دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۹ - Oct 30, 2006
مشتريان زن بانكها، طعمه سارقان جوان بودند
زناني را كه احتمال مي داديم وجه نقد با خود دارند مورد حمله قرار مي داديم
005049.jpg
005046.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: دو جوان كيف قاپ كه در حملات ضربتي خود با تيغ موكت بري، اقدام به سرقت كيف مشتريان زن بانكها مي كردند، در چهل و پنجمين سرقت خود در فرديس به دام افتادند.
به گزارش همشهري، دستگيري جوانان كيف قاپ هنگامي در دستور كار پليس قرار گرفت كه عصر چهارم آبان ،زن جواني كه در فلكه پنجم فرديس از سوي دو موتور سوار مورد حمله قرار گرفته بود به پليس شكايت كرد .
اين زن كه از وقوع اين حادثه بسيار وحشتزده بود، به ماموران گفت : لحظاتي پس از آنكه از خانه ام براي خريد خارج شدم ، دو جوان موتور سوار از پشت به من حمله كرده و با تهديد تيغ موكت بري كيف دستي ام را به سرقت بردند.
با شكايت اين زن ، مأموران به چهره نگاري رايانه اي از سارقان پرداختند و هنگامي كه دريافتند كه آنها دو كيف قاپ جوان هستند كه پيش از اين نيز دست به كيف قاپي هاي ديگري در منطقه زده اند، تحقيقات پليسي براي دستگيري آنها ابعاد گسترده تري يافت. در نخستين مرحله كارآگاهان تمامي محلهايي را كه امكان داشت سارقان در آنجا به طعمه هاي خود حمله كنند تحت كنترلهاي پليسي نامحسوس قرار دادند .
با گذشت يك روز از شكايت اين زن در حالي كه بررسي ها براي يافتن دو جوان كيف قاپ ادامه داشت ، زن شاكي هنگامي كه در ميدان اصلي فرديس در حال خريد بود، به طور اتفاقي سارقان جوان را كه سوار بر همان موتورسيكلت بودند شناسايي كرده و به سرعت موضوع را به پليس اطلاع داد.
هنگامي كه ماموران در محل حاضر شدند توانستند در يك اقدام ضربتي يكي از سارقان به نام سعيد را دستگير كنند.
ما 4 نفر بوديم
با دستگيري سعيد، وي هنگامي كه تحت بازجويي قرار گرفت ، به انجام كيف  قاپي با همدستي سه نفر از دوستانش به نام هاي پيمان، وحيد و علي اعتراف كرد. وي در توضيح سرقتهاي خود گفت : مدتي قبل پس از آنكه از شركت آسفالت  كاري كه در آنجا كار مي كردم اخراج شدم، ديگر نتوانستم كاري پيدا كنم ، پس از دو ماه بيكاري موتورسيكلتي را به صورت اقساط خريدم ، اما وقتي كه نتوانستم اقساط را پرداخت كنم ،با دوستانم نقشه سرقت از مشتريان زن بانكها را طراحي كرديم ، براي ارتكاب سرقت نيز بعد از شناسايي زناني كه احتمال مي داديم با خود وجه نقد دارند آنها را تعقيب كرده و در يك فرصت مناسب به آنها حمله مي كرديم.
سرگرد اسفندياري- رئيس اداره آگاهي فرديس- با اعلام اين خبر گفت: سعيد تاكنون به 45 فقره سرقت و كيف قاپي از زنان در منطقه فرديس اعتراف كرده است كه پس از سرقت كيف  ها آنها را در محل خلوتي در سرآسياب
نگه مي داشتند.
به گفته وي ماموران با توجه به اظهارات متهم دستگير شده ، علاوه بر دستگيري علي - متهم ديگر پرونده - 33 كيف زنانه را از مخفيگاه آنها كشف كردند. بر پايه اين گزارش، تاكنون 3 شاكي با حضور در اداره آگاهي متهمان را شناسايي كرده اند. همچنين متهمان با قرار در بازداشت به سر مي    برند تا تحقيقات تكميلي در اين خصوص صورت گيرد.

حوادث كوتاه
باربر سارق در بازار به دام افتاد
باربر سارق كه دست به سرقت محموله پوشاك يك تاجر تهراني در بازار پايتخت زده بود از سوي ماموران پليس آگاهي تهران دستگير شد.
ظهر 28 بهمن ماه 83  ، يك تاجر تهراني پس از خريد دو ميليون و 500 هزار تومان پوشاك از بازار تهران، از يك باربر خواست اجناس خريداري شده را به خيابان 15خرداد انتقال دهد.
باربر جوان پس از انتقال محموله پوشاك به چرخ دستي اش در بازار شروع به حركت كرد و دقايقي بعد با سوء استفاده از شلوغي بازار در ميان جمعيت گم شد و محموله پوشاك را به سرقت برد. با اعلام شكايت تاجر تهراني تحقيقات پليس براي دستگيري باربر جوان آغاز شد تا اينكه با گذشت حدود دو سال از ماجرا، اواخر مهر ماه امسال مرد تاجر هنگام تردد در بازار تهران سارق اجناس خود را در حال باربري شناسايي كرد. با اطلاع ماجرا به پليس، ماموران وارد عمل شده و سارق جوان را دستگير كردند. به گفته سرهنگ سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران سارق 23 ساله كه مهدي نام دارد پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت محموله پوشاك اعتراف كرد.

پرونده شكارچي دختران شرق تهران به دادگاه كيفري رفت
005043.jpg
پرونده شكارچي دختران شرق پايتخت صبح ديروز براي محاكمه به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
به گزارش همشهري، اين  جوان 24ساله  كه علي نام دارد پس  از شناسايي  زنان  و دختران  جوان  با انگيزه  انتقام  به  سوي  آنها حمله ور شده  و در كمتر از سه  دقيقه  طعمه هاي  خود را با ضربات چاقو مجروح  مي كرد كه براثر آن 9 زن مجروح و 2 دختر جوان به قتل رسيدند. علي  30 آبان ماه  سال  گذشته  با قتل  دختر 21 ساله اي  در خيابان  گلبرگ  جنايت  زنجيره اي  خود را آغاز كرد. او سپس دومين  قتل  را يك  ماه  پس  از قتل  اول  در روز 30 آذرماه  سال  گذشته  انجام داد و دختر جوان  ديگري  را با ضربات  چاقو از پاي  درآورد. پس از گذشت هفت ماه از قتل اول سرانجام  هنگامي كه  جوان  مهاجم  با گوشي  موبايلي  كه  از آخرين  قرباني  خود به  نام  الهام  ربوده  بود، تماس  برقرار كرد از سوي  ماموران  مورد رديابي  قرار گرفته  و دستگير شد. بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران پس از گرفتن آخرين دفاعيات متهم براي او با اتهام دو فقره قتل عمد و 9 فقره ضرب و جرح عمدي قرار مجرميت صادر كرد كه پرونده براي محاكمه به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

نعلبكي ها بوي ترياك مي داد
مرد جوان هنگامي كه براي فرار از دست پليس 750 گرم ترياك را در بسته هاي فنجان و نعلبكي جاسازي مي كرد، نمي توانست تصور كند همسرش راز او را براي پليس خواهد گشود.
به گزارش همشهري، محمد تورنگ- رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران با اعلام دستگيري مرد جواني به اتهام داشتن مواد مخدر در توضيح ماجرا گفت: ساعت 1 بامداد روز گذشته زن 29 ساله اي به نام آذين به كلانتري 127 نارمك مراجعه كرد و در حالي كه چند گرم ترياك در دست داشت ،مدعي شد همسر او يك فروشنده مواد مخدر است كه 750 گرم ترياك را در فنجان و نعلبكي هايي كه در خانه دارند جاسازي كرده و قصد فروش آنها را دارد. هنگامي كه ماموران پليس با اخذ دستور قضايي به خانه اين زن رفتند و در بازرسي هاي پليسي چندين فنجان و نعلبكي كه ترياك در آن جاسازي شده بود را پيدا كردند ، شوهر زن به نام مجيد را تحت بازجويي قرار دادند. اين مرد وقتي توسط پليس غافلگير شد در بازجويي ها مدعي شد جعبه   ها را به عنوان جعبه فنجان و نعلبكي خريداري كرده و از محتويات آنها خبر نداشته است.

ادعاي عجيب مرد مهاجم
زن برادرم را شيطان كشت!
005082.jpg
گروه حوادث- مرد جواني كه در جنايتي فجيع همسر برادر خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، روز گذشته هنگامي كه در برابر بازپرس اصغرزاده قرار گرفت مدعي شد شيطان عامل اين جنايت بوده است.
بنا بر اين گزارش، اين مرد جوان به نام خسرو در جنايتي مخوف همسر برادر خود به نام مريم را كه پيمانكار آب و فاضلاب استان تهران بود، در آپارتمان مسكوني اش در خيابان جمالزاده با ضربات چاقو مجروح كرد كه زن جوان كه تنها يك ماه از ازدواجش مي گذشت، پس از 8   روز جدال با مرگ سرانجام در روي تخت بيمارستان جان باخت. ظهر روز گذشته جوان 25 ساله پس از آنكه همراه دو افسر نگهبان كلانتري 148 به دادسراي جنايي انتقال يافت و از سوي بازپرس حسين اصغرزاده تحت بازجويي قرار گرفت با خونسردي به سئوالات بازپرس دوم دادسراي جنايي پايتخت پاسخ گفت.
خسرو درخصوص انگيزه قتل مريم به بازپرس اصغرزاده گفت: چند سالي بود كه مريم را مي شناختم، او قبل از اينكه با برادرم ازدواج كند صاحبكار من و برادرم بود و اين مسئله باعث شد مدتي بعد برادرم و او به يكديگر علاقمند شده و ازدواج كنند. ما هيچ اختلاف خانوادگي نداشتيم و خودم هم نمي دانم آن شب چرا به يكباره به عروسمان حمله كردم. در ادامه بازجويي مرد مهاجم در حالي كه شيطان را به عنوان قاتل اصلي اين جنايت معرفي مي كرد گفت: آن شب ديوانه شده بودم، صداي شيطان در گوشم مي پيچيد كه از من مي خواست مريم را بكشم و وقتي به خودم آمدم كه مريم با ضربات چاقو مجروح شده و بر روي زمين افتاده بود، حالا از اتفاقي كه افتاده پشيمانم و از آن روز عذاب وجدان رهايم نمي كند. هنگامي كه قاضي اصغرزاده از او پرسيد آيا داراي سابقه بيماري رواني است متهم به قتل گفت: خير تا كنون سابقه بيماري رواني نداشته ام.
به گفته بازپرس اصغرزاده، خسرو در بازجويي هاي اوليه خود در كلانتري 148 به پليس گفته است: چشم در برابر چشم، آنها يك نفر از ما گرفتند من نيز يكي از آنان را گرفتم ، كه معني اين حرف وي مشخص نيست و به اين دليل دستور تحقيق درباره انگيزه واقعي اين جنايت را براي كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ صادر شده است كه بازجويي ها ادامه دارد. بر پايه اين گزارش، يكي از همسايه هاي ساختمان محل جنايت نيز روز گذشته در توضيح ماجرا به خبرنگار همشهري گفت: آن شب خواب بوديم كه با صداي فريادهاي مريم كه از همسايه ها كمك مي خواست بيدار شديم.
همسرم به سمت در ورودي دويد وقتي در را گشود، مريم خون آلود بر روي زمين افتاده بود و ضارب كه بعداً فهميدم برادر شوهر اوست، درحالي كه چاقويي در دست داشت به ديوار تكيه داده بود، او تا همسرم را ديد به سويش حمله كرد و قصد مجروح كردن همسرم را داشت كه شوهرم به داخل خانه دويد و در خانه را بست، خسرو با چاقو چندين ضربه به در ورودي ما زد كه باعث ترس شديد ما شد و دخترم از آن روز دچار لكنت زبان شده است.

انتقام اشتباهي جوان معتاد از مرد دستفروش
گروه حوادث - جوان معتاد كه مي خواست براي انتقام از دوستش النگوهاي دختر او را به سرقت ببرد، اشتباهاً به سراغ دختر يكي از اقوام خود رفت.
به گزارش همشهري، اين ماجراي عجيب زماني اتفاق افتاد كه جوان معتادي در محله امامزاده قاسم، بر سر خريد يك چاقو با دوست دستفروشش درگير شده و تصميم گرفت براي انتقامجويي النگوي هاي دختر وي را به سرقت ببرد. به همين خاطر به سمت دختر 5 ساله اي رفت و در يك چشم به هم زدن النگوهاي او را به سرقت برد ولي وي نمي دانست اين دختر بچه فرزند يكي از اقوام آنهاست و همين مسأله باعث دستگيري وي خواهد شد. لحظاتي پس از سرقت ماموران كلانتري 122 دربند كه از ماجرا مطلع شده بودند خود را به محل حادثه رسانده و با راهنمايي هاي والدين دختر ، دزد النگوها را دستگير كردند. جوان معتاد پس از انتقال به كلانتري با اعتراف به سرقت از دختر بچه 5 ساله گفت: در حالي كه لحظاتي قبل از سرقت مواد مصرف كرده بودم ، تصور كردم اين دختر فرزند دوستم است و به همين خاطر به طرفش رفتم و النگوهاي او را به سرقت بردم. پس از اعترافات جوان معتاد پرونده او به دادسراي شميران ارسال شده و بازپرس پرونده براي وي به اتهام سرقت قرار مجرميت صادر كرد. به اين ترتيب محاكمه اين مرد در شعبه 1053 دادگاه هاي عمومي و كيفري تهران برگزار شد و قاضي دادگاه او را به تحمل 2 سال و نيم حبس و 20 ضربه تازيانه محكوم كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |