شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۹ - Oct 14, 2006
انتخاب نخستين هيأت مديره شركت بورس
گروه بورس- نخستين هيأت مديره شركت بورس اوراق بهادار روز پنج شنبه در مجمع عمومي مؤسس برگزيده شد.
به گزارش همشهري، براين اساس در آغاز فعاليت شركت سهامي بورس اوراق بهادار، نمايندگان گروه بهمن، سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا)، سرمايه گذاري تدبير، سرمايه گذاري توسعه ملي و شركـت هاي كارگزاري آرمون بورس و حافظ اداره بازار سرمايه ايران را در حوزه عمليات و اجرا را به دست خواهند گرفت.
هيأت مديره شركت بورس در اولين اقدام بايد فردي را خارج از هيأت مديره، به سازمان بورس اوراق بهادار پيشنهاد كند، تا پس از تاييد صلاحيت، به عنوان مديرعامل شركت بورس منصوب شود.
اين گزارش حاكي است:  انتخاب هيأت مديره شركت بورس با حاشيه هاي بسياري رو به رو بود. در اين انتخابات 16 مجموعه مختلف كانديداي عضويت در هيأت مديره شركت بورس شدند كه در آن ميان مي توان به دو شركت وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار يعني شركت اطلاع رساني و شركت سپرده گذاري مركزي اشاره كرد. سرمايه گذاري ملي و صندوق بازنشستگي كاركنان نفت نيز از جمله نهادهاي مالي بودند كه در انتخابات روز پنج شنبه راي كافي را براي عضويت در هيأت مديره شركت بورس كسب نكردند.
در اين انتخابات اعضاي كانون سهامداران حقيقي نيز تلاش بسياري براي كسب راي و بدست آوردن يك كرسي هيأت مديره شركت  بورس به خرج دادند اما مشخص نبودن نماينده كانون و همچنين حضور نيافتن بخش بزرگي از سهامداران جزء در نشست مجمع ، اين تلاش ها را با شكست مواجه كرد.
به اين ترتيب و با توجه به نتايج بدست آمده كنترل كامل شركت بورس در اختيار شركت هاي سرمايه گذاري قرار گرفت تا پس از 39 سال انحصار شركت هاي كارگزاري، نوبت به شركت هاي سرمايه گذاري برسد.

اعلام تازه ترين برنامه هاي توسعه بورس
كارت الكترونيك سهامداري و برقراري سيستم سپرده گذاري مركزي از جمله امكانات جديد بورس براي سرمايه گذاران و سهامداران است
003198.jpg
گروه بورس- مجمع شركت بورس فرصتي فراهم آورد تا رئيس سازمان بورس اوراق بهادار تازه ترين برنامه هاي توسعه بازار سرمايه را براي بازيگران اصلي بازار تشريح كند.
به گزارش همشهري، علي صالح آبادي ضمن اشاره به ويژگي هاي قانون جديد بازار اوراق بهادار و تفاوت هاي دوره جديد اداره بازار سرمايه با دوران قبل گفت: در دوره جديد وظايف شوراي بورس، سازمان بورس و شركت بورس در حوزه هاي تدوين آيين نامه ها و دستور العمل ها، نظارت و اجرا به طور كامل تفكيك مي شود. او افزود: از اين پس بازار اوليه مورد توجه جدي مديران بازار سرمايه قرار خواهد گرفت كه اين موضوع موجبات شفافيت بيشتر بازار را فراهم مي آورد زيرا در شرايط جديد سازمان بورس از امكان نظارت بر شركت ها از ابتداي مراحل تأسيس تا زمان پذيرش در بازارهاي خارج بورس و هم چنين بورس اوراق بهادار برخوردار مي شود.
او ادامه داد: قانونگذار در دوره جديد توجهي ويژه به نهادگرايي در بازار اوراق بهادار نشان داده و به اين ترتيب خلأ برخي نهادهاي مكمل نظير بانك هاي سرمايه گذاري، بازارهاي خارج بورس و مؤسسات رتبه بندي برطرف مي شود. ضمن اين كه در قانون جديد حوزه جرم در بازار سرمايه به طور دقيق و شفاف تعريف و مشخص شده است.
صالح آبادي تأكيد كرد: با اجراي يكسري برنامه هاي توسعه در نظر داريم بورس را به محور توسعه اقتصاد ايران تبديل كنيم و براين اساس در گام نخست حوزه اطلاع رساني در بورس ها بايد متحول شود تا بازار سالم تر شود و با كمترين توقف و مانع به كار خود ادامه دهد. او افزود: براين اساس در نظر داريم از توان نهادهاي موجود در خارج بورس بهره كافي ببريم به اين ترتيب تهيه طرح هاي توجيهي مربوط به افزايش سرمايه شركت ها به اين گونه نهادها واگذار مي شود، ضمن اين كه سايتي اينترنتي براي اين منظور طراحي خواهد شد تا همه طرح هاي توجيهي به طور كامل و شفاف از طريق آن در اختيار همه فعالان بازار سرمايه به طور يكسان قرار گيرد.
پذيرش شركت هاي جديد
صالح آبادي در ادامه از پذيرش چند شركت بزرگ دولتي در بورس خبر داد و گفت: تاكنون سهام شركت هاي فولاد مباركه، شركت ملي مس ايران، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و گسترش ايران خودرو براي عرضه آماده شده، در صورتي كه شركت بورس فعاليت خود را سريع تر آغاز كند انجام بقيه مراحل را به اين شركت واگذار مي كنيم، اما برنامه كلي بر اين است كه سهام مزبور تا پايان امسال در تالارهاي مبادلات عرضه شود.
نرم افزار جديد
او ادامه داد: نرم افزار جديد معاملات سهام كه از شركت آتوس يورونكست خريداري شده به زودي آماده فعاليت مي شود. اين نرم افزار به لحاظ سرعت و ابزارهاي موجود امكانات وسيعي را براي توسعه بازار سرمايه در اختيارمان قرار خواهد داد. او اعلام كرد: جزوه هاي آموزشي و برنامه آموزش نرم افزار جديد آماده شده تا پس از طي اين مرحله استفاده از نرم افزار جديد معاملات بورس وارد فاز عملياتي شود. صالح آبادي گفت: شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار (CDS) نيز فعاليت جدي خود را به زودي آغاز مي كند. به اين ترتيب همه سهامداران فعال در بورس اوراق بهادار كه در شركت هاي متعدد سهام دارند مي توانند سود سهام خود را به صورت يكجا و از طريق واريز به حسابشان دريافت كنند.
او افزود: صدور كارت الكترونيك سهامداري از ديگر برنامه هاي سازمان بورس اوراق بهادار است، با ارائه اين كارت ها سرمايه گذاران در بازار اوراق بهادار مي توانند با اتصال به شبكه شتاب موجودي سهام خود را در لحظه مشاهده كنند.
وظايف
صالح آبادي در ادامه با اشاره به وظايف اصلي سازمان بورس پس از تشكيل شركت بورس گفت: شفافيت در اطلاعات شركت ها و هم چنين شفافيت در معاملات سهام از جمله وظايف اصلي است كه بايد مدنظر همه فعالان بازار قرار گيرد تا بازار سرمايه به مكاني امن براي سرمايه گذاران تبديل شود.
او در پايان ابراز اميدواري كرد، شركت بورس اوراق بهادار با معرفي يك هيأت مديره خوب، سرحال و آماده كار شرايط مناسب را براي تفويض امور اجرايي فراهم آورد.

اساسنامه شركت بورس به تصويب مجمع رسيد
گروه بورس- استفاده از نظرات كارشناسي در اداره بازار سرمايه باز هم ادامه مي يابد.
به گزارش همشهري، حسين فهيمي نايب رئيس هيأت مديره سازمان بورس اوراق بهادار با اعلام اين مطلب در مجمع مؤسسان شركت بورس گفت: شكل گيري و تشكيل شركت بورس از سال گذشته به عنوان يكي از اولويت هاي 19 گانه سازمان بورس مطرح شد و به سرعت روند اجراي آن پيگيري شد، به طوري كه به اعتراف بسياري هدف تشكيل شركت بورس دو سال زودتر از پيش بيني ها محقق شد.
فهيمي افزود: قانون بازار اوراق بهادار دست مديران سازمان بورس را براي چگونگي شكل گيري شركت بورس باز گذاشته بود، اما سازمان بورس ترجيح داد اين شركت را با مشاركت عموم فعالان بازار تشكيل دهد. شوراي بورس نيز اين تفكر را تأييد و براي اجرا ابلاغ كرد. او در پايان تأكيد كرد: طرح اساسنامه پيشنهادي شركت بورس در طول 4 ماه با استفاده از نظرات بسياري از فعالان بازار سرمايه تدوين و به تدريج بر غناي آن افزوده شد.
اين گزارش حاكي است: مجمع عمومي مؤسسان، اساسنامه شركت بورس را در 10 فصل و 71 ماده به تصويب رساند. اين اساسنامه موضوع فعاليت شركت بورس اوراق بهادار تهران را تشكيل، سازمان دهي و اداره بورس اوراق بهادار براي انجام معاملات اوراق بهادار پذيرفته شده در بورس توسط اشخاص ايراني و غيرايراني تعيين كرده است. اين اساسنامه در ادامه نحوه اداره بازار اوراق بهادار را در حوزه عمليات و اجرا به صورت ريز و با جزئيات توضيح داده است.

شركت ملي مس
هم بورسي شد
گروه بورس- شركت ملي صنايع مس ايران به صورت مشروط در بورس اوراق بهادار پذيرفته شد.
به گزارش اداره پذيرش اوراق بهادار، شركت ملي صنايع مس، چهارصد و سي و چهارمين شركت پذيرفته شده در فهرست نرخ هاي بورس تهران است. شركت ملي صنايع مس در حوزه اكتشاف، استخراج و بهره برداري از معادن مس ايران فعاليت دارد؛ ضمن اين كه توليد محصولات پرعيار شده سنگ مس و فلز مس از ديگر حوزه هاي فعاليت اين شركت است.
سرمايه اوليه اين شركت يك ميليارد ريال بوده كه در آخرين مرحله به 3 هزار و 704 ميليارد ريال افزايش يافته است. سازمان بورس اوراق بهادار اميدنامه پذيرش و درج سهام اين شركت را در سايت اينترنتي خود براي اطلاع متقاضيان سرمايه گذاري منتشر كرده است.

۴۲ بورس معتبر جهان
شركتي شده اند
گروه بورس- بورس تهران به جمع 42 بازار سهام ديگر جهان پيوست كه مراحل شركتي  شدن را طي كرده اند.
به گزارش همشهري، رحيم اسماعيلي، رئيس مجمع مؤسسان شركت بورس با اعلام اين مطلب گفت: طبق آمار فدراسيون جهاني بورس  هاي اوراق بهادار تا پيش از اين 42 بورس جهان فرآيند تبديل سازمان هاي اداره كننده بازارهاي سرمايه خود را به شركت سهامي طي كرده بودند. به گفته او از ميان 85 بورس عضو فدراسيون بين المللي بورس هاي اوراق بهادار، 16 عضو در حال طي كردن فرآيند شركتي شدن هستند؛ ضمن اين كه 27 عضو هنوز اين مراحل را انجام نداده اند.

داد و ستدهاي 1300 ميليارد ريالي در بورس تهران
گروه بورس- ارزش كل داد و ستدهاي انجام شده در بازار سهام تهران در طول هفته گذشته به يك هزار و 300 ميليارد ريال رسيد.
به گزارش همشهري، در اين مدت ارزش مبادلات سهام نسبت به هفته قبل از آن 5/1 درصد رشد كرده و تعداد سهام مبادله شده 3/28 درصد كاهش يافته و به 207 ميليون سهم محدود شده است.
طبق گزارش اداره عمليات و نظارت بر بازار سهام در اين مدت بر تعداد خريداران سهام 2/4 درصد افزوده شده؛ به طوري كه در طول هفته قبل 22 هزار نفر سرمايه هاي خود را به سوي بورس تهران حركت داده اند. در اين مدت، در تالار فرعي ارزش كل داد و ستدها به 5/171 ميليارد ريال رسيد. هفته گذشته 3700 نفر براي 7/33 ميليون سهم عرضه شده در تالار فرعي دستور خريد صادر كردند. به اين ترتيب،  تعداد خريداران سهام در تالار فرعي بورس 4/3 درصد افزايش يافت، ولي تعداد سهام مبادله شده با 5/10 درصد افت و ارزش كل مبادلات با 7/26 درصد كاهش روبه رو شد.
در تالار اصلي نيز ارزش داد و ستدها 9/7 درصد افزايش يافت ولي تعداد سهام مبادله شده با 2/31 درصد افت مواجه شد. در اين مدت تعداد خريداران سهام در تالار اصلي با 3/4 درصد رشد به 18 هزار و 200 نفر رسيد. اين گزارش حاكي است، در هفته گذشته 3 هزار و 934 برگه اوراق مشاركت به ارزش 3 ميليارد و 933 ميليون ريال داد و ستد شد.
شاخص ها
در پايان هفته گذشته شاخص كل قيمت سهام 3/24 واحد كاهش يافت و به رقم 9 هزار و 629 واحد رسيد. در تالار اصلي شاخص عملكرد 6/21 واحد منفي شد و در تالار فرعي شاخص 5/31 واحد نزول را تجربه كرد. اين هفته شاخص مالي 140 واحد افت را تجربه كرد و شاخص صنعت هم 5/15 واحد منفي شد. شاخص بازده بازار نيز در طول هفته قبل 5/76 واحد تنزل كرد و شاخص 50 شركت فعال تر 200 واحد پايين آمد.
خصوصي سازي
ارزش كل سهام خصوصي شده در هفته گذشته به چهار ميليون ريال محدود شد. سازمان خصوصي سازي در اين دوره فقط 3 هزار سهم شركت سرما آفرين را در بورس تهران براي فروش عرضه كرد.
پيش بيني مي شود، از اوايل آبان روند عرضه سهام دولتي همزمان با پذيرش شركت هاي جديد، شتابي افزون تر به خود بگيرد.

تعداد سهامداران شركت بورس از 6 هزار نفر فراتر رفت
گروه بورس طبق آخرين آمار پردازش شده تعداد سهامداران شركت بورس اوراق بهادار به 6 هزار و 221 نفر رسيد.
به گزارش همشهري، حسين خرازي دبيركميته اجرايي مؤسسان شركت بورس با اعلام اين مطلب گفت: از اين تعداد كه در مرحله پذيره نويسي سهامدار شركت بورس شده اند، 78 نفر شخصيت حقوقي (شركت ها) و 5 هزار و 482 نفر سهامداران حقيقي (افراد) و 113 نفر با اطلاعات و مدارك ناقص هستند.
خرازي كه در مجمع عمومي مؤسسان شركت بورس سخن مي گفت، ضمن ارائه گزارش كميته مؤسسان در مورد روند تشكيل اين شركت افزود: نظر به اينكه 2/3 برابر كل سرمايه 150 ميليارد ريالي شركت توسط مؤسسين اوليه تعهد شده بود، گروهي از كارشناسان سازمان بورس مكلف شدند براساس نسبت ارزش سبد سهام هر مؤسس به ارزش جاري كل بازار در تاريخ 21 خرداد اقدام به تخصيص سهام بين مؤسسين كنند.
او ادامه داد: از آنجا كه ماده 54 قانون بازار اوراق بهادار تصريح دارد هيچ سهامدار حقيقي يا حقوقي نمي تواند بيش از 5/2 درصد از سهام شركت بورس را به طور مستقيم يا غيرمستقيم در مالكيت داشته باشد. بررسي روابط گروه هاي متقاضي در مؤسسين و نسبت هر كدام با در نظر گرفتن ارزش سبد سهام كل گروه كار پيچيده و بسيار وقت گيري بود كه توسط كارشناسان مجرب سازمان بورس انجام شد.
او گفت: در تاريخ 10 تيرماه به دعوت سازمان بورس جلسه اي از بين مؤسسين كه بيش از 2 درصد شركت را در اختيار داشتند برگزار و از بين 24 عضو اين جلسه كميته اجرايي شامل 3 كارگزار، 3 نهاد مالي و نماينده سازمان بورس انتخاب شدند تا مراحل ثبت و پذيره نويسي اين شركت را پيگيري كنند.
در مرحله پس  از افتتاح حساب بانكي براي شركت در شرف تأسيس براساس تخصيص هاي كه سازمان بورس به نهادهاي مالي و شركتهاي كارگزاري داده بود با آنها مكاتبه و تا تاريخ 20 مرداد تمامي وجوه مؤسسين جمع آوري شد و به اين ترتيب مؤسسين حدود 24/72 درصد سهام شركت را نقداً و تماماً پرداخت كردند و سپس با اجازه دريافت شده از سازمان بورس و مرجع ثبت شركتها آگهي پذيره نويسي در تاريخ 19 الي 20 شهريورماه در 9 روزنامه كثير الانتشار درج و در تاريخ هاي دوم و سوم مهرماه با افتتاح حساب فوق مراحل پذيره نويسي انجام شد. هم اكنون بيش از 41 ميليارد ريال حدود 7/26 درصد سهام شركت در پذيره نويسي توسط ساير سهامداران حقيقي و حقوقي واريز شده است.

استاندارد بانك آفريقاي جنوبي
در بورس ايران سرمايه گذاري مي كند
مهر: استاندارد بانك آفريقاي جنوبي اعلام كرد، با وجود تهديدات آمريكا براي تحريم اقتصادي  عليه ايران، قصد دارد در ماه نوامبر با تاسيس يك صندوق مالي در بورس ايران سرمايه گذاري كند.
به گزارش گلف نيوز، استفان آوستن مدير خاورميانه و شمال آفريقاي استاندارد بانك اعلام كرد، با وجود تهديدات آمريكا براي تحريم ايران، منافع سرمايه گذاري قابل توجهي براي حضور در ايران وجود دارد و بازار سهام ايران از ارزان ترين بورس ها در جهان است.
وي افزود:   در واقع، بازار سهام ايران از ارزان ترين بازارها در منطقه و حتي در جهان است و استاندارد بانك قصد دارد با تاسيس يك صندوق مالي در بورس ايران سرمايه گذاري كند اما هنوز مكان استقرار صندوق مشخص نيست اما قصد دارد سبدي از سهام با نقدينگي بالا را در بورس ايران خريداري كند.
استاندارد بانك شعبه اي از گروه بانك هاي بين المللي سرمايه گذاري استاندارد است كه در ماه فوريه شعبه اي در مركز مالي بين المللي دوبي تاسيس كرد كه هدف آن توسعه فرصت هاي تجاري در منطقه است.

واگذاري بخشهايي از سهام مخابرات
003204.jpg
ايرنا: مدير عامل شركت مخابرات ايران از واگذاري بخشهايي از مخابرات به بخش خصوصي در قالب سهام خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات، صابر فيضي در نشست اعضاي ستاد انتخابات و نمايندگان منتخب كاركنان حوزه هاي مديريتي در كميسيون تحول اداري شركت مخابرات، گفت: با وزارت ارتباطات و مسئولان ذيربط مذاكرات و هم انديشي هايي انجام شده تا ماده هفت قانون برنامه چهارم توسعه را با رعايت اصل ??با يافتن راهكارهاي اصولي اجرا كنيم.
وي ادامه داد: طبق قانون، ظرف چهار سال بايد خصوصي سازي زير مجموعه هاي مخابرات كشور در سه مرحله به شكلي كه قانون تعيين كرده - ??درصد- صورت گيرد.
مدير عامل شركت مخابرات ايران گفت: براين اساس حداكثر ظرف يكسال مالكيت واگذار شده و سهامداران غيردولتي وارد مي شوند و ظرف دو سال آخر حاكميت كلي شركت هاي زير مجموعه به غير از ايران واگذار مي شود.

ارزش معاملات هفتگي بورس كشاورزي
به 13 ميليارد ريال رسيد
003201.jpg
ايرنا: در تالار بورس كالاي كشاورزي طي هفته گذشته، يك ميليون و ???هزار و ???تن كالا شامل جو، ذرت و كنجاله عرضه شد كه از اين ميزان هفت هزار و ???تن كالا به ارزش ??ميليارد و ???ميليون و ???هزار ريال در تالار معاملات به فروش رفت.
كارگزاران بورس كالاي كشاورزي در هفته گذشته جمعا يك ميليون و ???هزار و ??? تن انواع ذرت دانه اي عرضه كردند كه بيشترين حجم عرضه هفتگي در بين كالاهاي منتخب بود. در اين هفته سه هزار و ???تن ذرت به ارزش ?ميليارد و يك ميليون و ??? هزار ريال به فروش رفت و گروه ذرت از لحاظ حجم معاملات هفتگي نيز رتبه نخست را كسب كرد.
در گروه ذرت، ?هزار و ???تن ذرت برزيل، ???تن ذرت كانادا، ???تن ذرت چين و ???تن ذرت كرمانشاه مورد معامله قرار گرفت. در اين هفته ، ??هزار و ???تن كنجاله سويا و كلزا بر روي تابلو رفت كه يكهزار و ??تن آن به ارزش ?ميليارد و ???ميليون و ??? هزار ريال به فروش رفت.
گروه كنجاله در اين هفته، شاهد داد و ستد ???تن كنجاله سويا و ??تن كنجاله كلزا بود. اين گروه از نظر عرضه در جايگاه دوم و از نظر حجم معاملات در جايگاه سوم آمار معاملات هفتگي ايستاد.
گروه جو در هفته اخير شاهد عرضه سه هزار و ???تن جو دامي داخلي بود كه با فروش ?هزار و ???تن از اين محصول شامل ? هزار و ???تن جو گلستان و ???تن جو كرمانشاه، ارزش معاملات اين گروه به چهار ميليارد و ??? ميليون و ???هزار ريال بالغ شد. اين گروه پس از گروه ذرت، رتبه دوم بيشترين حجم معاملات هفتگي را به خود اختصاص داد.

رشد 346 درصدي در بورس فلزات
گروه بورس- حجم معاملات هفتگي بورس فلزات تهران با داد و ستد همه محصولات در  هفته گذشته ??? درصد افزايش يافت.
به گزارش اداره اطلاع رساني بورس فلزات تهران، آمار كل معاملات بورس در هفته مورد بررسي نسبت به هفته قبل از آن از لحاظ حجم ??? درصد و از نظر ارزش ???درصد افزايش نشان داد. بنابراين گزارش در دوره ياد شده در بورس فلزات تهران درمجموع ??? هزار و ??? تن انواع فولاد، مس، آلومينيوم، روي و كنسانتره فلزات گرانبها و موليبدن به ارزش دو تريليون و ?? ميليارد و ???هزار ريال داد و ستد شد. براساس اين گزارش در اين دوره ??? هزار و ??? تن انواع توليدات فولادي به  ارزش يك تريليون و ???ميليارد و ???ميليون و ???هزار ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ??/??و ??/??درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.
همچنين يك هزار و ??? تن از انواع توليدات آلومينيومي  به ارزش ?? ميليارد و ??? ميليون و ??? هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب 37/0 و 82/1 درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه محصولات مسي نيز دو هزار و ??? تن انواع توليدات مس به ارزش ??? ميليارد و ??? ميليون و ?? هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب 56/0 و 13/7 درصد از كل بازار را در برگرفت.
در دوره مذكور در گروه كنسانتره موليبدن نيز ?? تن سولفور موليبدن به ارزش شش ميليارد و ??? ميليون و ??? هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ???/? و 32/0 درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه محصولات روي نيز در اين هفته ?? تن شمش روي به  ارزش ??? ميليون ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ?/??? و ?/?? درصد از معاملات را دارا بود.
اين گزارش حاكيست: از كل معاملات صورت گرفته در بورس فلزات طي هفته گذشته ??? هزار و ??? تن به ارزش يك تريليون و ??? ميليارد و ?? ميليون و ??? هزار ريال به صورت سلف و ?? هزار و ?? تن به ارزش ??? ميليارد و ??? ميليون و ??? هزار ريال به صورت نقدي داد و ستد شد. در اين گزارش آمده است: تالار بورس در هفته گذشته شاهد ??? هزار و ??? تن عرضه و در مقابل ??? هزار و ??? تن تقاضا براي محصولات ياد شده بود.

تغييرات قيمت سهام
003252.jpg
003255.jpg
003258.jpg
003261.jpg

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |