يكشنبه ۲ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۲ - Sep 24, 2006
فوتبال باشگاه هاي آلمان
مهدوي كيا اخراج شد، كريمي سرانجام بازي كرد
گروه ورزشي - هفته پنجم بوندس ليگا شب گذشته براي ايراني ها پر از حادثه بود.
اين هفته بايرن مونيخ با پيروزي دو بر يك مقابل آلمنياآخن با ۱۰ امتياز در صدر جدول قرار گرفت.
در اين بازي علي كريمي براي اولين بار بعد از گذشت ۵ هفته از دقيقه ۷۶ به جاي سانتاكروز وارد زمين شد. در اين ديدار دام در دقيقه ۳۸ دروازه اليوركان را گشود اما پيزارو در دقيقه ۴۰ و وان بومل در دقيقه ۵۵ با به ثمر رساندن ۲ گل پيروزي بايرن مونيخ را به ارمغان آوردند.
هامبورگ در زمين خود مقابل وردربرمن به تساوي يك بر يك رسيد. گل اول اين ديدار توسط بروفسكي در دقيقه ۵۸ براي برمن به ثمر رسيد. در دقيقه ۶۹ پاس عالي مهدوي كيا با ضربه راينهاردت به گل تساوي تبديل شد.در ادامه بازي مهدوي كيا در دقيقه ۷۴ با دريافت كارت قرمز از زمين اخراج شد.
در بازي ديگر اين هفته هانوفر در مصاف با لوركوزن تن به تساوي يك بر يك داد.
سرگئي باربارز در دقيقه ۳۷ براي لوركوزن گلزني كرد اما در دقيقه ۷۴ برداريچ روي پاس هاشميان نتيجه را به تساوي كشاند. در اين بازي هاشميان از دقيقه ۶۰ به جاي بروگنيك وارد ميدان شد.
در ساير بازي هاي شب گذشته شالكه دو بر صفر وولفسبورگ را مغلوب كرد و ديدار تيم هاي اشتوتگارت با اينتراخت و ماينتز با هرتابرلين با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.

دومنيكن ميزبان وزنه برداران برتر دنيا
ايران با تركيبي جوان چشم به مدال و مقام دارد
007317.jpg
سال هاي 98 و 99 ميلادي اوج شكوفايي شاهين نصيري نيا باتجربه ترين عضو حاضر تيم ملي وزنه برداري ايران بود. او در آن سال ها مدال هاي طلاي بازي هاي آسيايي بانكوك و جهاني يونان را به دست آورد و درپي ناكامي در المپيك 2000 سيدني مدتي طولاني را دور از صحنه گذراند. او به ميدان بازگشته و مي خواهد خاطرات سال هاي شيرين قهرماني خود را دوباره در دومنيكن زنده كند.

گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: پولاد مردان ايراني براي شركت در رقابت هاي وزنه  برداري قهرماني جهان امشب راهي آوردگاه جهاني اين رشته در سال 2006 در كشور دومنيكن مي شوند. 9 وزنه بردار حاضر در اردوي تيم ملي كه از سوي يوردان گئورگي ايوانف براي حضور در پيكارهاي جهاني امسال برگزيده شده اند امشب در حالي عازم دومنيكن مي شوند كه با توجه به تمرينات ماههاي اخير خود و شركت منظم در اردوهاي بابلسر و اردبيل جهش هايي روبه جلو داشته اند و عليرغم اختلاف ركورد با حريفان جهاني خود بسيار اميدوارانه چشم به كسب افتخار و مدال دارند.
پرواضح است كه با توجه به تغيير و تحولات صورت گرفته در وزنه  برداري ايران و بازگشت دوباره ايوانف بلغاري و توجه فراوان وي به نيروهاي جوان و به كارگيري آنها در تركيب تيمهاي ملي، تيم اعزامي به دومنيكن نيز در همين چارچوب و قالب شكل گرفته و به جز 3 وزنه بردار با تجربه و قديمي بقيه اعضاي تيم تماماً نيروهاي جوان و تازه كاري هستند كه قصد اوليه آن ها كسب تجربه و شناخت لازم از حريفان جهاني شان است. ناگفته نماند در مقطع فعلي محمدحسين برخواه، شاهين نصيري نيا و حسين رضازاده 3 وزنه برداري هستند كه از رتبه جهاني برخوردارند كه حضورشان در تيم ملي غنيمت بزرگي است. آن گونه كه از شواهد امر پيداست تيم ايران در مسابقه هاي جهاني امسال در اوزان 56 و 69 كيلوگرم نماينده اي در صحنه رقابت ها ندارد و اين امتياز خوبي است كه در دو وزن ديگر وزنه برداران ما با دو شركت كننده در ميدان حاضر شوند كه در صورت كسب موفقيت مي تواند امتيازات تيمي ما را افزايش دهند.
اولين نماينده ايران در رقابت هاي قهرماني جهان وزنه بردار جوان مرودشتي سجاد بهروزي است. بهروزي در يك سال اخير تقريباً در تمامي مسابقات بين المللي شركت كرد و با توصيه سرمربي تيم ملي به دليل شرايط جسماني در يك وزن بالاتر يعني وزن 62 كيلوگرم قرارگرفت. حضور موفقيت آميز بهروزي در شروع مسابقات مي تواند در ارتقاء روحي ديگر نفرات تيم بسيار تاثيرگذار باشد. او سال گذشته در رقابت هاي جهاني دوحه هم شركت كرد و به مقام هشتم رسيد.
با جداشدن محمدحسين برخواه از دسته 77 كيلوگرم رسول تقيان جانشين اين وزنه بردار در تيم ملي شده است. تقيان از جمله وزنه برداراني است كه مربيان تيم ملي از وي انتظار كسب مدال ندارند و تنها مي خواهند كه او بتواند با قرارگرفتن در جمع نفرات اول تا دهم سهميه حضور در بازي هاي المپيك پكن را به دست آورد. در وزن 85 كيلوگرم امسال محمدحسين برخواه جانشين يكي از چهره هاي سرشناس وزنه برداري ايران شده است. برخواه قول مدال نمي دهد و تنها مي خواهد جانشين شايسته اي براي شاهين نصيري نيا باشد، اما همه مي دانند كه او هميشه در رقابت  با حريفان جهاني خود غيرممكن ها را ممكن كرده است.
در اوزان 94، 105 و 105+ كيلوگرم تيم ايران 7 وزنه بردار آماده دارد كه در صورت صلاحديد سرمربي و كادر فني تيم، اين احتمال وجود دارد كه حداقل 6 نفر از آن ها در صحنه ها رقابت ها حاضر شوند، البته شناخت لازم از موقعيت حريفان و ميزان ركوردهاي آن ها در اين تصميم گيري بسيار تاثيرگذار است. از اين جمع 7 نفره هيچ شكي وجود ندارد كه حضور شاهين نصيري نيا و حسين رضا زاده در اوزان 94 و 105+ كيلوگرم قطعي است و از ميان اميد نائيج و علي دهقانيان (94 كيلوگرم)، رضا تيموري و محسن داودي (105 كيلوگرم) و سعيد علي حسيني (105+كيلوگرم)، تيموري، دهقانيان و علي حسيني از شانس بيشتري برخوردار هستند. با توجه به اينكه اردوي كلمبيا براي ملي پوشان وزنه برداري ايران برپا نشد، براي آن كه اعضاي تيم ايران به دليل شرايط خاص آب و هوايي و جغرافيايي دومنيكن دچار مشكل نشوند، نفرات تيم چهار روز زودتر به اين كشور مي روند تا در اين كشور نيز چند جلسه تمرين داشته باشند. خوشبختانه هيچ وزنه برداري دچار آسيب ديدگي جدي نيست و تمرينات شبانه ايوانف براي تطبيق زمان مسابقات نيز اندك نگراني هاي موجود را از ميان برده است.

اعضاي جديد هيأت رئيسه فيلا برگزيده شدند
گروه ورزشي- پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني جهان در حالي از فردا در شهر كوانگ جو چين آغاز مي شود كه پيش از شروع اين رقابت ها بعد از برگزاري جلسه اي در گراند هتل شهر كوانگ جو اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون جهاني كشتي فيلا براي 6 سال ديگر انتخاب شدند. اسامي اعضاي جديد هيأت رئيسه فيلا به اين شرح است:
۱- ناتاشا ياريگين (همسر مرحوم ايوان ياريگين) با 71 رأي از روسيه
۲-كيم ايل جونگ با 60 رأي از كره جنوبي
۳- گوستاوروله با 53 رأي از كوبا
۴- دولت تورلي خانوف با 52 رأي از قزاقستان
۵- نناد لالويك با 38 رأي از صربستان
۶- استفان دزديك با 31 رأي از آمريكا

هندبال به استقبال ليگ برتر باشگاههاي ايران رفت
گروه ورزشي- هندبال به تدريج آماده برگزاري ليگ برتر فصل جاري خود مي شود. در آستانه نوزدهمين دوره اين مسابقات سمينار ناظران و داوران هندبال انجام شد و طي آن چهل داور شركت كننده به منظور هماهنگي هر چه بيشتر به مرور قوانين و مقررات پرداختند. همچنين ناظران اين بازيها در جهت نظارت هرچه بهتر و كنترل مسابقات طي نشستي تغييراتي در فرم هاي ارزيابي به عمل آوردند تا جاي هيچگونه بحثي در پايان ديدارهاي ليگ برتر بوجود نيايد. نوزدهمين دوره مسابقات ليگ برتر هندبال ايران با حضور ده تيم از روز سوم مهرماه آغاز مي شود. اين رقابت ها به دليل در پيش بودن اردوي آماده سازي تيم ملي در راه شركت در بازيهاي آسيايي دوحه در پايان هفته چهارم تعطيل خواهد شد.

سرانه ورزشي دانشجويان شش و نيم برابر شد
گروه ورزشي - مريم رضايي: سرانه ورزشي دانشجويي از 3800 تومان به حداقل 25 هزار تومان افزايش يافت. به اين ترتيب اين رقم بيش از 5/6 برابر قبل شد. مهدي طالب پور مدير كل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين باره گفت: در سال تحصيلي جديد، ورزش همگاني و اولويت دادن به بانوان بويژه استفاده بيشتر و بهتر بانوان از فضاهاي ورزشي سرپوشيده از برنامه هاي مهم است. وي افزود: در حال حاضر سرانه فضاهاي سرپوشيده ورزشي در دانشگاههاي كشور 51 سانتي  متر است اما تربيت بدني وزارت علوم سعي دارد تا پايان برنامه چهارم توسعه اين رقم را به يك متر مربع افزايش دهد.

مقام چهارمي بسكتبال ايران در قازان روسيه
گروه ورزشي – تيم ملي بسكتبال ايران با مقام چهارمي به حضورش در تورنمنت قازان روسيه پايان داد. تيم ملي بسكتبال ايران در اين بازيها دو پيروزي و سه شكست داشت. تيم ايران كه خود را آماده حضور در بازيهاي آسيايي دوحه مي كند، برابر تيم هاي دينامومسكو، سايرز زاديچي و دهيمكي مغلوب شد و تيم هاي اونيكس و ستالورگ را شكست داد.

خبرهاي فوتبال جهان
پيروزي پرگل ليورپول در ليگ برتر انگليس
007323.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: تيم فوتبال ليورپول در آغاز هفته ششم ليگ برتر انگليس موفق شد با نتيجه پرگل سه بر صفر تاتنهام را شكست دهد. در اين بازي كه در ورزشگاه آنفيلد شهر ليورپول برگزار شد، ياران رافائل بنيتز ابتدا در دقيقه 64 توسط گونزالس به گل اول دست يافتند. بعد از اين گل انسجام تيمي تاتنهام از هم گسيخت و در ادامه بازي دو بار ديگر دريك كويت (73) و جان آرنه ريسه (90) ليورپول را صاحب گل كردند. ليورپول با اين پيروزي به امتياز 10 رسيد تا وضعيت خود را در جدول رده بندي بهبود بخشد.

پوشكاش در بستر بيماري
007332.jpg
فرانتس پوشكاش كه قبلا شش سال به دليل بيماري آلزايمر در بيمارستان بستري بود، هفته گذشته بنا بر دلايل نامعلومي راهي بيمارستان شد. اسطوره هفتادونه ساله فوتبال مجارستان هم اكنون در وضعيت بحراني به سر مي برد. پزشك معالج وي گفته كه شرايط او به گونه اي نيست كه بتواند از بيمارستان مرخص شود. پوشكاش صاحب مدال طلاي المپيك بوده و در پيروزي تاريخي هفت بر سه رئال مادريد بر اينتراخت فرانكفورت در فينال جام باشگاه هاي اروپا در سال 1960، چهار گل تيمش را به ثمر رساند.

حمايت پانكالي از دونادوني
007326.jpg
لوكا پانكالي رئيس جديد فدراسيون فوتبال ايتاليا حمايت خود از روبرتو دونادوني، سرمربي تيم ملي اين كشور را اعلام كرده و گفت كه دونادوني مي تواند روي حمايت هاي وي حساب كند. اين درحالي است كه پانكالي جانشين گيدوروسي، رئيس قبلي فدراسيون شده است كه به خاطر انتخاب دونادوني به سمت سرمربيگري تيم ملي فوتبال ايتاليا مورد انتقاد قرار گرفته بود. در حال حاضر تيم ملي فوتبال ايتاليا از دو بازي اول خود در رقابت هاي انتخابي يورو 2008 تنها موفق به كسب يك امتياز شده است.

روماريو و مربيگري تيم ملي برزيل
007329.jpg
كارلوس دونگا سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل معتقد است كه روماريو مي تواند مربي اين تيم شود. دونگا در اين باره گفت: روماريو به دليل عملكرد و نوع شخصيت و رفتارش مي تواند الگوي خوبي براي بازيكنان باشد.
تيم برزيل در سال 1994 و در جام جهاني آمريكا با گلزني روماريو به مقام قهرماني رسيد. هم اكنون روماريو كه از باشگاه آدلايديونايتد استراليا پيشنهاد دارد، در اين كشور به سر مي برد.

ليگ برتر تعطيل نمي شود
۵ مهر اعلام اسامي تيم ملي فوتبال
گروه ورزشي درحالي كه رقابت ليگ به طور منظم در حال برگزاري است حضور تيم ملي در جام ال جي اين بازي ها را با خطر تعطيلي مواجه مي كرد اما روز گذشته مهدي مناجاتي اعلام كرد تيم ملي فوتبال بدون برگزاري اردو به اردن سفر مي كند. تيم ملي فوتبال ايران روز هفتم مهرماه با پروازي مستقيم به امان سفر مي كند. مهدي مناجاتي در اين باره گفت: اسامي بازيكنان تيم ملي پنجم مهر اعلام مي شود و تمام تلاش ما اين است كه بدون تعطيلي ليگ برتر تيم ملي را عازم اردن كنيم.

مصطفي كارخانه
تيم واليبال جوانان سرمربي ايراني مي خواهد
007320.jpg
گروه ورزشي مصطفي كارخانه سرمربي اسبق تيم هاي جوانان ايران و تيم ملي بزرگسالان يكي از تماشاگران بازيهاي تيم ايران در مسابقات جوانان آسيا بود. وي در ارزيابي خود از عملكرد سرگئي گريبوف سرمربي روسي تيم جوانان كشورمان گفت، اين مربي به دليل عدم ارتباط عاطفي و زباني با بازيكنان دچار مشكل بود و در مجموع نتوانست از توانايي هاي آنان درست استفاده كند. كارخانه كه دوبار با تيم جوانان ايران در سال هاي 1998 و 2002 قهرمان آسيا شد افزود:براي موفقيت در مسابقات جهاني مراكش بايد هدايت اين تيم را به يك مربي ايراني سپرد، چرا كه مربي ايراني ضمن آشنايي با خلق و خو و روحيات بازيكنان بهتر مي تواند از تمام ويژگي هاي آنان در راه كسب پيروزي استفاده كند. وي در خاتمه يادآور شد مقام قهرماني تيم ايران بيانگر پتانسيل بالاي واليبال ايران در آسيا در رده هاي نوجوانان و جوانان بود.

شركت استقلال و پرسپوليس در جشن مهر
ايسنا: تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس تهران در جشن مهرورزي در ضيافت الهي شركت مي كنند. مسابقات ورزشي، فرهنگي تحت عنوان جشن مهر از سوي صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان كشور در ماه مبارك رمضان در استاديوم تنيس مجموعه ي ورزشي انقلاب تهران برگزار خواهد شد. رقابت هاي فوتبال گل كوچك جشن مهر با حضور تيم هاي پرسپوليس، استقلال، هنرمندان، ستاره هاي ورزشي، سازمان تربيت بدني، شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي، مجلس شوراي اسلامي و سازمان صدا و سيما برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |