دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۳ - Nov 27, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
نماز را سبك و ناچيز مشماريد، هركس نسبت به نمازش بي اعتنا باشد و آن را سبك و ضايع گرداند همنشين قارون و هامان خواهد گشت و حق خداوند است كه او را همراه منافقين در آتش داخل نمايد.
وسائل الشيعه: ج 4، ص 30، ح 4431.
امروز با حافظ
عاشق از خنده مي در طمع خام افتاد
عكس روي تو چو در آينه جام افتاد
اين همه نقش در آينه اوهام افتاد
حسن روي تو به يك جلوه كه در آينه كرد
آب و هوا
003456.jpg

عكس روز
003468.jpg
عكس: رويترز / خوزه ميگوئل گومز
انتخابات رياست جمهوري اكوادور روز گذشته برگزار شد كه يك چپگراي مخالف آمريكا و يك محافظه كار فعال در زمينه تجارت موز با يكديگر به رقابت پرداختند.
آينده اين كودك اكوادوري را برنده اين انتخابات رقم خواهد زد.

در شهر چه خبر
سيب زميني مي رسد
۲۰۰ هزار تن سيب زميني تازه، وارد بازار ميوه و تره بار خواهد شد تا در چند روز آينده نگراني هاي ناشي از احتمال گراني اين محصول رفع شود. اين محصول كه از شش هزار هكتار زمين هاي كشاورزي جيرفت برداشت شده حدود 20 روز ديگر در بازار عرضه خواهد شد. پيش از رسيدن اين محصول به بازار نيز موجودي انبارهاي غرب و شمال غرب كشور براي متعادل شدن بازار در سبد عرضه قرار مي گيرد. در حال حاضر انواع سيب زميني مرغوب درجه يك كيلويي 220 تومان فروخته مي شود. اين ميزان براي سيب زميني درجه دو به كيلويي 150 تومان كاهش مي يابد. به گفته مسئولان ميادين ميوه و تره بار تمامي سيب زميني هاي بسته بندي شده در تورهاي قرمز رنگ بايد به قيمت محصولات درجه دو عرضه شود.

اعتصاب مرغي
توزيع تخم مرغ هاي كيلويي 850 تومان همچنان ادامه دارد. 44 نقطه در تهران براي توزيع اين محصولات تعيين شده كه هر كيلوگرم تخم مرغ 850 توماني را شانه اي 1700 تومان به دست مصرف كنندگان مي رسانند. به نظر مي رسد صادرات اين محصول به همراه كاهش تخم گذاري مرغ ها ازجمله دلايل افزايش نرخ تخم مرغ بود. هر سال حول و حوش آغاز زمستان مرغ ها اعتصاب زمستاني خود را آغاز مي كنند كه اين تغييرات در سال جاري اندكي زودتر آغاز شد و نرخ هر دانه تخم مرغ را به 95 تا 100 تومان هم رساند.

غذاي بوفه ها آب رفت
مطابق دستورالعمل جديد صورت غذاي بوفه هاي مدارس آب رفت و در آن خبري از هله و هوله نيست. از اين پس بوفه هاي مدارس ملزم به رعايت استانداردهاي مواد غذايي و تبعيت از فهرست مواد غذايي مجاز اداره آموزش و پرورش شدند. بوفه هاي مدارس فقط مي توانند شير و فرآورده هاي آن و در گروه ساندويچ ها فقط ساندويچ هاي داراي نان، پنير، خيار و گوجه، تخم مرغ و مرغ آب پز، كره و مربا توزيع كنند. علاوه بر اين آب ميوه هاي مجاز، دوغ، ماءالشعير و آب معدني داراي استاندارد در فهرست مجازها قرار دارند. در گروه خشكبار مجاز نيز فقط پسته، بادام، فندق، گردو، نخودچي، سويا، توت خشك، انجير خشك و كشمش قرار دارند.

محدوديت تردد
در جاده كرج چالوس
محور كرج چالوس از ساعت 21 امشب تا 6 صبح فردا يكطرفه خواهد بود. براي اجراي پروژه تونل اميركبير، اين محور به سمت كرج يك طرفه خواهد بود و خودروها حق تردد از كرج به سمت چالوس را ندارند. علاوه بر اين مركز كنترل ترافيك پليس راه به كليه مسافران محورهاي شمالي و كوهستاني درمورد دارا بودن تجهيزات ايمني هشدار مي دهد.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابرات شهيد قندي، شهيد جعفري و استقلال آغاز شد. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني مشتركين در مركز مخابرات شهيد قندي با پيش شماره هاي 5580، 5581، 5589، 5560 تا 5563، 5557، 5516، 5515 در محدوده خيابان 15 خرداد، بازار كفاشها، دالان امين الملك و سراي تهران و شكروي، امين الملك، در مركز مخابرات شهيد جعفري 460 مشترك با پيش شماره هاي 2240 تا 2242 و 2217 در محدوده خيابان  19 شرقي منشعب از خيابان ولنجك و كوچه بابك و در مركز مخابرات استقلال 600 شماره با پيش شماره هاي 2201 تا 2205 و 2620 در محدوده خيابان وليعصر، حدفاصل ميرشريفي تا مقدس اردبيلي و حدفاصل شاديانه تا پسيان با اختلال همراه است.

بازار
003483.jpg
مشكل خدمات پس از فروش

بازار خودرو كه در چند هفته گذشته نوسان قيمت عمده اي را پشت سر نگذاشته است به لحاظ كاستي هاي خدمات پس از فروش باز هم زير سئوال رفت. با كاهش قيمت انواع وارداتي خودرو خريد و فروش وارداتي ها رونق بيشتري يافت اما همين موضوع پاشنه آشيل اين خودروها را كه مشكلات خدمات پس از فروش و كمبود قطعات است را براي خريداران برجسته تر كرد.
جلال ريخته گرقديمي رئيس اتحاديه نمايشگاه داران در اين مورد مي گويد: پس از تصويب آيين نامه دولت كه مطابق آن 52 استاندارد براي خودروهاي وارداتي تعيين شد همچنان تعميرگاه كافي ويژه رسيدگي به اين خودروها وجود ندارد.
قطعات اين خودروها نيز تا به حال فقط از طريق مسافران پروازهاي خارجي تهيه مي شود و به همين دليل از نرخ هاي سرسام آوري برخوردار است. وي درمورد نرخ ليزينگ ها مي افزايد: تا زماني كه نرخ سود ليزينگ ها به 5/14 درصد كاهش نيابد كاستي هاي موجود در شرايط ليزينگ ها نيز جبران نمي شود.

سكه، طلا و ارز
003486.jpg

فرهنگسرا
پايگاه سلامت
فرهنگسراي سلامت به مناسبت هفته بسيج اقدام به برپايي پايگاه سلامت كرده است. اين پايگاه تا هشتم آذرماه از ساعت 8 تا 30/14 دقيقه در وزارت نيرو برگزار مي شود. در اين پايگاه مشاوره هاي رايگان، تغذيه، روانشناسي، ديابت،  قلب، كليه و... انجام مي شود. علاقمنداني كه مايل به استفاده از تسهيلات پايگاه سلامت اين فرهنگسرا هستند مي توانند به نشاني بزرگراه نيايش مقابل درب جنوبي پارك ملت وزارت نيرو- مراجعه كنند و يا با شماره تلفن: 77491491 تماس بگيرند.

آموزش غذاهاي ملل
فرهنگسراي بانو در راستاي ديگر برنامه هاي آموزشي خود اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي غذاهاي ملل كرده است. در اين دوره ها انواع شنيسل  شامل: مرغ، گوشت، اسكالپ، فيله مينيون، استيك قارچ، كباب ها شامل: برگ مخصوص، بختياري، جوجه، مكزيكي، بلغاري، غذاهاي دريايي شامل: ميگو سرخ كرده، ميگو كباب، كوكتل ميگو، ماهي ها، همراه با خميرها و سس هاي مخصوص، 10 نوع سالاد، 5 نوع پيتزا، 5 نوع ساندويچ و... آموزش داده مي شود. علاقه مندان مي توانند به نشاني خيابان وليعصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، واحد آموزش فرهنگسراي بانو مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با تلفن هاي 8-88786275 تماس بگيرند.

زيباترين خنده
خانه فرهنگ شمشيري به مناسبت فرارسيدن ميلاد امام رضا(ع) و به منظور ارج نهادن به روحيه لطيف كودكان و ثبت آن در خاطره ها اقدام به برگزاري مسابقه عكاسي زيباترين خنده كودك با عنوان ضامن آهو كرده است. علاقه مندان مي تـوانند براي شركت در اين مسابقه تا تاريخ 30 آذر ماه به نشاني مهرآباد جنوبي 20 متري شمشيري، پارك شمشيري مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 66629893 تماس بگيرند.

يك روز شاد براي خردسالان
كانون كودكان فرهنگسراي تفكر آماده  پذيرايي از خردسالان در ويژه برنامه يك روز شاد است. كانون كودكان فرهنگسراي تفكر يكشنبه ها و سه شنبه هاي هرهفته با ويژه برنامه هاي آموزشي، تفريحي و سرگرمي ميزبان كودكان زير 5 سال است. ويژه برنامه يك روز شاد از ساعت 10 تا 30/11 برگزار مي شود. مادران علاقه مند مي توانند براي ثبت نام فرزندان خود به نشاني: شهرزيبا- شهران- بلوار شهران- نرسيده به فلكه دوم- فرهنگسراي تفكر- واحد فرهنگي مراجعه كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره
9-44304978 تماس بگيرند.

سينما
003462.jpg
ستاره مي شود
كارگردان: فريدون جيراني
بازيگران: عزت الله انتظامي، انديشه فولادوند، امين حيايي، رضا رويگري
سينماهاي نمايش دهنده: ايران، بهمن، فرهنگ، فلسطين، مركزي، قدس
خلاصه داستان: پونه گلكار بازيگر متوسطي است كه مي خواهد ستاره شود. او به هر ترتيبي براي پدر فلج خود نقشي در يك فيلم جور مي كند.

تلويزيون
003489.jpg

آلودگي هواي تهران
003459.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
بسكتبال
مربي بسكتبال از ناشي گري شاگردش به ستوه آمده بود كه هربار توپ را مي انداخت، مي خورد به حلقه سبد، مي جهيد بالا و نمي رفت در داخل سبد. توپ را از او گرفت و مي خواست به او حالي كند كه: اين طور توپ را در سبد مي اندازند. پاهايش را به هم جفت كرد، فاصله خود را با سبد تنظيم نمود، نفسش را در سينه حبس كرد، حركتي موزون به كمر داد و توپ را با دقت و وسواس به طرف سبد انداخت. توپ با يك حركت دقيق و محاسبه  شده به سمت سبد قوس برداشت ولي به حلقه اصابت كرد و بالا جهيد و داخل سبد نرفت. مربي نگاه شماتت باري به شاگرد انداخت و گفت: ديدي هربار اين طور مي انداختي توپ داخل سبد نمي رفت؟!
عبدالحميد حسين نيا

گشتي در دنياي خبرها
تصاوير دردسر ساز زندان
واشنگتن: از 6 سال قبل تا كنون يك زندان در تنسي آمريكا دوربين هاي مدار بسته در محوطه زندان نصب كرده كه تصاوير اين دوربين ها به صورت زنده و شبانه روزي از طريق اينترنت قابل دريافت است. اما ديروز اعلام شد كه ممكن است اين دوربين ها جمع آوري شوند. قبلاً چنين كاري در يكي از زندانهاي آريزونا انجام مي شد كه 11 نفر از زندانيان مدعي شدند كه نصب دوربين در محوطه زندان به نوعي ورود به حريم خصوصي آنان است به همين دليل عليه مقامات زندان شكايت كرده و هريك 500 دلار غرامت دريافت كردند. به همين دليل مسئولان زندان تنسي نيز از ترس شكايت زندانيان قصد دارند نمايش تصاوير زنده زندان را متوقف كنند.
پرونده كيفري براي سگ ها
بروكسل: هر سال در بلژيك در حدود صد هزار نفر از شهروندان به دليل اينكه توسط سگ ها گاز گرفته مي شوند به مراكز درماني مراجعه مي كنند. به همين دليل تعدادي از نمايندگان مجلس اين كشور طرحي را تهيه كرده اند كه بر اساس اين طرح سگ هاي متخلف نيز صاحب پرونده كيفري خواهند شد. بر اساس اين طرح افرادي كه 6 ماه يا بيشتر سابقه حبس را دارند اجازه نگهداري سگ نخواهند داشت. همچنين اگر يك سگ به شهروندي حمله كند و وي را گاز بگيرد قاضي مختار است مجازات توبيخ كتبي در پرونده تا اعدام براي حيوان مهاجم در نظر بگيرد.
ناشي ترين سارق
لندن: يكي از ناشي ترين سارقان كشور انگليس به حبس محكوم شد. داستان از اين قرار بود كه اين سارق 32 ساله با ورود به يك رستوران اقدام به سرقت دو دوربين مدار بسته اين مكان كرد. جالب اينكه وي متوجه نشد كه اين دوربين ها در حال فيلمبرداري از وي هستند. البته اين پايان ماجرا نبود چون وي دوربين هاي سرقتي را به يكي از مشتريان رستوران فروخت و اين مشتري هم بلافاصله موضوع را به پليس خبر داد. اينگونه شد كه وي به راحتي به دام پليس افتاد.
رد درخواست به دليل سيگاري بودن
ورشو: يك زوج كه پس از 4 سال درمان متوجه شدند كه امكان بچه دار شدن آنها وجود ندارند براي قبول سرپرستي يك كودك به پرورشگاه مراجعه كردند. البته پس از سير مراحل قانوني كه 18 ماه به طول انجاميد اعلام شد كه آنها واجد شرايط براي سرپرستي كودك مورد نظرشان نيستند. علت رد درخواست آنها سيگاري بودن مرد خانواده اعلام شده است. البته در صورتي كه وي سيگار را براي 6 ماه ترك كند آنگاه مي تواند همراه با همسرش سرپرستي كودك را برعهده بگيرند.
زندان شاد
كارديف: انتشار يك خبر در مطبوعات ولز خشم شهروندان را برانگيخته است. ديروز اعلام شد زندانيان يكي از زندانهاي كشور انگليس امسال، كريسمس بسيار شادي خواهند داشت. نخست مسئولان اين زندان كنسول هاي بازي كامپيوتري ايكس باكس را در اختياز زندانيان قرار خواهند داد تا سرگرم شوند. آنگاه در ايام كريسمس 5 پوند هديه نقدي دريافت خواهند كرد و علاوه بر صرف بوقلمون در شب كريسمس قادر به شركت در مسابقات واليبال و بدمينتون نيز خواهند بود.
سقوط روي يخ
003465.jpg
مسكو: ايليا كليمين يكي از مشهورترين اسكيت بازان كشور روسيه است كه يكي از اميدهاي كسب مدال طلا در رقابتهاي جايزه بزرگ اسكي روي يخ مسكو به شمار مي آمد. اما وي ديروز در جريان نمايش آزاد خود تعادلش را از دست داد و نقش بر زمين شد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |