يكشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۵ - Oct 22, 2006
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران
دورخيز براي رسيدن به صدر
عكس: مجتبي جانبخش
004293.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: استقلال در آخرين بازي از هفته ششم با يك پيروزي خفيف مقابل ملوان دوباره به صدر جدول رسيد تا همچنان به عنوان تيم مدافع عنوان قهرماني ،بازي هاي ليگ برتر را دنبال كند.
البته اين موقعيت استقلال امروز از سوي تيم هاي پرسپوليس، سپاهان و ابومسلم تهديد مي شود. اين تيم ها ده امتيازي هستند و در صورت پيروزي در ديدارهاي عقب افتاده خود كه امروز برگزارمي شود شانس صدرنشيني را دارند.تيم هاي سپاهان و پرسپوليس ديدار معوقه خود از هفته سوم را در فولاد شهر برگزار مي كنند. در اهواز استقلال اين شهر ديدار عقب افتاده از هفته پنجم خود با ابومسلم را انجام مي دهد.قرار بود امروز تيم هاي فجر سپاسي شيراز و پاس تهران 18 دقيقه بازي باقي مانده خود را كه به دليل قطع برق نيمه تمام مانده بود برگزار كنند كه با تصميم هيأت مديره باشگاه فجر سپاسي اين تيم از بازي با پاس انصراف داد. با عدم حضور فجر سپاسي در اين بازي با رأي كميته انضباطي نتيجه اين ديدار سه بر صفر به سود پاس خواهد شد.
تيم پاس در بازي قبلي دو بر صفر از فجر سپاسي شيراز پيش بود كه بازي نيمه تمام ماند و قرار شد دو تيم 18 دقيقه باقي مانده را طبق قانون انجام دهند.
۳۰ روز بعد از شكست
تيم هاي پرسپوليس و سپاهان بعد از گذشت 30 روز از فينال جنجالي جام حذفي كه تبعات آن تا چند روز پيش فوتبال ايران را تحت شعاع قرار داده بود بار ديگر در مقابل هم صف  آرايي مي كنند. اين دو تيم در جدول هم امتياز هستند تنها پرسپوليس به واسطه تفاضل گل بهتر در جاي سوم قرار دارد.
پرسپوليس با آن تيمي كه در نقش جهان مقابل سپاهان قرار گرفت اكنون تفاوت بسياري دارد. فرشيد كريمي دروازه بان اصلي اين تيم به دليل اخراج در بازي با سايپا، كريم باقري و ابراهيم اسدي دو بازيكن كليدي اين تيم نيز به دليل آسيب ديدگي پرسپوليس را در اين بازي همراهي نخواهند كرد. دنيزلي براي جايگزين كردن اين نفرات با مشكلي روبرو نيست. پرسپوليس در هفته هاي اخير با ارائه بازي هاي زيبا و تهاجمي خود را به عنوان يكي از مدعيان اصلي قهرماني در اين فصل معرفي كرده است.
سپاهان سرخوش از رأي كميته انضباطي به سود اين تيم با آرامشي كامل خود را براي ديدار با پرسپوليس آماده مي كند. سپاهان نيز در اين فصل با حضور لوكابوناچيچ به يك تيم مقتدر و شكست ناپذير بدل شده است.
سپاهان با مصدوميت جلال اكبري كاپيتان خود ممكن است او را در اين بازي نداشته باشد. البته حميد شفيعي كه در بازي با ذوب آهن غايب بود امروز در تركيب اصلي لوكا قرار دارد. سيدصالحي ديگر مهاجم سپاهان با پايان يافتن زمان محروميتش به اين بازي مي رسد.
در اهواز تيم استقلال اين شهر ميزبان ابومسلم خراسان است.
تيم اهوازي اگر چه در بازي قبلي مقابل برق شيراز شكست خورد اما موقعيتش در جدول تغيير زيادي نكرد. اگر اين تيم به باختن عادت كند بايد در انتظار روزهاي بدي براي استقلال اهواز بود. اين تيم در حال حاضر با 8 امتياز در مكان هفتم جدول قرار دارد.ابومسلم در نمودار ليگ سير صعودي داشته و قطعاً حريف آساني براي اهوازي ها نخواهد بود. ابومسلم خوب مي داند در صورت تساوي احتمالي تيم هاي پرسپوليس و سپاهان و پيروزي با تفاضل 2 گل مقابل تيم اهوازي آنها به صدر جدول مي رسند.
برنامه بازي هاي امروز ليگ برتر
ساعت 00/20 استقلال اهواز ابومسلم (تختي اهواز)
ساعت 00/20 سپاهان پرسپوليس (فولاد شهر)

توقف تيم فوتبال پيشكسوتان استقلال در جشن مهر
ايسنا: تيم فوتبال منتخب پيشكسوتان باشگاه استقلال در رقابت هاي فوتبال جشن مهر متوقف شد.در ادامه رقابت هاي فوتبال اين جشن ابتدا تيم هاي سازمان تربيت بدني و صدا و سيما به مصاف هم رفتند كه در اين ديدار تيم صدا و سيما با نتيجه 6 بر 3 حريف خود را شكست داد.در دومين ديدار نيز تيم فوتبال منتخب پيشكسوتان باشگاه استقلال با نتيجه 2 بر 2 برابر تيم منتخب هنرمندان متوقف شد. اين مراسم از سوي صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش كشور برگزار مي شود.

حضور تيم ملي زنان سنگنورد در رقابتهاي قهرماني آسيا
گروه ورزشي به منظور شركت در رقابتهاي سنگنوردي قهرماني آسيا، اردوي انتخابي تيم ملي سنگنوردي بانوان داير شد.
پس از برگزاري رقابتهاي انتخابي، سه سنگنورد زن براي شركت در رقابتهاي قهرماني آسيا انتخاب شدند. بهاره مرادي، فاطمه سليماني از همدان و الناز ركابي از زنجان نفرات انتخاب شده براي اعزام هستند. اردوي زنان سنگنورد تا 4 آبان ماه ادامه خواهد يافت.

نگاه
يك بام و دو هوا
گروه ورزشي منصور مهديزاده رئيس كميته فني فدراسيون كشتي از انتخاب قطعي 3 كشتي گير براي حضور در تيم ملي كشتي آزاد سخن گفته و ياد آور شده است كه در 4 وزن ديگر از ميان نفرات آماده حاضر در اردوي ملي پوشان انتخاب خواهند شد. با استناد به گفته مهديزاده كه اعلام كرده است در هر وزن تنها دو كشتي گير به كميته برگزاري بازي هاي آسيايي دوحه معرفي شده اند، حال چگونه در وزني كه مثلاً 5 كشتي گير در حال حاضر در اردو هستند مي توان به طور يكسان شانس انتخاب شدن را به همه مدعيان داد!؟
بهتر اين است كه هر چه زودتر اسامي كامل ملي پوشان كشتي اعلام شود تا همگان تكليف خود را بدانند. اين گونه يك بام و دو هوا عمل كردن در انتهاي كار خيلي ها را ناراضي مي كند و مناسب رفتار پهلواني نيست.

بانوان بدمينتون باز در رقابت هاي جهاني هند
گروه ورزشي براي شركت در رقابت هاي بين المللي هندوستان مسابقات انتخابي تيم ملي بدمينتون بانوان برگزار شد. به گزارش فدراسيون بدمينتون، اين مسابقات با حضور چهار بدمينتون باز زن برگزار شد كه بهناز پيرزمان بين بر سكوي اول ايستاد. نفرات دوم تا چهارم به ترتيب نكيسا سلطاني، نگين اميري پور و سحر زمانيان اعلام شدند. گفتني است مسابقات بين المللي بدمينتون هندوستان آبان ماه برگزار خواهد شد.

تركيب نهايي تكواندو در دوحه قطر
گروه ورزشي تركيب نهايي تيم ملي تكواندوي ايران براي حضور در بازيهاي آسيايي دوحه اعلام شد. دبير فدراسيون تكواندو در گفتگو با سايت خبري سازمان تربيت بدني اين نفرات را به شرح زير اعلام كرد.
وزن دوم: بهزاد خداداد
وزن چهارم: عليرضا نصر آزاداني
وزن پنجم: هادي ساعي
وزن ششم: مهدي بي باك
وزن هفتم: يوسف كرمي
وزن هشتم: مهدي نوايي

پيروزي تيم ملي واليبال بر قهرمان باشگاههاي صربستان
004290.jpg
گروه ورزشي تيم ملي واليبال ايران نخستين بازي از چهار بازي تداركاتي با قهرمان باشگاه هاي صربستان را 3 بر يك به سود خود به پايان برد. ويوودينا در بازي نخست خود نشاني از واليبال قدرتي صربستان را نداشت، شايد هم خستگي سفر باعث شد تا اين تيم نتواند در قالب يك حريف جدي ظاهر شود. قضاوت بهتر را بايد به روزهاي آينده سپرد وليكن نبود ملي پوشان اين تيم را هم نبايد ناديده گرفت.تيم ملي ايران در بازي اول با همان نفراتي بازي كرد كه به جز يكي دو تن حضورشان در تركيب اصلي قطعي به نظر مي رسد.پيمان اكبري، محمد تركاشوند، اميرحسيني، عليرضا نادي، محمد منصوري و سيدمهدي بازارگرد به همراه فرهاد ظريف تركيب اوليه تيم ايران را تشكيل مي دادند. محمد شريعتي و محسن عندليب هم به هنگام حضور امير حسيني در جلوي تور به عنوان دو بازيكن تعويضي براي تقويت دفاع روي تور به ميدان رفتند.در لحظات پاياني گيم سوم نيز آرش صادقياني جانشين محمد تركاشوند شده بود. به نظر مي رسد كه كياچ براي برطرف كردن ابهامات در بازي هاي آينده بيشتر از وجود بازيكنان ذخيره استفاده كند. بازي سوم دو تيم نيز امشب ساعت 20 برگزار مي شود.

با دعوت از 11 وزنه بردار
حيات تازه اي در وزنه برداري آغاز مي شود
گروه ورزشي در شرايطي كه هنوز مشخص نيست سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك چه تصميمي در رابطه با پرداخت جريمه 400 هزار دلاري فدراسيون وزنه برداري ايران به فدراسيون جهاني اين رشته دارند، ديروز در نشست مسئولان فدراسيون وزنه برداري و كادر فني جديد تيم ملي اعلام شد كه 11 وزنه بردار براي حضور در اردوي تيم ملي برگزيده شده اند تا از چند روز ديگر تمرينات خود براي حضور در بازيهاي آسيايي دوحه را آغاز كنند.
اسامي اين 11 وزنه بردار كه قرار است زير نظر علي پاكيزه جم و مسعود قاسمي به عنوان سرمربي و مربي تمرين كنند عبارتند از:مرتضي رضاييان در 62 كيلوگرم، علي پروانه و مهدي پانزوان در 69 كيلوگرم، محمود اسمعيل زاده و محمد علي فلاحتي نژاد در 77 كيلوگرم، شهروز قرباني در 85 كيلوگرم، محسن بيرانوند در 94 كيلوگرم، حامد منصوري، كوروش باقري و اصغر ابراهيمي در 105 كيلوگرم و حسين رضازاده در 105+ كيلوگرم.تحولات صورت گرفته اخير مي تواند نشان دهنده اين مسئله باشد كه مسئولين عاليرتبه ورزش ظاهرا تمايل به پرداخت جريمه و حضور تيم ملي وزنه برداري در بازيهاي آسيايي دوحه دارند كه اين خود مي تواند نشانه عمق دورانديشي آنها نسبت به رشد و توسعه اين ورزش در كشور باشد. ما قبلا هم نوشته بوديم كه دوپينگ 9 وزنه بردار و اشكالات كوچك در مديريت اين ورزش نبايد ريشه وزنه برداري را خشك كند و عاقلانه ترين عمل هم اين است كه گروهي تازه و مصمم دوباره حيات تازه اي به آن بخشيده و از اعتبار و موجوديت تاريخي آن دفاع نمايند.

خبرهاي فوتبال جهان
چلسي، علاقه مند به جذب بوفون
004287.jpg
پس از مصدوميت پيتر چك، دروازه بان اصلي چلسي در ليگ برتر انگليس و ماهها دوري از ميادين، سران اين تيم نسبت به جذب جان لوئيجي بوفون دروازه بان تيم ملي ايتاليا اظهار تمايل كرده اند.بوفون با وجود سقوط اجباري يوونتوس به سري B، تاكنون به اين باشگاه وفادار مانده است. وي در تورين تا سال 2010 قرارداد دارد. اگر چلسي بتواند در ماه ژانويه او را به خدمت بگيرد، مي تواند از اين دروازه بان در بازيهاي ليگ قهرمانان اروپا نيز استفاده كند.از آنجايي كه كوديچيني، دروازه بان دوم چلسي نيز آسيب ديده است، اين تيم در ديدار مقابل بارسلون دروازه بان سوم خود، هيلاريو را درون دروازه جاي داد.
رئال بارسلون، نبرد ستاره ها
004284.jpg
امشب از هفته هفتم رقابتهاي باشگاهي اسپانيا، لاليگا و در مهمترين ديدار، تيم پرستاره رئال مادريد ركورددار قهرماني اسپانيا ميزبان بارسلونا تيم اول جدول رده    بندي ليگ خواهد بود. رئالي ها پس از پيروزي 4 بر 1 بر استه اوا بخارست در ليگ قهرمانان اروپا، خود را در موقعيتي بسيار مطلوب تر از حريف ديده و با وجود عدم حضور رونالدو به دليل محروميت پيروزي را از آن خود مي دانند. كاناوارو مدافع اين تيم گفته است: بايد از ابتدا نشان دهيم كه ما بهترينيم . رئيس باشگاه، كالدرون نيز اظهار داشته است: ما بهترين بازيكنان دنيا را داريم. و مياتوويچ نيز گفته كه ما از بارسلونا بهتر هستيم.اين در حالي است كه بارسلون در آخرين ديدار خود در ليگ قهرمانان، يك بر صفر مغلوب چلسي شده است، ضمن اينكه اين تيم ساموئل اتوئو را به دليل مصدوميت در اختيار نداشته و رونالدينيو نيز در شرايط ايده آل به سر نمي برد.

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |
|   حوادث    |    بين الملل    |    فرهنگ و آموزش    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    سلامت    |
|   شهري    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |