دوشنبه ۱۱ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۲ - Jan 1, 2007
سايپا ؛ قهرمان نيم فصل ليگ فوتبال
008568.jpg
گروه ورزشي - تيم فوتبال سايپا با پيروزي قاطع در هفته چهاردهم قهرمان نيم فصل ليگ برتر شد. سايپا با 6 اختلاف امتياز نسبت به نزديكترين حريف خود استقلال به اين مهم دست پيدا كرد.
پس از سايپا و استقلال تيم پرسپوليس در رده سوم ايستاد.
روز گذشته در هواي سرد زمستاني و در ورزشگاه آزادي، تيم سايپا سه بر يك بر استقلال پيروز شد و با 33 امتياز قهرماني نيم فصل خود را در يك هفته مانده به پايان بازيها اعلام كرد.
ديروز همچنين پيكان با نتيجه 4 بر۲ مس را شكست داد تا روند رو به رشد اين تيم كرماني متوقف شود.

سايپا جنگ در سه خط اصلي را طي درگيري هاي فيزيكي و هوشمندانه از استقلال برد. علي دايي، اگرچه از داخل ميدان تيمش را هدايت مي كرد، اما به مراتب موفق تر و برتر از حريفان خود بود. او در هر خطي كه توپ جريان داشت با تعداد بيشتري يورش مي آورد تا حريف را مغلوب كند. در عكس چنين حضوري به وضوح ديده مي شود.
گروه ورزشي سايپا و علي دايي با پيروزي قاطع بر استقلال شايستگي خود را براي قهرماني نيم فصل به اثبات رساند. توانايي هاي هدايت يك تيم تنها به مسائل فني ارتباط پيدا نمي كند، ابعاد فرهنگي و اخلاقي در فوتبال خود يكي از زيربناهاي پيروزي است و متاسفانه استقلال بدليل فقدان اين مسئله خود شكست سنگين و مجازات گونه را كمك كرد تا سايپا بتواند در هر دو بعد اخلاق و نتيجه يك فاتح بزرگ باشد. علي دايي خوب مي دانست با استقلال چگونه بازي كند. از كدام سو حركت كند، چه زمان به حمله و چه زمان در دفاع پر تعداد باشد، استقلال كه كفه سنگين تري نسبت به سايپا داشت، علاوه بر اينكه نتوانست از يك گل خود دفاع كند، بلكه بدليل ريزش اخلاقي بازيكنانش با اخراج يكي از معترض ترين بازيكنان فوتبال ما يعني سياوش اكبرپور، ده نفره به بازي ادامه داد. علي دايي با علم به اين قضيه به اندازه اي استقلالي ها را دواند تا از نفس بيفتند و سه بر يك بازنده شوند. حالا سايپا قهرمان نيم فصل و تيم ممتاز ليگ برتر شده است. شش امتياز اختلاف در نيم فصل جاي بحث بسيار دارد. سايپا و علي دايي فوتبال روز را ارائه دادند، آنها از هر جهت بر حريف برتري داشتند و چند بار ضربه هايشان به گل ننشست. فوتبال ما اگر به دنبال مربي براي تيم اميد است، يك جوان تحصيلكرده و پر افتخار كه آزمايش مربيگري را نيز در سايپا خوب پس داده آماده است علي دايي .
فوتبال امروز ما نياز به چنين مربياني دارد كه به دليل فاصله سني كم بتوانند بازيكنان را به خوبي درك كنند.
پيكان نيز در هفته چهاردهم طي يك بازي پر گل به يك پيروزي درخشان دست پيدا كرد. مس كه در ليگ برتر به تيم سمج و قلدر معروف شده است، در مقابل پيكان شكست را پذيرفت و تسليم شد. عزيز محمدي و محسن بياتي نيا هر كدام دو گل براي پيكان زدند و برزيلي هاي مس آدريانو و سوزامورا نيز براي كرمان گل زدند. پيكان با اين پيروزي خود را تا رده پنجم بالا كشيد و مس به رده هشتم سقوط كرد.
سپاهان تيم خوش تركيب اصفهان نيز با پيروزي بر فولاد به رده چهارم پريد. سپاهان با تفاضل گل كمتر نسبت به پرسپوليس در اين رده قرار دارد. پاس با تساوي مقابل ذوب آهن يك پله بالا آمد. حريف پاس يعني ذوب آهن نيز با تساوي مقابل پاس در رده دهم قرار گرفت. ابومسلم نيز با پيروزي مقابل ملوان به رده هفتم رسيد. ملوان نيز در همان امتياز يازده باقي ماند. بدين ترتيب سايپا قهرمان نيم فصل شد و فولاد در انتهاي جدول هراس سقوط را با خود به نيم فصل دوم خواهد برد.

كميته فني جام تختي و يادگار امام منصوب شدند
گروه ورزشي-با توجه به در پيش  بودن پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد (جام تختي) و كشتي فرنگي (جام يادگار امام) كه به ترتيب در شهرهاي بندرعباس و قم انجام خواهد شد، فدراسيون كشتي اعضاي كميته فني اين دو رويداد را منصوب كرد.براساس گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، طي حكمي از سوي محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون محمود معزي پور و هاشمي كلاهي براي جام تختي و رحيم علي آبادي، رضا قليچ خاني، محمد دليريان و حشمت الله كهندل براي جام يادگار امام به عنوان اعضاي كميته فني منصوب شدند.
مسابقات كشتي آزاد جهان پهلوان تختي جام خليج هميشه فارس در روزهاي 28 و 29 دي ماه جاري در شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

8 مربي خارجي در دو وميداني
ايرنا: مدير تيم هاي ملي دووميداني ايران گفت: براي ارتقاي توان دوندگان ملي پوش ايران از وجود هشت مربي خارجي بهره خواهيم گرفت .
عيدي عليجاني اظهار داشت: در حال حاضر يكي از مربيان خارجي از روسيه در فدراسيون دووميداني حضور يافته و در حال انعقاد قرارداد سه ماهه با وي هستيم . وي گفت : اين مربي در ماده پرتاب ديسك فعاليت مي كند و هفت مربي ديگر نيز ظرف دو هفته آينده به تهران خواهند آمد و با آنان نيز قرارداد منعقد خواهيم كرد. عليجاني افزود: ديگر مربيان خارجي كه اكثر آنان از روسيه هستند در مواد پرش طول ، دهگانه ، پرتاب ديسك ، ???متر با مانع ، ???متر و پرش ارتفاع تخصص دارند. وي گفت : قرارداد مربيان خارجي ?ماهه است و در صورت رضايت فدراسيون اين قرارداد به مدت سه ماه ديگر تمديد خواهد شد. مدير تيم هاي ملي دووميداني ايران گفت : قرارداد مربيان خارجي هر سه ماه تمديد خواهد شد و فدراسيون با هيچ مربي خارجي قرارداد طولاني مدت منعقد نخواهدكرد. وي گفت : فدراسيون در حال برنامه ريزي بلند مدت براي حضوري قدرتمند در بازيهاي المپيك ????پكن است.

ليگ وزنه برداري كشور
وزنه برداران در اهواز و كرمانشاه به ميدان مي آيند
008565.jpg
گروه ورزشي- دو مسابقه از هفته سوم دور برگشت رقابت هاي ليگ وزنه برداري ايران امروز در شهرهاي اهواز و كرمانشاه برگزار مي شود. امروز تيم مناطق نفت خيز جنوب در اهواز ميزبان هيات وزنه برداري قزوين است و تيم هيات وزنه برداري فارس هم در كرمانشاه با شيرين فراز اين شهر روبرو مي شود. بهرام افشارزاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري با اعلام اين خبر به خبرنگار همشهري گفت: متاسفانه ليگ امسال وزنه برداري در حد لياقت هاي اين ورزش در كشور برگزار نمي شود و تدابيري آغاز شده تا در دور بعدي، اين مسابقه ها به طرز باشكوه تر و تعداد تيمهاي بيشتري برگزار شود. وي افزود: مترصد آن هستيم تا در رده جوانان هم براي سال آينده ليگ داشته باشيم.بعد از انجام پيكارهاي وزنه برداري جوانان در رده سني 19 و 20 سال در اهواز رقابت هاي وزنه برداري جوانان در رده سني 17 و 18 سال نيز در اصفهان برگزار شد كه در پايان تيم خوزستان با كسب 170 امتياز به مقام قهرماني رسيد و تيمهاي گيلان و مازندران هم به ترتيب با 162 و 159 امتياز در مكان هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

رئيس و دبير فدراسيون بسكتبال به سوريه مي روند
گروه ورزشي- رئيس و دبير فدراسيون بسكتبال ايران روز پنج شنبه هفته جاري براي شركت در دومين نشست فدراسيون غرب آسيا عازم دمشق مي شوند. محمود مشحون و نصرت الله جعفريان نمايندگان ايران در اين نشست هستند. به گزارش روابط عمومي فدراسيون بسكتبال نشست فدراسيون بسكتبال غرب آسيا روز جمعه هفته جاري در سوريه تشكيل خواهد شد و قرار است پيرامون موضوعاتي چون كلاس هاي آموزشي، مسابقات و مشكلات بحث و تبادل نظر شود.سال گذشته نخستين دوره مسابقات بسكتبال غرب آسيا با موانع و مشكلات زيادي روبرو شد و حتي مسئولان تصميم گيرنده نتوانستند تكليف تيم قهرمان را روشن سازند.

نگاه
اخلاق در فوتبال ليگ
جهانگير كوثري
سايپا قهرمان نيم فصل فوتبال ليگ برتر شد. اين موفقيت در شرايطي كه تيم هاي تيم هاي پرسپوليس و استقلال بهترين بازيكنان ليگ و ملي پوش را در اختيار داشتند اتفاق افتاد. ده پيروزي طي چهارده هفته نشانه هاي خوبي است كه بدانيم سايپا از كدام فرمول براي موفقيت و قهرماني نيم فصل استفاده كرده است. آنچه به وضوح در تمام بازيهاي سايپا به چشم خورد، رعايت نظم و اصول خاصي است كه از طرف مديريت فوتبال سايپا به تيم منتقل شده است. حضور علي دايي نيز يكي از فاكتورهاي مهمي است كه به دليل نزديكي دايي به بازيكنان و حضورش در داخل ميدان و درك آنها از نظر روحي و رواني توانسته اهرمهاي پيش برنده را قويتر كند.
متاسفانه در بازيهاي ليگ شاهد رفتارهاي غيرمعمول و شايد غيراخلاقي شده ايم و روز به روز به بهانه هاي واهي پيروزي و تعصب بازيكنان تيم هاي بزرگ رفتارهاي غيرحرفه اي و غير ورزشي بسياري از آنها سرزده است. چنين ناهنجاري هايي در فوتبال از كجا ناشي مي شود، آيا باشگاهها در هياهوي قهرماني و جنجالهاي رايج گم شده اند و مسائل اخلاقي را فراموش كرده اند. مسئولين فوتبال بايد دوربين  هاي خود را به سمت اخلاق بچرخانند و اين رفتارها را تعريف تازه كنند.

تابلو نتايج هفته چهاردهم
*سايپا 3 استقلال يك
گلها: حسين كاظمي (30) براي استقلال، سيد جلال حسيني (66) محسن خليلي (80) حميد رجبي (93) براي سايپا
اخراج: سياوش اكبرپور (61) محسن ارزاني (94)
*پيكان 4 مس كرمان 2
گلها: عزيز محمدي (36)و (83) محسن بياتي نيا (51)و (88)
براي پيكان، آدريانو آلوز (50) سوزامورا (80) براي مس
* سپاهان 2 فولاد خوزستان يك
گلها: عبدالحميد (35) و (63) براي سپاهان، امير خليفه اصل (34) براي فولاد
* ابومسلم 3 ملوان 2
گلها: احمد مقدسي پور (7)و (85) عرفان الروم (94) براي ابومسلم، قباخلو (13) و مجتبي قربان (93) براي ملوان
* پاس يك ذوب آهن يك
گلها: محمد غلامي (47) براي پاس، وحيد امرايي (93) براي ذوب آهن

قائم مقامي و پريدر قهرمانان شطرنج انتخابي تيم ملي
ايسنا:پيكارهاي شطرنج انتخابي تيم هاي ملي مردان و زنان ايران با قهرماني قائم مقامي و شادي پريدر به پايان رسيد.در اين مسابقات كه در يازده دور و به شيوه سوئيسي انجام شد در بخش مردان احسان قام مقامي با 5/8 امتياز در صدر ايستاد و مرتضي محجوب و اصغر گلي زاده با 5/7 و 7 امتياز دوم و سوم شدند.در قسمت زنان شادي پريدر با 5/19 امتياز اول و سوم قرار گرفتند. در اين مسابقات برترين هاي دو بخش همراه با قائم مقامي، الشن مرادي و آتوسا پوركاشيان (نمايندگان ايران در بازي هاي آسيايي دوحه) براي حضور در مسابقات بين المللي مختلف به اردو دعوت مي شوند.

خبرهاي فوتبال جهان
008571.jpg
منچستر يونايتد فاصله اش را با چلسي افزايش داد
بي بي سي: تيم فوتبال منچستر يونايتد آخرين بازي سال 2006 را با پيروزي پشت سر گذاشت تا به استقبال سال نو ميلادي برود.منچستر يونايتد در مصاف با ردينگ سه بردو به برتري رسيد تا اختلافش با چلسي را به 6 امتياز برساند.در اين بازي سولشيائر در دقيقه (23) و كريستيانو رونالدو در دقايق (45) و (77) گلهاي منچستر را درون دروازه حريف جاي دادند. دو گل تيم ردينگ نيز توسط سونكوو ليتا به ثمر رسيد.منچستر يونايتد امروز در ادامه اين بازي ها به مصاف نيوكاسل مي رود. در حال حاضر منچستر با 53 امتياز در صدر جدول قرار دارد.تيم چلسي در ادامه ناكامي هايش بار ديگر به تساوي رسيد و اين بار مقابل فولهام نتيجه دو بر دو بازي قبلي اش را تكرار نمود. ياران مورينيو در هفته هاي اخير خوب ظاهر نشده اند.در اين بازي ليما روسينيو در دقيقه 35 مدافع فولهام و ديديه دروگبا در (62) براي چلسي گلزني كردند براي تيم فولهام نيز ولا از (17) و كارلوس بوكانگارا (84) گل زدند.در ساير بازي هاي مهم روز شنبه آرسنال در زمين شفيلد يك بر صفر مغلوب شد و ليورپول نيز در لندن مقابل تاتنهام به برتري رسيد.بولتون نيز با پيروزي سه بر دو مقابل پورتس موث به مكان سوم جدول صعود كرد. تا با توجه به شكست آرسنال و سقوط اين تيم به مكان پنجم جايگزين آرسنال شود.
سومين شكست رئال مادريد
رويترز: تيم فوتبال رئال مادريد در آغاز هفته چهاردهم لاليگا مقابل سويل شكست خورد.سويل در حالي كه در زمين خود ميزبان رئالي ها بود ابتدا دروازه اش در دقيقه 13 باز شد اما 4 دقيقه بعد فردريك كانوئت در دقيقه 17 نتيجه را به تساوي كشاند. در نيمه دوم بازي ارنستو خوانتون در دقيقه (77) توپ را براي دومين بار درون دروازه حريف جاي داد. با اين موفقيت سويل فاصله امتيازي خود را با بارسلونا حفظ كرد تا همچنان اصلي ترين رقيب اين تيم باشد.در منطقه كاتالان بارسلون با تنها گل دقيقه (60) رونالدينيو مقابل سوسيداد به برتري رسيد.در اين بازي سيلوينيو در دقيقه 85 از بازي اخراج شد.بارسلونا با اين پيروزي با 33 امتياز در صدر جدول باقي ماند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |