سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۳ - Mar 6, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
وقتي خدا بخواهد قومي را بزرگ كند، آنها را صاحب عفت و گذشت مي كند و وقتي بخواهد قومي را منقرض سازد، در خيانت را به رويشان مي گشايد.
نهج الفصاحه،  حديث 149
امروز با حافظ
بر لوح بصر خط غباري بنگارم
گر دست دهد خاك كف پاي نگارم
چون شمع هماندم به دمي جان بسپارم
پروانه او گر رسدم در طلب جان
آب و هوا
016413.jpg

عكس روز
016419.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه‎/ اولف پالم
مسابقه اسكي استقامت واسا لوپت، قديمي ترين رقابت اسكي استقامت جهان است كه همه ساله در كشور سوئد برگزار مي شود. اين مسابقه ديروز به مسافت 90 كيلومتر برگزار شد.

در شهر چه خبر
وضعيت راه ها
مركز اطلاعات راه ها اعلام كرد: تونل منجيل - رودبار در مسير لوشان -رشت امروز و فردا بين ساعت هاي ? تا ?? مسدود است. اين تونل به منظور تعمير و مرمت سيستم روشنايي در زمان تعيين شده مسدود خواهد شد. در ساعت هاي انسداد اين مسير رانندگان وسايط نقليه مي توانند ضمن رعايت تمام نكات ايمني با احتياط كامل از طريق جاده كنارگذر تونل تردد كنند.

اجاره به ميهمانان 
مردم ميهمان نواز شهر تاريخي و ديدني پاوه براي نخستين بار منازل خود را به مسافران و گردشگران نوروزي اجاره مي دهند. با تمهيداتي كه در ستاد نوروزي شهرستان پاوه به عمل آمده علاوه بر مكان هاي اقامتي، واحدهاي آموزشي و خوابگاه هاي اداري اين شهرستان نيز تجهيز شده كه در اختيار گردشگران و مسافران نوروزي قرار مي گيرد. گروه هاي راهنمايي و هدايت مسافران در ايام نوروز در ورودي شهر پاوه مستقر مي شوند و تمامي اطلاعات مربوط به اقامتگاه ها، سوئيت ها، منازل اجاره اي، غذاخوري ها و آثار طبيعي، زيارتي و تاريخي را همراه با بروشور در اختيار ميهمانان نوروزي قرار مي دهند.

كاغذ ارزان شد
واردات كاغذ در اختيار بخش خصوصي قرار گرفته و علاوه بر كاهش قيمت ،كيفيت كاغذ نيز در بازار بالاتر رفته است . زماني كه واردات كاغذ در اختيار بخش دولتي بود، اين كالا با دلار 300 توماني وارد كشور مي شد،  اما به علت وجود واسطه ها، كاغذ با قيمت بالاتري در اختيار مصرف كنندگان قرار مي گرفت. اما هم اكنون انواع كاغذ با قيمت پائين تري به دست مصرف كنندگان مي رسد . به گفته محسن دوستي، نايب رئيس اتحاديه كاغذ و مقوا، سال آينده نيز اگر قيمت سوخت بالا رود، با لطبع در بازار كاغذ تأثير منفي خواهد گذاشت و قيمت آن نيز افزايش مي يابد، در اين صورت چنانچه دولت همكاري كند و تعرفه 4 درصدي كاغذ را براي مدتي مشخص حذف كند، قيمت ها كاهش مي يابد .

پلاكارد ماهي قرمز
توزيع  كنندگان ماهي قرمز در استان لرستان بايد پلاكارد دامپزشكي منطقه را دريافت كرده باشند. همچنين اداره  كل دامپزشكي استان لرستان در اطلاعيه اي نسبت به خريد ماهي قرمز و تزئيني توسط مردم از عرضه كنندگان غيرمجاز هشدار داد. در اين اطلاعيه از شهروندان خواسته شده با توجه به نزديك شدن عيد نوروز، براي تهيه اين ماهيان به اماكن داراي پلاكارد و مهر دامپزشكي مراجعه كنند. در اين اطلاعيه از پرورش دهندگان و فروشندگان ماهي قرمز اين استان نيز خواسته شده براي دريافت مجوز قانوني، به امور بهداشتي دامپزشكي لرستان مراجعه كنند.

نوسان نرخ چرم
قيمت انواع چرم از 3 ماه گذشته تاكنون 300 تومان در هر فوت گران شده است. به گفته رحمت الله برنج كار، خزانه دار اتحاديه چرم فروشان تهران، با افزايش صادرات چرم خام و سالامبور به خارج از كشور با كاهش عرضه در بازارهاي داخلي مواجه شديم و همين موضوع منجر به افزايش قيمت اين محصول در داخل كشور شده است .

طرح تغذيه
طرح تغذيه كودكان زير 6 سال در خراسان شمالي آغاز شد. اين طرح با همكاري كميته امداد امام خميني ره و دانشكده علوم پزشكي خراسان شمالي و با هدف رفع سوء تغذيه كودكان اجرا مي شود. در اين طرح كودكان زير 6 سال كه از نظر غذايي دچار فقر هستند توسط خانه هاي بهداشت شناسايي و معرفي مي شوند.

بازار
ترافيك قالي ها
016425.jpg
چند سالي است كه خبري از پارو كشيدن فرش ها و كف هايي كه روز هاي آخر اسفندماه از زير در منازل بيرون مي زد نيست.
اگرچه با حجم زياد مشغله هاي زندگي به اصطلاح مدرن امروز و تخصصي بودن شستشوي قاليچه هاي دست باف، روانه كردن آن ها به قاليشويي معقول به نظر مي رسد اما همواره توصيه مي شود كه شستشوي قالي ها به روزهاي پاياني سال موكول نشود.
حسين ناظري، مدير اجرايي اتحاديه قاليشويان مي گويد: فرش هاي مورد استفاده در خانه را فقط بايد با پودر و شامپو شست و قاليشويان مجاز، حق استفاده از مواد شيميايي را ندارند. بنابراين شهروندان پيش از هر چيز در مورد وضعيت قاليشويان تحقيق كنند و پس از حصول اطمينان از داشتن پروانه كسب و تخصص قاليشويي، به آنها سفارش كار بدهند زيرا فقط در مورد اين دسته از شاغلين امكان پرداخت ضرر و زيان به صاحبان قالي هاي معيوب شده وجود دارد.

سكه، طلا و ارز
016428.jpg

فرهنگسرا
ميهماني گل ها و ماهي هاي قرمز
فرهنگسراي طبيعت با توجه به فرارسيدن سال نو و براي رفاه حال شهروندان به ويژه مسافران نوروزي اقدام به نگهداري گل ها و ماهي هاي قرمز شهروندان تهراني در ايام تعطيلات نوروزي مي كند. شهروندان تهراني مي توانند از تاريخ 20 اسفند ماه لغايت 14 فروردين ماه با تحويل گلدا ن ها و ماهي هاي قرمز خود به فرهنگسرا با فراغي آسوده به مسافرت و بازديدهاي نوروزي خود بپردازند. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: فلكه دوم تهرانپارس- انتهاي خيابان جشنواره فرهنگسراي طبيعت مراجعه كنند و يا با تلفن 77354735 تماس بگيرند.

مسابقه كتبي فضيلت صله رحم
كانون قرآن فرهنگسراي كار به مناسبت فرارسيدن ايام سال نو مسابقه كتبي 14 حديث از معصومين را با موضوع فضيلت صله رحم و مضرات قطع صله رحم برگزار مي كند. اين مسابقه به منظور اهميت موضوع فضيلت صله رحم از ديدگاه ائمه اطهار و ترغيب خانواده ها براي به جا  آوردن سنت حسنه ديد و بازديد در ايام عيد اجرا مي شود. علاقه مندان به شركت در مسابقه مي توانند 14 حديث مستند و مرتبط با اين مسابقه را تا تاريخ 18 اسفند به نشاني خيابان قزوين- نرسيده به سه راه آذري- خيابان شهيد سبحاني- پلاك 264 كانون قرآن فرهنگسرا ارسال كنند.

مسابقه با جايزه‎/۴۱
كدام فوتباليست ها؟
۲ بازيكني كه اخيراً از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تا اطلاع ثانوي از حضور در بازي محروم شدند، چه كساني هستند؟
A) رامين محرم نژاد-رحمان رضايي B) محرم نويدكيا- منصوريان
C) شيث رضايي- علي دايي D) محمود فكري- انصاريان
نحوه شركت در مسابقه: شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A ,B ,C ,D را حداكثر تا ساعت 19 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 09122029165 اس ام اس كنند. به حساب 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان با حذف 3 رقم آن (و جايگزين علامت * به جاي رقم هاي حذف شده) فردا در روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند.
شماره تلفن برندگان مسابقه 40
016434.jpg
پاسخ صحيح مسابقه 40 گزينهD بود.
2 جايزه ويژه براي مشتركان SMS خبري: هر روز 2 نفر از برندگان از ميان مشتركان SMS خبري همشهري انتخاب مي شوند. اين مشتركان بايد در صورت شركت در مسابقه پس از تايپ گزينه صحيح (A, B, C, D) حروف SMS را پس از آن درج و سپس ارسال كنند. گفتني است شانس مشتركان SMS خبري، 10 برابر بيشتر از ساير شركت كنندگان است.

تلويزيون
016431.jpg

آلودگي هواي تهران
016416.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
لبخند به مشكلات
ديروز صبح كه تا گردن فرو رفته بود توي صندلي ماشين، از راديو صدايي گفت: خوشبخت كسي است كه به مشكلات لبخند بزند.
و فرداي آن روز همان صدا از راديو گفت: ديروز يك نفر در ماشينش به علت روده بر شدن از خنده درگذشت.
حسن درمنكي فراهاني

گشتي در دنياي خبرها
سرقت با راكت
نايروبي: يك سارق كه با راكت تنيس قصد سرقت از جايگاه سوخت رساني را داشت توسط پليس دستگير شد. اين مرد پس از ورود به دفتر پمپ بنزين مدعي شد كه يك سلاح گرم زير كاپشن خود دارد. او همچنين تهديد كرد در صورتي كه تمام پول هاي موجود در صندوق را در اختيارش قرار ندهند آنها را خواهد كشت. در همين حال يكي از ماموران پليس با يك حركت سريع اين مرد را خلع سلاح كرد. البته پس از خلع سلاح كردن اين مرد مشخص شد كه سلاح گرم وي در واقع يك راكت تنيس بوده است.
گربه هنرمند
فيلادلفيا: يك زن در آمريكا مدعي شده كه گربه اش به راحتي قادر به نواختن پيانو است. اين زن براي اينكه ادعاي خود را ثابت كند نوار ويدئويي نواختن پيانو توسط گربه  اش را در حضور۳۰۰ تماشاگر در شبكه اينترنت قرار داده كه در اين فيلم هنرنمايي گربه كاملا مشخص است. به گفته اين زن، گربه وي از يك سال قبل تا كنون هر روز نواختن پيانو را تمرين مي كند.
گذرنامه براي ورود به رستوران
شيكاگو: يك رستوران در آمريكا كه سيگار كشيدن در آن آزاد است به مشتريان زير 18 سال خدمات ارائه نمي كند. اما 2 روز قبل هنگامي كه يك خانم 39 ساله همراه با ميهمانان خود قصد داشت وارد اين رستوران شود با پاسخ منفي نگهبان مواجه شد. اين نگهبان معتقد بود كه وي كمتر از 18 سال سن دارد. به هر حال مدير رستوران نيز نظر نگهبان خود را تاييد كرد. به همين دليل اين خانم مجبور شد به خانه برود و گذرنامه خود را بياورد تا اينكه ثابت كند بيش از 18 سال سن دارد.
راه رفتن در۶ ماهگي
رم: يك كودك كه در سن 6 ماهگي شروع به راه رفتن كرده، باعث حيرت كارشناسان شده است. چندي پيش والدين اين كودك متوجه شدند كه فرزند 6ماهه آنها كاملا مانند يك انسان بالغ از روي زمين بلند مي شود و راه مي رود. با توجه به اينكه معمولا كودكان در چنين زماني قادر به راه رفتن نيستند به همين دليل اين مادر و پدر بلافاصله با كتاب ركوردهاي گينس تماس گرفتند و از كارشناسان اين كتاب خواستند اين ركورد شكني فرزندشان در كتاب ركوردها ثبت شود.
سرگرداني در پاركينگ فرودگاه
لندن: پيمانكار محوطه پاركينگ يكي از فرودگاههاي شهر لندن كه اخيرا ورشكسته شده، مسافران را به درد سر انداخته است. چندي پيش يكي از شبكه هاي تلويزيوني انگليس فاش كرد كه اين پيمانكار پس از اينكه مسافران، خودروهاي خود را در پاركينگ فرودگاه پارك مي كردند، سوئيچ خودروي آنها را مي گرفت. سپس ماموران اين شركت پيمانكاري پس از اينكه مطمئن مي شدند صاحب خودرو به سفر طولاني خواهد رفت، خودرو را از پاركينگ خارج كرده و در شهر به گشت و گذار مي پرداختند. حتي برخي از آنان، با خودروهاي مسافران مسابقه مي دادند. پس از اينكه تخلف اين شركت محرز شد، صاحب آن اعلام ورشكستگي كرد و سوئيچ  خودروهاي متوقف شده داخل پاركينگ را به صورت فله اي به مسئولان فرودگاه تحويل داد. در واقع صاحب اين شركت براي اينكه از مسئولان فرودگاه انتقام بگيرد برچسپ شناسايي خودروها را از روي سوئيچ ها جدا كرده بود تا اينكه مشخص نشود كدام سوئيچ متعلق به كدام يك از خودروهاست. به همين دليل مسافران هنگامي كه از سفر باز مي گردند بايد ساعت ها، تمام سوئيچ ها را براي باز كردن قفل خودروشان آزمايش كنند.
تمديد گواهينامه رانندگي
ورشو: ديروز يك پيرمرد 80 ساله براي تمديد گواهينامه رانندگي خود با خودرو روانه يك آموزشگاه رانندگي شد تا در آزمون رانندگي شركت كند. اما وي در مقابل آموزشگاه قادر به كنترل خودرواش نشد و وارد اين مكان شد. بر اثر اين حادثه 7 نفر از كاركنان اين آموزشگاه و مراجعه كنندگان به شدت مجروح شدند و بخشي از در ورودي و ديوار اين مكان تخريب شد. به همين دليل مسئولان اين آموزشگاه اعلام كردند گواهينامه اين راننده ناشي را تمديد نخواهند كرد.
سرقت سرسره
توكيو: افزايش قيمت آهن و مس در ژاپن باعث شده تا تعداد سرقت هاي وسايل آهني و مسي در اين كشور به ميزان قابل توجهي افزايش يابد. ديروز اعلام شد در سال 2006 ميلادي، 5700 فقره سرقت مرتبط با وسايل مسي و آهني در ژاپن گزارش شده كه در مجموع 9 ميليون پوند ضرر به شهرداري ها وارد شده است. در يك مورد ، سقف آهني يك توالت عمومي به سرقت رفت و در يك مورد جالب ديگر، سارقان، نرده ها و سرسره هاي يك پارك را به سرقت بردند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |