سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۰ - Feb 6, 2007
رهبر معظم انقلاب:
ايران از دولت عراق
حمايت مي كند
013155.jpg
گروه سياسي - حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار سيد عبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق، روابط دو ملت ايران و عراق را بسيار مستحكم دانستند و تأكيد كردند: پشتوانه اين روابط، ارتباطات ديني، فرهنگي و تاريخي ديرينه ميان دو ملت و مرزهاي طولاني دو كشور است و جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان حفظ تماميت ارضي، امنيت، پيشرفت، توسعه و آباداني عراق است.
ايشان با اشاره به تلاش آمريكا براي خدشه وارد كردن به اين روابط ريشه دار، افزودند: سياست جمهوري اسلامي ايران حمايت از دولت عراق است و مردم اين كشور اعم از شيعه و سني، و كرد، تركمان و عرب بايد هوشياري، وحدت، انسجام و يكپارچگي خود را بيش از پيش حفظ كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: اگر ملت و دولت عراق يكپارچگي و همكاريهاي خود را افزايش دهند ديگر بهانه اي براي حضور اشغالگران در عراق باقي نمي ماند و آنها بايد از اين كشور خارج شوند.
رهبر انقلاب اسلامي با ابراز تأسف از كشتار مردم بي گناه عراق اعم از شيعه و سني، لزوم حمايت همه گروهها و جريانهاي عراقي را از دولت آقاي مالكي براي مقابله با ناامني ها يادآور شدند و خاطرنشان كردند: حضور اشغالگران در عراق يكي از علت هاي اصلي ناامني در اين كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با تجليل از نقش مرجعيت در عراق، به نزديك بودن سالگرد حادثه ناگوار هتك حرمت مرقد مطهر دو امام بزرگوار در سامرا اشاره كردند و افزودند: اين حادثه تلخ نبايد به فراموشي سپرده شود، ضمن آنكه مجرم اصلي در اين ماجرا آمريكا بود زيرا تروريست ها در مقابل چشم نظاميان آمريكايي اين اقدام توهين آميز را مرتكب شدند.
در اين ديدار سيد عبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق گزارشي از آخرين اوضاع و تحولات اين كشور ارائه و از كمكهاي جمهوري اسلامي ايران به دولت و ملت عراق و نقش سازنده ايران قدرداني كرد و گفت: حضور بسيار پرشكوه و گسترده مردم عراق در عزاداريهاي دهه اول محرم و به ويژه مراسم روزهاي تاسوعا و عاشورا نشان از هوشياري و حضور در صحنه مردم عراق دارد كه اين حضور مردم پشتوانه خوبي براي دولت اين كشور است.
وي در تشريح اقدامات دولت آقاي مالكي براي مقابله با ناامني ها گفت: دولت عراق با ارائه طرحي تلاش مي كند با در دست گرفتن وظايف امنيتي و ايجاد ثبات، خدمات و تسهيلات گوناگون به مردم عراق ارائه كند تا مشكلات معيشتي مردم نيز به تدريج برطرف شود.

مذاكرات مشرف
در تهران
گروه سياسي - پرويز مشرف رئيس جمهوري اسلامي پاكستان ظهر ديروز پس از ورود به تهران مورد استقبال محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري در ساختمان رياست جمهوري واقع در خيابان پاستور قرار گرفت و هر دو بعد از برگزاري مراسم تشريفات، مذاكرات مقدماتي خود را آغاز كردند.
رئيس جمهوري اسلامي پاكستان كه روز گذشته تنها چند ساعت ميهمان مقامات جمهوري اسلامي ايران بود در مذاكرات با مقامات ايراني درباره مسائل خاورميانه اي و امنيت منطقه اي بحث و گفتگو كرد.
سفر مشرف به تهران پس از سفر اخير وي به اندونزي، مالزي و پنج كشور خاورميانه اي صورت گرفته است و وي بعد از ديداري كوتاه از ايران به تركيه رفت.
به گزارش ايسنا رئيس جمهوري پاكستان در سفر خود به ايران و تركيه در تلاش بود با مقامات تهران و آنكارا در مورد مسائل خاورميانه به ويژه معضل فلسطين، عراق و ديگر چالش هاي جهان اسلام مذاكره كند.
مشرف كه امروز به عنوان رئيس جمهور پاكستان شناخته مي شود فرمانده كل ارتش پاكستان نيز است. وي در 12 اكتبر 1999 پس از يك كودتاي نظامي نواز شريف، نخست وزير وقت پاكستان را سرنگون كرد و خود به قدرت رسيد و در ژوئن 2001 دوازدهمين رئيس جمهور پاكستان شد.
وي كه كشورش در هنگام روي كار آمدن طالبان از اين گروه شبه نظامي حمايت مي كرد پس از يازدهم سپتامبر 2001 و حمله آمريكا به افغانستان دست از حمايت از طالبان كشيد و متحد واشنگتن در سرنگوني طالبان شد.

حلقه وحدت هسته اي،  پاي برج آزادي
عكس:خبرگزاري فرانسه
013152.jpg
گروه سياسي - دفاع از حقوق هسته اي ملت ايران اين روزها به شعاري پايدار در روزمره ترين گفتگوهاي ايرانيان تبديل شده است. دانش آموزان هم روز گذشته در نقاط مختلف كشور با تشكيل زنجيره هاي انساني به صورت نمادين از حقوق طبيعي ملت ايران در بهره گيري از انرژي هسته اي دفاع كردند. دانش آموزان تهراني صبح ديروز با تشكيل زنجيره انساني در سه نقطه از پايتخت يعني ميدان آزادي، شهيد محلاتي و مصلي امام خميني بر دفاع از حق  استفاده از انرژي هسته اي تاكيد كردند.
دانش آموزان در اين حركت نمادين، استفاده از انرژي هسته اي را حق مسلم ملت و جوانان ايراني دانسته و فعاليت هاي گسترده غرب براي جلوگيري از بهره مندي ملت ايران از دانش بومي خود را محكوم كردند.

با وجود هشدار آمريكا صورت مي گيرد
سفر وزير خارجه هند به تهران
گروه سياسي- خبر ديدار رسمي پراناب موكرجي، وزير خارجه هند از جمهوري اسلامي ايران، مقام هاي آمريكايي را به واكنش واداشته است.
ديويد ملفورد، سفير آمريكا درهند دراقدامي خارج ازعرف ديپلماتيك نسبت به سفر موكرجي به ايران و نيز موضوع هاي مورد بحث با مقام هاي ايران هشدار داده است.
سفير آمريكا چند روز پيش درگفت وگو با خبرنگاران و در سخناني ضمن اذعان به وجود روابط تاريخي هند با ايران افزود:آمريكا علاقه مند به مطلع شدن از نتايج اين سفر است.
به گزارش ايرنا ملفورد درباره اعمال تحريمهاي اقتصادي ازجانب آمريكا برشركت هاي طرف قرارداد باايران دربخش انرژي گفت: اين تحريم ها مقررات مخصوصي دارد كه تاكنون اجرا نشده است،اما من وزير خارجه هندرا درجريان اين موضوع قرارداده ام.
سفير آمريكا درپاسخ به سئوالي مبني براينكه آياوي در باره خط لوله گازي ايران به هند با دولت اين كشور تبادل نظر كرده است، اظهارداشت: نگراني هاي آمريكا از قبل به دولت هند ارائه شده است.
خشم وزير خارجه هند
درهمين حال وزيرخارجه هند از سئوال خبرنگار يك شبكه خبري تلويزيوني اين كشور هنگامي كه ازوي پرسيد آيا او حامل پيام آمريكا براي تهران است به شدت خشمگين شد.
موكرجي كه روزيكشنبه درحاشيه سمينار بين المللي مستشاران و نمايندگان نيروهاي هوايي كشورهاي مختلف دردهلي نو با خبرنگاران گفت وگو مي كرد به خبرنگار مذكور گفت: چگونه جرات مي كنيد كه چنين سئوالي را از من بپرسيد، من نماينده يك كشور مستقل هستم.
پرناب موكرجي، وزيرخارجه هنددراولين سفرخود به خارج ازمنطقه آسياي جنوبي پس از تصدي اين سمت، امروز براي انجام يك ديدار۲روزه عازم تهران مي شود.
آمريكا،آماده جنگ
درهمين حال، معاون وزيردفاع آمريكا باتاكيد براينكه كشورش به دنبال رويارويي نظامي با ايران نيست،گفت: اگرايراني ها سعي درنگران ساختن كشورهاي منطقه داشته باشند بايد بدانند كه آمريكا نيز آماده  جنگ با آنهاست.
به گزارش ايسنا مارك كيميت دركنفرانس ساليانه  سازمان شوراهاي امور بين الملل آمريكا اظهارداشت: براي ايراني ها مشخص است كه آمريكا از قدرت ديپلماتيك و اقتصادي و نظامي فراواني براي اجراي آنچه كه بايد انجام دهد برخوردار وآماده  حمايت از هم پيمانان خود در منطقه است.
وي درعين حال تصريح كرد: آمريكا همچنان معتقد است راه حل ديپلماتيك بهترين راه براي حل مسئله هسته اي ايران است، البته آمريكا آماده  دفاع از هم پيمانانش در منطقه است و هم پيمانان خود را درمقابل هرتلاش سلطه جويانه  ايران تنها نمي گذارد.

سيدحسن خميني:
بايد پرچم هر گروهي مشخص باشد
ايسنا: نوه  حضرت امام خميني گفت: در هر نقطه فراز و فرود، بايد پرچم هر گروهي مشخص باشد تا كسي نتواند در شرايط خاصي خود را در آب گل آلود مخفي كند.
حجت الاسلام سيدحسن خميني طي سخناني در جمع اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در حرم مطهر امام خميني، اظهار داشت: چند روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، چريك هاي فدايي كه يك جريان ماركسيستي بود در بيانيه اي اعلام كردند كه به سمت مدرسه  رفاه كه محل سكونت امام بود براي بيعت با حضرت آيت الله العظمي امام خميني راهپيمايي مي كنند. علي القاعده هر كسي از زاويه ديد خود اين حركت را مي پسندد اما همان روز دفتر حضرت امام طي اطلاعيه اي گفت كه آن ها را نمي پذيرد؛ چراكه خدا را قبول ندارند.
وي تصريح كرد: اين اقدام امامره از زواياي بسياري قابل بررسي است، اولين پيام اين كار گم نكردن اصول است و اين كه اگر قرار است حركتي براي خدا باشد، نمي تواند كساني را تاييد كند كه خدا را قبول ندارند و با خداناباوران پيمان ببندد. ممكن است عده اي بگويند كه نبايد وحدت را شكست اما امام(ره) اين گونه تقيد خود را به اصول اخلاقي نشان مي دهد.
سيدحسن خميني در اين ديدار با تبريك به منتخبين دوره جديد شوراي شهر، تلاش دلسوزانه و مديريت برنامه ريزي شده از سوي اعضاء را عامل اعتماد مردم به آن ها دانست و گفت: بي شك كوشش شما در جهت ارتقاء خدمات شهري سبب انتخاب مجدد شما از سوي مردم بوده است.
پيش از سخنان نوه  امام(ره) رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در حرم مطهر امام(ره) و نثار گل به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اداي احترام كردند.

به منظور شركت در كنفرانس امنيتي
لاريجاني به مونيخ مي  رود
عكس: مهر
013161.jpg
گروه سياسي- دبيرشوراي عالي امنيت ملي پس از گفت وگو با رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق ضمن تصريح بر اينكه در كنفرانس امنيتي مونيخ شركت خواهد كرد با رد امكان هرگونه مذاكره با مقامات آمريكايي در اين كنفرانس، گفت: اميدواريم بتوانيم در حاشيه اين كنفرانس مذاكرات خوبي با مقامات و سران كشورها داشته باشيم.
كنفرانس سياست خارجي مونيخ نشستي است كه هر سال با هدف بحث و بررسي مشكلات و چالش هاي سياسي و امنيتي فراروي نظام بين الملل و بويژه روابط اروپا و ديگر مناطق جهان با حضور مقامات سياسي كشورهاي مختلف، دانشمندان علوم سياسي و نمايندگان رسانه هاي خبري درآلمان برگزار مي شود.
امسال نيز در اين كنفرانس كه باشعار بحران جهاني، مسئوليت جهاني از تاريخ 20 تا 22 بهمن برگزار خواهد شد نزديك به 250 نفر از مقامات عالي رتبه از 40 كشور جهان حضور دارند. آنگلا مركل صدراعظم آلمان و همچنين وزراي خارجه و دفاع اين كشور، ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه، خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، ياپ دوهوپ شفر، دبيركل ناتو، رابرت گيتس، وزيردفاع و همچنين معاون وزيرخزانه داري آمريكا به  همراه 5 سناتور آمريكايي و فؤاد سينيوره، نخست وزير لبنان برخي
از شركت كنندگان در اين كنفرانس خواهند بود.
علي لاريجاني در ادامه نشست خبري مشترك با سيدعبدالعزيزحكيم درباره مواضع اخير ژاك شيراك، رئيس جمهور فرانسه كه اندكي پس از انتشار تصحيح شد، اظهارداشت: خود فرانسوي ها تحليل هاي بسيار گسترده اي در اين رابطه داشتند اما آنچه به ما مربوط مي شود اينست كه ما به دنبال بمب هسته اي نيستيم و پيش ازاين هم اين موضوع را اعلام كرده ايم كه ما همواره براي نظارت هاي آژانس تسهيلاتي را فراهم كرده ايم و طبيعي است كشوري كه در پي دستيابي به بمب باشد چنين  رفتاري ندارد.
به گزارش خبرگزاري مهر لاريجاني همچنين ديدار با سيدعبدالعزيز حكيم را بسيار مفيد و سودمند ارزيابي كرد و گفت: در اين مذاكرات درباره گسترش روابط دوجانبه در عرصه هاي مختلف با آقاي حكيم گفت وگو كرديم.رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي  عراق نيز در اين نشست خبري با تكذيب ارائه هرگونه پيشنهاد جديد مبني بر مذاكره ايران و آمريكا گفت: ما معتقديم گفت وگو و چانه زني ايران و آمريكا به نفع كل منطقه است.

رئيس قوه قضائيه:
جرياني انحرافي شبيه القاعده ،در حال شكل گيري است
گروه سياسي رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اين كه وحدت و همدلي مردم ايران و به ويژه وحدت شيعه و سني در ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي افزايش چشمگيري داشته است، گفت: به نظر مي رسد يك فتنه  بزرگ كه از ايده هاي استكبار و جريانات انحرافي مانند القاعده است در حال شكل گيري است كه هدف عمده  آن ايجاد فتنه و اختلاف بين شيعه و سني در جهان اسلام است.
آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي صبح ديروز در جلسه مسئولان عالي قضايي با تبريك فرا رسيدن ايام دهه  فجر انقلاب اسلامي بر حضور گسترده  مردم در راهپيمايي 22 بهمن تاكيد كرد و گفت: مردم شريف ايران امسال نيز با حضور يكپارچه خود در راهپيمايي 22 بهمن وحدت ملي و ايمان و اعتقاد راسخ خود به نظام اسلامي را نشان مي دهند.

اخبار كوتاه
رياست جمهوري: محمود احمدي نژاد قانون ديوان عدالت اداري را به وزارت دادگستري براي اجرا ابلاغ كرد. قانون ديوان عدالت اداري درجلسه علني 9 خرداد ماه سال جاري مجلس شوراي اسلامي تصويب وباجايگزيني ماده 13وبند يك ماده 19مصوبه، مجمع تشخيص مصلحت نظام در 25آذر ماه سال 1385آن را موافق با مصلحت نظام تشخيص داد.ديوان عدالت اداري براساس اين قانون به منظور اجرايي شدن اصل 173قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با هدف رسيدگي به شكايات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورين و ادارات و آيين نامه هاي دولتي خلاف قانون يا شرع يا خارج از حدود اختيارات مقام تصويب كننده، تشكيل مي شود و زير نظر رئيس قوه قضائيه فعاليت مي كند.
ارتش: امير سرتيپ خلبان حميد ميقاني فرمانده نيروي هوايي،در مراسم صبحگاه عمومي اين نيرو در بخشي از سخنانش با اشاره به توطئه ها و جنگ افروزي هاي متعدد آمريكا در منطقه،آمادگي كامل نيروي هوايي و پدافند هوايي را جهت مقابله با هر گونه تهديد و تجاوز يادآور شد و افزود: هر گونه شيطنت از طرف متجاوزان با پاسخ سختي مواجه خواهد شد.
وزارت كشور: وزير كشور در پاسخ به سئوالي درباره تصويب كليات طرح تجميع انتخابات رياست جمهوري دهم و مجلس هشتم گفت:  ما تمام حرفهاي خود را قبل از اينكه مسئله اي به قانون تبديل شود اعلام مي كنيم و در صورتي كه مجلس تصويب كند و تبديل به قانون شود ما موظف به اجرا هستيم.
قوه قضائيه: سيد عليرضا جمشيدي ، به عنوان سخنگوي قوه قضائيه معرفي شد. عصر ديروز آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي ، رئيس قوه قضائيه با حضور در حرم مطهر امام راحل ضمن اداي احترام و تجديد بيعت با آرمان هاي انقلاب ، سيد عليرضا جمشيدي ، معاون حقوقي و توسعه اين قوه را با حفظ سمت به عنوان سخنگوي قوه قضائيه معرفي كرد.

باشگاه احزاب
ايسنا: سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي با اشاره به دغدغه  و نگراني هاي مطرح شده از سوي برخي بزرگان و دلسوزان نظام نسبت به وضعيت كشور، حوادث 5  سال اخير در منطقه و همچنين تجربيات 27 سال انقلاب اسلامي گفت: دغدغه  اصلي همه كساني كه اين  روزها اظهار نظركردند، در اين راستاست كه چگونه مسئولان مختلف كشور قصد دارند حقوق ملت ايران در بحث هسته اي را حفظ كنند، توأم با اين كه منافع اقتصادي ايران نيز ضربه نخورد و موقعيت ايران و نظام جمهوري اسلامي، دچار آفت و تزلزل نشود.
فارس: دبير كل حزب مشاركت در گفتگو با روزنامه الحيات در زمينه اشكالات عملكرد اصلاح طلبان اظهار كرد: يك اشكال كار آنها دور شدن از توده هاي مردم و تكيه به طبقه نخبگان، روشنفكر و دانشگاهي بود. در انتخابات رياست جمهوري اخير شعارها و سخنراني  هاي ما تكيه بر نخبگان بود و از توده مردم دور شديم.
ايسنا: دبير كل حزب موتلفه  اسلامي، مهمترين دلايل دوام انقلاب اسلامي را 3 عامل كلمه  توحيد و محتواي اسلامي انقلاب، وحدت كلمه و نبودن تفرق بين آحاد مردم و نظام مبتني بر ولايت فقيه دانست. محمدنبي حبيبي با بيان اينكه سه شعار محوري انقلاب و در طول تظاهرات استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي بوده است، گفت: با توجه به سابقه  طولاني چند قرن حكومت طاغوت بر كشور ما طبعا يكسري ميراث هاي تلخ و ناميمون به انقلاب رسيده بود كه مسئولان بايد به رفع آنها مي پرداختند.

يادداشت
دهه چهارم پس از پيروزي
اسدالله بادامچيان
امسال بيست وهشتمين بهار آزادي را جشن مي گيريم. تقارن اين بهار با عاشوراي حسيني يادآور تقارن عاشورا با پيروزي انقلاب اسلامي بود كه انصافا نقش فرهنگ عاشورا در انقلاب اسلامي نقش بسيار بلندي است چه در آغاز انقلاب اسلامي كه در سال 1342 بود و چه در ادامه آن.
شيوه و جهاد و شهادت عاشورايي شيوه اي بود كه امام از آن به عنوان پيروزي خون بر شمشير ياد كرد و امروز نتيجه آن را در فلسطين، لبنان و ساير كشورهاي اسلامي مي بينيم و شدت ناراحتي استكبار جهاني را از عاشورا و خط شهادت حسيني و حركت زينبي همه ناظر هستند. اين نشان مي دهد راهي را كه انقلاب اسلامي پيموده راه درستي بوده است. نظام ايران جمهوري است اما اين نظام جمهوري در چارچوب اسلامي است و جمهوريت آن نيز از متن اسلام ناب محمدي (ص) و علوي (ع) است.
راس اين نظام كه رهبري آن را بر عهده دارد ولي فقيه و آگاه و عادل است. انساني كه هم حقوق و فقه را مي شناسد و هم رابطه او با مردم رابطه انقلابي است و مردم نيز نسبت به او تبعيت و ولايت پذيري دارند.
نظام جمهوري اسلامي توانسته است در اوج فتنه هايي نظير جنگ 8 ساله و تحريم 27 ساله طي سه دهه به خوبي استقلال،  آزادي و نظام جمهوري اسلامي را حفظ كند. انواع و اقسام تحريم ها توسط آمريكا و هواداران آن عليه اين نظام اعمال شده و فشارهاي سياسي نيز مزيد بر علت بوده است. در طول اين سه دهه استكبار هر كار مي توانسته عليه اين نظام الهي انجام داده و هر كاري كه نكرده نمي توانسته انجام دهد. اكنون كشور توانسته است به نقطه بلند دانش هسته اي، سلول هاي بنيادين، ترميم ضايعات نخاعي و اخيرا در زمينه ساخت داروهاي جديد دست يابد كه اينها همه حاصل اين سه دهه است. سه دهه اي كه ما توانسته ايم به خوبي آزادي بيان را حفظ كنيم و همه گروه ها حتي كساني كه در نوشته ها رعايت ظاهر را مي كنند اما نيش هاي گزنده اي نسبت به نظام و رهبري دارند با آزادي به فعاليت خود ادامه مي دهند.
البته در اين سه دهه مشكلات گوناگوني نظير گراني، تورم، آثار جنگ، اختلافات شديد گروه ها و سليقه ها نيز وجود داشته است. گاهي نيز مسووليت پذيري كساني كه در انتخابات مردم انتخاب شده اند اما نتوانستند آنچه ملت و انقلاب اسلامي مي خواهد انجام دهند.
وقتي به كارنامه سه دهه انقلاب اسلامي نگاه مي كنيم در مجموع بايد گفت كه نقطه   اي درخشان و اميدواركننده بوده است اما مهمتر از اين سه دهه دو دهه چهارم و پنجم است.
دهه چهارم انقلاب اسلامي دهه حساسي است. اگر دوره هاي بعد از انقلاب اسلامي را تثبيت حكومت، تثبيت دولت، تثبيت حاكميت و تثبيت نظام نامگذاري كنيم امروز به سمت تثبيت ارزش هاي انقلاب اسلامي پيش مي رويم. تثبيت ارزش ها به اين است كه انقلاب اسلامي كه توانسته استقلال را در مقابل قدرت هاي بزرگ حفظ كند و آزادي را تامين كند و عليرغم تمامي فشارها كشور را اداره كند و بايد به اين مساله بيانديشيم كه آيا بايد هميشه دچار كسري بودجه، تورم دائمي و مشكلات و واردات و صادرات و تبعيض ها باشيم.
كشور عظيمي مثل ايران با يك انقلاب اسلامي و رهبري كه الهي است و تقواي او براي ما راه هاي خروج از بن بست را باز مي كند نبايد با اين مشكلات به طور دائمي مواجه باشد. بنابراين دهه چهارم انقلاب اسلامي نيازمند يك تحول همه جانبه است. بايد در مسايل گوناگون تحولي كه منطبق با مقتضيات زمان و دهه چهارم و تثبيت ارزش هاي اسلامي است داشته باشيم.

سخنگوي دولت:
صنعت هسته اي ايران،ملي است
گروه سياسي- سخنگوي دولت و رئيس دفتر رئيس جمهوري تاكيد كرد: صنعت هسته اي ايران ، صنعتي ملي است كه بايد اين منفعت ملي را پاس داشت.
غلامحسين الهام روز گذشته طي سخناني در همايش صنعت هسته اي و استفاده هاي صلح جويانه در تالار خوارزمي سازمان انرژي اتمي كه ايرنا خبر آن را منتشر كرد، گفت : راهي جز استقامت و پايداري و حركت در چارچوب مدبرانه براي عبور از فشارها بر سر برنامه  صلح آميز هسته اي خود نداريم.
وي افزود : با تن دادن به زورگويي ها نمي توان از اين فشار و بحران عبور كرد ، چون دامنه تهديدها محدود نيست و اگر كشوري به عقب برگردد ، تهديدها در ساير عرصه ها ادامه مي يابد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |