور مشاركت  هاي مردمي و امور حقوقي بهزيستي، اعلام كرد: اعتبارات مسكن مددجويان بهزيستي امسال ۲ ميليارد تومان است.
حجت  الاسلام والمسلمين سيدمهدي سيدمحمدي، معاون امور مشاركت  هاي مردمي و امور حقوقي بهزيستي، در حاشيه همايش علمي- كاربردي مديران ستادي و استاني بهزيستي كشور، در جمع خبرنگاران، گفت: سال گذشته اعتبارات مسكن مددجويان بهزيستي، يك ميليارد و ۴۵۰ ميليون تومان بود كه اين رقم امسال به ۲ ميليارد تومان افزايش يافته است.
وي افزود: امسال اجازه داديم ۳ درصد از كل اعتبارات را براي مسكن معلولان و جامعه هدف سازمان هزينه كنيم.
معاون امور مشاركت  هاي مردمي و امور حقوقي بهزيستي يادآور شد: در خصوص ارتقاي ميزان مشاركت مردم برنامه پنج ساله  اي در دست تدوين داريم تا اين مشاركت  ها را از ۲۳ ميليارد تومان در سال ۸۴ به رقم ۱۰۰ ميليارد در سال پاياني پنج  ساله چهارم برسانيم.
به گفته سيدمحمدي، استفاده از سرويس پيام كوتاه و صندوق صدقات تلفني از شيوه  هايي است كه براي افزايش مشاركت مردم در نظر گرفته  ايم.
وي در خصوص مشكل كمك  هاي مردمي از طريق SMS گفت: نقاط ضعف اين طرح برطرف شده و سعي مي  كنيم با تكيه بر تجارب قبل، اين طرح را با كيفيت  تر اجرا كنيم.

ايران از نظر كنترل بيماري ايدز در
ميان معتادان موفق ترين كشور منطقه  است
ايسنا:سازمان بهداشت جهاني ايران را موفق ترين كشور منطقه از نظر كنترل بيماري ايدز در ميان معتادان معرفي كرد.
دكتر «مينو محرز» ، متخصص بيماري هاي عفوني و سرپرست مركز تحقيقات ايدز ضمن اعلام اين خبر گفت: كميته كاهش آسيب در سال هاي اخير با ارائه سرنگ هاي رايگان و ساماندهي معتادان، توانسته است در خصوص كنترل و پيشگيري از شيوع ايدز در ميان معتادان تزريقي به موفقيت هاي قابل توجهي دست يابد.
وي در ادامه اظهار داشت: براساس آخرين آمار در كشور ۱۱ هزار و ۳۴۰ مبتلا به ايدز شناسايي شده است و منابع غيررسمي اين رقم را ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تخمين مي زنند كه ۶۰ درصد از اين مبتلايان، معتادان تزريقي هستند.

استفاده از روشهاي پيشگيري براي ۱۱ ميليون زن ايراني
گروه اجتماعي: در سال ۲۰۰۵ تعداد ۱۱ ميليون و ۶۴۹ هزار زن متاهل در ايران از روش هاي پيشگيري از بارداري استفاده كرده اند كه بر همين اساس ايران جزو گروه كشورهايي قرار گرفت كه رواج روش هاي پيشگيري از بارداري در آن بالاي ۶۰ درصد است.
براساس نمودار «جهاني استفاده از وسايل پيشگيري از بارداري ۲۰۰۵» كه به وسيله بخش جمعيت اداره امور اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد تهيه شده، طي همين سال ۹/۱ درصد از مردان و ۵/۱۵ درصد از زنان ايراني خود را با روش هاي پيشرفته عقيم كرده اند.در اين گزارش در ايران ميزان مصرف قرص ضدحاملگي ۹/۲۰ درصد، روش جلوگيري از بارداري تزريقي يا ايمپلنت (زيرپوستي) ۹/۲ درصد، آي يودي ۳/۸ درصد و كاندوم ۴/۵ درصد قيد گرديده است.

پايگاه انتقال خون تهران با كمبود خون مواجه شد
ايسنا: مديركل پايگاه انتقال خون تهران با اعلام اين كه پايگاه انتقال خون استان يك چهارم خون مورد نياز كشور را تامين مي كند در ادامه از كمبود همه گروه هاي خوني به ويژه B منفي، A منفي، AB منفي و O منفي در تهران خبر داد.
زهره عطارچي با بيان اين كه نياز به خون دايمي است، اظهار كرد: همه ساله با شروع فصل گرما آمار مراجعان براي اهداي خون كاهش مي يابد در حالي كه نياز به خون پديده اي دايمي است.
وي از هموطنان خواست تا با اهداي خون خود زندگي دوباره اي را به نيازمندان خون ببخشند. مديركل پايگاه انتقال خون تهران در ادامه يادآور شد: شهروندان جهت اهداي خون بايد كارت شناسايي معتبر به همراه داشته باشند.
عطارچي در خاتمه از استقرار پايگاه هاي انتقال خون در ۲ روز ۱۴ و ۱۵ خرداد در مرقد حضرت امام(ره) خبر داد.

ابتلاي بيماران فوت شده به آنفلوآنزاي
پرندگان هنوز معلوم نيست
گروه اجتماعي- عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعداد افرادي كه به علت نامعلوم در كرمانشاه فوت كرده اند اما مشكوك به آنفلوآنزاي پرندگان هستند به ۳ نفر رسيد در حالي كه هنوز ابتلاي اين بيماران به آنفلوآنزاي پرندگان رسماً تأييد نشده است.
جهانبخش اميني در گفت وگو با فارس، افزود: افراد فوت شده دو خواهر و يك برادر هستند كه بررسي ها و آزمايشهاي اوليه دال بر ابتلاي آنها به بيماري آنفلوآنزاي پرندگان است اما هنوز منابع رسمي ابتلاي آنان را به اين بيماري تأييد نكرده اند.
نماينده كرمانشاه ادامه داد: علاوه بر اين سه نفر، دو نفر ديگر از اعضاي اين خانواده نيز در بيمارستان امام رضاي كرمانشاه بستري شده بودند كه از قرار اطلاع ديروز مرخص شده اند.
وي گفت:  مسئولان ارشد وزارت بهداشت در حوزه مبارزه با بيماريها طي روزهاي اخير براي بررسي موضوع به كرمانشاه رفته اند و يك تيم ويژه مشغول بررسي موضوع است اما هنوز هيچ مطلبي در مورد علت اصلي فوت اين افراد اعلام نشده است.
وزارت بهداشت طي اطلاعيه اي هرگونه اعلام مورد ابتلا به آنفلوآنزاي پرندگان در كرمانشاه و استانهاي مجاور را تكذيب كرد. در اين اطلاعيه آمده است، به دنبال مشاهده ۳ مورد بيماري ريوي حاد مشكوك در نواحي غرب كشور و مشاهده موارد مشابه در چند استان كشور تاكنون از طريق منابع علمي و  آزمايشگاهي معتبر ارتباط هيچ يك از اين موارد با بيماري آنفلوآنزاي پرندگان به اثبات نرسيده است.لذا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هرگونه اعلام مورد ابتلا به آنفلوآنزاي پرندگان در كرمانشاه و استانهاي مجاور توسط خبرگزاري ها را تكذيب مي كند.شايان ذكر است كه سيستم مراقبت فعال اين وزارتخانه با توجه به وجود آنفلوآنزاي پرندگان در كشورهاي منطقه و به ويژه در كشورهاي همسايه با جديت و هوشياري تمام در حال انجام مراقبت ها و تدابير پيشگيرانه لازم و انجام آموزش هاي مردمي و تخصصي با همكاري سازمانهاي ذيربط مي باشد.

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد :
مسئولان پر مشغله، مدير مسئولي نشريات را واگذار كنند
فارس:معاون مطبوعاتي وزير ارشاد گفت:مسئولان پر مشغله نظام بهتر است عرصه انتشار نشريات را به ديگران واگذار كنند تا امكان نظارت از سوي مديران مسئول نشريات وجود داشته باشد.
عليرضا مختارپور با بيان اينكه در قانون مطبوعات ممنوعيتي براي انتشار نشريه از سوي نمايندگان مجلس ، وزرا، مسئولان و افرادي كه در دستگاه هاي مختلف خدمت مي كنند نيست، افزود: اين محدوديت در قانون مطبوعات فقط براي مسئولان رژيم سابق و ضد انقلاب هاست.
وي با اشاره به مسئوليت داشتن مدير مسئول نشريه در مقابل قانون، شكايات و نيز هيأت نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: با اين حال به علت سرعت در كار روزنامه نگاري امكان خطا وجود دارد و از طرفي بر اساس قانون اساسي، مطبوعات در انتشار مطالب آزادند و قبل از چاپ هيچ مقام دولتي حق نظارت و وارسي مطالب را ندارد.
مختارپور تصريح كرد: هر نشريه، در برابر درج مطلبي كه مشكلاتي را به وجود آورد كه نمونه هاي اخير نيز از آن جمله است، بايد پاسخگو باشد و حتي قسم  خوردن مدير مسئول به اين  كه از چاپ مطلب توهين آميز آگاهي نداشته  اعتراف به جرم ديگري است.
وي ادامه داد: اخيرا اين بحث مطرح شده است كه چه ضرورتي دارد براي كساني كه مشغول به كار ديگري هستند و نمي توانند بر نشريه نظارت كامل داشته باشند مجوز انتشار نشريه صادر شود تا آنگاه به خاطر تخلفاتي كه برخي از آنها ناشي از كمبود نظارت بر نشريه است به دادگاه كشيده شود. اما وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنده معتقديم، هيأت نظارت بر مطبوعات بايد براي افرادي كه مسئوليت هاي پر مشغله دارند، در صدور مجوز انتشار نشريه دقت بيشتري داشته باشد.

عوامل سيل هاي گلستان را بشناسيم
در بررسي نزديك و دقيق عوامل سيل هاي اخير استان گلستان و مذاكره با كارشناسان مرتبط با اين استان به اين نتيجه رسيدم كه چراي بي رويه و از بين رفتن پوشش گياهي در كوه هاي استان هاي خراسان شمالي و سمنان، بهره برداري بي رويه از جنگل هاي جنوب و جنوب شرقي استان گلستان و تبديل كردن جنگل هاي اين منطقه به مزرعه چوب، در جاري شدن سيل هاي ويرانگر نقش اساسي داشته است.
پيشنهاد مي شود با تقويت بنيه مالي ادارات منابع طبيعي استان هاي فوق الذكر و قرق چراي دام در كوه هاي خراسان شمالي و سمنان و تأمين علوفه مورد نياز دامداران از طريق زراعت علوفه در دشت ها، مانع از بين رفتن پوشش گياهي شويم.
هرگونه برداشت بي رويه از جنگل ها متوقف و برداشت ها با احتياط و طبق نظر كارشناسان انجام گيرد و چوب مورد نياز كارخانه هاي چوب و كاغذ حتي الامكان از طريق واردات چوب تأمين شود. علاوه بر اين زراعت چوب(صنوبر) ترويج و حمايت گردد.
محمد مستعد‎/ كارشناس تحقيقات كشاورزي

با مردم
تلفن پيام گير: ۲۲۰۲۱۱۳۰ - ۹ تا ۱۱ صبح به استثناء جمعه ها
به كجا انجاميد؟
طرح تبديل زندان قصر به بوستان به كجا انجاميد؟ پس از دو سال و اندي كه از زمان اعلام اين خبر مي گذرد، روند تغييرات و تبديل بقاياي اين بنا به يك بوستان مورد استفاده عموم، سريع نيست و آنچه تاكنون احداث شده، يك بازار روز ميوه است.
عليرضايي
كارگران و پيمانكاري ها
كارگراني كه در چارچوب پيمانكاري براي بيمارستان ها كار مي كنند، وضع نابساماني دارند، زيرا پيمانكار از بيمه كردن آنها و پرداخت حق بيمه مي گريزد و در نتيجه كارگران پس از مدتي، بدون دريافت ديناري بايد كارشان را از دست بدهند.
مجتبي عزيزقلي زاده
به اين روستا هم توجه كنيد
در استان قزوين روستايي به نام «فارسجين» وجود دارد، اما متاسفانه به عمران و آباداني اين روستا توجه چنداني نشده و هر وقت نوبت به روستاي ما مي رسد، مي گويند بودجه نداريم! اميدوارم استانداري قزوين به اين مسأله توجه كند.
محمدي
آخرين پرندگان تهران
در تهران، كلاغ ها و قمري ها آخرين پرندگاني هستند كه با جان سختي و به رغم آلودگي هوا و تنگ شدن تدريجي مكا ن هاي زيست، در تهران مانده اند. اگر آلودگي هوا و آلودگي هاي صوتي و معماري آشفته شهري به همين طريق باشد، اين پرندگان هم از شهر خواهند رفت.شهر بدون پرنده را مي توانيد مجسم كنيد!؟
ليلا صابري- تهران
آزمون سنجش مهارت
افزايش تعداد تعميركاران لوازم خانگي حتماً به مفهوم گسترش مهارت هاي فني نيست. وزارت كار و امور اجتماعي و ساير دستگاه هاي مربوطه بايد حداقل سالي يك بار براي صاحبان اين حرفه ها، آزمون سنجش مهارت برگزار كنند تا مردم كمتر دچار خسارت شوند.
اردلان
آخرين باغ هاي كرج
باغ هاي كرج يكي پس از ديگري از ميان رفته و جايش را به ساخت وسازهاي بسيار فشرده و بعضاً ناهنجار داده است. آيا وقت آن فرا نرسيده كه براي تنها باقي مانده هاي فضاي طبيعي اين شهر و اطراف آن چاره انديشي شود، پيش از آنكه شبكه هاي دلالي زمين آنها را ببلعند!؟
آذري- كرج
پيشنهاد به مسئولان سيما
فيلم هاي سينمايي كانال هاي گوناگون سيماي جمهوري اسلامي ايران، بيشتر بر مبناي سليقه و خواست مخاطبان جوان ساخته مي شود. فيلم هاي به اصطلاح حادثه اي و اكشن از آن جمله است. جا دارد همچون سال هاي پيش، فيلم هاي طنز و خانوادگي هم به خاطر ديگر قشرهاي مخاطب پخش شود.
ذكريا-ن- تهران
وفور آلات برنده در شهرها
وفور آلات برنده مثل چاقو، قمه و... و عرضه حيرت انگيز آنها موجب تداوم درگيري ها و مشاجرات خونين در تهران و ديگر شهرها شده است. جالب توجه است كه چاقوهاي خارجي مشبك هم به بازار عرضه شده كه در جا باعث مرگ مي شود! اميدوارم كنترل قانوني براي جلوگيري از عرضه وسيع و آزادانه اين آلات به عمل آيد.
خشنودي- تهران
ميوه و سفره محرومان
هنگام خريد ميوه و تره بار در ميادين شهر اغلب به شهروندان بي بضاعتي برمي خوريم كه حداقل قدرت خريد را هم ندارند. يكي از ماموريت  ها و آرمان هاي عاليه دولت همين است كه ميوه، به سر همه سفره ها ببرد.
زهرا سليمي
پياده رو را حفظ كنيد
شهرداري تهران هنگام صدور مجوز براي ساخت و ساز، فضاي بهينه اي را براي پياده روها در نظر بگيرد تا به مصداق «هر كس پولش بيش، سهمش بيشتر» ، متمكنين حريص نتوانند فضاي پياده روها را هم از مردم دريغ كنند.
ابن يمين _ تهران
رهاشدن باغ هاي چاي
واردات بي رويه چاي خارجي باعث شده كه چاي كاران، مزارع چاي را رها كنند و اكنون بسياري از باغ هاي بزرگ چاي در گيلان، در آستانه قطعه قطعه شدن و فروش به دلالان زمين است. بايد براي نجات چاي ايران اقدام فوري انجام شود.
مراد زارعي- رشت
پذيرش صميمانه
هنگام مراجعه به درمانگاه شبانه روزي ايران واقع در خيابان وفادار شرقي تهرانپارس از پذيرش صميمانه و خدمات مطلوب بيمه اي برخوردار شديم. اين مطلب را هم چاپ كنيد تا اقدامات مثبت در مراكز درماني گسترش پيدا كند.
يك شهروند

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |