سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۳ - Jul 25, 2006
آغاز رقابت هاي وزنه برداري جوانان آسيا در كره جنوبي
درخشش وزنه برداران ايران در اوزان سبك
008088.jpg
محمد رضا منصوريان : شاگردان تازه يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران شروع خوبي در اولين روز رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا داشتند. كسب دو مدال نقره آن هم در اوزان پايين و با حضور مدعيان درجه يك آسيايي حكايت از آن دارد كه اين مربي كهنه كار بلغاري كه حالا بيشتر از هر زمان ديگري مورد تأييد مديران ورزش و مسئولان فدراسيون وزنه برداري قرار گرفته، وقت و انرژي خاصي را براي پر كردن خلاء موجود در اوزان سبك صرف كرده و مي كند و اين بار مي خواهد با تيمي كامل و پخته دامنه افتخارات بين المللي وزنه برداري ايران را از اوزان سنگين به اوزان سبك تر بكشاند.
تجربيات گذشته و عملكرد ايوانف اين بار هم گوياي همين مطلب است كه خوشبختانه وي هنوز هم پتانسيل هاي لازم براي ايجاد فضاهايي تازه در وزنه برداري را دارد و تنها بايد با حوصله و صبر به وي و برنامه هايش اعتماد شود.
«سجاد بهروزي» جوان مرودشتي از همان دسته وزنه برداراني است كه از پوشش حمايتي كامل ايوانف برخوردار شده و خوشبختانه به پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي نيز دست يافته است.
اين جوان با اخلاق كه مدتي است خود را از دسته ۵۶ كيلوگرم جدا كرده و به وزن ۶۲ كيلوگرم آمده است، ديروز در جريان مسابقه هاي وزنه برداري جوانان آسيا در كره جنوبي مبارزه اي گرم و ديدني با دو وزنه بردار چيني و كره اي داشت. او در شرايطي به مدال هاي نقره دوضرب و مجموع اين وزن رسيد كه مي توانست حداقل صاحب يك مدال طلا در دوضرب باشد، اما به خاطر يك كيلو اختلاف روي سكوي دوم ايستاد. نتايج نهايي اين وزن به اين شرح بود:
۱- وزنه بردار چين: ۱۲۵ كيلوگرم يكضرب، ۱۴۷ كيلوگرم دوضرب و ۲۷۲ كيلوگرم مجموع.
۲- سجاد بهروزي: ۱۲۰ كيلوگرم يكضرب، ۱۴۷ كيلوگرم دوضرب و ۲۶۷ كيلوگرم مجموع.
۳- وزنه بردار كره جنوبي: ۱۱۶ كيلوگرم يك ضرب، ۱۴۸ كيلوگرم دوضرب و ۲۶۴ كيلوگرم مجموع.
تيم ايران در روز اول وزنه بردار نقره اي ديگري هم داشت.
رسول تقيان وزنه بردار دسته ۷۷ كيلوگرم تيم ايران نيز با حدنصاب مجموع ۳۱۳ كيلوگرم عنوان نايب قهرماني اين مسابقه ها را به دست آورد. تقيان با مهار وزنه هاي ۱۳۵ و ۱۷۸ كيلوگرم در حركات يكضرب و دوضرب و مجموع ۳۱۳ كيلوگرم به ترتيب مدال هاي نقره و برنز يكضرب و دوضرب و نقره مجموع را از آن خود كرد.
در اين دسته ژون گئوشونگ از چين با ۱۵۰ كيلوگرم در يكضرب و ۱۷۹ كيلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۲۹ كيلوگرم صاحب گردن آويز طلا شد و لي كيون شوك از كره جنوبي هم با ۱۳۵ كيلوگرم در يكضرب و ۱۷۷ كيلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۱۲ كيلوگرم در جايگاه سوم قرار گرفت. در اين وزن تيم وزنه برداري ايران وزنه بردار ديگري هم داشت.
علي پروانه كه به دليل سروزن نرسيدن در يك وزن پايين تر بالاجبار به وزن ۷۷ كيلوگرم آمده بود، در نهايت با مجموع ۲۷۹ كيلوگرم عنواني بهتر از پنجمي را به دست نياورد.
تشخيص دوپينگ بدون آزمايش !
به گزارش روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري، بعد از آن كه ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از مثبت بودن نتيجه آزمايش تست دوپينگ ۱۱ وزنه بردار پيشكسوت اعزامي به رقابت هاي جهاني فرانسه خبر داد و محروميتي را براي آنها در نظر گرفت، با پيگيري هاي به عمل آمده مشخص شد كه ستاد ملي مبارزه با دوپينگ تست هاي مربوط به آزمايش پيشكسوتان را به لابراتوار و آزمايشگاه ارسال نكرده و فقط به استناد گفته هاي خود اين ۱۱ وزنه بردار و اظهاراتي كه در پرسش نامه ستاد درج كرده اند مبني بر اين كه در طول سال از داروهايي همچون كدئين و كورتون با مجوز پزشك مصرف شده است،  استناد نموده است.
اعلام اسامي اين ۱۱ وزنه بردار پيشكسوت پيش از تشكيل جلسه نهايي براي دفاع از خودشان و همچنين محروميت در نظر گرفته شده باعث گرديد تا وزنه برداران پيشكسوت اعتراضات خود را اعلام كنند و با هماهنگي به عمل آمده مقرر شده است اين موضوع به صورت ويژه مجددا مورد بررسي قرار گيرد.

اعضاي كميته مربيان بسكتبال انتخاب شدند
گروه ورزشي - اعضاي كميته مربيان فدراسيون بسكتبال انتخاب شدند. در اين انتخابات كه در محل سالن فدراسيون بسكتبال و با حضور محمود مشحون تشكيل شد، مهران حاتمي از ملي پوشان سابق و سرمربي پگاه فارس با ۴۵ رأي بيشترين آراي حاضرين را كسب كرد.اسدالله كبير و محسن صادق زاده هر كدام صاحب ۳۹ رأي شدند كه به دليل كسوت كبير او در جاي دوم قرار گرفت. محمود پور شرفي با ۳۸ رأي، وحيدابوالحسني با ۳۴ رأي، محمد كسايي پور با ۳۲ رأي و رضانوري با ۳۰ رأي با قرار گرفتن در رتبه هاي چهارم تا هفتم به عضويت اين كميته درآمدند. پس از اين انتخاب نفرات برگزيده از ميان خود اقدام به معرفي رئيس و دبير خواهند كرد.

ركورد تيم ها در تكواندوي نوجوانان جهان
مريم رضايي: ركورد تيم هاي شركت كننده در مسابقات تكواندوي قهرماني نوجوانان جهان در هوش مينه ويتنام با حضور ۷۵ كشور شكسته شد.
تاكنون و فقط يك روز قبل از آغاز مسابقات رقابتهاي قهرماني نوجوانان جهان در دو بخش دختران و پسران ۷۵ كشور وارد ويتنام شده اند و قرار است اين مسابقات از صبح فردا به مدت ۵ روز برگزار شود.

مسافران كشتي ايران براي سفر به لهستان معرفي شدند
گروه ورزشي: از سوي كميته فني فدراسيون ۹ كشتي گير انتخاب شده اند تا در رقابت هاي بين المللي جام زيكلوفسكي در لهستان با دوبنده تيم ايران به ميدان بيايند.
تقي داداشي در ۵۵ كيلوگرم، مسعود مصطفي جوكار در ۶۶ كيلوگرم، علي اصغر بذري و مهدي حاجي زاده در ۷۴ كيلوگرم، رضا يزداني در ۸۴ كيلوگرم، عليرضا حيدري و سعيد ابراهيمي در ۹۶ كيلوگرم و عليرضا رضايي و فردين معصومي در ۱۲۰ كيلوگرم كشتي گيراني هستند كه مجوز حضور در جام زيكلوفسكي را به دست آورده اند. منصور برزگر مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد ايران و امير توكليان يكي از مربيان تيم ملي ،كشتي گيران ما را در سفر به لهستان همراهي مي كنند.به نقل از برزگر گفته شده است كه به مراد محمدي كشتي گير ۶۰ كيلويي تيم ما به دليل خستگي اجازه حضور در اين جام داده نشده است.سرنوشت سعيد رياحي پديده رقابت هاي انتخابي تيم ملي در وزن ۷۴ كيلوگرم هم هيچ معلوم نيست. خداكند كه كميته فني براي عدم دعوت از اين كشتي گير ۲۱ ساله براي سفر به لهستان دلايل موجهي ارائه دهد.
اسامي مسافران گواتمالا
با ۴ تغيير تركيب تيم كشتي فرنگي جوانان ايران براي حضور در مسابقه هاي جهاني گواتمالا مشخص شد.
نفرات اعزامي به اين رقابت ها اين افراد هستند: ۵۰ كيلوگرم: رضا اسدپور، ۵۵ كيلوگرم: جاسم اميري، ۶۰ كيلوگرم: صابر فرشين نژاد، ۶۶ كيلوگرم: حميد ريحاني، ۷۴ كيلوگرم: داود عابدين زاده، ۸۴ كيلوگرم: داود اخباري، ۹۶ كيلوگرم: داود گيل نيرنگ و ۱۲۰ كيلوگرم: اسمعيل نظري.

خبرهاي فوتبال جهان
ابراهيموويچ در اينترميلان
008094.jpg
حسن حيدري - باشگاه اينترميلان قصد دارد تا زلاتان ابراهيموويچ ستاره سوئدي يوونتوس را به خدمت گيرد.
روزنامه كوريا دلا اسپورت روز گذشته اين خبر را منتشر كرد و نوشت: بدنبال درخواست روبرتومانچيني از سران اينترميلان براي خريد اين بازيكن قرار است مقامات دو باشگاه وارد مذاكره شوند. با اعلام حضور آدريانو در تيم اينتر و در صورت انتقال ابراهيموويچ خط حمله اين تيم در رقابت هاي اين فصل سري A بسيار قدرتمند خواهد شد.
مانچيني در مورد ابراهيموويچ گفت: او يكي از مهاجمان برجسته سال گذشته سري A بود و با حضورش مي تواند كمك شاياني به تيم كند.
ويرا در راه بارسلونا
008097.jpg
پاتريك ويرا هافبك تيم ملي فرانسه و باشگاه يوونتوس در آستانه انتقال به باشگاه بارسلونا اسپانيا قرار دارد.
در صورت اين اتفاق ويرا سومين بازيكن يوونتوس خواهد بود كه به اين باشگاه فرانسوي ملحق مي شود.
پيش از اين ليليان تورام و جيانلوكا زامبروتا به بارسلونا ملحق شدند. بارسلونا در اين فصل ايدورگوديانسن ايسلندي را نيز به خدمت گرفته است. با توجه به حضور اين ستارگان در كنار بازيكناني نظير پويول، رونالد ينيو و ادميلسون قدرت بارسلونا بيش از فصل پيش افزايش مي يابد.
گفته مي شود رقم قرارداد ويرا بالاترين خريد بارسلونا در تابستان خواهد بود.
جدايي بالاك به سود بايرن مونيخ
008103.jpg
فليكس ماگات سرمربي بايرن مونيخ گفت:جدايي بالاك از بايرن مونيخ فرصت تازه اي براي اين تيم بوجود مي آورد. ماگات در اين باره گفت: اكنون نگرش جديدي در تيم بوجود آمده زيرا پيش از اين همه فكر مي كردند پيروزي هاي بايرن مونيخ با قدرت بالاك صورت مي گرفت اما امروز ديگر اين تفكر وجود ندارد.
وي در ادامه افزود: در اين فصل قطعا بايرن مونيخ بازي هاي جذابتري را به نمايش مي گذارد. در بسياري از باشگاه هاي بزرگ دنيا با جدا شدن يك بازيكن قوي تيم تحليل نمي رود. تيم فوتبال بايرن مونيخ از هفته آينده در رقابت هاي جام اتحاديه آلمان شركت مي كند.
توافق بايرن با نيستلروي
008091.jpg
باشگاه بايرن مونيخ در آستانه پيروزي در نبرد براي خريد رود ون نيستلروي قرار دارد. اين مهاجم ۳۰ ساله هلندي كه پيشنهادي ۱۲ ميليون پوندي از رئال مادريد را رد كرده است به احتمال زياد به بايرن مونيخ ملحق مي شود.
فرانتس بكن باوئر رئيس باشگاه بايرن مونيخ در اين باره گفت: مطمئن هستم كه بر سر خريد نيستلروي به نتيجه خواهيم رسيد.
وي با اشاره به اين نكته كه هنوز ۵ ميليون يورو با مبلغ پيشنهادي منچستر فاصله داريم افزود: اما امكان توافق زياد است.
وي در پايان گفت: با حضور نيستلروي يكي از دو مهاجم بايرن روي مكاي و كلوديوپيزارو در ليست فروش قرار خواهند گرفت.

احكام تازه در فدراسيون فوتبال
گروه ورزشي - با حكم سرپرست موقت فدراسيون فوتبال، روساي كميته هاي فوتسال و انضباطي اين فدراسيون منصوب شدند.به گزارش ديروز پايگاه اطلاع رساني فدراسيون فوتبال، كيومرث هاشمي با صدور حكمي «عبدالرحمان شاه حسيني» را به سمت رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال منصوب كرد.در حكم ديگري، «عباس ترابيان» نيز به سمت رئيس كميته فوتسال اين فدراسيون منصوب و مشغول به كار شد.
ترابيان پيش از اين در سمت مدير كميته امور بين الملل با فدراسيون فوتبال همكاري داشته است.

اندر حكايت رشد بي رويه دستمزدها
هشداري كه بايد جدي گرفته شود
علي شاكري: رشد بي رويه دستمزدها و لجام گسيختگي حاكم بر نحوه قراردادها حيات تيم ها را در برخي از رشته هاي ورزشي مطرح در معرض تهديد جدي قرار داده است. پيشتر در همين زمينه نوشتيم كه اگر فكري به حال اين مشكل نشود چه بسا بسياري از تيم هاي فعال عطاي فعاليت در حيطه ورزش را به لقايش خواهند بخشيد.
اگرچه فوتبال به دليل توجه خاص مردمي هنوز در اين زمينه به بن بست كامل نخورده است وليكن رشته هايي چون واليبال، بسكتبال و تا حدودي هندبال در فصل جاري مسابقات خود اين مشكل را با عقب نشيني تيم ها كاملا لمس كرده اند. در بسكتبال پيكان يكي از نمونه هاي زنده است، تيمي كه همواره در كنار واليبال در بسكتبال هم حضوري فعال و مؤثر در ليگ برتر باشگاه هاي ايران داشت. كفعمي مديرعامل باشگاه پيكان در جلسه هماهنگي ليگ برتر بسكتبال اظهار داشت: اگر عدالت وجود دارد بايد به همه تيم ها اجازه داده شود تا به صورت برابر در بسكتبال هزينه كنند.
دليل وي كاملا واضح و روشن است و او اعتقاد دارد با توجه به آن كه همه تيم هاي شركت كننده از بودجه دولتي استفاده مي كنند بايد به همه تيم ها اجازه داده شود به اندازه آنان روي خريد بازيكنان سرمايه گذاري كنند.
كفعمي انگشت بر روي يك نكته اساسي ديگر گذاشت و عنوان داشت: چرا بازيكني كه سال گذشته ۳۰ ميليون تومان دريافت كرده امروز ۱۳۰ ميليون مي گيرد؟ مگر غير از اين است كه در كنار آن مربي و ساير افراد مي خواهند به سودي هنگفت برسند؟ رشد قراردادها بايد معقول باشد نه ۳۰۰ درصد.
مديرعامل باشگاه پيكان در خاتمه با برشمردن سوابقش مي گويد كسي نمي تواند مرا متهم به سر رشته نداشتن از بسكتبال كند و اين كه بازيكنان را دوست ندارم. اين پولي كه در باشگاه ها پرداخت مي شود از جيب كسي نيست، بلكه از جيب دولت است و بنابراين بايد نظارتي بر آن وجود داشته باشد و اين هشدار را همگي جدي بگيريم.

تمرينات تيم ملي در گرماي طاقت فرسا
ميرزاپور غايب تمرينات
008100.jpg
گروه ورزشي - تمرينات تيم ملي فوتبال بدون وقفه در كمپ دائمي تيمهاي ملي انجام مي شود. پرويز كماسي كه اعتقاد دارد در اين سه هفته باقيمانده قادر است تيم را به شرايط آرماني جسماني برساند، شيوه اي از بدنسازي را انتخاب كرده كه در كنار آن مربيان بتوانند كارهاي تاكتيكي خود را نيز انجام دهند. در كنار كماسي، پيرواني حركات بازيكنان را زير نظر داشت. شرايط گرما اجازه نمي دهد تا كماسي برنامه هاي خود را كامل پياده كند و موقعيت جسماني بازيكنان دعوت شده نيز با يكديگر بسيار متفاوت است و بايد رعايت تعدادي از بازيكنان را در موارد سخت بدنسازي در نظر داشت. در تمرينات روز گذشته منصور ابراهيم زاده ، يكي از مربيان تيم ملي نيز حضور داشت، اما ابراهيم ميرزاپور با اجازه قبلي از حضور در تمرينات عذر خواسته بود. در تمرينات بعدازظهر كه گرما همچنان دويد ن هاي شديد را مانع مي شد، بازيكنان با تمرينات كششي و اوليه و دوهاي كوتاه و تمرينات خاص مشغول شدند. زمينه هاي جسماني بازيكنان هنوز به حالت ابتدايي نرسيده است.
عكس : مجتبي جانبخش

علي كفاشيان:
مشكلات تيم ملي و اميد حل مي شود
ايسنا: دبير كل كميته  ملي المپيك گفت: قصد داريم تا با ايجاد يك همكاري مشترك و صميمانه ميان مربيان تيم ملي اميد و بزرگسالان بستر مناسب را براي موفقيت هر دو تيم فراهم آوريم.
علي كفاشيان پس از پايان جلسه  هماهنگي مربيان تيم هاي ملي بزرگسالان و اميد گفت: به طور كلي جلسه  به منظور هماهنگي بيشتر ميان مربيان اين دو تيم برگزار شد تا آنها نقطه نظرات خود را به يكديگر ارايه دهند.
اين جلسه بسيار پربار و سازنده بود و سيموئز و قلعه نويي پس از ارايه  نظرات خود به يكديگر براي همكاري بيشتر با يكديگر اعلام آمادگي كردند. سيموئز در اين جلسه براي كمك به تيم ملي بزرگسالان اعلام آمادگي كرد و از برگزاري چنين جلساتي در آينده ابراز خوشحالي كرد.
دبير كل كميته ملي المپيك تصريح كرد: به هر صورت تيم ملي اميد و تيم بزرگسالان مانند زنجيره اي است كه تمام دانه هاي آن به هم متصل است. تيم اميد، بزرگسالان و تيم هاي باشگاهي ما همگي متصل به هم بوده و بدنه فوتبال ما را تشكيل مي دهند. به همين دليل همسوبودن تمامي اين زنجيره ها موجب موفقيت و پيشرفت فوتبال ما خواهد شد. از باشگاه ها مي خواهم تا هر گونه حمايت را از اين دو تيم به عمل آورند تا در بازي هاي حساس آينده مشكلي نداشته باشيم.
كفاشيان افزود: اولويت ما درحال حاضر نخستين بازي هايي است كه پيش رو داريم و با توجه به اين كه تيم ملي بيست و پنج مردادماه بايد به مصاف سوريه برود همه بايد به فكر حمايت از اين تيم باشيم. پس از آن وظيفه ما فراهم كردن امكانات براي تيم اميد است تا نمايشي قدرتمندانه در بازي هاي آسيايي دوحه داشته باشد. اميدوارم كه فدراسيون فوتبال نيز همكاري هاي لازم را در اين خصوص انجام دهد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |