چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۱ - Nov 1, 2006
فوتبال قهرماني جوانان آسيا- هند
شكست حيرت انگيز در مقابل كره شمالي
عكس: مجتبي جانبخش
005385.jpg
گروه ورزشي- تيم فوتبال جوانان ايران روز گذشته در دومين ديدار خود در رقابت هاي آسيايي هند به مصاف كره شمالي رفت و در كمال ناباوري با 5 گل شكست خورد. در نيمه اول اين بازي كره شمالي به سه گل دست يافت و در نيمه دوم نيز به دو گل ديگر رسيد. ناهماهنگي و ضعف مشهود خط دفاعي و دروازه بان تيم از جمله دلايل اصلي شكست تيم جوانان در اين بازي بود.
تيم ايران در سومين بازي خود فردا به مصاف ژاپن مي رود كه در حال حاضر با 6امتياز در صدر جدول قرار دارد.
تيم جوانان ايران با توجه به اين شكست كار دشواري را در پيش دارد و بايد ژاپن را در ديدار آخر خود با تعداد گل زياد مغلوب كند.
يك نتيجه بي سابقه
در فوتبال ايران
تيم ملي جوانان، مثل تيم هاي گيج درجه  سوم آسيا در ميدان سرگردان بود. از تيمي كه مدعي قهرماني بود طي نود دقيقه چند پاس كوتاه يا يك حركت تاكتيكي نديديم. هر سه خط اصلي و دروازه بان به نظر مي رسيد، قبل از اين بازي نود دقيقه بازي كرده اند. خستگي مفرط، اشتباه فردي، اشتباه تاكتيكي و اشتباهات بزرگ هدايت تيم از روي نيمكت و درون زمين، از تيم مدعي قهرماني آسيا يك چهره زار و ناتوان ساخته بود. تيم ملي جوانان را چه شده بود، شايد كره اي ها دوپينگ كرده بودند و كفش هاي پاشنه بلند پوشيده بودند! كه چنين در روي هوا و زمين بر ما مسلط بودند.
در تاريخ فوتبال ايران اين نتيجه و اين بازي سابقه نداشته است. كره شمالي هم در پرونده خود چنين نتيجه اعجاب آوري نداشته است. اگر واژه فاجعه را به كار ببريم سخني به گزاف نگفته ايم و در مورد نتيجه و تبعات اين شكست غلو نكرده ايم.
از كجا بايد شروع كنيم و دلايل اين شكست را چگونه دنبال كنيم؟ آيا سپردن تيم ملي جوانان به يك مربي غريبه بدون سرپرست كار صحيحي بوده است؟ آنچه در اين نوع مسابقات مهم جلوه مي كند مديريت اصلي تيم است كه در حوزه وظايف خود قادر است در چنين شرايطي در كار مربي دخالت هم بكند. زماني كه در يك نيمه از كره شمالي سه گل خورديم، در بين دو نيمه بر تيم چه گذشت. سرپرست و مدير اصلي تيم مي تواند در چنين مواقعي صحبت كند و انگيزه هاي رواني و روحي را به نوعي ديگر در تيم تزريق كند. آنچه بر نوجوانان گذشت هم، چنين حالتي بود. در تيم نوجوانان نيز يك مدير قوي و مدبر در بالاي سر تيم نبود. اين شكست درس عبرتي باشد براي آينده كه ارزش ها و جايگاه مديران تيم ها را بدانيم و هر شخصي را در موقعيت خود باور كنيم.
آقاي علي آبادي بهتر نبود تكليف فوتبال را قبل از بازي هاي آسيايي روشن مي كرديد تا مسئوليت ها در ازاي مديريت فوتبال بهتر مشخص مي شد.
در اين صورت رئيس سابق فدراسيون فوتبال بهتر مي توانست استراتژي خود را ترسيم و از مشكلات موجود در هدايت تيم هاي فوتبال نوجوانان و جوانان دفاع كند.
آقاي علي آبادي ما نگران تيم اميد هم هستيم مبادا تيمي كه درباره اش دچار تبليغات فراواقعي شده ايم نيز به بن بست بخورد و تسلسل شكست هاي فوتبال در رده سني پايين ادامه پيدا كند. شأن و منزلت فوتبال ما بيش از آن است كه 5 گل از كره شمالي محروم از ميادين بين المللي دريافت دارد، همين.

فوتبال پيشكسوتان ايران
استقلال با 3 گل شعاع را شكست داد
گروه ورزشي رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان (جام يونس شكوري) دومين روز خود را پشت سر گذاشت و طي آن در حساسترين بازي تيم پيشكسوتان استقلال مقابل شعاع به پيروزي سه بر صفر رسيد. اين بازي در رده 55 سال برگزاري شد.
در ساير بازي هاي اين روز كه به ياد علي دانايي فرد برگزار شد تيم دارايي در ديداري پر گل مقابل شهرداري منطقه 18 به تساوي سه بر سه رسيد. در بازي ديگر رده 40 سال كيان و شهرري نيز با همين نتيجه به كار خود پايان دادند.
در رده سني 50 سال آرارات چهار بر دو از سد بانك سپه عبور كرد و در آخرين بازي اين رده نيز كيان مقابل سازمان آب به تساوي دو بر دو رسيد.
اين بازي ها امروز با انجام 5 ديدار دنبال مي شود كه برنامه آن بشرح ذيل است.
ساعت 00/13 بانك تجارت شيرودي (40) سال
ساعت 00/14 راه آهن سازمان آب (40) سال
ساعت 00/15 اكباتان علوم انتظامي (50) سال
ساعت 00/16 اكباتان دارايي (55) سال
ساعت 00/17 بانك صادرات عدالت (45) سال

اردوي تيم ملي كشتي  آزاد در بندرعباس
گروه ورزشي- از قرار معلوم اردوي كشتي گيران تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در جزيره كيش لغو شده و مقرر شده است كه اين مرحله از اردو به جاي كيش در شهرستان بندرعباس برگزار شود.
طبق برنامه كشتي گيران تيم ملي صبح روز شنبه هفته آينده با محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني ديدار خواهند كرد و بعد از آن راهي بندرعباس خواهند شد.
عمل جوانمردانه هادي حبيبي
از ميان تمامي كشتي گيران كه با حضور در اردوي تيم ملي در كورس انتخاب براي پوشيدن پيراهن تيم ملي قرار داشتند تنها يك كشتي گير خصلت هاي پهلواني خود را نشان داد.
بعد از آن كه از سوي فدراسيون كشتي تركيب نهايي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در بازي هاي آسيايي دوحه اعلام شد و مشخص گرديد كه مسافران دوحه همان نفرات تيم اعزامي به مسابقات جهاني چين خواهند بود، ديگر نفرات حاضر در اردو ساك هاي خود را برداشته و تمايل به ادامه همكاري با نفرات انتخاب  شده از خود نشان ندادند! اما از ميان اين جمع پهلوان هادي حبيبي  منش والاي اخلاقي خود را به منصه ظهور رساند و اعلام كرد علي رغم آن كه شانسي براي حضور در دوحه ندارم، در اردوي تيم ملي مي مانم تا حريف تمريني خوبي براي فرد منتخب 74كيلوگرم علي اصغر بذري باشم. چه خوب است اين عمل جوانمردانه هادي حبيبي از چشم مسئولين محترم فدراسيون كشتي پنهان نماند.

علي آبادي:
ورزشگاه هاي بزرگ به زمين گلف مجهز شوند
ايسنا: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني گفت: ورزشگاه هاي بزرگي مثل آزادي، تختي، ثامن الائمه، يادگار امام تبريز و ورزشگاه هاي ديگر استان ها را مي توان به زمين هاي گلف مجهز كرد. علي آبادي در ديدار رئيس فدراسيون گلف ضمن تشكر از فعاليت هاي صورت گرفته، بر توسعه اين رشته ورزشي در استان هاي كشور تاكيد كرد. وي افزود: مسئولان شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي و مديران كل استان ها بايد در زمينه راه اندازي زمين هاي گلف در پروژه هاي بزرگ اقدام كنند. علي آبادي همچنين دستور داد مبلغ 100 ميليون ريال به فدراسيون گلف جهت توسعه اين رشته ورزشي پرداخت شود.

تيم ملي واليبال 20 آبانماه به ژاپن مي رود
005382.jpg
گروه ورزشي- تمرينات تيم ملي واليبال ايران در آستانه اعزام به مسابقات قهرماني جهان در ژاپن با 14 بازيكن ادامه پيدا مي كند. امير خوش خبر سرپرست تيم ملي واليبال با اعلام اين كه عليرضا بهبودي، احسن شيركوند و حامد رضايي از جمع اردونشينان خط خوردند به همشهري گفت: تا قبل از روز اعزام 20 آبانماه تركيب 12 نفره تيم ملي نيز مشخص خواهد شد.
وي در مورد اعزام نفرات بيشتر به ژاپن يادآور شد كه تلاش در اين راستاست كه هر 14 بازيكن را با خود به مسابقات قهرماني جهان ببريم. سرپرست تيم ملي تنها مصدوم اين تيم را محمد تركاشوند خواند و اعلام داشت كه وي به احتمال فراوان تا قبل از بازيها بهبودي كامل خود را به دست خواهد آورد.
خوش خبر در مورد حذف شيركوند گفت: كياچ بارها و حتي همين چند روز پيش با تأييد فني اين بازيكن اعتراف كرد كه او در زمره بازيكنان اصلي بود وليكن به لحاظ اخلاقي نتوانست تحملش كند. وي افزود: تلاش بسياري شد كه او بار ديگر به جمع اردونشينان بپيوندد ولي سرمربي صرب تيم ملي عنوان داشت در آن صورت او هيچ مسئوليتي در قبال نتايج آتي تيم را برعهده نمي گيرد.

رئيس فدراسيون دو و ميداني امروز انتخاب مي شود
مجمع عمومي فدراسيون دو و ميداني براي انتخاب رئيس اين فدراسيون ساعت 10 صبح امروز در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود. در اين مجمع چهار نفر براي احراز پست رياست اين فدراسيون خود را نامزد كرده اند. سيد مصطفي كريمي، احمد صاحبي، محمود شوقيان و علي فيضي چهار نامزد احراز پست رياست اين فدراسيون مي باشند. لازم به ذكر است كه سيد مصطفي كريمي از اوايل ارديبهشت سال جاري به عنوان سرپرست فدراسيون دو و ميداني از سوي سازمان تربيت بدني مشغول به كار شده و تاكنون اين مسئوليت را برعهده دارد.

تيم تكواندو دانشجويان در راه صربستان
گروه ورزشي- تيم تكواندو دانشگاه آزاد براي شركت در رقابت هاي بين المللي 2006 صربستان روز سيزدهم آبانماه عازم بلگراد مي شود.اين رقابت ها به مدت سه روز با حضور تيم هاي برجسته از دو قاره اروپا و  آسيا برگزار مي شود.تيم تكواندو دانشگاه آزاد كه مدافع عنوان قهرماني دوره گذشته است در اين دوره  با عليرضا شكوري، فيض الله نفجم، آرمان عطايي، محمدباقر معتمد، علي رضايي، محمد هداوند، رضا حمزه، وحيد عبداللهي، جواد رضاپور و مرتضي رستمي در اين رقابت ها حضور پيدا مي كند.

خبرهاي فوتبال جهان
اخراج كاسانو از رئال مادريد
005379.jpg
گروه ورزشي- رئال مادريد مهاجم ايتاليايي خود، آنتونيو كاسانو را براي مدتي از تيم اخراج كرد. وي به علت اين كه براي چندمين بار در تركيب اصلي تيم قرار نمي گرفت، پس از پيروزي 3 بر 1 رئال در روز شنبه برابر خيمناستيك، در رختكن با صداي بلند به فابيو كاپلو مربي تيمش ناسزا گفت.مسئولين رئال علت اخراج كاسانو را بي انضباطي و عدم احترام به مربي اعلام كردند.كاسانو علاوه بر اخراج به مدت نامعلوم، مجبور است به خاطر رفتارش جريمه نقدي نيز پرداخت كند.
شرينگهام و ادامه بازيهاي باشگاهي
تدي شرينگهام مهاجم 40 ساله وستهام كه گل اول تيمش مقابل بلكبرن را به ثمر رسانده و يكي از اركان اصلي پيروزي وستهام و خاتمه هشت شكست پياپي اين تيم بود پس از پايان اين ديدار گفت: اصلاً به فكر كناره گيري از فوتبال نيستم و احساس نمي كنم كه سنم بالا رفته است. قصد دارم قراردادم را تا سه سال ديگر تمديد و براي وستهام بازي كنم. شرينگهام كه يكي از مسن ترين گلزنان تاريخ ليگ برتر انگليس مي باشد تا پايان اين فصل با وستهام قرارداد دارد.
بركناري مربي باشگاه سدان فرانسه
رومانو سرمربي تيم فوتبال سدان فرانسه به دليل كسب نتايج ضعيف تيمش در رقابت هاي دسته  اول باشگاههاي اين كشور، ديروز از سمت خود بركنار شد.سدان هم اكنون در رده ماقبل آخر جدول رده بندي ليگ فرانسه قرار دارد و در آخرين ديدار خود 3 بر 1 مغلوب تيم بوردو شده است.رومانو پس از مربيان تيم هاي نانت و موناكو، سومين مربي ليگ فرانسه است كه در اين فصل از تيمش اخراج مي شود.
دل پيه رو و رياست يوونتوس
005376.jpg
الساندرو دل پيه رو كاپيتان تيم فوتبال يوونتوس اعلام كرد قصد دارد تا پايان دوران بازيگري اش در تورين بماند. وي با اظهار رضايت از بودن در اين تيم گفت: اميدوارم رابطه خوب من با باشگاه ادامه داشته و به موفقيتهاي بيشتري دست پيدا كنيم. رئيس باشگاه يوونتوس نيز در اين باره گفت: دل پيه رو قهرمان يووه است، ما با وي مذاكره خواهيم كرد. او حتي مي تواند در آينده رئيس باشگاه شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |