پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۴ - May 25, 2006
۱۵ روز تا آغاز جام جهاني ۲۰۰۶
تيم ملي فوتبال ايران به زاگرب رسيد
بازي با كرواسي قالب تاكتيكي را مشخص مي كند
عكس اختصاصي همشهري: مجتبي جانبخش
004872.jpg
گروه ورزشي _جهانگير كوثري : تيم ملي فوتبال ايران براي انجام يك ديدار تداركاتي جدي وارد زاگرب كرواسي شد. روز گذشته تنها در نوبت صبح نفرات تيم با تمرينات سبك برنامه خود را آغاز كردند. آسيب ديده هاي جدي همچنان تمرينات ويژه خود را انجام دادند. علي كريمي، فريدون زندي و وحيد هاشميان با رعايت دستورالعمل هاي پزشكي خود را به شرايط آرماني مي رسانند. در تمرينات روز گذشته پس از نرمش هاي اوليه دو تيم قالب تيم هاي خاكستري و سبز در مقابل يكديگر قرار گرفتند. سفارش هاي اوليه برانكو به همه رعايت حال نفرات مقابل بود تا تيم دچار آسيب ديدگي ناخواسته نشود. برانكو دو تيم را به گونه اي آرايش داده بود كه شرايط حمله را براي تيم اصلي فراهم كند. ميرزاپور درون دروازه بود، كعبي، رضايي _ گل محمدي و نصرتي مدافعان بودند.
زندي، نكونام، كريمي و مهدوي كيا در خط مياني و دايي و هاشميان همچون سابق خط حمله را تشكيل داده بودند. اين تيم در شكل هاي مختلف تاكتيكي انعطاف هاي موردنظر را آزمايش كرد. به نظر مي رسد برانكو قصد دارد تا با اين آرايش كه امتحانات خود را خوب پس داده است به ميدان برود و چهار بازيكن ديگر را نيز در كنار آنها قرار دهد تا درصورت لزوم از آنها بهره گيرد.
تيم ملي حتي در حالت استقرار دفاعي با اين نفرات به دفاع مي رود و در زماني كه تيم ما صاحب توپ مي شود با همين نفرات به حمله مي رود كه اتفاقاً در اين شكل پتانسيل بالا و مثبتي از خود نشان داده است. مهدوي كيا، كريمي، زندي و نكونام ميل به حمله بيشتري دارند. ضمن اينكه كعبي هم تمايل رفتن به جلو و شركت در حمله را بارها انجام داد. شايد محمد نصرتي مدافع ثابت ما در دفاع چپ شود. او از آمادگي بسيار خوبي برخوردار است و با توجه به اينكه مكزيك دو مهاجم متمركز به دفاع مياني ما دارد و نصرتي نيز يك مدافع مياني است، بتوانيم با تمركز مدافعان كناري دو مهاجم سريع مكزيك يعني فرانكو و روگتي را مهار كنيم.
طرح هاي برانكو در حال تمرين شدن است و روز يكشنبه در مقابل كرواسي كه تيم فوق العاده آماده و سرحالي است شيوه هاي مختلف تاكتيكي آزمايش خواهد شد و نفرات اصلي نيز در قالب هاي تعيين شده امتحان مي شوند. بايد بازي با كرواسي را ديد و به قضاوت نشست.

رسانه ها انتقاد نكنند؛ انتخابم را كرده ام
گروه ورزشي: محمد بناء سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران يك بار ديگر با تاكيد بر اين كه براي انتخاب ملي پوشان رقابت هاي انتخابي در دستور كار وي نيست گفت: من به عنوان سرمربي تيم ملي ملاك انتخابم اول شدن افراد نيست، بلكه ظرافتهاي فني كشتي گيران را مد نظر مي گيرم.چه بسا بوده اند كشتي گيراني كه مدام مي باختند اما ظرافت هاي فني جالبي داشتند كه با ميدان دادن به آنها و رفع بعضي از ضعف هاي كلي به عنوان قهرمان جهان معرفي شده اند. بناء تصريح كرد: من با انتخابي كه كرده ام پيش وجدان خود آسوده ام، زيرا سالهاي عمر خود را صرف كسب تجربه در اين راه كرده ام.وي با تاكيد بر رسالت مطبوعات در ارائه راهكار سازنده به مسئولان عنوان كرد: اگر مطبوعات هدفشان واقعا ارتقاء سطح كشتي كشور است، به جاي تيترهاي دروغين و انتقادهاي نابجا از طريق همكاري مناسب با كادر فني كشتي كشور را براي يافتن راهكاري مناسب به منظور رفع مشكلات موجود ياري كنند و از جوسازي كه مخرب ترين تاثير را در پيشرفت كشتي كشور دارد، به شدت بپرهيزند.

واليبال باشگاههاي آسيا (هانوي ويتنام)
پيكان به عنوان صدرنشين گروه يك به نيمه نهايي رفت
004863.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: پيكان با قدرت به مرحله نيمه نهايي هفدهمين دوره واليبال قهرماني باشگاههاي آسيا راه يافت. نماينده ايران ديروز نزديك ترين حريف همگروهش ارتش تايلند را در سه «ست» پياپي مقهور ساخت تا در نيمه نهايي با تيم «تاپلوس» اندونزي روبه رو شود. اندونزي همان تيمي است كه با از پيش رو برداشتن تيم «ساكاي بليزرز» ژاپن خود را به جمع چهار تيم برتر دور نيمه پاياني رساند. قهرماني باشگاه هاي ايران در گروه يك همه حريفانش از جمله نمايندگان چين، تايلند، بحرين و ميانمار را با قدرت شكست داد و با كسب ۸- امتياز، ۱۶ «ست» برده و بدون «ست» باخته در صدر ايستاد. در بازي با ارتش تايلند كه تيم ملي تايلند محسوب مي شد، پيكان به ترتيب با نتايج (۲۵ بر ۲۱ ، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰) پيروز شد. محمد شريعتي، پيمان اكبري، عليرضا نادي، محمد محمدكاظم، محمد منصوري و محمد سليماني به همراه ظريف تركيب اصلي پيكان را در مصاف با نماينده تايلند تشكيل مي دادند.
پيكان تيم اول گروه يك روز جمعه در مرحله نيمه نهايي با قهرمان اندونزي ديدار مي كند و زسكاي قزاقستان تيم اول گروه دوم با ارتش تايلند تيم دوم گروه يك روبه رو مي شود. تيم هاي برنده اين مرحله به فينال مي روند و تيم هاي بازنده در بازي رده بندي حاضر خواهند شد.

سفر كشتي گيران دانشجو به ايتاليا
تيم منتخب كشتي آزاد و فرنگي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان جهت حضور در تورنمنت بين المللي ۲۰۰۶ ايتاليا بامداد امروز تهران را به مقصد اين كشور ترك كردند.به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در تيم اعزامي كشورمان فريد دژم خوي، سعيد احمدي، محسن بابايي، ميثم مصطفي جوكار، سعيد واگذاري، محمد صادق زاده و پيمان تركاشوند در اوزان ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۶ ، ۷۴ ، ۸۴ ، ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم با مربيگري كوروش عليزاده در كشتي آزاد به مصاف حريفان خود خواهند رفت.همچنين ياسين بهرامي، ابراهيم نوري، رضا صمدي، خليل عبدالهي، مهدي رضايي كلانتري، حسن عباسي و مهدي شربياني نيز در اوزان ۵۵ ، ۶۰ ، ۷۴ ، ۸۴ ، ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم با مربيگري داريوش ارجمندپور در كشتي فرنگي به روي تشك مي روند.رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي ايتاليا فردا و پس فردا در شهر ساساري برگزار مي شود.

انتصاب تازه در فدراسيون كشتي
محمدرضا يزداني خرم  سرپرست  فدراسيون  كشتي  طي  حكمي  حبيب الله  رازمندان  را به عنوان  مسئول  تشريفات  مسابقه هاي  كشتي  فرنگي  قهرماني  و انتخابي  پيشكسوتان ايران  منصوب  كرد.اين  رقابتها از صبح  ديروز (چهارشنبه ) در شهر خرم آباد آغاز شد و تا جمعه  شب  ادامه  مي يابد.

رونالدو بهترين بازيكن جام جهاني مي شود
004869.jpg
پرتغال داراي بازيكنان برجسته اي در جام جهاني است كه مي توانند هركدامشان به تنهايي تأثير عمده اي روي پيروزي هاي تيمشان داشته باشند.
كريستيانو رونالدو از جمله اين نفرات است كه درباره شرايط خود اين گونه مي گويد: مي خواهم با ارائه بازي هاي درخشان يكي از ستاره هاي جام جهاني ۲۰۰۶ باشم. در جام جهاني تعداد اندكي مي توانند عنوان بهترين بازيكن را از آن خود كنند و براي اين كار بايد تلاش فوق العاده اي از خود بروز داد.رونالدو تيم ملي پرتغال را در رقابتهاي يورو ۲۰۰۴ همراهي كرد و تاكنون ۳۰ بازي براي تيم ملي كشورش انجام داده و طي اين مدت يازده گل نيز به ثمر رسانده است.تيم ملي پرتغال در جام جهاني ۲۰۰۶ با تيم هاي مكزيك، آنگولا و ايران هم گروه است.

مارادونا روي نيمكت تيم ملي آرژانتين
004866.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: تيم آرژانتين كه آخرين بار در سال ۱۹۸۶ در جام جهاني مكزيك به مقام قهرماني رسيد قصد دارد به ناكامي هاي خود در اين رويداد مهم پايان دهد.
آرژانتين در آن سال با درخشش مارادونا به مقام قهرماني رسيد. در حال حاضر خوزه پكرمن سرمربي تيم ملي اين كشور مدعي است كه سايه مارادونا بر تيمش سنگيني مي كند.در اواخر سال گذشته ميلادي وقتي كه زمزمه حضور مارادونا در تيم ملي فوتبال آرژانتين قوت گرفت در حالي كه منتقدان نيز از هر سو پكرمن را مورد هجوم قرار داده بودند. اين اتفاقات در حالي رخ داد كه پكرمن از حضور مارادونا به عنوان مربي در تيم ملي استقبال كرد اما در آخرين لحظات مارادونا انصراف داد و گفت: در حال حاضر زمان مناسبي براي اين جابجايي ها نيست.
البته در صورت ناكامي تيم ملي آرژانتين در جام جهاني ۲۰۰۶ احتمال رهبري مارادونا در تيم ملي اين كشور بعد از جام جهاني زياد است.
پكرمن در اولين تجربه مربيگري در تيم بزرگسالان آرژانتين در فينال جام كنفدراسيونها مقابل برزيل با يك تيم ناقص چهار بر يك شكست خورد.

صباباتري شايسته شكست در فينال سوم بسكتبال نبود
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صبا باتري بازي دوم بيروت و فينال سوم ليگ باشگاههاي غرب آسيا را با نتيجه نزديك ۸۴ بر ۸۱ به ساجس باخت. صباباتري كه در نخستين بازي بيروت با اختلاف ۳۲ امتيازي بازي را واگذار كرده بود، ديروز هرگز قيافه يك تيم بازنده را نداشت. نماينده كشورمان كه كوارترهاي اول و دوم را با نتايج ۲۳ بر ۱۷ و ۵۰ بر ۳۸ به ميزبان باخت، اما در ثانيه هاي پاياني كوارتر سوم ۶۶ بر ۶۲ از ساجس پيش افتاد. در كوارتر پاياني نيز صبا عالي ظاهر شد، اما حمايت ضمني داوران از ساجس و فشار سنگين تماشاگران برتري سه امتيازي نماينده لبنان را به دنبال داشت.در ساجس فادي الخطيب، جووارد، سيمونز و آواكيان و در تيم صبا آندره پيتس، جوزف گارس و آيدين نيكخواه بهرامي بهترين بودند.

بازي هما - تراكتورسازي براي بار سوم لغو شد
گروه ورزشي: انجام ديدار دو تيم هما و تراكتورسازي براي مشخص شدن چهارمين تيم برتر صعود كننده از ليگ دسته اول به مرحله حذفي براي سومين بار لغو شد. پس از آن كه فدراسيون فوتبال موفق نشد اين بازي را در شهرهاي زنجان و كرج برگزار كند، ديروز خبر انجام آن در ورزشگاه آزادي تهران منتشر شد. نكته جانب آن كه بازي تهران هم با دستورالعمل استانداري تهران انجام نشد تا همچنان برگزاري اين ديدار مثل فينال جام حذفي در پرده ابهام فرو رود. زمان و مكان اين بازي قرار است متعاقباً از سوي فدراسيون فوتبال اعلام شود.

سفر تيم فوتبال پرسپوليس، به اتريش، انگلستان و آمريكا
ايرنا: باشگاه  پرسپوليس  روز چهارشنبه  اعلام  كرد: تيم  فوتبال  اين  باشگاه  براي  برپايي  اردوهاي  آماده سازي ، به  كشورهاي  اتريش ، انگلستان  و آمريكا اعزام  خواهد شد.
به  گزارش  سايت  اطلاع  رساني  باشگاه ، مدير عامل  پرسپوليس  روز گذشته  در يك  نشست  ۹۰ دقيقه اي  با كادر فني ، به  بررسي  مسائل  مختلف  تيم  فوتبال  پرسپوليس  پرداخت .محمدحسن  انصاري فرد در اين  جلسه  كه  با حضور آري  هان ، تئودي  يونگ ، ونيكول  برگزار شد، برنامه  اردوهاي  خارج  از كشور را بررسي  كرده  و درباره  جذب  بازيكنان  جديد نيز نظر سرمربي  تيم  را جويا شد.در اين  نشست  آري  هان  شروع  دور جديد تمرينات  تيم  فوتبال  پرسپوليس  را ۱۱ تير ماه  اعلام  كرد و مقرر گرديد كه  پرسپوليس  براي  برپايي  اردوهاي  آماده سازي  راهي  كشورهاي  اتريش ، انگليس  و آمريكا شود.مباحث  فينال  جام  حذفي  نيز از جمله  مسائلي  بود كه  در اين  نشست  مورد بررسي  قرار گرفت .مديرعامل  و اعضاي  كادر فني  پرسپوليس  در اين  جلسه  ابراز اميدواري  كردند كه  زمان  دقيق  برگزاري  ديدار فينال  جام  حذفي  هرچه  زودتر مشخص  شود تا در اجراي  برنامه هاي  آماده سازي  تيم  با مشكل  مواجه  نشوند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |