سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۳ - Mar 6, 2007
واكسينا سيون سراسري 17 ساله ها عليه هپاتيت B از امروز آغاز مي شود
ايمني كبدهاي 50 ميليوني
متولدين 68 از امروز بايد به مراكز بهداشتي سراسر كشور مراجعه كنند
مريم غفاري
016356.jpg
گروه سلامت- اجراي طرح سراسري 10 روزه واكسيناسيون عليه هپاتيت B از صبح امروز آغاز شد. طرحي كه در آن پيش بيني مي شود حدود 8/1 تا دو ميليون نوجوان با مراجعه به مراكز بهداشتي ـ درماني دانشگاهي، تحت پوشش واكسيناسيون رايگان هپاتيت B قرار گيرند. بعد از وارد شدن واكسن هپاتيت در برنامه واكسيناسيون كشوري در سال 72 هم اكنون همه ايرانيان زير 13 سال نسبت به هپاتيت B ايمن هستند و قرار است در يك برنامه زمان بندي شده جوانان 14 تا 18 سال هم واكسينه  شوند. نوجوانان متولد سال 68 از صبح امروز تا 10 روز ديگر فرصت دارند با يك كارت شناسايي به مراكز بهداشت در شهرها و روستاها مراجعه كنند و واكسن هپاتيتي را كه هزينه تزريق آن در بخش خصوصي حدود
۱۵۰هزار ريال است، بطور رايگان تزريق كنند.
از صبح امروز، دو ميليون نوجوان 17 ساله، با اجراي طرح سراسري 10 روزه واكسيناسيون عليه هپاتيت B به طور رايگان واكسينه مي شوند. هزينه اي حدود 5/3 تا 4 ميليارد تومان براي اجراي اين طرح ملي پيش بيني شده تا توصيه سازمان جهاني بهداشت (واكسينه شدن جوانان تا سنين 18 سال) جامه عمل بپوشد. كبد، عضوي كمياب براي پيوند و بسيار گران است؛ هزينه 5/3 ميليارد توماني اين طرح در برابر هزينه ساليانه 200 تا 300 ميليون توماني پيوند كبد در خارج از كشور و۵۰ ميليون توماني داخل، براي حداقل 5 هزار فرد نيازمند به پيوند ناچيز است.
از امروز،  15 اسفند ماه متولدين اول فروردين 68 تا 29 اسفند 68 مي توانند با مراجعه به مراكز بهداشتي درماني و با دردست داشتن كارت شناسايي معتبر به طور رايگان عليه هپاتيت B واكسينه شوند. به خاطر وارد شدن واكسن هپاتيت در برنامه واكسيناسيون كشوري، هم اكنون همه ايرانيان زير 13 سال نسبت به هپاتيت B ايمن هستند و قرار است در يك برنامه زمان بندي شده هم جوانان 14 تا 18 سال واكسينه  شوند. از آنجا كه محيط سربازخانه ها و نظاميان از گروه هاي پرخطر محسوب مي شوند تا پايان سال 85 كليه نيروهاي مسلح زميني  ارتش و سپاه هم عليه اين بيماري ويروسي واكسينه مي شوند.
واكسن بي ضرر است
دكتر سيد مويد علويان، معاون سلامت وزارت بهداشت مي گويد: افراد با سابقه سه بار تلقيح واكسن هپاتيت B ، نيازي به شركت در اين طرح را ندارند. به گفته وي، تاكنون كوچكترين عارضه اي از واكسن هپاتيت B در دنيا گزارش نشده و مصرف توامان هر نوع دارو با تزريق واكسن بلامانع است. وي تاكيد مي كند تزريق واكسن حتي براي افراد HBSAg مثبت بي ضرر است.معاون وزارت بهداشت تصريح مي كند 20 ميليون ايراني سابقه تماس با ويروس را دارند و 5/1 تا 8/1 ميليون نفر نيز ناقلان آن هستند و تزريق واكسن با هدف پيشگيري از انتقال ويروس از افراد ناقل به سالم است.
دكتر زهرايي، مدير دفتر بيماري هاي واگير وزارت بهداشت هم در اين باره مي گويد: نوجواناني كه قبلاً واكسن هپاتيت B دريافت كرده اند و واكسيناسيون آنها كامل نشده است هم مي توانند در اين طرح سراسري شركت كنند .به گفته زهرايي هرچند با اجراي اين طرح جوانان عليه هپاتيت B واكسينه مي شوند اما همواره خطر ابتلا به انواع عفونت هاي ويروسي نظير HCV و HIV از طريق رفتارهاي پر خطر وجود دارد. در حال حاضر بين?? تا ??هزار بيمار مبتلا به هپاتيت Bدر سال احتياج به درمان دارند.
واكسيناسيون در مدارس ممنوع است
ورود هر گونه اكيپ جهت واكسيناسيون دانش آموزان عليه هپاتيت B به مدارس ممنوع است. اين هم نكته ديگري است كه مسئولان وزارت بهداشت بر آن تاكيد كرده اند. دانش آموزان متولد سال 68 مي توانند از تاريخ 15/12/85 لغايت 25/12/85 با در دست داشتن شناسنامه شخصاً به نزديكترين مركز بهداشتي درماني محل سكونت خود مراجعه كنند.البته برا ايجاد مصونيت دائمي بايد سه تزريق در سه نوبت طبق برنامه انجام شود. بنابراين به افراد يك كارت واكسن ارائه مي شود تا در نوبت هاي بعدي، يك ماه و شش ماه بعد، مجدداً مراجعه كنند.
ويروس هپاتيت، مسري تر از ايدز
هپاتيت B مسر تر از ويروس ايدز است. اين ويروس م تواند تا حدود 10 روز بيرون از بدن زنده بماند، در حال كه ويروس ايدز حداكثر چند ساعت بعد از خروج از بدن از بين م رود. بعض از افراد بعد از گذراندن دوره حاد بيمار يا بدون سابقه قبل ابتلا به اين بيمار، با ورود ويروس به بدن به ناقلين سالم تبديل م شوند. اين گونه بيماران بالقوه آلوده هستند و م توانند بيمار را به افراد سالم منتقل كنند. اين افراد هيچ گونه علائم بالين ندارند و حت آزمايش خون اين افراد وجود بيمار را ثابت نم كند و به همين دليل اين گروه خطرناك ترين گروه در انتقال و شيوع بيمار در جامعه هستند. به همين دليل است كه واكسيناسيون عليه هپاتيت اهميت دوچندان پيدا مي كند.
كارت را فراموش نكنيد
وزارت بهداشت، اعلام كرده است مراكز بهداشتي پس از تجويز واكسن هپاتيت B به افراد واجد شرايط، كارت واكسيناسيون ارائه مي دهند كه حفظ و نگهداري اين كارت براي تكميل نوبت هاي بعدي واكسن ضروري است. از امروز، مراكز بهداشتي درماني سراسر كشور به منظور اجراي واكسيناسيون هپاتيتB در دو نوبت صبح و عصر آماده ارائه خدمات هستند. اگر 17 ساله هستيد يا دوروبرتان، جوان 17 ساله اي مي شناسيد، دست به كار شويد.

پيشنهاد كميسيون تلفيق مجلس؛
نوادگان ،خواهر و برادر شاغلين بيمه شوند
گروه اجتماعي- كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي با الحاق 3 بند به تبصره 14 لايحه بودجه سال آينده وظايف جديدي براي سازمان تأمين اجتماعي تعيين كرد.
مهدي مفتح، مخبر كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اين خبر گفت: در الحاق اين بندها كوشش شده تا با تاكيد بر ارائه خدمات مناسب به افراد تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي، برخي مشكلات اين افراد برطرف شود.
وي با اشاره به اينكه در بند اول ، شرايط افراد تحت پوشش بالاي 60 سال سازمان تأمين در نظر گرفته شده افزود: بر اساس اين بند سازمان تأمين اجتماعي موظف است به كساني كه بيش از 10 سال حق بيمه پرداخت كرده اند و به سن 60 سال رسيده اند متناسب با سنوات، حقوق بازنشستگي پرداخت نمايد.
مخبر كميسيون تلفيق گفت: در بند ديگري سازمان تأمين اجتماعي مكلف شده است كه به افرادي كه كمتر از 10 سال حق بيمه پرداخت نموده اند و امكان برقراري مستمري بازنشستگي برايشان وجود ندارد كل حق بيمه شان را يكجا بازگرداند.به گفته اين نماينده مجلس شوراي اسلامي بازپرداخت حق بيمه افراد ياد شده بايد با در نظر گرفتن نرخ تورم رسمي و پس از محاسبه ارزش افزوده پرداخت شود.در بند ديگري آمده است: كارفرمايان واحدهاي صنعتي با پرداخت حق بيمه مي توانند در واحد هاي خود بيمه شوند.مفتح با تاكيد بر برخي مشكلات بوجود آمده براي افراد تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي به ويژه در زمينه برقراري و ادامه مستمري از تصويب شرايط جديدي براي ادامه برقراري مستمري و نيز بستگان بيمه شدگان خبر داد.
براساس آخرين بند الحاق شده به تبصره 14 لايحه بودجه، والدين، فرزندان و نوادگان شاغلين و بازنشستگان و خواهر و برادر مي توانند تحت پوشش بيمه خدمات درماني شاغل يا بازنشسته سازمان تأمين اجتماعي باشند.اين عضو كميسيون تلفيق تاكيد بر اينكه شرط استفاده خواهر بيمه شدگان از مزاياي بيمه شده سازمان تأمين اجتماعي نداشتن شوهر و برادر نيز به شرط داشتن سن كمتر از 20 سال و در صورت ادامه تحصيل تنها تا 25 سالگي در صورت تقاضاي دستگاه مربوطه تحت پوشش بيمه خدمات درماني شاغل يا بازنشسته ذيربط قرار خواهد گرفت.گفتني است كه تمامي شرايط براي بستگان در صورتي برقرار خواهد شد كه وابسته تقاضا كننده از هيچ  حقوق و مستمري برخوردار نبوده و هيچ نوع مستمري دريافت نكند.مصوبات كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي هم اكنون در انتظار مطرح شدن در صحن علني مجلس و راي نمايندگان براي تصويب يا عدم تصويب است. در صورتي كه اين مصوبات به تصويب اكثريت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برسد سازمان تأمين اجتماعي مكلف به اجراي اين مصوبات خواهد بود.اين در حالي است كه سازمان تأمين اجتماعي در رد درخواست مجلس شوراي اسلامي براي ترميم حقوق بازنشستگان دليل خود را عدم تحمل وظايف اضافه عنوان كرد.داوود مددي، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، بارها با تاكيد بر اين نكته كه سازمان متبوعش با مشكلات مالي روبه روست عنوان كرد سازمان تأمين اجتماعي هيچيك از تعهداتي را كه در اساسنامه اش نباشد و به ويژه اگر بار مالي اضافه نيز باشد نمي تواند بپذيرد.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:
سوابق تحصيلي و علمي جايگزين كنكور مي شود
ايسنا: سوابق تحصيلي و علمي تا 4 سال آينده جايگزين كنكور مي شود.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اعلام اين مطلب گفت: با بررسي هاي انجام شده اين طرح طي چهار سال آينده خود به خود منجر به حذف كنكور خواهد شد.
علي عباسپور تهراني فرد با انتقاد از پذيرش بي برنامه دانشجو در برخي دانشگاه ها اظهار داشت: اين پذيرش موجب ايجاد اختلال در نظام آموزشي كشور شده است و بايد دقت شود به بدنه دانشگاه لطمه نخورد.
وي افزود: سياست گسترش بدون كيفيت آموزشي مؤثر نيست و بايد كيفيت آموزشي مورد توجه قرار گيرد.
عباسپور ادامه داد: قانون مصوب سال 77 مجلس، دولت را مكلف مي كند كه دانشگاهها از طريق آزمون يك مرحله اي دانشجو بپذيرند و اگر اين طرح در دستور كار مجلس قرار گيرد و تصويب شود، مراكز آموزشي مجاز مي شوند در مقاطع كارداني ناپيوسته و كارشناسي آزمون نداشته باشند و در مابقي مقاطع هم سوابق تحصيلي در پذيرش دانشجو اعمال شود.

افزايش خدمات دندانپزشكي به تعهدات بيمه
016365.jpg
با ترويج بهداشت دهان و دندان به ويژه در كودكان زير 12 سال، از بروز بيماري  هاي ثانوي جلوگيري مي  شود
گروه اجتماعي- خدمات سطح يك دندانپزشكي به تعهدات بيمه پايه اضافه مي شود.
محمدرضا طريقت منفرد، معاون سياستگذاري و برنامه ريزي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، با بيان اين خبر گفت: يكي از وظايف وزارت رفاه و تأمين اجتماعي تعريف خدمات بيمه  پايه است و ما درصدد هستيم كه قرار گرفتن خدمات دندانپزشكي در بسته بيمه پايه در شوراي عالي بيمه را مطرح و پيگيري كنيم.
طريقت با اشاره به اين كه وزارت رفاه تا امروز وظايف بهداشتي نداشته، افزود: با توجه به اينكه براي وزارت رفاه، وظايف بهداشتي در نظر گرفته نشده، اين وزارتخانه منبعي براي هزينه كردن در اين بخش در اختيار ندارد.وي در پاسخ به اين كه مداخله دولت و افزودن به بسته بيمه پايه سبب ايجاد هزينه براي دولت مي شود توضيح داد: بيمه ها در حال حاضر نيز وابسته به دولتند. در واقع به جز بيمه تأمين اجتماعي ساير خدمات بيمه درماني از سوي دولت حمايت مي شود اين امر دخالت دولت را اجتناب ناپذير مي كند.
به اعتقاد معاون سياستگذاري و برنامه ريزي وزارت رفاه هم اكنون 30 ميليون نفر از جمعيت كشور تحت پوشش خدمات بيمه اي دولتي هستند كه در صورت كاهش مداخله دولت در بيمه درمان تمامي اين 30 ميليون نفر دچار مشكلات جدي در بخش درمان خواهند شد.وي افزود: بايد كوشش شود تا با ترويج بهداشت دهان و دندان و پيشگيري از بروز اين بيماري ها به ويژه در كودكان زير 12 سال از بروز بيماري  هاي ثانوي در كشور جلوگيري شود، چرا كه هزينه درمان در ساير بيماري  ها چندين برابر هزينه اي است كه بهداشت دهان و دندان بر دوش دولت مي گذارد.

استعفاي نيري در سالگرد تأسيس كميته امداد
گروه اجتماعي- سيدرضا نيري همزمان با سالگرد تاسيس كميته امداد امام خميني(ره) از مقام خود استعفا كرد.
صبح ديروز همزمان با سالگرد تاسيس اين نهاد رضا نيري پس از 28 سال سمت خود را ترك و حسين انواري به عنوان جانشين وي معرفي شد.
خبر استعفاي نيري در حالي منتشر شده كه وي به مناسبت بيست و هشتمين سالگرد تاسيس كميته امداد به ارائه كارنامه اين نهاد طي اين 28سال پرداخته بود.
صبح ديروز در حالي كه متن كارنامه ارائه شده از سوي رضا نيري سرپرست وقت كميته امداد به خبرگزاري ها و روزنامه ارسال شد، خبر استعفاي وي نيز منتشر شد. به اين ترتيب در صورتي كه نيري قصد استعفا، آنهم در سالروز تاسيس كميته امداد، را داشته است، ارسال همزمان متن كارنامه كميته امداد از سوي روابط عمومي كميته امداد قدري عجيب به نظر مي رسد.
در صورتي كه اگر نيري از قبل قصد استعفا  داشته روابط عمومي كميته امداد پيش از سايرين مطلع مي شد در حالي كه به گفته يكي از اعضاي روابط عمومي اين نهاد خبر استعفاي نيري از سوي حبيب الله عسكراولادي اعلام شده  است. به گفته وي صبح ديروز در جلسه اي در حضور آيت الله هاشمي رفسنجاني، عسكراولادي خبر از استعفاي سرپرست كميته امداد داده بود.
تعيين سرپرست كميته امداد بايد از سوي شوراي مركزي اين كميته كه رياست آن با عسكر اولادي است انجام  شود.
پس از اعلام خبر استعفاي نيري بلافاصله انواري، معاون بين الملل كميته امداد، به عنوان جانشين وي از سوي شوراي مركزي معرفي شد.

تجمع  گروهي از زنان در مقابل دادگاه انقلاب
ايسنا: گروهي از زنان كه يكشنبه در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كرده بودند، با حكم معاون دادستاني تهران بازداشت شدند.
بر اساس اين گزارش به دنبال برگزاري جلسات رسيدگي به اتهامات برخي از شركت كنندگان در تجمع 22خرداد، گروهي در حمايت از آنان مقابل دادگاه انقلاب تهران تجمع كردند كه پس از بي نتيجه ماندن اخطار نيروي انتظامي به آنها براي متفرق شدن، اين افراد به دليل غيرقانوني عنوان شدن تجمعشان با حكم قضايي بازداشت شدند.
بازداشت شدگان به زندان اوين منتقل شدند و در پي آن ديروز گروهي از خانواده  بازداشت شدگان روبه روي اين زندان تجمع كردند.
مديركل زندان هاي استان  تهران اظهار داشت: خانواده  بازداشت شدگان تجمع مقابل دادگاه انقلاب بايد براي روشن شدن وضعيت فرزندان خود به قاضي پرونده مراجعه كنند.
سهراب سليماني با بيان اينكه اين افراد حدود 15 تا 16 نفر بودند، افزود: پس از صحبت با خانواده هاي اين زندانيان به آنان اعلام شد كه براي روشن شدن وضعيت فرزندان خود بايد به قاضي پرونده مراجعه كنند و اين افراد تا پيش از ظهر محل را ترك كردند.

برگزاري نخستين كنگره ملي
علوم انساني
گروه اجتماعي - نخستين كنگره ملي علوم انساني با هدف تبيين نقش و جايگاه رشته هاي مختلف اين عرصه طي روزهاي 22 تا 24 اسفند در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.
رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و رئيس اين كنگره با اعلام اين مطلب گفت: با اين كه نيمي از دانشجويان كشور در علوم انساني تحصيل مي كنند؛ بسياري از آنها علاقه اي به رشته تحصيلي خود ندارند.
مهدي گلشني افزود: اين معضل تاريخي از زماني گريبان گير ما شد كه با مشاهده علوم غربي دچار خودباختگي شديم و با واردات علم و كپي كردن آن به فرهنگ سازي در خصوص پيش زمينه هاي علم نپرداختيم و جلوه هاي تكنولوژي از شناخت  شأن علوم انساني و اجتماعي كاست. وي شأن پايين علوم انساني در كشور را ناشي از بي برنامگي در فرهنگ سازي پيش زمينه هاي علم عنوان كرد و اظهار داشت: شناسايي شأن علوم انساني در كشور، شأن ساير علوم را هم نمايان تر مي كند.
گلشني با انتقاد از تصميم گيرندگان حوزه علوم انساني اظهار داشت: بسياري از اين افراد نمي دانند علوم انساني چيست.وي افزود: در حال حاضر تفكر تكنولوژي بر كشور حاكم است ، تا حدي كه علوم پايه هم شأن چنداني ندارند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: بايد بدانيم علوم انساني چه نقش مهمي در احياي هويت و علم دارد و روشن شدن نقش علوم انساني و جامعه شناسي مستلزم تبيين و همت دانشمندان و مسئولان در شناساندن جايگاه واقعي اين شاخه از علم است.
بر اساس اين گزارش ،بيش از۳۵۰ مقاله علمي به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده كه 30 مقاله منتخب ارايه خواهد شد. همچنين در حاشيه اين كنگره چند نشست تخصصي و كارگاه آموزشي مرتبط با رشته هاي مختلف علوم انساني برگزار مي شود.

با مردم
۲۳۰۲۳۳۳۷
۹ تا 12 به استثناءروزهاي تعطيل
تشكر از هموطن فداكار
از هموطني كه به خاطر سالروز ولادت حضرت امام حسين(ع) يكي از كليه هايش را براي حفظ زندگي يك هموطن بيمار اهدا كرد، سپاسگزاري مي كنم و اميدوارم اين روحيه ايثارگري، در ميان مردم فداكار ما، هر روز بيشتر رواج پيدا كند.
بهزاد كرمي تهران
از نظرات خوب مردم استفاده كنيد
@ با افزايش قيمت روزنامه همشهري موافق نبودم، اما امسال كه گذشت در سال هاي آينده اگر قرار شد اضافه قيمتي صورت گيرد، از خوانندگان هم نظرخواهي كنيد، مردم هميشه پيشنهادات مفيد و غيرمنتظره اي دارند كه به اتخاذ تصميم هاي بهتر كمك مي كند.
روزي طلب شيراز
كم فروشي نكنيد
همراه با افزايش قيمت در شكل و شمايل جديد همشهري احساس مي كنم كه تعداد مطالب در مقايسه با قبل از اجراي فرم فعلي صفحات، كاهش يافته است. اميدوارم شما كم فروشي نكنيد.
بلقيس- هـ - كرج
با مردم: حجم مطالب در بعضي از صفحات حداكثر 5 درصد كاهش يافته است. دليل اين كاهش ناچيز، فضاسازي هاي بصري براي راحت خواني مطالب است و البته در دوره جديد قرار است كيفيت بهتر، جاي كميت بيشتر مطالب را بگيرد.
كمبود خودپرداز
بانك ملي دولت آباد شهر ري دستگاه خودپرداز ندارد و مردم اين محل از اين لحاظ در مضيقه اند.
علي احمدي
سؤال در مورد ديه
@ وقتي رسيدگي به يك پرونده با موضوع ديه چند سال طول مي كشد، آيا بايد مبلغ ديه به قيمت روز محاسبه شود؟
ب.ق.كرج
عدم دسترسي به اينترنت
@ مشتركين مركز مخابراتي قدس واقع در اميرآباد شمالي با پيش شماره هاي 8802 يا 8863 به دليل عدم نصب تجهيزات هنوز قادر به استفاده از اينترنت خطوط ADSL نيستند.
سيد محمد- ن- تهران
دفاع از تثبيت  قيمت ها
اين كه گفته مي شود، تثبيت قيمت ها به زيان بخش  خصوصي است، حرف درستي نيست، زيرا بخش خصوصي واقعي در شرايط ثبات اقتصادي بايد توانايي و لياقت خود را نشان بدهد. آشفتگي بازار و نرخ ها به زيان منافع ملي است و بيشترين آسيب را به بخش توليد وارد مي سازد.
رنجبر- شازند اراك
كمبود امكانات واكسيناسيون
با عنايت به اهميت واكسيناسيون كودكان چنين امكاناتي بايد در سراسر تهران برقرار شود تا خانواده ها براي چنين كاري با مشكل روبه رو نشوند.
حسن مرادي- تهران
تنگي صندلي عقب تاكسي ها
تنگي صندلي هاي رديف عقب تاكسي ها، به علت تغييراتي كه در داخل اين خودروها به عمل آمده يا توسط رانندگان صورت مي گيرد، ظرفيت 3 نفر مسافر را ندارد و اگر به همين منوال باشد، سازمان تاكسيراني بايد، صندلي رديف عقب تاكسي ها را، براي دو سرنشين مجاز اعلام كند.
حسين شاهرخي- تهران
تنبيه بدني
عليرغم ممنوع شدن تنبيه بدني در مدارس در مواردي از جمله در شهر آمل، تنبيه بدني ديده مي شود كه بايد با اين مسئله برخورد قانوني شود.
م. غلامي- آمل
جايگاه سوخت
با توجه به كمبود ايستگاه سوختگيري گاز مايع براي خودروها در شميران، پيشنهاد مي كنم با تمهيدات لازم يك جايگاه سوختگيري گاز CG در منطقه يك- شميرانات احداث گردد.
رضا صادقي
سرگرمي هاي خطرناك نسازيد
از برنامه سازان صدا و سيما تقاضا دارم، در طراحي سرگرمي هاي مربوط به مسابقات، در حد امكان دقت كنند كه خطرساز نباشد، چون كودكان با تقليد از اين نوع سرگرمي ها، گاهي دچار مشكل مي شوند.
مسايلي- بروجرد
در انتظار قبض عوارض
در سال هاي گذشته شهرداري تهران قبض هاي عوارض را براي شهروندان ارسال مي كرد و به اين ترتيب، همگان با آگاهي از ميزان بدهي خود، براي پرداخت به بانك مراجعه مي كردند، اما هنوز قبض ها را دريافت نكرده ايم.
محمدرضا جاويدي- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |