يكشنبه ۱۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۷ - Jan 7, 2007
مدير قلابي شهرداري، كلاهبردار ميليوني بود
گروه حوادث- كلاهبردار حرفه اي كه با معرفي خود به عنوان مدير ارشد شهرداري تهران قصد داشت كيوسك هاي مطبوعاتي را با اسناد جعلي به فروش برساند در يك قرار صوري با مأموران حراست شهرداري به دام افتاد.
اين مرد متهم است كه با جعل عنوان و امضاي مديران ارشد شهرداري تاكنون ميليون ها تومان از مردم كلاهبرداري كرده است.
مدتي پيش در پي دريافت گزارش هاي مردمي مبني بر فعاليت يك مجرم حرفه اي كه با معرفي خود به عنوان مدير ارشد شهرداري تهران دست به كلاهبرداري از مردم مي زند، تحقيقات ماموران حراست شهرداري براي شناسايي اين مرد آغاز شد. ماموران با بررسي اين گزارش ها دريافتند يك مرد
۴۰ ساله كه خود را مهندس زمانيان يا مهندس معيري معرفي مي كند با جعل امضاي مديركل دفتر شهردار و جعل پايان كار شهرداري و يا به بهانه فروش كيوسك هاي مطبوعاتي اقدام به فريب مردم كرده و از آنها مبالغ هنگفتي به عنوان رشوه دريافت مي كند.
با به دست آمدن اين اطلاعات ماموران تمامي مكان هايي را كه احتمال مي رفت اين مرد در آنجا رفت و آمد داشته باشد، زير نظر گرفتند و موفق شدند با استفاده از اطلاعات به دست آمده، وي را شناسايي كنند. از آنجا كه احتمال مي رفت ماموران حراست با يك مجرم حرفه اي روبه رو باشند، با طرح نقشه اي حساب شده تصميم گرفتند در نقش خريدار كيوسك هاي مطبوعاتي ظاهر شده و به اين ترتيب مرد كلاهبردار را به دام بيندازند.
به اين ترتيب در حالي كه ماموران با مرد كلاهبردار وارد معامله شده بودند، ماجرا به بازپرس دادسراي كاركنان دولت و پليس اطلاع داده شد و با صدور دستور قاضي، اين مرد هنگام ارائه اسناد جعلي و فروش كيوسك هاي مطبوعاتي به دام افتاد.
متهم به نام عباس در بازجويي هاي انجام شده گفت: از مدتي پيش با معرفي خودم به عنوان مدير ارشد شهرداري و اين ادعا كه مي توانم براي ساختمان ها برگه پايان كار شهرداري تهيه كنم، اقدام به فريب مسئول يك بنگاه معاملات ملكي كردم تا بتوانم از طريق او نقشه هايم را به اجرا درآورم. وي ادامه داد: مالك بنگاه مرا به كساني كه قصد دريافت برگه پايان كار شهرداري داشتند معرفي مي كرد و من با استفاده از برگه هاي جعلي از آنان كلاهبرداري مي كردم.
مدتي بعد نيز وانمود كردم كه فروش كيوسك هاي مطبوعاتي شهرداري به من واگذار شده و تصميم گرفتم با استفاده از اسناد جعلي اين كيوسك ها را به فروش برسانم كه در دام پليس افتادم.
حراست شهرداري تهران با بيان اين خبر از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشكوك و هرگونه تخلف و دريافت رشوه موضوع را با شماره تلفن 55638848 و يا از طريق پست الكترونيكي ifo@herasat.tehra.ir به ستاد خبري حراست شهرداري تهران اطلاع دهند.

دستگيري سارق ميليوني با شليك پليس
عكس متهم با مجوز قضايي براي شناسايي شاكيان منتشر شده است
009414.jpg
گروه حوادث- سركرده باند سرقت از مشتريان بانك ها، هنگامي كه قصد فرار از دست ماموران را داشت با شليك چند گلوله دستگير شد و راز سرقت 150 ميليوني اعضاي باند فاش شد.
سرهنگ داوود سلطاني، معاونت اداره آگاهي پايتخت روز گذشته در تشريح اين پرونده، گفت: از مدتي قبل گزارشهايي درباره سرقتهاي 4 مرد قوي هيكل كه با معرفي خود به عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر پليس و به بهانه بازرسي بدني، دست به سرقت از مشتريان بانكها مي زدند به پليس مي رسيد،تحقيقات پليسي به سرنخ هايي از يكي از اعضاي باند فيوج به نام لطيف رسيد كه با تشكيل باندي به نام( لطيفه) دست به سرقت هاي ميليوني مي زد.
در حالي كه تحقيقات براي دستگيري لطيف آغاز شده بود ،چهارم ديماه، مرد۳۱ساله در اتوبان كرج در خودرو هيونداي خود به همراه دو زن مشاهده شد، اما هنگاميكه ماموران به وي دستور ايست دادند ، اقدام به فرار به سمت عظيميه كرج كرد. با رسيدن خودرو به عظيميه در حالي كه پليس خودروي هيونداي را به محاصره درآورده بود، پس از توقف خودرو دو سرنشين زن كه از اقوام متهم فراري بودند به طرف ماموران حمله كردند و قصد فراري دادن اورا داشتند كه ماموران بعد از شليك دو تير هوايي پاي راست لطيف را هدف قرار داده و او را دستگير كردند.
با بهبودي لطيف، وي به اداره 5 پليس آگاهي منتقل شد كه تا كنون 7 شاكي كه از سوي باند از آنها سرقت شده است متهم را شناسايي كرده اند .
در ادامه بررسي هاي پليسي درباره اين متهم مشخص شد لطيف سال گذشته، هنگامي كه ماموران در حال انتقال برادرش و همدست او به اتهام سرقت به دادسراي شيراز بودند با يك تصادف ساختگي و مضروب كردن مامور پليس، آنها را فراري داده است. سرهنگ داوود سلطاني افزود: متهم و سه همدست فراري او در هفت فقره سرقتي كه تا كنون مشخص شده است، بيش از 150 ميليون تومان به سرقت برده اند و تلاش براي دستگيري همدستان متواري لطيف ادامه دارد.

قضات دادگاه كيفري استان تهران رازگشايي مي كنند
قتل يا خودكشي خبرنگار سايت ورزشي؟
009417.jpg
009411.jpg
گروه حوادث- همسر خبرنگار ورزشي كه به اتهام قتل عمدي همسرش محاكمه مي  شد، در جلسه دادگاه با انكار قتل مدعي شد همسرش از زندگي با او خسته شده بود.
ساعت نه و سي دقيقه سوم فروردين، با گزارش پيدا شدن جسد حلق آويز يك زن جوان در خانه  اش، ماموران كلانتري 137 نصر تهران به خيابان سي و يكم گيشا رفتند و در آنجا بود كه با جسد زن
26 ساله اي به نام معصومه كه خبرنگار يك سايت ورزشي بود روبرو شدند. در حالي كه مرگ اين زن در هاله اي از ابهام قرار داشت، به دستور بازپرس اصغرزاده تحقيقات براي روشن شدن ماجرا در دستور كار قرار گرفت.
در اولين بررسي ها برادر شوهر وجاري زن جوان كه مرگ او را به پليس گزارش كرده بودند ، تحت بازجويي قرار گرفتند. آنها در بازجويي ها مدعي شدند ساعتي قبل معصومه با خانه آنها تماس گرفته و گفته است دست به خودكشي خواهد زد و با اين تماس آنها به خانه معصومه رفته و در آنجا با جسد او رو به رو شدند. در ادامه بررسي هاي قضايي ، همسر زن جوان بعنوان مظنون اصلي حادثه تحت بازجويي قرار گرفت اما او در هيچ يك از مراحل تحقيق و بازجويي به قتل اعتراف نكرد.
دادگاهي براي روشن شدن واقعيت
در حالي كه مرد جوان در هيچيك از مراحل به قتل اعتراف نكرده بود، صبح ديروز مرد جوان با كيفرخواست قتل از سوي دادسراي جنايي تهران، در شعبه 71 دادگاه كيفري استان محاكمه شد. در ابتداي جلسه، وكيل خانواده معصومه با درخواست قصاص، داماد جوان را عامل جنايت خواند و گفت: كبودي هاي موجود بر روي اعضاي مختلف جنازه، آشفتگي وضع خانه و شكستن آيينه و شمعدان همه حكايت از قتل معصومه دارد،همچنين اين مرد در بازجويي هاي اوليه كه از وي صورت گرفت درباره خراش هاي روي صورتش مدعي شده بود كه شب گذشته با همسرش درگير شده است.
وي افزود: علاوه بر اين 3 نامه اي كه از قرباني به جا مانده است، هيچ يك داراي امضا نيست و مي تواند توسط فرد ديگري نوشته شده باشد، ضمن آنكه طناب هاي بسته شده به لوله حمام و آشپزخانه نيز بسيار ناشيانه بسته شده و به نظر مي رسد صحنه سازي باشد. وكيل در ادامه افزود: سئوال ديگر اين است كه چرا جاري قرباني بعد از تماس تلفني معصومه، موضوع را به همسر خودش خبر داده در صورتي كه مي توانسته آن را به شوهر معصومه بگويد تا او سريعتر خودش را به خانه برساند.
با لباس عروسي مي روم
بعد از اظهارات وكيل خانواده معصومه، متهم جوان در جايگاه قرار گرفت و با رد اتهام قتل عمدي همسرش گفت: من و معصومه 6 ماه بود كه ازدواج كرده بوديم، ما عاشق يكديگر بوديم، ولي معصومه دو هفته آخر خيلي كم حرف شده بود. او افزود: او چون خبرنگار فعالي بود ، حتي نتوانست براي عيد خريد كند، روز دوم عيد با او به خريد رفتم اما او چيزي نخريد. بعد از آنكه غروب به خانه برگشتيم او از من خواست دوباره براي خريد همراهش بروم، اما من قبول نكردم و سر همين موضوع دعوايمان شد.
ساعت 9 صبح روز بعد در حاليكه سر كار بودم ، معصومه تماس گرفت و گفت: با لباس عروسي به خانه ات آمده ام و با همان لباس هم مي روم. من كه فكر مي كردم معصومه قهر كرده و مي خواهد به خانه مادرش برود گوشي تلفن را قطع كردم ، اما وقتي برادرم و همسرش تماس گرفتند و از پيدا شدن جنازه معصومه خبر دادند، فهميدم چه اتفاق تلخي افتاده است.
هنگامي كه از متهم جوان درباره ادعاي خودكشي همسرش سئوال شد، گفت: فكر مي كنم معصومه از زندگي خسته شده بود، او با آرزوي يك زندگي آرام با من ازدواج كرد، اما من نتوانستم و او را به يك اتاق اجاره اي در يك پاركينگ بردم .
او گفت: اين اتفاق برايم خيلي سنگين بود اصلا فكر نمي كردم اينطوري بشود، معصومه به من قول داده بود تا آخر زندگي با من خواهد ماند. با دفاعيات وكيل متهم به قتل و اظهارات مطلعين ، پنج قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران (عزيزمحمدي، رحيمي، باقري، عبداللهي وسالاري) به زودي حكم خود را در اين باره صادر خواهند كرد.

خط آخر۶ سال فرار قاتل پسر عمو
گروه حوادث- متهم جواني كه به خاطر مخالفت با ازدواج پسرعمويش و خواهر خود، خواستگار جوان را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود بعد از گذشت 6سال در محاصره پليس جنايي پايتخت قرار گرفت.
بيست و چهارم دي ماه 79، با گزارش مرگ مرد جواني به نام غلامعلي در بيمارستان اميرالمؤمنينع كارآگاهان اداره دهم آگاهي تحقيقات خود را براي دستگيري عامل جنايت آغاز كردند. در حالي كه مادر مقتول كه به شدت مجروح شده بود، شاهد كليدي ماجرا بود، بازجويي از وي تا زمان بهبودي اش به تاخير افتاد و همين فرصت باعث شد ضارب بتواند از چنگ پليس فرار كند. اين زن بعد از بهبودي هنگامي كه تحت بازجويي پليس قرار گرفت به كارآگاهان گفت: چندي پيش از حادثه، پسرم ازمن خواست به خواستگاري دختر عمويش بروم، ولي خانواده دختر به خواستگاري ما جواب منفي دادند، اما غلامعلي باز هم اصرار داشت خانواده عمويش را راضي كنيم با اين ازدواج موافقت كنند، ولي آنها به دليلي رضايت نمي دادند.
در حالي كه مدتي از خواستگاري مي گذشت، روز حادثه پسرعموي غلامعلي به نام رمضان به خانه ما آمد و از پسرم خواست فكر ازدواج با خواهرش را از ذهنش پاك كند ، اما اين مسئله باعث درگيري اين دو جوان شد، به قصد ميانجيگري وارد دعواي آنان شدم، اما رمضان بعد از آنكه با ضربات چاقو مرا مجروح كرد با پسرم درگير شد ، درگيري به كوچه كشيده شد و در آن هنگام بود كه رمضان پسرم را با ضربات چاقو مجروح كرد و متواري شد. با اظهارات مادر مقتول، متهم شناسايي و تحت تعقيب قرار گرفت اما پليس جنايي نتوانست ردي از او پيدا كند . عصر روز جمعه در حالي كه 6 سال از زمان جنايت مي گذشت ، كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران مخفيگاه قاتل فراري را در رجايي شهر كرج شناسايي كرده و او را دستگير كردند.
سرهنگ حسين خوييني معاون آگاهي پايتخت روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: متهم كه در طي 6سال گذشته به خاطر ترس از شناسايي، دايما تغيير مكان مي داده است، با اعتراف صريح به قتل پسرعمويش مدعي شد مقتول اصرار زيادي براي ازدواج با خواهرم داشت ولي خانواده ما با اين ازدواج مخالف بودند، همين مسئله باعث درگيري من و مقتول شد كه در نهايت او را به قتل رساندم.

حكم مرگ
براي سرايدار گاوداري
009408.jpg
گروه حوادث - سرايدار افغان كه صاحب ايراني يك گاوداري را به قتل رسانده بود ، به مرگ محكوم شد.
در اين پرونده مرد سرايدار غلامحسين متهم بود كه شامگاه 25 شهريور 84 ، در يك نزاع مرگبار با صاحبكارش به نام اكبر وي را در گاوداريش در يافت آباد با ضربات چاقو به قتل رسانده است. صبح ديروز قضات شعبه 71 دادگاه پس از شور براي غلامحسين حكم مرگ صادر كردند.

اتوبوس آتش گرفت، 50 مسافر زنده زنده سوختند
بي بي سي: بر اثر آتش گرفتن يك دستگاه اتوبوس در شهر كوميلا در بنگلادش ، بيش از ??نفر جان خود را از دست دادند.
محمد كمال الدين فرمانده پليس شهر كوميلا با اعلام اين خبر گفت: اين اتوبوس صبح روز شنبه در حالي كه در يكي از خيابان هاي شهر مشغول جابجايي مسافرين بود، با يك كالسكه مسافربر برخورد كرد و در اثر اين برخورد، مخزن گاز اتوبوس منفجر شد.
وي ادامه داد: آتش به سرعت به تمامي نقاط اتوبوس سرايت كرد و بيش از ?? تن از مسافران اتوبوس در آتش سوخته و در دم كشته شدند و فقط 6 تن از اين سانحه جان سالم
به در بردند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |