سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۴ - Jun 20, 2006
حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله وسلم :
به راستي كه پيروزي همراه با صبر، و گشايش همراه با تنگي و مشقت و آساني همراه با سختي به دست مي آيد.
غررالحكم، ص ۲۸۲
امروز با حافظ
ورنه انديشه اين كار فراموشش باد
صوفي ار باده به اندازه خورد نوشش باد
دست با شاهد مقصود در آغوشش باد
آنكه يك جرعه مي از دست تواند دادن
امروز در مراسمي با حضور رئيس جمهوري برگزار مي شود
تجليل از نام آوران عرصه علم، ادب و هنر
002436.jpg
گروه ادب و هنر _ زهير توكلي: مراسم گراميداشت نام آوران كشور در عرصه هاي ادب و هنر و علم با اعطاي نشان درجه يك به اين نام آوران امروز با حضور رئيس جمهوري در كتابخانه ملي برگزار مي شود. در اين مراسم هر ساله چهار فرهنگستان جمهوري اسلامي ايران يعني فرهنگستان زبان و ادب فارسي، فرهنگستان هنر، فرهنگستان علوم پزشكي و فرهنگستان علوم، از برجسته ترين چهره هاي سال تجليل مي كنند. امسال نيز به ترتيب دكتر محمد خوانساري از سوي فرهنگستان زبان و ادب فارسي، استاد علي نصيريان توسط فرهنگستان هنر، دكتر محمدرضا محرري از سوي فرهنگستان علوم پزشكي و دكتر مهدي بهادري نژاد توسط فرهنگستان علوم به عنوان چهره هاي برجسته علمي، فرهنگي، هنري برگزيده شده اند.
در اين زمينه با دكتر حسن بلخاري رئيس گروه پژوهشي فلسفه هنر در فرهنگستان هنر تماس گرفتيم و نظر وي را درباره امتياز اين بزرگداشت بر مراسم مشابهي كه از چهره هاي علمي _ فرهنگي كشور تجليل مي شود جويا شديم. بلخاري گفت: فرهنگستان ها در نظام آكادميك كشورها عالي ترين مقام علمي هستند و سياست گذاري هاي كلان علمي كشور در تمامي كشورها در دست فرهنگستان هاست.
به طوري كه فرهنگستانها مستقيماً زير نظر رئيس جمهوري هستند و از اين نظر فراتر از وزارتخانه هاي مرتبط مثل بهداشت و درمان يا آموزش عالي هستند.
وي افزود: طبق سنت جاري، فرهنگستان ها موظفند برجسته ترين چهره سال را معرفي كنند و چون اين انتخاب بيشتر ناظر به جنبه هاي فني هر رشته اي است، عملا كساني انتخاب مي شوند كه از حد استانداردهاي خوب هم فراترند و چهره هاي ممتاز و ويژه  هر عرصه اي هستند. دكتر بلخاري درباره علل انتخاب استاد علي نصيريان به عنوان چهره برجسته هنري سال گفت: اولا امسال هنر تئاتر به عنوان ملاك انتخاب شد و علت آن اين است كه اين هنر به نسبت هنرهاي ديگري مثل سينما، تقدم سنتي دارد و در تعزيه، نمونه اي از تئاتر بومي داشته ايم كه بعداً در هنر تئاتر ايران و به خصوص تئاتر مذهبي و عرفاني تاثيرش را گذاشت و ثانياً انتخاب آقاي نصيريان، به علت استمرار فعاليت چند دهه ايشان در حوزه اصالت ها و سنت هاي ملي و ديني بوده است.در همين زمينه با خود استاد علي نصيريان گفتگويي كوتاه داشتيم.
علي نصيريان گفت: اين كارها براي جواناني كه الان در تئاتر كار مي كنند تاثيرگذار است چرا كه مي فهمند كه ديده مي شوند و روزي از زحمات آنها در هنر تئاتر اين مرز و بوم قدرداني خواهد شد. نصيريان با تأكيد بر نقش دكتر علي منتظري، رئيس گروه نمايش فرهنگستان هنر در توجه به هنر تئاتر در انتخاب نشان هنر امسال گفت: حضور اشخاصي مثل دكتر علي منتظري در چنين عطف نظرهايي موثر است چرا كه ايشان به هنر و به خصوص تئاتر بسيار علاقمند است و در دوره هايي تصدي امور مربوط به تئاتر به عهده ايشان بوده است.همچنين باخبر شديم كه همزمان با برگزاري مراسم امروز، فرهنگستان هنر، كتابي درباره علي نصيريان منتشر مي كند، شهاب پازوكي مولف اين كتاب به همشهري گفت: تاليف اين كتاب پس از مصوبه گروه نمايش فرهنگستان در سال ۸۴ صورت گرفته است و شامل زندگينامه، آثار و نقش اين هنرمند در عرصه نمايشنامه نويسي است. سه مصاحبه با آقايان سيد محمدرضا بهشتي، ايرج راد و عزت الله انتظامي درباره علي نصيريان، گاهشمار زندگي و نيز مجموعه اي از تصاوير ايشان بخش ديگر كتاب را شامل مي شود. مراسم گراميداشت نام آوران كشور در عرصه هاي ادب و هنر و علم از ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۳۰ خرداد در محل سالن يوسف شريعت زاده كتابخانه ملي واقع در بزرگراه حقاني بعد از ايستگاه مترو، بلوار كتابخانه ملي برگزار مي شود.

«دوباره اصفهان» مجموعه مينياتورهاي
محمود فرشچيان گشايش يافت
002442.jpg
ايسنا:  با نمايش ۴۷ اثر از مينياتور هاي محمود فرشچيان نمايشگاه «دوباره اصفهان» ، در محل گالري هاي موزه هنرهاي معاصر اصفهان، گشايش يافت.
در اين نمايشگاه كپي هاي تأييد شده اين هنرمند نقاش و نگارگر مقيم ايالت نيوجرسي آمريكا، از موزه فرشچيان مجموعه سعدآباد با  امضا و تأييد خودش، به نمايش درآمده است. نمايشگاه «دوباره اصفهان» تا نيمه تيرماه سال جاري برپاست. بنا بر اين گزارش، عبور مترو از چهارباغ و بلندمرتبه سازي در حريم منظري زاينده رود، مهم ترين مساله مورد بحث در سخنراني هاي مراسم گشايش اين نمايشگاه در اصفهان بود.
فرشچيان در اين مراسم كه در موزه هنرهاي معاصر اصفهان برگزار شد، با اشاره به وعده رئيس شوراي شهر اصفهان مبني بر عبور نكردن خط مترو از وسط چهارباغ اصفهان، عنوان كرد، مسئولان شهري اصفهان تصريح كرده اند، عمارت هاي بزرگي كه اطراف رودخانه مظلوم زاينده رود مي سازند، كوتاه شوند و ديگر اين عمارت هاي بزرگ ساخته نشوند. اين هنرمند نامي ايران، عنوان كرد: مطمئن هستم كه سراسر ايران و اصفهان به دوستان و اولياي امور به خصوص رئيس شوراي شهر و شهردار اصفهان اجازه نمي دهند كه اين تاريخي را كه به دامان خاك زاينده رود نشسته و ريشه هاي عميقي كه چهارباغ اصفهان را ۴۰ سال در اعماق زمين فروبرده است و درختان سربه فلك كشيده مقابل مدرسه چهارباغ را به خاطر عبور مترو و به دليل اين كه راه آن طولاني تر نشود، قطع شود. وي گفت كه اصفهان را از جان و دل دوست داشته باشيم و در راه اعتلا و پيشرفت اين شهر بكوشيم. اصفهان شهر بزرگ و تاريخي است و دنيا به آن نظر دارد. اصفهان شهري است كه نصف جهان ناميده اند؛ اما به گونه اي ديگر مي شود آن را تمام جهان خواند و خداوند اين شهر را از همه بدي ها محفوظ دارد.

برگي از تاريخ
امروز سه شنبه سي ام خرداد سال ۱۳۸۵ هجري شمسي مقارن است با ۲۳ جمادي الاول سال ۱۴۲۷ هجري قمري و برابر است با بيستم ژوئن ۲۰۰۶ ميلادي. در چنين روزي:
* در سال ۱۳۷۳ هجري شمسي منافقين كوردل با كارگذاشتن بمب در حرم مطهر حضرت علي ابن موسي الرضا(ع)، خوي ددمنشانه خويش را بيش از پيش به نمايش نهادند.
* در سال ۱۶۷۴ ميلادي نيكلاس رو شاعر و ملك الشعراي انگليس ديده به جهان گشود. «جين شور» عنوان مهمترين اثر ادبي اوست.
* در سال ۱۴۰۲ ميلادي جنگ آنگورا   يا   آنكارا در گرفت. در اين جنگ تاتارها ترك هاي عثماني را شكست دادند.
* در سال ۱۸۹۵ ميلادي كشورهاي السالوادور، هندوراس و نيكاراگوا به تشكيل يك كنفرانس همت گماردند.
* در سال ۱۹۶۰ ميلادي فدراسيون مالي و سنگال استقلال خود را از فرانسه اعلام كرد. به همين مناسبت همه ساله چنين روزي به عنوان روز ملي در اين كشور گرامي داشته مي شود.

كوتاه از هفت هنر
نشست زيبايي شناسي قرآن: دومين  نشست  تخصصي  زيبايي شناسي  قرآن  مجيد فردا ۳۱ خرداد ماه  با حضور جمعي از انديشمندان  و صاحبنظران  در تهران  برگزار مي شود. اين  نشست  با همكاري  مركز مطالعات  و تحقيقات  هنري  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، پژوهشگاه  علوم  و فرهنگ  اسلامي  قم  و سازمان  فرهنگ  و ارتباطات  اسلامي  ۳۰:۸ دقيقه صبح در محل سازمان فرهنگ  و ارتباطات  اسلامي واقع در بزرگراه همت برگزار مي شود.
فيلم هاي ايراني در يونان: چهار فيلم از توليدات انجمن سينماي جوانان ايران براي شركت در جشنواره فيلم كوتاه «دراما» در كشور يونان ارسال شد. جشنواره دراما ويژه فيلم هاي ۱۶ و ۱۵ ميلي متري است و امسال از ايران فيلم هاي كوتاه «يك شب ميهماني» ، «يادگاري» ، «وفاي مجنون» ، «غفلت» در بيست ونهمين دوره ملي و دوازدهمين دوره بين المللي آن شركت كرده اند.
ارواح ناآرام شبكه دوم: فيلم تلويزيوني «ارواح ناآرام» به كارگرداني ديويد ولينگتون امشب از شبكه دو سيما پخش مي شود. «ارواح ناآرام» با نام اصلي «خلبانان مرده» محصول سال ۱۹۹۹ كشور كانادا است. داستان اين فيلم سوررئاليستي و ماورايي و در عين حال اثري كاملاً اجتماعي است.
انتشار نيلوفرانه هاي مذهبي:آلبوم نيلوفرانه هاي مذهبي به سفارش بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس توسط عباس خوشه اي در هشت قطعه ساخته شده و اين روزها مراحل پاياني ضبط خود را طي مي كند. اين آلبوم با همكاري عليرضا افتخاري ساخته شده و شامل قطعاتي با موضوعات مذهبي براي بزرگان دين است.
گردهمايي فيلم سازان ديني: بزرگترين گردهمايي فيلم سازان ديني كشور و دومين جشنواره سراسري فيلم ديني «رويش» آبان ماه امسال در مشهد برگزار مي شود. كليه  فيلم سازان و علاقه مندان به شركت در دومين جشنواره فيلم« رويش »  مي توانند براي دريافت فرم به دفاتر انجمن سينماي جوانان ايران يا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي مراجعه كنند.
002445.jpg
پيغام به بشر: رقابت فيلم هاي مستند، كوتاه و انيميشن بين المللي از فردا در شهر پترزبورگ كشور روسيه و در قالب برپايي جشنواره «پيغام به بشر »برگزار مي شود. اين رويداد امسال شانزدهمين دوره خود را پشت  سر مي گذارد و شامل چهار بخش اصلي بين الملل، رقابت آثار ملي، فيلم هاي مستند روسي و برنامه هاي ويژه قسمت هاي مختلف است.
آيين نامه جديد نمايش: رئيس انجمن نمايش از نگارش آيين نامه جديد اين انجمن خبر داد. به گفته حسين مسافر آستانه، آيين نامه جديد نسبت به اساسنامه قبلي تغييرات زيادي نداشته است و هدف اصلي رفع نواقص اجرايي در اساسنامه گذشته بوده است.
رئيس خانه موسيقي: در مجمع عمومي خانه موسيقي  كه براي تعيين اعضاي چهارمين دوره هيأت مديره اين خانه تشكيل شد، داود گنجه اي به عنوان رئيس هيأت مديره خانه موسيقي انتخاب شد. كامبيز روشن روان در اين جلسه، خانه موسيقي را عالي ترين مرجع تخصصي موسيقي كشور خواند.
آي قصه در تالار هنر: نمايش عروسكي «آي قصه قصه قصه» در تالار هنر به صحنه آمده است. اين نمايش كه به نويسندگي و كارگرداني مجتبي مهدي است مي كوشد تا مخاطب خود را به دقت و تأمل در قصه هاي قديمي تشويق كند. اين نمايش كه تلفيقي از اجراي زنده و عروسكي است همه روزه به جز شنبه ها ساعت ۱۹ تا ۱۸ تيرماه در تالار هنر به روي صحنه مي رود.
فيلم جديد ويديويي: ۹ عنوان فيلم سينمايي و مستند ايراني و خارجي وارد شبكه نمايش خانگي شد.«جادوي تو» ساخته آموتو،«سخت جان» از كرت ويمر،«شب هاي روينگي» از عباس ناصري،«دلاوران كوچه دلگشا» ساخته حسن هدايت، «زيستن» از رضا سبحاني و «حاشيه مركزي» به كارگرداني داريوش ياري از آثار جديد شبكه ويديويي هستند.
داستان: دوره تابستاني كارگاه داستان شهركتاب با حضور مصطفي مستور از نيمه تيرماه آغاز مي شود. اين دوره با هدف آموزش و ترويج هنر داستان نويسي از طريق آشنايي علاقه مندان با عناصر داستان نويسي در قالب بازخواني و تحليل آثار داستاني برجسته جهان و با تاكيد بر فرم ادبي داستان كوتاه برگزار مي شود. مدرس اين دوره مصطفي مستور است و كلاس ها روزهاي پنج شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار مي شود. آغاز دوره ۱۵ تيرماه اعلام شده و علاقه مندان جهت اطلاع يا ثبت نام مي توانند به شهر كتاب مركزي واقع در خيابان حافظ شمالي، نبش زرتشت مراجعه كنند.
شعر: نشست تخصصي شعر با حضور عليرضا قزوه در اهواز برگزار مي شود. اين نشست با نام پاي بركه غزل روز پنج شنبه اول تير ۸۵ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در محل سينما قدس اهواز برگزار مي شود.«من مي گويم، شما بگرييد»، «سفرنامه  قونيه»، «قطار انديمشك» و «عشق عليه السلام» از جمله آثار اين شاعر هستند.

اسامي داوران چهارمين قلم زرين اعلام شد
فارس: مريم صباغ زاده اسامي داوران چهارمين دوره از جايزه ادبي «قلم زرين» را اعلام كرد.
مريم صباغ زاده با اشاره به اين كه در اين دوره از جايزه «قلم زرين» آثار در سه بخش «شعر» ، «داستان» و «نقد و پژوهش ادبي» داوري شد، بيان داشت: امسال در موضوع «داستان» براي اولين بار «داستان كوتاه» و «رمان» در بخش هاي جداگانه اي داوري شدند، اما داوران اين بخش ها يكي بودند. وي با اشاره به اين مطلب كه در بخش شعر ۴۸۰ اثر به جايزه راه يافت، بيان داشت: سرگروه بخش شعر، پرويز بيگي حبيب آبادي است و در دوره اول داوري ها رضا اسماعيلي و حسين اسرافيلي ايشان را همراهي كردند و در ادامه علي موسوي گرمارودي و طاهره صفارزاده به انتخاب آثار برتر اقدام خواهند كرد.
صباغ زاده گفت: در بخش داستان فيروز زنوزي جلالي سرگروه است و ابراهيم حسن بيگي و سهيلا عبدالحسيني در مرحله اول و محمدرضا بايرامي و اميرحسين فردي در مرحله دوم به گزينش آثار كمك كردند. در بخش پژوهش هم محمدرضا تركي سرگروه است. مرحله اول داوري اين آثار با همكاري صابر امامي و ناصر هاشم زاده دنبال شد و چهار كتاب به مرحله بعد راه يافت، در ادامه هم علي معلم دامغاني و يحيي يثربي به گزينش آثار برتر اقدام خواهند كرد. وي ادامه داد: در بخش داستان ۵۲۰ اثر به دبيرخانه جايزه ارسال شد كه از اين ميان شش اثر به مرحله ماقبل نهايي راه يافت. چهارمين دوره از جايزه ادبي «قلم زرين» چهاردهم تيرماه اهدا خواهد شد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
سرخوشي
يك روز كامل را با هم بوديم و خوش گذشت؛ اما نمي دانستيم اين يك روز، آخرين يك روزي است كه با هم هستيم. اگر به سرمان نمي زد كه آن يك روز را با هم باشيم، الان براي هميشه با هم بوديم و خوش مي گذشت.
مجتبي قدس الهي

گشتي در دنياي خبرها
بز به جاي سم
ويرجينيا: شهردار ويرجينيا در اولين اقدام خود پس از اينكه به عنوان شهردار اين شهر برگزيده شد، از ۲۰۰ بز براي خوردن علف هاي اين شهر استفاده كرد. با توجه به اينكه علف ها، حيات گياهان سنتي اين شهر را به خطر انداخته بودند شهردار براي حفظ اين گياهان ترجيح داد بجاي استفاده از سموم شيميايي از بزها براي از بين بردن اين علف ها استفاده كند. به گفته وي سال آينده براي از بين بردن علف هاي اين شهر به ۱۰۰۰ بز نياز خواهد بود.
خواب در جام جهاني
فرانكفورت: دو تماشاگر انگليسي كه براي تماشاي رقابتهاي جام جهاني به شهر فرانكفورت آلمان سفر كرده بودند در خواب براه افتادند و در آستانه مرگ قرار گرفتند. اين دو تماشاگر كه توانايي اسكان در هتل را نداشتند شب در خودروشان خوابيدند اما فراموش كردند كه خودرو را در دنده بگذارند و يا ترمز دستي را بكشند. به همين دليل در نيمه هاي شب خودروشان براه افتاد و در آستانه سقوط به عمق يك دره در كنار گاردريل متوقف شد. جالب اينكه در طول تمام اين فعل و انفعالات هر دو تماشاگر داخل خودرو خواب بودند.
تسليم گربه
002439.jpg
لندن : يك مرد در انگليس گربه خود را به گونه اي تربيت كرده كه هر بار كه مي ترسد به گوشه ديوار رفته و به علامت تسليم هر دو دست خود را بالا مي برد. در تصوير اين گربه ترسو كاملا مشخص است.
جارو سواري
منچستر: يك مرد در انگليس كه تحت تأثير مشروبات الكلي قرار داشت دستگاه جارو مكانيكي شهرداري را به سرقت برد و با اين دستگاه در داخل شهر به گشت وگذار پرداخت. جاروهاي مكانيكي شهر منچستر در قالب يك موتوسيكلت طراحي شده و رفتگران با سوار شدن روي اين دستگاهها و فشار دادن دكمه هاي مختلف به جارو كردن خيابانها مي پردازند. به هر حال پس از اينكه شهروندان متوجه شدند كه وي اين دستگاه را سرقت كرده است او را دستگير و تحويل پليس دادند.
تعطيلي زود هنگام مجلس
داكا: شايد تا پايان رقابتهاي جام جهاني ساعت كار مجلس كشور بنگلادش كاهش يابد. به عبارتي ديگر مجلس اين كشور هر روز زودتر از موعد مقرر به كار خود پايان خواهد داد تا اينكه نمايندگان بتوانند مسابقات فوتبال جام جهاني را به صورت مستقيم تماشا كنند. همچنين برخي از نمايندگان مجلس به وزارت انرژي اين كشور تذكر دادند تا اينكه در جريان رقابتهاي جام جهاني قطع برق در اين كشور رخ ندهد.
آهو در خانه
اوهايو: يك آهوي وحشي پس از ورود به خانه يك پيرزن ۷۵ ساله به سوي وي حمله ور شد و او را مجروح كرد. اين آهو با فرصت طلبي هنگامي كه در خانه پيرزن باز بود وارد منزل شد و پس از تخريب ديوارها و لوازم منزل به سوي پيرزن حمله ور شد و از ناحيه دست و شكم او را مجروح كرد.
مقابله ارتش با وزغ ها
پرث: دولت استراليا از ارتش درخواست كرده براي مبارزه با وزغ ها وارد عمل شود. طي چند هفته گذشته وزغ ها شمال و غرب استراليا را به تسخير خود درآورده اند و شهرداري ها در مبارزه با اين حيوانات عاجز شده اند به همين دليل از ارتش درخواست كمك شده است.
ركورد شكني منفي در كنكور
آنكارا: يك دانش آموز در تركيه سعي كرد در كنكور ورودي دانشگاههاي اين كشور ركورد شكني كند. او در آزموني كه با حضور ۵/۱ ميليون داوطلب برگزار شد تلاش كرد تا به هر ۱۸۰ سوال اين آزمون پاسخ غلط بدهد. با آنكه وي اطمينان دارد كه به تمام سوالات پاسخ غلط داده است اما بايد در انتظار اعلام نتايج رسمي آزمون بماند.

گل و گياه
كورديلين رنگارنگ
002433.jpg
نام علمي:
Cordyline Fruticosa kiwi
خانواده: AGAVACEAE
اين واريته داراي برگهاي پهن و كشيده و رنگارنگ (قرمز _ صورتي- كرم- سبز) مي باشد كه از پايين تا نوك ساقه را پوشانده اند.
نيازها: مكان پرنور ولي دور از تابش مستقيم آفتاب، خاك سبك كه نسبتاً مرطوب نگهداشته شود. نياز به هواي مرطوب داشته و بهتر است سطح برگها در طول روز با آب اسپري شوند و هر چند روز با اسفنج و آب ولرم شستشو داده شوند تا تميز و براق شوند. هر دو سال يكبار تعويض گلدان انجام شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۳ درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق قطعات ساقه كه هر يك داراي يك جوانه باشند، امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |