دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۹ - May 16, 2005
مهندس چمران:
طرح خصوصي سازي شركت واحد
بزودي به شوراي شهر ارائه مي شود
هيأت رئيسه شوراي شهر تهران ابقا شد
002313.jpg
گروه شهري: مجمع عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، سرمايه اين شركت را ۱۵۰ ميليارد ريال (معادل ۳۰درصد) افزايش داد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان يكصد و چهل و ششمين جلسه علني و بدون حضور مستمع شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين مطلب افزود:  شوراي شهر به عنوان مجمع عمومي شركت واحد در نشست ديروز، افزايش سرمايه اين شركت را تصويب كرد.
رئيس شوراي شهر افزود: در نشست ديروز مجمع عمومي شركت واحد، همچنين مجوز انعقاد قرارداد خريد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مگاترانس (كولردار) به اين شركت داده شد.
چمران گفت: مصوبه ديروز مجمع عمومي به هيات مديره شركت واحد اتوبوسراني تا سقف يك ميليارد تومان اجازه خريد مي دهد و خريدهاي بيش از آن بايد با مجوز مجمع عمومي شركت صورت بگيرد.
وي همچنين افزود: زمينهاي متعلق به شركت واحد كه قرار است براساس طرح انتقال پايانه هاي شركت به فضاي سبز تبديل شود از طريق تهاتر و قيمت كارشناسي در اختيار شهرداري قرار مي گيرد.
چمران گفت: بخشي از اين زمين ها براي تامين مسكن كاركنان شركت واحد در نظر گرفته شده است.
رئيس شوراي شهر تصريح كرد:  اخيرا طرحي نيز در رابطه با خصوصي سازي شركت واحد  آماده شده است كه پس از ارائه به شوراي شهر در كميسيون هاي مربوطه بررسي خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين طرح بتواند تا حدودي در تامين و كاهش بخشي از سوبسيد ۹۰ ميليارد توماني شهرداري به شركت واحد اتوبوسراني موثر باشد.
چمران در پاسخ به سئوالي در ارتباط با اختلاف نظر وزارت كشور با حضور اعضاي شوراي شهر در هيات مديره شركت واحد گفت: از آنجا كه مجمع عمومي شركت واحد اعضاي شوراي شهر هستند از اين رو حضور آنان در هيات مديره منع قانوني ندارد، ضمن اينكه تاكنون ۳ بار در اين باره از مجلس استفسار كرده ايم ولي تاكنون پاسخي ارائه نشده است.
چمران در عين حال حضور اعضاي شوراي شهر در هيات مديره شركت واحد را بسيار موثر دانست و گفت: در حال حاضر آقايان مهندس آشتياني و دكتر زياري در هيات مديره اين شركت حضور دارند.
شورا در انتصاب هاي شهرداري دخالت ندارد
وي همچنين در پاسخ به سئوالي درباره خبرهاي مربوط به تغيير مديريت مترو گفت: شوراي شهر در بحث تغيير مديريت مترو دخالتي ندارد و شهرداري مي تواند با استفاده از روشهاي قانوني در اين باره تصميم گيري كند.
وي افزود: شايد اعضاي شوراي شهر در اين باره نظر شخصي داشته باشند ولي قاعدتا در انتصاب هاي شهرداري دخالت ندارند.
چمران در عين حال گفت:  طبيعي است كه در شهرداري تغيير و تحول صورت بگيرد ولي در اين زمينه تاكنون تغييري رخ نداده است.
انتخاب هيأت رئيسه
از سوي ديگر در جلسه ديروز شوراي شهر، انتخابات هيات رئيسه انجام شد ولي تركيب فعلي دست نخورده باقي ماند. براساس نتايج راي گيري، مهندس مهدي چمران، مهندس حسن بيادي، مهندس امير واعظي آشتياني و مهندس مسعود زريبافان و دكتر نسرين سلطان خواه به ترتيب به عنوان رئيس، نايب رئيس، خزانه دار و منشيان هيات رئيسه شوراي شهر براي مدت ۲ سال انتخاب شدند.

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران:
چنارهاي خيابان وليعصر ساماندهي مي شوند
مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران با تاكيد بر گره خوردن فرهنگ و تاريخ شهر تهران با چنارهاي خيابان وليعصر(عج) گفت: شهرداري هيچ برنامه اي براي جابجايي درختان خيابان وليعصر(عج) ندارد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مختاري در ادامه به وضعيت نامناسب درختان معابر شهر تهران اشاره نمود و افزود: درختان معابر در شهرها و به ويژه در تهران از كمترين سهم كافي از نظر فضاي لازم ومناسب براي زيست برخوردارند و چه در روي زمين و چه در زير زمين از محدوديتهاي شديد در عذاب هستند، به علاوه با آلودگيهاي هوا، خاك و آب، كوبيدگي خاك بستر، صدمات انساني، برخورد اتومبيلها، حمله آفات و امراض، گرماي شديد تابستان و خشكسالي مواجه هستند.
وي درادامه سن دير زيستي چنار را ۱۵۰ سال عنوان كرد و تصريح كرد: درختان به طور عمومي در شهرها در مقايسه با محل زيست طبيعي خود كمتر از يك چهارم تا يك ششم عمر طبيعي خود عمر مي كنند.
مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران در رابطه با اقدامات شهرداري براي حفظ فضاي سبز خيابان وليعصر(عج) گفت: طي سالهاي گذشته اقداماتي از قبيل تعريض جويها، حذف بتن ها و سنگفرشهاي موجود در نهرها كه بستر زيست اين درختان هستند صورت گرفته كه البته كافي نبوده است.
سال پيش نيز طرح ساماندهي وضعيت درختان چنار خيابان وليعصر(عج) توسط سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران و با مشاوره و نظارت علمي استادان دانشگاه در اواسط سال گذشته آغاز گرديد. در اين طرح تمامي درختان چنار و وضعيت بستر آنها از ميدان تجريش تا ميدان راه آهن بدقت مورد بررسي قرار گرفته و از نظر وضعيت سلامت، درختان تقسيم و نشانه گذاري شدند كه بر اين اساس از ۸ هزار و ۹۴۸ اصله درخت چنار موجود در اين خيابان تنها ۳ درصد بعنوان درختان خشك و خطرناك و ۹ درصد بعنوان درختان بيمار شناسايي شده است و ۸۸ درصد بقيه بعنوان درخت سالم قلمداد گرديده است.
به گفته مختاري در قالب اين طرح، در نخستين مرحله اجرايي، برطرف كردن خطرهاي احتمالي ناشي از درختان خشك و خطرناك به مرحله اجرا درآمد ه است.

بزرگراه نور در نيمه اول خرداد به بهره برداري مي رسد
002307.jpg
گروه شهري: بزرگراه نور حد فاصل ميدان جهاد تا سه راه نعمت آباد در منطقه ۱۹ تا پيش از سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) افتتاح مي شود.
خبرنگار ما به نقل از مهندس علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران در حاشيه مراسم كلنگ زني تقاطع غير هم سطح بزرگراه نور با خيابان شكوفه مي نويسد: بعد از افتتاح فرودگاه امام خميني (ره) يكي از مشكلات پيش رو، عدم دسترسي مطمئن و مناسب مسافران به اين فرودگاه است، از جمله اقدامات شهرداري تهران در اين مورد وصل بزرگراه تندگويان به نواب و ديگري افتتاح بزرگراه نور و پل تقاطع غيرهم سطح نور به شكوفه است.
علي آبادي درباره تاثيرات ترافيكي بزرگراه نور در منطقه ۱۹ گفت: در سند چشم انداز توسعه و طرح جامع شهر تهران با توجه به راه اندازي فرودگاه امام خميني (ره) كليه گردشگران، بازرگانان و مسافران داخلي و خارجي از شمال آزاد راه تهران قم وارد ميدان جهاد و از طريق اين بزرگراه به منطقه ۱۹ وارد مي شوند. همچنين از كاركردهاي تسهيل شبكه ترافيكي درون شهري اين بزرگراه، هدايت ترافيك شمال جنوبي تهران است.
وي درباره عمليات كلنگ زني تقاطع غير هم سطح بزرگراه نور با خيابان شكوفه گفت: اين پل با ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت راههاي دسترسي خيابان رضايي را از دو طرف مسير مي كند و از طريق دو «لوپ» و چهار «رمپ» حركتهاي شمال به شرق و غرب به شمال را تامين مي سازد.
معاون فني عمراني شهرداري تهران هزينه اجراي اين پل را حدود سه ميليارد تومان و طول آن را ۸۱ متر با عرض ۲۶ متر اعلام كرد كه ظرف ۶ ماه آينده آماده  بهره برداري خواهد بود.بنابراين گزارش ،علي آبادي اجراي كامل بزرگراه نور را متضمن احداث چهار پل ميدان جهاد، بزرگراه نور- شكوفه،  پل پاسگاه نعمت آباد و پل تقاطع شقايق با بزرگراه نور دانست.

بلندترين سربند دنيا ميدان آزادي را در آغوش مي گيرد
002319.jpg
سوم خرداد، سالروز آزادي خرمشهر و روز مقاومت و پيروزي، بلندترين سربند دنيا با متن «خرمشهر را خدا آزاد كرد» ، ميدان آزادي پايتخت را در آغوش مي گيرد. مدير روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اعلام اين خبر از شهروندان تهراني دعوت كرد در تهيه اين سربند آزادي و پيروزي مشاركت كنند.حسين هاتفي فارمد با بيان اينكه خرمشهر نماد هشت سال دفاع مقدس يك ملت قهرمان و سوم خرداد نقطه اوج حماسه آفريني جوانان پاكباخته اين مرز و بوم است بر گراميداشت هر چه باشكوه تر ياد و خاطره شهيدان و نمايش پيام سرخ آزادي و آزادگي مردم ايران تأكيد كرد.

نرخ جديد تاكسي
002310.jpg
مهر : مديرعامل سازمان نظارت بر تاكسيراني شهر تهران اعلام كرد: تعداد شكايات مسافران از وضعيت نرخ كرايه تاكسي ها به هيچ وجه قابل مقايسه با يك ماه گذشته نيست و همچنان سير نزولي دارد.اميرمحمود دهلوي گفت: بيشتر شكايت ها از مسافربرهاي شخصي است كه اين مساله هم با تحت نظارت قرار گرفتن آنها تا حدود زيادي حل مي شود.مديرعامل تاكسيراني شهر تهران در خصوص تعيين نرخ جديد كرايه تاكسي ها گفت: پيشنهادهاي سازمان تاكسيراني آماده شده و به گروه كارشناسي مشترك از شهرداري و شوراي شهر تهران ارايه گرديد كه پس از بررسي آن به صورت لايحه اي به صحن شوراي شهر برود.وي اظهار اميدواري كرد: نرخ هاي جديد تاكسيراني در همان موعد مقرر كه خرداد ماه است براي تصويب به شوراي شهر ارايه شود.

دريافت برگه معاينه فني خودرو
002316.jpg
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودرو به شهروندان توصيه كرد: با توجه به اندك فرصت باقيمانده تا زمان صدور مجوز طرح ترافيك كه برگه و كارت معاينه فني خودرو نيز يكي از الزامات دريافت اين مجوز است به متقاضيان توصيه مي شود، فرصت را مغتنم شمرده و نسبت به معاينه فني خودروي خود اقدام كنند. محمد رضا اميري صفت با بيان اين مطلب تاكيد كرد: با توجه به روند صعودي حجم مراجعات شهروندان به مراكز معاينه فني كه معمولا از ابتداي تيرماه آغاز مي شود، به افراد يا سازمانهايي كه تاكنون موفق به دريافت برگه معاينه فني نشده و يا قصد دريافت مجوز طرح ترافيك دارند، توصيه مي شود از هم اكنون نسبت به اين امر اقدام كنند.

نخستين مركز تحقيقات و آزمايش آلايندگي
خودرو در تهران گشايش يافت
واحد مركزي خبر: نخستين  مركز تحقيقات  و آزمايش  آلايندگي  خودرو در سه  بخش  خودروهاي سواري ، سنگين  و موتورسيكلت  ديروز در تهران  افتتاح  شد.
اين  مركز سالانه  ظرفيت  اسمي ۲۰۳۵ آزمايش  آلايندگي  خودرو را دارد و تاكنون  بيش  از ۳ هزار آزمايش  براي تطابق  خودروها با استانداردهاي  آلايندگي  محيط زيست  در اين  مركز انجام شده  است.
 اسحاق  جهانگيري  وزير صنايع  و معادن  در مراسم  افتتاح  مركز تحقيقات  و آزمايش  آلايندگي  خودروها با اشاره  به  اينكه  ارتقاي  سطح  استاندارد آلايندگي  خودروها از مهمترين  برنامه هاي  كارخانه هاي  خودروسازي  كشور است  گفت:  خودروهاي  توليدي  براي  رقابت  در بازار بين المللي  بايد از نظر آلايندگي ،كيفيت ، ايمني  و قيمت  بتوانند با ديگر خودروها رقابت كنند و پاسخگوي  نياز مشتري  به  ويژه  در داخل  كشور باشند.
وزير صنايع  و معادن  درباره  ويژگي  هاي  اين  مركز گفت:  اين  مركز مستقل ، ابزار مناسبي  براي  مسئولان  محيط زيست  و وزارت  صنايع  و معادن  براي كنترل  ميزان  آلايندگي  خودروها در خط توليد است .

در فرهنگسراي بهمن برگزار شد
تجليل از فرهيختگان شهرداري تهران
گروه شهري: ديروز طي جشن بزرگي كه در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن برگزار شد از كاركنان شهرداري تهران كه در سال گذشته بازنشسته شدند تجليل شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين مراسم كه اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و معاونين اداري مالي و خدمات شهري شهرداري تهران به همراه جمع كثيري از خانواده هاي بازنشستگان حضور داشتند، نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران در سخناني ضمن اشاره به اهميت جايگاه بازنشستگان در جامعه بر لزوم بهره گيري از تجربيات آنها در تصميم گيريها و برنامه ريزيها تاكيد كرد.
حسن بيادي در ادامه تعبير شهردار تهران از عبارت بازنشستگي با عناوين كارآزمودگي و فرهيختگي را بجا دانست و افزود: تجربيات عزيزان بازنشسته در واقع سرمايه هاي كشور است كه سالها براي آن وقت و هزينه صرف شده است و وظيفه ماست كه علاوه بر احترام به آنها از آن تجربيات بهره گيريم.
در اين مراسم با اهداي لوح و هدايا از تمامي بازنشستگان سال گذشته تجليل شد.

بهره برداري از دو دستگاه پل هوايي عابر پياده
با احداث و بهره برداري از دو دستگاه پل هوايي عابر پياده در بزرگراه آيت الله سعيدي (جاده ساوه) و جاده شهريار، تردد وسايط نقليه سبك وسنگين در اين دو محور آ سان و ضريب امنيت جاني شهروندان افزايش يافت.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |