سه شنبه ۱۲ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۳ - Jan 2, 2007
عضو هيأت رئيسه مجلس خبرداد
توافق دولت و مجلس
براي اجراي نظام هماهنگ پرداخت
گروه سياسي- محمدرضا حاجي بابايي تاكيد كرد : با توافق مجلس شوراي اسلامي و دولت ، فصل دهم و سيزدهم لايحه مديريت خدمات كشوري كه همان نظام هماهنگ كاركنان شاغل و بازنشسته مي باشد ، از ابتداي سال 1386 اجرا خواهد شد . عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني همشهري با اشاره به جلسه چهارشنبه هفته گذشته كميسيون مشترك رسيدگي به لايحه خدمات كشوري با رئيس جمهوري و توافق اوليه اظهار داشت: روز گذشته (دوشنبه)جلسه اي به منظور هماهنگي جهت تعيين بار مالي نظام هماهنگ با حضور نمايندگان مجلس و دولت برگزار شد.
حاجي بابايي ادامه داد : در جلسه روز گذشته مقرر شد تا دولت با در نظر گرفتن رقم 30هزار ميليارد ريال در بودجه سال 1386 ،  نظام هماهنگ پرداخت را از ابتداي سال جديد اجرايي كند .
وي در خصوص زمان در نظرگرفته شده براي اجراي اين طرح گفت : در جلسه هفته آينده مجلس شوراي اسلامي در مورد زمان اجراي اين طرح و اينكه 5 يا 10 ساله باشد ، تصميم گيري خواهد شد .
عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي مخاطبان نظام هماهنگ پرداخت را بيش از 5 ميليون نفر ذكر و تاكيد كرد : تمامي ارگانها و نهادهاي دولتي اعم از اداري ،  نظامي و  انتظامي تابع اين نظام خواهند بود .
حاجي بابايي همچنين خبر داد: سيد محمد جهرمي وزير كار و امور اجتماعي ، سيد منصور برقعي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و معاونان مربوطه به نمايندگي از طرف دولت،  بهرامي، عادل آذر، محمد آشوري، فريدون همتي، حسن نوعي اقدم و بنده به نمايندگي مجلس و پيمان فروزش هم به نمايندگي از مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در كميسيون مشترك روز گذشته حضور داشتند .

فردا ؛ اعلام نتيجه بررسي صحت
انتخابات شوراي شهر تهران
گروه سياسي - سخنگوي هيات مركزي نظارت بر سومين انتخابات شوراهاي اسلامي كشور در مورد انتخابات شوراي شهر تهران گفت: هيات اجرايي صحت اين انتخابات را تاييد كرده و هيات عالي نظارت تهران نيز بايد تا فردا نظر خود را در اين مورد اعلام كند.
حشمت الله فلاحت پيشه در گفتگو با همشهري افزود : بعد از اعلام نظر هيات نظارت تهران و در صورت تاييد صحت انتخابات توسط اين هيات اگر شكايتي وجود نداشته باشد، انتخابات تاييده شده تلقي مي شود و در غير اين صورت هيات مركزي نظارت 5 روز فرصت دارد تا نظر نهايي خود را در مورد صحت انتخابات تهران اعلام كند. وي با اشاره به آخرين گزارش هيات هاي نظارت در استان هاي كشور، اظهار داشت : صحت انتخابات ?? درصد از شوراهاي اسلامي در شهرها و روستاهاي كشور تاييد شده است.
فلاحت پيشه ادامه داد : صحت انتخابات ??? شهر از يك هزار و ?? شهر كشور تاييد شده و تنها براي 3 شهر در استان هاي چهارمحال و بختياري، گيلان و كرمانشاه پيشنهاد ابطال شده و بقيه شهرها در دست بررسي است.
فلاحت پيشه گفت: صحت انتخابات بيش از ??هزار شورا در روستاهاي كشور تاييد شده و صحت انتخابات يك هزار روستاي ديگر نيز در دست بررسي و براي ??روستا هم پيشنهاد ابطال ارايه شده است.
وي افزود: صحت انتخابات ???شوراي عشايري نيز تاييد شده و ??مورد باقيمانده در دست بررسي است.

طرح يك فوريتي
تغيير ساعت كار مدارس در مجلس
008640.jpg
.نايب  رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به طرح يك فوريتي مجلس براي تغيير ساعت كار مدارس گفت: دليل ارائه ي اين طرح از سوي مجلس تسريع در تغيير ساعت كار مدارس توسط دولت است.
به گزارش ايسنا، محمد نبي  رودكي با بيان اين كه يكي از اهداف ارائه ي اين طرح، كاهش ترافيك است، اظهار داشت: روز چهارشنبه با هماهنگي عباسپور رييس كميسيون آموزش و تحقيقات، و با توجه به بررسي ها و تحقيقات صورت گرفته درباره آثار مثبت تغيير ساعت آغاز به كار مدارس در روز، اين طرح ارائه شد.
وي تصريح كرد: با توجه به تاريكي هوا در ساعات ابتدايي صبح در زمستان، ضرورتي ندارد كه دانش آموزان ابتدايي و راهنمايي براي حضور در مدارس چنين فشاري را تحمل كنند و در آن ساعات در مدارس حضور يابند.
رودكي با اشاره به بررسي هاي دولت و كميسيون آموزش و تحقيقات درباره اين امر گفت: در بررسي هاي انجام شده متوجه شديم در همه ي كشورهاي اروپايي ساعت شروع كار مدارس به جز فرانسه، ساعت 8:30 دقيقه بوده است و با توجه به تحقيقات صورت گرفته اين مساله تاثير به سزايي در كاهش ترافيك آنها داشته است.

درباره تغيير ساعت كار بانك ها
رضايي: مجمع تشخيص بر اساس
منافع مردم تصميم مي گيرد
گروه سياسي - محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره تغيير ساعت كار بانك ها گفت: اگر اين طرح به مجمع تشخيص مصلحت نظام بيايد، در مجمع بر اساس كارشناسي ها و آن چه كه به نفع مردم و كشور است، تصميم خواهيم گرفت.
نمايندگان مجلس چهارشنبه با تصويب طرح بازگشت زمان آغاز بكار بانك ها به وضع سابق ، دولت را موظف كردند ساعت كار بانك ها را به زمان پيش از شهريور ماه 85 بازگرداند. اما عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در نشست شنبه اين هفته خود با خبرنگاران اعلام كرد ، شوراي نگهبان طرح دو فوريتي مجلس براي بازگشت ساعت كار بانك ها به وضع گذشته را رد كرده است.
جمعي از نمايندگان مجلس با انتقاد از شوراي نگهبان در رد اين مصوبه مجلس، اعلام كردند كه بر نظر خود اصرار خواهند كرد و قضاوت نهايي را به مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهند سپرد.
اصرار نمايندگان و دولت
محمدحسين فرهنگي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر واسكو در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت : تغيير ساعات كاري بانك ها مشكلات زيادي را به وجود آورده است و دستاوردهاي آن با مشكلات پيش آمده قابل مقايسه نيست. محمدنبي رودكي نماينده شيراز هم پيش بيني كرد مجمع تشخيص مصلحت نظام مصوبه مجلس در خصوص بازگشت ساعت آغاز به كار بانك ها به وضع سابق، را تاييد مي كند. وي در گفتگو با مهر، تصريح كرد: معتقدم مردم تهران در نارضايتي نسبت به ساعت كار بانك ها به سر مي برند و به طوريكه اظهار مي كنند روزانه 1 الي 2 ساعت از وقت شان هدر مي رود.
ترافيك روان تر شد يا نشد ؟
رئيس كميته اقتصادي و زيربنايي فراكسيون اكثريت مجلس، دلايلي كه دولت از تاثير اجراي طرح تغيير ساعت كار بانكها بر ترافيك تهران مطرح كرده است را غيركارشناسي خواند و با انتقاد از شوراي نگهبان در رد اين مصوبه مجلس، گفت: طراحان بر نظر خود اصرار خواهند كرد و قضاوت نهايي را به مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهيم سپرد. به گزارش مهر ، رئيس كميته اقتصادي و زيربنايي فراكسيون اصولگرايان مجلس، خاطرنشان كرد: ترافيك تهران روان تر نشده است و دلايلي كه دولت براي تاثير بر حمل و نقل مطرح كرده بود استناد علمي و تجربي نداشت . مجموعه دلايلي ديگر نيز باعث شد مجلس راي بالايي به مصوبه مذكور بدهد، عليرغم اينكه دولت و برخي دوستان در مجلس، تا آخرين لحظات در مجلس تلاش كردند تا اين طرح راي نياورد.اما معاون حقوقي و پارلماني وزارت كشور اظهار داشت : تصميم در خصوص تغيير ساعت كار بانكها به دولت مربوط مي شود و وزارت كشور تنها نظرات كارشناسي درباره روان سازي در كاهش ترافيك را از كارشناسان مربوطه مي گيرد و به دولت انتقال مي دهد. محمدحسين موسي پور با بيان اينكه تغيير ساعت به عنوان يكي از ابزارهاي تنظيم ترافيك يك كار رايج و متداول در بسياري از كشورهاست، گفت: طرح تغيير ساعت كار بانكها به طور طبيعي ممكن است نارسائي ها و مشكلاتي را نيز به دنبال داشته باشد اما بايد هزينه فايده كرده و در مجموع بررسي و تصميم گيري كرد. وي اظهار داشت: با رد مصوبه مجلس شوراي اسلامي توسط شوراي نگهبان، به طور طبيعي ساعت كار بانكها همين ساعت فعلي يعني 9 است، البته ما تعامل خود را با مجلس ادامه خواهيم داد و مطمئنا آمادگي داريم كه بررسيهاي كارشناسي و دلائل تغيير ساعت كار بانكها و نظر دولت را با كميسيون هاي مختلف مجلس مطرح كنيم.

سيد محمد خاتمي:
مسئولان پرونده هسته اي، مسائل را با درايت پيش برده اند
008652.jpg
گروه سياسي سيدمحمد خاتمي ضمن تمجيد از درايت و تدبير مسئولان پرونده هسته اي تاكيد كرد: دست اندركاران پرونده هسته اي در شوراي عالي امنيت ملي، وزارت خارجه و سازمان انرژي اتمي، مسائل را عاقلانه به پيش بردند، با اين حال حرف هايي كه آقاي هاشمي در خطبه هاي نماز عيد قربان ايراد كرد نيز قابل تامل است.
رييس جمهوري پيشين در حاشيه ديدار اعضاي ستاد ربع قرن فعاليت دانشگاه آزاد و در جمع خبرنگاران با قابل پيش بيني خواندن اقدام شوراي امنيت در اعمال تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت: وقتي كه پرونده ايران به شوراي امنيت رفت، مشخص بود كه چنين اتفاقي رخ مي دهد. به گزارش ايسنا خاتمي همچنين با تاكيد بر پرهيز از رفتارهاي احساسي در جريان پرونده هسته اي و تكيه بر عقل و تدبير در حل مشكل پرونده، خاطرنشان كرد: اگر فشارها تشديد شود، در برابر هر زياني كه ايران متحمل مي شود، ديگران هم زيان مي بينند. منطقه ما منطقه حساسي است و تاب بحراني جديد را ندارد.
حسيني: مصمم تر از گذشته به فعاليت هاي هسته اي ادامه مي دهيم
درهمين حال سخنگوي وزارت امورخارجه نيز در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد بوشهر ضمن تاكيد بر حق ايران در استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي، گفت: جمهوري اسلامي ايران مصمم تر از گذشته، فعاليت هاي صلح آميز هسته اي را ادامه مي دهد.
به گزارش ايرنا سيد محمد علي حسيني همچنين با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران درجهت اعتمادسازي گام هاي بسياري را به جلو برداشت، افزود: تفسير معاهدات بين المللي به شكل تبعيض آميز و يكجانبه گرايانه و استفاده ابزاري از اين معاهدات، كمكي به حل اين قضيه نمي كند.
وي درمورد اعدام صدام نيز موضع ايران را مورد تاكيد قرار داد و تصريح نمود كه رسيدگي به تمامي جنايات صدام و ازجمله جنايات وي و همدستانش عليه كشورمان نبايد با مانعي مواجه شود.
حمايت سناتورهاي آمريكايي از مذاكره با ايران
پس از اعدام صدام و افزايش اين احتمال كه دولت جورج بوش قصد داشته باشد با سوءاستفاده از فضاي به وجود آمده، حضور خود در عراق را تثبيت كند، سناتورهاي آمريكايي ضمن مخالفت با ادامه حضور آمريكا در عراق از جورج بوش خواستند با ايران و سوريه درباره آينده عراق گفت وگو كند. به گزارش ايسنا ريچارد لوگار و آرسن اسپكتر ضمن دفاع از گزارش بيكر و هميلتون درخصوص مذاكره با ايران تصريح كردند كه آمريكا نبايد گفت وگو با ايران را باتوجه به بي ثباتي در منطقه، منتفي اعلام كند.

باشگاه احزاب
ايسنا : سيد رضا اكرمي عضو شوراي مركزي جامعه  روحانيت مبارز گفت: مجلس خبرگان دور چهارم نسبت به دوره  سوم تركيب جوانتري دارد. وي خاطرنشان كرد: مجلس خبرگان سالي دو بار اجلاس برگزار مي كند و ما اميدواريم كه مجلس آتي اطلاع رساني بيشتري در مورد اجلاس هاي خود و مباحث مطرح شده در آن انجام دهد؛ چراكه دنيا در حال حاضر دنياي اطلاع رساني است و آنها بايد به اطلاع رساني اهتمام داشته و اجازه ندهند افرادي با توجه به ضعف اطلاع رساني ابهام و بهانه تراشي كنند.
ايسنا: سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي معتقد است: طرح مباحثي چون جدايي محافظه كاران و اصول گرايان و به حاشيه رفتن راست سنتي از جمله جبهه پيروان خط امام و رهبري، محل اشكال است. محمد عظيمي هم چنين در پاسخ به اين پرسش كه عده اي معتقدند جبهه پيروان خط امام و رهبري عضو گروه هاي راست سنتي محسوب مي شود و در انتخابات 24 آذر به انزوا رفته بود، گفت: اين جبهه دچار انزوا نشده بود، بلكه تلاش بسياري براي جلوگيري از ايجاد شكاف در جريان اصول گرا انجام داد و سعي كرد در راستاي وحدت فعاليت كند.
باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي، گفت: در تركيب شوراي سوم شهر تهران اعتدال بسيار خوبي حكم فرماست و اين موضوع تركيب شوراي سوم شهر تهران را بسيار بهتر از گذشته كرده است و در عين حال حضور مردم در اين انتخابات نيز بسيار ايده آل بود كه البته نتيجه آن برخلاف ميل ما روي كار آمدن اصولگرايان بود. حسين مرعشي افزود: مردم با شركت در انتخابات 24 آذر چند پيام دادند، اول آنكه اعتدال را بر افراط ترجيح دادند و دوم آنكه خدمت را به شعار ترجيح دادند و بين افراد با سابقه و داراي تخصص و افراد كم سابقه تفاوت قائل شدند.
باشگاه خبرنگاران جوان: مرتضي حاجي سخنگوي ائتلاف اصلاح طلبان گفت: شوراي سوم شهر تهران از اين جهت كه سليقه هاي مختلف در آنجا به يك جمع بندي مثبت برسند يك حسن است.

اخبار كوتاه
قوه قضاييه: عباسعلي عليزاده گفت: قوه قضاييه با كسري بودجه فراوان روبه روست و براي اين كه مشكلات اين قوه حل شود نيازمند جبران كمبود بودجه هستيم. معاون اداري مالي قوه قضاييه اظهار داشت: حقوق قضات مشكل خاصي ندارد بلكه مشكل مطروحه در مورد حقوق كارمندان است كه در مرحله  بررسي قرار دارد. همچنين از ابتداي سال جاري حقوقي به صورت اضافه كار و ثابت براي كارمندان در نظر گرفته شده كه در اين راستا موازنه اي برقرار شود، مسئولان مربوطه نيز به دنبال حل مشكل حقوق كارمندان هستند كه در برنامه بودجه سال 86 حل خواهد شد.
سياست خارجي: دبيركل جديد سازمان ملل اعلام كرد كه در صورت لزوم به ايران سفر خواهد كرد. بان كي مون، دبيركل جديد سازمان ملل در گفت و گويي با روزنامه  نيويورك سان احتمال سفر به ايران و ديدار با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران را منتفي ندانست. وي در پاسخ به سؤالي درباره  احتمال سفرش به ايران گفت: اگر از من خواسته شود اين ابتكار را به عهده بگيرم در انجام آن ترديد نخواهم كرد.
رياست جمهوري: معاون رئيس جمهوري در امور مجلس گفت: با توجه به پايين بودن ميانگين سني كشور، آنچه تاكنون به عنوان حداقل سن شركت در انتخابات ملاك بوده است، معقول و منطقي است و دولت با تغيير سن انتخابات به شدت مخالف است. سيداحمد موسوي درباره تغيير حداقل سن شركت در انتخابات گفت: دولت با طرح تغيير حداقل سن براي شركت در انتخابات به شدت مخالف است. بايد فضاي رشد سياسي را براي فعاليت و حضور پرشور جوانان باز كنيم و مشاركت مدني را توسعه دهيم.

برگزاري مراسم يادبود وزير فقيد دادگستري در تهران
008649.jpg
مهر: مراسم يادبود جمال كريمي راد، وزير فقيد دادگستري و سخنگوي قوه قضائيه، با حضور سران قوا در مدرسه عالي شهيد مطهري تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه به همت قواي مجريه و قضائيه و وزارت دادگستري ساعت 14در مدرسه عالي شهيد مطهري واقع در ميدان بهارستان برپا گرديد، رئيس جمهوي، رئيس قوه قضائيه، رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس دفتر مقام معظم رهبري حضور داشتند. همچنين اعضاي هيأت وزيران،  شخصيت هاي فرهنگي و سياسي و قضايي، جمعي از مسئولان كشوري و لشگري و تعدادي از نمايندگان ملت در نهاد قانونگذاري و اقشار مختلف مردم شركت كردند.
حاج منصور ارضي در اين مراسم به ذكر مصايب اهل بيت عصمت و طهارت(ع) پرداخت و حجت الاسلام سيد ابوالقاسم شجاعي سخنراني كرد.
جمال كريمي راد وزير دادگستري و سخنگوي قوه قضائيه، پنجشنبه شب گذشته (هفتم دي) در يك سانحه رانندگي در محور قديم ساوه تفرش در مسير سه راه سلفچگان دار فاني را وداع گفت.

رئيس جمهوري:
دشمنان با سرافكندگي از منطقه خواهند رفت
گروه سياسي - رئيس جمهوري با بيان اينكه حضور بيگانگان مانع اصلي برقراري امنيت در منطقه است، گفت: دشمنان اسلام، با سرافكندگي از منطقه خواهند رفت و ملتها بايد بيش از گذشته با تحكيم روابط در كنار هم و به صورت برادرانه براي پيشرفت و ترقي كشورهاي منطقه و تحكيم صلح و ثبات تلاش كنند.
محمود احمدي نژاد پيش از ظهر ديروز در ديدار خداحافظي سفير بحرين در تهران با تاكيد بر اينكه دوران برتري آمريكا و رژيم صهيونيستي در مسائل منطقه خاورميانه در حال افول است، گفت: ملت هاي منطقه بر اساس روابط برادرانه و دوستانه مي توانند امنيت كامل را در منطقه برقرار و در كنار هم با صلح و ثبات و آرامش زندگي كنند.
وي همچنين با تاكيد بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط با بحرين در بالاترين حد ممكن افزود: توسعه همه جانبه روابط با كشورهاي همسايه و مسلمان بويژه كشورهاي خليج فارس سياست قطعي و راهبردي جمهوري اسلامي ايران است.
كامل صالح عبدالله سفير بحرين در تهران هم در اين ديدار ضمن تقديم پيام تبريك پادشاه بحرين به مناسبت عيد سعيد قربان به رئيس جمهوري ، دولت و ملت ايران تصريح كرد: ملك حمد پادشاه بحرين و ديگر مسئولان اين كشور ارادت و احترام خاص به مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري و همه مسئولان و آحاد ملت ايران دارند و خواستار گسترش هر چه بيشتر روابط در تمام بخش ها هستند.

خوزستان، ميزبان بيست و چهارمين سفر استاني دولت
گروه سياسي- رئيس جمهوري در آغاز بيست و چهارمين سفر استاني خود صبح ديروز راهي استان خوزستان شد تا در سفري چهار روزه با مردم شهرستان هاي مختلف اين استان ديدار و گفتگو كند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در اين سفر علاوه بر ديدار با مردم شهرستان هاي اهواز، سوسنگرد، خرمشهر، آبادان، شوش، انديمشك، دزفول، گتوند، شوشتر، شادگان، ماهشهر، هنديجان، بهبهان، اميديه، رامشير، لالي، مسجدسليمان، ايذه، باغملك و رامهرمز با منتخبان و ايثارگران استان خوزستان به طور جداگانه ديدار و گفتگو خواهد كرد. حضور در جمع علماي استان و برگزاري بيست و چهارمين جلسه استاني هيات دولت از ديگر برنامه هاي اين سفر است. اعضاي هيات وزيران نيز در اين مدت ضمن حضور در جلسات شوراهاي اداري شهرستان هاي مختلف استان خوزستان و بررسي مسائل و مشكلات آنها از نزديك، در جلسه استاني هيات دولت ويژه استان خوزستان كه به رياست رئيس جمهوري تشكيل خواهد شد، شركت مي كنند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سلامت
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |