چهارشنبه ۱۳ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۴ - Jan 3, 2007
شهري
Front Page

قاليباف در مراسم گشايش بزرگراه شهيد زين الدين:
هر هفته يك پروژه شهري در تهران
به بهره  برداري مي رسد
ديدار با رئيس جمهوري را مثبت ارزيابي مي كنم
008895.jpg
گروه شهري - بزرگراه شهيد زين الدين حد فاصل سراج تا فلكه چهارم تهرانپارس صبح ديروز با حضور شهردار تهران به بهره برداري رسيد .
به گزارش همشهري در مراسم بهره برداري از اين بخش از بزرگراه شهيد زين الدين، احمد دنيامالي معاون فني عمراني شهرداري تهران از عدم همكاري برخي نهادها براي تكميل اين بزرگراه اظهار تأسف كرد و اين امر را عامل به تعويق افتادن پروژه بزرگ شهري اتصال بزرگراه زين الدين به لويزان و تكميل رينگ خارجي شهر تهران به عنوان عامل مهمي در توزيع و روان سازي ترافيك دانست.
دنيا مالي اظهار اميدواري كرد ، مسئولان تصميم گيرنده دررفع مشكلات موجود شهرداري تهران را ياري كنند تا هرچه سريعتر كل مسير 6 كيلومتري بزرگراه زين الدين آماده بهره برداري شود.
دستور احمدي نژاد براي پيگيري موضوع تبصره 13
قاليباف: جلسه با رئيس جمهوري را
مثبت ارزيابي مي كنم
مهر: شهردار تهران درباره جلسه روز پنج شنبه گذشته خود با رئيس جمهور، گفت: مهم ترين موضوعي كه در آن جلسه مورد نظر بود بحث همكاري ها بين شهرداري و دولت در بخش هاي مختلف بود كه روي هم رفته جلسه را مثبت ارزيابي مي كنم، به طوري كه در آينده آثارش در سطح شهر مشهود خواهد بود.
به گفته قاليباف، يكي از موضوعاتي كه رئيس جمهور روي آن تاكيد داشت، بحث مربوط به تبصره 13 بود كه وي با مسئولان مربوطه تماس گرفت و پيگير ماجرا شد.
همچنين موضوعات مربوط به تبصره هاي 8 و 15 نيز در اين جلسه مطرح شد.
بقيه از صفحه اول
بنا براين گزارش سرعت طراحي شده در مسير بزرگراه زين الدين از تقاطع بني هاشم تا سه راه آزمايش 110 كيلومتر در ساعت و در رمپ و لوپ ها 50 كيلومتر در ساعت است . همچنين معاون فني عمراني شهرداري تهران در توضيح كاركرد مسير  ۱۵۰۰ متر ي سراج تا فلكه چهارم تهرانپارس گفت: اين تقاطع به صورت نيمه شبدري عمل كرده و به واسطه يك زيرگذر خيابان مطهري را به شهيد باقري متصل مي كند.
بنا بر اين گزارش قاليباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ادامه بزرگراه شهيد زين الدين قول داد از اين به بعد شهروندان هر هفته در سطح شهر شاهد افتتاح پروژه هاي عمراني باشند و كارها به گونه اي برنامه ريزي شودتا در هر فصل شاهد اقدامات اساسي در حوزه محل زندگي خود باشند.
وي دليل توقف كوتاه مدت برنامه هاي افتتاحيه شهرداري تهران رادر مقطع انتخابات شوراهاي اسلامي شهر تهران رفع شائبه هاي سياسي به ويژه در فضاي انتخابات اعلام كردوخواستار آن شدتا مسئولان با كار و تلاش صادقانه پاسخ حضور گرم و پرنشاط مردم در انتخابات روز 24 آذرماه را بدهند.
قاليباف اظهار داشت :شهرداري تهران قصد دارد تابا سرعت و دقت چهره شهر تهران رادر مقياسهاي شهري و ملي، محله اي تغييردهد. بنابراين، شهروندان ازاين به بعد شاهد جهش هاي اساسي در ابعاد مختلف عمراني، اجتماعي و خدماتي درسطح شهر خواهند بود.وي خاطرنشان كرد:شهرداري تهران ضروري است در رقابت با بقيه كلان شهرها اجراي پروژه هاي بين                 المللي را نيز در دستور كار خود قرار دهد تا در كنار كلان شهرهاي بزرگ دنيا حرفي براي گفتن داشته باشد.
قاليباف درحاشيه مراسم روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال خبرنگار همشهري كه آيا به عنوان شهردار تهران نشستي با منتخبين جديد شوراي اسلامي شهر تهران داشتيد؟ گفت : هنوز نشست جمعي با اعضاي شوراي شهر جديد نداشته ام اما نشست هاي مشتركي از سوي نمايندگان جديد با آقاي چمران به منظور آشنايي با نوع و فضاي كاردر شورا، اقدامات انجام شده و در دست انجام و ساير موضوعات مرتبط صورت گرفته و خواهد گرفت. وي همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره نتايج ديدار اخير خود با رئيس  جمهوري اظهار داشت : در اين ديدار همكاري بين دولت و شهرداري و بخشهاي كه نيازمند هماهنگي بيشتري است مورد بحث قرار گرفت.
در اين جلسه، ضمن صحبت درمورد تبصره 13، تبصره 8 و تبصره 15بودجه با رئيس  جمهوري مقررشد تا در آينده شاهد تسريع در تحقق مفاد تبصره 13 باشيم .

تكميل طرح تفكيك زباله از مبدأ در پايتخت تا پايان سال 86
مهر: تا پايان سال 86 تمامي مناطق 22 گانه شهر تهران تحت پوشش طرح تفكيك زباله از مبدا قرار مي گيرند و در اين مدت با آموزش مردم و استفاده از طرح هاي تشويقي جهت جدا سازي زباله خشك از زباله تر، فرهنگ سازي لازم صورت خواهد گرفت.مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه در طي اين مدت با اعمال سياست هاي تشويقي به فرهنگ سازي خواهيم پرداخت گفت: در اين طرح در قبال جداسازي زباله هاي خشك و تر و تحويل تفكيك شده زباله هاي خشك، به ساكنان محلات و مناطق مختلف جايزه و هديه اهدا خواهد شد.

برپايي نمايشگاه آثار 100 هنرمند شهرداري
گروه شهري- 100 نفر از هنرمندان شاغل در شهرداري تهران، آثار خود را از 10 تا 14 دي ماه در گالري شماره يك فرهنگسراي بهمن به نمايش گذاشته اند.
اين نمايشگاه كه دوازدهمين دوره نمايشگاه سالانه آثار هنري كاركنان شهرداري است، آثار حجمي، تجسمي، شعر و داستان، موسيقي و فيلم اين هنرمندان را در معرض ديد بازديد كنندگان قرار داده است.
اين نمايشگاه توسط اداره كل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعي شهرداري برگزار مي شود.
در همين راستا شهردار تهران نيز پنج شنبه هفته جاري با هنرمندان شاغل در شهرداري تهران ديدار كرده و با مسائل و مشكلات آنان آشنا مي شود.در اين ديدار كه در سالن شهيد آويني فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود، شهردار تهران از نمايشگاه آثار هنري و فرهنگي كاركنان شهرداري بازديد مي كند.

جاده مشكوك
دكترناصر كرمي
طرح احداث جاده نور- لواسان بنا به دلايل بسيار يك پروژه مشكوك است. نخست از آن جهت كه زيان هاي اين طرح دست كم هزار برابر سود آن قابل ارزيابي است. بر مبناي شاخص هاي ارزيابي آثار زيست محيطي، اين جاده دست كم سالانه صد ميليارد دلار به ميراث و ثروت طبيعي ايران لطمه خواهد زد (معيار تعيين ميزان فوق الذكر پروژه ارزيابي ارزش اقتصادي جنگل هاي شمال ايران است كه با نظارت برنامه عمران سازمان ملل و توسط دولت ايران انجام شده است). آيا قابل تصور خواهد بود كه سود اين جاده از يك در هزار مبلغ پيش گفته افزونتر باشد؟ و ديگر اينكه اجراي چنين طرح عظيمي در حالي در دستور كار قرار گرفته كه اساساً با توجه به وجود جاده هاي هراز و چالوس و نيز طرح در حال احداث بزرگراه تهران- شمال نيازي به ايجاد چنين جاده اي وجود ندارد. مضاف برآن كه اين جاده از هيچ نقطه پرتراكم جمعيتي و صنعتي نيز نمي گذرد و مسير عبور آن فقط زيستگاه هاي منحصر به فرد گياهي و جانوري است.
اين كه چرا تصميم گرفته اند چنين جاده نه چندان ضروري و بسيار زيانباري را بسازند، احتمالاً دو علت دارد:
فرض اول اين است كه وزارت راه خواسته است با انتشار خبر احداث اين جاده طرفداران محيط زيست را به مرگ بگيرد، تا آنها به تب راضي شوند. وگرنه هر آدم عاقلي هم مي داند كه در هيچ كجاي دنيا، اجازه عبور جاده از منطقه حفاظت شده و پارك ملي را نمي دهند. فرض دوم اما محتمل تر است: كساني خواسته اند با به راه انداختن چنين شايعه همه گير و جذابي، هزاران هكتار اراضي را در مناطق بكر چمستان و بلده، البرز مركزي و دره لار به فروش برسانند. آنها خود مي دانند كه قانوناً هرگز احداث چنين جاده اي ممكن نيست، اما حتي شايعه آن باعث رونق خريد و فروش زمين در كل مسير فرضي جاده مي شود و به اين گونه مي توان هكتارها اراضي كشاورزي را كه در حالت عادي هرمتر مربع آنها صدتومان هم ارزش ندارد ده ها برابر اين قيمت به فروش رساند.
تجربه قبلي  نشان داده كه معلوم نيست در اين گونه ماجراها مدافع حقوق طبيعت ايران و ملجاً دلمشغولان اين طبيعت كيست. اما هر كس كه هست خيلي سريع، تاكيد مي شود خيلي سريع، بايد دو كار انجام دهد: نخست آنكه به تاكيد و تصريح شايعه احداث جاده را تكذيب كند، تا موج زمين خواري در منطقه و تخريب طبيعت بيش از اين گسترش پيدا نكند، و بعد هم اين كه عاملان در افكندن و اعلام چنين طرحي را به مردم و نهادهاي قضايي معرفي كند. اگر اين كار را نكنند رسانه ها وسوسه خواهند شد به انتشار شايعات افواهي مبادرت ورزند.

ديروز بررسي شد
گزارش پروژه بهسازي پياده رو خيابان
ولي عصر در شوراي شهر
گروه شهري- در جلسه ديروز شوراي شهر، گزارش سازمان زيباسازي شهر تهران در باره مرمت و بهسازي پياده رو خيابان ولي عصر(عج) ارائه شد.
به گزارش همشهري، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، در باره علت طرح اين موضوع گفت: قبلا در صحن علني شوراي شهر مباحث و انتقاداتي را مطرح كرديم ولي براي اينكه انتقادات يك طرفه نباشد از مدير عامل سازمان زيباسازي نيز دعوت شد تا مسايل را توضيح دهد.
مهدي چمران با بيان اينكه قبلا بحث پياده رو سازي و توجه به پياده ها در تهران فراموش شده بود و تنها سواره ها مورد توجه بودند با طرح سوال هايي پيرامون ضرورت و همزماني اجرا ي طرح بهسازي پياده رو ولي عصر در مناطق مختلف ، مسايل فني ،   هزينه هاي پرداختي و مشكلات ايجاد شده پيرامون آن، خواستار توضيح و ارايه گزارش مدير عامل سازمان زيباسازي شد. حجت الله ملاصالحي مديرعامل سازمان زيباسازي نيز با اشاره به سياست هاي اجرايي اين سازمان گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته قرار شد اين سازمان به ماموريت اصلي خود بازگردد و به وظيفه اصلي خود يعني زيباسازي شهر تهران بپردازد.وي با بيان اينكه مرمت و بهسازي پياده رو خيابان ولي عصر به طول 36 كيلومتر مسير رفت و برگشت با مجموع 186 هزار متر مربع در حال اجرا است، اطمينان داد كه اين پروژه تا پايان بهمن ماه به اتمام مي رسد.مديرعامل سازمان زيباسازي همچنين گفت اين طرح از سال 72 و 73 مطرح بوده ولي به دليل وسعت كار و طولاني بودن مسير به تعويق افتاده بود. وي  با اشاره به اختلاف سطح و شيب 600 متري خيابان ولي عصر حد فاصل تجريش تا ميدان راه آهن گفت: در بهسازي مسير سعي شده است كه اين اختلاف سطح به نحو مطلوب مناسب سازي شود.
وي همچنين در پاسخ به سوالات چمران مبني بر اينكه آيا بلوك هاي سيماني مورد استفاده دراين طرح قابل برداشت، تعويض و استفاده مجدد مي باشد گفت: اين مشكل در قطعات قبلي به دليل كوچك بودن وجود داشت ولي قطعات فعلي كه با ابعاد 50 در۵۰ سانتي متردر كارخانه اي در ميبد يزد توليد شده  به راحتي قابل  استفاده مجدد است ضمن اينكه سازنده به مدت 10 سال آنها را ضمانت كرده است.
ملاصالحي همچنين اعلام كرد كه هزينه طرح بيش از 10 ميليارد تومان نبوده و جزئيات آن كاملا مشخص است و اگر اعضاي شورا بخواهند به صورت تفكيك ارايه خواهد شد.
از سوي ديگر، اميررضا واعظي آشتياني خزانه دار شوراي شهر نيز گفت: منكر زحمات سازمان زيباسازي در بهسازي پياده رو خيابان ولي عصر نيستيم ولي۷۰ تا 80 درصد جدول هاي اين خيابان سالم بود و نيازي به كندن آنها نبود.
حسن زياري رئيس كميسيون فني عمراني و شهرسازي شوراي شهر نيز گفت: بهتر بود اين طرح قبل از اجرا در كميسيون تخصصي شورا مورد بررسي قرار مي گرفت و هزينه هاي آن در بودجه شهرداري لحاظ مي شد.
از سوي ديگر، مسعود زريبافان عضو هيأت رئيسه شوراي شهر نيز با مناسب دانستن اجراي بهسازي پياده رو خيابان وليعصر گفت: اين كار به لحاظ كمي و كيفي با توجه به طول 18 كيلومتر مسير كار بزرگي است.
حمزه شكيب عضو كميسيون شهرسازي نيز گفت: ما از نظر فرهنگي به مبلمان داخلي خانه ها توجه داريم ولي به مبلمان شهري توجهي نشان نمي دهيم و در اين باره بايد فرهنگ سازي صورت گيرد.

جشنواره آدم برفي در شمال تهران
گروه شهري شهرداري منطقه يك تهران به منظور ايجاد تسهيلات مناسب براي حضور شهروندان در فعاليت هاي گروهي و مشاركتي، جشنواره آدم برفي برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك اين جشنواره در ادامه برنامه هاي تفريحي و ورزشي براي شهروندان در طرح جهادي زمستانه 137، روز جمعه 15 دي ماه در صورت بارش برف در ورزشگاه سرداران شهيد شميران برگزار و به فعال ترين خانواده ها و بهترين سازنده آدم برفي جوايزي اهدا مي شود در صورت نباريدن برف اين برنامه به جمعه آينده موكول مي شود.
اين گزارش مي افزايد: همايش دو همگاني نيز با حضور دانش آموزان، بسيجيان و ديگر علاقه مندان از بلوار ارتش تقاطع امام علي (ع) به طول 1500 متر ساعت 10 صبح روز پنج شنبه 14 دي ماه برگزار و در پايان به قيد قرعه جوايزي به شركت كنندگان اهدا مي شود.

مكانيزاسيون زباله، جمعيت موش ها را كمتر كرد
هزينه 10 ميليارد توماني مبارزه با موش ها در تهران
سما: معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: مبارزه با حيوانات موذي از جمله موش ها سالانه بيش از 10 ميليارد تومان هزينه به شهر تهران تحميل مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مسعود كرباسيان با بيان اينكه چون كانون تجمع حيوانات موذي از جمله موش ها مكان هايي است كه به سطح زمين دسترسي داشته باشند، تصريح كرد: طي ماههاي اخير تلاش هاي بسياري در حوزه هاي عمراني و خدمات شهري براي شناسايي كانون هاي تجمع حيوانات موذي و به خصوص موش ها صورت گرفته بطوريكه تعداد زيادي از كانون هاي تجمع اين حيوانات از جمله در خيابان وليعصر مسدود شده كه به نظر مي رسد اجراي دوره اي طرح جهادي 137 در مناطق شهر تهران و نيز جمع آوري مكانيزه زباله هاي پايتخت از عوامل موثر در كاهش حيوانات موذي و به خصوص موش ها در سطح شهر تهران بوده است.
وي افزود: با اجراي طرح مكانيزه جمع آوري زباله هاي پايتخت، امكان دسترسي حيوانات موذي از جمله موش ها به غذا كاهش داده شده و درنواحي و مناطقي كه به صورت كامل زباله ها به وسيله خودروهاي مكانيزه خدمات شهري جمع آوري مي شود به دليل نبود مواد غذايي در دسترس اين حيوانات شاهد كاهش چشمگيري در جمعيت آنها بوده ايم.
كرباسيان با تاكيد بر اينكه طي سال هاي گذشته شهرداري فقط در ايام خاصي از سال با استقرار چادر و كيوسك هاي مخصوص اقدام به توزيع تله هاي مخصوص براي انهدام موش ها در ميان شهروندان مي كرد اما در حال حاضر اين اقدام در طول سال با جديت در دستور برنامه هاي اجرايي حوزه خدمات شهري شهرداري قرار دارد، تصريح كرد: در حال حاضر نيز حوزه هاي خدمات شهري در شهرداري هاي مناطق شهر تهران، يكسري وسايل و لوازم فيزيكي از جمله انواع تله ها و سموم را به همراه بروشورهاي آموزشي در ميان شهروندان تهراني، خانواده ها و مراكز بزرگ خدماتي توزيع مي كنند.

نگاه
008892.jpg
مرتضي رخت اعلا

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |
|   حوادث    |    بين الملل    |    فرهنگ و آموزش    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    سلامت    |
|   داخلي    |    شهري    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |