پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۲ - Jan 25, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
هيچ كس به چيزي بهتر از سجده نهان به خدا تقرب نمي جويد.

نهج الفصاحه، حديث 2579
امروز با حافظ
وز او به عاشق بيدل خبر دريغ مدار
صبا ز منزل جانان، گذر دريغ مدار
نسيم وصل ز مرغ سحر دريغ مدار
به شكر آن كه شكفتي به كام بخت اي گل!
آب و هوا
011802.jpg

عكس روز
011823.jpg
عكس: محمد توكلي
تهران، خيابان حافظ- بر اساس اطلاعات شركت كنترل كيفيت هوا، اداره كل هواشناسي و اداره كل محيط زيست استان تهران ،ديروز ميزان آلاينده منواكسيد كربن در هواي شهر فراتر از حد مجاز بود. با توجه به شرايط جوي پيش بيني مي شود كه غلظت آلاينده هاي هوا امروز هم در شهرهاي صنعتي افزايش يابد.

در شهر چه خبر
ويزيت رايگان
طرح ويزيت رايگان پزشكان عمومي و متخصص بسيجي در ناحيه مقاومت بسيج منطقه شمال تهران در ايام دهه فجر صورت مي گيرد. 28نفر از بسيجيان كادر پزشكي ناحيه مقاومت شمال تهران به مناسبت بيست و هشتمين سالگرد انقلاب اسلامي در ايام مبارك دهه فجر به شميران نو، خاك سفيد، حكيميه و تهرانپارس و روستاهاي تحت پوشش لواسانات و رودبار قصران مي روند و بيماران كم و بي بضاعت را ويزيت رايگان مي كنند. يكي از اهداف اين طرح كمك به اقشار محروم و آسيب پذير جامعه عنوان شده است .اين طرح به صورت خودجوش از سوي بسيج سازندگي ناحيه مقاومت شمال تهران صورت مي گيرد.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابرات پيام نور و شهيد اكبري از تاريخ چهارم بهمن ماه آغاز مي ژشود. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني 550 مشترك در مركز مخابرات پيام نور با پيش شماره هاي 4440 تا 4447 در خيابان بهشت اول، 35 متري گلستان ، بلوارشهيد ستاري، خيابان ايران زمين شمالي و در مركز مخابرات شهيد اكبري ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 77791 تا 77794 حداكثر به مدت 48 ساعت با اختلال همراه است. همچنين به دليل برگردان كابل نوري، ارتباط تلفني در سيستم ژهاي ارتباطي مراكز مخابرات وليعصر، امامت و نبوت با اختلال همراه است.

قطعات خودرو
برخي خبر ها حاكي از اين است كه تا چند ماه آينده خودروسازان، بازار آپشن هاي خودرو را با ارائه لوازم جانبي متنوع تحت تاثير قرار مي دهند. گويا اسپورت كردن خودرو و نصب آپشن هاي گوناگون روي  آن طي چند سال گذشته از اپيدمي بالايي برخوردار بوده كه خودرو سازان را هم وارد گود كرده است. با اين ژكه قطعات آپشن خودرو داراي گردش مالي بالا و بازار مناسبي هستند اما تامين ژكنندگان قطعات خودروهاي داخلي تا به حال توجه چنداني به آن نداشتند. امروزه مصرف ژكنندگان به دليل تيراژ انبوه خودروهاي سواري تمايل دارند، با نصب قطعات اختياري بر روي خودروهاي خود، آنان را از نظر كيفيت و ظاهر نسبت به نمونه ژهاي مشابه، تمايز بخشند . در ميان قطعات آپشن به ژكار رفته در صنعت خودرو، روكش صندلي بيشترين كاربرد را دارد و حدود 90 درصد از مالكان خودرو از اين محصول استفاده مي ژكنند . ميزان استفاده از آپشن دزدگير در خودروهاي ايراني حدود 70 درصد است. علاوه بر اين 30 درصد از مالكان خودروهاي ايران اقدام به تعويض سيستم صوتي و تصويري خودروي خود مي ژكنند .در ايالات متحده 90 درصد مردم اقدام به تعويض رينگ ژ لاستيك ژهاي خودروي خود مي ژكنند و در اروپا نيز به جز كشور فرانسه اين آمار حدود 70 درصد است، در حالي كه در ايران به 30 درصد كاهش مي ژيابد.

دورود يخ كرد
دورودي ها ديروز ناخواسته و البته با كمي تأخير در برگزاري هواي پاك شركت كردند و كمتر خودرو هاي شخصي خود را بيرون آوردند. اما اين موضوع بيشتر به ناكارايي خودرو ها در خيابان هاي يخ بسته و صيقلي باز مي گشت .موج سرما و يخبندان شديد در پي توقف بارش برف نسبتاً سنگين چند روز گذشته، زندگي عادي ساكنان شهرستان هاي دورود و ازنا را مختل كرد. برخي شهر هاي استان لرستان تا 18درجه كاهش دما داشتند. ديروز دماي هوا در دورود ??و در ازنا ??درجه زير صفر بود. برخلاف سرما و يخبندان تمامي محورهاي ارتباطي شرق لرستان باز است و رفت و آمد خودرو ها نيز در آن ها جريان دارد. در روزهاي يكشنبه و دوشنبه هفته جاري در شهرهاي دورود و ازنا حدود ??سانتي متر برف باريد كه مشكلاتي را براي مردم اين مناطق در پي داشت.

عمده فروشي برنج
در حال حاضر در بازار گيلان هر كيلوگرم برنج طارم، ديلمان و هاشمي مرغوب منطقه و دوالكه به بهاي ??تا ??هزار و برنج حسني از ارقام محلي ??هزار ريال به فروش مي رسد.اما در مقابل رونق خريد و فروش اقلام خارجي برنج، بازار خريد و فروش برنج در شهرهاي آستارا و تالش در شمال استان گيلان همچنان ثابت مانده و در ركود به سر مي برد. عمده  فروشان برنج در شمال استان گيلان معتقدند در 3 ماه گذشته با توجه به ثابت ماندن بهاي برنج، بازار اين محصول راكد مانده و دچار هيچگونه تحولي نشده است. از نيمه دوم سال جاري فروش عمده برنج به ندرت انجام مي شود و در بيشتر موارد فقط خرده فروشي صورت مي گيرد . بعد از ورود برنج جديد به بازار كه اندكي بازار برنج دچار تحول شد، بازار در ركود كامل به سر مي برد. اين درحالي است كه برنج هاي بسيار مرغوب و معطر به بهاي ??تا ??هزار ريال به فروش مي رسد.

بازار
011844.jpg
ثبات قيمت ريش تراش ها

با نگاهي به قيمت هاي لوازم برقي و مقايسه آن ها با سال پيش متوجه ثبات قيمت ريش تراش ها مي شويم اين در حالي است كه مدل 9170 آن در حال حاضر تا 8 درصد ارزان تر نيز فروخته مي شود.
ريش تراش ها سال پيش را با ارائه كاربري ها ي حرفه اي تر مانند قابليت آنكادر كردن دقيق صورت آغاز كردند و در حال حاضر نيز بيشترين بخش رقابت خود را روي اين كاربري متمركز كرده اند. مدل هاي ضد  آب نيز مدل هاي پيش از خود را با كاهش قيمت 10 تا 15 هزار توماني روبرو كردند. اگر شما هم در منزل ريش تراش داريد حتما توجه داشته باشيد كه اين وسيله را در حمام ،محيط   هاي خيس و در دسترس كودكان قرار ندهيد چون خطر برق گرفتگي را افزايش مي دهد.

نظر شما
عزاداري در ماه محرم
011811.jpg
مركز مطالعات و تحقيقات رسانه اي همشهري از۳۱ دي تا 3 بهمن ماه سال جاري در تهران اقدام به اجراي نظر سنجي تلفني درباره نحوه  عزاداري در ماه محرم كرد. اين نظرسنجي به شيوه تصادفي و با حجم نمونه 1200 نفر اجرا شد. نتايج نشان مي دهد اكثريت مطلق مردم با حضور در اجتماعات به عزاداري مي پردازند. 37درصد در هيات و تكايا، 20درصد در مساجد۱۱،درصد در جلسات سخنراني و 17 درصد در ديگر اجتماعات و تنها 15درصد با خواندن ادعيه يا از طريق راديو و تلويزيون عزاداري مي كنند.
اولين موضوعي كه پاسخگويان توجه به آن را براي حفظ اصالت و ارزش هاي عزاداري حضرت اباعبدالله ع لازم دانستند عبارت بود از: ضرورت بازنگري در سنت هاي غلط مانند قمه زني و... 31درصد، رعايت نكردن حقوق همسايگان 18درصد، رعايت نكردن برخي ارزش هاي ديني (عمدتا حجاب) در ازدحام جمعيت 17درصد، خودنمايي در عزاداري ها 11درصد ، كم محتوا بودن اشعار برخي از مداحان 7درصد ، اسراف و تبذير 5 درصد، استفاده از شمايل و نقاشي هاي غيرموجه 4درصد، استفاده از آلات موسيقي جديد 3درصد و 4درصد در اين مورد نظري نداشتند. انتقادهاي پاسخگويان از برخي شيوه هاي مداحي كه اخيرا رايج شده در نمودار نشان داده شده است.
اين نظرسنجي ها ادامه دارد. ممكن است در روزهاي آينده، پژوهشگران مركز مطالعات و تحقيقات رسانه اي همشهري، با تلفن شما هم تماس بگيرند.

ببخشيد؛ الآن چكار مي كنيد؟
رضا كريمي
انعكاس مقابل دوربين
011817.jpg
انعكاس را به زودي مقابل دوربين مي برم.   اين فيلم مضموني اجتماعي خانوادگي دارد و از فضايي پرتعليق برخوردار است. فيلمنامه  انعكاس را محمد هادي كريمي به نگارش در آورده است.
انعكاس داستان زوج جواني است كه هر كدام بي اراده در معرض آزمون سختي قرار مي گيرند،  آنها 2راه پيش رو دارند، وفاداري يا خيانت، انتخاب نهايي هر يك از آنها، انعكاسي را رقم خواهد زد. پروانه ساخت اين فيلم هفته گذشته صادر شد و هم اكنون مراحل پيش توليد در حال انجام است. بازيگران را از ميان بازيگران حرفه اي و شناخته شده سينماي ايران انتخاب مي كنيم . اواخر بهمن زمان پيش بيني شده براي آغاز فيلمبرداري اين فيلم است و 45 جلسه براي فيلمبرداري در نظر گرفته شده است.
لوكيشن هاي انعكاس در تهران و اصفهان خواهند بود و بخشي از فيلم نيز در لواسان جلوي دوربين خواهد رفت. تاكنون حضور شاپور پور امين مدير فيلمبرداري، آزيتا موگويي،  مجري طرح و مدير برنامه ريزي و سيامك احصايي طراح صحنه و لباس در اين فيلم قطعي شده و بقيه عوامل در مرحله انتخاب هستند. سعيد حاجي ميري تهيه كننده انعكاس است.
منيژه حكمت
3 زن در تابستان
011814.jpg
آخرين ساخته ام 3 زن فروردين 86 آماده نمايش مي شود و اوايل تابستان به اكران عمومي درمي آيد. اين فيلم هم اكنون توسط مصطفي خرقه پوش در استوديو عروج فيلم تدوين مي شود.
به طور همزمان پرويز آبنار صداگذاري فيلم را در همان استوديو انجام مي دهد و حيدر ساجدي نيز در مراحل ابتدايي ساخت موسيقي فيلم قرار دارد. 3 نسل، 3 زن كه يكديگر را گم كرده اند و در جستجو براي يافتن پيوندهاي گمشده ميان گذشته و حال و آينده، همديگر را بازمي يابند. نيكي كريمي، پگاه آهنگراني، مريم بوباني، نازنين احمدي، ستاره پسياني، نسيم اميرخسرو، شيوا ابراهيمي، شهرزاد كمال زاده، سولماز صديق افشار، رضا كيانيان، بابك حميديان، شاهرخ فروتنيان، مهران رجبي، احمد ياوري شاد، احمد ساعتچيان، مهرداد ضيايي، فؤاد چاومه و آتيلا پسياني بازيگران سه زن هستند.
همچنين نغمه ثميني فيلمنامه نويس، داريوش عياري، مصطفي خرقه پوش و من مشاوران فيلمنامه نويس، داريوش عياري مدير فيلمبرداري و مشاور كارگردان، محمدرضا نجفي مدير توليد، پرويز آبنار صدابرداري و ميكس، مهري شيرازي طراح چهره پردازي و ژيلا مهرجويي طراح لباس و امير عابدي  عكاس فيلم هستند.


تهمينه ميلاني
زنان و آسيب هاي اجتماعي
011820.jpg
فيلمبرداري تسويه حساب را تا يك هفته ديگر در لوكيشن فرمانيه به پايان مي بريم .
فيلمنامه اين فيلم نقدي اجتماعي است درمورد آسيب هاي اجتماعي به ويژه در ميان زنان و علل بزهكاري آنها.
موضوع جاي كار بسياري داشت، اما در شكل سينمايي آن بايد به ظرافت هاي هنري نيز توجه مي كرديم، از همين رو سعي شد آسيب هاي اجتماعي در ميان زنان به مثابه متن و حواشي آن مورد تأمل قرار گيرد. فيلمبرداري تسويه حساب از چهارشنبه 29 آذرماه در تهران آغاز شده و تا يك هفته ديگر به پايان مي رسد. تدوين فيلم هم 10 روز پيش شروع شده است.
مهناز افشار، لادن مستوفي، شهره لرستاني، السا فيروزآذر، بهاره افشاري، اكبر عبدي، سياوش تهمورث، رضا عطاران و حامد بهداد بازيگران فيلم تازه ام هستند.
فيلمنامه تسويه حساب نوشته من است و محمد نيك بين تهيه كنندگي آن را بر عهده دارد.
عليرضا زرين دست مدير فيلمبرداري، اسحاق خانزادي صدابردار، جلال معيريان طراح گريم، ناصر چشم آذر آهنگساز، مستانه مهاجر تدوينگر، كيوان مقدم طراح صحنه و لباس تسويه حساب هستند.

عليرضا اميني
يك داستان در طبيعت
011808.jpg
فيلم سينمايي استشهادي براي خدا را اواسط بهمن ماه در فيروزكوه كليد مي زنم.اين فيلم در حال حاضردر مرحله پيش توليد و انتخاب بازيگر است. بر اساس برنامه ريزي، فيلمبرداري را نيمه بهمن امسال در روستاي ملرد شهرستان فيروزكوه آغاز مي كنيم .
داستان فيلم سينمايي استشهادي براي خدا در طبيعت مي گذرد و فضاي قصه به گونه اي است كه نياز به برف و فضاي زمستاني دارد. زمان بندي فيلمبرداري 45 جلسه كاري پيش بيني شده و اين مرحله تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد. لوكيشن هاي اصلي فيلم در ارتفاعات و راه آهن فيروزكوه قرار دارد.
محسن تنابنده و احمد مهرانفر بازيگراني هستند كه براي حضور در اين فيلم انتخاب شده اند و بازيگر شخصيت اصلي هنوز انتخاب نشده است. محمدرضا سكوت مدير فيلمبرداري، سعيد هاشمي مدير توليد، اصغر هاشمي صدابردار، بهزاد كزازي طراح صحنه و لباس و بابك شعاعي طراح چهره پردازي اين اثر هستند.
تهيه كنندگي فيلم را سعيد حاج ميري بر عهده دارد و اين اثر را با مشاركت سازمان سينمايي سبحان فيلم و راديو تلويزيون عرب توليد مي كند.

سكه، طلا و ارز
011847.jpg

چشم انتظار
سيد مهدي شجاعي
طبيب عشق، مسيحا دم است و مشفق ليك
چو درد در تو نبيند كه را دوا بكند
در جاده پر پيچ و تابي كه نامش زندگي است، عده اي به راهزني مشغولند.
نه تنها خود طي طريق نمي كنند كه قاطع طريق ديگران مي شوند.
نه تنها خود راه نمي روند كه راه بر رهروان مي بندند و آنان را از رفتن باز مي دارند. اينان با مفهوم انتظار در تعارض و عداوتند و از زمزمه انتظار در هراس و وحشت.
در جاده پر پيچ و تابي كه نامش زندگي است، عده اي به شعبده مشغولند.
در تدارك ادات تغافلي براي خود و اسباب سرگرمي براي ديگران.
مار از خورجين در مي آورند، زنجير پاره مي كنند، زره بر تن مي درانند، آتش از دهان مي جهانند و...
هر دم كاسه مي گردانند و سكه هاي عمر خلايق را از دست غفلتشان مي ستانند.
اينان، مفهوم انتظار را مزاحم منافع خود مي شمارند و پيوسته مي كوشند كه آينه ظهور را به طاق نسيان بسپارند.
در جاده پر پيچ و تابي كه نامش زندگي است، عده اي فرش گسترده اند، خيمه برافراشته اند، پشتي و مخده گذاشته اند و به خورد و خوراك و پخت و پز مشغول گشته اند، اينان به عمد از تداعي معناي انتظار پرهيز مي كنند و مفهوم ظهور را مخل آسايش خود مي شمارند.
در جاده پر پيچ و تابي كه نامش زندگي است عده اي مشغول تعزيه اند.
به جاي هر كار ديگري فقط ضجه مي زنند و مويه مي كنند. اينان از كتاب انتظار، فقط فصل چشم هاي اشكبار را ديده اند و در پهندشت انتظار، مقيم موقف اضطرار شده اند و باقي مسير را به خدا سپرده اند.
انتظار، اين نيست. و اين انتظار نيست.
smshojaee. persiablog. com

مسابقه با جايزه‎/۱۰
يار امام حسين ع
كدام يك از افراد زير از ياران امام حسين ع در كربلا بودند؟
A اسود دوئلي
B ابو ايوب انصاري
C حبيب بن مظاهر
D عبدالله بن جعفر
خوانندگان بايد يكي از گزينه هاي A,B,C,D را حداكثر تا ساعت 16 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 9165-2 20 -0912 اس ام اس كنند. 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند 5 نفر از تهران و۵ نفر از شهرستان ها به حسابشان جايزه نقدي واريز خواهد شد. از آنجايي كه برندگان بين ساعت۱۶ تا 18 مشخص مي شوند، شركت كنندگان در اين ساعات تلفن خود را روشن بگذارند تا با آنها تماس گرفته شود. پاسخ صحيح و اسامي برندگان را شنبه در همين ستون بخوانيد.
اسامي و نام پدر برندگان مسابقه شماره 9: تهران ؛ شروين بالا زاده ، شاهرخ‎/
علي مهدي واحدي، احمد رضا‎/ حسين محمودي، اسحاق‎/ اعظم خالقي، هرمزعلي‎/
سام آذري، سيروس‎/ نوشهر؛ بهروز منيري  مي خوش، زال‎/ شيرگاه سوادكوه؛ مهدي عربيان، غلام رضا‎/ اراك؛ محمد اديمي، مرتضي‎/ اصفهان؛ زهره ميرسعيدي، سيداكبر
و همدان؛ فاطمه محشوريان،كاظم.
پاسخ صحيح مسابقه ديروز گزينه D علي نصيريان بود.

تلويزيون
011850.jpg

آلودگي هواي تهران
011805.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
گوش شنوا
بعد از اين كه زن گوش ها او را بريد، با بقيه به ديوار كوبيد. هيچ وقت به او گوش نداده بودند؛ هيچ كدامشان. حالا چاره اي نداشتند. گوش هاي در شكل ها و اندازه ها و رنگ ها مختلف، حالا گوش به او مي سپردند. حضورشان آرامش بخش بود. اسرارش را به آنها مي گفت. عصبانيتش را هم سر آنها خال م كرد. از دغدغه هايش به آنها م گفت. هيچ وقت ترش نمي كردند. هيچ وقت به حرف هايش نمي خنديدند، هيچ شكايت هم نداشتند.
ك م گويد گوش دادن، هنري گم شده است؟
جون سوان‎/ اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
آپارتمان 13 متري
لندن: يكي از كوچكترين آپارتمان هاي مسكوني كشور انگليس در معرض فروش قرار داده شده است. اين آپارتمان در قلب شهر لندن و در گرانترين نقطه اين شهر واقع است كه قيمت برخي خانه ها در اين منطقه حتي به 12 ميليون پوند هم مي رسد. به هر حال صاحب اين منزل مسكوني 3 روز قبل اين آپارتمان را به فروش گذاشت و تا كنون 3 نفر براي خريد آن ابراز آمادگي كرده اند. مساحت اين آپارتمان تنها 13 متر مربع است كه قيمت 170 هزار پوند برايش در نظر گرفته اند. اين آپارتمان قديمي داراي راهرو، سالن، آشپزخانه و حمام است.
۱۲ هزار كيلومتر با دوچرخه
مسكو: يك پيرمرد 62 ساله از چچن با دوچرخه فاصله خانه تا شهر مكه مكرمه را ركاب زد. با آنكه فاصله مستقيم چچن تا مكه در حدود 5 هزار كيلومتر است اما اين مرد با توجه به اينكه در طول مسير از شهرهايي چون باكو، تهران، بغداد و دمشق عبور كرد اين مسير تبديل به 12 هزار كيلومتر شد. البته دشوارترين مرحله سفر وي در عراق بود چون بارها ماموران آمريكايي وي را متوقف كردند و هر باربا آنها درگير شد.
چاقوهاي دردسرساز
آمستردام: يك شركت توليد كننده مواد غذايي با ارسال 200 هزار چاقوي رايگان براي شهروندان هلندي جنجال آفريد. داستان از اين قرار بود كه اين شركت قصد داشت براي كره گياهي جديد خود تبليغ كند به همين دليل يك چاقوي كوچك به همراه يك نامه در 200 هزار بسته پستي قرار داد و اين بسته ها را براي شهروندان ارسال كرد. در اين نامه از شهروندان خواسته شده بود كه با اين چاقو، كره گياهي جديد اين شركت را روي نان بمالند. اما ظاهرا چاقوها بسيار تيز بودند و 3 كودك دست خود را بريدند. همين موضوع باعث شد تا 50 خانواده عليه اين شركت شكايت كنند. مديران شركت توليد كننده مواد غذايي كه درمانده شده بودند با ارسال نامه دوم از اين 200 هزار شهروند خواستند كه چاقوهاي ارسالي استفاده نكنند و آنها را داخل سطل زباله بيندازند. همچنين اين شركت براي 50 خانواده شاكي يك عروسك زيبا ارسال كرد تا به نوعي فرزندان آنها را راضي كند.
تعمير دستگاه سنگ شكن
سارايوو: چند روز قبل يك مكانيك در بوسني كه سنگ كليه داشت به يك مركز سنگ شكن كليه مراجعه كرد. اما وي پس از ورود به اين مركز متوجه شد كه دستگاه سنگ شكن نقص فني دارد و از كار افتاده است. اين مرد كه ديگر تحمل درد را نداشت از كاركنان اين مركز درخواست ابزار كرد تا اينكه شخصا به تعمير دستگاه بپردازد. به هر حال وي پس از 7 ساعت، نقص فني دستگاه را برطرف كرد و آن را به كار انداخت. اينگونه بود كه وي از درد سنگ كليه رهايي يافت.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |