سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۳ - Mar 6, 2007
سرقت اسيدي دختر ولخرج از صاحبخانه
سارق جوان وقتي پيرمرد حاضر به بازكردن گاوصندوق نشد او را با گلوله مجروح كرد و به صورت همسرش اسيد پاشيد
گروه حوادث- دختر طعمكار براي آنكه چك هاي طلبكارانش را پاس كند نقشه شومي طراحي كرد. او پس از تهيه تفنگ بادي و مقداري اسيد به سراغ زوج پيري رفت كه قبلاً مستاجر آنها بود و نقشه سياهش را عملي كرد.
مدتي قبل ساكنان محله اي در ورامين با شنيدن فرياد هاي زوج پيري كه در همسايگي آنها زندگي مي كردند وارد خانه آنها شده و با پيرزن 61 ساله كه با اسيد سوخته بود و از شدت درد به خود مي پيچيد روبرو شدند. در حالي كه همسر اين زن نيز بر اثر اصابت گلوله هاي تفنگ بادي به سرش مجروح شده بود، همسايه ها ماجرا را به پليس گزارش كرده و پيرزن را به بيمارستان انتقال دادند. با حضور ماموران در محل حادثه، تحقيقات از پيرمرد مجروح آغاز شد و در اين تحقيقات بود كه وي از نقشه شوم دختر جواني كه براي سرقت وارد خانه  آنها شده بود پرده برداشت. او به ماموران گفت: دقايقي پيش دختر جواني به نام سارا كه 8 سال قبل همراه خانواده اش مستاجر ما بودند، وارد خانه ما شد، او ادعا مي كرد مي خواهد خانه ما را بخرد.
او مدعي بود كه مدير عامل يك شركت بزرگ است و قصد دارد پس از خريد خانه يك كارگاه در آنجا بسازد، اما وقتي متوجه شدم كه وي يك پلاستيك مشكوك و يك تفنگ بادي همراهش دارد به وي ظنين شدم.
پيرمرد ادامه داد: سارا وقتي متوجه ظن من شد خود را مامور معرفي كرد و گفت گزارشي در دست دارد كه نشان مي دهد ما ضد انقلاب هستيم. سپس از من خواست در گاوصندوق را باز كنم تا مداركم را بررسي كند اما من كه احساس مي َكردم او دروغ مي گويد زير بار نرفتم و خواستم حكم مأموريتش را نشان دهد. او هم براي آنكه مرا بترساند با تفنگ بادي چند گلوله به سرم شليك كرد كه گلوله ها تا زير پوستم نفوذ كردند و در حالي كه من و همسرم همچنان در مقابل خواسته او مقاومت مي كرديم او ناگهان اسيدي را كه داخل پلاستيك بود به صورت همسرم پاشيد. پس از آن بود كه من براي نجات همسرم و خودم در گاوصندوق را باز كردم و دختر جوان تمامي دسته چك ها و پول هاي نقد را به سرقت برد.
پس از اظهارات پيرمرد، در حالي كه پزشكان بيمارستان ميزان سوختگي همسر او را 60 درصد اعلام كرده بودند، جست و جو براي دستگيري دختر جوان آغاز شد و محل زندگي وي به محاصره پليس درآمد. درحالي كه اعضاي خانواده سارا ادعا مي كردند دخترشان به خانه پدرش در تهران رفته است، كارآگاهان به بازرسي خانه پرداختند وموفق شدند او را كه پشت بشكه هاي نفت در پاركينگ خانه مخفي شده بود دستگير و به اداره پليس انتقال دهند. سرهنگ احمد قاسم خاني، فرمانده انتظامي ورامين روز گذشته با بيان اين خبر گفت: متهم در بازجويي هاي انجام شده ادعا كرد كه زوج پير دروغ مي گويند و اسيد پاشي، تيراندازي و سرقت كار او نبوده است اما وقتي فردي كه تفنگ بادي را به سارا فروخته و همچنين زن راننده اي كه او را به خانه زوج پير رسانده بود، وي را شناسايي كردند. سرانجام پس از 24 روز سكوت را شكست و به سرقت از خانه زوج پير اعتراف كرد.
دختر جوان در توضيح انگيزه خود از اين سرقت گفت : از مدتي قبل با معرفي خود به عنوان مدير عامل يك شركت بزرگ، وسايل زيادي از بازار خريده و به جاي پول به فروشندگان چك دادم، اما وقتي كه زمان وصول چك ها فرا رسيد متوجه شدم كه پولي در حسابم نيست و به همين خاطر نقشه سياه سرقت از خانه زوج پير را طراحي كردم. با كشف اموال مسروقه، براي دختر جوان قرار بازداشت صادر و راهي زندان شد.

پرونده انتقام خونين روي ميز دادگاه
016389.jpg
گروه حوادث- پرونده جوان۲۰ ساله اي كه به انگيزه انتقامي كور، زن  عمويش را به قتل رسانده بود، به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
عصر 27 بهمن 84 وقتي جنايتي مرگبار كه در جريان آ ن يك زن ميانسال در شهرك جمهوري از پاي درآمده و دخترش به شدت مجروح شده بود به بازپرس جنايي گزارش شد، تحقيقات درباره اين جنايت آغاز شد. در جريان بازجويي ها دختر جوان مدعي شد، پسرعمويش مرتكب اين جنايت وحشتناك شده است. وي در توضيح ماجرا به كارآگاهان جنايي گفت: روز حادثه در حالي كه من و مادرم در خانه تنها بوديم ناگهان صداي شكستن پنجره اطاق ما را به وحشت انداخت، زماني كه به همراه مادرم به اطاق رفتيم، پسرعمويم را ديديم. او به طرف من حمله ور شد، اما مادرم با فداكاري خودش را سپر من كرد كه چاقو به وي اصابت كرد. بعد از اين اتفاق، پسرعمويم چندين ضربه هم به من زد و از خانه فرار كرد.
يك روز بعد از اين جنايت پسرعمو دستگير شده و انگيزه خود از اين جنايت را مخالفت  خانواده عمويش با ازدواج وي و دخترشان اعلام كرد. با تكميل تحقيقات در خصوص اين حادثه، پرونده براي برگزاري محاكمه به شعبه 71 دادگاه كيفري استان ارسال شد و قرار است به زودي اين جوان محاكمه شود.

۵۰ بار سرقت طـلا
ازكوچولو ها
گروه حوادث- مرد جواني كه با فريب دختران خردسال به بهانه خريد خوراكي ، طلا هاي آنها را به سرقت مي برد، بعد از دستگيري به 50 فقره سرقت از دختربچه ها اعتراف كرد.
صبح پنجم اسفند زماني كه يكي از ساكنان خيابان امام حسن(ع) منطقه فرديس در حال خروج از خانه اش بود، در آيينه خودرويش جوان بلندقدي را ديد كه دختربچه همسايه را به زور در آغوش گرفته و در حالي كه دختربچه گريه مي كرد، با سيم چين قصد بريدن النگوهايش را داشت. مرد همسايه بدون آن كه جوان سارق متوجه شود، با خانه اش تماس گرفت و با توضيح ماجرا، از همسرش خواست موضوع را به پليس 110 اطلاع دهد و سپس با كمك همسايه ها مرد سارق را دستگير كرد. لحظاتي بعد، مأموران پليس با حضور در محل به بازرسي از مرد جوان دست زده و در حالي كه علاوه بر النگوهاي دختر خردسال چند حلقه النگو و يك رشته گردنبند از وي كشف شده بود، با انتقال متهم به آگاهي فرديس بازجويي اوليه از وي آغاز شد.
اين مرد 27 ساله كه حسين نام دارد، در بازجويي ها با اعتراف به سرقت طلاي دختربچه ها در توضيح نحوه سرقت گفت: زماني كه هوا رو به تاريكي مي رفت دختربچه هايي كه جلوي خانه هايشان و يا در كوچه هاي خلوت مشغول بازي بودند را شناسايي مي كردم و با دادن شكلات و شيريني آنها را فريب داده و به جاي خلوتي مي كشاندم و در فرصتي مناسب اقدام به دزديدن طلاهاي آنها مي كردم. سرگرد اسفندياري- رئيس آگاهي فرديس- با اعلام اين خبر گفت: اين مرد در ادامه اظهاراتش مدعي شده است كه سرقت ها را با همدستي 2 متهم ديگر انجام داده است كه با دستگيري آنها، متهمان تاكنون به 50 فقره سرقت اعتراف كرد ه اند. اين در حالي است كه تاكنون 12 شاكي اين مرد را شناسايي كرده اند. بر پايه اين گزارش، متهمان با قرار وثيقه روانه زندان شده اند.

درخواست متهم جنايت در شهرك محلاتي
مرا قصاص كنيد
016392.jpg
گروه حوادث- عامل جنايت شهرك محلاتي زماني كه در جلسه دادگاه متوجه مرگ پدرش در زمان زنداني بودن خود شد، به قضات دادگاه گفت ديگر نمي خواهد زنده بماند و از آنها درخواست كرد به او قصاص دهند.
رسيدگي به ماجراي اين جنايت تلخ هنگامي آغاز شد كه شامگاه 27 ارديبهشت ماه، مرد جواني به نام حميدرضا با ضربات چاقو پسر جواني به نام روح الله را از پاي درآورده و فرار كرد، اما لحظاتي بعد در پاساژي در همان نزديكي دستگير شد.
با دستگيري اين جوان وي در بازجويي هاي اوليه اتهام قتل را پذيرفت و مدعي شد بعد از درگيري لفظي به خانه شان رفته و با برداشتن يك چاقو از كوله پشتي اش با مقتول درگير شده و به وي 2 ضربه چاقو وارد كرده است.
با اين اعترافات، پرونده جنايت خونين به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد، صبح ديروز پس از بيان كيفرخواست از سوي نماينده دادستان، هنگامي كه پدر مقتول در جايگاه قرار گرفت، با توضيح ماجرا از قضات دادگاه خواست حكم قصاص مرد جوان را در ملاءعام اجرا كنند.
در ادامه جلسه دادگاه پسر جوان به دفاع از خود پرداخت و در حالي كه در اين جلسه دريافته بود پدرش در دوران زندان وي فوت شده است، با گريه گفت: حالا كه متوجه شده ام پدرم فوت شده است، ، چيزي براي دفاع ندارم، اما من نمي خواستم مرتكب اين جنايت بشوم.

حكم مرگ براي افسر پليس
گروه حوادث- افسر پليس كه در يك دوئل عشقي رقيب خود را با شليك گلوله به قتل رسانده بود، در آستانه اعدام قرارگرفت .
صداي شليك گلوله ساعت 16 و۱ دقيقه۲۳ آبان ماه سال 81 فضاي خيابان مهدوي پور در حوالي خيابان ايران را شكست. با شنيده شدن صداي تيراندازي اهالي محل به كوچه دويدند و آن زمان بود كه با جسد نيمه جان مرد
38 ساله اي روبرو شدند كه با شليك گلوله به شكمش و ضربه چاقويي به گردنش به شدت مجروح شده بود.
با كمك اهالي ، مرد مجروح كه در همان نزديكي مشغول آپارتمان سازي بود به بيمارستان انتقال يافت ، اما با تمام تلاش پزشكي براي نجات وي مرد مجروح جان باخت. در حالي كه شاهدان در بازجويي ها مدعي بودند ، پيكان سفيد رنگي را در حال فرار از محل ديده اند، به دستور قاضي محمد سلطان همتيار رئيس شعبه 1601 دادگاه جنايي تهران كه در آن روز كشيك قتل برعهده وي بود، كارآگاهان اداره 10 آگاهي پايتخت (ويژه بررسي پرونده هاي جنايي) ، دست به بررسي گسترده اي براي يافتن راننده پيكان سفيد رنگ كه كليدي ترين مظنون جنايت به حساب مي آمد زدند. كارآگاهان با استعلام شماره پلاك خودرو كه شاهدان در اختيار پليس قرار داده بودند، متهم فراري را شناسايي كردند.
اين مظنون كليدي كه از افسران پليس بود با دستور قضايي بازداشت شده و در جريان بازجويي ها به قتل اعتراف كرد.
وي در خصوص انگيزه خود مدعي شد: چندي پيش زني را به عقد موقت خود درآوردم، ولي بعد از مدتي متوجه شدم مقتول براي همسرم ايجاد مزاحمت مي كند، روز حادثه در حالي كه به شدت عصباني بودم، با وي درگير شدم كه در هنگام درگيري وي را از پاي درآوردم. روز گذشته عصمت الله جابري، قاضي اجراي احكام دادسراي جنايي گفت: با تاييد حكم اين متهم كه از سوي قاضي محمدسلطان همتيار به قصاص محكوم شده بود، حكم وي در مرحله استيذان قرار دارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |