يكشنبه ۲ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۲ - Sep 24, 2006
پيام رهبر معظم انقلاب به اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان اروپا
آهنگ خوش پيشرفت و عزت ملي در كشور شنيده مي شود
گروه سياسي - حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به نشست سراسري اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان اروپا با تأكيد بر اينكه امروز آهنگ خوش پيشرفت و عزت ملي در كشور شنيده مي شود، تصريح كردند: شما جوانان بايد خود را براي مسئوليت هايي كه ادامه اين حركت، بر دوش يكايك آحاد اين ملت، به ويژه ورزيدگان دانايي و آگاهي مي گذارد، آماده كنيد.
متن پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جوانان دانشجوي عزيز، نشست سراسري شما را گرامي مي دارم و از خداوند متعال، موفقيت و پيشرفت شما را مسألت مي كنم.شما اكنون در بهار عمر خويش به سر مي بريد، بهاري كه بحمدالله با تلاش شما در راه دانش و آگاهي، از طراوت و زيبايي برخوردار است.
خوشبختانه كشور و ملت شما نيز با مجاهدت و عزم راسخ خويش، خود را به دوراني بهاري و سرشار از بالندگي و اميد و پيشرفت رسانده است.
براي ملتي كه تاريخش غني و عزمش راسخ و هدفهايش روشن و دلش لبالب از اميد است، دستيابي به افقهاي بلند آينده، حتمي و تخلف ناپذير است.
ما توانسته ايم به بركت اسلام اين همه را به دست بياوريم.
امروز آهنگ خوش پيشرفت و عزت ملي، در كشور شنيده مي شود.
شما جوانان بايد خود را براي مسئوليتهايي كه ادامه اين حركت، بر دوش يكايك آحاد اين ملت، به ويژه ورزيدگان دانايي و آگاهي مي گذارد، آماده كنيد.
از خداوند كمك و هدايت بخواهيد، دلهاي پاك و روشن خود را هرچه بيشتر به او نزديك كنيد، و خود را براي سهيم شدن در تعالي كشور و ملتتان مهيا سازيد.
خدا يار و مددكار شما.
سيد علي خامنه اي

گزارش محافل خبري وسياسي غرب
اروپا بدون آمريكا با ايران مذاكره مي كند
گروه سياسي- پس از ورود رئيس جمهوري روسيه به پاريس، پايتخت فرانسه و پخش اين خبر كه صدراعظم آلمان نيز به مذاكرات مي پيوندد، دفتر رئيس جمهوري فرانسه خبر داد موضوع هسته اي ايران قرار است در ديدار مركل، شيراك و پوتين بحث شود. ساعاتي پس از آن خبرگزاري رويترز خبر ويژه اي را روي خط خبري خود قرار داد: مذاكرات هسته اي اروپا و ايران بدون حضور آمريكا انجام مي شود.
گفت و گوي شيراك،مركل و پوتين روز گذشته در حومه پاريس انجام شد.
ايرنا در گزارشي با اشاره به سخنان سخنگوي كاخ اليزه خبر داد مذاكرات مذكور در حومه پاريس انجام مي شود. فرانسه پس از حضور پوتين در پاريس موضع رسمي گرفت و خبر داد مسكو در حال  حاضر نقش محوري در پرونده هسته اي ايران را عهده دار است و همين نقش باعث مي شود بتوان در اين پرونده به پيشرفت رسيد.
اين اشاره مستقيم به نقش آمريكا در اين پرونده است كه مدام با پيش شرط اجازه حركت به پرونده را نمي دهد اما روسيه بر روي پيش شرط متمركز- حداقل به اندازه آمريكا- نيست و در نتيجه امكان كمي انعطاف در طرف هاي حاضر وجود دارد.
كاخ اليزه اما تصريح كرده در اين ديدار تصميم گيري نهايي اتخاذ نمي شود اما آخرين وضعيت موضوعات مهم و تبادل نظر درباره آنها در دستور كار قرار دارد. رويترز در گزارشي به هفته نامه آلماني اشپيگل اشاره كرد و خبر داد مذاكره فرانسه، آلمان و روسيه نشانه اين است كه اروپا بدون حضور آمريكا مذاكرات با ايران را آغاز مي كند. اشپيگل خبر داد كه آمريكا در آخرين موضع گيري به اروپا پيام داده تا ايران به تعليق نرسد، مذاكره اي در كار نيست اما اروپا تاكيد كرده كه بايد مذاكره را آغاز كرد و به تعليق رسيد چون اتخاذ تصميم براي تحريم كاري بسيار دشوار است ومي تواند زيان هايي بسيار بيشتر از منافع مدنظر آمريكا داشته باشد.
اين هفته نامه آلماني به نقل از برخي منابع ديپلماتيك بدون ذكر نام خبر داد: پس از ديدار آخر لاريجاني و سولانا- كه هنوز انجام نشده است- آمريكا به تصميم گيري نهايي خود مي رسد. اين كه چرا ديدار سولانا و لاريجاني- آن  هم آخرين ديدار آنها- آن قدر مهم است، هنوز مشخص نشده اما حتي جان بولتون، نماينده آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل از هرگونه اظهارنظر در گفت وگو با آسوشيتدپرس خودداري كرده و حاضر نشده سخنان اخير و حركت هاي ديپلماتيك ايران در نيويورك و مقر سازمان  ملل متحد را مورد تحليل قرار دهد و فقط به ذكر اين نكته بسنده كرده كه: «جواب اصلي و پاياني را بايد از لاريجاني شنيد.»
جان نگرو پونته، مسئول ارشد اطلاعاتي آمريكا نيز روز گذشته در آكسفورد انگليس در يك موسسه مشاوره سياسي حاضر شد و با اعضاي آن گفت وگو كرد. رويترز به بخش هايي از صحبت هاي نگرو پونته اشاره كرده است. نمايندگان انگليسي از طرف آمريكايي درباره تحريم و روش ايران در پرونده هسته اي پرسش هايي را مطرح كردند. نگرو پونته گفت: روش ايران تخريب مذاكرات و زيرآبي  رفتن است. مقامات رسمي ايران تا لحظه تنظيم اين گزارش به اين گفته ها واكنشي نشان نداده اند اما طبيعي است در آستانه ديدار مركل، پوتين و شيراك در پاريس، اين تنش ها به جلسه و فضاي آن وارد شود.
موضع روسيه و فرانسه
شيراك پس از حضور پوتين و مركل در فرانسه و انجام مذاكرات در حومه پاريس با حضوري كوتاه در ميان خبرنگاران، تاكيد كرد هنوز مدافع گفت وگو با ايران است. شيراك تصريح كرد هيچ مهلت زماني در دستور كار نيست و قرار هم نيست براي ايران مهلت زماني تعيين شود. صحبتي از اولتيماتوم هم به ميان نيامده است. رييس جمهوري فرانسه به نمايندگي از ۱+۵ تصريح كرد :راه گفت وگو هنوز باز است. آمريكا اما در حوزه خود حركت ديگري را اختيار كرده است. بولتون و رايس در دو اظهارنظر متفاوت، ايران را به پايبندي به قطعنامه ۱۶۹۶ فراخواندند اما بلافاصله وزير خارجه روسيه موضع گرفته و گفت ايران در حال مذاكره با گروه ۱+۵ از كانال سولانا است و فرستادن پيام هاي متناقض هيچ كمكي به روند مذاكرات نمي كند.

پيام فرمانده كل ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس
ارتش در كارنامه خودجلوه هايي افتخارآميز مي بيند
ايسنا: امير سرلشكر ستاد عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران با انتشار پيامي  با گراميداشت ياد و خاطره جانفشاني ها و ايثارگري هاي ظفرمندان ارتش و ساير قواي مسلح در عرصه هشت سال دفاع مقدس، اين رويداد بزرگ تاريخي را نشانه ايمان و اراده خلل ناپذير ملت و اسطوره اي به يادماندني در تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي  ايران دانست.
در بخشي از پيام آمده است: ارتش جمهوري اسلامي  ايران اينك در كارنامه درخشان خود جلوه هايي زيبا و افتخارآميز مي بيند كه در همراهي با انقلاب اسلامي  آغاز و با مبارزه با ايادي استكبار و منافقين و فريب خوردگان كوردل استكبار جهاني در اقصي نقاط ميهن اسلامي  تداوم يافته و با رشادت هاي بي نظير در عرصه دفاع مقدس تكميل شده و براي هر نيروي مسلح و قدرت نظامي مي تواند نقطه اتكا و مدال افتخاري باشد.
فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران در بخش ديگري از اين پيام تأكيد كرد: اينك اين ارتش پيروزمند ضمن صيانت و دفاع از مرزها و كمك به تسريع روند اصلاح و آباداني كشور در عرصه سازندگي ميهن اسلامي و افزايش اندوخته هاي علمي  در مسير خودكفايي نظامي  و تجهيز نيروهاي سه گانه زميني، هوايي و دريايي گام برمي دارد.

رئيس جمهور پرسش مهر 85 را مطرح كرد
نقش مهرورزي در پيشرفت وتعالي جامعه
007314.jpg
گروه سياسي - محمود احمدي نژاد در مراسم آغاز سال تحصيلي امسال پرسش مهر خود را پيرامون موضوع مهرورزي و نقش آن در پيشرفت و تعالي جامعه مطرح كرد .
وي در اين مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: عزيزان من! امروز جهان نيازمند انسان هاي صالح است. ما براي اين كه بتوانيم به سعادت دنيا و آخرت دست پيدا كنيم بايد زمينه را براي پرورش انسان هاي صالح فراهم كنيم.
رئيس جمهوري با اشاره به اين كه سال گذشته پرسش مهر را در مورد عدالت مطرح كرد، خاطرنشان كرد كه سؤال امسال را درباره  محبت و مهرورزي عنوان مي كند .
وي در تشريح پرسش مهر اظهار داشت: سئوال من اين است كه در حال حاضر نقش مهرورزي در پيشرفت و تعالي جامعه چيست؟ نقش مهرورزي در برپايي عدالت، ايجاد وحدت، اعتماد و ايجاد يك جامعه  پيشرفته و نمونه چيست؟ ما بايد چه كنيم كه انسان ها يكديگر را دوست داشته باشند. موانع محبت چيست؟ چه كساني نمي خواهند كه انسان ها دوست، ياور و عاشق يكديگر باشند؟
تشريح نتايج سفر ده روزه
محمود احمدي نژاد پس از بازگشت از سفر ده روزه خود به چهار كشور سنگال،كوبا، ونزوئلا وآمريكا، درجمع خبرنگاران و در فرودگاه مهرآباد سفر خود به اين كشورها را مثبت ارزيابي كرد.
رئيس جمهوري با اشاره به سفر سنگال گفت :  در اين سفر توانستيم تفاهم نامه هاي همكاري را با كشور سنگال به امضا برسانيم كه اين تفاهم نامه باعث خواهد شد تا روابط خوب تجاري و فرهنگي اقتصادي ميان هر دو كشور در آينده نزديك برقرار شود.
محمود احمدي نژاد در خصوص سفر خود به كوبا افزود : در اين سفر ما توانستيم در خصوص مسائل مختلف جهاني مخصوصا داشتن فناوري صلح آميز انرژي هسته اي گفتگوهاي مطلوبي را داشته باشيم كه اين جلسات مي تواند در روابط ميان ايران و كوبا تاثير مثبتي داشته باشد.
وي در ادامه به سفر خود به ونزوئلا اشاره كرد و اظهار داشت :  در ديدارهايي كه با مسئولان كشور ونزوئلا داشتيم توانستيم حجم مبادلات خود را به سطح بالايي برسانيم كه اين امر در آينده اي نزديك تاثير مثبتي در روابط هر دو كشور خواهد داشت.وي همچنين امضاي 34 تفاهم نامه همكاري را از ديگر دستاوردهاي سفر خود به ونزوئلا برشمرد كه ساختمان سازي و حفاري سكوهاي نفتي را از مهمترين اين تفاهم نامه ها عنوان كرد.
احمدي نژاد كه در بازگشت از آمريكا در جمع خبرنگاران سخن مي گفت همچنين به نشست كشورهاي غير متعهد اشاره كرد و گفت : نشست كشورهاي غير متعهد براي جمهوري اسلامي ايران از اهميت خاصي برخوردار بود زيرا ما توانستيم در اين نشست بيانيه اي را فقط در خصوص مواضع هسته اي آن هم با امضاي 118 كشور به تصويب برسانيم. وي همچنين ديدار وگفتگو با رؤساي 18 كشورغيرمتعهد را بسيار مثبت ارزيابي كرد و افزود: ما دراين ديدار توانستيم به توافقاتي دست پيدا كنيم كه در روابط جمهوري اسلامي با آنها تاثير فراواني خواهد داشت.
احمدي نژاد سخنراني خود در سازمان ملل متحد را مهمترين و تاثيرگذارترين بحث در اين سازمان خواند .
احمدي نژاد همچنين به برگزاري چند نشست مختلف با تشكلها و روشنفكران در خصوص مواضع كلان جمهوري اسلامي ايران اشاره و ديدار با خاخام هاي ضد رژيم صهيونيستي ، ديدار با برخي از اعضاي شوراي روابط خارجي آمريكا ، ديدار با رهبران گروههاي اسلامي ، ديدار با نخبگان ايراني و همچنين نشست با رسانه هاي گروهي آمريكا ، گفتگو با شبكه هاي تلويزيوني اين كشور را از ديگر نكات مثبت سفر خود ارزيابي كرد.
احمدي نژاد در خصوص  ديدار با جمعي از اعضاي شوراي روابط خارجي آمريكا گفت: در اين ديدار كه در محل اقامت هيات ايراني انجام شد ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص همه مسايل جهان از جمله رفتارهاي دولت آمريكا و اشكالاتي كه در دنيا به واسطه اين رفتارها بوجود آمده مانند خسارت به صلح و امنيت، فشار به ملتهاي مظلوم ، آوارگي ها و خون هاي ريخته شده، تشريح شد.
رئيس جمهور ديدار با رهبران گروه هاي اسلامي و نخبگان و ايرانيان مقيم آمريكا را ديگر برنامه سفر خود به نيويورك خواند و گفت: در ديدار جداگانه با نخبگان و ايرانيان مقيم آمريكا كه از شهرهاي مختلف براي اعلام حمايت از ايران و پيوستگي و همبستگي خودشان آمده بودند، ديدگاه هاي خود را تشريح كرديم .
احمدي نژاد تاكيد كرد: ايرانيان مقيم آمريكا در اين ديدارها با ابراز عشق به ميهن عزيز خود ، آمادگي براي كمك به اعتلاي ايران عزيز را بيان كردند.
وي نشست با رسانه هاي خبري مختلف در آمريكا را از ديگر برنامه هاي خود اعلام كرد و افزود: در يكي از اين نشست كه به صورت كنفرانس خبري انجام شد و رسانه هاي زيادي نيز حضور داشتند، در مدت يك ساعت و ??دقيقه به سي سئوال خبرنگاران در ارتباط با مسايل مختلف پاسخ داده شد.

نشست گروه هاي اصلاح طلب در دفتر كروبي
گروه سياسي- روز گذشته اعضاي گروه هاي جبهه دوم خرداد در دفتر مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي جلسه داشتند تا موضوع ائتلاف كامل اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس خبرگان و شوراها نهايي كنند.
به گزارش خبرنگار ما از آنجا كه دبيركل حزب اعتماد ملي بارها اعلام كرده است كه حاضر به پيوستن به ائتلاف كامل اصلاح طلبان نيست، اين جلسه انجام شد تا وي راضي به انجام ائتلاف گردد.كروبي در عين  حال خاطرنشان كرده است كه هشتاد درصد فهرست حزب اعتماد ملي را از اسامي ائتلاف اصلاح طلبان انتخاب خواهد كرد اما نزديك بيست درصد بقيه كساني هستند كه حزب اعتماد ملي انتخاب مي كند.
تضادهاي سياسي گذشته به ويژه در دوره ششم مجلس و پس از آن انتخابات رياست جمهوري نهم كه منجر به جدايي كروبي از مجمع روحانيون مبارز و ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان شد علت اصلي مقاومت كروبي در برابر بستن فهرست يكپارچه توسط گروه هاي اصلاح طلب است.
ائتلاف اصلاح طلبان با محوريت سيد محمد خاتمي و هاشمي رفسنجاني تلاش مي كنند تا با واردكردن مهدي كروبي به اين ائتلاف آراي بخش ديگري از گروه هاي اصلاح طلب نظير حزب اعتماد ملي، حزب همبستگي، حزب مردم سالاري و... را نيز براي فهرست اصلاح طلبان در انتخابات خبرگان و شوراها جذب كنند.علي محمد غريباني رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در خصوص تعيين رئيس ستاد انتخابات اين شورا، خاطرنشان كرد: دو نفر براي رياست ستاد كانديدا هستند و در جلسه اي كه به زودي برگزار مي شود، يكي از اين دو تن انتخاب خواهد شد.
وي تصريح كرد: جلسه براي انتخاب رئيس ستاد انتخابات شوراي هماهنگي اصلاحات پس از ديدار با مهدي كروبي به زودي برگزار خواهد شد.
تا لحظه تنظيم اين خبر، گزارشي از نتايج و مباحث تشكيل اين جلسه منتشر نشده است.

سيد محمد خاتمي:
مردم سالاري بدون حضور تشكل هاي غيردولتي بي معناست
007311.jpg
ايرنا: رئيس موسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها و تمدن ها با تاكيد بر اين كه مردم سالاري بدون حضور تشكل هاي غيردولتي و مردمي معنا و مفهومي ندارد، اظهار داشت: دولتي كه نهادهاي مدني را رقيب خود بداند دچار اشتباه بزرگي است.سيد محمد خاتمي در نخستين كنگره مجمع نمايندگان ادوار مجلس دانش آموزي از به گوش رسيدن زمزمه محدودكردن شوراهاي اسلامي شهر و روستا ابراز نگراني كرد.
خاتمي گفت: انقلاب اسلامي دو ويژگي اصلي داشت كه يكي از آنها مشاركت مردم بود، نه مشاركت آنها در شرايط خاص كه هرگاه به حضور آنها نياز بود به صحنه بيايند.
خاتمي افزود: ويژگي دوم انقلاب تكيه انقلاب به جوانان است كه در همه حال يار و ياور انقلاب بوده اند اما به نظر مي رسد كه بايد از ذكر شعار درخصوص جوانان گذر كرد و واقعا به آنها در عرصه عمل، ميدان حضور و حركت داد.
رئيس موسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها و تمدن ها تولد نهادي به عنوان پرسش مهر را از ديگر توفيقات عرصه دانش آموزي دولت گذشته دانست و از اين كه رئيس جمهوري فعلي نيز در سال گذشته و امسال پرسش مهر را مطرح كرده ابراز خرسندي كرد.
وي افزود: مهمتر از طرح سوال در پرسش مهر، جمع بندي و جمع آوري نظرات جوانان است كه گرچه دو سال است اين طرح اجرا مي شود، اما چيزي درمورد پيگيري و توجه به خواسته هاي پاسخ دهندگان به پرسش مهر به گوش نمي رسد.

رسيدگي به وضعيت پژوهشي كشور در دستور كار مجلس
گروه سياسي– وزراي كشور و دفاع اين هفته با حضور در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به سئوالات نمايندگان پاسخ خواهند داد.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري، نشست با فرماندهي كل ارتش، وزير دفاع و معاونين آنها نيز در دستور كار كميته امور دفاعي مجلس قرار دارد.
از سوي ديگر، رستمي  ثاني نماينده قوچان، از بررسي همه جانبه وضعيت تحقيقاتي كشور در جلسه امروز كميسيون آموزش و تحقيقات خبر داد و گفت: يكي از مباحث مورد بررسي كميسيون نحوه هزينه كرد بودجه پژوهش و نتايج آن نيز خواهد بود. همچنين طبق ماده 88 قانون اساسي و براساس پيشنهادهاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس، 6 نفر از نمايندگان تهران و 18 نفر از نمايندگان شهرستانها براي عضويت در هيات امناي بيمارستان هاي تهران و شهرستانها انتخاب شدند كه يكي از وظايف اين هيات، اصلاح ساختار خدمت رساني درماني به شهروندان است.
از سوي ديگر به گفته سيد علي رياض، اصلاح ساختار مالي بيمارستانها و بحث استفاده از منابع و امكانات دولتي و غيردولتي از ديگر برنامه هاي اين هيات است.

ديدارهاي متكي در سازمان ملل
ايرنا: منوچهر متكي وزير خارجه ايران در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل با شماري از همتايان خود از اوكراين، ليبي، قرقيزستان و سنگال ديدار و درباره راههاي گسترش همكاري هاي دوجانبه بحث و تبادل نظر كرد.
متكي و بوريس تاراسيوك وزيران خارجه ايران و اوكراين در ديداري كه جمعه گذشته داشتند، گسترش همكاريهاي تهران - كي يف بويژه در عرصه صنعت
هواپيماسازي را مورد تاكيد قرار دادند.
همچنين وزيران خارجه ايران و ليبي به عنوان دو عضو سازمان اوپك، مسايل اين سازمان و روابط دو جانبه را مورد بررسي قرار دادند.
عبدالله شلغم و متكي بر ضابطه مند شدن تعيين دبيركل و رئيس سازمان اوپك تاكيد كردند.
وزير خارجه ليبي با تاكيد بر ضرورت توسعه همكاري هاي اقتصادي دو كشور ، خواستار همكاري كشورش با تهران بويژه در زمينه صنعت سيمان و برق شد.

حمايت دبيركل شوراي همكاري خليج فارس از ايران
ايرنا: العطيه از جهان عرب خواست نسبت به استفاده از برنامه هاي مسالمت آميز هسته اي اهتمام ورزند و براي دستيابي به اين فناوري، از ايران پيروي كنند.
وي در گفت  و گو با روزنامه الحيات روز گذشته افزود: معتقديم برنامه هاي هسته اي در چارچوب مسالمت آميز مشروعيت دارد و از دستيابي كشورها به فناوري مسالمت آميز و قانوني حمايت مي كنيم. وي افزود: جهان عرب نبايد در دستيابي به فناوري هسته اي از ساير كشورهاي جهان عقب بماند بويژه اينكه كشورهاي عرب دانشمندان خود را به ديگر كشورها صادر كرده اند.

باشگاه احزاب
ديدارهاي اعضاي حزب مؤتلفه با علماي قم
قائم مقام دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي از ديدار تعدادي از اعضاي شوراي مركزي تشكل متبوعش با آيت الله مصباح يزدي در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) خبر داد.
اسدالله بادامچيان در گفت وگو با ايسنا افزود: همچنين روز جمعه گذشته با آيات عظام جوادي آملي، مشكيني، نوري همداني، حسيني بوشهري، علوي گرگاني و شهرستاني نماينده آيت الله سيستاني در قم ديدار داشتيم.
وي با اشاره به جلسه گذشته مديران سراسر استانهاي حزب متبوعش گفت: هفته گذشته با مراجع عظام فاضل لنكراني، موسوي اردبيلي، صافي گلپايگاني و بهجت نيز ديدار داشتيم كه در اين ديدارها بحث هاي خوبي در مورد مردم، انتخابات خبرگان و همچنين انتخابات شوراها صورت گرفت. وي اظهار داشت: ما اين ديدارها را تنها براي حفظ خود انجام نمي دهيم بلكه اين ديدارها مربوط به همه احزاب و گروه هاي ارزش گراي جامعه خواهد بود.
راه چمني : دبيركل حزب همبستگي انتخاب مي شود
حزب همبستگي با برگزاري كنگره سوم دوران جديدي را در فعاليت هاي حزبي خود آغاز كرد.
محمدرضا راه چمني عضو هيات مؤسس اين حزب در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد چگونگي برگزاري كنگره سوم، به سابقه فعاليت حزب همبستگي اشاره كرد و گفت:  كنگره دوم حزب سال 81 برگزار شد و تا تير 83 فعاليت اعضاي شوراي مركزي معتبر بود ولي از اين سال تا سال 85 شوراي مركزي به دليل رسميت نيافتن جلسات آن نتوانست كنگره سوم را برگزار كند. لذا بنيانگذاران حزب كه نمي توانستند در برابر سرنوشت آن بي تفاوت بمانند موضوع را از طريق كميسيون ماده 10 احزاب پيگيري كرده و اين كميسيون نظر داد كه هيات مؤسس و اعضاي شوراي مركزي دوم مشتركاً اقدام به برگزاري كنگره كنند.
راه چمني با اشاره به برگزاري جلسات مشترك و تشكيل كميته اي پنج نفره براي برگزاري كنگره سوم گفت: اين كنگره روز بيست ويكم شهريور ماه در سالن اجتماعات روزنامه همبستگي تشكيل شد و اعضاي اصلي و علي البدل شوراي مركزي و بازرسين انتخاب شدند.راه چمني در مورد تعيين دبيركل حزب نيز گفت: ظرف يكي دو هفته آينده اولين شوراي مركزي حزب تشكيل و دبيركل و ساير مسئولين حزبي انتخاب خواهندشد.راه چمني در مورد علت عدم عضويت ابراهيم اصغرزاده دبيركل سابق حزب در شوراي مركزي جديد نيز گفت: ايشان خود كانديداي عضويت در شوراي مركزي نشدند.
بيادي : نگران چند دستگي هستيم
حسن بيادي سخنگوي جمعيت آبادگران جوان با تاكيد مجدد بر حفظ وحدت اصول گرايان تصريح كرد: ما نگران روزي هستيم كه اصول گرايان دچار چنددستگي شوند و قطعاً در فتنه هايي كه به جدايي  و تفرقه دامن بزند، شركت نخواهيم كرد. وي در پاسخ به اين كه گفته مي شود شما در شورا و انتخابات نهم رياست جمهوري دست راست احمدي نژاد بوديد اما الآن از ايشان دور شده ايد گفت: از آخرين ديدار من با ايشان چند روز بيشتر نمي گذرد و اصلاً از ايشان دور نشده ايم. برخي خيال مي كنند اگر از رئيس جمهور پست بگيرند نزديك مي شوند و اگر نگيرند دور مي شوند، در حالي كه ما از خيلي از كساني كه پست گرفته اند به ايشان نزديك تريم، ما اعضاي شوراي شهر به عنوان حاميان احمدي نژاد هيچ كدام صلاح نديديم از شورا خارج شويم و به دولت برويم.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |