پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۲ - Jan 25, 2007
معاون امور مناطق شهرداري تهران اعلام كرد:
برنامه شهرداري
براي توسعه خدمات رساني
در سال آينده
011832.jpg
گروه شهري- معاون امور مناطق شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه بايد سطح خدمات و پروژه ها ارتقاء يابد گفت: اميدوارم برنامه و بودجه سال 86 شهرداري تهران تا پايان بهمن ماه در شوراي اسلامي شهر تهران به نتيجه برسد و ما با برگزاري همه مناقصات در اسفندماه از اول فروردين سال آينده شاهد آغاز فعاليت ها باشيم.
فرهاد يعقوبي كه به منظور اجراي مرحله دوم طرح جهادي 137 در جلسه اي با مديران و معاونان شهرداري منطقه 4 حاضر شده بود گفت: بنا به تاكيد شهردار تهران، همه اعتبارات و بودجه هاي شهرداري ها بايد به محلات برود و همه نيازهاي محلات كه از نظر كارشناسي قابل اجراست، برطرف شود.
بقيه از صفحه اول
به گفته معاون امور مناطق شهرداري تهران، ارتباط با شوراياري ها يكي از مسائل اصلي فعاليت مناطق شهرداري است كه در سال آينده بايد تعريف بهتري پيدا كند. وي افزود: شوراياري ها بايد از برنامه هاي در دست اجرا در محلات خود مطلع باشند و در اجراي اين برنامه ها نظارت داشته باشند.
يعقوبي ارتقاء بخش خدمات شهري را از ديگر برنامه  هاي سال آينده شهرداري عنوان كرد و گفت: فعاليت هاي مناطق شهرداري در همه حوزه ها به خصوص حوزه خدمات شهري بايد به گونه اي باشد تا شهروندان ماه به ماه و فصل به فصل تغييرات را در محله خود احساس كنند.
وي گفت: مشكلات مربوط به بافت هاي فرسوده در محله هاي خاك سفيد و تهران  نو، شهروندان آن را دچار بلاتكليفي كرده است. به همين منظور، تمامي سازمان ها و بخش هاي مرتبط با اين موضوع وارد عمل شده و براي اين دومحله تعيين تكليف كنند؛ چرا كه شهروندان بسياري با سامانه 137 تماس گرفته و خواستار تصميم گيري در اين مورد شدند.
معاون امور مناطق شهرداري تهران با بيان اينكه شهرداري منطقه 4 در 9 ماهه نخست امسال پيشرفت خوبي در همه بخش ها داشته است، گفت: در برنامه و بودجه سال 86 منطقه كه بر اساس مطالبات مردم، نياز شوراياري ها و محلات تنظيم شده است 52 درصد افزايش بودجه در بخش عمراني داشته ايم و اميدواريم شوراي اسلامي شهر تهران اين برنامه و بودجه را مصوب كنند تا نيازهاي شهر برطرف شود.
يعقوبي افزود: همچنين بر اساس مطالبات شهروندان منطقه 4 از سامانه 137، اين منطقه در سال آينده نياز به 5/7 ميليارد تومان در بخش آسفالت دارد، كه اين موضوع نيز در برنامه سال 86 منطقه در نظر گرفته شده است.
وي افزود: طرح مكانيزاسيون جمع آوري زباله به صورت كامل در سطح منطقه 4 اجرا شده و بنا به گزارش هاي رسيده اين منطقه به 700 عدد مخزن زباله نياز دارد كه به زودي تأمين خواهد شد.
معاون شهردار تهران با بيان اينكه بايد نظارت فني با حساسيت بر روي فعاليت هاي عمراني مناطق صورت گيرد، گفت: ساخت و سازهاي غيرمجازي در منطقه 4 شهرداري و ديگر مناطق گزارش شده است كه به نظر من عدم نظارت نواحي شهرداري باعث اين موضوع شده است و اميدواريم با نظارت خوب نواحي كمتر با چنين مشكلاتي مواجه شويم. وي در ادامه اظهار كرد: پروژه پارك الغدير به علت مشكلاتي كه وجود دارد نيمه تمام مانده است كه به سرعت بايد با رفع موانع و مشكلات، اين پروژه به اتمام برسد. همچنين احداث دو مركز خريد دام و خريد و فروش خودرو هم بايد در دستور كار منطقه قرار گيرد.

توسط شهرداري تا پايان سال انجام مي شود
ساماندهي مزار شهداي گمنام تهران
گروه شهري - ظرف يك ماه آينده ساماندهي قبور شهداي گمنام در قطعه 44 بهشت زهرا (س) با اعتباري حدود يك ونيم ميليارد تومان به پايان مي   رسد.
اين طرح پس از حدود دوماه تاخير به دليل اعمال يكسري تغييرات مطابق درخواست خانواده هاي شهدا تا قبل از پايان امسال مراحل تكميل خود راسپري خواهد كرد.
به گفته رضاييان مدير عامل سازمان بهشت زهرا اين تغييرات در كنار يكسان سازي گونه هاي گياهي ، احداث و بهسازي راههاي دسترسي، بازسازي حدود سه هزار سنگ قبر ، شامل احداث طاق و رواق و انتقال كليه دست نوشته هاي حك شده به روي سنگ قبرهاي جديد ودر كل اعمال تمام مطالبات مطروحه از سوي خانواده هاي شهداست .
رضاييان با تاكيد بر حساسيت طرح ساماندهي قبور شهداء و لزوم اعمال دقت در اجراي اين طرح اظهار داشت : در شروع كار، به دليل توجيه نبودن خانواده هاي شهدا  نسبت به ماهيت و اهداف اين طرح با يكسري مخالفت هايي مواجه بوديم .
به گفته رضاييان، طرح ساماندهي مزارشهدا براساس توافق حاصله ميان محمد باقر قاليباف شهردار تهران و حسين دهقان رئيس بنياد شهيد براي نخستين بار محقق شد.
وي افزود : اين پروژه از سال آينده و پس از تصويب طرح جامع ساماندهي قبور شهدا ، درسطح 14 قطعه به مساحت 50 هكتار توسط شهرداري تهران ادامه خواهد يافت.وي گفت: در تمام مراحل تهيه وتنظيم اين طرح نظرات و درخواست هاي خانواده هاي شهيد اعمال خواهد شد.
وي اعتبار اوليه براي اين پروژه را حدود 2 ميليارد تومان اعلام كرد كه پس از تصويب طرح جامع ساماندهي قبور شهدا توسط شهرداري تهران به منظور اصلاح و تامين مابقي اعتبار مورد نياز متمم به آن اضافه خواهد شد.
وي گفت :زمان مورد نياز براي اجراي كامل طرح ساماندهي قبور شهدا را پس از تصويب سه سال اعلام كرد كه البته اين مهم پس از بررسي نقاط قوت و ضعف طرح ساماندهي قبورشهداي گمنام است كه به صورت آزمايشي عمليا ت اجرايي آن به زودي به پايان مي رسد.

كارگاه هاي زير 10 نفر
مشمول بيمه بيكاري هستند
گروه اجتماعي رئيس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت سازمان تأمين اجتماعي گفت: ماده 191 قانون كار و آيين نامه مربوطه كارگاه هاي كوچك كمتر از 10 نفر كارگر را مشمول قانون كار مي داند، بنابراين كارگاه هاي مذكور مشمول قانون بيمه بيكاري نيز هستند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان تأمين اجتماعي، احمد پايور با اعلام مطلب فوق افزود: كارگاه هاي كوچك، كمتر از 10 نفر كارگر براي مدت 3 سال صرفاً از برخي مواد قانون كار معاف شدند كه اين مدت بار ديگر تمديد شده است.
رئيس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت با اشاره به عدم ارائه گزارش بازرسي توسط وزارت كار گفت: براساس ماده 12 آيين نامه چگونگي بازرسي كار، بازرسان موظفند رونوشت گزارش حوادث كار را به مراجع درخواست كننده انتظامي و قضايي ارسال كنند.
وي در ادامه در مورد نحوه رسيدگي به شكايات و اختلافات گفت: در بررسي اختلافات و شكايات در قانون كار سه مرجع تعريف شده اند كه شامل شوراي اسلامي انجمن هاي صنفي، هيأت تشخيص و هيأت حل اختلاف مي باشند. شوراي اسلامي انجمن هاي صنفي در حقيقت واسطه اي براي صلح دادن دو طرف هستند و اجازه صدور حكم اخراج را ندارند اما هيأت هاي تشخيص و حل اختلاف براساس قانون، مجوز صدور حكم اخراج را دارا مي  باشند.
اعضاي اين هيأت يك نفر نماينده وزارت كار، يك نفر نماينده كارگران به انتخاب كانون شوراي اسلامي كار و يك نفر نماينده مديران صنايع با انتخاب انجمن صنفي كارفرمايان استان مي باشد.
وي تصريح كرد: كارگري كه براساس رأي هيأت تشخيص اخراج مي شود، حق اعتراض دارد و مي تواند به هيأت حل اختلاف اقامه دعوا كند و رأي اين هيأت پس از 15 روز از تاريخ ابلاغ قطعي و لازم  الاجراست و رأي هيأت تشخيصي بعد از 15 روز قابل اعتراض است. اين اعتراض به هيأت حل اختلاف ارجاع مي شود و براساس ماده 159 قانون كار اعضاي هيأت حل اختلاف كه 9 نفر هستند در مراجع حل اختلاف از طرفين به صورت كتبي دعوت مي شود اما عدم حضور اين اعضا مانع رسيدگي نمي شود مگر آن كه توضيحات هر يك از اعضا در صدور رأي موثر باشد و هيأت حضور يكي از طرفين را لازم بدانند در اين صورت، جلسه يك بار ديگر تمديد مي شود.

پذيرش بي قيد و شرط رايگان مصدومان ترافيكي
در بخش اورژانس
ايسنا: از سوي معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي مقرر شد تا با توجه به اهميت موضوع پذيرش مصدومان ترافيكي در نمرات ارزشيابي، كليه مراكز دانشگاهي و غيردانشگاهي محدوده اين دانشگاه در بخش اورژانس تابلويي بزرگ براي پذيرش بي قيد و شرط و رايگان مصدومان ترافيكي تعبيه كنند.
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در اطلاعيه اي تمام مراكز دانشگاهي و غيردانشگاهي محدوده اين دانشگاه را ملزم به رعايت اطلاع رساني صحيح در خصوص ارائه خدمات به مصدومان ترافيكي در بخش اورژانس كرده است.
بر اساس اين اطلاعيه، چنانچه بيمار در مركزي بستري شود، تا زمان (به حالت طبيعي درآمدن) وضعيت بيمار، هزينه درمان او رايگان بوده و در صورت رضايت بيمار يا همراهان وي براي بستري در آن مركز، تعرفه دولتي كسر و مابه التفاوت آن از بيمار دريافت مي شود و در صورت رضايت نداشتن بلافاصله با ستاد هدايت و اطلاع رساني دانشگاه به منظور پذيرش بيمار از مراكز دانشگاهي تماس حاصل مي شود. بيماراني كه به صورت اورژانس بلافاصله به ICU و يا اطاق عمل مي روند، تمام هزينه رايگان بوده و هزينه درمان به صورت تعرفه دولتي با تمام مدارك به معاونت درمان جهت اخذ هزينه ارسال مي شود. همچنين، براي مصدومان ترافيكي، گزارش كلانتري يا كروكي و يا گزارش اورژانس 115 و در صورت نبود مدارك مذكور صورت جلسه اي با مهر و امضاي رياست، مديريت و مسئول حسابداري بيمارستان مورد نياز است.

محاسبه عوامل مؤثر در افزايش نرخ كرايه تاكسي  هاي پايتخت
ايلنا: مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران اعلام كرد: افزايش هزينه ها و سهميه بندي بنزين در تعيين نرخ جديد كرايه تاكسي محاسبه شده است.
حسين تيموري كرماني درباره نرخ هاي جديد ارائه شده به شوراي شهر تهران براي اجرا در نيمه اسفند 85، افزود: تمامي هزينه هاي تعميراتي و مشكلات ترافيكي به اضافه افزايش قيمت بنزين در اين تغييرات اعمال شده است.
وي خاطر نشان ساخت: در خطوط و شبكه هاي مختلف تغيير قيمت متفاوتي خواهند داشت.

سال آينده در تهران نصب مي شود
20 تلويزيون شهري جديد در پارك ها و فضاهاي باز عمومي
011838.jpg
سما: معاون آموزش و امور مناطق سازمان زيباسازي شهرداري تهران از جانمايي 20 مكان جديد در پارك ها و فضاهاي باز عمومي پايتخت براي نصب تلويزيون هاي شهري طي سال آينده خبرداد و گفت: نصب تلويزيون هاي شهري در ميادين اصلي شهر فعلا منتفي بوده و جانمايي هاي جديد با اولويت پارك ها و مياديني كه امكان توقف هاي طولاني تر داشته باشند، صورت خواهد گرفت.
مهدي گلشني معاون آموزش و امور مناطق سازمان زيباسازي شهرداري تهران با اشاره به اينكه تلويزيون هاي شهري در ابعاد مختلف و با كاربري هاي متنوعي مانند تبليغات تجاري و فرهنگي، اطلاع رساني و نمايش فيلم و مسابقات ورزشي به ويژه فوتبال در سطح شهر نصب شده اند، گفت: از ابتداي نصب تلويزيون هاي شهري در تعدادي از ميادين اصلي تهران مانند هفت تير، تجريش و ونك، اين وضعيت موجب طرح نظرات منفي از سوي كارشناسان ترافيك شد به طوري كه معتقد بودند نصب اين تلويزيون ها در ميادين موجب حواس پرتي رانندگان و امكان بروز حادثه مي شود كه در اين شرايط بررسي بيشتر اين طرح از سوي تيم كارشناسي سازمان زيباسازي ادامه دارد و بنابر اين تا رسيدن به نتايج دقيق و قطعي فعلا نصب تلويزيون هاي شهري در ميادين در اولويت سازمان نيست. گلشني با تاكيد بر اينكه بر اساس بررسي هاي صورت گرفته قرار است از اين پس تلويزيون هاي شهري در فضاهاي باز عمومي مانند پارك ها و در مياديني كه امكان توقف هاي طولاني مدت باشد، نصب شوند، تصريح كرد: در برنامه سال آينده فعلا نصب تلويزيون هاي شهري در ميادين شهر حذف شده و فضاهاي عمومي مانند پاركها در اولويت قرار گرفته اند. معاون آموزش و امور مناطق شهرداري تهران در پاسخ به اين پرسش كه امكان جمع آوري تلويزيون هاي شهري نصب شده از ميادين وجود دارد يا خير، اظهار داشت: تا كنون نصب تلويزيون هاي شهري در ميادين مشكل و حادثه خاصي به لحاظ ترافيكي ايجاد نكرده است اما از آنجا كه نصب اين تلويزيون ها با مشاركت بخش خصوصي بوده امكان حذف آنها وجود ندارد اما اگر بررسي هاي كارشناسي ما را به اين نتيجه برساند كه نصب يك تلويزيون شهري در يك ميدان خاص موجب بروز مشكلات ترافيكي شده است، حتما در اين زمينه تجديد نظر خواهد شد.

پاسخ مديرعامل اتوبوسراني تهران به تقسيم 60 به 40 اتوبوس هاي ريالي و بليتي پايتخت:
تعادل خدمات بخش دولتي و خصوصي حفظ مي شود
ايسنا: مصوبه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص تقسيم۶۰ به 40 اتوبوس هاي ريالي و بليتي اگر نگوييم نگراني جدي، دست كم سؤالاتي در خصوص رعايت عدالت در توزيع اتوبوسهاي مناسب قابل تحمل ميان مناطق شهر بويژه شمال و جنوب را به همراه دارد؛ از جمله اين كه آيا با اين تصميم، اقشار ضعيف مجبور به استفاده از اتوبوسهايي با شكل و شمايل و اوصاف تجربه شده و نيازمند تعميرات و ...، به دليل غيرخصوصي بودن و به عبارتي شاهد افت كيفيت خدمات بوده و ساير اقشار، از اتوبوسهاي ريالي با امكانات و خدمات بهتر در مناطق برخوردار بهره مند خواهند بود.
احمدي بافنده، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در پاسخ به نگراني هاي موجود، تأكيد كرد كه سهم اتوبوسهاي بليتي، همان 5هزار دستگاه موجود مي ماند و كم نمي شود. وي گفت: سهم اتوبوسهاي بليتي كم نخواهد شد و اگر چنين تصوري ايجاد شده، ناشي از عدم برداشت درست از مصوبه شوراي شهر تهران است.
به گفته احمدي بافنده، سقف پيش بيني شده اتوبوس براي تهران تا پايان برنامه چهارم توسعه، 10 هزار و 500 دستگاه است كه در حال حاضر ناوگان اتوبوسراني تهران 5 هزار دستگاه اتوبوس بليتي در اختيار دارد و اين تعداد ثابت مي ماند.
5 هزار دستگاه اتوبوس جديد
تا پايان برنامه چهارم توسعه
مديرعامل اتوبوسراني تهران و حومه اعلام كرد: براي 5هزار دستگاه اتوبوس جديد نيز برنامه ريزي كرده ايم كه تا پايان برنامه چهارم توسعه به بخش خصوصي منتقل خواهد شد.
احمدي بافنده تأكيد كرد: اتوبوسراني به نحوي خدمات ارائه خواهد داد كه تعادل خدمات عمومي و خصوصي حفظ شود.
وي معتقد است كه در حال حاضر، شهروندان در مورد اتوبوسهاي بليتي مشكلي ندارند و محلاتي كه از اتوبوسراني، تقاضاي اتوبوسهاي بليتي كرده اند، عموما براي ساعات صبح كمبود اتوبوس داشته اند.
مديرعامل اتوبوسراني تهران و حومه تأكيد كرد كه به دنبال حفظ وضع موجود در بخش اتوبوسهاي بليتي و حتي توسعه آن در محلاتي هستيم كه از لحاظ معيشتي، مردم آن، توان پرداخت 100 تومان براي سفر درون شهري را نداشته باشند، اما در عين حال توسعه اتوبوسهاي ريالي تهران را نيز در برنامه چهارم مدنظر خواهيم داشت. وي تأكيد كرد كه نبايد اين فكر به ذهن مردم متبادر شود كه از فردا، نيمي از اتوبوسهاي بليتي، ريالي مي شوند؛ زيرا مساله به اين صورت بوده است كه از ابتداي مهر، 700 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان خصوصي (ريالي)اضافه شده تا به مرور به حد تعادل با اتوبوسهاي بليتي برسند؛ بنابراين اين بدان معنا نبوده كه از تعداد اتوبوسهاي بليتي كاسته شده است.
2 هزار دستگاه اتوبوس ريالي تا پايان سال
احمدي بافنده با اظهار اميدواري نسبت به خوش قول بودن مسؤولان در واگذاري اتوبوسهاي پيش بيني شده به اتوبوسراني تهران و حومه گفت: بايد تعداد اتوبوسهاي ريالي را به سقف 2 هزار دستگاه برسانيم؛ يعني حدود يكهزار اتوبوس جديد تحويل بگيريم و به اين ترتيب براي سال آينده، حدود 7 هزار دستگاه اتوبوس سازماني خطوطي خواهيم داشت كه دو هزار دستگاه آن خصوصي خواهد بود.

پرسه
011835.jpg
كودكان شهر رابه تصوير مي كشند
اين آزمون مي تواند به شهروندان نشان دهد كه شهر از نگاه كودكان زيباتر است يا معماران و يا ديگر كارشناسان. قرار است سازمان زيباسازي شهرداري تهران فراخوان نقاشي كودكان را با عنوان شهر قشنگ من برگزار كند. هدف از اين مسابقه هم ترويج فرهنگ زيباشناختي در بين دانش آموزان و افزايش نگاه زيبايي شناسي در بين شهروندان است.
كودكان و نوجوانان مي توانند آثار خود را تا پايان بهمن به سازمان زيباسازي تهران بفرستند.
بار ديگر ايزو
دريافت گواهي ايزو را براي اولين بار براي كالاها شناختيم. اما اين گواهي براي فعاليت هاي مختلف خدماتي هم ارائه مي شود.چند روز پيش شهرداري منطقه 22 تهران موفق شد گواهينامه ايزو 14001 خود را براي سومين سال متوالي تمديد كند. اين شهرداري در سال 82 براي اولين بار به دليل اقداماتي كه براي بهبود محيط زيست شهري انجام داده بود موفق به كسب گواهينامه ايزو 14001 شد. سيستم زيست محيط ايزو 14001 چگونگي بررسي و ارزيابي اثرات فعاليت هاي سازمان بر محيط زيست را پيشنهاد و بهبود تأثير متقابل فعاليت هاي سازمان با محيط زيست را مشخص و قانونمند مي كند.

موتورسيكلت هاي 3 چرخ طرح مكانيزه در انتظار شماره گذاري
مهر: موتورسيكلت هاي سه چرخ كه قرار بود در كوچه ها و معابر باريك جمع آوري زباله را بر عهده داشته باشند ، توسط پليس راهنمايي و رانندگي تهران شماره گذاري نمي شوند. محسن صادقيان با اعلام اين خبر گفت: بيش از 500 دستگاه موتورسيكلت سه چرخ توسط پيمانكاران خريداري شده است كه پليس راهور تهران آنها را شماره گذاري نمي كند.
مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران برخورد مديريت ها را يكي از دلايل اين وضع اعلام كرد و افزود: در حال حاضر در برخي مناطق اين موتورسيكلت ها در حال كار هستند كه به نظر مي رسد طبق نظر راهنمايي و رانندگي غير قانوني است. وي با بيان اينكه بايد در هر كوچه حداقل يك مخزن مكانيزه زباله وجود داشته باشد ، تصريح كرد: در بسياري از كوچه ها و خيابان ها امكان استفاده از ماشين آلات سنگين وجود ندارد و استفاده از موتورسيكلت هاي سه چرخ الزامي است در حالي كه پليس اجازه بهره برداري از اين دستگاه ها را نمي دهد. صادقيان از چندين جلسه گفت و گو با پليس راهنمايي و رانندگي خبر داد و افزود: راهنمايي و رانندگي معتقد است كه اين موتورها آلودگي ايجاد مي كنند و جلسات با آنها تا كنون نتيجه اي نداشته است.

تا پايان امسال انجام مي شود
تحويل 2750 دستگاه اتوبوس گازسوز و ديزلي
به ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت
سما: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از توافق صورت گرفته با وزارت كشور براي تحويل 2750 دستگاه اتوبوس معادل كل سهميه ناوگان حمل و نقل عمومي كلان شهر تهران در بخش اتوبوسراني براي سال 85 خبر داد.
سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته با وزارت كشور براي واگذاري 2750 دستگاه اتوبوس ديزلي و گازسوز از سهميه سال 85 به ناوگان حمل و نقل عمومي شهر تهران، تصريح كرد: طي جلسات مشتركي كه با معاون عمراني و مديران سازمان شهرداري هاي وزارت كشور داشتيم و با توجه به اين كه حمل و نقل عمومي براي كلان شهر تهران جزء ضروري ترين نيازها به شمار مي رود .
وي اضافه كرد: علي رغم اين كه اجراي تبصره 13 در برخي استان هاي كشور تا چند ماه بعد از آغاز سال جديد به طول مي انجامد، توافق شد كه كل سهميه 2750 دستگاه اتوبوس تهران تا پايان اسفندماه امسال تحويل داده شود.
وي از تحويل گرفتن 750 دستگاه از اين اتوبوس ها تا پايان بهمن ماه امسال و به كارگيري آنها در ناوگان اتوبوسراني پايتخت بر اساس توافق صورت گرفته خبر داد و افزود: تلاش مي كنيم كه مابقي اتوبوس ها را نيز حداكثر تا پايان اسفند ماه دريافت و به ناوگان حمل و نقل عمومي تهران تزريق كنيم.
تشكري هاشمي با تاكيد بر اين كه شكل كار و فعاليت اين اتوبوس ها در بخش ريالي و يا بليتي بستگي به مصوبات شوراي شهر خواهد داشت، اظهار داشت: بخشي از اين اتوبوس ها نيز بايد براي نوسازي ناوگان بليتي شركت واحد اختصاص داده شوند منتها در صورتي كه بتوانيم متوسط بودجه اي مورد نياز را جذب كنيم سعي خواهيم كرد كه تعدادي از اتوبوس هاي فرسوده بالاي 10 سال عمر در ناوگان اتوبوسراني تهران را نيز اسقاط كنيم.

نگاه
011826.jpg
جمال رحمتي

قائم مقام معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران:
ساخت وسازهاي غيرمجاز به جاي جريمه تخريب مي شوند
ايلنا: براي جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز كميته ژاي هماهنگ با بازرسي و امور مناطق تشكيل شده است كه بر اساس تصميمات اتخاذشده در اين كميته، شهرداران مناطق موظف هستند؛ راي كميسيون ماده صد  را بلافاصله اجرا كنند و ساخت و سازهاي غير مجاز را به جاي جريمه نقدي و توقف، تخريب كنند.
ابوالقاسم وحدتي اصل، قائم مقام معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، با اعلام اين خبر گفت: پيش از اين اگر شهروندي دچار تخلف در ساخت و ساز مي ژشد به كميسيون ماده صد معرفي و پس از آن راي صادر مي ژشد. در اين شرايط شهرداري منطقه بعد از راي كميسيون ماده صد ساخت و ساز را متوقف مي ژكرد كه اين كار براي ساكنان آن منطقه به دليل راكد ماندن ساختمان نيمه كاره مشكل ايجاد مي ژكرد.
وحدتي گفت: بنا به دستور شهردار تهران، در حال حاضر به مناطق تاكيد شده است كه با تخلف در حين اجرا برخورد قطعي شود و به جاي توقف يا جريمه نقدي بلافاصله آن را تخريب كنند.
وي در ادامه در مورد ساخت و سازهاي غيرمجاز ارگان هاي دولتي گفت: برخورد با ساخت و ساز غيرمجاز شامل اين ارگان ژها نيز مي ژشود و در صورتي ژ كه براي شهرداري قابل رويت باشد، برخورد قطعي صورت مي ژگيرد.
وحدتي با تاكيد براينكه شهرداري مصمم است با تخلفات برخورد جدي داشته باشد، افزود: در برخي از ارگان ژها مانند پادگان ژها، شهرداري اجازه ورود ندارد كه براي حل اين مشكل نيز شهردار تهران ملاقات ژهايي داشته ژاند و تمهيداتي در اين زمينه انديشيده شده و شهرداري تهران تصميم راسخ دارد تا با تخلفات به هر شكلي كه باشد، به صورت قطعي برخورد كند.

راه اندازي 7 ايستگاه جديد آتش نشاني
011829.jpg
سما: معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران گفت: تا پايان سال جاري 7 ايستگاه آتش نشاني جديد در پايتخت به بهره برداري خواهد رسيد.
پرويز رزميان فر افزود: هم اكنون تعداد 75 ايستگاه آتش نشاني در سطح شهر تهران وجود دارد و با ايستگاههاي جديدي كه در دست احداث است اين تعداد افزايش خواهد يافت؛ به طوري كه تا پايان سال 7 ايستگاه جديد مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه افزايش ايستگاهها در كاهش زمان حضور مأموران آتش نشاني و خدمات رساني مطلوب تر تأثير بسزايي دارد گفت: استاندارد جهاني در رابطه با مدت زمان رسيدن نيروهاي آتش نشان به محل حادثه زمان 5 دقيقه را نشان مي دهد. اين در حالي است كه هم اكنون با توجه به ترافيك شهر تهران و امكانات كمتر ما نسبت به ديگر شهرهاي جهان به طور متوسط نيروهاي آتش نشاني در مدت زمان 6 دقيقه در محل حادثه حضور مي يابند.
معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران از شهروندان خواست چنانچه امكانات اطفاء حريق را در اختيار دارند، در صورت آتش سوزي در مرحله اوليه به نيروهاي آتش نشاني اطلاع داده و تا زمان رسيدن نيروهاي آتش نشان به انجام عمليات امدادي بپردازند نه اينكه خودسرانه و بدون اطلاع آتش نشاني به انجام عمليات اطفاء حريق و نجات پرداخته و در صورت گسترده شدن ابعاد حادثه و حريق به آتش نشاني خبر دهند. به گفته وي، در حال حاضر به طور متوسط روزانه 70 حريق و حادثه در تهران اتفاق مي افتد كه 10 تا 15 درصد آن مربوط به حريق و حوادث خودرويي است.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |