شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۹ - Nov 11, 2006
مأمور قلابي در محاصره پليس
دو مرد سارق با جعل عنوان مأموران مبارزه با مواد مخدر، از مشتريان بانك ها سرقت مي كردند
بازپرس جراحي، از مالباختگان خواست براي شناسايي متهمان به شعبه 15 صادقيه مراجعه كنند
000855.jpg
گروه حوادث- سرنشينان سمند مشكي كه با معرفي خود به عنوان مامورمبارزه با مواد مخدر پول هاي مرد ميانسال را به سرقت برده بودند، هنگام فرار نمي دانستند خودروي پليس در تعقيب آنهاست.
ظهر۸ آبان ماه ،زماني كه مرد ميانسالي يك ميليون تومان از حساب خود برداشت كرده بود، هنگام خروج از بانك متوجه خودروي سمند مشكي شد كه جلوي پاي او توقف كرد و بلافاصله مردي از آن پياده شد. اين مرد كه خود را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفي مي كرد، با اين بهانه كه مرد ميانسال مظنون به حمل مواد مخدر است به بازرسي بدني از وي پرداخت و لحظاتي بعد كيف دستي وي را باز كرد در يك چشم به هم زدن پول هاي مرد ميانسال را برداشت و با زدن ضربه اي به او به داخل خودرو پريد. مرد ميانسال كه تازه متوجه شده بود سرنشينان سمند مشكي ماموران قلابي هستند. با فرياد از مرد كمك خواست و دستگيره در ماشين را گرفت تا مانع فرار سارقان شود ولي پس از آنكه چند متر روي زمين كشيده شد دستگيره را رها كرد و به زمين افتاد.
هنوز لحظاتي از اين سرقت نگذشته بود كه ماموران گشت پليس با ديدن خودروي سمند در حال فرار وارد ماجرا شدند و به تعقيب اين خودروپرداختند. دقايقي پس از اين تعقيب و گريز در حالي كه خودروي سمند به نزديكي خيابان رسالت غربي رسيده بود ماموران مسير او را سد كردند و در همين هنگام يكي از سارقان با ديدن پليس خود را از خودرو به بيرون پرت كرد تا فرار كند ولي شدت برخورد با زمين آنقدر زياد بود كه او در همانجا به دام ماموران افتاد و همدست ديگرش موفق به فرار شد.
با دستگيري يكي از سارقان و انتقال او به كلانتري به دستور حسن جراحي بازپرس شعبه 15 دادسراي صادقيه ،تحقيقات پليسي از وي آغاز و مشخص شد وي و همدستش از سال گذشته فعاليت مجرمانه خود را آغاز كرده و تا كنون پول هاي بيش از 15 نفر را به سرقت برده اند . متهم در بازجويي ها گفت: زمستان سال گذشته به خاطر ورشكستگي و اوضاع بد مالي تصميم به سرقت از مشتريان بانك ها گرفتم، اما براي انجام اين كار به يك همدست نياز داشتم . به همين دليل يك روز كه با همدستم آشنا شدم به اوپيشنهاد دادم تا در اين كار كمكم كند. او كه يك سمند مشكي رنگ داشت وقتي ديد نقشه من نقص ندارد موافقت كرد و فعاليت ما آغاز شد. وي ادامه داد: در اولين اقدام يك دست لباس پليسي تهيه كرديم و با استفاده از كامپيوتر چند قطعه كارت شناسايي جعل كردم. پس از آن سوار ماشين مي شديم و با پرسه زدن مقابل بانك ها كساني را كه با كيف هاي پراز پول از بانك خارج مي شدند، زير نظر مي گرفتيم. سپس وارد عمل مي شديم و با معرفي خود به عنوان مامور،  پول هاي وي را به سرقت مي برديم.
پس از اعترافات متهم، ماموران اطلاعات ناجا جستجو براي دستگيري همدست ديگر او را آغاز كردند و پس از بررسي هاي گسترده موفق شدند وي را در خانه اش در رباط كريم دستگير كنند. با انتقال اين مرد به اداره پليس وي نيز به شركت در سرقت ها اعتراف كرد و گفت: من در تمامي سرقت ها نقش راننده را بر عهده داشتم و همدستم خود را مامور معرفي مي كرد و پس از سرقت ها نيز پول هاي مسروقه را نصف مي كرديم.
اين گزارش حاكي است متهمان هم اكنون با صدور قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس جراحي در اداره پليس به سر مي برند و كساني كه اموالشان با اين شگرد به سرقت رفته است مي توانند براي شناسايي سارقان به شعبه 15 بازپرسي در دادسراي صادقيه مراجعه كنند.

كشف چمدان پر از طلا در فرودگاه مهرآباد
گروه حوادث- با كشف 37 كيلو طلا از چمدان يكي از مسافران پروازهاي خارجي در فرودگاه مهرآباد، جست و جوي پليس براي دستگيري قاچاقچي طلا آغاز شد.
شهبازي- داديار شعبه دوم دادسراي فرودگاه با بيان اين خبر گفت: متهم قصد داشت اين مقدار طلا را كه به صورت سكه هاي طلا بودند، از يكي از كشورهاي خارجي وارد ايران كند كه وقتي ماموران چمدان او را مورد بازرسي قرار دادند، موفق به كشف طلاها شدند. وي ادامه داد: فرد قاچاقچي وقتي فهميد محتويات چمدانش لو رفته است،  بلافاصله پا به فرار گذاشت و از فرودگاه خارج شد.
داديار شهبازي با بيان اين كه براي متهم به صورت غيابي قرار مجرميت و كيفرخواست صادر شده است، افزود: جست و جو براي دستگيري وي ادامه دارد.

چرخ گوشت سه حادثه آفريد
در سه حادثه مختلف در هفته گذشته سه كارگر جوان كه مشغول كار با دستگاه چرخ گوشت صنعتي بودند، دچار حادثه شده و دست خود را از دست دادند.
به گفته سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران معمولا اين گونه حوادث در طول سال، دو تا سه بار رخ مي دهند و وقوع سه حادثه مشابه در يك هفته بي سابقه است. فتح الله تيموري افزود: طي هفته گذشته، سه كارگر هنگام كار كردن با دستگاه چرخ گوشت صنعتي و هنگام انداختن گوشت به داخل گلويي اين دستگاه، دچار حادثه نقص عضو از ناحيه دست شدند.

فرمانده پليس استان تهران خبر داد:
زن و شوهر خلافكار، گردانندگان مراكز فساد بودند
000858.jpg
000861.jpg
000864.jpg
گروه حوادث- با انهدام 5 مركز بزرگ فساد در شهرستان كرج كه با اغفال دختران فراري از آنها سوء استفاده مي كردند 32 زن و مرد توسط پليس دستگير شدند.
اين اقدام از سوي پليس مبارزه با مفاسد اجتماعي استان تهران و كرج در حالي صورت گرفت كه تعدادي از گردانندگان مراكز فساد قصد داشتند با دادن رشوه به پليس از چنگال عدالت بگريزند. سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران در توضيح نحوه دستگيري متهمان گفت : تحقيقات پليسي براي شناسايي اين مراكز زماني آغازشد كه ماموران مبارزه با مفاسد اجتماعي از طريق منابع اطلاعاتي خود با خبر شدند تعدادي از زنان و مردان خلافكار با اغفال دختران فراري از آنها سوء استفاده مي كنند.
با به دست آمدن اين اطلاعات تيم هاي ويژه پليس با انجام بررسي هاي گسترده دريافتند گردانندگان اين مراكز، تعدادي زن و مرد هستند كه با اجاره خانه هاي ويلايي در مناطق مختلف كرج ، آنجا را به مركز فساد تبديل كرده و زنان و مردان زيادي به اين خانه ها رفت و آمد دارند.
سردار زارعي ادامه داد: پس از يك ماه رديابي هاي پليسي سرانجام تمامي اين مراكز زنجيره اي در مناطق آزادگان،  چهار راه مصباح، شاهين ويلا و حصارك شناسايي شدند و پليس اين خانه ها را زير نظر گرفت. به اين ترتيب با صدور دستور قضايي، عمليات همزمان پليسي آغاز شد و ماموران در چهار مرحله موفق شدند گردانندگان اين مراكز و زنان و دختراني را كه در آنجا فعاليت داشتند، دستگيركنند.
زن و شوهر، گردانندگان باند فساد
به گفته سردار زارعي در بررسي هاي انجام شده در يكي از اين مراكز زنجيره اي مشخص شد كه يك زن و شوهر اين مركز را راه اندازي كرده اند و پس از اغفال زنان و دختران فراري آنها را به خانه خود كشانده و اقدام به سوءاستفاده از آنها مي كردند. در اين خانه قديمي ماموران علاوه بر زن و شوهري كه آنجا را اداره مي كردند، سردسته باند به نام زليخا و 11 زن و مرد ديگر را دستگير كردند. همچنين در يكي ديگر از اين مراكز كه دو خواهر به نامهاي مرجان و شراره آنجا را اداره مي كردند، پليس توانست تعداد ديگري از متهمان را دستگير كند.
فرمانده انتظامي استان تهران در ادامه گفت: هنگامي كه ماموران قصد انتقال متهمان به اداره پليس را داشتند، گردانندگان دو مركز قصد دادن رشوه ميليوني به ماموران پليس را داشتند كه ماموران اين رشوه ها را رد كردند. فرمانده انتظامي استان تهران با بيان اين كه تعدادي از دستگيرشدگان، دختران نوجوان هستند، خاطرنشان كرد: اين دختران به دلايل مختلف از منزل فرار كرده و در دام اين باندهاي خطرناك گرفتار شده و از سوي افراد سودجو مورد سوء استفاده  قرار مي گرفتند.

سياستمدار مالزيايي، متهم شماره يك در قتل مانكن مغول
000867.jpg
000870.jpg
گروه حوادث - در كمتر از 24 ساعت پس از پيدا شدن جسد يك مانكن مغولستاني در نزديكي كوالالامپور، تحليلگر بلندپايه سياسي مالزي به اتهام قتل اين زن دستگير شد.
به گزارش آسوشيتدپرس، پنج شنبه گذشته كارآگاهان پليس مالزي از پيدا شدن جسد تكه تكه شده يك زن جوان در جنگل هاي شاه عالم اطلاع پيدا كردند. هنگامي كه بررسي هاي اوليه نشان داد كه جسد متعلق به آلتانتويا شاريبو يك مانكن مغولستاني است، تحقيقات براي يافتن سرنخي درباره انگيزه اين جنايت فجيع آغاز شد.
در جريان نخستين بررسي ها، كارآگاهان پليس دريافتند اين زن از مدتي قبل به همراه كودك 16 ماهه خود در هتلي در كوالالامپور ساكن شده است و در اين مدت، با بيان اين كه فرزند او به عبدالرزاق تحليلگر مسايل سياسي مالزي كه از نزديكان نخست وزير اين كشور محسوب مي شود، تعلق دارد از وي 500 هزار دلار مطالبه كرده است؛ اما عبدالرزاق حاضر به پرداخت اين مبلغ نبوده است. با اين سرنخ، كارآگاهان روز جمعه عبدالرزاق را دستگير كردند. با اين حال وكيل مدافع متهم مدعي شد موكل وي بي گناه است و به زودي اين موضوع به اثبات خواهد رسيد. به گفته وي، آزمايش هاي دي ان اي از كودك زن مغولستاني بي گناهي او را اثبات خواهد كرد. به گزارش مطبوعات، احتمالاً باج خواهي هاي اين زن كه به عنوان يك مانكن در شوهاي لباس مالزي كار مي كرد، باعث شده است سياستمدار مالزيايي نقشه قتل وي را طراحي كرده و با اجير كردن سه پليس با پرداخت 30 هزار دلار نقشه قتل اين زن را به اجرا بگذارد. بررسي هاي پليسي نشان مي دهد سه پليس جنايتكار بعد از ربودن اين زن، وي را در منطقه اي جنگلي به قتل رسانده و سپس جسد وي را منفجر كرده اند.

فريب دختر جوان به بهانه خواستگاري
ايسنا: پسر جواني كه به بهانه خواستگاري، دختري را با همدستي دوستانش ربوده و مورد آزار قرار داده بود، با تحقيقات پليس استان فارس دستگير شد.
تحقيقات پليس براي دستگيري اين جوان شرور هنگامي آغاز شد كه دختر جواني سراسيمه به اداره آگاهي رفت و از نقشه سياه وي پرده برداشت. اين دختر جوان به ماموران گفت: پسري كه به من پيشنهاد ازدواج داده بود، ساعاتي قبل با من تماس گرفت و خواست براي صحبت بر سر مراسم خواستگاري و ازدواج همديگر را ببينيم، هنگامي كه به سر قرار رفتم، او مرا به خانه اي كه مدعي بود متعلق به يكي از اقوامشان است برد. پس از ورود به خانه تازه متوجه دام شيطاني اي كه اين پسر جوان برايم پهن كرده بود شدم، اما هر قدر تلاش كردم نتوانستم از آنجا خارج شوم. پسر جوان به همراه دو نفر از دوستانش با تهديد مرا مورد آزار و اذيت قرار دادند ، پس از اين حادثه تلخ ، پسر جوان مرا از خانه بيرون كرده و گفت كه هيچ گاه با من ازدواج نمي كند. پس از اظهارات اين دختر تيمي از ماموران فسا عازم خانه اي شدند كه مرد جوان و دوستانش در آنجا به سر مي بردند و موفق شدند هر سه نفر آنها را دستگير و به اداره آگاهي منتقل كنند. متهمان پس از اعتراف به فريب دادن و آزار دختر جوان در اختيار مقامات قضايي قرار گرفتند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |