چهارشنبه ۶ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۹ - Dec 27, 2006
نشست بررسي عملكرد كاروان ورزشي در دوحه
محدوديت ها در ورزش شكسته مي شود
كمبودها و داشته هاي ورزش ايران ارزيابي شد
008004.jpg
گروه ورزشي بررسي عملكرد كاروان ورزشي ايران با حضور رئيس سازمان تربيت بدني، رئيس كميته ملي المپيك، رئيس كاروان ورزشي ايران در دوحه و رؤساي فدراسيون هاي ورزشي ازجمله حركت هاي مثبتي است كه مي تواند دستاوردهاي قابل اعتنايي براي ورزش ما به ويژه ورزشكاران و تيم هاي ورزشي ما در بازي هاي آسيايي داشته باشد. اگرچه اين نشست كمتر به رؤساي فدراسيون هاي ورزشي امكان صحبت و ارزيابي داد، اما قصد و هدفمندكردن بازي هاي آينده و برخورد عملي با اين مقوله مهم زمينه را براي برنامه هاي كوتاه مدت و استراتژي كلي ورزش آماده نمود. با اينكه برايند مثبت كاروان ورزشي ما در دوحه فضاي مناسبي براي تنوير افكار عمومي و موقعيت نقد تيم ها و فدراسيون ها به وجود آورد، اما نفس اين نشست و ارزيابي، فرهنگ تازه اي به حكميت ورزش ما بخشيد. در نشست پرتعداد روز گذشته دكتر قراخانلو از منظر علمي و جامعه شناسانه به برداشت خود از پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي دوحه پرداخت و كاروان ورزشي ايران را در نگاهي كلان و كلي مورد ارزيابي قرار داد.
دكتر قراخانلو ابتدا از كمبودها و نداشتن ها گفت، از عدم استفاده از روانشناس كه لازمه ورزش است، از عدم آگاهي و تسلط به زبان، از عدم فعاليت كامل فرهنگي و عدم سازماندهي تماشاگران و عدم هماهنگي با رسانه ها در هفته اول بازي ها. رضا قراخانلو با تأكيد گفت: رؤسا و مسئولين ما در اين دوره فعاليت و تلاش چشمگيري براي به دست آوردن كرسي ها از خود نشان دادند. دولت، مجلس، سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك به كمك رسانه ها نقش مهمي در موفقيت ورزشكاران داشتند. اعتماد به فدراسيون ها و متقابلاً اعتماد فدراسيون ها به سازمان ورزش و كميته ملي المپيك نتيجه خوبي به بار آورد. قراخانلو تأكيد كرد كه بايد منابع مالي را افزايش دهيم و اردوهاي داخلي را هرگز رها نكنيم و ميزباني هاي خود را توسعه دهيم.محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني نيز در بررسي عملكرد كاروان ورزشي ايران در دوحه گفت: موفقيت ورزشكاران ايران در دوحه موج شادي را در جامعه به وجود آورد و اين باور را تقويت نمود كه امكان دستيابي به مقام هاي بالاتر وجود دارد.
وي ادامه داد: موقعيت خوبي در جامعه فراهم است، هوش و استعداد هم به حد كافي وجود دارد، اگر همه به باور مشترك برسيم كسب مقام سوم نيز دور از دسترس نخواهد بود. علي آبادي در ادامه تأكيد داشتند كه بايد تا پايان سال برنامه هاي اجرايي را براي بازي هاي آسيايي 2010 آماده كنيم. توجه به رأس را بايد فراموش كرد و به حركت بنيادي بايد انديشيد.در روزهاي آينده ارزيابي هاي نصرالله سجادي، علي كفاشيان و اميرحسيني را نيز درج خواهيم كرد.

مصطفوي: كانديدا مي شوم و قانون را رعايت مي كنم
خبرگزاري فوتبال ايران- داريوش مصطفوي در گفت و گو با خبرگزاري فوتبال به سؤالاتي در مورد استقرار كميته تعديل يا عادي سازي شرايط فوتبال ايران در فدراسيون فوتبال و انتخابات آتي فوتبال پاسخ گفت.دبير كل موقت فدراسيون فوتبال در ابتداي گفت و گوي خود با خبرنگار خبرگزاري فوتبال ايران در مورد اظهار نظر محسن صفايي فراهاني در خصوص در اختيار گرفتن امور اجرايي فدراسيون تصريح كرد: بنده طبق دستور سازمان تربيت بدني مشغول انجام وظايف خود هستم و امور اجرايي فوتبال را انجام مي دهم.
وي ادامه داد: چشم انداز آينده فوتبال با توجه به تمهيداتي كه از سوي سازمان ورزش و دلسوزان فوتبال در حال انجام است، دور نماي بسيار خوبي دارد و من را به آينده فوتبال كشور اميدوار كرده است. داريوش مصطفوي در پاسخ به اين سؤال كه شما يكي از منتقدان صفايي فراهاني بوديد، چه موضعي در مورد حضور دوباره اش در فوتبال داريد گفت: من اعتراض يا نقدي نسبت به صفايي فراهاني ندارم.ضمن اينكه با او نيز مخالف نيستم و استقرار كميته 6 نفره را به فال نيك مي گيرم. داريوش مصطفوي با اشاره به احتمال كانديداتوري خود در انتخابات آتي فدراسيون فوتبال تأكيد كرد: گر فضا را مناسب ببينم و اينكه كسي در انتخابات دخالت نكند حتماً كانديد مي شوم. وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه اگر شما كانديد شويد باز هم در فدراسيون حضور خواهيد داشت اظهار داشت: طبق قانون عمل مي كنم.

فوتبال ليگ برتر
فولاد خوزستان در كرمان مس را متوقف كرد
گروه ورزشي - ديدار عقب افتاده تيم هاي فوتبال مس كرمان و فولاد خوزستان به تساوي يك بر يك رسيد.اين ديدار از هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر بود كه در كرمان برگزار شد. در اين ديدار فرشاد حسين خاني در دقيقه 40 از روي نقطه پنالتي دروازه تيم فولاد را باز كرد اما در دقيقه 62 امير خليفه اصل گل مساوي را درون دروازه حريف جاي داد.تيم فولاد خوزستان در اين ديدار به مراتب بهتر از ميزبان بازي كرد و با وجود اين كه از دقيقه 80 با اخراج علي عبدالزهرا با وجود ده نفره شدن باز هم انسجام خود را حفظ كرد. مس كرمان با اين تساوي با 21 امتياز در مكان چهارم باقي ماند و فولاد نيز با 9 امتياز در مكان پانزدهم در منطقه خطر قرار دارد.

۲۰ بازيكن به اردوي تيم واليبال نوجوانان دعوت شدند
گروه ورزشي فدراسيون واليبال 20 بازيكن را به اردوي هفتم تيم واليبال نوجوانان ايران دعوت كرد. به گزارش روابط عمومي فدراسيون واليبال اردوي آمادگي تيم نوجوانان به منظور شركت در مسابقات قهرماني آسيا روز پنج شنبه هفته جاري در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي تشكيل خواهد شد.
ششمين دوره مسابقات واليبال نوجوانان آسيا (انتخابي مردان) ارديبهشت ماه سال آينده در فيليپين برگزار مي شود و تيم ايران قهرمان دوره پيش بايد از عنوان قهرماني خود دفاع كند.

۳ دونده ايران به اوكراين اعزام مي شوند
گروه ورزشي رئيس فدراسيون دو و ميداني اعلام كرد: سه تن از ورزشكاران پرش بانيزه براي برگزاري اردوي آمادگي به اوكراين اعزام خواهند شد. مصطفي كريمي در گفتگو با خبرنگار همشهري گفت: محسن رباني، پندار شوقيان و اسحاق غفاري ملي پوشان پرش بانيزه براي حضور در اين اردو، ماه آينده عازم اواكراين مي شوند. وي در ادامه گفت: اين اردو به مدت 5 ماه و زير نظر مربيان اوكرايني برپا خواهد شد. كريمي هدف اصلي تشكيل اين اردو را حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا كه سال آينده در كشور لبنان برگزار مي شود اعلام كرد و گفت: تيم دو و ميداني ايران با يك تيم كامل به اين بازي ها خواهد رفت و اميدوارم بتوانيم به نتايج خوبي دست پيدا كنيم. وي در پايان گفت: در حال حاضر در بيشتر رشته ها اردوهاي آمادگي تدارك ديده شده است و ورزشكاران تمرينات خود را زير نظر مربيان بطور منظم دنبال مي كنند.

خوزستان قهرمان وزنه برداري جوانان كشور شد
گروه ورزشي- رقابت هاي وزنه برداري جوانان 19 و 20 سال ايران طي 2 روز در سالن نامجوي شهرستان اهواز برگزار شد.به گزارش سايت فدراسيون وزنه برداري در پايان اين مسابقه ها تيم خوزستان با كسب 543 امتياز به مقام قهرماني رسيد و تيم هاي كرمانشاه و اصفهان با 510 و 493 امتياز به ترتيب دوم و سوم شدند.ابوالقاسم داودي از قم، فردين پناهي از آذربايجان شرقي، حمزه آذرنگ از خوزستان، محمد سرلك از اصفهان، اميرحسين شهبازي از خوزستان، آيدين نصرتي از مازندران و سعيد رحمتي از خوزستان قهرمانان اوزان 56 تا به اضافه 105 كيلوگرم اين پيكارها بودند.
انتصاب هاي تازه در فدراسيون وزنه برداري
بهرام افشارزاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري با صدور احكامي جداگانه حسن عربشاهي را به عنوان رئيس كميته مسابقات، نصرت الله عابديني را به عنوان مسئول بخش آموزش كميته آموزش، تحقيقات و استعداديابي و محمود عبداللهي را به عنوان رئيس كميته هاي روابط عمومي، رسانه ها و انتشارات منصوب كرد.

ميزباني نخستين دوره مربيگري تكواندو به ايران رسيد
گروه ورزشي- نخستين دوره مربيگري تكواندو ويژه فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي به ميزباني ايران در تهران برگزار مي شود. به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، اين دوره با حضور مربيان 14 كشور عضو فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي در محل آكادمي ملي المپيك به مدت 9 روز در طي روزهاي 14 تا 22 دي ماه برگزار خواهد شد.اين تصميم پس از موافقت فدراسيون جهاني تكواندو و كميته بين المللي المپيك و با همكاري كميته ملي المپيك و فدراسيون تكواندو كشورمان اتخاذ شد و اين دوره كلاس مربيگري در سطح سوليداريتي برگزار مي شود.شين چال كانك سرمربي پومسه ايران به عنوان مدرس در اين كلاس تدريس مي كند.

بازگشت دوباره تيم هندبال فولاد مباركه به صدر جدول
گروه ورزشي تيم هندبال فولاد مباركه سپاهان دوباره به صدر جدول ليگ برتر ايران بازگشت. به گزارش خبرنگار ما در تنها بازي باقيمانده از هفته هفتم تيم فولاد مباركه (تيم مدافع عنوان قهرماني) در مصاف با تيم همشهري خود سپاهان نوين 25 بر 21 به پيروزي رسيد .فولاد با برتري در اين بازي هم امتياز با شهرداري كرمان به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشيني را از شهرداري پس گرفت. ديدار دو تيم فولاد مباركه و سپاهان به دليل سفر فولاد به كويت به تعويق افتاده بود.

آغاز پيكارهاي شمشيربازي قهرماني ايران در سمنان
گروه ورزشي پيكارهاي شمشيربازي قهرماني ايران (انتخابي تيم ملي) با شركت 135 شمشيرباز از ديروز در سمنان آغاز شده است.به گزارش خبرنگار ما اين مسابقات در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره برگزار مي شود كه طي آن 8 نفر برتر سه اسلحه به عضويت تيم ملي در مسابقات جام جهاني درمي آيند.پيكارهاي جام جهاني شمشيربازي اواخر ماه جاري به ميزباني جزيره كيش انجام خواهد شد.

خبرهاي فوتبال جهان
ميلان به دنبال گابريل هاينتزه
008013.jpg
بيلد : تيم فوتبال ميلان ايتاليا درصدد است در تعطيلات زمستاني، گابريل هاينتزه مدافع آرژانتيني منچستر يونايتد را به خدمت بگيرد. ميلان كه نياز شديدي به جذب يك مدافع چپ دارد حاضر است براي اين انتقال 8 ميليون پوند به منچستر پرداخت كند.هاينتزه اغلب بازي هاي فصل قبل را به دليل آسيب ديدگي از دست داده و با وجود اينكه فرگوسن علاقه زيادي به او دارد احتمال پيوستن او به ميلان و حتي انتقال قرضي به پاري سن ژرمن، باشگاه سابقش وجود دارد.


آرسنال اولين انتخاب لمان
008010.jpg
دي ولت : ينس لمان دروازه بان آلماني آرسنال اعلام كرد درصورتي كه اين تيم پيشنهاد تمديد قرارداد به وي ندهد، احتمالاً تابستان آينده از لندن خواهد رفت، گزينه اصلي وي آرسنال است. وي در پاسخ به سؤالي درخصوص اينكه اگر پيشنهاد آرسنال تمديد يكساله قرارداد باشد چه مي كند گفت: من از 33سالگي به آرسنال آمدم و امروز نيز كه 37 سال دارم در اينجا هستم. پيشنهاد يكساله نيز چندان بد نيست. البته تصميم نهايي را در ماه مي اتخاذ خواهم كرد.

اسكولاري و ترك پرتغال
008007.jpg
بيلد : لوئيز فيليپه اسكولاري سرمربي برزيلي تيم ملي فوتبال پرتغال اعلام كرد پس از اتمام جام ملت هاي 2008 اروپا در سوئيس و اتريش اين تيم را ترك خواهد كرد. اسكولاري در مدتي كه مربيگري تيم ملي پرتغال را برعهده داشته يكبار در سال 2004 اين تيم را به نايب قهرماني اروپا رساند و در جام جهاني 2006 آلمان نيز اين تيم تحت رهبري وي به مقام چهارم اين رقابت ها دست يافت.

آغاز ليگ برتر واليبال ايران
۶ بازي در 5 شهر
گروه ورزشي- فصل جديد ليگ برتر واليبال ايران امروز با انجام 6 بازي در 5 شهر آغاز مي شود. حضور تيم ملي واليبال در 2 رويداد تقريباً همزمان قهرماني جهان و بازي هاي آسيايي دوحه موجب شد تا واليبال ديرتر از ساير رشته هاي سالني اقدام به برپايي مسابقات باشگاهي خود كند. در ليگ برتر فصل جاري 12 تيم حاضرند كه تهران با 5 تيم بيشترين سهميه را دارد. آذربايجان غربي پس از تهران با سه نماينده همانند فصل پيش گام در اين بازي ها گذاشته است. در هفته اول پيكان تيم مدافع عنوان قهرماني امروز در اصفهان ميهمان هيأت واليبال اصفهان است و سايپا نايب قهرمان در تهران ميزبان استقلال گنبد. در مورد اصفهان گفتني است كه با وجود كارخانجات بزرگ و باشگاههايي قديمي چون فولاد و سپاهان هيچكدام حاضر به فعاليت در واليبال نشدند .
برنامه بازي هاي امروز
ساعت 19: آذر پيام اتكا تهران
ساعت 16: هيأت اصفهان پيكان
ساعت 16: آيدانه چالدران- برق
ساعت 16: پتروشيمي گل گهر
ساعت 16: بانك كشاورزي- پگاه
ساعت 18: سايپا استقلال گنبد
نام تيم هاي ميزبان اول آمده و محل برگزاري بازي هاي تهران سالن هفتم تير اعلام شده است.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |