دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۹ - Oct 30, 2006
رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
در طلب دنيا معتدل باشيد و حرص نزنيد، زيرا به هر كس هر چه قسمت اوست مي رسد.
(سنن ابن ماجه، كتاب التجارات، ح 2133)
امروز با حافظ
وز شما پنهان نشايد كرد سر مي فروش
دوش با من گفت پنهان كارداني تيزهوش
سخت مي گيرد جهان بر مردمان سخت كوش
گفت آسان گير بر خود كارها كز روي طبع
آب و هوا
005058.jpg

عكس روز
005067.jpg
عكس: رويترز / رينهارد كراس
ده ها هزار شهروند چيني كه آمادگي خود را براي مشاركت داوطلبانه در بازي هاي المپيك سال 2008 اعلام كرده اند، روز گذشته در جشنواره پكن، شهر لبخند شركت كردند. دولت چين از مردم شهر پكن خواسته تا در زمان برگزاري رقابت هاي المپيك در حين مواجهه با افراد خارجي لبخند بزنند. ديروز اين داوطلبان لبخند زدن را روي ديوار چين تمرين كردند.

در شهر چه خبر
كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابراتي حافظ، شهيد حكمت شعار، شهيد سعادتمند، شهيد خوشقدم، الغدير و شهيد بهشتي آغاز شد. با اجراي اين عمليات، ارتباط تلفني مشترك هاي مركز مخابرات حافظ با پيش شماره هاي 6670 تا 6676 در محدوده خيابان هاي نوفل لوشاتو، جمهوري، گوهرشاد، بابي ساندز و در مركز شهيد حكمت شعار پيش شماره هاي 7720 تا 7722، 7749، 7780، 7744، 7745، 7727 در محدوده خيابان هاي سروش 14، سروش 13، والاييان، سروش 10، سراج و سروش اصلي همچنين در مركز مخابرات شهيد سعادتمند پيش شماره هاي 4420 تا 4426 در محدوده خيابان هاي الوند 10، نامداري، شهيد ابراهيمي و بزرگراه يادگار امام دچار اختلال هستند. علاوه بر اين در مركز مخابرات شهيد خوشقدم ارتباط تلفني پيش شماره هاي 5582 در محدوده خيابان هاي رحمان، ايمان، بخشايش و كاووسي و در مركز مخابرات الغدير پيش شماره هاي 3330 تا 3303 و 3368 تا 3373 در محدوده اتوبان شهيد محلاتي، اتوبان امام علي و خيابان تكيه اكبرآبادي به علاوه پيش شماره هاي 8840 تا 8845 در مركز مخابراتي شهيد بهشتي با اختلال همراه است.

نحوه انتقال سيم كارت
سيم كارت هاي 150 هزار توماني كه معلوم نيست در آينده نيز با همين قيمت توزيع شوند قابليت نقل و انتقال دارند. بر اين اساس نقل و انتقال سيم كارت هاي ايرانسل با پرداخت 8 هزار و 500 تومان در همان مركز خريد انجام مي شود. خريدار و فروشنده سيم كارت با همراه داشتن برگه اي كه به عنوان سند دريافت كرده در محل خريد حاضر شده و مراحل واگذاري را طي مي كنند. گويا همين مراحل در آينده اي نزديك به صورت آنلاين و ظرف 48 ساعت صورت مي گيرد.

مهلت پرداخت قبوض
شركت ارتباطات سيار مهلت پرداخت قبوض كاركرد تلفن همراه مشتركان خود را دوباره و تا پايان وقت اداري روز پنج شنبه 11 آبان ماه تمديد كرد. مهلت پرداخت قبوض كاركرد تلفن همراه كه پيش از اين به دليل اعلام تعطيلات عيد فطر تا 7 آبان ماه جاري تمديد شده بود، در راستاي ايجاد تسهيلات بيشتر براي مشتركان تلفن همراه تا 11 آبان ماه تمديد شد.

تبريك اسكناسي
قديم ترها عيدي پدر و مادربزرگ ها به نوه ها و نتيجه ها به چند سكه يك يا دو توماني محدود مي شد اما اين روزها تبريك اعياد گوناگون به وسيله اسكناس هاي ريز و درشت و چاپ هاي زرين و دست نوشته هاي نه چندان كوتاه انجام مي شود. اما بانك مركزي مجدداً به چاپ متن هاي تبريكي بر روي اسكناس ها واكنش نشان داد و از مردم خواست در نگهداري بيشتر از اسكناس ها به عنوان اسناد مالي كشور تلاش كنند.

نمايش لوبي و خلسي
واحد نمايش فرهنگسراي خاوران براي ايجاد فضايي شاد و آموزنده براي كودكان و نوجوانان نمايش لوبي و خلسي را برگزار مي كند. اين نمايش به كارگرداني جعفر مهياري تا 20 آبان ماه در ساعت هاي 9 و 10 و 11 و 14 و 15 ويژه مدارس اجرا مي شود. نمايش لوبي و خلسي داستان روباهي است كه سعي دارد تا خرس كوچولو نمايش را فريب دهد اما... علاقه مندان براي ديدن اين نمايش مي توانند به فرهنگسراي خاوران واقع در ميدان خراسان، خيابان خاوران مراجعه كنند و يا با شماره هاي 5- 33730002 واحد نمايش تماس بگيرند.

بازار
005085.jpg
فصل ترشي آغاز شد
آغاز فصل عرضه سبزيجات مخصوص ترشي به بازار ميوه و سبزي، رنگ و بوي ديگري داده است.
انواع كلم پيچ و كلم برگ، هويج و سبزي هاي برگي حجم زيادي از سبد مصرفي سبزيجات خانوارها را تشكيل داده و اين موضوع موجب بالا كشيدن قيمت برخي از اين اقلام در سطح مغازه ها شده است. با اين وجود اعلام آخرين نرخ اين سبزيجات توسط روابط عمومي سازمان ميادين ميو ه وتره بار به همراه نصب منشور حقوق شهروندي در يك هزار و 500 غرفه شرايط جديدي را به همراه خواهد داشت. غرفه داران با تخطي از مفاد اين منشور به ميزان 5 درصد از اجاره بهاي ماهانه تا تعطيلي غرفه جريمه خواهند شد.

سكه، طلا و ارز
005088.jpg

فرهنگسرا
نقد فيلم در خانه فيلم نور
خانه فيلم نور موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) فردا ساعت 5 بعد ازظهر به نقد و بررسي دو فيلم مستند مهرداد اسكويي مي پردازد. در اين مراسم فيلم هاي خانه مادري ام مرداب و روژگيران به نمايش در مي آيد و سپس طهماسب صلح جو و رضا درستكار به نقد و بررسي اين دو فيلم مي پردازند.

رفتار با نوجوانان
فرهنگسراي سالمند به منظور ارتقاي سطح آگاهي مادران، كارگاه رفتار با نوجوان را برگزار مي كند. در كارگاه رفتار با نوجوان مسائلي همچون، زمينه هاي تربيت در خانواده و نقش آرزوهاي والدين در تربيت، آشنايي با ويژگي هاي دوران بلوغ،  مراحل مختلف رشد در نوجوان و رشد جسمي، ذهني، عاطفي، اجتماعي بررسي مي  شود. اين كارگاه با هدف آموزشهاي صحيح به مادران در زمينه رفتار با نوجوانان روزهاي شنبه از ساعت 10- 8 برگزار مي شود. علاقه مندان براي ثبت نام و يا كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: ميدان امام حسين خيابان 17 شهريور- خيابان خشكبارچي پارك خيام مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 9-33358688 تماس بگيرند.

كارگاه بازي هاي فكري
فرهنگسراي كودك به منظور ارتقاي سطح توانايي علمي كودكان و رشد و آگاهي آنان، كارگاه پرورش خلاقيت با وسايل مازاد برگزار مي كند. در اين كارگاه با استفاده از وسايل زائد مثل پارچه، دكمه... كودكان را وادار به تفكر، دقت در پيرامون و جست وجوگري، خلاقيت و ساختن وسايل مي كند. علاقه مندان و خانواده هاي نونهالان مي توانند هر روز براي ثبت نام در دوره ها از ساعت 8 صبح تا 16 به نشاني: خيابان شريعتي روبه روي سه راه شهيد كلاهدوز (دولت) كوچه امامزاده واحد آموزش فرهنگسراي كودك مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 22003130- 22646912 تماس بگيرند.

ميم مثل مادر
فيلم سينمايي ميم مثل مادر به كارگرداني رسول ملاقلي پور از تاريخ 8 تا 18 آبان ماه در سينما خانوادگي فرهنگسراي خانواده اكران مي شود. در اين فيلم بازيگراني چون جمشيد هاشم پور، گل شيفته فراهاني و شراره دولت آبادي به ايفاي نقش مي پردازند. علاقه مندان براي تماشاي اين فيلم مي توانند در تاريخ ياد شده در سانس هاي 14، 16، 18 و 20 به سينما خانوادگي فرهنگسراي خانواده واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاع بيشتر با شماره تلفن 77814447 تماس بگيرند.

شناخت سرطان هاي شايع بانوان
كانون بانوان فرهنگسراي بهمن با هدف آشنا سازي بانوان با بيماريهاي شايع و افزايش سطح معلومات علمي آنها اقدام به برگزاري كارگاه آموزشي شناخت سرطانهاي شايع بانوان كرده است. اين كارگاه آموزشي با حضور كارشناسان مجرب علم پزشكي به همراه نشست پرسش و پاسخ، امروز از ساعت 10 الي 12 در تالار فرهنگ فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود. بنا بر اين گزارش، حضور براي عموم آزاد و رايگان است. علاقه مندان براي شركت در اين برنامه مي توانند به نشاني ميدان راه آهن،  ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفنهاي 1- 55312300 تماس بگيرند.

سينما
005070.jpg
تقاطع
كارگردان: ابوالحسن داوودي
بازيگران: فاطمه معتمدآريا، بهرام رادان، بيژن امكانيان، مجيد مظفري، باران كوثري
سينماهاي نمايش دهنده: آستارا، آسيا، بهمن 2، دهكده المپيك، عصرجديد، پارس 2، پايتخت
خلاصه داستان: شوهر دكتر مينو رحماني متخصص زنان و زايمان مرده و او در حالي  كه قصد دارد با داريوش ازدواج كند نگران تنها فرزندش امير است، اما با يك تصادف مرگبار روند داستان تغيير مي كند.

تلويزيون
005091.jpg

آلودگي هواي تهران
005061.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
كارمند نمونه
سر برج، دريافتي ايوان پتروف و آلكساندر كوشكين از همه كارمندان بيشتر بود. بعد از ساعت اداري اضافه كاري مي كردند. از فداكاري شان لذت مي بردم. من هم تصميم گرفتم از الگوي آنها پيروي كنم. اما ديدم چپ چپ نگاهم مي كنند. آخرش بعد از پافشاري من ايوان گفت: ببين رفيق، ما دوتا حاضريم سهم اضافه كار تو را بدهيم كه اضافه كار نماني. قبول نكردم. كم كم داوطلب اضافه كاري زياد شد. ديگر اضافه كاري نمي صرفيد. آخرش ايوان بي جنبه قضيه را لو داد. كار به كميته انضباطي كشيد. اعتراف كردند كه روي آخرين شماره كاميون هاي خروجي از انبار شرط بندي مي كردند. نان همه آجر شد.
ياروسلاو ناكيدزه‎/ اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
توصيه براي ازدواج
صوفيه: مسئولان باشگاه فوتبال ليتكس بلغارستان از اوه لين پوپوف بازيكن 19ساله خود خواسته اند تا سال آينده ميلادي حتماً ازدواج كند. با توجه به اينكه پوپوف يك بازيكن بسيار عصبي و بداخلاق است به همين دليل مسئولان اين باشگاه و تيم ملي بلغارستان معتقدند كه ازدواج اين بازيكن مشكلات روحي و رواني اش را حل خواهد كرد. جالب اينكه پوپوف نيز اين پيشنهاد را پذيرفته است.
فروش نشاني اينترنتي جهنم
فلوريدا: نشاني  هاي اينترنتي رند در شبكه جهاني اينترنت بسيار گرانقيمت است. به عنوان مثال چندي پيش آدرس camera.com به ارزش 5/1 ميليون دلار به فروش رسيد. اما چند روزي است كه يك نفر در فلوريدا نشاني hell.com را در شبكه جهاني اينترنت به مزايده گذاشته است. Hell  در زبان انگليسي به معني جهنم است و به همين دليل فروشنده، قيمت پايه يك ميليون دلار را براي اين آدرس در نظر گرفته اما تاكنون هيچ كس حاضر به خريد اين آدرس نشده است.
خدمت ويژه در روز انتخابات
دنور: مكان حوزه هاي اخذ رأي در دنور تغيير خواهد كرد به همين دليل مسئولان بيم آن را دارند كه شهروندان نتوانند نشاني اين حوزه هاي جديد را بيابند. همين موضوع باعث شده تا يك گروه دست به ابتكار تازه اي بزند. قرار است در صبح روز انتخابات بعدي در دنور دو دستگاه خودرو ليموزين رأي دهندگان را از مقابل منزلشان سوار كند و به حوزه رأي گيري برساند. پس از رأي گيري نيز شهروندان به خانه هايشان انتقال داده خواهند شد. البته افرادي كه مايل به استفاده از چنين خدمتي هستند بايد قبلاً آمادگي خود را اعلام كنند. اين سرويس تنها در ساعات اوليه انتخابات عرضه خواهد شد تا اينكه از تراكم در حوزه هاي رأي گيري در ساعات پاياني انتخابات جلوگيري بشود.
سكونت در قبرستان
مانيل: كشور فيليپين صاحب يكي از بيشترين نرخ هاي رشد جمعيت در ميان كشورهاي آسيايي است. در واقع نرخ رشد جمعيت در اين كشور در حدود 36/2درصد است. به عبارتي ديگر هر روز 5400 نوزاد در اين كشور متولد مي شوند. به همين دليل فضاي كافي براي اسكان چنين جمعيتي در اين كشور وجود ندارد. اين معضل در مانيل پايتخت اين كشور بيش از شهرهاي ديگر به چشم مي آيد به گونه اي كه برخي از مهاجران در يكي از قبرستانهاي مركزي شهر اسكان يافته اند. اغلب اين افراد براي كسب درآمد بيشتر خانه خود را در شهرستانها رها كرده و به مانيل مهاجرت كرده اند. جالب اينكه ساكنان قبرستان مي گويند كه از ارواح ترسي ندارند چون معتقدند اين موضوع تنها مربوط به فيلم هاي سينمايي است. آنها همچنين از محل زندگي خود ابراز رضايت كامل مي كنند.
زايمان در تراموا
ورشو: يك زن سوداني در ترامواي شهر ورشو پايتخت لهستان زايمان كرد. اين خانم كه سالها پيش براي تحصيل در رشته پزشكي به لهستان سفر كرده بود در حين بازگشت از محل كار خود احساس درد زايمان كرد و به سرعت داخل ترامو نوزادش را به دنيا آورد. گفته مي شود كه اين كودك قادر خواهد بود براي تمام عمر به صورت رايگان از وسايل حمل و نقل شهري در ورشو استفاده كند.
گوشي الماس
005064.jpg
مسكو: جشنواره ميليونرها كه روز جمعه در شهر مسكو گشايش يافته بود امروز به پايان مي رسد. در اين جشنواره چهارروزه، لوكس و گرانترين كالاها و خدمات جهان به نمايش گذاشته شد. يكي از جذاب ترين بخش هاي اين جشنواره گوشي تلفن همراه با روكش الماس بود. همان گونه كه در تصوير مشخص است، اين گوشي را الماس پوشانده است.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |