دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۴ - Jul 3, 2006
پيش نمايش آفيس ۲۰۰۷
004296.jpg
گروه علمي فرهنگي- مايكروسافت پيش نمايش نگارش جديد مجموعه نرم افزاري آفيس را در وب سايتش آغاز كرد. به گزارش آسوشيتدپرس، مايكروسافت مجموعه آفيس ۲۰۰۷ را شامل نگارش هاي جديد نرم افزارهاي ورد، اكسل و پاورپوينت در اوايل سال ميلادي آينده به بازار خواهد داد.
اين شركت پيش از اين دانلود نگارش آزمايشي آفيس ۲۰۰۷ را به صورت محدود براي برخي كاربران حرفه اي خود ممكن كرده بود. اما هم اكنون براي تبليغ عمومي اين محصول، مشاهده ويژگي هاي مختلف آن را در وب سايت خود آغاز كرده زيرا فراهم كردن امكان دانلود نگارش آزمايشي اين محصول براي عموم كاربران به علت داشتن حجم زياد اين مجموعه، مشكلات مختلفي را به دنبال خواهد داشت.
مايكروسافت پيش از اين اعلام كرده بود نسخه جديد مجموعه نرم افزاري آفيس را در هفت نگارش مختلف عرضه خواهد كرد. بررسي هاي اوليه نشان مي دهد شكل ظاهري مجموعه آفيس ۲۰۰۷ به طور كامل تغيير كرده و مايكروسافت مستقيماً از نظرات و پيشنهادهاي كاربران بهره گرفته است. علاقه مندان براي بازديد از نگارش جديد آفيس بايد از وب سايت مايكروسافت يك پلاگ اين كوچك را دانلود كنند.

سرويس پرداخت آنلاين گوگل
004293.jpg
همشهري آنلاين: سرويس پرداخت آنلاين گوگل (Checkout) آغاز به كار كرد. هدف گوگل از راه اندازي اين سرويس، آسان تركردن فروش آنلاين اجناس و جلب بيشتر آگهي دهندگان به اين جست وجوگر اينترنتي است، اما تلاش گوگل براي افزايش منافع سرشارش و ايفاكردن نقشي گسترده تر در تجارت الكترونيكي ممكن است رابطه اش با يكي از عمده ترين آگهي دهندگانش يعني شركت حراج اينترنتي eBay را به خطر اندازد. eBay يكي از سرويس هاي پيشگام پرداخت آنلاين يعني PayPal را اداره مي كند. eBay در سال ۲۰۰۲ PayPal را به قيمت ۳/۱ميليارد دلار خريد.
گرچه گوگل مي گويد سرويسش رقيب PayPal نيست اما تحليلگران  بازار اينترنتي معتقدند كه اين سرويس در درازمدت، تهديدي براي eBay به حساب مي آيد. در حال حاضر دست كم دو شركت Sturbucks و com.Buy كه با سرويس جديد گوگل قرارداد امضاء كرده اند با PayPal هم قرارداد دارند.
گوگل از يك سال پيش در حال آزمايش كردن سرويس Checkout بود. اين سرويس مانند يك كيف پول الكترونيك عمل مي كند كه مصرف كنندگان را قادر مي سازد كالاها و خدمات را بدون واردكردن اطلاعات شخصي و مالي مشابه در هر فروشگاه اينترنتي خريداري كنند. خريداران، شماره كارت اعتباري خودشان و چند مورد مربوط به اطلاعات شخصي را به حساب گوگل وارد مي كنند و سپس خود گوگل پرداخت ها را به فروشندگان انجام مي دهد.

پيگيري  براي بازپس گيري لوح هاي تاريخي ايران
ايسنا: رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تأكيد كرد: پيگيري هاي حقوقي درباره  لوح هاي امانت داده شده به دانشگاه شيكاگو انجام شده است و تا بازپس گيري آنها ادامه خواهد داشت.
اسفنديار رحيم مشايي افزود: اين يك رسوايي براي دولت آمريكا در محافل علمي مانند يونسكو است؛ چراكه آنها اين مسأله را نمي توانند قبول كنند. اميدواريم كه با فشارهاي بين المللي، تلاش هاي حقوقي و اقدامات قانوني ايران، اين مسأله هرچه زودتر حل شود و آثار به جمهوري اسلامي ايران بازگردانده شوند.
در دوره پهلوي اول، يك سري از لوح هاي تاريخي با موافقت دولت وقت، براي مطالعه، پژوهش و ترجمه  خطوط به دانشگاه شيكاگو داده شدند، تا آن دانشگاه پس از مطالعه، تحقيق و مشخص شدن نتايج، لوح ها را به ايران برگرداند.
مشايي در ادامه توضيح داد: در آن زمان و پس از دادن اين لوح ها به دانشگاه شيكاگو، براي بازپس گيري شان اقدامي نشد. پس از انقلاب نيز بحث هايي درباره  بازپس گيري اين لوح ها مطرح شد. البته ما با اين مسأله به صورت فعال برخورد و تلاش كرديم تا اين موضوع سياسي و زمينه براي سوء استفاده فراهم نشود.

حذف نيروهاي ارشد دانشگاه تهران مدبرانه نيست
ايسنا: غلامرضا خسروشاهي- يكي از اساتيد بازنشسته دانشگاه تهران- در نامه اي به رئيس دانشگاه، نسبت به نحوه بازنشسته كردن اساتيد انتقاد كرد.
خسروشاهي در ابتداي اين نامه با اشاره به دريافت حكم بازنشستگي خود در ۲۵ارديبهشت ماه آورده است: صدور اين حكم و به خصوص دريافت آن به شيوه اي نامتعارف و نامنتظر، برايم تعجب آور و البته بسيار تاسف آور بود.
وي در بخش ديگري از اين نامه، شيوه برخورد با بازنشستگان دانشگاه تهران را اصولي و محترمانه ندانسته و آورده است: حكم بازنشستگي استاد را بدون كمترين اطلاع قبلي در صندوق پستي او انداختن، شيوه متداول در هيچ جاي دنيا نيست.

گردهمايي سالانه منجمان آماتور ايران در نيشابور
دومين گردهمايي سالانه منجمان آماتور ايران، ۲۲ تا ۲۴ شهريور ماه سال جاري به همت انجمن نجوم ايران و با همكاري افلاك نماي خيام در شهر نيشابور برگزار مي شود.
در اين گردهمايي كه با هدف تبادل نظر فعالان نجوم آماتوري كشور و مرور فعاليت هاي يك ساله آنها برگزار مي شود، مجموعه اي از سخنراني ها و كارگاه ها نيز در نظر گرفته شده كه به سخنرانان مدعو و مقالات برگزيده منجمان آماتور ايران اختصاص خواهد يافت. برگزاري يك شب رصدي نيز در اين برنامه گنجانده شده است.
علاقه مندان مي توانند مقالات خود را در هر يك از حوزه هاي نجوم رصدي، آلودگي نوري، شناخت رصدگاههاي مطلوب، تاريكي آسمان، ساخت ابزار، نجوم و رايانه ، نجوم محاسباتي، تحليل داده ها، تاريخ نجوم و ترويج و آموزش نجوم به دبيرخانه ارسال كنند.اطلاعات بيشتر از طريق وب سايت شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران به نشاني الكترونيكيwww.asiac.ir قابل دستيابي است.

شماره جديد دانش ارتباطات
همشهري آنلاين: شماره ۵ و ۶ فصلنامه دانش ارتباطات به همت دانشجويان واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي منتشر شد.
در تازه ترين شماره اين نشريه تخصصي مي خوانيد:يادداشت: نگاهي به تلاش هاي تحقق جامعه اطلاعاتي، بازنگري در گزارش خبري [در مصاحبه با علي اكبر قاضي زاده]، خلاصه اي از دو مقاله ارائه شده در دومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي، نقدي بر دومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي[محمدمهدي فتوره چي] و....
شماره ۵ و ۶ فصلنامه علمي، تخصصي دانش ارتباطات [پاييز و زمستان ۸۴] كه به صاحب امتيازي و مدير مسئولي محمدحسين كاظمي زاده منتشر مي شود، به قيمت ۵۰۰ تومان عرضه مي شود.

سيستم عامل جديد اپل
004290.jpg
گروه علمي فرهنگي- اپل در همايش ساليانه خود در روز هفتم ماه اوت، براي نخستين بار نگارش جديد سيستم عامل «مك اواس اكس» خود را با نام اختصاري لئوپارد (Leopard) به نمايش خواهد گذاشت.
استيو جابز، رئيس اپل، سال گذشته در همين همايش براي نخستين بار نگارش فعلي سيستم عامل مك اواس اكس به نام تايگر را نمايش داده و از تصميم اپل براي استفاده از پردازنده هاي اينتل به جاي پردازنده هاي آي بي ام در محصولات خود خبر داده بود.
پيش بيني مي شود استيو جابز در همايش سال جاري علاوه بر پيش نمايش سيستم عامل لئوپارد، مدل هاي جديدي از رايانه هاي شخصي، لپ تاپ و سرور مجهز به پردازنده هاي اينتل را نيز معرفي كند.
سري جديد رايانه هاي شخصي آي مك و لپ تاپ هاي مك بوك به پردازنده هاي دو هسته اي جديد اينتل موسوم به كور ۲ديو با فناوري پيشرفته ۶۵نانومتري و سرعت محاسباتي ۶۶/۲ گيگاهرتز مجهز خواهند بود.

سمينار برنامه ريزي استراتژيك فناوري اطلاعات
گروه علمي فرهنگي - سمينار تخصصي برنامه ريزي استراتژيك فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT Strategic Planning) از سوي مؤسسه مديريت و توسعه و با حمايت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و ديگر سازمان ها، ارگان ها و شركت هاي مرتبط با موضوع IT، ۲۵ مرداد ماه امسال در تهران برپا مي شود.توسعه و ترويج فرهنگ تحقيق و پژوهش در زمينه مباحث فناوري اطلاعات و ارتباطات، تبادل دستاوردها و تجربيات سازمان ها و شركت هاي برتر در زمينه برنامه ريزي استراتژيك فناوري اطلاعات و نيز آشنايي با چارچوب و متدولوژي هاي برنامه ريزي اطلاعات با نگرش استراتژيك در سطح سازمان ها، از اهداف اين سمينار يك روزه است.
معماري سازماني EA، طرح جامع فناوري اطلاعات (ITMP)، طرح جامع سيستم هاي اطلاعاتي (ISMP)، برنامه ريزي پروژه هاي فناوري اطلاعات، تدوين استراتژي هاي كسب و كار الكترونيكي، برنامه ريزي استراتژيك (IT/IS)، فرايندهاي برنامه ريزي فناوري اطلاعات و برنامه ريزي منابع سازماني (ERP) محورهاي اين سمينار را تشكيل مي دهد.

نگارش  نمايشي لينوكس نوول
004284.jpg
گروه علمي فرهنگي- نوول توليدكننده يكي از پركاربرترين نسخه هاي سيستم عامل لينوكس، عرضه نگارش جديد سيستم عامل ويژه رايانه هاي سرور خود را به نام «سوسي لينوكس اينترپرايز ۱۰» آغاز كرد.
جاستين اشتاينمن، سرپرست بازاريابي نوول اعلام كرد بسياري از كاربراني كه نگارش نمايشي اين سيستم عامل را دانلود كنند، با مشاهده قابليت ها و امكانات آن، در زمان عرضه نگارش نهايي اين سيستم عامل در چند هفته ديگر، با علاقه آن را خريداري خواهند كرد.
نوول در ماه نوامبر گذشته نگارش نهايي ويژه استفاده در رايانه هاي شخصي از همين سيستم عامل را با نام «سوسي لينوكس ۱۰» به بازار داد كه مورد استقبال علاقه مندان سيستم عامل هاي داراي كد باز قرار گرفته بود.
هم اكنون كاربران علاقه مند مي توانند نگارش نمايشي ويژه رايانه هاي سرور از اين سيستم عامل را به صورت رايگان از وب سايت شركت نوول (Novell) دانلود كنند.

مديركل  مدارس  غيرانتفاعي :
۱۵ مدرسه  غيرانتفاعي  تعطيل  شد
ايرنا:  مديركل  مدارس  غيرانتفاعي  وزارت  آموزش  و پرورش ، از انحلال  و تعطيلي  ۱۵مدرسه  غيرانتفاعي  در سراسر كشور به  دليل  داشتن  تخلفات  مختلف  خبر داد.حسن  مسعودي  گفت : اين  مدارس  به  خاطر رعايت  نكردن  ضوابط، اخذ شهريه  غيرمجاز و به  دنبال  شكايات  مردم تعطيل  شده اند.
وي  اظهار داشت : بررسي  شكايات  و نظارت  بر كار مدارس  غيرانتفاعي  با حضور نماينده  رئيس  جمهوري ، شوراي  عالي  انقلاب  فرهنگي ، انجمن  اوليا و مربيان  و نماينده  شوراي  عالي  آموزش  و پرورش  برگزار مي شود. هم اكنون  يك  ميليون  و ۱۵۰ هزار دانش آموز دوره هاي  ابتدايي ، راهنمايي ، متوسطه  و پيش  دانشگاهي در ۱۵هزار مدرسه  غيرانتفاعي  به تحصيل  اشتغال  دارند.

آيين نامه جديد امتحانات دوره راهنمايي
فارس: سرپرست معاونت آموزش و پرورش عمومي از تأييد آيين نامه جديد ارزشيابي دوره راهنمايي در كميسيون اساسنامه و مقررات شوراي عالي آموزش و پرورش خبر داد.حسين احمدي افزود: آيين نامه جديدي براي برگزاري امتحانات و ارزشيابي دوره راهنمايي تهيه شد كه به شوراي عالي آموزش و پرورش ارائه شد.
وي اضافه كرد: كميسيون اساسنامه و مقررات شوراي عالي آموزش و پرورش اين آيين نامه را تأييد كرد و هم اكنون منتظر نظر شوراي عالي آموزش و پرورش هستيم كه در صورت تصويب اين شورا، اين آيين نامه اجرايي مي شود.

۵۰۰ ميليون ريال براي بيماران صعب العلاج
ايسنا:  معاون امور رفاهي اداره كل امور رفاه و تأمين اجتماعي آموزش و پرورش خبر داد: ۵۰۰ ميليون ريال از سوي شركت سهامي بيمه دانا به درمان بيماران صعب العلاج آموزش و پرورش اختصاص يافت.
كوروش اسكندري افزود: قريب به ۶ هزار بيمار پر هزينه صعب العلاج در آموزش و پرورش وجود دارد. وي گفت: آموزش و پرورش در ۳ سال اخير ۲ تا ۳ ميليارد تومان هزينه درمان اين بيماران را تقبل و پرداخت كرده است.

سنجش استعداد تحصيلي ۸۵ هزار نوآموز
فارس: مدير اداره آموزش و پرورش استثنايي شهرستان هاي استان تهران گفت: سنجش سلامت جسماني و استعداد تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان از ديروز در ۶۱ پايگاه در شهرستان هاي استان تهران براي حدود ۸۵ هزار نوآموز آغاز شد.ابراهيم مافي افزود: طرح سنجش سلامت و استعداد تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت. وي اضافه كرد: هدف از اين طرح، جايدهي صحيح نوآموزان در نظام آموزشي و همچنين آگاهي خانواده ها از سلامت فرزندانشان است. وي ادامه داد: طرح سنجش سلامت جسماني و استعداد تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان شامل سنجش بينايي، شنوايي و آمادگي تحصيلي نوآموز است و بخش سلامت و بهداشت دانش آموز در طول سال تحصيلي توسط مربيان بهداشت انجام مي شود.

شرط  نام نويسي ،موفقيت  در آزمون  مدارس  استثنايي
موفقيت  در گذراندن  دوره  آمادگي  يا آزمون  دوره  مربوطه  كه  به وسيله  آموزشگاه  استثنايي  برگزار مي شود براي  نام نويسي  در پايه  اول  ابتدايي  الزامي  است .
به  گزارش   روابط  عمومي  سازمان  آموزش  و پرورش  استثنايي  كشور، بر اساس  دستورالعمل  ثبت نام  و جايدهي  نوآموزان  و دانش آموزان  استثنايي  در سال  تحصيلي  ۸۶- ۸۵ ، نام نويسي  نوآموزان  و دانش آموزان  استثنايي  كه  براي  نخستين  بار به  مراكز آموزشي  و كلاسهاي  خاص  دانش آموزان  استثنايي  مراجعه  مي كنند با ارايه  كارت  يا شناسنامه  بهداشتي  و كاربرگهاي  سنجش  هوش ، شنوايي ، بينايي  و وضعيت  جسماني  انجام  مي شود.جايدهي  و هدايت  نوآموزان  و دانش آموزاني  كه  با عنوان  چند معلوليتي  شناسايي  و معرفي  مي شوند پس  از ارزيابي هاي  جامع  و ناممكن  بودن  آموزش  آنان  در كلاسهاي  تك  معلوليتي  بر اساس  آيين نامه  اجرايي  آموزش  و پرورش  استثنايي  در كلاسهاي  ويژه  نوآموزان  و دانش آموزان  چند معلوليتي  خواهد بود.

دانش فناوري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |