شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۹ - Oct 14, 2006
واكسن آنفلوآنزا تا پايان مهر در داروخانه ها
كودكان و سالمندان واكسن آنفلوآنزا تزريق كنند
گروه اجتماعي گروه هاي در معرض خطر بويژه كودكان و سالمندان در نيمه دوم امسال بايد خود را در مقابل بيماري آنفلوآنزا واكسينه كنند.
اين گزارش حاكي است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از هم اكنون تدارك لازم را براي اجرايي شدن برنامه واكسيناسيون گروه هاي پرخطر به عمل آورده است و تا آخر مهرماه واكسن آنفلوآنزا در تمام داروخانه هاي كشور توزيع خواهد شد.
مشروح خبر را در صفحه 6 بخوانيد.

آخر مهرماه واكسن آنفلوآنزا در داروخانه ها توزيع مي شود
گروههاي پرخطر، واكسن آنفلوآنزا  تزريق كنند
003225.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: كودكان زير 5 سال و سالمندان بالاي 65 سال و بيماران قلبي و ريوي مزمن و ديابتي ها بايد در نيمه دوم سال عليه بيماري آنفلوآنزا واكسينه شوند.
به گزارش همشهري، واكسن آنفلوآنزاي انساني از يك هفته ديگر در برخي داروخانه ها توزيع مي شود و افرادي كه بيماريهاي زمينه اي قلبي، ريوي مانند آسم، برونشيت، بيماريهاي انسدادي ريه و نارسايي قلب، ديابت، بيماران كليوي تحت همودياليز، همچنين افرادي كه در خانه هاي سالمندان زندگي مي كنند و گروه ها و افرادي كه نقص ايمني دارند مانند مبتلايان به ايدز بهتر است از اين واكسن تزريق كنند. به گفته متخصصان استفاده از اين واكسن 60 تا 80 درصد از ابتلا به بيماري آنفلوآنزا پيشگيري و به مدت 6 ماه تا يك سال فرد را ايمن مي كند.
براساس اين گزارش، بيماراني كه از داروهاي خاصي نظير فنوباربيتال، فني توئين و وارفارين استفاده مي كنند، حتي  الامكان بايد از تزريق اين واكسن پرهيز كنند. خرمي، متخصص داروسازي، ضمن بيان مطلب فوق، افزود: البته گروههاي ديگري هم هستند كه بهتر است از تزريق اين واكسن خودداري كنند و يا اينكه با احتياط و زير نظر پزشك، اين واكسن را تزريق كنند. مثلاً بيماران مبتلا به بيماريهاي عفوني و افرادي كه به برخي مواد غذايي مثل تخم مرغ حساسيت دارند، بهتر است از تزريق اين واكسن خودداري كنند زيرا تزريق آن ممكن است عوارض عصبي شديدي در بدن آنها به وجود آورد.
وي افزود: درباره واكسن آنفلوآنزا اين نكته را بايد گفت كه واكسن موجود در بازار تنها مختص آنفلوآنزاست و نبايد براي پيشگيري از سرماخوردگي از آن استفاده كرد. واكسن آنفلوآنزاي موجود در بازار مخصوص گروههاي پرخطر شامل كودكان زير 5 سال و افراد بالاي 65 سال، كادر پزشكي، افراد سرطاني، بيماران قلبي، كساني كه در سرويس هاي آشپزي خدمت مي كنند، است و نبايد به صورت عمومي براي هر مورد جزيي استفاده شود. چون مصرف نابجاي واكسن آنفلوآنزا موجب ابتلا به نوعي بيماري كشنده موسوم به نشانگان ري شده و فرد را از بين مي برد.
سازمان بهداشت جهاني معتقد است كودكاني كه به بيماريهاي عصبي يا عصبي – عضلاني مبتلا هستند، بيشتر از ساير افراد در خطر ابتلا به نوع كشنده آنفلوآنزا قرار دارند. تا پيش از اين گمان مي شد تزريق واكسن آنفلوآنزا تنها مختص كودكاني است كه دچار بيماريهاي مزمن هستند اما يك مطالعه جديد نشان مي دهد كودكان مبتلا به بيماريهاي عصبي نيز احتياج به تزريق اين واكسن دارند. از جمله اين بيماريها مي توان به فلج مغزي، هيدروسفالي، صرع و ديستروفي عضلاني اشاره كرد. به علاوه بيماريهايي از قبيل فيبروزكيستيك، بي نظمي ريتم قلب و بيماري مزمن ريوي نيز به طور مشابهي نياز به تزريق اين واكسن دارند. لازم به ذكر است كودكاني كه به دليلي از آسپرين استفاده مي كنند نيز بايد واكسن آنفلوآنزا دريافت كنند.

بهزيستي در سرشماري نفوس سال جاري شركت مي كند
معلولان سرشماري مي شوند
گروه اجتماعي مينا شهني: سازمان بهزيستي كشور در طرح سرشماري سال جاري شركت مي كند.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي با اعلام اين خبر گفت: در طرح سرشماري نفوس سال جاري برخي اطلاعات دربارة معلوليت ها از مردم گرفته مي شود .
كاظم نظم ده دربارة پرسشهاي گنجانده شده در پرسشنامه هاي سال جاري گفت: با توجه به اينكه آمارگيري از معلولان كشور تخصصي است سازمان بهزيستي به گنجاندن چند سئوال كلي در پرسشنامه اكتفا كرده است.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي در توضيح بيشتر گفت: ما براي سرشماري از معلولان نيازمند نيروي تخصصي هستيم تا اطلاعات دقيقي به دست آوريم اما در طرح سرشماري سراسري سازمان بهزيستي با گنجاندن چند سئوال سعي دارد به آمار نسبي معلوليت ها در كشور دست يابد.
نظم ده با اشاره به اينكه در اين سرشماري تنها آمار كلي از معلوليت ها بدست مي آيد گفت: براي تفكيك نوع معلوليت ها و درصد آنها بايد كارهاي كارشناسي دقيق تري انجام شود.
به اعتقاد نظم ده سرشماري سراسري فقط كليات آماري دربارة معلوليت ها در كشورمان را مشخص مي كند و از همين رو برنامه ريزي براي مداخله و بدست آوردن اطلاعات دقيق تر را راحت تر خواهد كرد.
وي با تأكيد بر اينكه آمارگيري خاص معلوليت در جهان و از جمله در كشور ما از طريق نمونه گيري در سراسر كشور انجام مي شود گفت: ويژگي  سرشماري هاي سراسري اين است كه پراكندگي معلوليت ها را در كشور مشخص مي كنند به اين ترتيب سازمان هاي ذيربط از تراكم معلوليت در نقاط مختلف كشور اطلاعات كافي بدست خواهند آورد.
گفتني است كه سرشماري عمومي نفوس و مسكن قرار است از 6 تا 26 آبان ماه سال جاري در تمام كشور انجام شود.
براساس اظهار نظر رئيس پژوهشكده آمار ايران نتايج حاصله پايه تمام آمارگيري هايي است كه در 10 سال آينده بايد مبناي قضاوت هاي علمي و بي طرفانه در خصوص كنترل جمعيت، مهاجرت، سواد، اشتغال و... باشد. اين سرشماري با 90 هزار نيروي انساني و بودجه اي بالغ بر 370 ميليارد ريال انجام مي شود.
سازمان بهزيستي براي دسترسي به آمار دقيق از معلولين كشور سرشماري جداگانه اي را نيز در دست طراحي دارد.

كاهش 17 ميليون مراجعه كننده به سازمان
وظيفه عمومي در سال گذشته
گروه اجتماعي- با امحاء 17 ميليون پرونده در سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي و ورود اطلاعات آن در سيستم، هم اكنون سيستم بايگاني در اين سازمان وجود ندارد و خود مردم بايگان پرونده ها هستند.
سردار بهمن كارگر رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا در مراسم اختتاميه نمايشگاه تخصصي اين سازمان در هفته نيروي انتظامي با اعلام اين مطلب گفت: يكي از مشكلات سازمان چه در مركز و چه در استانها وجود 17 ميليون پرونده بايگاني شده و وجود صف هاي طويل مشمولان در مقابل سازمان بود.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: ما بهترين و مناسب ترين راهكار را براي حل اين مشكلات، استفاده از سيستم هاي پيشرفته دانستيم. به گفته سردار كارگر استفاده از اين راهكار نيز مشكلاتي را با خود به همراه داشت از جمله عدم آشنايي كاركنان با رايانه به همين منظور آموزش تمامي پرسنل سازمان وظيفه عمومي در رأس كار قرار گرفت.
كارگر اقدامات انجام شده ديگر در سازمان وظيفه عمومي ناجا در جهت از بين بردن صف هاي طولاني را استفاده از سيستم پست يادآور شد و گفت: بدين طريق ارتباط مشمولان با ما ارتباط غيرحضوري شد. وي تصريح كرد: در سال 81 ، 4 ميليون نفر، درسال 82، 10 ميليون نفر، در سال 83، 15 ميليون نفر و در سال 84، 17 ميليون نفر مراجعه كننده به سازمان وظيفه عمومي كاهش يافت. رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا همچنين اعلام داشت: در سال 84 تنها در تهران 2 ميليون نفر مراجعه كننده به سازمان وظيفه عمومي كاهش يافت.

توضيح دو انجمن در مورد بخشنامه اخير وزارت بهداشت
فعاليت دندانسازان داراي مجوز در چارچوب وظايف قانوني
هفته گذشته بخشنامه اي از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صادر شد كه در آن دندان سازان تجربي از انجام خدمات دندانپزشكي منع شده بودند. پس از چاپ اين مطلب در روزنامه همشهري جوابيه اي از سوي انجمن دندانسازان ايران ارسال شد. در اين جوابيه به مغايرت بخشنامه مذكور با قوانين جاري اشاره شده و با غيركارشناسي خواندن اقدام معاونت درمان وزارت بهداشت و تشويش اذهان عمومي نسبت به اقدام وزارتخانه مبني بر ممنوع اعلام كردن فعاليت دندانسازان مشمول قوانين مصوبه 1364 و 1366 مجلس شوراي اسلامي آن را بر خلاف اصل 22 و 28 قانون اساسي خوانده هشدار داده شده است.
در بخش ديگري از اين جوابيه آمده است:  بديهي است بنابر اصول خدشه ناپذير قانون اساسي و اعلام نظرهاي منطبق با قانون كه از سه قوه مقننه، مجريه، قضائيه به اين انجمن واصل گرديده كليه دندانسازاني كه در چارچوب وظايف محوله داراي مجوز اشتغال تبصره ۵ و يا تكنسيني از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي باشند و يا قبولي آنان اعلام گرديده، همچنين دندانسازان داراي سابقه مستند دندانسازي ده ساله مطابق نص صريح قانون تحت نظارت وزارتخانه در زمينه موازين علمي – بهداشتي مشمول قوانين فوق الذكر خواهند بود و مراجعه مردم به دندانسازان داراي مجوز قالبگيري بنابر اصل برائت مادام  كه عنصر تخلف در مورد آنان اثبات نگرديده كاملا قانوني مي باشد. در واكنش به اين خبر و بخشنامه اخير، انجمن كمك دندانپزشكان تجربي نيز در نمابري اعلام كرده اند داراي مجوز قانوني از وزارت بهداشت هستند و در چارچوب وظايف قانوني خود فعاليت مي كنند و مصداق بخشنامه اخير وزارت بهداشت نمي باشند.
گفتني است كه در بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آمده است: با توجه به بيماري هاي واگير و سريع الانتقال از دندانساز هاي تجربي و لابراتوارهاي فاقد مجوز، دندانسازان تجربي و دانشگاهي مجاز به پذيرش بيمار نبوده و وجود هر گونه وسيله دندانپزشكي در لابراتوارها ممنوع است.
اين بخشنامه براي اجرا به تمامي دستگاههاي ذيربط ارسال شده است.

از سوي شوراي عالي جوانان در حال بررسي است
صدورگواهينامه آموزش مهارتهاي
زندگي براي زوجين جوان
ايسنا: رئيس دبيرخانه شوراي عالي جوانان از بررسي تشكيل ستادهاي استاني ساماندهي امور جوانان در جلسه آتي اين شورا خبر داد.
مختاري با اشاره به اساسنامه شوراي عالي جوانان مبني بر فعال كردن كميسيونهاي اين شورا گفت: در سال 72 ايجاد 6 كميسيون اوقات فراغت، ازدواج و مشاوره، آموزش و پژوهش، اجتماعي ـ سياسي، توسعه منابع انساني و اشتغال و كميسيون فرهنگي تصويب شد كه متأسفانه از زمان تصويب تاكنون اين كميسيونها فعال نشده اند كه اين امر باعث نبود حلقه اي جهت هماهنگي با دستگاهها مي شود. وي با اشاره به راه اندازي كميسيونهاي اوقات فراغت به رياست حاج علي اكبري، رئيس سازمان ملي جوانان و كميسيون مشاوره و ازدواج به رياست طبيب زاده، رئيس مركز امور زنان و خانواده و جلسات متعدد اين كميسيون ها ادامه داد: كميسيون مشاوره و ازدواج طي 5 جلسه به پيگيري مصوبات سند ساماندهي ازدواج جوانان و بررسي راهكارهاي اجرايي مواد مندرج در اين سند از جمله ساماندهي ازدواج قبل، حين و پس از ازدواج و ضرورت دريافت گواهينامه آموزش مهارتهاي زندگي از سوي زوجين است كه اين كميسيون پس از جمع بندي سند ساماندهي ازدواج جوانان مصوبات خود را براي تحكيم در شوراي عالي جوانان مطرح كرده تا به دستگاهها ابلاغ شود. به گفته رئيس دبيرخانه شوراي عالي جوانان طرح تسهيل ازدواج جوانان نيز در اين كميسيون بازخواني شده و عملياتي بودن يا نبودن آن بررسي شده است. وي در ادامه بيان كرد: تشكيل كميسيون فرهنگي شورا نيز در حال پيگيري بوده و كميسيون آموزش و پژوهش نيز با معاونت فرهنگي وزارت علوم تشكيل شده است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
با معتادان در حال ترك برخورد قهرآميز نمي شود
فارس: دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: فضا براي ترك اعتياد معتادان كاملا فراهم است و علاوه بر اينكه بودجه كافي براي توسعه مراكز ترك اعتياد تأمين شده است، با معتاداني كه براي ترك، به اين مراكز مراجعه كنند برخورد قهرآميز نمي شود.
فدا حسين مالكي افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر امسال براي اولين بار 13ميليارد تومان براي توسعه و افزايش مراكز درمان و ترك اعتياد تامين كرده است كه با استفاده از اين اعتبار، مراكز 6 گانه شامل مراكز درمان گذري يا DIC، مراكز متادون درماني دولتي و خصوصي، مراكز اجتماع درمان مدار يا TC، مراكز دسترسي به معتادان و مراكز سرپناه در سراسر كشور افزايش مي يابد.
وي اضافه كرد: اگر اين مراكز جوابگوي تقاضاي معتادان براي ترك اعتياد نباشد بودجه بيشتري را براي افزايش مراكز درمان و ترك اعتياد در نظر مي گيريم و امكانات لازم براي ترك اعتياد معتادان در جامعه مستقر خواهد شد، حتي ماموران مراكز دسترسي به معتادان به صورت فعال وارد مناطق پر خطر مي شوند و با شناسايي معتادان پر خطر براي كمك و كاهش آسيب آنان و انجام اقدامات درماني و ارائه دارو و سرم به آنان وارد عمل مي شوند. مالكي گفت: همه معتاداني كه براي ترك اعتياد مراجعه كنند بيمار محسوب مي شوند و تحت پيگرد قانوني قرار نمي گيرند اما قطعاً با معتاداني كه لجاجت مي ورزند و براي ترك اعتياد هيچ اقدامي نمي كنند برخورد قضايي و انتظامي  مي شود.

ساماندهي۳۰۰ كارتن خواب نيمه اول امسال
003222.jpg
ايسنا: مديركل بهزيستي استان تهران اعلام كرد: در 6 ماهه اول سال جاري 300 كارتن خواب ساماندهي شدند.
محمد نفريه افزود: در طول سه سال اجراي طرح جمع آوري و ساماندهي بي خانمانها در سال 82 حدود 400، 83 حدود 200 و در سال 84 حدود 208 كارتن خواب ساماندهي شدند. وي تصريح كرد: با گذشت زمان و به مرور، با جمع آوري متكديان، تعداد مجرمان شناسايي شده، افزايش مي يابد و از افرادي كه مددجوي بهزيستي و نيازمند واقعي محسوب مي شوند، شامل سالمندان،  بيماران رواني مزمن و معلولان، كاسته مي شود. نفريه همچنين با اشاره به شناسايي نقاط آسيب خيز استان تهران اظهار كرد: هم اكنون نقاط آسيب خيز تهران به لحاظ نوع آسيب تا حدودي شناسايي شده اند كه در منطقه دروازه غار طرح آزمايشي توانمندسازي در حال اجراست. وي خاطرنشان كرد: ورود به منطقه، افزايش حسن اطمينان و اعتماد ميان افراد محله، ارائه آموزشهاي مهارتهاي زندگي و شناسايي خانواده هاي در معرض آسيب و آسيب ديده مراحل اجرايي اين طرح است.

موارد كودك آزاري را به مراجع قانوني اطلاع دهيد
ايسنا: عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: معدل كشور در حفظ حقوق كودك و زمينه سازي براي رشد فضايل اخلاقي كودكان، رقم بالايي است.
محمود دهقان افزود: اين در حالي است كه در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي جنايت و سوءاستفاده نسبت به كودكان، آمار وحشتناكي را به خود اختصاص داده است. وي در خصوص وضعيت قوانين حمايتي كودكان گفت: در اين زمينه در كشور مشكل قانوني وجود ندارد و تنها مشكل ما در اجراي قانون است. نماينده چناران با بيان اين كه در قانون پيش بيني شده كه اطرافيان موظفند موارد كودك آزاري را به اطلاع مراجع قانوني برسانند، گفت: متأسفانه معمولا اين اطلاع رساني از جانب نزديكان صورت نمي گيرد و وظيفه رسانه هاست كه در اين زمينه اطلاع رساني كنند، ولي اين اطلاع رساني نبايد به گونه اي باشد كه كودكان نسبت به خانواده  سركش و جسور شوند.

با مردم
نظام هماهنگ و بار مالي
بار مالي سنگين هميشه يكي از دلايل مسكوت ماندن طرح نظام هماهنگ پرداخت است. در حالي كه در مقايسه با بعضي مفاسد اقتصادي كه ارقام آن در مطبوعات هم درج شده است، بار مالي اين طرح چندان سنگين به نظر نمي رسد.
آقاي توفاني- بابل

تفاوت فوق العاده شغل
در مورد طرح ارتقاء شغلي فرهنگيان، تفاوت فاحشي در فوق العاده شغل كادرهاي اداري و آموزشي وجود دارد، ضمن آن كه، نسبت به فوق العاده شغل كادر اداري معترض نمي باشم، خواستار ترميم فوق العاده شغل كادرهاي آموزشي هستم كه وظايف سنگيني بردوش دارند.
رحيم هادي پور- صومعه سرا

پيشنهاد براي جابه جايي ايستگاه
@ پيشنهاد مي كنم ايستگاه اتوبوس خيابان دانشگاه- انقلاب به خاطر بار ترافيكي سنگين و چراغ قرمز طولاني به تقاطع خيابان انقلاب ابوريحان كه بار كمتري دارد، منتقل شود.
محمود دودانگه- تهران

كارت اعتباري به جاي ارزاق
كارمند رسمي شهرداري تهران هستم، تا سال گذشته به جاي كمك هاي غيرنقدي به كارمندان، كارت اعتباري فروشگاه هاي شهروند تعلق مي گرفت و در مناسبت هايي كه قرار بود ارزاقي به ما تعلق گيرد به همان مبلغ كارت را شارژ مي كردند. اين كار بسيار موفق بود و ما مي توانستيم اجناسي را كه لازم داريم تهيه كنيم، اما اخيراً دوباره به مناسبت ماه مبارك رمضان به جاي شارژ كارت، اجناس را به ما تحويل دادند كه شايد خيلي از كارمندان احتياجي به نوع ارزاقي كه داده شد، نداشتند. تقاضا دارد روش كارت اعتباري مجدداً داير شود.
آقاي حسيني- تهران

جمع شدن آب در يك گذرگاه
@ خيابان پاشا ظهري (كامرانيه جنوبي)- كوچه پرستو به دليل عدم شيب مناسب، هميشه آب جمع مي شود و رفت و آمد خودروها را دچار مشكل مي كند.
آقاي بهارمست- تهران

مبارزه با قاچاق بنزين خوب است، اما...
مبارزه با قاچاق بنزين كار پسنديده اي است اما بايد با روش هاي كارآمد انجام شود. در شهرستان مريوان اين كار با تعطيل نمودن پمپ بنزين انجام شده كه نوعي پاك كردن صورت مسأله است و متقاضيان به ويژه مسافران را در مضيقه قرار مي دهد.
زاينار احمدي- مريوان

تعطيل بازارچه ميوه و تره بار
در نازي آباد، خيابان بهمنيار، جنب اداره پست، از سوي شهرداري بازارچه تره بار و ميوه داير شده بود كه براي مردم به ويژه اقشار كم درآمد غنيمت بود. به دلايل نامعلوم اين بازارچه تعطيل شده است. خواستار فعاليت مجدد بازارچه ميوه و تره بار هستيم.
آقاي عرفانيان- نازي آباد

مشكلات گاز سوز كردن خودرو
يك خودرو پيكان مدل سال 80 دارم، به هرجا جهت گازسوز كردن آن مراجعه مي كنم، مي گويند يا قطعات لازم را نداريم و يا اصلاً اين كار را انجام نمي دهيم. با توجه به تشويق دولت جهت گاز سوز كردن خودروها، كجا بايد مراجعه كنم؟
آقاي سجادي- تهران

تشكر از شهرداري
تخليه به موقع مخازن زباله و توجه به حفظ پاكيزگي محيط در ناحيه 8 شهرداري منطقه 15 تهران موجب قدرداني است.
آقاي كاظمي- تهران

تقاضاي تكميل ساخت ايستگاه نيمه كاره
براي سهولت رفت و آمد اهالي گرم دره (بين كرج و تهران) از شهرداري محترم تهران كه ايستگاه هاي جديد بسياري را راه اندازي كرده است درخواست مي كنيم ساخت ايستگاه نيمه كاره گرم دره را نيز به اتمام برساند.
آقاي شيردل- گرم دره

بلوك هاي سيماني فراموش شده
جدول هاي سيماني بلوار خرم رودي در شهرك ژاندارمري مدتي است كه تعويض شده است اما بلوك هاي سيماني قديمي همانجا رها شده اند. كه منظره ناخوشايندي به وجود آورده است.
آقاي كاظميان- تهران

ترافيك سنگين نواب
ترافيك خيابان نواب بحدي سنگين شده كه در مسير رفتن به محل كار و در برگشت با مشكلات فراواني روبه رو مي شويم، از مسئولان محترم خواهشمند است نسبت به رفع ترافيك و يا حداقل سبك كردن آن اقدام كنند.
اصغر عيسي يگانه- تهران

ارزيابي طلا و جواهر
با توجه به اين كه اكثر مردم از نظر حرفه اي به كيفيت و نوع طلا و جواهرات آگاهي كافي ندارند و به منظور جلوگيري از گرانفروشي هاي احتمالي برخي طلا فروشان، از اتحاديه طلا و جواهر تقاضا مي شود مركزي را براي ارزيابي طلا و جواهر خريداري شده مردم اختصاص دهد، تا آنها به قيمت طلاي خريداري شده شان اطمينان پيدا كنند.
آقاي محمد حسيني- تهران

در انتظار حكم ديوان عدالت اداري
من يك بازنشسته آموزش و پرورش هستم. ديوان عدالت اداري قرار بود در خصوص افزايش 12 درصدي حقوق سال 81 بازنشستگان حكم عمومي صادر نمايد، چه شد؟
آقاي مقدم- تهران

پاسخ مسئولان
با رانندگان متخلف برخورد مي شود
احتراماً  در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 6مورخ 7/4/85 ستون با مردم،  در طرح كنترل نامحسوس با رانندگان متخلف برخورد و اتومبيل آنها متوقف مي شود.
راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ

مقدور نمي باشد
با توجه به پيام تلفني مندرج در ستون با مردم آن روزنامه مورخ 12/5/85 تحت عنوان سرعت گير نصب كنيد ، به اطلاع اين شهروند محترم مي رساند با توجه به بازديد كارشناسان از محل مورد نظر، نصب سرعت گير در ميدان هشتادم نارمك به دليل مغايرت با ضوابط ترافيكي امكان پذير نمي باشد.
روابط عمومي سازمان حمل و نقل وترافيك تهران

در دست اقدام است
ضمن تشكر از درج مشكلات شهروندان و در پاسخ به مطالب درج شده مورخ 14/6/85 (ستون با مردم) در خصوص خاموشي معابر مجتمع نگين واقع در منطقه 22 در ستون با مردم آن روزنامه، مجتمع نگين واقع در انتهاي اتوبان همت فاقد برو كف تعيين شده از سوي شهرداري منطقه 22 مي باشد و در صورت مشخص شدن وضعيت منطقه فوق طرح روشنايي اجرا خواهد شد؛ ضمن اين كه طرح پيشنهادي نيز جهت روشنايي معابر در دست اقدام مي باشد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمالغرب تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |