دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۳ - Nov 27, 2006
دانشگاه آزاد اعلام كرد:
تخفيف 15 درصدي براي خانواده هاي چنددانشجويي
ايسنا: معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تخفيف شهريه براي خانواده هاي چند دانشجويي، گفت: دانشگاه براي هر دانشجوي خانواده هاي چنددانشجويي 15 درصد تخفيف در نظر گرفته است.
فريدون رهنما تاكيد كرد: اين ميزان تخفيف بر شهريه ثابت و متغير تاثيرگذار است.
وي همچنين درباره نقل و انتقال دانشجويان خانواده هاي چنددانشجويي افزود: نقل و انتقال دانشجويان خانواده هاي 3 فرزند دانشجو با رعايت مفاد بخشنامه نقل و انتقال، بدون هيچ محدوديتي به واحدهاي درخواستي به جز واحدهاي مناطق يك و 2 انجام مي شود.
رهنما در ادامه گفت: در خانواده هايي كه داراي 2 فرزند دانشجوي دانشگاه آزاد هستند، براي انتقال، دانشجو بايد حداقل آخرين نمره فرد پذيرفته شده در نزديكترين واحد دانشگاهي را كسب كند.
وي همچنين درباره صدور دانشنامه هاي جديد دانشگاه با شكل و محتوايي نو افزود: اين دانشنامه كه براي تمام واحدهاي دانشگاهي يكسان است، علاوه بر طراحي جديد و زيبا، داراي جنبه هاي امنيتي بسياري است كه امكان شبيه سازي آن را به حداقل مي رساند.
از جمله اين كه بر روي آنها هولوگرام ويژه دانشگاه به صورت چاپ گرم الصاق مي شود و بر روي مندرجات آن نيز يك لايه شفاف امنيتي با نقش آرم دانشگاه توسط دستگاه هاي چاپ گرم كشيده مي شود.
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشنامه هاي جديد فارغ التحصيلان داراي شماره سريال منحصر به فردي هستند كه با كمك آن تمام مشخصات فارغ التحصيلي موجود در بانك اطلاعاتي قابل شناسايي و استخراج است.
وي همچنين گفت: به منظور افزايش سرعت و دقت در صدور دانشنامه ها، مرحله اول سيستم مكانيزه فارغ التحصيلان تهيه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

جامعه هنري عزادار شد
ساز بيات از نوا افتاد
003411.jpg
پيكر مرحوم بابك بيات 9 صبح روز چهارشنبه از مقابل تالار وحدت تشييع مي شود. به گزارش فارس محمد سرير رئيس هيأت مديره خانه موسيقي كه پيگير امور تشييع و تدفين مرحوم بيات است با اعلام اين خبر گفت: به دليل اينكه بايد منتظر آمدن فرزندان بابك بيات براي خاكسپاري باشيم، پيكر آن مرحوم چهارشنبه 9 صبح از مقابل تالار وحدت تشييع مي شود. مشروح گزارش مربوط به اين ضايعه را در صفحه 23 بخوانيد.

به مدت يك  ماه از 5 آذر تا 5 دي ماه
طرح افزايش امنيت اجتماعي در تهران اجرا مي شود
گروه اجتماعي- طرح افزايش امنيت اجتماعي با هدف مبارزه قاطع با اراذل و اوباش و اخلال گران امنيت اجتماعي در سطح شهر تهران اجرا مي شود.
روابط  عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران مصداق اجراي اين طرح را چنين اعلام كرده است:
۱ تظاهر و قدرت نمايي با چاقو و قمه.
۲ زورگيري و اخاذي.
۳ ارعاب، تهديد و سلب آسايش و نظم عمومي، اعمال خرابكارانه و هرگونه خريد و فروش و نگهداري و حمل سلاح غيرمجاز.
۴ آدم ربايي و نزاع دسته جمعي.
۵ ايجاد مزاحمت براي بانوان در معابر و اماكن عمومي، تجاوز به عنف، اعمال منافي عفت عمومي، ايجاد شبكه فساد و دائرنمودن مراكز قمار و فحشاء،  تكثير و توزيع فيلم هاي مستهجن.
۶ شرب خمر در علن و تظاهرات مستانه، خريد و فروش داروهاي روانگردان.
بر اساس اين گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران را در رسيدگي به اين گونه جرايم، نيروي انتظامي، سازمان اطلاعات، بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كمك مي كنند و اين طرح به مدت يك ماه از تاريخ 5/9/85 لغايت 5/10/85 در حوزه قضايي تهران به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
بنا بر اين گزارش، دادسراي عمومي و انقلاب تهران يك شعبه بازپرسي و يك شعبه دادياري به عنوان بازپرس و داديار ويژه امنيت اجتماعي در هريك از نواحي دادسراي مجري طرح مذكور تعيين كرده است تا به پرونده هاي اين گونه جرايم رسيدگي نمايند.
مسئوليت اجراي عمليات اين طرح را فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ بر عهده دارد و ضروري است شهروندان تهراني گزارشات خود را در رابطه با هنجارشكنان و اراذل و اوباش، به نيروي انتظامي و نواحي دادسراي تهران ارائه دهند.

يادواره مولانا در تهران برگزار مي شود
يادواره مولانا جلال  الدين بلخي در خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در هشتصدمين سال تولد و سالي كه از سوي يونسكو به عنوان سال بزرگداشت اين شاعر و عارف بلندآوازه ايران زمين معرفي شده،  يادواره مولانا پنج شنبه 23 آذرماه جاري در تالار بتهوون خانه هنرمندان ايران برگزار خواهد شد.
اين مراسم در چارچوب نشست هاي ماهانه اي برپا مي شود كه تاكنون چندين حلقه از آنها به سعي گردانندگان مجله بخارا در خانه هنرمندان برگزار شده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي:
اروپايي ها نبايد فقط نظاره گر توليد مواد مخدر باشند
گروه اجتماعي - غلامعلي حداد عادل در اولين روز از سفر خود به استان سيستان و بلوچستان، در جمع فرماندهان قرارگاه رسول اكرم(ص) گفت: متاسفانه جمهوري اسلامي ايران در همسايگي كشورهايي قرار گرفته كه از توليد كنندگان بزرگ مواد مخدر در جهان به حساب مي آيند.
وي افزود: مواد مخدر ريشه شرارت ها در استان هاي مرزي است و اروپايي ها نبايد فقط نظاره گر توليد مواد مخدر باشند.رئيس مجلس شوراي اسلامي، وجود مواد مخدر را ريشه شرارت در استان هاي مرزي خواند و گفت: مواد مخدر در استان سيستان و بلوچستان و تردد اتباع بيگانه باعث ناامني در اين استان و كشور شده است. وي اظهار داشت: همين كه مواد مخدر جوانان ما را نابود مي كند، كافي است، زيرا تلخي اين فاجعه را نمي توان با هيچ چيز ديگر جايگزين كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد :كشور براي اينكه بتواند اين مصيبت بزرگ را علاج كند بايد سرمايه گذاري كلاني را انجام دهد كه اين امر نيز خود مصيبتي ديگر است كه دولت گريبان گير آن است.
حداد عادل با اشاره به سياست هاي كلي نظام در خصوص مواد مخدر گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام با رسيدگي و بررسي كامل، توانسته است گام هاي بزرگي را براي جلوگيري از گسترش مواد مخدر در كشور بردارد. رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: با تاييد مقام معظم رهبري و برنامه هاي صورت گرفته، تلاش خواهيم كرد ريشه مواد مخدر بطور كلي در كشور خشك شود.
حداد عادل در ادامه وجود مواد مخدر در استان سيستان و بلوچستان را يكي از علل نبود سرمايه گذاري در اين استان خواند و گفت: وقتي امنيت در استاني برقرار نباشد، سرمايه گذار هم جرات سرمايه گذاري در آن استان را نخواهد داشت. وي گفت: ما بايد تلاش كنيم تا با برقراري امنيت كامل، بتوانيم سرمايه گذاري را نيز در استان بطور كامل شاهد باشيم.
حداد عادل در بخش ديگري از سخنان خود به حضور آمريكا در افغانستان اشاره كرد و گفت: ما شاهديم بعد از حضور آمريكا در افغانستان كشت مواد مخدر از افزايش بي رويه اي برخوردار شده كه اين امر در اصل از سياست هاي كلي آمريكا در خصوص رسيدن به اهدافش در كشورهاي همسايه افغانستان است.

اعلام تلفني تخلفات رانندگي
گروه اجتماعي- رئيس مركز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: هموطنان مي توانند با شماره تلفن 88288888 از ميزان جرائم و تخلفات رانندگي خود آگاه شوند.
سرهنگ جهانگيري - رئيس مركز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي- با اعلام اين خبر افزود: اين تلفن، شبانه روز آماده پاسخگويي مي باشد و هموطنان مي توانند بدون اين كه از منزل يا محل كار خود خارج شوند، فقط با گرفتن شماره تلفن 88288888 از ميزان جرائم و تخلفات وسيله نقليه خود مطلع شوند.از سوي ديگر رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از طرح ارسال روزانه برگه هاي جريمه تخلفات حادثه ساز به منازل رانندگان متخلف تهراني خبر داد .

وزير كشور در همايش بسيج سازندگي:
بسيجيان قادر به ايفاي بيشترين نقش در توسعه هستند
003369.jpg
گروه اجتماعي - وزير كشور در همايش بسيج سازندگي و خدمات رساني در آستانه هفته بسيج گفت: بالاترين شاخص توسعه، توسعه انساني است.
وي افزود: برخورداري از ارزشمندترين سرمايه هاي انساني، مي تواند بيشترين نقش را در توسعه جامعه داشته باشد.وي با بيان اينكه بسيج آمادگي فعاليت هاي همه جانبه در عرصه هاي دفاع و امنيت، فرهنگي و سازندگي را داراست ادامه داد: در حال حاضر با وجود زمينه هاي فعاليت در عرصه هاي سازندگي گسترش فرهنگ بسيجي مي توان از نيروهاي ميليون ها جوان در عرصه فعاليت هاي بسيج سازندگي استفاده كرد.
پورمحمدي جامعه را در عرصه هاي يادشده نيازمند به بسيجيان دانست و اظهار داشت: بسيجيان با برخورداري از روح خدمت رساني هميشه سخت  ترين مشكلات و مصائب را براي خدمت به مردم تحمل كرده اند.
سردار مجيد خراساني، رييس سازمان بسيج سازندگي هم در اين همايش گفت: از پنج سال گذشته تاكنون 18 ميليون نفر روز از جوانان بسيجي در عرصه هاي سازندگي كشور فعاليت كرده اند.
وي با اشاره به برگزاري اردوهاي هجرت بسيج سازندگي و بهره گيري از فعاليت جوانان در طول تابستان امسال بيش از سه ميليون و 190 هزار روز از جوانان در قالب اين اردوها در شش عرصه سازندگي فعاليت كردند.
رييس سازمان بسيج سازندگي پس از تشريح جزييات اين فعاليت ها خاطر نشان كرد: حجم فعاليت جوانان در عرصه سازندگي، با مديريت سازمان بسيج به بيش از 10 ميليون نفر روز افزايش مي يابد.

۱۳سال از عمر ايرانيان در ناتواني سپري مي شود
گروه اجتماعي به رغم اينكه در ايران ميزان اميد به زندگي 73سال است، زندگي سالم بدون ناتواني در ايران 60سال برآورد شده لذا 13سال از عمر ايرانيان در ناتواني سپري مي شود حال آنكه اين شاخص، در بسياري از كشورها 7 سال است.
وزير بهداشت از مشخص شدن بار بيماري ها و سال هاي ازدست رفته عمر بر اثر ناتواني بر اساس مطالعات كشوري خبر داد و گفت: اوج سال هاي ازدست رفته عمر در سنين زير 5سال در منطقه، 75هزار سال و در ايران 27هزار سال است. اين در حالي است كه سالانه 20هزار مرگ نوزادي در ايران به وقوع مي پيوندد.
وزير بهداشت با اشاره به ماده 192 قانون برنامه توسعه سوم و تنفيذ آن در برنامه چهارم توسعه گفت: بر اساس پيشنهاد ارائه شده در بودجه ،۸۶ بيمارستان ها و موسسات اعتباربخشي شده و در قبال پرداخت وجهي، خدمات تعريف شده اي درخواست مي شود؛ بدين ترتيب اين مراكز از حالت غيرفعال خارج شده و به كيفيت برون داد، توجه بيشتري مبذول مي شود. وي با بيان اين كه بدين ترتيب خريدار سازمان هاي بيمه گر، فروشنده خدمت بيمارستان ها خواهند شد، ادامه داد: اين تغيير به همراه نظارت كامل صورت مي پذيرد و اجازه داده مي شود بيمارستان ها به عنوان واحد اقتصادي مستقل عمل كنند.
لنكراني بهره مندي از خدمات سلامت را بر اساس پرداخت مستقيم از جيب مردم عنوان كرد و يادآور شد: هنوز هم عمده دريافت خدمات بر اساس خريد مستقيم مقطعي است كه اين امر، نظام سلامت را با بحران روبه رو كرده است.
بر اساس اين گزارش، رئيس كل سازمان نظام پزشكي با تاكيد بر حفظ حقوق جايگاه وزارت بهداشت و درمان در سياستگذاري و نظارت بر بخش هاي مختلف بهداشت و درمان كشور تصريح كرد: در تدوين سياست ها و هدف گذاري نظام سلامت در آحاد مختلف جامعه پزشكي اختلاف نظري وجود ندارد و نظام پزشكي ، وزارت بهداشت و انجمن هاي تخصصي پزشكي نظرات مشتركي دارند ولي در اجراي اين تصميم ممكن است اختلاف نظرهايي وجود داشته باشد كه لازم است همه دستگاه ها و افراد، شرح وظايف و حريم هاي تخصصي و كاري يكديگر را حفظ نموده و در اجراي برنامه ها به نحوي عمل شود كه از مشاركت و توانايي هاي تمامي آحاد گروه هاي مختلف جامعه پزشكي استفاده شود. رئيس كل سازمان نظام پزشكي تشكيل كميته هاي كارشناسي مشترك بين سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت را ضروري دانسته و بررسي موضوع اقتصاد درمان را از اولويت هاي كاري اين كميته ها دانست .

انتقاد رئيس سازمان تأمين اجتماعي
از وضع قوانين مغاير بيمه
گروه اجتماعي- تحميل قوانين و لوايح مغاير با اصول و مباني بيمه اي مشكلات زيادي ايجاد كرده است.
داوود مددي مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي كشور با بيان اين نكته از وضعيت قانون گذاري موجود در كشور انتقاد كرد.
وي با شركت در نخستين نشست هم انديشي چالش هاي صندوق هاي بازنشستگي كشور آستانه عبور از نقطه سر به سري را يكي از پيامدهاي اجتناب ناپذير تصويب و اجراي اين گونه قوانين دانست.مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي قانون بازنشستگي مشاغل سخت و زيان آور را يكي از مواردي خواند كه براي صندوق هاي بازنشستگي مشكلات زيادي پديد آورده است و اين صندوق ها ناگزير از اجراي آن هستند.مددي با اشاره به تأثير افزايش نرخ تورم بر صندوق هاي بازنشستگي گفت: از آنجا كه بخش اعظم منابع اين صندوق ها از محل بيمه هاي جاري تأمين مي شود و به تبع آن حق بيمه هاي جاري ارتباط تنگاتنگي با ميزان دستمزدهاي مشمول كسر حق بيمه دارد ، با اين حال نرخ افزايش دستمزدها و يا لااقل دستمزدهاي مشمول بيمه پردازي متناسب با نرخ تورم نمي باشد، اما از طرف ديگر معمولاً ميزان مستمري ها هر سال متناسب با نرخ تورم افزايش مي يابد.
به اعتقاد مددي بالا رفتن اميد به زندگي در ميان افراد جامعه از 63 سال به 73 سال در كنار كاهش سن بازنشستگي نيز يكي از دلايل بروز مشكلات در صندوق هاي بازنشستگي است.هرچند وي تأكيد كرد كه ساير كشورها نيز با چالش هاي مشابهي در صندوق هاي بازنشستگي روبه رو هستند اما ابراز كرد: با ادامه شرايط فعلي صندوق هاي بازنشستگي و تأمين اجتماعي در كشور روز به روز ضعيف تر شده و نيازمند حمايت از سوي دولت خواهند شد.از همين رو سعي خواهد شد با دسته بندي مطالبات صندوق هاي بازنشستگي دولت را مكلف به رعايت حقوق اين صندوق ها نمود.
گفتني است كه نخستين هم انديشي با عنوان چالش هاي صندوق هاي بازنشستگي كشور به دعوت سازمان تأمين اجتماعي كشور و با هدف بررسي دقيق مشكلات خاص اين صندوق ها برگزار شد

حمل كالاي تجميعي همراه مسافر قاچاق محسوب مي شود
گروه اجتماعي - ديوان عدالت اداري با تائيد بخشنامه ممنوعيت كالاي تجميعي همراه مسافر، اين بخشنامه را قانوني اعلام كرد.
با حكم ديوان عدالت اداري، بخشنامه ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز مبني بر ممنوعيت كالاي تجميعي همراه مسافر كه مورد شكايت دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد قرار گرفته بود، مورد تائيد قرار گرفته و مغاير قانون قلمداد نشد. بر اساس حكم ديوان عدالت اداري، واردات كالا به صورت تجاري از طريق تسهيلات درنظرگرفته شده در مقررات براي كالاهاي مورد مصرف شخصي از قبيل همراه مسافر، گذر مرزي ملواني و ته لنجي(به استثناي ته لنجي غيرتجاري) ممنوع است.
بررسي مهمترين مسايل وكالت
گروه اجتماعي- هفتمين همايش اتحاديه سراسري كانونها و نوزدهمين همايش كانون هاي وكلاي دادگستري ايران 7 تا 9 آذر برگزار مي شود.
سيدمحمد جندقي كرماني پور با اعلام اين خبر افزود: در اين همايش مهمترين مسايل مربوط به وكالت در كشور و ارتباط وكالت با قضاوت مورد بررسي قرار خواهد گرفت و نسبت به مهمترين مسائل آن تصميماتي اتخاذ خواهد شد.
احداث مجتمع فرهنگي و هنري جانبازان در شرق تهران
گروه اجتماعي مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور ايثارگران از احداث مجتمع بزرگ فرهنگي، هنري و ديني براي جانبازان و ايثارگران شرق تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، قدرت الله رحماني گفت: در جلسه استاني هيأت دولت كه براي رسيدگي به مسائل استان تهران تشكيل شد، به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تصويب هيأت وزيران مقرر شد مبلغ 5 ميليارد ريال از محل بودجه سال 85 در اختيار بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار بگيرد تا براي احداث اين مجتمع هزينه شود.

با مردم
شرط معدل براي استخدام
@ شرط معدل براي استخدام، عده زيادي را از اين حق محروم مي كند. بهتر است در اين خصوص تجديدنظر شود.
حميد امكاني تهران
غرفه ميوه و تره بار احداث شود
@ در محدوده ايستگاه مترو طرشت، فضاي مناسب براي احداث غرفه ميوه و تره بار وجود دارد كه ضمن تامين نياز ساكنان اين محدوده كه دسترسي به ميدان ميوه و تره بار صادقيه برايشان مشكل است، امكان خريداري براي بسياري از مسافران مترو را نيز فراهم مي كند.
عطا مرادي فر تهران
قطع درختان 30 ساله
در منطقه يك شهرداري كرج براي ساخت و ساز مسكن، درختان 30 ساله يك باغ 25 هكتاري را مي خشكانند. با از بين رفتن فضاي سبز طبيعي كرج، هواي اين كلان شهر نيز همچون تهران به شدت آلوده خواهد شد.
هاشم شاهي كرج
كمبود داروي ام.اس
داروي مورد نياز بيماران مبتلا به بيماري ام.اس مدتي است كمياب شده است. اين دارو بايد جزو اقلام داروهاي حياتي منظور شود تا بيماران با چنين كمبودهايي روبرو نشوند.
ف- اشرف خاني تهران
فيلم زيبا و آموزنده
فيلم كوتاه و زيبا در مورد مضرات سيگار كه صبحگاه روز چهارم آذر ماه از شبكه 3 سيما پخش شد بسيار آموزنده بود. براي كاهش هر گونه اعتياد و حتي جرايم و بزهكاري ها بايد به همين ترتيب از امكانات سمعي و بصري مثل فيلم هاي كوتاه و جذاب استفاده شود.
شهناز م تهران
براي پيشگيري از پوكي استخوان
در حالي كه بيماري پوكي استخوان در كشور ما رو به  گسترش بوده و سقف سني مبتلايان نيز پايين آمده است، بايد امكان دسترسي ارزان تر مردم به ويژه اقشار كم درآمد به مواد كلسيم دار به ويژه شير، فراهم گردد و همچنين براي تغيير الگوي غذا كار فرهنگي شود تا جوانان رغبت بيشتري به خوردن غذاها و سبزيها مثل ماست و شير و كلم و... نشان دهند، چون استفاده افراطي از پيتزا، چيپس و غيره... كمبودهاي جدي دربردارد.
حميدرضا ملكي تهران
تقاضاي تكميل آسفالت
با تشكر از شهرداري به خاطر آسفالت خيابان هاي شهرك المهدي و انتهاي خيابان سردار جنگل، در خيابان نشاط انجام آسفالت كوچه هاي دوم و سوم ظاهراً فراموش شده است. اميدوارم نسبت به ترميم آسفالت  محل هاي ذكر شده اقدام به عمل آيد.
احمد زاهدي تهران
خودرو جديد تحويل نمي شود؟
بهمن ماه سال گذشته براي جايگزيني خودرو فرسوده، از طريق يكي از شركت ها، اقدام كردم و مبلغ 150 هزار تومان هم براي دريافت قبض پرداختم. اما حالا عليرغم اعلام صريح مسئولان تعويض خودروهاي فرسوده، به من اطلاع داده اند كه نمي توانم خودرو جديد دريافت كنم. اين پاسخ مستدل و طبق ضوابط ابلاغ شده است؟
قانعي تهران
نتيجه رسيدگي را اعلام كنيد
نتايج رسيدگي به پرونده برخي شركت هاي مضاربه اي هنوز اعلام نشده است. از مسئولان تقاضا دارد با اطلاع رساني به موقع كساني را كه شاكي اين پرونده ها هستند از نتايج رسيدگي مطلع نمايند.
اسم محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
سطل هاي كم دوام
سطل هايي كه طبق طرح مكانيزه كردن جمع آوري زباله در معابر نصب شده است، بي دوام مي باشند. شكستگي اين نوع ظروف موجب پخش زباله به محيط اطراف و آلودگي مي شود.
مجيد بياتي شهرري
پيشنهاد براي ايجاد فضاي سبز
محله نيروي هوايي واقع در منطقه 13 شهر تهران از نظر فضاي سبز و امكانات رفاهي با كمبود روبروست. پيشنهاد مي شود در صورت امكان از زمينهاي موجود پادگان نيروي هوايي، فضايي براي ايجاد فضاي سبز و مراكز فرهنگي ورزشي اختصاص يابد.
مريم اميري تهران
درخواست اطلاع رساني دوباره
دانشگاه آزاد اسلامي دو هفته پيش اعلام كرد كه مرحله دوم تكميل ظرفيت دانشجو از طريق ويژه نامه فرهيختگان اعلام خواهد شد. چون اغلب متقاضيان نتوانسته اند به اين فهرست دسترسي پيدا كنند، پيشنهاد مي شود، در اين خصوص اطلاع رساني مجدد انجام گيرد.
قهاري تهران
مشكلات كارتهاي عابر بانك
۲۹ آبانماه از عابر بانك ملت مركزي اسلامشهر مبلغي را درخواست كردم، اما ضمن اينكه مبلغ مورد نظر دريافت نشد، قبضي دريافت كردم كه در آن قيد شده بود با مراجعه به بانك مبلغ مورد نظر خود را دريافت كنيد. به بانك مراجعه كردم، گفتند سه روز ديگر بيا، پس از سه روز مراجعه و پركردن فرم خاص، گفتند بين يك ماه تا چهل روز براي دريافت پول خود مراجعه كنيد. عابر بانكها براي راحتي مشتريان نصب شده اند، اما در عمل بر مشكلات دريافت پول افزوده اند!
پيرزادي تهران
حقوق شهروندان در محدوده طرح ترافيك
آن عده از شهروندان تهراني كه در داخل محدوده طرح ترافيك سكونت دارند، طبق ضوابط از لحاظ رفت و آمد بايد از حقوق لازم برخوردار باشند. اما ظاهراً اين مورد فراموش شده است و ساكنان داخل محدود براي مراجعه به پزشك در مواقع ضروري بردن خودرو به تعميرگاه و نيز انجام كارهاي بيمه كه همگي در ساعات اجراي طرح امكان پذير مي باشد با مشكل روبرو مي باشند.
رضايي تهران
ازدحام مشتريان و ترافيك
در منطقه پاسداران كوهستان هشتم، كوچه آزرمينا، چهارراه جنابزاده فروشگاهي وجود دارد كه موجب ترافيك سنگين محل شده است. با توجه به اينكه اين محل يك منطقه مسكوني بشمار مي آيد، بهتر است، ضوابطي در نظر گرفته شود كه حضور مشتريان، موجب بروز اختلال در رفت و آمد خودروها نشود.
كلهر تهران
ضرورت برخورد جدي با متخلفان رانندگي
بنا به يافته هاي آماري علت وقوع اغلب تصادفات و ترافيك سنگين در شهرهاي ما بخاطر بي نظمي و رعايت نكردن قوانين راهنمايي و رانندگي است. در حالي كه حركت رانندگان در بين خطوط و مراعات قوانين، بسياري از اين مشكلات را حل مي كند. بهر حال با رانندگان خاطي برخورد قاطع شود.
گنجي تهران
قطعه اصلي و غيراصلي
استفاده از ديسك خودرو پژو آردي با مارك اصلي اما ساخت كشور چين موجب بروز مشكلاتي براي من شد، انصاف اين است كه موقع عرضه قطعه صريحاً به مشتري اعلام شود كه در كدام كشور ساخته شده است.
باباخاني تهران
تشكر مي كنم
از طرح رياست محترم جمهوري مبني بر ممنوعيت استفاده شخصي مديران از خودروهاي دولتي قدرداني و تشكر مي كنم.
صادقي تهران
افزايش 60 درصدي جريمه دير كرد
وامي از موسسه مالي و اعتباري .... براي خريد خودرو دريافت كردم. معمولاً براي دير كرد در پرداخت اقساط روزانه مبلغ مشخصي را بعنوان جريمه به اقساط اضافه مي كنند كه امري پسنديده براي پرداخت بموقع اقساط است. اما اخيراً كه با چند روز ديركرد جهت پرداخت مراجعه كردم، مشاهده كردم كه مبلغ جريمه را 60 درصد افزايش داده اند. آيا اين درصد افزايش قانوني است؟!
بهلول تهران
تقاضاي مسافران مترو
مدتي است ايستگاه اتمسفر مترو در خط تهران كرج راه اندازي شده اما اين ايستگاه تنها از ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر فعال مي باشد. از مسئولان محترم مترو تقاضا داريم به منظور رفاه حال مردم، بويژه شاغلان امكان بهره برداري در تمام ساعات روز را در اين ايستگاه بوجود آورند.
شيردل گرم دره كرج

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |