پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۴ - May 25, 2006
سر دسته سارقان خشن بانك هاي تهران :
مي خواستم از همه انتقام بگيرم
نقشه سرقت ناكام از آخرين بانك
004884.jpg
004881.jpg
004887.jpg
گروه حوادث - آزاده مختاري : اعضاي باند سرقت مسلحانه از بانك هاي تهران و شهريار كه به صورت بيرحمانه اي مسئولان بانك و نگهبانان را هدف گلوله قرار مي دادند، پس از دستگيري به سه فقره سرقت و قتل مامور محافظ بانك اعتراف كردند.
به گزارش همشهري،سردار طلايي در توضيح فعاليت اعضاي اين باند گفت: ۲۶ آذرماه گذشته در آخرين ساعات كاري بانك تجارت شعبه شيشه مينا در جاده مخصوص كرج، دو مرد نقابدار در حاليكه مسلح به اسلحه كلت كمري بوده و به صورتشان ماسك زده بودند وارد بانك شده و با اعلام سرقت مسلحانه و تهديد كاركنان بانك از آنها خواستند تمامي موجودي بانك را در اختيارشان قرار دهند.
در حاليكه تهديد سارقان ادامه داشت، سرباز محافظ بانك كه متوجه سرقت مسلحانه شده بود با شجاعت براي مقابله با آنها وارد بانك شد، اما سارقان او را هدف قرار دادند كه وي بر اثر اصابت ۴ گلوله به شدت مجروح شد.
سارقان سپس مشتريان و كاركنان بانك را در قسمتي از بانك زنداني كرده و با تهديد معاون شعبه، ۱۹ ميليون تومان وجه نقد و چك پول را از بانك سرقت كردند اما هنگام خروج از دفتر معاون شعبه او را نيز از ناحيه پا هدف گلوله قرار دادند.
در حاليكه سارقان مسلح قصد خروج از بانك را داشتند، سرباز مجروح بار ديگر سد راه آنها شد، كه مردان نقابدار با شليك دو گلوله ديگر او را به قتل رساندند، آنها سپس با حمايت همدستان خود كه در بيرون از بانك انتظار آنها را مي كشيدند سوار بر يك خودروي پژو از محل فرار كردند.
با گزارش سرقت مسلحانه و شليك هاي مرگبار به محافظ بانك، ماموران اداره يكم پليس آگاهي تهران تحقيقات پليسي خود را در اين باره آغاز كرده و در نخستين مرحله مشخصات خودروي سارقان در اختيار گشت هاي پليس قرار گرفت.
ساعاتي بعد در حاليكه رديابي خودرو در دستور كار پليس قرار داشت خودروي سارقان در حاليكه در كنار خيابان رها شده بود پيدا شد.
چكي براي به دام انداختن باند سرقت
با شروع تحقيقات تخصصي و پليسي، كارآگاهان متوجه شدند، سال ۸۳ نيز به همين شيوه از بانك كشاورزي شعبه شادآباد تهران سرقتي صورت گرفته است كه در جريان آن ۵ ميليون تومان تراول چك و پول نقد از بانك به سرقت رفته است، با بدست آمدن اين سرنخ شماره چك هاي مسافرتي سرقتي از دو سارق اين بانك در اختيار ماموران پليس آگاهي و بانك هاي كشور قرار گرفت
با گذشت چند ماه از سرقت مرگبار، هفته گذشته مسئولان بانكي در نهاوند در تماس با پليس اعلام كردند، فردي براي نقد كردن يكي از چكهاي مسافرتي سرقت شده به بانك مراجعه كرده است، به اين ترتيب بانك به محاصره پليس درآمد و فردي كه قصد نقد كردن چك مسافرتي را داشت دستگير شد. اين مرد به نام كاظم در بازجويي ها اعتراف كرد چك ها را از پسرخاله اش به نام مسعود گرفته است و به اين ترتيب دستگيري مسعود در دستور كار پليس قرار گرفت.بررسي هاي صورت گرفته نشان مي داد مسعود از سارقان سابقه داري است كه مدتي قبل پس از  آزادي از زندان با تشكيل شبكه اي مخوف، سرقت مسلحانه از بانكهاي تهران را آغاز كرده است و پس از سرقت بانك كشاورزي شادآباد، نقشه سرقت از بانك تجارت جاده مخصوص را طراحي و اجرا كرده است، با اين اطلاعات و با شناسايي مخفيگاه مسعود در شهريار، ماموران پليس اداره يكم به سرپرستي سرهنگ مداحي روز دوشنبه در يك عمليات غافلگيرانه سارق مسلح را در خانه اش دستگير كردند.
گفت وگو باسردسته سرقت هاي مسلحانه بانك هاي پايتخت
* تو و اعضاي باندت يكي از بي رحمانه ترين سرقت هاي مسلحانه بانك در چند سال اخير را انجام داده اي، چطور شد به فكر اين سرقت ها افتادي؟
-باور كنيد وقتي به فكر اين سرقتها افتادم كه سه صاحبكارم كه ۱۰ سال براي آنها كار كرده بودم، تمام مزدم را بالا كشيدند و مرا نابود كردند براي همين تصميم گرفتم اقدام به سرقت كنم.
* مگر چه كاره بودي؟
- منبت كاري مي كردم، يك هنرمند حرفه اي بودم.
* اما اين خيلي غيرعاقلانه است كه چون حقت را خورده اند يك سرباز جوان را به قتل برساني و به سمت مردم شليك كني؟
- نمي دانم.
*  آنطوري كه گفته مي شود اين هفته هم قصد سرقت ديگري از يك بانك در شهرك محلاتي را داشتي، آيا باز هم مثل سرقت قبلي اگر كسي مقاومت مي كرد او را به قتل مي رساندي؟
- من هيچوقت به قصد كشتن به كسي شليك نكردم.
* فكر مي كردي دستگير شوي؟
- نه هميشه فكر مي كردم كه اگر در محاصره پليس بيفتم با تير خلاص خودكشي مي كنم .
* فكر مي كني مجازات آدمي مثل تو چيست؟
- زندان، حداكثر۱۰ سال زندان.
* مثل آنكه نمي داني اتهامت سرقت مسلحانه، مجروح كردن مردم و شهادت يك مامور پليس است؟
- نمي دانم. مگر مجازاتم چقدر است؟
* وقتي كه سرباز جوان را هدف قرار مي دادي به اينكه او خيلي جوان است و مي خواهد زندگي كند فكر نكردي؟
- نه، چون فكر مي كردم او شايد همان فردي است كه پولم را خورده يا پدرم كه مخالف ازدواجم با دختر مورد علاقه ام بود.
* اعضاي باندت را چطوري شناسايي مي كردي؟
- آدم بدبخت خيلي زياد است، به هركدام از اطرافيانم مي گفتم كمكم مي كرد. آنها يا چك دارند يا پرونده....
* اين بار چرا مي خواستي سرقت كني، دفعه قبل كه پول خوبي به جيب زده بودي؟
- اين بار به خاطر عمل همسرم مي خواستم سرقت كنم، پول عملش ۱۰ ميليون تومان مي شد، همسرم فلج است و خانواده ام هم به همين خاطر مخالف ازدواجم بودند اما من خيلي به او علاقه دارم.
* مثل اينكه يك دنيا بهانه در  آستين داري ؟
- شما چرا نمي گوييد جامعه تاثير گذار است، من هم مدرك داشتم هم كار بلد بودم، اما حقم را خوردند، چرا خانواده ام با ازدواجم مخالفت كردند و مرا به خاك سياه نشاندند، مگر دوست داشتن جرم است، من از چيزي نمي ترسم، آخر همه چيز مرگ است.

با اعلام نظريه پزشكي قانوني
پرونده مرگ مشكوك خبرنگار ورزشي بسته شد
گروه حوادث: با اعلام نظريه پزشكي قانوني درباره مرگ خاموش خبرنگار ورزشي، رسيدگي به اين پرونده قضايي به پايان رسيد.
به گزارش همشهري، در تعطيلات نوروزي خبر مرگ مشكوك يك زن خبرنگار ورزشي كه در منزل مسكوني اش جان سپرده بود به اطلاع بازپرس حسين اصغرزاده رسيد. پليس جنايي و بازپرس قتل پايتخت وقتي به صحنه مرگ مشكوك اين زن خبرنگار رسيدند با خانه اي به هم ريخته مواجه شدند.
بدين ترتيب همسر زن جوان و برادر شوهرش به عنوان اولين مظنونين در ارتكاب قتل احتمالي اين زن جوان بازداشت شدند، ولي بعد از مدتي برادر شوهر وي آزاد شده و تحقيقات از همسر متوفي ادامه يافت. تحقيقات از مرد جوان در خصوص قتل بي نتيجه بود. او از چگونگي مرگ همسرش هيچ اطلاعي نداشت و مرگ او را يك خودكشي مي دانست. در حالي كه مرگ اين زن در هاله اي از ابهام قرار گرفته بود، ادامه تحقيقات به اعلام نتيجه آزمايشات پزشكي قانوني در مورد علت تامه مرگ وي موكول شد.
روز گذشته بازپرس اصغرزاده ضمن اعلام اينكه نظريه پزشكي قانوني نشانگر خودكشي زن جوان بوده است، گفت: همسر اين زن كه از روز مرگ وي بازداشت بود، بعد از اعلام نظريه پزشكي قانوني آزاد شد.

پس از دو بار نقض حكم
پرونده جنجالي قتل مرد مزاحم به ديوانعالي رفت
004875.jpg
گروه حوادث: حكم قصاص زن جواني كه مدعي است در دفاع از خود مرد مزاحمي را به قتل رسانده بود، براي دومين بار از سوي قضات ديوان عالي كشور نقض شد و اين بار هيات عمومي ديوان عالي كشور در خصوص اين پرونده تصميم گيري خواهد كرد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده از روز ۱۶ مرداد سال ۸۱ و زماني در دستور كار پليس جنايي قرار گرفت كه وقوع يك فقره قتل از سوي ساكنان منطقه اي در تهرانپارس به اطلاع پليس رسيد. بازپرس ويژه قتل _ محمد سلطان همتيار _ در صحنه حضور يافت و زن ۳۰ ساله اي به نام اكرم به عنوان عامل قتل مردي به نام شهرام كه با يك ضربه چاقو به قتل رسيده بود، دستگير شد.
در نخستين بازجويي همسايه ها مدعي شدند، ساعت ۹ صبح ناگهان صداي اكرم را داخل حياط شنيده اند كه فرياد مي كشيد از خانه ام برو بيرون! اما قبل از حضور همسايه ها حادثه مرگبار اتفاق افتاده بود. به اين ترتيب، اكرم در اداره آگاهي ضمن قبول قتل عمدي مدعي شد تنها در دفاع از خود اين كار را كرده است. وي گفت: صبح پس از رفتن همسرم، در حال انجام كار در آشپزخانه بودم كه ناگهان صداي در خانه ام را شنيدم كه با شدت باز شد.
به داخل حياط آمدم، مردي را ديدم كه پيش از اين چندين بار برايم ايجاد مزاحمت كرده بود. از او خواستم از خانه ام بيرون برود اما وي پله ها را بالا آمد و به طور وحشيانه  اي به طرفم حمله ور شد. در حالي كه فرزند ۲ ساله ام گريه كرد فرياد كشيده و از او خواستم رهايم كند. در آن لحظه تنها توانستم با چاقويي كه در دستم داشتم، ضربه اي زير كتف او وارد كنم، اما ناگهان او بر زمين افتاد و جان باخت. با ادامه تحقيقات و اظهارات اكرم وي در شعبه ۱۱۵۶ دادگاه امور جنايي تهران محاكمه شد و به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. با ارجاع پرونده به شعبه ۴ ديوانعالي كشور، حكم قصاص زن جوان به دليل نقص در تحقيقات تاييد نشده و پرونده براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۱۱۴۷ مجتمع قضايي بعثت ارجاع شد. اكرم در دومين جلسه محاكمه مجددا به دفاع از خود پرداخت و مدعي شد تنها از خود دفاع كرده است. برپايه اين گزارش، قاضي پرونده با توجه به محتويات پرونده، اكرم را دوباره به قصاص محكوم كرد اما چندي قبل حكم براي دومين بار از سوي ديوان عالي كشور نقض شد و قرار است اين بار هيات عمومي ديوانعالي كشور در مورد اين پرونده تصميم گيري نهايي كند.

كارگران افغان
جسد جوان ايراني را به چاه انداختند
004878.jpg
گروه حوادث: چهار كارگر افغان كه يك جوان ايراني را به طرز فجيعي به قتل رسانده و به چاه انداخته بودند در اداره دهم آگاهي تحت بازجويي پليسي قرار گرفتند.
به گزارش همشهري، اوايل هفته گذشته با پيداشدن جسد يك جوان در داخل چاه ساختمان نيمه كاره اي در خيابان ستارخان موضوع به بازپرس كشيك ويژه قتل و كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران اطلاع داده شد.
با اعزام تيم پليسي بررسي هاي پليسي و قضايي در اين باره آغاز شد، در تحقيقات اوليه معلوم شد مقتول پسرجوان ۲۷ ساله اي است كه هيچ مدرك شناسايي به همراه ندارد. جسد مقتول به پزشكي قانوني انتقال يافت و كارآگاهان پليس جستجوي خود را براي دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت آغاز كردند.
بعد از چند روز تلاش پيگير پليس، افسر پرونده به چهار كارگر افغاني كه در آن ساختمان مشغول به كار بودند مظنون شد. به اين ترتيب كارگران افغان سخي، شيرمحمد، صديي و محمد به اداره دهم آگاهي انتقال يافتند. بازجويي از اين چهار متهم تا آنجا ادامه يافت كه سخي به قتل عمدي پسر ۲۷ ساله كه نامش را نيز نمي دانست با همكاري شيرمحمد اعتراف كرد. سخي در بازجويي ها در خصوص انگيزه و چگونگي وقوع اين قتل گفت: با مقتول اختلاف حساب داشتم. روز حادثه با يكديگر درگير شديم و من او را با ضربه چاقو كشتم. سپس با همكاري شيرمحمد و دو دوست ديگر جسد وي را به داخل چاه انداختيم كه كسي متوجه قتل نشود. با اعترافات صريح سخي ديگر متهمان پرونده نيز تحت بازجويي قرار گرفتند و هر كدام به جرمي كه در جريان اين قتل مرتكب شده بودند، اعتراف كردند.
بررسي قضايي بر روي اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران تا صدور قرار مجرميت و صدور كيفرخواست ادامه خواهد يافت.

عصر روز سه شنبه رخ داد؛
۴۵ دقيقه تاخير به دليل سماجت مسافر هواپيما
ايسنا: اصرار و سماجت مسافر بيمار براي پرواز با هواپيما ، پرواز «تهران - اهواز» را با ۴۵ دقيقه تاخير مواجه كرد.
بنا به اين گزارش، هواپيماي شركت ايران اير ساعت ۳۰/۱۶ روز سه شنبه با بيش از ۲۵۰ مسافر از فرودگاه مهرآباد قصد پرواز به مقصد اهواز را داشت كه ناگهان مسئولان پرواز متوجه بيماري يكي از مسافران شدند.
با توجه به عدم تأييد بليط پرواز اين مسافر از سوي پزشك، وي بار ديگر مورد معاينه قرار گرفت كه به دليل وخامت حالش، آمبولانسي به محل اعزام و از مسافر بيمار درخواست شد از هواپيما خارج شود. درخواست خروج مسافر در حالي بود كه وي به رغم بيماري نسبت به ترك هواپيما مخالفت كرده و بر پرواز با هواپيما اصرار داشت و حتي پس از اعزام آمبولانس هم راضي به خارج شدن از هواپيما نمي شد.سرانجام پس از اصرارهاي مكرر مسئولان و گذشت ۴۵ دقيقه از ساعت پرواز، مسافر بيمار از هواپيما خارج شد و بدين ترتيب هواپيما با تأخير نسبت به زمان مقرر بر فراز آسمان پرواز كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |