چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۱ - Nov 1, 2006
پوتين در گفت وگو با احمدي نژاد
روسيه از مذاكرات هسته اي با ايران حمايت مي كند
مواضع البرادعي در پرونده هسته اي ايران
005370.jpg
005373.jpg
ايرنا: محمد البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي بار ديگر مواضع دوپهلوي خود را درباره برنامه هسته اي صلح آميز ايران در مجمع عمومي سازمان ملل تكرار كرد و در عين حال از دو طرف مناقشه خواست تا به مذاكرات فرصت بيشتري دهند.
البرادعي كه دوشنبه گذشته گزارش سالانه فعاليت آژانس را به شركت كنندگان در مجمع عمومي سازمان ملل ارائه مي كرد، گفت: هنوز اميدوارم از طريق گفت وگو بين ايران و اروپايي ها شرايطي ايجاد شود كه اجازه دهد به توافق مشروحي برسيم كه از يك طرف به آژانس اجازه دهد به نگراني جامعه بين الملل در مورد صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران جواب دهد و ازطرف ديگر به مساله امنيتي ايران و ساير موارد پاسخ گويد.
البرادعي در ادامه سخنانش افزود: بحث رعايت مفاد پادمان در برنامه هسته اي ايران به مدت بيش از سه سال است كه در دستور كار آژانس بين المللي انرژي اتمي بوده و اخيرا در دستور كار شوراي امنيت نيز قرار گرفته است. وي افزود: روز ??ژوييه سال ????شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه ???? را تصويب كرد كه از ايران مي خواهد تا به آنچه شوراي حكام از ايران خواسته، عمل كند. اين تدابير شامل ادامه كار آژانس با ايران براي روشن سازي تمامي مواردي كه هنوز روشن نشده و تعليق كامل غني سازي اورانيوم و ساير پروژه هاي فرآوري توسط ايران است. وي اظهارداشت: آژانس در اين مرحله قادر نيست صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران را تاييد كند كه البته اين موردي است كه نگراني جدي ايجاد مي كند.
گروه سياسي- ولاديمير پوتين در گفت وگوي تلفني با همتاي ايراني خود تصريح كرد: كشورش از مذاكره در حل پرونده هسته اي ايران حمايت مي كند. رئيس جمهوري روسيه به محمود احمدي نژاد اطمينان داد ترجيح روسيه بر گفت وگو است. خبرگزاري فرانسه با استناد به خبر ارسالي از سوي كرملين گزارش داد پوتين با اين كار به شكاف حاضر در شوراي امنيت سازمان  ملل عمق بيشتري داده و مذاكرات جمعه هفته جاري در نيويورك بر سر پرونده هسته اي ايران و پيش نويس قطعنامه تحريم هاي ايران را به چالش كشيده است.
پوتين و احمدي نژاد همچنين بر روابط دوطرفه تاكيد كردند و خواهان گسترش آن شدند.
وزير خارجه روسيه نيز در آخرين اظهارنظر خود وجود خطر در برنامه هسته اي ايران را رد كرد و مخالفت خود با تحريم را نيز اعلام كرد. در پكن، سخنگوي وزارت خارجه چين نيز نظر همتايان روسي خود را تاييد كرده و موضع چين و روسيه را قاطع خوانده است. شينهوا، خبرگزاري رسمي چين از پكن گزارش داد در آخرين جلسه مطبوعاتي سخنگوي وزارت خارجه چين موضع نهايي چين اعلام شده و اين كشور خواهان برخورد شديد با ايران بر سر پرونده هسته  اي نيست.
اما آمريكا مواضع خود را تغيير نداده و حتي درباره عملكرد نيروگاه هسته اي بوشهر تضمين عيني خواسته است. رويترز گزارش داد شان مك كورمك، سخنگوي وزارت خارجه درباره نيروگاه بوشهر و تعهد روسيه به ساخت و اتمام آن گفت: آمريكا قصد ندارد با اعمال تحريم ها مانع روند تكميل نيروگاه بوشهر توسط روسيه شود اما از طرف ايراني درباره صحت كاركرد صلح آميز اين نيروگاه تضمين عيني مي خواهد. ضمن اين كه اين تضمين ها بايد در چرخه مصرف سوخت و بازگرداندن پسمانده سوخت به روسيه اعمال شود. تا لحظه تنظيم اين گزارش مقامات رسمي كشور به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا واكنشي نشان نداده اند. آمريكا در همين حال مانور خود در خليج فارس را كه به مدت دو روز انجام مي شود از روز گذشته آغاز كرد. هدف اين مانور مقابله با هرگونه استفاده و جابه جايي سلاح هاي كشتار جمعي است. نكته خبري اين كه آمريكا اين مانور را به تنهايي برگزار نكرده و استراليا، بحرين، فرانسه، ايتاليا و انگليس نيز در آن شركت فعال و موثر دارند. قطر و امارات متحده عربي به عنوان ناظر اين رزمايش حضور پيدا كرده و مشاركت فعال ندارند. سخنگوي آمريكايي اين رزمايش در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه تصريح كرد:هدف اين مانور تقويت نيروهاي ائتلاف براي حفظ امنيت منطقه و به ويژه ذخاير نفتي عربستان سعودي است. ژنرال چارلي براون گفت: شوراي همكاري خليج فارس و قطر از اين حركت امنيتي استقبال كرده اند.
هدف آمريكا از انجام اين رزمايش بستن كمربند امنيتي خليج فارس در مقابل حمله هاي تروريستي و هسته اي است كه با استقبال كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس همراه بوده است. اين حركت آمريكا در حالي انجام مي شود كه حركت اين كشور در راستاي بحث بر سر قطعنامه تحريمي ايران با بن بست مواجه شده و مذاكرات جمعه هفته جاري به آينده موكول شده است. جان بولتون سفير آمريكا در شوراي امنيت سازمان  ملل درباره تعويق اين گفت وگوها اظهارنظري نكرده اما به خبرگزاري فرانسه گفته بايد براي كنترل ايران زودتر وارد عمل شد.
ايران همواره اعلام كرده بدون تغيير در دستيابي به فناوري هسته اي به دنبال حق مشروع خود است. خبرگزاري جمهوري اسلامي گزارش داد مهدي دانش يزدي معاون نماينده ايران در سازمان  ملل در نشست مجمع عمومي روز گذشته بار ديگر تصريح كرده ايران حاضر به مذاكره در فضايي بدون تبعيض است. وي گفت: روند خطرناكي در حال شكل گيري است كه خلاف جهان شمولي ان.پي.تي است و با اعمال محدوديت بر كشورهاي عضو اين معاهده، به غير اعضا پاداش داده مي شود.

يادداشت
ريگا در دبي
مهدي فضائلي
در تمام رويارويي ها اعم از اين كه اين رويارويي سياسي باشد يا فرهنگي، اقتصادي و يا نظامي، شناخت دو طرف از يكديگر امري غيرقابل اجتناب است و ترديدي نيست كه اگر اين شناخت وجود نداشته باشد، رويارويي پرهزينه، ناموفق، طولاني و ملال آور خواهد شد و يا حتي راه هاي تفاهم و تعامل موردي محتمل نيز مغفول خواهد ماند.
آمريكا نزديك به سه دهه است رويارويي با انقلاب اسلامي را در رأس برنامه هاي سياست خارجي خود ثبت كرده است و حتي آشكارا از براندازي نظام جمهوري اسلامي سخن رانده و براي آن بودجه هاي علني و سري نيز تصويب كرده است. اين رويارويي در شرايطي ادامه يافته است كه در سيزدهم آبان سال 58، سفارت (بخوانيد جاسوس خانه) اين كشور در ايران به اشغال دانشجويان مسلمان پيرو خط امام(ره) درآمد و از آن پس ارتباط مستقيم آمريكا با ايران به ارتباط غيرمستقيم و با واسطه تغيير وضعيت داد و اين سرآغاز مشكلات عديده اي براي ايالات متحده آمريكا شد؛ مشكلاتي كه دولتمردان اين كشور طي ماه هاي اخير ضمن اذعان به آن، با بهره گرفتن از تجربه دوران جنگ سرد و نحوه رويارويي با شوروي سابق مي خواهند آن  را كاهش دهند.
آمريكا در دهه بيست، به دليل عدم دسترسي  هاي لازم به داخل شوروي و شناخت دقيق و سرصحنه از مردم و دولتمردان اين كشور، ايستگاه ريگا را در كشور لتوني تأسيس كرد. حال نومحافظه كاران حاكم بر اين كشور با نزديك به يك قرن عقب گرد همان شيوه را براي ايران مي خواهند در پيش گيرند.
چندي پيش رايس در گفت وگو با روزنامه وال استريت ژورنال با اشاره به اين سابقه گفت: بخش ويژه اي كه واشنگتن در كنسولگري خود در دبي در خصوص ايران فعال كرده، چيزي شبيه ايستگاه ريگا است. رايس افزود: هدف اين بخش ويژه نظارت بر ايران است، چرا كه واشنگتن بايد توانايي هاي خود را در مورد جمع آوري اطلاعات و منابع اطلاعاتي از ايران بيشتر كند.رايس همچنين تصريح كرد: حدود 26 سال است كه ما در ايران نبوده ايم و اين موضوع به توانايي هاي اطلاعاتي و ديپلماتيك ما خيلي صدمه زده است.نيكلاس برنز دستيار رايس نيز به تازگي در جلسه شوراي روابط خارجي آمريكا در اين باره چنين گفت: چالشي كه هم اكنون ما در خصوص ايران داريم، اين است كه چگونه مي توانيم تحولات داخل ايران را دريابيم. من و رايس طي شش ماه گذشته در خصوص شيوه اي كه آمريكا در دهه بيست در خصوص شوروي به كار برد صحبت كرده ايم. ما در ريگا ايستگاهي راه اندازي كرديم و بهترين ديپلمات هاي (بخوانيد جاسوس ها) خود را در آن قرار داديم و وظيفه آنها برقراري ارتباط با مردم شوروي و درك آنها بود، برنز مي افزايد: حال نيز كه نمي توانيم در ايران سفارت داشته باشيم، در دبي ايستگاه قرن بيست ويكم خود را بنا كرده ايم.
اين عبارات ضمن اين كه مأموريت اصلي به اصطلاح سفارتخانه اين كشور را برملا مي كند، به هر حال از تلاش اين كشور براي پر كردن خلأ مورد اشاره نيز حمايت مي كند. تلاشي كه صرف نظر از امكان به نتيجه رسيدنش، همسايه جنوبي ايران يعني امارات نيز در آن سهيم است و وزارت امور خارجه كشورمان نبايد به سادگي از كنار آن بگذرد. اگرچه امارات بايد بداند روزي هزينه اين همكاري براي براندازي ايران را پرداخت خواهد كرد.
در كنار اين نكته كه آشكارا از عدم شناخت دولت آمريكا نسبت به فضاي داخل ايران، روحيه مردم، توانايي ها و... حكايت مي كند، اقداماتي مانند تلاش براي تحريم ايران يا حتي در حالتي بحراني اقدام نظامي، حداقل رها كردن تير در تاريكي است و دولتمردان اين كشور لازم است قدري تأمل كنند تا ابتدا ديپلمات هاي برجسته شان از ايستگاه دبي اطلاعاتي را درباره ايران به آنها بدهند و آنگاه تصميم بگيرند. بدون ترديد اگر اطلاعات ايستگاه دبي درست تهيه شود و دولتمردان جنگ افروز و زياده خواه آمريكا نيز آنها را به دقت مطالعه كنند اين قبيل اقدامات در دستور كار آنها قرار نخواهد گرفت چراكه ناكارآمدي آن پيشاپيش معلوم است. كافي است حاكمان اين كشور از برج عاج فرود آيند تا واقعيت ها را آن گونه كه هست مشاهده كنند و نه ارز خود ببرند و نه محنت ديگران را موجب شوند

تا انتخابات
* لطف الله فروزنده قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي درباره برخي خبرهاي منتشرشده مبني بر تاثيرگذاري تعدادي شخصيت هاي دولتي بر انتخابات گفت: از كاركردهاي جدي شوراها اين است كه نهادي مابين دولت و مردم است كه مي تواند به درستي درخواست ها و مطالبات مردم را به دولت منتقل نمايد و به همين دليل علمي و عقلي، دولتي شدن شوراها از آسيب هاي جدي اين نهاد مهم محسوب مي شود
.وي افزود: البته ما پيشينه اي كه از دكتر احمدي نژاد سراغ داريم، بر اين باوريم كه وي صاحب منصبان دولتي را از هر گونه دخالت در جهت تاثيرگذاري بر نتيجه انتخابات منع كند.
* عبدالله رمضان زاده قائم مقام دبيركل جبهه مشاركت روز گذشته در يك مصاحبه خبري درباره برنامه هاي ستاد ائتلاف اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات خبرگان نيز گفت: ما در جبهه مشاركت اعلام كرده ايم كه از ليست مجمع روحانيون مبارز حمايت مي كنيم و برنامه مشخصي نداريم.البته شنيده ايم كه نگراني هايي مبني بر عدم شركت مجمع روحانيون مبارز در انتخابات خبرگان وجود دارد.خبرنگاري درمورد اقدامات تخريبي برخي عليه  هاشمي  رفسنجاني سئوال كرد كه وي گفت: جرياني كه شروع كرده به تخريب آقاي هاشمي، متاسفانه قصد حذف تمام نيروهاي انقلاب را دارد.
* حسن بيادي سخنگوي جمعيت آبادگران جوان با بيان اينكه اكسير حفظ موجوديت در عرصه، وحدت است، تصريح كرد: اصول گرايان بايد حول محور ولايت جمع شوند و يك فهرست واحد ارايه كنند.

خانه ملت
حسن سبحاني :دولت و مجلس از نياز آفريني بپرهيزند
گروه سياسي- حسن سبحاني يكي از چهره هاي مطرح اقتصادي مجلس كه همواره مشي معتدل را در رفتار و برخوردهاي سياسي خود در دوره  هاي مختلف حضور در مجلس در پيش گرفته است، مدتي است كه در مصاحبه ها و نطق هاي پيش از دستور خود برخي انتقادات جدي را مطرح مي كند كه در موقع خود داراي اهميت است.
وي روز گذشته در نطقي مفصل به ارزيابي نقش و كاركرد مجلس شوراي اسلامي در ادوار مختلف پرداخت و نهايتاً نتيجه گرفت كه به ادله مختلف مجلس به دليل تزريق برخي ناكارآمدي امكان اداره مطلوب امور خويش را هم ندارد.وي اظهار داشت: اكنون مدت هاست سئوال نمايندگان از وزرا و دغدغه  قانون اساسي به پاسخ حداكثر ده روزه به آنها به منظور قاطعيت در نظارت در سايه روشن تمايلات هيأت رئيسه، دوران عاجزيت از بازخواست و فاتحه خواني بر مرگ اصل هشتاد و هشتم قانون اساسي را تجربه مي كند. نماينده دامغان تأكيد كرد: نگاهي به حجم و اندازه عريضه  نويسي  هاي متداول در مجلس و استدعاي دهها نفري نمايندگان از مقامات كشوري كه بازخواست از آنان را به درخواست از عنايات احتمالي آنان تنزل داده در كنار بي اطلاع  نگه داشتن نمايندگان محترم از مهمات روندهاي سياسي حاكم بر كشور بيانگر آن است كه مجلس با اين كيفيت براي هدايت و مديريت جمهوري اسلامي به اهداف ربع دوم قرن از حيات سياسي اش كفايت نمي كند.
نماينده مردم دامغان با بيان اينكه دولت و مجلس بايد از نيازآفريني براي جامعه پرهيز كنند، در بيان علت آن گفت: مردم در مقايسه نيازهاي القايي با داشته هاي ديگران و در شرايط كمبود امكانات براي تأمين نيازها، احساس ناكامي و سرخوردگي مي كنند.
وي اين مقولات را مقولاتي دانست كه به احساس بي  عدالتي و فقيربودن مي انجامد و در نتيجه آن ارزش هاي ثروتمندان جايگزين ارزش هاي جامعه مي شود و نوعي آشفتگي در جامعه ديني بروز مي يابد.وي با بيان اين كه امروز عوام زدگي از آفات نظام سياسي ماست، تصريح كرد: عوام زدگي از آن جهت كه به عاملان خود فرصت احتمالي حذف رقيب و ماندگاري موقت خود را مي دهد از مصاديق سياست ماكياوليستي است.وي تصريح كرد: مصيبت عظماي ما آن است كه عوام زدگي را مردم گرايي معرفي كرده ايم و در پيامد آن كشور را از زمينه و امكان جراحي در بايسته اي حياتي و اساسي محروم ساخته ايم.
تجمع كارگران براي سومين روز متوالي
تعدادي از كارگران و اعضاي تشكل هاي كارگري روز گذشته براي سومين روز متوالي، مقابل مجلس تجمع كردند.
اين افراد كه به عملكرد كميسيون صنايع و معادن در زمينه اصلاح قانون كار اعتراض داشتند خواستار عدم اصلاح اين قانون شدند.اين اعتراض در حالي با حدود 100 تجمع كننده صورت گرفت كه حميدرضا كاتوزيان نايب رئيس كميسيون صنايع اعلام كرده هيچ گونه پيش نويسي در زمينه قانون كار در كميسيون صنايع در دست بررسي قرار ندارد و تنها يك جريان سياسي، كارگران را عليه دولت و مجلس تحريك مي كند. سيدهاشمي رئيس كميسيون صنايع مجلس در اين زمينه گفت: بحث اخراج كارگران در دستور كار اين كميسيون نبوده و نخواهد بود.
بي توجهي هيأت رئيسه
نماينده شيراز نسبت به بي توجهي هيأت رئيسه به امضاي 170 تن از نمايندگان در خصوص مشكلات ايجاد شده از تغيير ساعت كار بانك ها در جامعه انتقاد كرد.
رودكي در قالب تذكر آيين نامه اي تصريح كرد چرا وقتي شهرداري و نيروي انتظامي اذعان دارند كه اين تصميم در ميزان ترافيك و چرخه اقتصادي تأثيري نداشته است همچنان اين تصميم در كشور ادامه يافته است.
نامه به رئيس جمهوري براي تعطيلات
يك نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: بيش از 80 نماينده مجلس در نامه اي مستقيم به رئيس جمهوري نظرات خود را درباره تعطيلات دو روزه بعد از عيد فطر اعلام كردند.حميد كاتوزيان در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اين كه اين نامه در اختيار هيات رئيسه قرار نخواهد گرفت و مستقيماً براي رئيس جمهوري ارسال خواهد شد، گفت: در اين نامه از رئيس جمهوري خواسته شده درخصوص تعطيلات توجه بيشتري داشته تا ضمن حفظ ضوابط به چرخه اقتصادي كشور لطمه اي وارد نشود.

آخرين وضعيت انتخابات در تهران
نامزدهاي انتخابات شوراها 25 آبان معرفي مي شوند
گروه سياسي ستاد انتخابات كشور پايان كار هيأت هاي نظارت شهرستان و بخش و اعلام نظر نهايي و معرفي نامزدهاي تأييد صلاحيت شده را به فرمانداري و بخشداري ها به منظور معرفي نهايي 25/8/85 اعلام كرد .
ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعيه اي ثبت نام كنندگان در انتخابات سومين دوره شوراي اسلامي كشور را 247 هزار و 138 نفر شامل 24 هزار و 85 نفر مرد و 7 هزار و 53 نفر زن اعلام كرد.
براساس اين اطلاعيه كه پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور آن را منتشر كرد ، تعداد داوطلبان عضويت در شوراهاي اسلامي شهر و روستا در اين دوره نسبت به دوره دوم تعداد 28 هزار و 181 نفر افزايش پيدا كرده است.
ستاد انتخابات كشور در اين اطلاعيه سير مراحل بررسي صلاحيت داوطلبان عضويت در شوراهاي اسلامي شهر و روستا را تشريح كرد.
در بخشي از اطلاعيه ستاد انتخابات با اشاره به آغاز كار استعلام سوابق داوطلبان از مراجع محلي از قبيل اداره اطلاعات، نيروي انتظامي، دادگستري و ثبت احوال به استثناي داوطلبان شوراهاي اسلامي روستا و عشاير كه منوط به نظر هيأت اجرايي بخش است،  تأكيد شده است كه فرصت مراجعه در تاريخ 10/8/85 پايان مي يابد.
اين اطلاعيه مي افزايد : بررسي صلاحيت ها در هيأت هاي اجرايي نيز به تدريج و بلافاصله حداكثر ظرف 7روز پس از دريافت سوابق داوطلبان در جريان است و در تاريخ 17/8/85 خاتمه خواهد يافت.
عبدا... روشن، رئيس ستاد انتخابات استان تهران هم در نشست مطبوعاتي كه پيش از ظهر ديروز برگزار شد و ايسنا خبر آن را منتشر كرد ، با رد انتخاب اعضاي هيأت هاي اجرايي انتخابات در استان تهران از يك جناح سياسي با يادآوري اختياري كه قانون براي فرماندار در اين بخش تعيين كرده است تأكيد كرد : تا جايي كه اطلاع دارم در تركيب هيأت هاي اجرايي از جناح هاي مختلف دعوت شده است
رئيس ستاد انتخابات استان تهران، همچنين اظهار داشت: در انتخابات آتي در استان تهران بيش از  ۶ هزار و  ۲۲۱ شعبه  اخذ رأي تعبيه شده است. البته اين تعداد قطعي نيست زيرا ما مطابق پيش بيني خود از سوابق انتخابات هاي گذشته اين تعداد شعب را پيش بيني كرديم.
وجيه ا... آقا تقي فرماندار تهران هم آخرين روند سه انتخابات پيش رو در تهران را تشريح كرد . وي با اشاره به فعاليت هيأت اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران گفت : نتايج استعلامهاي صورت گرفته از مراجع چهارگانه به محض اعلام هيأت اجرايي در اختيار افكار عمومي قرار مي گيرد .
معاون استاندار تهران در بخش ديگري از سخنانش كه ستاد اطلاع رساني فرمانداري تهران آن را منتشر كرد در خصوص روند انتخابات خبرگان نيز اظهار داشت : منتظر هستيم تا شوراي نگهبان نظر خود را در خصوص داوطلبان انتخابات خبرگان اعلام كند .
آقاتقي تأكيد كرد : بديهي است نتايج به افراد ذي نفع اعلام مي شود تا اين افراد بتوانند برابر اقدام قانوني اقدام نمايند .

ديدارهاي وزير كشور با ميهمانان اجلاس اكو
گروه سياسي - مصطفي پورمحمدي در حاشيه اجلاس وزراي كشور اكو در تهران ،  با وزير كشور آذربايجان و معاون وزير كشور تاجيكستان ديدار كرد .
وزير كشور در ديدار با همتاي آذربايجاني خود تأكيد كرد : ايران و آذربايجان توان و صلاحيت حل مشكلات خودشان را دارند و اجازه نخواهند داد كه ديگران اهداف و مقاصد خود را بر آنها تحميل كنند.
مصطفي پورمحمدي امنيت منطقه خزر را بسيار پراهميت دانست و خواستار افزايش همكاري ها به منظور اداره آن به بهترين شكل شد و تصريح كرد: درياي خزر را بايد درياي صلح و دوستي قرار دهيم و اجازه ندهيم هيچ قدرت و كشور ديگري بخواهد با حضور در منطقه، در مسائل آن دخالت كند.
راميل يوسف اف وزير كشور جمهوري آذربايجان نيز با اشاره به وجود برخي جرائم سازمان يافته و مشكلات ناشي از مواد مخدر در كشورش، علاقمندي جمهوري اسلامي ايران براي برخورد و مبارزه با جرائم و تقويت همكاري هاي فيمابين را ستود و بر تأثيرگذاري امنيت به عنوان شالوده اساسي فعاليت هاي اقتصادي تأكيد كرد.
پورمحمدي همچنين در ديدار با معاون وزير كشور تاجيكستان اظهار داشت : اجلاس وزراي كشور اكو مي تواند روح جديدي به اين سازمان ببخشد.
وزير كشور در ديدار با رمضان رحيم اف معاون وزير كشور تاجيكستان گفت: هر تشكيلاتي كه به مسائل امنيتي كم توجه باشد، ماندگار نمي شود و مورد توجه قرار نمي گيرد.
وزير كشور تاجيكستان نيز در اين ديدار از علاقمندي ايران نسبت به ارائه تجربيات و تقويت همكاري ها بين طرفين استقبال و از ديدگاه هاي مثبت جمهوري اسلامي ايران تقدير كرد.

سپاه پاسداران برگزار مي كند
دومين رزمايش بزرگ پيامبر اعظم(ص)
گروه سياسي- سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دومين رزمايش بزرگ خود را با عنوان پيامبر اعظم(ص) برگزار مي كند.
بر اساس اعلام روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار سرلشكر صفوي، امروز طي نشستي مطبوعاتي ابعاد مختلف اين رزمايش را كه قرار است در ماه جاري برگزار شود تشريح مي كند.
رزمايش نخست پيامبر اعظم(ص) در فروردين ماه سال 85 برگزار شد.

سفير ايران در عراق در گفت وگو با همشهري
طالباني چهارشنبه هفته آينده به تهران مي آيد
گروه سياسي حسن كاظمي قمي سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق در گفت وگو با همشهري خبر داد جلال طالباني رئيس جمهوري عراق چهارشنبه هفته آينده به ايران سفر مي كند.
در همين راستا قرار است محمود احمدي نژاد نيز سفري به عراق داشته باشد و انجام آن در سال شمسي جاري قطعي است اما زمان آن بستگي با شرايط عراق دارد كه در موقع مقتضي اعلام مي شود.
سفير ايران در عراق تصريح كرد گسترش مناسبات دوطرفه ميان جمهوري اسلامي و عراق مورد تأكيد است و در جريان اين سفر بر اجرايي كردن تفاهمنامه هاي همكاري تأكيد خواهد شد.
حسن كاظمي قمي در پاسخ به پرسشي درباره ديدار اخير نوري المالكي نخست وزير عراق و جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا و تأثيرات اين ديدار بر روابط جمهوري اسلامي و عراق گفت: روابط دوجانبه ايران و عراق باتوجه به منافع دو كشور تنظيم شده و اين كه ديگران چه نگاهي به ايران دارند بر روابط دوجانبه و گسترش روابط تأثيري ندارد.
سفير ايران افزود: جمهوري اسلامي روابط خود با عراق را تثبيت كرده و به طور طبيعي در شرايط امروزي و با توجه به دولت مردمي عراق، همكاري هاي دوطرفه بيشتر خواهد بود.
كاظمي قمي گفت: توافقنامه هاي خوب و زيادي بين دو كشور به امضا رسيده و ايران در بخش هاي مختلف صنعتي چون نفت، برق و حمل و نقل آماده مشاركت و بازسازي است و گسترش اين روابط در راستاي بهبود روابط دو كشور است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |