چهارشنبه ۱۳ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۴ - Jan 3, 2007
دختر دانشجو قرباني مسافركش هاي دروغين
008868.jpg
گروه حوادث - جوان شروري كه با همدستي دوستش درپوشش مسافركشي، دختر دانشجويي را ربوده و در يك دامداري در ورامين مورد آزار و اذيت قرار داده بود، در عمليات پليس ورامين به دام افتاد.
شامگاه آخرين روزهاي آذر ماه، صداي زنگ تلفن پليس 110 ورامين به صدا درآمد ، دختر جواني با صدايي لرزان از نقشه شوم دو پسر براي ربودنش خبر داد.
وي مدعي شد پس از آنكه توسط مردان جوان ربوده شده، در يك دامداري مورد آزار و اذيت قرار گرفته  و پس از گذشت يك روز در اطراف روستاي ايجدام رها شده و ربايندگان از محل متواري شده اند.
با اعلام اين گزارش ماموران با حضور در محل، دختر جوان را كه پريشان و مضطرب بود براي بازجويي به اداره آگاهي ورامين انتقال دادند.
دختر دانشجو كه به شدت گريه مي كرد در تحقيقات اوليه در توضيح ماجرا گفت: ظهر ديروز پس از تمام شدن كلاسهايم در دانشگاه به ميدان صادقيه رفتم، مي خواستم از آنجا به خانه  مان در تهرانسر بروم، اما هر چه منتظر شدم تاكسي اي مرا سوار نكرد.
در حاليكه خسته شده بودم ، تصميم گرفتم هر خودروي عبوري را كه به آنجا برود سوار شوم و در همان موقع بود كه يك دستگاه پژو 405 با دو سرنشين مقابل پايم توقف كرد، من كه بسيار عجله داشتم، به تصور اين كه خودرو مسافركش است، سوار شدم.
دانشجوي جوان در ادامه افزود: پس از رسيدن به تهرانسر از راننده خودرو خواستم بايستد اما وي توجهي نكرد و ناگهان مرد قوي هيكلي كه در صندلي جلو نشسته بود به عقب پريد و با گذاشتن چاقو زير گلويم، سرم را زير صندلي برد و تهديد كرد اگر سر و صدا كنم، مرا مي كشد، منهم در حاليكه شوكه شده بودم مجبور به اجراي دستوراتش شدم. در حالي كه جايي را نمي ديدم پس از پيمودن مسافتي، دومرد جوان مرا در جلوي يك دامداري پياده كرده و با تهديد چاقو و ضرب و شتم مورد اذيت و آزار قرار داده و روز بعد مرا رها كردند.
دستگيري مرد جنايتكار
سرهنگ احمد قاسم خاني، فرمانده انتظامي شهرستان ورامين روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: با گزارش اين پرونده، تيمي از ماموران به سرپرستي سروان حسين نژاد- رئيس اداره مبارزه با جرائم جنايي آگاهي ورامين- تحقيقات گسترده اي را آغاز كرده و در نخستين اقدام ليستي از تمامي دامداري  هاي اطراف تهيه شد و سپس با اطلاعاتي كه دختر جوان در اختيار پليس گذاشته بود، يك دامداري  كه صاحب آن پيرمردي بود شناسايي شد.
در بازجويي هاي اوليه از پيرمرد مشخص شد دامداري در اختيار نوه وي بوده است. به اين ترتيب ردزني مخفيگاه وي آغاز شد و سرانجام مدتي بعد مرد جوان در مخفيگاهش در خيرآباد به محاصره پليس درآمده و دستگير شد.

توطئه خونين شوهر براي قتل همسر دوم
008871.jpg
گروه حوادث- بازجويي از مردي كه همسر دوم خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده است توسط كارآگاهان اداره 10آگاهي تهران آغازشد.
۱۳آذرماه پرسنل بيمارستان سينا در تماسي با پليس اعلام كردند زن جواني كه با ضربات چاقو به شدت مجروح شده به بيمارستان انتقال يافته است.
با گزارش موضوع به بازپرس دادسراي ناحيه 14تحقيقات درخصوص انگيزه جنايت آغاز شد و هنگامي كه در تحقيقات مشخص شد زن مجروح در برابر ديدگان رهگذران در خيابان شكوفه از سوي همسرش مورد حمله قرارگرفته است، بازداشت وي در دستور كار پليس قرار گرفت.
با دستگيري اين مرد، همسر زن هنگامي كه از سوي بازپرس دادسرا تحت بازجويي قرار گرفت گفت: اين زن همسردوم من است، بعد از مدتي كه از ازدواج ما گذشته بود، براي اينكه همسرانم دركنار هم نباشند، وي را از تهران به تبريز برده و خانه اي برايش تهيه كردم ولي بعد از اين نقل و انتقال اختلافات شديدي بين ما ايجاد شد. با گذشت زمان، درگيري ما بيشتر شد تا جايي كه او ديگر حاضر نبود براي ديدن من به تهران بيايد.
اين اختلافات كينه او را در دلم نشاند و نقشه قتلش را كشيدم.
براي اجراي نقشه ام با وي تماس تلفني گرفته و مدعي شدم در تهران برايش خانه اي گرفته ام وبا اين بهانه او را به همراه پسر 5ساله مان و مادر همسرم به تهران كشاندم.
عصر سيزدهم آذر پس از آ نكه آنها به تهران آمدند به بهانه نشان دادن خانه جديد، آنها را به خيابان شكوفه كشاندم و در آنجا ناگهان به سوي همسرم حمله ورشدم ولي مادرزنم مانع شد كه يك ضربه چاقو نيز به وي زدم و سپس به سراغ همسرم رفته و چند ضربه چاقو به او زدم.
در حالي كه بررسي پرونده ادامه داشت، زن جوان روز۲۷ آذر بر روي تخت بيمارستان جان باخت و به اين ترتيب با مرگ او پرونده از دادسراي ناحيه 14 به شعبه 7 دادسراي جنايي تهران انتقال يافت. روز گذشته بازپرس ولي الله حسيني دستور انجام بازجويي از شوهر مقتول كه با دستور بازپرس دادسراي ناحيه 14بازداشت شده و در زندان رجايي شهر به سر مي برد را صادر كرد تا با بازجويي از سوي كارآگاهان اداره دهم آگاهي ابعاد اين حادثه تلخ روشن شود.

قتل صاحبكار ايراني به دست كارگر افغاني
008865.jpg
گروه حوادث- كارگر افغاني كه با ضربات چاقو صاحبكار خود را در يك گاوداري به قتل رسانده بود، صبح ديروز در حالي در شعبه 71 دادگاه كيفري استان محاكمه شد كه مدعي بود قصد كشتن صاحب كارش را نداشته است.
عصر بيست و پنجم شهريور۸۴ ،ماموران كلانتري 151 يافت آباد از قتل مرد ميانسالي در يك گاوداري  در جنوب تهران اطلاع يافتند.
با حضور ماموران در محل جنايت مشخص شد مرد قرباني به نام اكبر، صاحب گاوداري بوده و پس از آنكه توسط سرايدار افغاني اش به نام غلامحسين با ضربات چاقو به شدت مجروح شده جان باخته است. هنگامي كه پسر قرباني به عنوان تنها شاهد درگيري تحت بازجويي قرار گرفت، گفت: ساعتي قبل به همراه پدرم براي سركشي به گاوداري رفتيم. وقتي به آنجا رسيديم برادر سرايدارمان در حال آزار و اذيت سگ هاي نگهبان بود ، پدرم به او تذكر داد اما او گوش نكرد و همين امر باعث شد تا درگيري لفظي بوجود بيايد.
لحظاتي بعد مرد جوان به اتاق رفت و به همراه برادرش غلامحسين و 2 زن ديگر بيرون آمده و با ما درگير شدند، در اين هنگام مرد سرايدار با چاقو به پدرم حمله كرده و او را زخمي كرد كه به خاطر خونريزي جان باخت. با اظهارات شاهد حادثه، عمليات دستگيري متهم به قتل كه به همراه برادرش متواري شده بود، آغاز شد و ماموران توانستند 3 روز بعد غلامحسين را در اتوبان آزادگان دستگير كنند.
متهم به قتل صبح ديروز پس از بيان كيفرخواست و درخواست قصاص از سوي خانواده مقتول، به دفاع از خود پرداخت و ادعا كرد هنگاميكه براي جويا شدن ماجرا به بيرون از خانه آمده با صاحبكارش درگير شده و با چاقويي كه در جيب داشته 2 ضربه به پهلوي وي وارد كرده، اما هرگز قصد كشتن او را نداشته است.
بر پايه اين گزارش، پنج قاضي دادگاه (عزيزمحمدي، باقري، رحيمي، رضايي و سليماني) با اعلام ختم جلسه دادگاه قرار است حكم قانوني در خصوص پرونده را صادر كنند.

اعتراف سارق پر رو در دادسراي شميرانات
اموال مسروقه را با ماشين صاحبخانه مي بردم!
گروه حوادث- دزد شب رو كه پس از دستبرد به خانه هاي شمال شهر، اموال مسروقه را به وسيله خودروي صاحبخانه به مخفيگاهش منتقل مي كرد دستگير شد.
اين سارق حرفه اي 5 سال پيش نيز به اتهام سرقت خودروي يكي از مقامات بلند پايه قضايي دستگير و روانه زندان شده بود.
مدتي پيش در پي گزارش سرقت هاي متعدد از خانه هاي شمال تهران ،رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران پايگاه اول پليس آگاهي تهران قرار گرفت ، كارآگاهان در نخستين اقدام به بررسي شگرد و نحوه وقوع اين سرقتها پرداختند.
از آنجا كه در بسياري از اين سرقتها سارق يا سارقان علاوه بر دستبرد به خانه، خودروي صاحبخانه را نيز به سرقت برده بودند ماموران به يك سارق قديمي كه از اين شگرد براي سرقت استفاده مي كرد ظنين شدند. اين مرد كه ناصر نام داشت 5 سال پيش پس از سرقت خودروي يكي از مقامات قضايي دستگير و روانه زندان شده بود. پليس كه احتمال مي داد سرقت از خانه هاي شمال تهران از سوي اين سارق حرفه اي صورت گرفته، در ادامه بررسي ها دريافت ناصر مدتي پيش از زندان آزاد شده و به اين ترتيب ظن ماموران به وي بيشتر شد.
با صدور دستور قضايي از سوي قاضي علي رضا روستا، بازپرس شعبه 8 دادسراي شميرانات، ماموران تمامي مخفيگاهها و پاتوق هاي ناصر را به صورت نامحسوس زير نظر گرفتند .
مدتي بعد وقتي ماموران دريافتند وي براي فروش تعدادي از خودروهاي مسروقه به يكي از شهرهاي غربي كشور رفته است، تيمي از ماموران با دريافت نيابت قضايي عازم اين شهرستان شده و پس از شناسايي مخفيگاه ناصر او را دستگير و 3 دستگاه از خودروهاي مسروقه را كشف كردند.
اين سارق حرفه اي پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت از 10 خانه در شمال تهران اعتراف كرد و گفت: پس از آنكه شبانه وارد خانه ها مي شدم ،اموال باارزش از قبيل جواهرات و فرش هاي نفيس را به سرقت مي بردم و سپس به دنبال سوئيچ خودرو مي گشتم. با پيدا كردن سوئيچ تمامي اموال را به خودرو منتقل مي كردم و بدون آنكه كسي متوجه من شود پا به فرار مي گذاشتم.
پس از اعترافات دزد شب رو و صدور كيفرخواست ، اين پرونده براي محاكمه به دادگاه جزايي ارسال شد.

قاتل فراري را شناسايي كنيد
عكس با مجوز بازپرس جنايي
منتشر شده است
008874.jpg
گروه حوادث- بازپرس يكم جنايي پايتخت با صدور دستور چاپ عكس يك جنايتكار فراري از افرادي كه از مخفيگاه وي اطلاع دارند خواست با پليس تماس بگيرند. بازپرس شاملو روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: شامگاه۸ آذرماه وقوع نزاعي مرگبار در خيابان شمشيري اعلام شد. در بررسي هاي اوليه مشخص شد قرباني نزاع خونين به نام محسن با ضربات قمه جوان شروري به نام ابوالفضل به قتل رسيده، ولي عامل جنايت بعد از ارتكاب قتل متواري شده است. بازپرس يكم دادسراي جنايي با صدور دستور چاپ عكس قاتل فراري بدون پوشش افزود: با گذشت يكماه از وقوع قتل، از كساني كه از محل اختفاي مرد جوان اطلاع دارند، خواسته مي شود با شماره تلفن 55389048تماس گرفته و كارآگاهان جنايي را در جريان قراردهند.

برگزاري دادگاه رسيدگي مجدد به اتهام شهرام جزايري
ايرنا: نخستين جلسه رسيدگي مجدد به اتهامات شهرام جزايري صبح ديروز در شعبه 1192 مجتمع قضايي امور اقتصادي برگزار شد.
قاضي پرونده در اين جلسه موارد اتهامي جزايري را تحصيل مال از طريق نامشروع ، تحصيل غيرقانوني معافيت سربازي ، جعل اسناد ، تصدي بيش از يك شغل، حيف و ميل اموال دولتي و اخلال در نظم صادراتي عنوان كرد و از متهم خواست از خود دفاع كند. كربلايي آقا ملك در اين جلسه علاوه بر شهرام جزايري عرب، ?? متهم ديگر پرونده را نيز احضار كرد كه 3 نفر از آنان در جلسه دادگاه حاضر نشدند. جزايري در اين جلسه گفت: در هيچ فعاليت اقتصادي، هيچ يك از اسناد و مدارك مهم، فاقد اصالت نبوده و نيست. متهم پرونده افزود: عنوان اتهام تحصيل مال نامشروع كاملا محل شبهه است و در خصوص اتهام صادر نكردن كالا نيز گفت: صادرات معني دارد، يعني بايد براي كالا در كمرگ پيمان نامه ارزي صادر شود و اين كار صورت گرفته است.

مرگ 90 نفردر سقوط هواپيماي اندونزيايي
بي بي سي: يك مقام ارتش اندونزي اعلام كرد هواپيماي شركت هواپيمايي آدم اير كه روز دوشنبه با 102 سرنشين ناپديد شده بود، سقوط كرده و تاكنون اجساد 90 نفر پيدا شده است.
اين مقام ارتش اندونزي در گفت وگو با راديو شينتا افزود، هواپيماي ياد شده در منطقه كوهستاني دور افتاده اي در جزيره سيليپ سقوط كرده و شمار زيادي از مسافران آن كشته شده اند. تماس با اين هواپيما كه از نوع بوئينگ 400-737 است، درحالي كه در ارتفاع تقريبا 13 هزار متري بود و يك ساعت ديگر تا مقصد راه داشت قطع شد، اين در حالي بود كه قبل از آ ن درخواست كمك از دو نقطه يكي در جنگلي در سولاوِسي و ديگري از نقطه اي در آب هاي ساحلي در خليج ماكاسار دريافت شده بود.
به گفته برخي اهالي روستاي نزديك محل وقوع حادثه، بيش از 90 نفر از سرنشينان هواپيما جان باخته اند. با اين حال، امدادگران سرگرم تلاش براي يافتن ??نفري هستند كه گفته مي شود از اين حادثه جان سالم به در برده اند. سه مسافر آمريكايي از جمله  سرنشينان اين هواپيما بودند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |