پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۴ - May 25, 2006
بعد از يك وقفه هفت ساله برگزار مي شود
جشنواره نماز و نيايش به روايت فيلم سازان جوان
004809.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: يك جشنواره بعد از گذشت هفت سال از دوره اول برگزاري اش، امسال دوره دوم را به طور همزمان در شش استان كشور برگزار مي كند.
جشنواره فيلم كوتاه با عنوان «جشنواره سراسري نماز و نيايش به روايت فيلمسازان جوان» به مركزيت شهر قم در نيمه دوم امسال برگزار خواهد شد.
به گفته ناصر باكيده، سرپرست انجمن سينماي جوانان قرار است دور دوم اين جشنواره با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم و انجمن سينماي جوانان برگزار شود.
فراخوان اين جشنواره طي روزهاي آتي در دسترس علاقه مندان قرار مي گيرد و تمام فيلمسازاني كه فيلم هاي كوتاه با موضوع نماز و نيايش ساخته اند و يا در فيلم خود به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم به اين موضوع اشاره كرده اند مي توانند در اين جشنواره شركت كنند.
جشنواره نماز و نيايش محدود به استان خاصي نبوده و سراسري است. پس از اعلام آمادگي مديران كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم و يزد براي برگزاري اين جشنواره، در حال حاضر رايزني هايي با مديران فرهنگي استانهاي ديگر نيز در حال انجام است و برنامه هاي جشنواره به طور همزمان در هر ۶ استان منتخب برگزار خواهد شد يعني نمايش فيلم ها، انتشار كاتالوگ و بولتن، نقد و بررسي فيلم هاي به نمايش درآمده، برپايي Work shop و...
به گفته باكيده، مجموعه اهداف جشنواره نماز و نيايش گسترش فرهنگ نماز و نمازخواني، تقويت مباني فرهنگ عمومي مبتني بر باورها و ارزش هاي ديني و به كارگيري ابزارهاي هنر، در ارائه آفرينش هاي جذاب در حيطه موضوعات ديني و نماز و نيايش به عنوان يكي از جلوه هاي بي بديل روحي انسان است.
مسئولين برگزاري اين جشنواره معتقدند از آنجايي كه هيچ سينمايي سالن هاي خود را به طور دائم به نمايش فيلم هاي كوتاه اختصاص نمي دهد، برگزاري جشنواره هاي موضوعي و غير موضوعي فيلم كوتاه بهانه هاي خوبي براي اكران اين فيلم ها و آشنا شدن جوانان فيلمساز با يكديگر است. علاوه بر اين در جشنواره نماز و نيايش، تبادل نظرات و ديدگاه هاي مذهبي و تحليل جامع، مي تواند نقش مفيدي در تربيت فيلمسازان آينده ايفا كند.
به زودي چهار استان باقيمانده از اين مجموعه شش استاني مشخص مي شود و احتمال دارد يكي از آنها استان تهران باشد اما باز ترجيح مسئولان بر اين است كه در استانهايي كه به لحاظ امكانات بضاعت كمتري دارند براي اين كار انتخاب شوند تا فرصت كوتاهي براي علاقه مندان به هنر ساكن در اين شهرها فراهم شود.فراخوان جشنواره نماز و نيايش كه به منظور تشويق و ترغيب هنرمندان و ارتقاي سطح فرهنگ و بينش هنري در جهت اعتلاي جايگاه والاي نماز و نيايش برگزار مي شود، به زودي از سوي انجمن سينماي جوان منتشر خواهد شد.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به آدرس اينترنتي www.short film first. ir مراجعه كنند.

فرهنگسرا
باغ هاي كندلوس و ساعت شعر
فرهنگسراي خانواده: فيلم سينمايي باغ هاي كندلوس به كارگرداني ايرج كريمي و تهيه كنندگي عليرضا شجاع نوري تا بيستم خرداد در سينما خانوادگي فرهنگسراي خانواده اكران مي شود. علاقه مندان براي اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۷۷۸۱۴۴۴۷ تماس حاصل كنند.
فرهنگسراي پايداري: نشريه روايت نزديك از خرمشهر از طرف اين فرهنگسرا منتشر خواهد شد. خاطرات همسر شهيد محمد جهان آرا از سرفصل هاي اين نشريه است.
مجتمع فرهنگي و هنري اسوه: فيلم انسان و اسلحه به كارگرداني مجتبي راعي و دكل به كارگرداني عبدالحسن برزيده امروز ساعت ۴۵/۱۹ در سالن اصلي مجتمع فرهنگي هنري اسوه پخش خواهد شد.اين مجتمع در خيابان انقلاب، تقاطع خيابان بهار جنوبي، شماره ۴۵۳ واقع شده است.
بنياد نويسندگان و هنرمندان: دومين نشست شعرخواني و نقد «ساعت شعر» با حضور شاعران و منتقدان مطرح، امروز ساعت ۱۷ در خيابان اقدسيه خيابان گلستان جنوبي، شماره ۲۲ برگزار مي شود.

نمايش فيلم
نيمه روشن در سينما فرهنگ
گروه ادب و هنر: فيلم «نيمه روشن» ساخته كريگ روزنبرگ روز جمعه در بيست و چهارمين نشست كانون معناگراي فارابي در سينما فرهنگ به نمايش در مي آيد.
به گزارش روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي جلسه پرسش و پاسخ اين نشست بعد از نمايش فيلم با حضور سعيد شاهپوري، فيلمنامه نويس و مهرزاد دانش منتقد و نويسنده سينما برگزار مي شود.
داستان «نيمه روشن» در باره راشل كارلسون نويسنده اي است كه به دهكده اي در اسكاتلند مي رود و در اين دهكده با اتفاقات شگفت انگيزي روبه رو مي شود.
در اين فيلم  كه محصول ۲۰۰۵ كشورهاي آلمان و انگلستان است، بازيگراني چون دمي مور، جيمز كاسمو، هنري يان كاسيك و بنيزآل بالاوني نقش آفريني مي كنند.
ورود به سالن سينما فرهنگ از ساعت ۹ و۳۰ دقيقه صبح آغاز مي شود و فيلم رأس ساعت ۱۰ روي پرده مي رود.

كتابخانه
شرح مبسوطي بر يك كتاب مبسوط
004791.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: «شرح مبسوطي بر مثنوي مولانا» در دو جلد حجيم منتشر شده است. جلد اول به شرح جزء اول از دفتر اول مثنوي معنوي پرداخته و در جلد دوم، جزء دوم از دفتر اول مثنوي شرح داده شده است. البته طبيعي است كه دكتر شمس الدين ربيعي، نويسنده كتاب، قصد ادامه كار هم دارد، چرا كه هنوز شش دفتر از هفت دفتر مثنوي معنوي بزرگ باقي مانده است.
جالب آن كه نويسنده ۵۷ ساله كتاب بيت بيت مثنوي را معني كرده و براي بسياري از ابيات، روايات و توضيحات متفاوتي از قديم و جديد را آورده است. هر جلد از شرح مبسوطي بر مثنوي مولانا نزديك به ۵۰۰ صفحه است.
انتشارات بازتاب اين كتاب را به قيمت هر جلد ۵۵۰۰ تومان و در ۱۵۰۰ نسخه به بازار فرستاده است.
پشت پرده نسيم جنوب
004806.jpg
پشت پرده، طنزهاي راشد انصاري است كه پيش از اين در نشريات مختلفي چاپ شده اند: «بادم جان» كه بخش اصلي كتاب است و در واقع از روزنامه «نداي هرمزگان» آمده است. «توقف ممنوع» ستوني كه در هفته نامه مرجان در سال ۸۴ منتشر مي شد و راشد انصاري در آن با نام «نسيم جنوب» مي نوشت. به علاوه اشعار طنز و كاريكلماتورهاي ديگري كه در ۱۴۴ صفحه به قيمت ۱۲۰۰ تومان توسط نشر همسايه به بازار آمده است.
تحليل و تعريف قطعه ادبي
004794.jpg
معمولاً همه كساني كه استعدادهايي در نويسندگي يا شعر دارند، دست كم در روزهاي نوجواني، چيزهايي مي نويسند كه واقعاً آدم مي ماند با آنها چه كند. نه شعرند كه وزني (بگذريم كه حالا از وزن شعر چيز زيادي نمانده است) يا قافيه اي يا چيزهايي از اين دست داشته باشند، نه داستانند كه ماجرايي تعريف كنند و رويدادي و شخصيتي بيافرينند. آنها طوري مي نويسند كه فقط مي توان يك نام رويش گذاشت: قطعه ادبي.
دكتر «محمدرضا سنگري» در كتاب «نثر شاعرانه» به نقد و تحليل همين نوع نوشته ها (كه ديگر به عنوان قالب مستقلي به حيات خود ادامه مي دهند) پرداخته است. «نثر شاعرانه» با توضيح، تعريف و بيان ويژگي هاي قطعه ادبي شروع شده و با نمونه هايي از نادر ابراهيمي، محمدعلي اسلامي ندوشن، محمدرضا حكيمي، محمود دولت آبادي، سيدمهدي شجاعي، احمد عزيزي و خيلي هاي ديگر به پايان مي رسد.
اين كتاب را نشر لوح زرين در ۱۸۴ صفحه و با قيمت ۱۴۰۰ تومان منتشر كرده است.

موسيقي
خانه هنرمندان ميزبان موسيقي آذري
گروه ادب و هنر: زندگي عاشيق«رسول قرباني» در نشست نقد و نمايش صد فيلم مستند از موسيقيدانان نواحي ايران، يكشنبه هفتم خردادماه در خانه هنرمندان ايران به نمايش درمي آيد.
در اين جلسه كه درباره مكاتب مختلف موسيقي عاشيقي و به خصوص درباره مكتب تبريز و تكنيك و مهارت عاشيق رسول قرباني است، عاشيق عمران حيدري سخنراني خواهد كرد.
در اين جلسه كه به همت باشگاه تازه تأسيس شده« دوستداران موسيقي مقامي ايران» برگزار مي شود، محمدرضا اصلاني (مستندساز) و حميدرضا اردلان كارگردان حضور خواهند داشت.
يازده فيلم از بين اين صد فيلم مستند كه از دي ماه سال گذشته هر هفته به نمايش درآمده است در سينما تك نيز به روي پرده خواهد رفت.
پروين بهمن (خواننده ايل قشقايي)، براگجر طهماسبيان (هوره خوان لك)،  شوق علي رئيسي(منقبت خوان مداح)، بخشي قربان محمدروان (خواننده و نوازنده تركمن)، يحيي باغچقي(ني نواز) و  حميد آسيابان مظلوم (قاوال نواز تبريز) اسامي برخي فيلم هايي است كه از مرداد ماه در سينما تك به نمايش درخواهند آمد.

كارگاه
شروع خوب زندگي در فرهنگسراها
گروه ادب و هنر: ۲۵ هزار زوج تهراني با تأكيد بر بهداشت رواني و جنسي در زندگي مشترك به صورت رايگان آموزش مي بينند.
كارگاه آموزش «شروع خوب» با استفاده از اساتيد مجرب و با بهره گيري از دانش روز در كليه فرهنگسراهاي تهران برگزار مي شود. برگزاري كلاس هاي آموزشي، مشاوره تلفني، حضوري، تهيه و ارايه كتب و محصولات چندرسانه اي از جمله برنامه هاي اين كلاسهاست و زوج هايي كه به دليل فقدان سيستم آموزشي منسجم در كشور با ابهام و پرسش روبرو هستند از سوي مؤسسه مهر و ماه وابسته به سازمان فرهنگي هنري حمايت خواهند شد. در ابتدا قرار است كه اين طرح در چهار فرهنگسراي دختران، بهمن، خانواده و دانشجو برگزار شود .بهداشت جنسي، تنظيم خانواده و بهداشت رواني از موضوعاتي است كه در اين كارگاه ها آموزش داده مي شود.ثبت نام جهت شركت در كارگاه آموزشي به آدرس اينترنتي www.hamsar.ir و يا با شماره تلفن هاي ۸۸۹۴۱۳۳۳ _ ۷۷۸۴۴۵۷۴ انجام مي شود.

ادبيات
شاعران معاصر بر مزار آقاسي
مهر: مراسم درگذشت «محمدرضا آقاسي» شاعر بسيجي با حضور تعدادي از شاعران معاصر، دوستداران و خانواده آقاسي در بهشت زهرا برگزار مي شود.
اين مراسم امروز پنج شنبه، چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۶ الي ۱۸ بر مزار شاعر در قطعه ۲۵ بهشت زهرا برگزار خواهد شد .
همچنين مراسم يادبودي نيز عصر ديروز از ساعت ۱۴ الي ۱۶ در مسجد بلال صدا و سيما با هدف گراميداشت ياد و خاطره محمدرضا آقاسي برگزار شد.
در عين حال، غلامرضا آقاسي - فرزند شاعر- نيز از پيگيري انتشار آثار چاپ نشده زنده ياد آقاسي خبر داد و گفت : متاسفانه هنوز هم تعدادي از آثار مكتوب و تصويري ايشان بدون اجازه خانواده مورد سوء استفاده برخي ناشران قرار مي گيرد .

برنامه
پرده
آتش بس(كارگردان: تهمينه ميلاني)فرهنگ،۱ آفريقا، ايران، آسيا، پارس،۱ پيروزي، تهران، شاهد، گلريز،۱ عصرجديد،۲ بهمن، سپيده، قيام، جوان، پايتخت، المپيا، ماندانا، ناهيد
باغ هاي كندلوس (كارگردان: ايرج كريمي)فرهنگ،۲ ايران،۲ فلسطين،۲ سپيده،۲ فرهنگسراهاي خانواده، هنر، قانون، باغ فردوس
چند مي گيري گريه كني (كارگردان: شاهد احمدلو)سروش، استقلال، مركزي، آستارا، بلوار، جمهوري، ملت، پيوند، كارون، تهران،۲ بهمن، دهكده المپيك، شيدا، فردوسي
ازدواج به سبك ايراني (كارگردان: حسن فتحي)صحرا، قدس، ايران،۳ جوان،۱ ميلاد، جي ،۱ فلسطين، گلريز، حافظ مركزي
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند)بهمن،۱ سپيده،۳ شيرين، شهر تماشا۲
هوو (كارگردان: عليرضا داوودنژاد)پارس،۲ مركزي،۳ جي،۳ سعدي، شقايق، عصر جديد۱
ديوار
گالري كمال الملك: نمايشگاه نقاشي فاطمه دانايي مقدم/ ۵ تا ۱۰ خرداد/ پاسداران، گلستان سوم، جنب فروشگاه اسپيريت
گالري خاك: نمايشگاه نقاشي كوروش شيشه گران/ ۵ تا ۲۴ خرداد/ خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، بصيري، كوي ژيلا/ تلفن: ۲۲۶۰۵۴۶۵
نگارخانه شيرين و فرهاد: نمايشگاه نقاشي سيروس آرام/ از ۴ خرداد به مدت يك هفته/ گيشا، نبش كوچه ،۳۶ پلاك ،۱۷۵ تلفن: ۸۸۲۸۰۴۱۵
نگارخانه باران: نمايشگاه نقاشي و هنرهاي تزئيني محمد هادي فدوي/ تا ۱۲ خرداد / دركه، احمدپور، شماره تلفن: ۲۲۴۰۷۷۷۲
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي فرزانه قريشي/۵ تا ۱۱ خرداد / دروس، كماسايي، شماره ۴۲/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
نگارخانه سوره: نمايشگاه خوشنويسان خط نستعليق/ از دوم خرداد/ ميدان انقلاب، جنب سينما بهمن.
گالري ثروت: نمايشگاه نقاشي آرش عصاري/ ۳ تا ۹ خرداد/ خيابان آفريقا، بابك مركزي، شماره ۳۵/ تلفن: ۸۸۷۹۸۷۰۷
صحنه
از خاك تا افلاك (كارگردان: محمود فرهنگ)/ محل اجرا: سالن اصلي/ زمان اجرا: ۲۰ / مدت: ۹۰ دقيقه / قيمت بليت: ۴۰۰۰تومان
امشب بايد بميرم (كارگردان: نصرالله قادري)/محل اجرا: تالار چهارسو/ زمان اجرا: ۱۹ / مدت:۹۰ دقيقه / قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
روز تولدت را به يادآور(كارگردان: محمد عباسي) /محل اجرا: تالار سايه / زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۵۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
ركاب(كارگردان: عزت الله مهرآوران) محل اجرا: تالار قشقايي/ زمان اجرا: ۲۰/ مدت: ۵۰ دقيقه / قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
دو متر در دو متر جنگ(كارگردان: نيما دهقان)/ محل اجرا: تالار كوچك/ زمان اجرا: ۳۰/۱۹ / مدت: ۵۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان.
مثل سوسوي فانوس آويخته (كارگردان: علي فرضاك)/ محل اجرا: تالار نو/ زمان اجرا: ۱۵/۱۹ /مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان
آخرين جشن (كارگردان: حميد ابراهيمي)/ محل اجر: تالار سايه/ زمان اجرا: ۲۰:۱۵/ مدت: ۷۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
قدم زدن روي ابر با چشمان بسته (كارگردان: آروند دشت آراي)/ محل اجرا: تالار قشقايي/ زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
جاده اي به سوي كعبه (كارگردان: سعيده آجربنديان)/ محل اجرا: خانه نمايش اداره تئاتر/ زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان
درام هاي زندگي (كارگردان: بابك محمدي)/ محل اجرا: سالن اصلي فرهنگسراي نياوران/ زمان اجرا: ۱۹/ مدت اجرا:  ۸۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۳۰۰۰ تومان
آقاي كفاش و خانم همسايه (كارگردان: امير مشهدي عباسي)/ محل اجرا: تالار هنر/ زمان اجرا: ۱۷:۳۰/ قيمت بليت: ۱۰۰۰ تومان

عصر يخبندان ۲ در مرز ۲۰۰ ميليون دلار
004800.jpg
گروه ادب و هنر: «عصر يخبندان ۲» به فروش ۲۰۰ ميليون دلاري نزديك مي شود. انيميشن كامپيوتري و خانوادگي جديد كمپاني فوكس قرن بيستم، هم اكنون به يك فروش ۱۹۰ميليون دلاري رسيده است.
به نوشته نشريه ورايتي، فروش هفتگي فيلم در هفته هشتم نمايش به حدود ۲ ميليون رسيده است. فيلم كه در هفته اول نمايش حدود ۳۷۰۰ سالن سينماي آمريكا و كانادا را در اختيار داشت، هم اكنون در ۱۱۵۰ سينما روي پرده است. «عصر يخبندان ۲» طي هفته اي كه گذشت رديف دوازدهم جدول هفتگي نمايش را به خود اختصاص داد و اين در حالي است كه هفته قبل از آن هشتمين فيلم جدول بود. با ورود فيلم هاي جديد به جدول هفتگي، هم فروش اين فيلم كاهش مي يابد و هم به رديف هاي عقب تر جدول رانده مي شود.
«عصر يخبندان ۲» اولين فيلم سال ۲۰۰۶ بود كه توانست از فروش ۱۰۰ ميليون دلاري كند. اين فيلم در ۱۰ روز اول نمايش خود به اين رقم فروش دست پيدا كرد. در همان زمان تحليلگران اقتصادي سينما پيش بيني كردند كه فيلم در پايان زمان نمايش عمومي خود به فروشي ۲۱۰ تا ۲۵۰ ميليون دلاري دست پيدا خواهد كرد. ري رومانو، جان گلوئيزامو، سين ويليام اسكات، دنيس ليري و كوئين لطيفه به جاي كاراكترهاي اصلي فيلم صحبت كرده اند.

برليان دلهره آور بري لوينسن
004797.jpg
گروه ادب و هنر: بري لوينسن براي فيلم جديد خود يك قصه درام دلهره آور را انتخاب كرده است. كار تازه اين كارگردان سرشناس ماه سپتامبر جلوي دوربين مي رود. فيلم لوينسن، «برليان» نام دارد.
به نوشته سايت فيلم استو، لوينسن كه به تازگي كارگرداني فيلم كمدي «مرد سال» را با بازي رابين ويليامز تمام كرده است، اين روزها در جست وجوي بازيگر مردي است كه نقش مقابل اسكارلت يوهانسن را در «برليان» بازي كند. قصه اين فيلم درباره زن جواني است كه در حرفه سرقت جواهرات تخصص كافي دارد. اما وي براي كار تازه اش- كه آن را بزرگترين سرقت قرن مي داند- نيازمند يك همكار ماهر است.
وي به زودي همكار خود را از بين يك گروه آدم خلافكار پيدا مي كند و اين دو خود را آماده اجراي نقشه سرقت مي كنند. از آنجا كه اين دو سارق آدمهايي حرفه اي و خلافكار هستند، به يكديگر اطمينان ندارند و هر دو مراقب كارهاي يكديگر هستند. اتفاقاتي كه در طول ماجرا رخ مي دهد خط اصلي قصه فيلم را به جلو مي برد.
يوهانسن كه تازه  از بازي در فيلم جديد وودي آلن (كه هنوز نامي ندارد) فارغ شده، هم اكنون مشغول بازي در «خاطرات روزانه پرستار» براي شركت فيلمسازي برادران وينستن است.

جايزه آستورياس براي پدرو آلمودوار
004803.jpg
گروه ادب و هنر: رسانه هاي گروهي اسپانيا از اهداي جايزه ويژه داخلي به پدرو آلمودوار حمايت كردند. جايزه معتبر «آستورياس» چند روز قبل به اين فيلمساز سرشناس اهدا شد.
به نوشته سايت IMDB ، رسانه هاي گروهي اسپانيا كه معمولاً  در مقابل اقدامات دولتي و رسمي موضع گيري مي كنند، اين بار يك صدا گفتند كه كار تقدير از اين كارگردان تحسين شده بايد زودتر از اينها صورت مي گرفت، جايزه سالانه آستورياس در هشت رشته مختلف هنري، ادبي و علمي اهدا مي شود.
سخنگوي داوران مراسم جوايز آستورياس گفت كه آنها آلمودوار را به خاطر صداقت و سادگي فيلم هايش و تنوعي كه در فيلمنامه هايش وجود دارد انتخاب كرده اند. آلمودوار هم هنگام دريافت اين جايزه از شگفت زدگي خود صحبت كرد و گفت: «اين يكي از مهمترين جايزه هايي است كه تاكنون گرفته ام.»
منتقدين سينمايي و رسانه هاي گروهي غالباً  از آلمودوار به عنوان «فيلمساز زنان» ياد مي كنند، زيرا فيلم  هاي او هميشه چند كاراكتر مونث قوي و مقاوم دارند.
تازه ترين ساخته سينمايي آلمودوار «وولور» در بخش مسابقه كن حضور دارد.

بازي
Kingdom Hearts II
سيستم:PS2
سبك : نقش آفريني
004824.jpg
شركت Square Enix معرف حضور تمام علاقه مندان سبك RPG خصوصاً RPG كنسولي است. اين شركت كه در ابداع و نوآوري تخصص دارد، با تركيب كردن شخصيت هاي دو فضاي كاملاً فانتزي يعني فاينال فانتزي و شخصيت هاي كارتوني والت ديزني توانست اثر جالبي به نام Kingdom Hearts را خلق كند.
اين بازي بسيار مورد توجه علاقه مندان سبك RPG قرار گرفت. نسخه دوم بازي با گرافيكي بهتر، مبارزاتي ساده تر و داستاني زيبا چندي است براي PS2 وارد بازار شده است. در نسخه دوم باز هم شما كنترل Sora را در اختيار داريد.
چند شخصيت جديد از كارتون هاي والت ديزني به بازي اضافه شده از جمله دامبو و سيمبا، اما شخصيت هاي شماره قبل به كلي حاضرند.
كنترل مبارزات بازي خيلي ساده تر از نسخه قبل است و شما تقريباً بعد از مدتي دچار يكنواختي در نوع مبارزات خواهيد شد. فضاهاي خلق شده در اين نسخه بسيار زيباتر و جزئيات بيشتر خلق شده اند.
Van Helsing
سيستم:PS2
سبك : اكشن ماجرايي سوم شخص
004827.jpg
اگر به سبك اكشن علاقه مند هستيد اين بازي گزينه خوبي براي شما خواهد بود. Van Helsing كه از روي فيلمي به همين نام ساخته شده ماجراي فردي است كه تصميم مي گيرد تا با عنوانهاي دنياي غيرواقعي مثل دكتر جيكل و دراكولا مبارزه كند.
او پس از غلبه بر دكتر جيكل راهي كستل وانيا، محل استقرار كنت دراكولا مي شود. بازي سعي كرده با تقليد از سبك اكشن بازي هايي مثل Devil May Cry ، لحظات اكشن خود را بازسازي كند. Van Helsing علاوه بر دو تيغه اي كه در دست دارد با اسلحه هايش هم مي تواند به دشمن تيراندازي كند. گرافيك بازي تقريباً خوب كار شده و اكشن ها تا حد بسيار خوبي درگير كننده هستند. در كل بازي اين ماجرا تجربه بهتري نسبت به فيلم سينمايي آن به شمار مي آيد!
Asterix and Obelix
سيستم:PS2/ PC
سبك : پلاتفورم
004830.jpg
اين بازي برداشتي بسيار جالب و سرگرم كننده از داستان هاي Asterix and Obelix است. در اين بازي با همكاري دو يار قديمي وارد ماجرايي جالب مي شويد. گرافيك بازي بسيار ساده اما شاد و سرگرم كننده كار شده و اما خود بازي بسيار متنوع و جالب است.درگيريها در اين بازي با مزه و تا حدي خنده دار طراحي شده اند. Asterix علاوه بر ضربات مشت و لگد با چرخاندن حريف به دور سر مي تواند آنها را به هوا پرتاب كند. در مراحل مختلف همكاري اين دو نفر براي پيشروي در بازي بسيار جالب و سرگرم كننده است.
تعويض يار در هر لحظه بين Asterix و Obelix به شما امكان مي دهد تا معماهاي مختلف بازي را با قابليت هاي منحصربه فرد هر يك حل كنيد.
004833.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

جدول هاي اعداد
حل جدول شماره ۸۵
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.
004836.jpg
004839.jpg
004845.jpg
004842.jpg

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |