يكشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۵ - Oct 22, 2006
اجتماعي
Front Page

مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد:
نحوه پرداخت وام مسكن 7 ميليوني به بازنشستگان
004332.jpg
گروه اجتماعي- با اعتبارات فعلي از هر 20 هزار بازنشسته يك نفر مي تواند وام مسكن دريافت كند.
داوود مددي، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با اعلام اين خبر گفت: ميزان وام مسكن در نظر گرفته شده براي بازنشستگان بين 5 تا 7ميليون تومان است كه با اعتبارات كنوني از هر 20هزار نفر بازنشسته، يك نفر مي تواند اين وام را دريافت كند.
وي با بيان اينكه سازمان تأمين اجتماعي از بانك رفاه در زمينه حل اين مشكل كمك گرفته است، گفت: سازمان تأمين اجتماعي اعتبار اين بخش را در اختيار بانك رفاه قرار داده تا با همكاري اين بانك ميزان تسهيلات پرداختي به بازنشستگان افزايش يابد.
مددي ضمن نامشخص خواندن ميزان اين افزايش افزود: هنوز معلوم نيست كه بانك رفاه تعداد وام گيرندگان را افزايش خواهد داد يا ميزان وام را و بحث هاي كارشناسي در اين زمينه ادامه دارد.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي تأكيد كرد: اين وام براساس ضوابط بانك رفاه به بازنشستگان اعطا خواهد شد و از اين پس تأمين اجتماعي دخالتي در نحوه پرداخت اين وام نخواهد داشت.
وي تنها رابطه ميان تأمين اجتماعي و بانك رفاه را در زمينه پرداخت وام مسكن استعلام از اين سازمان جهت احراز هويت مستمري بگير خوانده و گفت: ما به استعلام هاي بانك رفاه مبني بر اينكه شخص درخواست كننده وام مستمري بگير سازمان تأمين اجتماعي هست يا نه، پاسخ خواهيم داد و در برابر ساير ضوابط، بانك پاسخگو خواهد بود.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر :
كشورهاي اسلامي مي توانند
مواد مخدر و تروريسم را كاهش دهند
گروه اجتماعي - فدا حسين مالكي دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع سفراي كشورهاي اسلامي گفت: كشورهاي اسلامي مي توانند با وحدت و همدلي مواد مخدر و تروريسم را كاهش دهند.
مالكي گفت: جهان به سمت گسترش توليد و مصرف مواد مخدر و ترويج جرايم سازمان يافته و تقويت تروريسم پيش مي رود كه ريشه در نابرابري، بي عدالتي ، فقر و گسترش بي بندو باري و فساد گسترده اخلاقي در جهان دارد.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مبارزه جمهوري اسلامي ايران با مواد مخدر افزود: ما آمادگي داريم تجربيات خود را در زمينه مقابله ، درمان و پيشگيري در اختيار كشورهاي اسلامي قرار دهيم. مالكي گفت: ما رسماً از مقامات ارشد كشورهاي اسلامي دعوت مي كنيم از مرزهاي شرقي جمهوري اسلامي ايران بازديد و با اقدامات موثر كشور ما در جلوگيري از قاچاق موادمخدر آشنا شوند.
الزواوي سفير فلسطين نيز در اين مراسم روز قدس را گرامي داشت و از ابتكار جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه قدرداني كرد و افزود: مسلمانان همه يك پيامبر دارند و رنج همه ما در افغانستان ، لبنان ، فلسطين و عراق يكي است .وي گفت: ما به شهداي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر اداي احترام مي كنيم.

احداث 5 سرپناه و ارايه خدمات در مراكز گذري به معتادان
ايسنا: مديركل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اختصاص 13ميليارد تومان از اعتبار سال اول طرح جامع ساماندهي، درمان و كاهش آسيب معتادان گفت: سهم كاهش آسيب معتادان پرخطر تزريقي از اين رقم 70 و درمان 30?درصد خواهد بود.
صفاتيان با اعلام رشد بيش از 4 برابري بودجه درمان و كاهش آسيب معتادان و پذيرش تمام برنامه هاي طرح جامع ساماندهي، درمان و كاهش آسيب معتادان در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اين اساس در طرح فوق تمامي برنامه هاي علمي و رسمي شده در دنيا نظير مراكز DIC يا گذري، برنامه Outreach، كلينيك مثلثي، متادون نگهدارنده (MMT)، پايگاههاي ديده ور، مراكز TC و خود معرف، آموزش معتادان، پرسنل سيستم درماني پذيرفته شد.
وي در ادامه درمان در حوزه هاي روستايي، ارايه خدمات روان درماني به معتادان، سم زدايي، درمان نگهدارنده به ويژه در زندانها، آموزش پرسنل نيروي انتظامي و حرفه آموزي معتادان بهبود يافته را از جمله موارد طرح جامع ساماندهي،  درمان و كاهش آسيب معتادان بيان و اظهار كرد: بر اين اساس تعداد مراكز گذري از 40 به 180، مراكز متادون درماني دولتي از 30 به 130، Outreach از 80 به 242 و سرپناهها از 3 به 8 مركز با اولويت مناطق جنوبي پايتخت به جهت جمعيت موجود افزايش خواهد يافت.

25 هزار پزشك و پيراپزشك جوان امسال
مشغول به كار مي شوند
فارس: مشاور وزير بهداشت و سرپرست دفتر كارآفريني وزارت بهداشت اعلام كرد: با اجرايي شدن طرح جامع كارآفريني وزارت بهداشت امسال حدود 25 هزار پزشك و پيراپزشك به صورت خصوصي و تعاوني مشغول به كار مي شوند.
غضنفر ميرزابيگي افزود: در دولت نهم استراتژي كارآفريني فارغ التحصيلان دانشگاه ها در كنار استخدام هاي دولتي به عنوان يك استراتژي مهم و اولويت دار در همه دستگاه ها مورد توجه قرار گرفته است كه در اين رويكرد جديد در واقع به مديريت فرصت ها به جاي مديريت منابع توجه مي شود.
ميرزابيگي ادامه داد: اين مشاغل طيف گسترده اي از فعاليت هاي خدماتي در نظام سلامت است كه مي تواند در منزل، ناوگان هاي مسافري، هتل ها، مناطق گردشگري، توريسم درماني و احداث بيمارستان ها و درمانگاه هاي كوچك در قالب خصوصي و تعاوني باشد.
وي گفت: براي اجراي اين برنامه ها دفاتر كارآفريني در همه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ايجاد شده و در مجموع 181ميليارد تومان اعتبار براي اجراي آنها در نظر گرفته شده است كه در نيمه اول امسال 61 ميليارد و۸۰۰?ميليون تومان آن به صورت تسهيلات استاني براي ايجاد 10 هزار و 157 شغل تخصيص داده شده است كه حدود 40درصد كارآفرينان در اين بخش تاكنون وام خود را از بانك هاي عامل دريافت كرده اند.
سرپرست دفتر كارآفريني وزارت بهداشت افزود: علاوه بر آن با توافقنامه اي كه با صندوق مهر رضا امضا كرده ايم، 10ميليارد تومان اعتبار نيز از اين صندوق براي اجراي طرح هاي كارآفريني در نظام سلامت اختصاص يافته است كه بر اساس آيين نامه، اجراي آن به صورت وام از 3ميليون تا 30 ميليون به متقاضيان پزشك و پيراپزشك پرداخت مي شود، اين وام ها بدون سود است و كارمزد آن 4 درصد است كه پس از يك تنفس يكساله در طول 5 سال بايد بازپرداخت شود.
وي گفت: اقدام ديگري كه در طرح جامع كارآفريني وزارت بهداشت پيش بيني شده است اجراي ماده 87 قانون برنامه توسعه چهارم كشور مبني بر فعاليت در زمينه صدور كالا و خدمات به خارج از كشور است كه در صورتي كه توجيه اقتصادي و فني آن احراز شود در زمينه هاي مختلفي از جمله تجهيزات پزشكي، صدور دارو و حتي گياهان دارويي انجام مي شود.

با اجراي برنامه ملي كنترل پيشگيري از سرطان در سال جاري
سرطان هاي شايع در كشور، غربالگري مي شوند
گروه اجتماعي- با اجراي طرح جامع كنترل سرطان در كشور و انجام اقدامات پيشگيرانه مي توان سرطان هاي شايع معده، سينه، روده بزرگ، مثانه و پروستات را شناسايي كرد و ابتلاء سالانه 70 هزار مورد حال حاضر را به 20 هزار مورد كاهش داد.
به گزارش همشهري، كنترل استفاده بيش از حد مجاز از نيتريت به عنوان نگهدارنده در مواد غذايي كه يك عامل قطعي سرطان زا به شمار مي رود همچنين شيوع مصرف سيگار، اصلاح الگوي تغذيه و مواجهه با مواد سرطان زا در محيط و مشاغل مثل آلودگي هوا، به تنهايي خارج از توان وزارت بهداشت است و تمامي سازمان ها و وزارتخانه هاي ذيربط را در مشاركت و اجراي طرح و كاهش اين عوامل خطرساز سهيم مي كند.يكي از چالش هاي اين طرح، رها كردن بيماران سرطاني از مقطعي به بعد است كه از تحت نظارت خارج مي شوند و عليرغم صرف ميلياردها ريال هزينه اغلب پس از درمان نسبي به حال خود واگذار شده و به طور كامل از جامعه منفك مي شوند.رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با اعلام اين كه بر اساس برآورد كشوري سالانه 70 هزار سرطان با 30 هزار مرگ ناشي از آن در كشور به وقوع مي پيوندد، به ايسنا، گفت: بيش از 20 هزار از موارد سرطان كشور با اقدامات مداخله اي قابل پيشگيري است. سيد محسن موسوي ادامه داد: به دليل مراجعه ديرهنگام و تأخيراتي كه به هنگام تشخيص و درمان در سيستم بهداشتي و در مراكز درماني بخش جراحي،  راديولوژي و شيمي درماني به وقوع مي پيوندد باعث شده تا بقاي سرطان در ايران پايين تر از كشورهاي توسعه يافته باشد.
وي ميزان بقاي 60 تا 70 درصد موارد سرطان پستان در ايران را 5 ساله عنوان كرد و يادآور شد: حال آن كه اين شاخص در كشورهاي توسعه يافته بالاي 90 تا 95 درصد است. رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت از اجراي برنامه ملي كنترل پيشگيري سرطان از ابتداي سال 85 خبر داد و گفت: نخستين قدم براي كنترل سرطان، ثبت موارد جديد سرطان بود كه از 2 دهه پيش آغاز و در اولين گزارش آماري ارايه شده از سرطان در سال 82?، 7 هزار و در سال 83?، 47 هزار مورد جديد سرطان به ثبت رسيد. وي در خصوص برنامه ملي كنترل سرطان توضيح داد: اين برنامه روي 4 محور اصلي آموزش و ارتقاي سطح آگاهي مردم كه در جهت كاهش مواجهات شغلي و كنترل دخانيات، تشخيص زود هنگام و غربالگري، درمان مؤثر سرطان و ارايه خدمات مراقبتي و يا درمان هاي نگهدارنده است بنيان نهاده شده كه فقدان هر يك از اين 4 محور برنامه كنترل سرطان را (Cacer Cotrol Program) را با مشكل مواجه مي كند.
رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با بيان اين كه بسياري از عوامل خطر سرطان و بيماري هاي قلبي مشترك هستند،  در ادامه تصريح كرد:   لذا چنانچه 5 سال پس از آغاز برنامه كنترل سرطان در كشور شاهد كاهش چشمگير بروز بيماري هاي قلبي - عروقي شويم مي توان به اجراي موفق اين برنامه اميدوار بود، چرا كه اين برنامه ديربازده و پس از 10 سال نتيجه بخش است.
تكميل بيمه روستاييان با 600 ميليارد تومان در سال آينده
فارس: سرپرست وزارت رفاه و تأمين اجتماعي گفت: پوشش بيمه اجتماعي 5/3 ميليون روستايي با تصويب بودجه حدود 600 ميليارد تومان از سوي مجلس تا سال آينده كامل مي شود.
علي يوسف پور افزود: خوشبختانه در سال 85 مجلس بودجه خوبي را در اختيار صندوق بيمه روستاييان و عشاير قرار داد، به طوري كه نسبت به سال گذشته اين بودجه حدود 5/5 برابر افزايش داشت و رقم 160 ميليارد تومان براي اين امر اختصاص يافت. وي در ادامه گفت: طبق برآوردهايي كه صندوق بيمه روستاييان و عشاير داشته است اگر سال آينده رقم 600 ميليارد تومان اختصاص داده شود پوشش بيمه اجتماعي در روستاها تا سال 86 كامل مي شود. در حال حاضر بيش از 250 هزار خانوار روستايي و عشاير تحت پوشش بيمه اجتماعي روستاييان كه شامل تعهدات پيري، از كارافتادگي و بازماندگان است قرار گرفته اند كه تاپايان سال به 920 هزار خانوار مي رسد و در حال حاضر 2 هزار و 262 كارگزاري بيمه روستاييان در كشور فعال شده است كه به زودي به 2 هزار و 600 كارگزاري خواهد رسيد.

با مردم
طرح زيرگذر را تكميل كنيد
در خيابان خليج، تقاطع جاده قديم كرج، از حدود چهار سال پيش عمليات احداث يك زيرگذر آغاز شده است كه پس از مدتي به صورت نيمه كاره رها شده است.
آقاي علي پور تهران
جويندگان كار
با به پايان رسيدن پروژه سد كارون 3 در شهرستان ايذه، حدود سه هزار نفر كه در احداث طرح شركت داشتند، بيكار شده اند.براي جلوگيري از بيكاري اين نيروها، بهتر است طرح هاي جايگزين نيز به اجرا درآيد و اشتغال موقت نباشد.
خانم حسين زاده ايذه
درخواست حفظ طبيعت و اكسيژن تهران
از شهران تا فرحزاد كه سال ها قبل به عنوان منطقه فضاي سبز اعلام شده بود، به مناطق مسكوني و تجاري تبديل شده است. از مسئولان، خواهشمند است بيشتر به فكر فضاي طبيعي و اكسيژن تهران باشند و اجازه ندهند هر نهاد يا سازماني با ازبين بردن طبيعت، ساخت وساز در آن انجام دهد.
آقاي حسن ملك- تهران
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
تغيير كاربري در منطقه مسكوني
@ تغيير كاربري از مسكوني به تجاري در مجتمع هاي مسكوني، اگر به اشغال مداوم پاركينگ توسط مراجعان يك واحد تجاري منجر شود، مغاير با قوانين است. ما ساكنان يك مجتمع مسكوني با چنين معضلي در خيابان هويزه غربي مواجه و از شهرداري خواستار رسيدگي هستيم.
مهدي محمدي- تهران
نبود علامت هشداردهنده
@ در جاده آبسرد- دماوند، قسمتي از آسفالت جاده بريده شده و هيچ گونه علامت هشداردهنده اي نيز در اين محل نصب نشده است كه خطرات بسياري براي رانندگان در پي دارد.
ناصر اولنج- دماوند

پاسخ مسئولان
تعمير پل ستارخان آغاز شده است
احتراماً، در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم آن روزنامه طي مورخ
۷ ‎/۶  / ۸۵ با عنوان دست انداز در پل ستارخان به اطلاع مي رساند: در بررسي هاي به عمل آمده از پل ستارخان، وجود مشكل در محل اعلام شده محرز گرديد، لذا پس از ابلاغ مراتب و پيگيري، نهايتاً مجوز انسداد مقطعي به منظور فعاليت شبانه از مورخ 15/7/85 به مدت 15روز اخذ شده كه اقدام لازم در خصوص رفع مشكل آغاز گرديده است.
روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران
به مالك ابلاغ شد
احتراماً، عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ 8/7/85 در ستون مردمي در خصوص مشكلات گودبرداري نيمه كاره به اطلاع مي رساند باتوجه به آنكه عمليات ساختماني ملك نامبرده مدتي تعطيل مي باشد، لذا اخطار شروع عمليات طي نامه شماره 2398 به تاريخ 12/7/85 صادر و به مالك ابلاغ شده است.
روابط عمومي شهرداري منطقه۷تهران

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |
|   حوادث    |    بين الملل    |    فرهنگ و آموزش    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    سلامت    |
|   شهري    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |