شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۹ - Nov 11, 2006
دبير شوراي عالي امنيت ملي هشدار داد
تجديد نظر ايران در روابط با آژانس بين المللي انرژي اتمي
000837.jpg
گروه سياسي - علي لاريجاني،  دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران صبح ديروز در مسكو گفت: اگر شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه پيشنهادي گروه ترويكاي اروپا را راجع به ايران بدون در نظر گرفتن اصلاحات مورد نظر روسيه به تصويب برساند، تهران در مناسبات خود با آژانس بين المللي انرژي اتمي تجديد نظر خواهد كرد. اين خبر را اينترفاكس از قول لاريجاني در بدو ورود وي به مسك.و انتشار داد.
پيش نويس قطعنامه ي اروپايي به همه  كشورها دستور مي دهد تامين مواد و فن آوري هايي را كه ممكن است به برنامه هاي هسته اي و موشكي در ايران منجر شوند ممنوع كند و همچنين ممنوعيت سفر و مسدود كردن سرمايه ها را بر شركت ها، افراد و سازمان هايي كه در اين برنامه هاي ايران دخيل هستند، اعمال كند. اين پيش نويس همكاري هسته اي روسيه با ايران در نيروگاه بوشهر را استثنا قرار داده است.
لاريجاني در مسكو با وزير خارجه و دبير شوراي امنيت روسيه ديدار كرد.
پيشنهاد روي ميز
علي لاريجاني تاكيد كرد، پيشنهاد مسكو براي انجام غني سازي اورانيوم ايران در خاك روسيه هم چنان بر روي ميز مذاكره قرار دارد.
خبرگزاري فرانسه به نقل از دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران نوشت كه حتي اگر پيشنهادهاي روسيه نيز در قطعنامه لحاظ شود، تصويب قطعنامه، ايران را به تغيير ذهنيتش (درباره برنامه هسته اي ايران) وادار نخواهد كرد. وي گفت: اين پيشنهاد هرگز رد نشده است و همچنان بر روي ميز مذاكره قرار دارد.
تغيير ناپذير بودن موضع روسيه
وزير امور خارجه روسيه در ديدار با دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، بر تغيير ناپذير بودن موضع اين كشور مبني بر
از سرگيري مذاكرات براي حل مساله برنامه هاي اتمي ايران تأكيد كرد. سرگئي لاوروف روز جمعه در ديدار با علي لاريجاني روابط روسيه و ايران را با اهميت خواند و گفت: روابط استوار دو كشور مي تواند تاثير مهمي در صحنه بين المللي داشته باشد. دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران نيز با استراتژيك خواندن روابط ايران و روسيه پس از انقلاب اسلامي، ديدار ديروز را ويژه خواند. لاريجاني گفت: ايران و روسيه در شرايط فعلي بايد بحث منافع مشترك و نه تنها كمك را مدنظر قرار دهند.ديدار لاريجاني و لاوروف سپس بدون حضور خبرنگاران در محل وزارت امورخارجه روسيه ادامه يافت.
عدم توافق ?+?
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: سفراي گروه ?+ ? در سازمان ملل، نتوانستند در نشست غيررسمي روز پنج شنبه خود در نيويورك در خصوص قطعنامه پيشنهادي اروپا راجع به تحريم هاي ايران به توافق برسند. سفراي ?+ ? دومين نشست غير رسمي خود را طي ? روز در دفتر نمايندگي فرانسه در سازماني ملل تشكيل دادند، اما نتوانستند درباره قطعنامه پيشنهادي اروپا به توافق دست يابند. وانگ گوانگيا نماينده چين در سازمان ملل مذاكرات نيويورك را كند توصيف كرد.
ويتالي چوركين نماينده روسيه در اين سازمان، مذاكرات را خوب و جدي خواند و گفت: در بسياري از موضوعات هنوز در سطحي قرار نداريم كه به توافق دست يابيم.

رهبر معظم انقلاب:
مديريت تحولات در كشور
بايد در دست نخبگان حوزه و دانشگاه باشد
000828.jpg
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اجتماع پرشور مردم دامغان، اين شهر را مركز مردم مؤمن صميمي و پرمحبت خواندند و فرمودند: شهر كهن و زيباي دامغان يكي از مراكز عمده اين استان است و در گذشته نيز درباره اين شهر و پرورش اديبان، شاعران، دانشمندان و شخصيتهاي برجسته دامغان در كتابها نوشته و در تاريخ ثبت كرده اند.
ايشان با اشاره به استعداد و توانمنديهاي شهرستان دامغان افزودند: مردم اين شهر مشكلاتي نظير آب آشاميدني سالم، بيكاري و مشكلات بهداشت و درمان و برخي مشكلات ديگر دارند كه آنها را همواره به دولتها تذكر مي دهيم و اميدواريم با همت و همراهي شما و تلاش مسئولان مشكلات به تدريج حل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به شكست اسرائيل در جنگ سي وسه روزه لبنان تصريح كردند: امروزه مدعيان حقوق بشر در فلسطين به اندازه يك حيوان براي جان انسانها ارزش قائل نيستند.
ايشان شكست توطئه هاي استكبار جهاني و در رأس آن آمريكا عليه ملت ايران را يادآوري و تصريح كردند: سياستهاي جنگ طلبانه آمريكا نه تنها در جهان بلكه در اين كشور نيز شكست خورده است و امروز بوش نيز به اين شكست اذعان دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي پشتوانه ايمان، وحدت و همبستگي را بهترين سلاح ملت ايران براي رسيدن به قله هاي پيشرفت توصيف و تاكيد كردند:
ديدار با نخبگان و مديران
استان سمنان
گروه سياسي - حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز، جمعي از نخبگان و مديران استان سمنان را به حضور پذيرفتند.
در اين ديدار كه در سالن غدير شهر سمنان برگزار شد و خبر آن را فارس انتشار داد ، نخبگان و مديران بخش ها و شهرستان هاي مختلف استان سمنان حضور داشتند. در آغاز اين مراسم كه با تلاوت آياتي از قرآن مجيد آغاز شد، پس از خوشامدگويي نماينده نخبگان و مديران استان سمنان، حضرت آيت الله خامنه اي به ايراد سخنراني پرداختند. رهبر فرزانه انقلاب در ادامه سفر خود به اين استان، با مردم شهرستان هاي شاهرود و گرمسار ديدار خواهند كرد و با مسايل و مشكلات اين استان از نزديك آشنا خواهند شد.
بقيه از صفحه اول
به همت جوانان ايراني و تلاش مسئولان آرمان هاي انقلاب و از همه مهم تر عدالت اجتماعي به نتيجه خواهد رسيد.
حضور در گلزار شهداي دامغان
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در سومين روز از سفر به استان سمنان و در آغاز ورود به شهر دامغان در فردوس رضاي شهداي اين شهر حضور يافتند و با ذك.ر فاتحه اي ياد و خاطره دلير مردان، شيران و سلحشوران اين خطه را گرامي داشتند. مردم دامغاني با مشاهده رهبر معظم انقلاب براي بيان ارادت و تجديد بيعت يك. صدا فرياد مي زدند: صل علي محمد بوي خميني آمد ، دسته گل محمدي به شهر ما خوش آمدي . رهبر معظم انقلاب نيز به ابراز احساسات حاضران پاسخ دادند.
تحول راز ماندگاري و تعالي بشر است
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز پنج شنبه در دومين روز از سفر به استان سمنان در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجويان و دانشگاهيان استان، تحول را سنتي الهي برشمردند و با تبيين مرز هاي تحول منجر به پيشرفت افزودند: مديريت تحولات ك.شور بايد در دست نخبگان دانشگاهي و حوزوي باشد و در اين روند، علاوه بر معيار هاي جهاني پيشرفت، معيار هاي نو و ملاك. هاي ويژه نظام اسلامي مورد توجه اك.يد قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي ويژگي هاي جامعه دانشجويي از جمله شور و شوق، استعداد وافر، آرزوي پيشرفت، اميد به آينده، تحرك. و آمادگي براي ك.ار و تلاش را بشارتي بزرگ خواندند و افزودند: اين ويژگي ها بايد با شناخت راه رسيدن به آرمان ها برنامه ريزي ـ دور انديشي ـ همت و تلاش خستگي ناپذير و گم نك.ردن اهداف، همراه شود تا راه رسيدن به قله هاي بلند پيشرفت و افتخار را همواره ك.ند .
رهبر انقلاب اسلامي تحول را راز ماندگاري و تعالي بشر برشمردند و با تاك.يد بر لزوم استقبال از تحولات و پرهيز از ايستايي و رك.ود خاطرنشان ك.ردند: تحول با آنارشيسم، هرج و مرج و ساختارشك.ني ك.املا متفاوت است، همچنانك.ه رك.ود نيز، با ثبات اجتماعي، معناي متفاوت دارد و آن چه بايد هدف قرار گيرد جامعه اي با ثبات اما غير راك.د و برخوردار از تحولات صحيح و سريع است. ايشان در تبيين راه هاي ايجاد تحول صحيح و منجر به پيشرفت، ضرورت هايي نظير حفظ ريشه ها و اصالت ها، پرهيز از شالوده شك.ني، ارج گزاري و مراقبت از هويت ملي ـ اميد به آينده، پويايي و نشاط ـ نقد و انتقاد پذيري ـ ترويج روح رقابتي، برنامه ريزي و انتخاب خط مشي صحيح را مورد تاك.يد قرار دادند و افزودند: در نقطه مقابل اين ضرورت ها، مسائلي نظير هرج و مرج رفتاري و سياسي پوچ گرايي، حرك.ات تخريبي و فراموش ك.ردن هويت ملي و بنيانهاي اساسي جامعه قرار دارد ك.ه نه تنها موجب تحول نمي شود، بلك.ه پسرفت وعقب ماندگي را به دنبال مي آورد. رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به لزوم جهت گيري صحيح تحولات، بحث جديد مديريت تحولات در ك.شور را مطرح ك.ردند و افزودند: با توقف در گذشته و نفي نوآوري نمي توان به جايي رسيد همچنان ك.ه با هرج و مرج " فرهنگي - سياسي -اقتصادي و عقيدتي" نيز، پيشرفتي حاصل نمي شود، بنابراين تنها راه صحيح، باز گذاشتن راه نوآوري، آزاد فك.ري و آزادانديشي و مديرت اين راه تحول آفرين است.
ايشان نخبگان حوزوي و دانشگاهي و مجموعه هاي فعال دانشجويي را متصدي مديريت تحول در ك.شور اعلام ك.ردند و افزودند: مسوولان نيز دراين زمينه وظايفي دارند اما مديريت تحولات و هدايت فعاليت هايي ك.ه به ترميم، تك.ميل و پيشرفت مي انجامد بايد در دست نخبگان حوزه و دانشگاه باشد. حضرت آيت الله خامنه اي، پيشرفت را هدف هر تحول صحيح خواندند و با اشاره به تعاريف، نسخه ها و معيارهاي مختلف و گاه انحرافي ك.ه در اين زمينه وجود دارد، افزودند: براي درك. نسخه حقيقي پيشرفت، بايد به بحث هاي تئوريك. معطوف به واقعيات پرداخت و سپس با تعيين الگوي پيشرفت، برنامه ريزي، اولويت بندي، سرمايه گذاري و حرك.ت ك.رد.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح پايه هاي صحيح تحول و پيشرفت تصريح ك.ردند: در نگاه ويژه نظام اسلامي تحول و پيشرفت حقيقي بايد علاوه بر معيارهاي جهاني بر ملاك. هايي مانند افزايش ثروت ملي ــ عدالت طلبي ــ اقتدار علمي ــ رشد اخلاق ، معنويت و عواطف انساني ــ عزت ملي ــ مبارزه با فقر و فساد و بيك.اري و تبعيض ــ مقابله با جهل و بي قانوني ــ ارتقاء علمي مديريت ها ــ انضباط اجتماعي ــ افزايش احساس مسووليت اجتماعي و استقلال فرهنگي متك.ي باشد.رهبر انقلاب اسلامي نخبگان دانشگاهي و حوزوي را به تحقيق درباره مشك.لات اجتماعي، بيان راه حل هاي مشخص اين مشك.لات و عملياتي ك.ردن اين راه حل ها فرا خواندند و خاطرنشان ك.ردند: اين گونه تحقيقات، راه تحول منجر به پيشرفت را هموار خواهد ساخت. ايشان هم چنين درخواست ها و مسائل مطرح شده از زبان استادان و دانشجويان از جمله ايجاد مرك.ز مديريت تحقيقات را علمي و حرفه اي ارزيابي ك.ردند و دستگاه هاي ذي ربط را به تلاش بيشتر براي حل اين مسائل فراخواندند.
درددل دانشجويان
تعدادي از دانشجويان و دانشگاهيان استان سمنان روز پنجشنبه در ديدار با رهبر معظم انقلاب به بيان ديدگاهها و درد دلهاي خود در مورد مسايل دانشگاهي و علمي پرداختند. توجه به رشته هاي علوم پايه، كاهش شهريه،ايجاد اشتغال براي دانش آموختگان دختر دانشگاههاي كشور، مساله حجاب، تمركززدايي بيشتر از دانشگاه هاي تهران و توجه بيشتر به شهرستانها، فراهم ساختن امكانات تحقيقاتي و پژوهشي و تقويت ارتباط صنعت با دانشگاه از مهمترين خواسته ها و مسايل مربوط با دانشگاهيان و دانشجويان بود كه توسط اين دانشجويان مطرح شد.
اراده شهيدان و ايثارگران اكنون در كشور جاري است
حضرت آيت الله خامنه اي، عصر روز پنج شنبه در ديدار هزاران نفر از خانواده هاي معظم شهيدان، ايثارگران و بسيجيان استان سمنان، وفاداري به راه و آرمان شهيدان را ضامن استمرار عزت و اقتدار و پيشرفت ملي خواندند. رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديدار با پدران و مادران صبور و سرافراز، همسران بزرگوار و مقاوم و فرزندان فهيم شهيدان را از شورانگيزترين ديدارها خواندند و خاطرنشان كردند: پايداري حيرت انگيز و سرافرازي اين بزرگواران در آزمايش دشوار شهادت عزيزانشان، معنا و مصداق آيات قرآن درباره برخورد مؤمنان با حوادث سخت و دشوار است و هيچ گاه از خاطره ملت قدرشناس ايران نخواهد رفت.

بقيه از صفحه 2
ايشان، عزت، افتخار و پيشرفت ملي ، استقلال سياسي، زنده ماندن آرمان هاي انقلاب و ياد امام(ره)، ايستادگي ملت در مقابل دشمنان و پيشرفت روزافزون كشور را از نتايج ايثار و شجاعت شهيدان برشمردند و افزودند: حتي اگر اين دستاوردها نبود، ملت به حماسه هاي شهيدان و ايثارگران و صبر و پايداري خانواده هاي عزيز آنان افتخار مي كرد. حضرت آيت الله خامنه اي، چگونگي حضور در ميدان هاي دشوار را ملاك شناخت ملت ها برشمردند و افزودند: اراده شهيدان و ايثارگران اكنون نيز در كشور جاري است و نسل جوان و مؤمن كنوني در مقابل هر حادثه اي، همچون نسل اول انقلاب و جنگ به ميدان خواهد آمد و نشان خواهد داد كه نسل هاي مختلف اين ملت راه سعادت و پيشرفت و افتخار را شناخته اند و هرگز از آرمان هاي خود دست برنمي دارند. ايشان، استان سمنان را از لحاظ تعداد شهيدان و رزمندگان دفاع مقدس جزو استان هاي درجه يك كشور دانستند و از خدمات و ايثار رزمندگان تيپ مستقل قائم و ستادهاي پشتيباني و جهاد سازندگي اين استان در دوران دفاع مقدس تجليل كردند.
سياسي بودن يك. روحاني به معناي ورود به جناحهاي سياسي نيست
مقام معظم رهبري در ديدار با علما ،فضلا ، روحانيون و خواهران طلبه ،استان سمنان ، بر نقش تعيين ك.ننده روحانيت در مقاطع مهم تاريخ ايران تاك.يد ك.ردند . حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلا مي در ديدار با علما ،فضلا ، روحانيون و خواهران طلبه ،استان سمنان ، استقلال و مردمي بودن را خصوصيت منحصر به فرد روحانيت شيعي برشمردند و تاك.يد ك.ردند: تقويت ارتباط با مردم ، افزايش قدرت فهم و تحليل سياسي ،حفظ قداست روحانيت ،سلامت مالي و اخلاقي ، زي طلبگي ،افزايش مهارتهاي ديني براي پيروزي در ميدان پيك.ار جهاني انديشه ها و مبارزه شجاعانه با خرافات از جمله وظايفي است ك.ه عمل به آنها موجب حفظ جايگاه بي نظير روحانيت و استمرار ويژگي هاي تاريخي آن خواهد شد. حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار ك.ه چهارشنبه شب برگزار شد، حفظ خصوصيت اصلي روحانيت شيعي يعني استقلال و مردمي بودن را رمز دست يابي روحانيت به جايگاهي ممتاز و نقشي بي نظير در تاريخ ايران و اوضاع امروز ك.شور دانستند. رهبر انقلاب اسلامي با تاك.يد بر لزوم ارتباط روحانيون با سياست ، به تلاشهاي مستمر مراك.ز قدرت جهاني براي جدايي دين از سياست اشاره ك.ردند و افزودند: سياسي بودن يك. روحاني به معناي ورود به باندها و جناحهاي سياسي و آلت دست شدن سياست بازان نيست بلك.ه به معناي آگاهي سياسي ، برخورداري از قدرت تحليل عميق و بهره مندي از قدرت جهت يابي صحيح سياسي است. ايشان حفظ شان و قداست روحانيت را از ديگر وظايف مهم روحانيون و از شروط اساسي حفظ نقش و جايگاه بي دليل روحانيت خواندند و افزودند: سلامت مالي و اخلاقي ، قناعت ، پرهيز از دنيا طلبي ، حفظ زي طلبگي و داشتن يك. زندگي متوسط از جمله الزامات حفظ قداست روحانيت است. حضرت آيت الله خامنه اي افزايش مهارتهاي ديني را از ديگر الزامات روحانيت اصيل دانستند و خاطر نشان ك.ردند: دنياي امروز، ميدان تعارض فلسفه ها و افك.ار مختلف است و روحانيت بايد براي حضور موثر در ميدان پيك.ار جهاني انديشه هاي گوناگون ، از توان فك.ري ك.امل برخوردار باشد. ايشان تهاجم فرهنگي را واقعيتي بسيار جدي برشمردند و افزودند: در دوراني ك.ه هجوم انبوه افك.ار مختلف در راهروهاي اطلاعاتي جهاني ، ذهن جوانان را هدف گرفته است ، بايد با شناخت افك.ار مهاجم و نيز شناخت جوانان ، به مقابله صحيح با تهاجم فرهنگي پرداخت. رهبر انقلاب اسلامي مبارزه صريح ،جدي و شجاعانه با خرافات را از ديگر وظايف روحانيت خواندند و با اشاره به ادعاي برخي اشخاص درباره ارتباط با امام زمان( عج) و ارتباط با غيب افزودند: روحانيت آگاه و اصيل بايد برمبناي سيره پيامبر (ص) و روش علماي اسلام با اينگونه خرافات خطرناك.، شجاعانه و بدون ملاحظه مقابله ك.ند. حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين ضرورت با خرافات ،آزاد فك.ري و عقلانيت را مايه افتخار روحانيت شيعه دانستند و در پايان سخنانشان خاطر نشان ك.ردند: شيعه با آزاد فك.ري و تك.يه بر عقل و منطق و استدلال رشد ك.رده  است و بايد قدر اين ويژگي را دانست و آن را دنبال ك.رد.
اعزام هيأت هايي به شهرهاي استان سمنان
ستاد سفر مقام معظم رهبري اعلام كرد: از سوي رهبر انقلاب ، هيات هايي براي ديدار و گفت وگو با مردم، جمعه به شهرهاي مهدي شهر و شهميرزاد اعزام شدند.
براساس اعلام اين ستاد علاوه بر دو هياتي كه از سوي معظم له به مناطق و روستاهاي شهرستان شاهرود اعزام شدند ، يك هيات نيز روز گذشته به سرپرستي حجج الاسلام غيوري و موسوي كاشاني به آسايشگاه مددجويان بهزيستي مركز استان اعزام شد. هيات هاي مزبور به شهرهاي ايوانكي و ارادان عزيمت كردند. همچنين هياتي به سرپرستي حجت الاسلام ابراهيمي روز جمعه به منطقه كويري طرود اعزام و با مردم محروم اين منطقه ديدار  كرد.
متن ك.امل اين خبر در همشهري آن لاين منتشر شده است.

رئيس جمهوري: عده اي در مسير تحقق
عدالت مانع تراشي مي كنند
000834.jpg
گروه سياسي محمود احمدي نژاد با اشاره به اهميت اجراي عدالت دركشور، اظهارداشت: درحال حاضر وقتي مي خواهيم عدالت را اجرا كنيم، عده اي جيغ هاي قرمز و بنفش مي زنند و با اجراي عدالت مخالفت و در راه تحقق آن مانع تراشي مي كنند.
رئيس جمهوري كه صبح ديروز درهمايش ساليانه كانونهاي نخبه درجمع اعضاي كانون دانش پژوهان نخبه در منطقه 16 ياغچي آباد سخن مي گفت و خبر آن را ايسنا منتشر كرد ، ادامه داد: ما هر جا كه مي خواهيم عدالت را برپا كنيم و جايي را اصلاح كنيم اگر منافع آنها در ميان باشد فوري فرياد مي زنند. وي سپس ادامه داد :  اين افراد با استفاده از درصد كمي از پولي كه از بيت المال برداشته اند افرادي را براي حمايت از خود استخدام كرده اند؛ يعني به چند تا آدم پول مي دهند تا درجهت حمايت از آنها مقاله بنويسند و هورا بكشند. آنها با استفاده از يك درصد از پولي كه از بيت المال به دست آورده اند مي توانند دو هزار نفر آدم را براي حمايت از خود استخدام كنند به نحوي كه اين افراد دائم براي آنها هورا بكشند.
احمدي نژاد در سخناني كه فارس آن را منتشر كرد تاكيد كرد : عده اي عادت كرده اند كه به منبع بيت المال وصل باشند و از اين منبع با موتور سه فاز بالا بكشند اما روشن است همين افراد در برابر اجراي عدالت مانع تراشي كرده و فريادها مي زنند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام:
تحريم خطري براي كشور ايجاد نخواهدكرد
گروه سياسي - دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، مسئله تحريم كشورمان را امري جدي دانست و گفت: تحريم جدي است، اما خطر خاصي براي كشور ايجاد نخواهد كرد.
محسن رضايي كه پنج شنبه شب در مراسم دهمين سالگرد گراميداشت روز ملي صادرات در مشهد سخن
مي گفت و فارس خبرش را مخابره كرد اظهار داشت : تحقق چشم انداز 20ساله توسعه نظام در رسيدن به اهداف بنيادي نظام در سال 1404، نيازمند ايجاد عزم و اراده ملي در لايه هاي اجتماعي ايران اسلامي است.
وي با بيان اينكه ما بايد نظام نوآوري يعني علم و فناوري را به طور اساسي در كشور بسط و گسترش دهيم، اظهار داشت: آن چيزي كه اكنون در كشور ما از آن به عنوان نظام نوآوري ياد مي شود، امري كاملاً منسوخ است.
رضايي، امنيت و توسعه ملي را از اركان مهم در شكل گيري صادرات به عنوان يك عنصر تجديد شونده و محصولي غيرنفتي دانست و خاطرنشان كرد: به نظر من بايد ايران به مناطق اقتصادي خراسان، خزر، مركزي، زاگرس، البرز و خليج فارس تقسيم بندي شود.

ولايتي: تهديد نظامي ايران جنگ رواني است
گروه سياسي- عضو شوراي راهبردي روابط خارجي ايران،تهديدات دشمنان براي وارد كردن ضربات نظامي عليه اين كشور را صرفاً نوعي جنگ رواني دانست و گفت: هرگونه تهديدي عليه ايران اگر به اقدام نظامي تبديل شود، عاملان آن بي شك پشيمان خواهند شد. علي اكبر ولايتي در گفت وگويي با شبكه خبري العالم كه خبر آن را فارس منتشر كرد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در طول 28 سال گذشته موانع بي شماري را پشت سر گذاشته و توانمندي خود را در مقابله با دسيسه هاي بيگانگان با قدرت و اقتدار به اثبات رسانده است. وي درباره احتمال حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران، گفت: اگر اسرائيل هرگونه حماقتي را مرتكب شود، مردم ايران با امكانات عظيم و فراوان خود درسي فراموش نشدني به اين رژيم خواهند داد.
ولايتي درباره پيام ايران از رزمايش رسول اعظم(ص) گفت: اين رزمايش در درجه اول براي آزمودن آمادگي كشور در برابر حملات احتمالي برگزار شد و ايران قصد تعدي به حاكميت هيچ كشوري را ندارد.

گفت وگوي اختصاصي همشهري ديپلماتيك
با دكتر لاريجاني
مسير مذاكرات ما با سولانا درست بود، آمريكايي ها آن را بر هم زدند
000831.jpg
گروه سياسي- علي لاريجاني در گفت وگويي اختصاصي با ماهنامه همشهري ديپلماتيك.، به تشريح ديدگاه هاي خود درباره مهم ترين مسايل حوزه امنيت ملي پرداخت.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در تحليل وضعيت پرونده هسته اي ايران گفت:  ايران اگر احساس كند كه طرف مقابل دنبال فريبكاري نيست، حقوق متعارف ايران در فناوري هسته اي را مي پذيرد و تقاضاهايش معقول است، آن گاه هر پيشنهادي را با اين مباني مي پذيرد.
لاريجاني پس از اين موضع گيري ، تاك.يد ك.رد: بر حسب قرائن آمريكايي ها و انگليسي  ها خيلي از توافقات با آقاي سولانا راضي نبودند. راضي نبودند و اوضاع را به هم زدند. البته هنوز راه باز است و مي توانند به ميز مذاكره رجوع كنند.
وي درباره محتواي توافقات خود با سولانا يادآور شد: توافق ما اين بود در مسير ديپلماتيك تلاش ها صورت گيرد تا به موقع علني شود اما در حالتي كه نخواهد اين مسير ديپلماتيك حيات خود را ادامه دهد، دليلي براي انتشار آن باقي نمي ماند.
لاريجاني خطاب به غربي ها خاطرنشان ك.رد: در بحث هسته اي گفتيد نماينده اي را مشخص مي نماييد تا با نماينده ايران مذاكره كند. خوب مذاكرات انجام شد، پايبند به نتايج مذاكرات باشيد و حتي اگر حرفي داريد و ملاحظه  هايي داريد مي توانستيد مذاكرات را ادامه دهيد تا به نتايج مرضي الطرفين نزديك تر شود. اما وقتي شما فوراً مذاكرات را قطع مي كنيد و دوباره دنبال قطعنامه مي رويد به نحو ناشيانه اي نشان مي دهيد مذاكرات يك رويه بزك كرده اي است براي تحميل اراده شما به ايران.
مشروح ك.امل اين گفت وگو را در تازه ترين شماره همشهري ديپلماتيك.، ك.ه امروز منتشر شده، مي توانيد بخوانيد.

تلاش ايران براي توقف جنايات در فلسطين
گروه سياسي - روساي جمهور ايران و فنلاند پنج شنبه شب در گفت و گوي تلفني ضمن محكوم كردن جنايات اخير رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي ، برضرورت جلوگيري ازادامه كشتار روزمره فلسطينيان تاكيد كردند . محمود احمدي نژاد بابيان اينكه جنايات صهيونيستها در فلسطين و كشتار زنان ، كودكان و جوانان عواطف مسلمانان واغلب ملت هاي جهان راجريحه داركرده است تاكيد كرد : اتحاديه اروپامي تواند نقش موثري دراين زمينه ايفاكند.
تارجا كارينا هالونن رئيس جمهوري فنلاند كه كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده دارد نيز با ابرازنگراني شديد از وضع مردم فلسطين درسرزمين هاي اشغالي، گفت: فنلاند كشتارهاو جنايت هاي اخيررژيم صهيونيستي رامحكوم كرده و برضرورت توقف فوري اين حملات تاكيددارد. رئيس جمهوري همچنين با پادشاه عربستان در اين باره گفت وگو كرد.
وزير امور خارجه ك.شورمان هم در مك.المه تلفني با اك.مال الدين احسان اوغلو دبيرك.ل سازمان ك.نفرانس اسلامي و عمرو موسي دبيرك.ل اتحاديه عرب در خصوص آخرين اوضاع غزه و جنايات رژيم صهيونيستي در بيت حانون و تلاشها براي توقف اين جنايات گفتگو و تبادل نظر ك.رد. در اين گفتگوهاي جداگانه كه مهر خبر آن را منتشر كرد ، منوچهر متك.ي با اظهارنگراني شديد از تهاجم گسترده اسرائيل به نوار غزه و ك.شتار وسيع غيرنظاميان به ويژه زنان و ك.ودك.ان، از عدم تحرك. سريع و جدي مجامع مسئول بين المللي بويژه شوراي امنيت براي جلوگيري از اين حملات پس از گذشت 10 روز و شهادت شمار زيادي از فلسطيني ها اظهار تاسف ك.رد.
ايرنا هم از مكالمه تلفني منوچهر متكي با وليد معلم وزير خارجه سوريه پيرامون آخرين تحولات منطقه و فلسطين و جنايات صهيونيستي در سرزمينهاي اشغالي خبر داد. وزير امورخارجه همچنين در نامه اي كه روز پنج شنبه از طرف نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل تحويل كوفي عنان دبيركل سازمان ملل شد و ايرنا متن آن را منتشر كرد، با انتقاد از عدم اقدام جدي شوراي امنيت و جامعه بين المللي در برخورد موثر باجنايات صهيونيستها عليه ساكنان فلسطين، خواهان انجام وظيفه شوراي امنيت و اقدام لازم براي محكوميت و پايان بخشيدن به اين جنايات شد.

... تا انتخابات
* احمد توكلي عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس با اشاره به پايان بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا اظهار داشت : مجلس سخت گيري در تاييد صلاحيت رقبا را نمي پذيرد.
توكلي تأكيد كرد: سخت گيري هاي سياسي خداي نخواسته به كاهش مشاركت منجر خواهد شد و به نفع آباداني و پيشرفت شهرها نيست.
*حشمت الله فلاحت پيشه با بيان اينكه براساس جدول زمانبندي هيأت هاي اجرايي، نظر خود را به هيأت هاي نظارت ارسال كرده اند، گفت: هيأت هاي اجرايي نظر خود را در خصوص رد و يا تاييد صلاحيت هاي كانديداها به هيأت هاي نظارت شهرستانها و بخش ها ارسال كرده اند و آنها نيز پس از بررسي، نظر خود را به هيأت  عالي نظارت استان كه متشكل از سه نماينده  مجلس است، ارسال مي كنند.
* احمد كريمي اصفهاني عضو هيات اجرايي انتخابات شوراي شهر تهران اعلام كرد: كمتر از دوازده  درصد داوطلبان كانديداي شوراي شهر تهران ردصلاحيت شدند. وي در مورد تاييد صلاحيت زريبافان توسط هيات اجرايي گفت: ايشان همان روزهاي اول تاييد صلاحيت شان مشخص شده بود.
* اميري دبير سياسي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اعلام اينكه جبهه پيروان خط امام و رهبري تقريبا در حال نهايي كردن فهرست خود براي انتخابات شورا هاست ،خبر داد كه مهدي چمران، عباس شيباني و مرتضي طلايي در صدر فهرست انتخاباتي اين جبهه قرار دارند.
* يكي از اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس، خواستار معرفي شهردار پيشنهادي فهرست هاي مختلف در انتخابات شوراهاي شهر شد.
اين نماينده تهران ادامه داد: به نظر مي رسد بهترين و سالم ترين راه جلوگيري از بسياري از اين مشكلات، معرفي شهردار پيشنهادي هر فهرست و ائتلاف انتخاباتي در شوراها پيش از انتخابات است كه به شهروندان امكان تشخيص و انتخاب دقيق تر را مي  دهد و هم از مشكلات پس از انتخابات، جلوگيري مي كند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |