پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۲ - Jan 25, 2007
وزير بهداشت با اشاره به اعتبارات سلامت بودجه 86 :
عميقاً نگران تهديد سلامت مردم هستيم
عكس : گلناز بهشتي
011781.jpg
ايسنا: وزير بهداشت با اعلام اينكه نوسازي تجهيزات بيمارستاني با رويكرد توجه به مناطق محروم در كشور آغاز شده است، گفت: 200 ميليون دلار در بودجه 85 براي تجهيزات بيمارستاني در نظر گرفته شد.
كامران باقري لنكراني در حاشيه همايش بزرگ تجهيزات پزشكي، دندانپزشكي و آزمايشگاهي با بيان اينكه از 80 هزار تخت بيمارستاني كشور، 15 هزار تخت عمر بالاي 50 سال دارد، گفت: نوسازي بيمارستاني به لحاظ ساختماني و تجهيزات از نكات مورد توجه و مورد تأكيد ماست و سعي شده تا از بودجه موجود حداكثر استفاده برده شود.
وي توضيح داد: سعي شد تجهيزات سرمايه اي عمده اي براي بيمارستان هايي كه با كمبود مواجه بودند، تأمين شود. همچنين دستگاه هاي لازم سي تي اسكن و آنژيوگرافي خريداري شد.
لنكراني ادامه داد: در خريد امسال تجهيزات پزشكي، 2 عامل مد نظر قرار گرفت. به عنوان مثال، دستگاه سي تي اسكن خدماتي براي بيمارستان هاي نقاط حادثه خيز خريداري و در مراكز آموزشي كه دستياران تربيت مي شوند دستگاه آموزش خريداري شد.
وزير بهداشت در باره بودجه 86 در بخش سلامت، گفت: هر چند رشد بخش سلامت مثبت بوده است، اما اين به معناي رفع تمام مشكلات نيست.
وي با بيان اينكه بيمارستان هاي دولتي مناطق محروم رقابت پذير نيستند، گفت: بسياري از بيمارستان هاي اين مناطق از درصد اشغال تحت پاييني برخوردارند، اما به لحاظ بعد مسافتي و تجميع مردم و براي آسودگي خاطر، قادر به تعطيلي اين مراكز نيستيم.
لنكراني افزود: از آنجايي كه مراكز درماني تابع تعرفه دولتي هستند حتي بزرگترين و مجهزترين مراكز درماني بدون حمايت دولت قادر به ادامه فعاليت نبوده و در اقتصاد سلامت در بخش دولتي و با نگاه تعرفه اي نيازمند حمايت دولت هستيم.
براساس اين گزارش، نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با ابراز تأسف درباره بودجه سال 86 گفت: با توجه به مطالعه كتابچه بودجه سال 86 در بخش سلامت و همچنين آماري كه مدير كل امور سلامت سازمان مديريت ارائه كرد، متأسفانه هيچ خبر خوشي براي مردم در اين بخش نداريم و مردم بايد منتظر مشكلات بيشتري در اين زمينه باشند.
علي باغبانيان با بيان اين كه لايحه بودجه هيچ همسوئي با برنامه چهارم توسعه ندارد، افزود: طبق برنامه چهارم توسعه سرانه و تعرفه واقعي سال گذشته مصوب شوراي عالي رفاه، سرانه هر ايراني در بخش سلامت هفت هزار تومان تعيين شد ولي اين مبلغ طي امسال و آماري كه سازمان مديريت و بيمه خدمات درماني ارائه كردند براي شهروندان شهري 3 هزار و 660 تومان و براي روستاييان يك هزار و 660 تومان اعلام شد. يعني بر اساس آنچه خود شوراي رفاه، تأمين اجتماعي و همچنين فضلا و روساي سازمان هاي ذيربط تعيين كرده بودند اين رقم در شهرها نصف و در روستاها يك چهارم بود.
وي اظهار داشت: هرچند رقم واقعي سرانه هنوز مشخص نشده اما آنچه آشكار است اين است كه سهم سرانه طي سال آينده 2 درصد رشد منفي خواهد داشت. وي با اشاره به اين كه طبق برنامه چهارم بايد ساليانه بين 5 تا 10 درصد از سهم مردم در پرداخت هزينه هاي درماني كاهش و به سهم دولت اضافه شود، اذعان كرد: با توجه به لايحه بودجه، بر خلاف برنامه چهارم توسعه حركت مي كنيم چرا كه سهم مردم در پرداخت هزينه هاي درماني به بيش از 70 درصد افزايش خواهد يافت.

هشدار وزارت بهداشت نسبت به تجويز
داروهاي نورجيزك و تام جيزك
مهر: وزارت بهداشت نسبت به مصرف داروهايي با نام هاي نورجيزك و تام جيزك و... كه وارد بازار ايران شده و گاهي توسط متخصصان بيهوشي بعد از U.R.D و ترك اعتياد تجويز مي شود ، هشدار داد. بنابراين گزارش، داروهاي مذكور حاوي ميزان زيادي كورتن و ساير مواد غير مجاز است و افرادي كه آمپول نورجيزك را مصرف مي كنند دچار افزايش وزن و علائم سندرم كوشينگ نظير تجمع چربي پشت گردن ، فشار خون بالا و تضعيف سيستم ايمني مي شوند.
بر اساس اين گزارش، مصرف آن باعث ايجاد وابستگي شديد به تركيبات افيوني موجود در آن شده؛ به گونه اي كه هر 2 تا 4 ساعت يكبار فرد مجبور به تزريق مي شود.
بر پايه اين گزارش ، به علت استريل نبودن و آلودگي محتويات ويالي اين دارو به انواع عفونت ها و تاثير آن در تضعيف سيستم ايمني، استفاده از آن به صورت تزريقي در موارد متعددي منجر به عفونت هاي شديد شده و حيات فرد را تهديد كرده است.

رئيس قوه قضائيه دستور داد
ممنوعيت نگهداري موادمخدر، اسلحه و مهمات
در واحدهاي قضايي
گروه اجتماعي- رئيس قوه قضائيه با صدور بخشنامه اي تاكيد كرد كه بايد هر نوع مواد مخدر، اسلحه، مهمات و انواع مواد منفجره را پس از كشف و ضبط بلافاصله به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تحويل شود تا براساس مقررات و ضوابط نسبت به آن اعمال قانون شود.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، در اين بخشنامه آمده است: نظر به اينكه مطابق ماده 38 قانون تاسيس سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي و اساسنامه آن كليه دستگاه هاي اجرايي و مراجع ذيصلاح مكلفند پس از ضبط مواد مخدر و نيز اسلحه و مهمات و انواع مواد منفجره آنها را به ترتيب و حسب مورد تحويل داده تا تحت نظارت نماينده دادستان محل و نماينده تام الاختيار سازمان نگهداري و پس از ضبط قطعي به فروش رسانده شود.
همچنين در صورت لزوم نيز بنابر تشخيص مراجع ذيربط اين وسايل معدوم شود و با توجه به اينكه نگهداري مواد مخدر ضبط شده علاوه بر اينكه موجب مشكلات عديده اي براي دادگستري ها از حيث اشغال فضا و نكات امنيتي شده، از نظر مسائل بهداشتي نيز باعث انتشار انواع بيماري ها مي شود، به روساي تمامي واحدهاي قضايي تاكيد مي شود بلافاصله پس از اتخاذ تصميم مبني بر ضبط مواد اشعاري نسبت به تحويل آن اقدام كنند.

ورزش در دقيقه 90
سرپرست فدراسيون پزشكي ورزشي:  
برخي ملي پوشان فوتبال دوپينگ كرده بودند
ايسنا : عليمرادي سرپرست فدراسيون پزشكي ورزشي در مورد مثبت اعلام شدن تست دوپينگ 9 وزنه بردار در آستانه رقابت هاي جهاني گفت: من اين قضيه را توطئه اي بيش نمي دانم كه به وجود آورندگان آن قصد داشتند ضربه اي به وزنه برداري يا ستاد ملي مبارزه با دوپينگ بزنند. وي افزود: همين گروهي كه از وزنه برداران تست گرفتند 21 ماه رمضان سال گذشته نيز از سوي شركتي كه طرف قرارداد با آژانس جهاني ضد دوپينگ است و مي تواند بدون اطلاع كشورها از ورزشكاران شان تست دوپينگ بگيرد به تهران آمد و تست همه منفي اعلام شد. سرپرست فدراسيون پزشكي ورزشي اما مواد استفاده شده از سوي وزنه برداران را مكمل ندانست و گفت: وزنه برداران دارو استفاده كرده اند و اين دارو نيز آمپول تزريقي بوده است. داروي آنابوليكي كه در رشته هاي ورزشي مانند وزنه برداري، كشتي و ... استفاده مي شود و 4 تا 6 ماه در بدن مي ماند اما مكمل ممكن است 3 تا 4 هفته در بدن بماند و دفع شود. دكتر عليمرادي در رابطه با مثبت اعلام شدن تست برخي فوتباليست ها در آستانه جام جهاني گفت: اعلام نشدن اسامي آنها و عدم برخورد جدي خلاف مقررات بود اما در آن برهه از زمان مصلحت بر اين بود؛ چرا كه اگر حكم صادر مي كردند، فدراسيون فوتبال زير سوال مي رفت و آنها نمي توانستند به جام جهاني اعزام شوند. پس آنها ناچار بودند كه برخورد جدي انجام ندهند. اين افراد همان چند نفري بودند كه در روزنامه ها مطرح شدند.

جلسه كادر فني تيم ملي فوتبال
همشهري ورزشي- كادر فني تيم ملي فوتبال براي تنظيم برنامه هاي بلندمدت خود تشكيل جلسه مي دهد. امير قلعه نويي همراه دستيارانش ناصر ابراهيمي، منصور ابراهيم زاده و كريم بوستاني روز يكشنبه در فدراسيون فوتبال نشست مشتركي برپا مي كنند تا برنامه هاي خود را براي ارائه به فدراسيون تنظيم و برنامه هاي تيم ملي تا 14 تير ماه 1386 را مورد بحث و بررسي قرار دهند. گفته مي شود در اين برنامه درخواست بازي  با تيم هاي مقتدر آسيايي از جمله چين و  استراليا ارائه شده و قرار است تيم  ملي در تورنمنتي چندجانبه در تايلند شركت كند. افشين پيرواني، يكي ديگر از مربيان تيم ملي اكنون در خارج از كشور به سر مي برد و اگر تا روز يكشنبه به ايران بازگردد، او هم در اين جلسه شركت خواهد كرد.

ابلاغيه فدراسيون فوتبال به باشگاه ها
همشهري ورزشي - فدراسيون فوتبال با اعلام ابلاغيه اي جديد، نكاتي را به تمامي تيم ها متذكر شد. به نقل از پايگاه خبري فدراسيون، همه تيم ها اعم از ميزبان و ميهمان موظف هستند در كليه مسابقات رسمي هر دو دست لباس ورزشي خود را به همراه داشته باشند و در ديدارهايي كه ميزبان هستند، از پيراهن اول خود استفاده كنند. شماره بازيكنان نيز تا پايان فصل براساس فهرست اعلامي بايد باشد و غير قابل تغيير است. در
غير اين صورت، با تيم ها و بازيكنان خاطي برخورد خواهد شد. فدراسيون فوتبال همچنين با اعلام اين مورد به بازيكناني كه كارت شركت در مسابقات آنان بر اساس گواهي تحصيلي تا پايان بهمن ماه 85 اعتبار دارد تذكر داد، نسبت به اخذ گواهي تحصيلي معتبر عكس دار(نيمسال دوم 86-85) اقدام نمايند و آن را به كميته مسابقات فدراسيون براي تمديد اعتبار كارت شان تحويل دهند تا بتوانند از اول اسفندماه تيم خود را همراهي كنند.

مرادي، تركي و ممبيني امروز عازم كوالالامپور مي شوند
مهر: سه داور بين المللي فوتبال كشورمان براي شركت در سمينار داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا امروز عازم كوالالامپور مالزي خواهند شد. سمينار مدرسين، ناظران، مربيان و داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا كه از روز دوم بهمن ماه در مقر اصلي كنفدراسيون فوتبال آسيا آغازشده است، از روز جمعه ششم بهمن ماه به مدت سه روز در بخش داوري زير نظر مدرسان فيفا برگزار خواهد شد.
مسعود مرادي، محسن تركي و هدايت ممبيني از سوي كشورمان براي شركت در اين كلاسها دعوت شده اند كه اين سه داور بين المللي فوتبال كشورمان، امروز عازم كوالالامپور خواهند شد .

سرمربي استقلال قبل از ديدار با ذوب آهن:
نبايد اشتباه كنيم
011778.jpg
همشهري ورزشي- صمد مرفاوي در شرايطي به استقبال نيم فصل دوم مي رود كه تيمش هفته گذشته وداع تلخي با جام حذفي داشت. شكست مقابل ذوب آهن به طور حتم شرايط مرفاوي را در استقلال حساس تر خواهد كرد، او حالا فقط به اين فكر مي كند كه تيمش را در فولادشهر برنده از زمين بيرون بياورد. مرفاوي در گفت وگو با همشهري ورزشي، اظهار داشت: براي شروعي پرقدرت در نيم فصل دوم بايد ذوب آهن را شكست دهيم.
در آستانه بازي با ذوب آهن شرايط استقلال چگونه است؟
با تعطيلي نيم فصل بيشتر روي نقاط ضعف و قوت مان كار كرديم و اميدوارم استقلال در نيم فصل دوم وضعيت بهتري داشته باشد. به طور حتم براي طي كردن روند صعودي كار سخت تري در پيش خواهيم داشت و بازيكنان بايد بيشتر تلاش كنند.
بازي را چطور مي بينيد؟
اين بازي هم سختي هاي خاص خود را دارد و رويارويي با ذوب آهن در فولادشهر به هيچ عنوان آسان نيست. آنها تيم يكدستي هستند كه فقط به پيروزي فكر مي كنند ولي ما هم دوست نداريم از جايگاه فعلي خود پايين تر بياييم و بايد سه امتياز را بگيريم.
شانس پيروزي كدام تيم را بيشتر مي دانيد؟
هيچ چيز قابل پيش بيني نيست و نمي توان در اين مورد با قاطعيت حرف زد. در نهايت تيمي برنده مي شود كه كمتر اشتباه كند. ما نبايد اشتباه كنيم.
شكست مقابل مقاومت شيراز از لحاظ روحي براي شما دردسرساز نمي شود؟
به هر حال اين باخت قابل هضم نيست ولي اين اتفاق افتاده و نمي توانيم با فكر كردن به آن به مصاف ذوب آهن برويم. درليگ برتر شرايط حساسي داريم و بازيكنان فقط بايد به شكست ذوب آهن فكر كنند.
حضور قلعه نويي در تمرينات چند روز گذشته را چطور ارزيابي مي كنيد؟
در ابتداي فصل هم گفتم كه با او مشورت مي كنم و اين حالت كماكان ادامه دارد. قلعه نويي يك استقلالي است و حالا با توجه به وظايفش در اين باشگاه بر سر تمرينات حاضر مي شود.
ولي مثل اينكه شما از حضور او در تمرينات ناراحت شده ايد؟
هميشه حرف دلم را مي زنم و اگر ناراحت مي شدم با صراحت مي گفتم كه ناراحت هستم. من حساسيتي به قلعه نويي ندارم و سال ها است كه با او دوست و همكارم، متأسفانه بعضي  اين موضوع را بيش از حد حساس مي كنند.
بعد از حرف هاي قلعه نويي در تمرين استقلال، مثل اينكه بعضي بازيكنان عليه او طومار نوشتند.
قصه طومار دروغ بود و اين خبر فقط در حد يك شايعه مطرح شد.
پس از باخت مقابل مقاومت شيراز باز هم بحث كنار گذاشتن شما از استقلال مطرح شد.
من به اين مسائل توجه نمي كنم و فقط كارم را انجام مي دهم. مهم نيست ديگران چه فكري مي كنند.
منصوريان از فهرست استقلال خارج شد
تمرين عصر ديروز تيم استقلال با حضور قلعه نويي و غيبت عليرضا منصوريان در زمين شماره 2 ورزشگاه آزادي برگزار شد. در اين تمرين قلعه نويي تنها به تماشاي عملكرد بازيكنان پرداخت و تمام امور اجرايي توسط مرفاوي انجام شد.باقر احمدي هافبك استقلال هم به علت مصدوميت با اجازه كادر پزشكي در تمرينات گروهي شركت نكرد و تنها به دويدن آرام دور زمين پرداخت. 10 دقيقه قبل از اتمام تمرين امير قلعه نويي محل برگزاري برنامه آماده سازي اين تيم را ترك كرد. خروج نام عليرضا منصوريان، باقر احمدي و مرتضي ابراهيمي از ليست 18 نفره استقلال براي ديدار با ذوب آهن قطعي به نظر مي رسد.
استقلال براي مصاف با ذوب آهن ساعت 18 امروز تهران را به مقصد اصفهان ترك خواهد كرد.

اشتغال مجدد 17 درصد مقرري بگيران بيمه بيكاري
مهر: رئيس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت سازمان تامين اجتماعي، درباره افزايش تعداد مقرري بگيران بيمه بيكاري نسبت به تعداد بيمه پردازان صندوق بيمه بيكاري هشدار داد.
احمد پايور گفت: قانون بيمه بيكاري بر اساس ماده 30 قانون كار در سال 69 به صورت دايمي به تصويب رسيد و در حال حاضر بودجه صندوق بيمه بيكاري تنها از محل 3 درصد حق بيمه بيكاري پرداختي از سوي كارفرمايان تامين مي شود.
پايور در خصوص عملكرد مالي صندوق بيمه بيكاري، خاطر نشان كرد: تا پايان سال 84 حدود يك ميليون و 175 هزا رنفر وارد سيستم مقرري بگيران بيمه بيكاري شده اند در همين مدت نيز بيش از يك ميليون نفر از اين سيستم خارج شده و در پايان سال گذشته حدود 126 هزار نفر مقرري بگير فعال در اين سيستم وجود داشته اند.
وي درباره مشكلات پيش روي صندوق بيمه بيكاري گفت: در طول دوره فعاليت اين صندوق تا به حال 78 درصد مقرري بگيران بيمه بيكاري، به دليل اتمام دوره استحقاقي مقرري بگيري از رديف دريافت اين خدمات خارج شده اند و تنها 17 درصد اشتغال مجدد پيدا كرده اند و 5 درصد هم به دلايل مختلف نظير بازنشستگي از كارافتادگي، عدم شركت در كلاس هاي آموزش فني و حرفه اي و غيره از رديف استفاده كنندگان اين صندوق خارج شده اند.
پايور افزود: اين ارقام نشان مي دهد كه موضوع اشتغال مجدد كه از اهداف صندوق بيمه بيكاري است، چندان با موفقيت همراه نبوده است و آموزش هاي ارائه شده به مقرري بيگران نتوانسته است آنان را آماده ورود مجدد به بازار كار كند. از سوي ديگر نسبت مقرري بگيران به بيمه شدگان در سال هاي  اخير در حال افزايش است درحالي كه در سال 70 به ازاي هر 72 يا 73 نفر بيمه شده يك نفر مقرري بگير بيمه بيكاري دريافت مي كرد اما اين نسبت در سال 85 به يك دريافت كننده مقرري به ازاي هر 27 نفر بيمه پرداز افزايش يافته است.

پرداخت نيمي از بدهي وزارت بهداشت
به بيمارستان هاي تأمين اجتماعي
گروه اجتماعي- نيمي از بدهي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي به بيمارستان هاي تأمين اجتماعي بابت درمان مصدومان جاده اي پرداخت شد.
بر اساس گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان تأمين اجتماعي در 6 ماهه نخست سال جاري بيش از 6 ميليارد و 623ميليون ريال از بدهي اين وزارتخانه به بيمارستان هاي تأمين اجتماعي پرداخت شده  است.
بهنام پرهيزگار، مديركل درمان تأمين اجتماعي استان تهران، در اين باره گفت: تا پايان شهريور ماه سال جاري از 12ميليارد و 324ميليون ريال كل بدهي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بابت انجام اقدامات اورژانسي مصدومين حوادث جاده اي و تصادفات رانندگي استان تهران بيش از شش ميليارد و 623 ميليون ريال آن وصول شده است.
وي افزود: مطابق بخشنامه ها و توافقات صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، بابت انجام اقدامات اورژانسي مصدومين حوادث جاده اي و تصادفات رانندگي در مراكز درماني تابعه اين اداره كل هيچ وجهي دريافت نمي شود.
پرهيزگار اظهار اميدواري كرد كه 5 ميليارد و 700 ميليون ريال باقي مانده نيز به زودي پرداخت شود.
مديركل درمان تأمين اجتماعي استان تهران با اشاره به بافت فرسوده مراكز درماني و بيمارستان هاي مستقر در سطح تهران، گفت: بخش درمان سازمان تأمين اجتماعي اولين بيمارستان ها و مراكز درماني ملكي خود را در تهران تأسيس كرده است، بنابراين مراكز درماني اين استان اكثراً بافتي فرسوده و قديمي دارند كه با توجه به موقعيت خاص كشور احتمال بروز حوادث غير مترقبه، ضرورت دارد براي مقاوم سازي آنها سرمايه گذاري كنيم.

خانه پيشكسوتان هنر پشتيباني شود
گروه ادب و هنر- سيمين دانشور وجود مركزي را براي حمايت و استفاده از تجربيات هنرمندان پيشكسوت ضروري دانست.
در بازديد شهره لرستاني رئيس خانه پيشكسوتان از سيمين دانشور در منزل وي، دانشور ضمن بيان مطلب فوق از مسئولان خواست تا از پيشكسوتان عرصه فرهنگ و هنر حمايتهاي بيشتر و جدي تري به عمل آورند.
يكي از وظايف خانه پيشكسوتان هنر وابسته به معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران دلجويي و تجليل از هنرمندان پيشكسوت و  صله ارحام هنري است و ديدار رئيس اين مركز با سيمين دانشور در راستاي همين برنامه صورت گرفته است. آثار بانوي اول داستان نويسي ايران تا كنون به هفده زبان زنده دنيا ترجمه شده است.

برگزاري اولين جشنواره طراحي پوستر دانشجويي
گروه ادب و هنر- اولين جشنواره طراحي پوستر دانشجويي سفيد توسط كانون هاي فرهنگ و انديشه دانشگاه ها (كفا) برگزار مي شود.
اين جشنواره كه با حمايت معاونت هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس برپا خواهد شد در دو موضوع بازخواني صدام و ايستادگي است.كوروش پارسا نژاد، فرزاد اديبي و باسم الرسام هيأت داوران اين مسابقه را تشكيل مي دهند.
علاقه مندان مي توانند آثار خود را تا 20 بهمن ماه به نشاني دبيرخانه واقع در خيابان 16 آذر خيابان ادوارد براون شماره 30 ارسال كنند.

هيأت ها و تكاياي مذهبي تهران بيمه شدند
گروه اجتماعي تمامي هيأت ها و تكاياي مذهبي استان تهران از دوم تا دوازدهم محرم الحرام تحت پوشش بيمه اي قرار گرفته اند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران با هماهنگي به عمل آمده در ستاد فجرآفرينان عاشورايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، امسال تمامي هيأت ها و تكاياي مذهبي در روزهاي ياد شده تحت پوشش بيمه قرار گرفته اند.
بر اين اساس در صورت بروز هرگونه اتفاق و حادثه احتمالي حين عزاداري، به كاركنان و عزاداران حادثه ديده پس از تأييد مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و براساس مفاد قرارداد، هزينه و خسارت درمان و فوت پرداخت خواهد شد.

ويزيت را يگان محرومان تهراني در ايام فجر
گروه اجتماعي  جانشين فرماندهي بسيج سازندگي ناحيه مقاومت شمال تهران، از اجراي طرح ويزيت رايگان پزشكان بسيجي عمومي و متخصص اين ناحيه در ايام فجر خبر داد.
امير نراقي به ستاد اطلاع رساني اردوهاي هجرت بسيج سازندگي گفت: 28 نفر روز از بسيجيان كادر پزشكي ناحيه مقاومت شمال تهران به مناسبت بيست و ششمين سالگرد انقلاب اسلامي در ايام مبارك دهه فجر به نقاط محروم شميران نو، خاك سفيد، حكيميه و تهرانپارس و روستاهاي تحت پوشش لواسانات و رودبار قصران مي روند و ويزيت رايگان مي كنند.وي يكي از اهداف اين طرح را كمك به اقشار محروم و آسيب پذير جامعه عنوان كرد و گفت: اين طرح به صورت خودجوش توسط بسيج سازندگي ناحيه مقاومت شمال تهران صورت مي گيرد.
وي تهيه جهيزيه براي نوعروس نيازمند و تامين مايحتاج 280 خانواده بي بضاعت را از ديگر فعاليت هاي بسيج سازندگي ناحيه شمال تهران در ايام دهه فجر عنوان كرد. نراقي خاطرنشان كرد: بسيج سازندگي ناحيه شمال تهران در ايام مبارك دهه فجر به منظور آموزش و آشنايي بسيجيان با راههاي پيشگيري آلودگي ها و بيماري هاي عفوني نظير: هپاتيت و ايدز، در سطح نواحي و حوزه هاي مقاومت مدارس و مساجد، كلاس هاي آموزشي تشكيل مي دهند.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |