سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۰ - Feb 6, 2007
افتتاح بزرگترين موزه كاريكاتور
در تبريز
تبريز- خبرنگار همشهري: با حضور كارتونيست هاي داخلي و خارجي بزرگترين موزه كاريكاتور خاورميانه دهم اسفند ماه در محل سابق كتابخانه ملي تبريز (باغ گلستان) افتتاح مي شود.
بقال اصغري رئيس انجمن كاريكاتور تبريز خبر از برگزاري ششمين جشنواره بين المللي كاريكاتور در اسفندماه سال جاري تحت عنوان پادشاهان طاغوت داد و افزود: از آثار منتخب اين جشنواره نمايشگاهي در نگارخانه ميرعلي تبريزي، گالري استاد ياسمي خانه فرهنگ و تالار تجربه مجتمع فرهنگي و هنري تبريز برپا خواهد شد.
به آثار برگزيده جشنواره به ترتيب نفرات اول تا سوم، يك هزار، پانصد و 250 يورو و به 10 تن برگزيده بعدي تنديس و ديپلم افتخار اهدا مي شود.

از سوي نظام وظيفه اعلام شد
سقف مجاز سنوات تحصيلي مشمولان
گروه اجتماعي- سازمان نظام وظيفه ناجا با صدور بخشنامه اي به وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت درمان و آموزش پزشكي، آموزش و پرورش و همچنين سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي، ضوابط مربوط به سقف مجاز سنوات تحصيلي دانشجويان را تشريح كرد.
براساس بخشنامه جديد سازمان نظام وظيفه ناجا سقف مجاز سنوات تحصيلي براي مشمولان دوره هاي مختلف بين 3 تا 8 سال در نوسان است. به طوري كه دانشجويان دوره كارداني حداكثر 3سال و دانشجويان دوره دكتراي پيوسته حداكثر تا 8 سال فرصت دارند خدمت سربازي خود را به تأخير بيندازند تا فارغ التحصيل شوند.

واگذاري بخش حمايتي بهزيستي تكذيب شد
گروه اجتماعي- خبر واگذاري بخش حمايتي سازمان بهزيستي به كميته امداد تكذيب شد.
خبر واگذاري بخش حمايتي سازمان بهزيستي به كميته امداد امام خميني در حالي كه از سوي يك نماينده مجلس شوراي اسلامي تائيد شده بود ساعتي بعد تكذيب شد.
بعد از ظهر روز گذشته محمد عباسپور عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي خبر از تصويب جداسازي بخش حمايتي سازمان بهزيستي كشور در كميسيون اجتماعي مجلس را داد و ساعتي پس از آن گفته هايش را تكذيب كرد.
وي در پي تكذيب گفته هايش توضيح داد كه پيشنهاد وزارت رفاه و تامين اجتماعي واگذاري بخش حمايتي به كميته امداد امام است اما اين پيشنهاد در حال حاضر در كميسيون اجتماعي در حال بررسي توسط اعضا است.
وي به يكي از خبرگزاريها گفته بود: قرار گرفتن 500 هزار نفر از مددجويان مستمري بگير سازمان بهزيستي زير نظر كميته امداد امام خميني به تصويب كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي رسيد. در بخش ديگري از اين خبر وي گفته بود كه كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با تصويب اين موضوع، در جلسه امروز خود مقرر كرد بهزيستي متولي درمان، دارو و بيمه اين تعداد از مددجويان باشد.
اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در حالي از تصويب قانون فوق سخن گفته كه ماده 95 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي دولت را مكلف كرده است، به منظور استقرار عدالت و ثبات اجتماعي، كاهش نابرابري هاي اجتماعي و اقتصادي، كاهش فاصله دهك هاي درآمدي و توزيع عادلانه درآمد در كشور و نيز كاهش فقر و محروميت و توانمندسازي فقرا، از طريق تخصيص كارآمد و هدفمند منابع تأمين اجتماعي و يارانه هاي پرداختي، برنامه هاي جامع فقرزدايي و عدالت اجتماعي را با محورهاي ذيل تهيه و به اجرا بگذارد و ظرف مدت شش ماه پس از تصويب اين قانون، نسبت به بازنگري مقررات و همچنين تهيه لوايح براي تحقق سياستهاي ذيل اقدام نمايد.
اين در حالي است كه كميته امداد امام خميني (ره) يك نهاد عمومي است كه اصلاح در اساسنامه آن از حيطه وظايف قوه مجريه خارج بوده و تنها با استعلام از مقام معظم رهبري
امكان پذير است.
به گفته عباسپور، اين مصوبه، پس از تصويب نهايي در مجلس، از سال 86 اجرايي مي شود. وي در خصوص افزايش بودجه كميته امداد به خاطر واگذاري حمايت از اين تعداد مددجوي سازمان بهزيستي افزود: افزايش بودجه كميته امداد پيش بيني شده، اما ميزان آن به طور كامل مشخص نيست.
به نظر مي رسد اعلام زودهنگام خبر واگذاري بخش حمايتي بهزيستي به كميته امداد از سوي برخي نمايندگان آن هم پيش از بررسي و تصويب نهايي بيشتر تمايلات اين افراد را بازتاب مي دهد تا تصميم مجلس.

ترميم مستمري بازنشستگان تأمين اجتماعي
013128.jpg
گروه اجتماعي- مستمري برخي بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي كه داراي سابقه پرداخت حق بيمه بالا بودند، ترميم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي آن دسته از مستمري بگيران كه داراي سابقه پرداخت حق بيمه بالا بوده  اما به دلايلي مستمري دريافتي آنان در سال جاري كمتر از 350 هزار تومان در ماه است در صورت داشتن شرايط لازم مشمول ترميم مستمري مي شوند.
در بخشنامه اي كه از سوي مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي كشور صادر شده آمده است: اين سازمان به منظور حمايت بيشتر از مستمري بگيراني كه داراي سابقه پرداخت حق بيمه بالا بوده ، تاريخ برقراري مستمري آنان مربوط به قبل از سال 83 است و پرونده آنان در تاريخ 1/1/85 در رديف پرونده هاي فعال قرار داشته باشدهمچنين مستمري استحقاقي آنان در زمان برقراري بالاتر از حداقل دستمزد زمان برقراري بوده و مستمري دريافت آنان در تاريخ 1/1/85 كمتر از 350 هزار تومان باشد ، صادر شده است.
بر اين اساس همه بازنشستگان،از كارافتادگان كلي و بازماندگاني كه داراي شروط فوق بوده مشمول اين ترميم مستمري خواهند بود و در خصوص پرونده هاي مستمري بازماندگان تبديلي تاريخ برقراري اوليه مستمري بازنشستگي و يا از كارافتادگي كلي ملاك عمل است.
بر پايه اين گزارش ، نحوه محاسبه ترميم مستمري براي اين دسته از مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي بر اساس فرمول ( ميزان
مابه التفاوت - 30÷ سابقه *۲۰۰۰۰۰ ) صورت مي گيرد.
سابقه قابل احتساب در اين فرمول عبارت است از تمامي سوابقي كه در برقراري مستمري مورد محاسبه واقع شده است و سقف سابقه تا 35 سال محسوب خواهد شد كه پس از احتساب مستمري براي اين دسته از افراد از طريق فرمول ذكر شده دريافتي ماهيانه آنان نبايد از مبلغ 350 هزار تومان در ماه بيشتر شود. گفتني است تمامي مستمري بگيراني (به استثناء مشمولين تبصره 4 ماده 76) كه مستمري برقراري آنان بالاتر از حداقل دستمزد زمان برقراري بوده و مبلغ مستمري ماهيانه آنان در تاريخ 1/1/85 بين 150 تا 200 هزار تومان باشد با توجه به سابقه پرداخت حق بيمه به شرح زير محاسبه مي گردد:
تا 25 سال سابقه، 5 هزار تومان-25 تا 30 سال سابقه، 7 هزار تومان-30 سال و بيشتر۹، هزار تومان.
براي تمامي از كارافتادگان كلي مشمول اين افزايش بدون در نظر گرفتن ميزان سابقه پرداخت حق بيمه آنها و تمامي مشمولين تبصره 4 ماه 76 كه مبلغ مستمري ماهيانه آنها در زمان 1/1/85 كمتر از 200 هزار تومان باشد، ماهيانه مبلغ 9 هزار تومان به مستمري اين افراد اضافه مي شود.در اين بخشنامه واحدها مكلف شده اند پس از نصب سيستم نرم افزاري مربوطه و بررسي پرونده ها در صورت حائز شرايط بودن اين افراد نسبت به پرداخت
مابه التفاوت حاصله از ابتداي سال جاري به همراه اولين مستمري براي اين دسته از افراد پرداخت نمايند.

ساخت بازداشتگاه هاي موقت
در مراكز استان
ايلنا :معاون امور قضايي سازمان زندان ژها و اقدامات تأميني گفت: بازداشتگاه ژهاي موقت بايد در كوتاه ژترين زمان در مراكز استان ژها تشكيل شود و سازمان زندان ژها اين موضوع را با جديت پيگيري مي ژكند.
غلامعلي محمدي، معاون امور قضايي سازمان زندان ژها و اقدامات تأميني، گفت: آيين ژنامه تشكيل بازداشتگاه ژهاي موقت در 30 آبان ژ ماه سال جاري تصويب و به سازمان زندان ژها ابلاغ شده كه بر اساس آن در هر يك از مراكز استان ژها بازداشتگاه ژهاي موقت راه ژاندازي خواهد شد. وي با اشاره به اينكه برخي متهمان بايد در محل ژهايي به غير از زندان نگهداري شوند، افزود: براي عدم معرفي اين افراد به زندان ژها، مكانيزم بازداشتگاه ژهاي موقت پيش ژبيني شده است كه محل مناسبي براي نگهداري اين افراد خواهد بود. محمدي خاطرنشان كرد: براي برخي متهمان بازداشت موقت صادر مي ژشود، زيرا بيم فرار و تباني آنان با غير، وجود دارد و بنابراين چاره ژاي جز نگهداري اين افراد در زندان ژها وجود ندارد. معاون امور قضايي سازمان زندان ژها و اقدامات تأميني گفت: براي متهماني كه در روز صدور قرار وثيقه يا كفالت، نمي ژتوانند وثيقه خود را توديع كرده يا كفيل معرفي كنند، بايد شرايطي فراهم شود كه روانه زندان نشوند. به گفته وي، بايد به اين متهمان فرجه لازم داده شود تا نسبت به معرفي كفيل يا توديع وثيقه اقدام كنند. معاون امور قضايي سازمان زندان ژها و اقدامات تأميني با اشاره به راه ژاندازي بازداشتگاه ژهاي موقت، افزود: متهماني كه براي آنان قرار صادر شده مدت 30 روز در بازداشتگاه ژهاي موقت نگهداري مي ژشوند كه در آنها تسهيلاتي براي آنان فراهم خواهد شد و شرايط نگهداري در اين بازداشتگاه ژها با زندان كاملاً متفاوت است. وي تصريح كرد: در صورتي كه متهمان بعد از 30 روز نسبت به معرفي كفيل يا توديع وثيقه اقدام نكنند، روانه زندان خواهند شد.

سقف مجاز سنوات تحصيلي مشمولان خدمت
وظيفه عمومي اعلام شد
گروه اجتماعي- با آغاز ثبت نام دانشجويان در نيم سال دوم تحصيلي سال جاري و آزمون سراسري سال تحصيلي 86-87 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور، مجدداً ضوابط و سقف مجاز تحصيلي مشمولان خدمت وظيفه عمومي طي بخشنامه اي به وزارتخانه هاي مربوطه ابلاغ شد.
سازمان نظام وظيفه ناجا با صدور بخشنامه اي به وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت درمان و آموزش پزشكي، آموزش و پرورش و همچنين سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي، ضوابط مربوط به سقف مجاز سنوات تحصيلي دانشجويان را تشريح كرد.
بر اساس اين ابلاغيه سقف مجاز تحصيلي مشمولان خدمت وظيفه عمومي در دانشگاه ها شامل ديپلم به كارداني 3 سال، ديپلم به كارشناسي 6 سال، ديپلم به كارشناسي ارشد 8 سال، ديپلم به دكتراي پزشكي پيوسته 8 سال، كارداني به كارشناسي 3 سال، كارشناسي به كارشناسي ارشد 3 سال و دكتراي ناپيوسته 5 سال است.
همچنين محاسبه مدت مجاز تحصيل دانشجويان شاغل به تحصيل قبل از سال 1384 با فرمول تقسيم به نسبت شامل مدت تحصيل قبل از مصوبه + (كل واحدهاي مقطع÷ مدت مجاز تحصيل در مقطع * واحدهاي باقي مانده) محاسبه مي شود.

با مردم
در انتظار استخدام
@ كاركنان پيماني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از سال 1381 رسمي نشده اند، در حالي كه هيأت عمومي ديوان عدالت اداري براساس رأي شماره 597 الي 652 مورخ 9/12/83 موضوع ممنوعيت استخدام رسمي و تغيير ندادن و تبديل نكردن وضعيت استخدامي شاغلان پيماني به رسمي را ملغي اعلام داشته است.
معصومي تهران
معماي خودپرداز!
دستگاه هاي خودپرداز بانك ها بايد از ايمني لازم برخوردار باشند تا اين فناوري جديد كه تسهيلات زيادي براي مشتريان فراهم كرده است، پاسخگوي انبوه مراجعان باشد. اينجانب در مراجعه به خودپرداز يكي از شعب بانك صادرات، با كسري موجودي مواجه شدم، پس از مراجعه به بانك، يادآور شدند كه قبلاً از خودپرداز شعبه ديگري پول برداشت كرده ام، در حالي كه هرگز مراجعه اي به دستگاه خودپرداز آن شعبه نداشته ام و كارت سپهرم نيز تنها نزد خودم بوده است، مسئله برداشت از موجودي حسابم براي من به صورت يك معما درآمده است كه اميدوارم مسئولان بانك، آن را حل كنند.
صغري اردشيري تهران
كمبود اتوبوس
هر روز مسير ميدان ولي عصر تا نازي آباد را به صورت رفت و برگشت طي مي كنم، پيش تر اتوبوسهاي خصوصي نيز در اين مسير بودند كه نمي دانم به چه علتي از اين خط خارج شده اند. چون جمعيت زيادي از اين خط استفاده مي كنند اتوبوس هاي بليتي براي اين جمعيت كافي نيست و موجب ازدحام و ايجاد مشكل براي مسافران مي شود افزايش تعداد اتوبوس هاي خصوصي براي پاسخگويي به نياز مسافران ضروري است.
حسيني تهران
زلزله زدگان در انتظار وام
از اداره كشاورزي شهرستان دورود تقاضا داريم، همان گونه كه به متقاضيان ساكن شهر، وام مي پردازند، وام مورد نياز روستاييان زلزله زده را نيز پرداخت نمايند تا آنها موفق به بازسازي  بناهاي ويران شده، از جمله اصطبل ها شوند.
خاني روستاي يزدگرد ، دورود
گران فروشي
@شعبه يك شركت خدماتي ايمني كه چند سالي است كپسول هاي آتش نشاني را در اندازه هاي مختلف و توسط بازارياب هاي خود به فروش مي رساند، در اصفهان، اين محصولات و همچنين هزينه بيمه آنها را به مراتب گران تر عرضه مي كند كه جاي رسيدگي دارد.
حميد ناصري اصفهان
گوجه فرنگي در سبد خانوار
تا امسال ، سابقه نداشته گوجه فرنگي كه جزو سبد خانوار است، كالاي لوكس تلقي شود. وزارت بازرگاني بهتر است علل ريشه هاي گراني اين قبيل كالاهاي مورد نياز عامه را بررسي و نسبت به رفع آن اقدام نمايد.
زهرا صائمي اسكويي تبريز
تقاضاي انتقال سند
از تعاوني مسكن دانشگاه امام حسين تقاضا مي شود با توجه به اينكه 8 سال از اتمام ساخت مرحله يك كوي دانشگاه حكيميه گذشته است و مبلغ انتقال سند را نيز مدتي است پرداخت كرده ايم، نسبت به انتقال سند مالكيت رسمي به دارندگان آپارتمانها در اين شهرك اقدام كنند.
جمعي از ساكنان فاز يك كوي دانشگاه حكيميه
آلودگي هواي اراك
اراك يك شهر صنعتي است و به همين دليل آلودگي هوا در آن محسوس. لازم است، روش هاي مناسب از قبيل افزايش فضاي سبز، براي كاهش آلودگي هوا در اين شهر به كار گرفته شود.
ميرزايي اراك
دريافتي اندك
در پي فوت پدر خانواده، جهت گرفتن مستمري براي مادرم كه خانه دار است اقدام كرديم ، كه 50 درصد حقوق پدر متوفايم را به ايشان تخصيص دادند. آيا ايشان با 150 هزار تومان مي تواند زندگي خود را بچرخاند در حالي كه هيچ گونه درآمد ديگري هم ندارد.
كبري محمدي نژاد
امكانات باري شهرستان ها
مادر سالخورده اي دارم كه نگهداري از ايشان برعهده من يعني تنها پسر اوست اما در شهرستان ما براي من كه دانش آموخته رشته فني هستم كار يافت نمي شود. بايد به جاي تمركز فعاليت هاي صنعتي و تجاري در تهران به فكر شهرستان ها باشيم تا نيازي به مهاجرت جوانان نباشد.
ذوالفقار ت تربت جام
تفاوت سود وام
ابتداي سال 84 با نرخ سود 26 درصد از شركت ليزينگ سرمايه گذاري بانك ملي يك دستگاه پيكان كه مبلغ كل پرداختي آن به 9 ميليون تومان مي رسيد اقدام كرديم اما امسال اين نرخ به 17 درصد كاهش يافته اما هنوز اقساط با سود 26 درصد دريافت مي شود.
احمدرمضاني تهران
تبديل زباله به كمپوست
با احداث كارخانه هاي تبديل زباله به كمپوست در شهرهاي شمال كشورمان، مي توان مسئله قديمي دفع زباله در اين مناطق را فيصله داد. سال هاست در اين مورد بحث به ميان مي آيد، اما قدم عملي برداشته نشده است.
فرامرز چولابي رشت
سطل زباله
از حدود يك سال قبل، به منظور نصب سطل زباله مكانيزه در تقاطع بلوار اباذر جنب داروخانه ثامن، كوچه مريم، كف زمين را كنده اند اما اقدامي براي نصب سطل ها نشده است.
محمد ابراهيم يعقوبي تهران
نظافت اتوبوس هاي شهري
از نظر بهداشتي و نظافت داخل و شيشه هاي بغل، اتوبوس هاي شركت واحد اغلب شرايط مناسبي ندارند. تميز و پاكيزه بودن آنها بر زيبايي شهر خواهد افزود.
علي خاني تهران

آقاي وزير دير به صرافت افتاده است!
مينا شهني
عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تامين اجتماعي، تشكيل بانك اطلاعاتي را منتفي اعلام كرده است. آقاي وزير دليل تشكيل نشدن بانك اطلاعاتي را وارد نشدن به حوزه خصوصي زندگي مردم اعلام كرده و گفته است: اطلاعات مربوط به تحصيل، درآمد، بدهي، قسط، نشاني محل سكونت، كد پستي، تعداد افراد خانواده، سوابق بيماري فرد و بسياري از موارد ديگر در اين بانك بايد موجود باشد.
وي با اين دليل كه اطلاعات فوق خصوصي اند تشكيل اين بانك را نيازمند كسب اجازه از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بيان كرده است.
نكته جالب توجه در سخنان اخير وزير رفاه اين است كه پس از بحث هاي فراوان بر سر همپوشاني هاي بيمه اي و حمايتي تنها راه براي حل اين معضل ايجاد يك بانك اطلاعاتي عنوان شد.
وزير پيشين رفاه و تامين اجتماعي در ابتداي تابستان سال جاري از تكميل شدن بانك اطلاعات ايرانيان براي افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي، كميته امداد، سازمان بيمه خدمات درماني و سازمان بازنشستگي كشوري همراه با كد ملي آنها خبر داد و پس از بركناري پرويز كاظمي نيز علي يوسف پور به عنوان سرپرست وزارت رفاه اوايل پائيز خبر از راه اندازي بانك اطلاعاتي داد، اما پس از سپردن وزارت رفاه به وزير كنوني خبري واضح از بانك اطلاعاتي ايرانيان منتشر نشد، وزير نوآمده تنها يك بار به ايجاد بانك اطلاعاتي توسط كميته امداد امام خميني اشاره كرده و گفت كه اين نهاد بانك اطلاعاتي جامعي از مددجويانش آماده كرده است .
با وجود بودجه 2 ميليارد توماني در نظر گرفته شده براي ايجاد بانك اطلاعاتي ايرانيان به نظر مي رسد پيش از اين كارشناسي مورد نياز درباره لزوم ايجاد اين بانك انجام شده است، چه، نمي توان اختصاص بودجه اي به اين ميزان و تلاش براي به سرانجام رساندن آن را بدون در نظر گرفتن نياز كشور براي فقرزدايي دانست.
وزير رفاه معتقد است بايد روشن شود اين بانك چه مشكلي را رفع مي كند. به نظر مي رسد مصري براي يافتن علت تشكيل بانك اطلاعاتي كمي دير به صرافت افتاده است در حالي كه به پايان سال و در واقع به زمان تمام شدن پروژه بانك اطلاعاتي ايرانيان نزديك مي شويم. وزير رفاه در لزوم تشكيل اين بانك دچار شك و ترديد شده  و را ه اندازي اين بانك و دسترسي به اطلاعات خصوصي افراد را نيازمند مصوبه و مجوز مجلس شوراي اسلامي دانسته است و جالب تر اينكه وي تاكيد كرده است كه قبل از دريافت اين مصوبه براي راه اندازي بانك اطلاعات ايرانيان بايد به مجلس درخواست دهيم. اين جمله به معناي اين است كه هنوز حتي درخواستي از سوي اين وزارتخانه به مجلس ارسال نشده است.

۸ استان در همايش منطقه اي توانبخشي
قزوين- خبرنگار همشهري: همايش منطقه اي توانبخشي با حضور مديران و نمايندگان سازمان هاي بهزيستي هشت استان كشور در قزوين برگزار شد.معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: اين همايش با موضوع تصويب اجراي دستورالعمل طرح توانبخشي مبتني در جامعه (CBR) به مدت دو روز در قزوين برگزار شد.عزيز رحماني تصريح كرد: يك دسته از خدمات توانبخشي مبتني بر مراكز فقط در سطح شهرها ارايه مي شود، اين در حالي است كه روستاها فاقد اين گونه امكانات هستند. هدف از اجراي اين طرح نيز ارايه خدمات به معلولين در روستاها است كه با تصويب اين طرح در اين همايش به رئيس سازمان بهزيستي كشور ابلاغ خواهد شد.

قانون فرزند خواندگي در انتظار تصويب مجلس
013125.jpg
مهر: در صورت تصويب اصلاح قانون فرزندخواندگي توسط مجلس شوراي اسلامي، حضانت 9 هزار كودك بهزيستي به خانواده هاي داراي شرايط سپرده مي شود.
ولي الله نصر، در خصوص تسهيل در شرايط واگذاري كودك به خانواده ها افزود: تا كنون از ميان 19 هزار كودك بي سرپرست كه در مراكز بهزيستي نگهداري مي شدند، 10 هزار كودك به خانواده ها واگذار شده اند و در حال حاضر 9 هزار كودك نيز در مراكز بهزيستي وجود دارد.مديركل دفتر شبه خانواده سازمان بهزيستي خاطرنشان كرد: كودكان بي سرپرست و بدسرپرست بهزيستي در 200 خانه كودك و نوجوان غير دولتي و 150 خانه كودك و نوجوان دولتي زندگي مي كنند و به طور ميانگين در هر خانه 20 كودك وجود دارد.وي تاكيد كرد: سالانه 800 تا يك هزار كودك به خانواده ها واگذار مي شوند كه البته تعداد خانواده هاي متقاضي پذيرش كودكان 5 برابر اين تعداد است. در صورت تصويب قانون فرزند خواندگي تعداد كودكان داراي شرايط واگذاري بسيار بيشتر خواهد شد.نصر با اشاره به اينكه يكي از سياست هاي اصلي بهزيستي در سال 86 پيگيري براي تصويب اصلاح قانون فرزندخواندگي است، گفت: از طريق وزارت رفاه و تأمين اجتماعي سال آينده پيگيريهاي لازم انجام خواهد شد تا تصويب اين قانون سريع تر در دستور كار مجلس قرار گيرد.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |