دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۳ - Nov 27, 2006
سازمان مهندسي و عمران شهر خبر داد:
پنج پروژه بزرگ ترافيكي در تهران
آماده بهره برداري شد
گروه شهري- بزرگراه خليج فارس ظرف ده روز آينده و تقاطع بزرگراه همت با خيابان شهران تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش همشهري، مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران همچنين خبرداد: تقاطع هاي دارآباد- وفادار و صياد شيرازي- امام علي در بزرگراه زين الدين نيز آماده بهره برداري است.
نصرآزاداني افزود: اتوبان شهيد همت در شرق تا خيابان بني هاشم قابل بهره برداري شهروندان تهراني است اما با افتتاح بزرگراه زين الدين، اين بزرگراه تا سه راه آزمايش در شرق تهران ادامه خواهد يافت.
بقيه از صفحه اول
وي ادامه داد: هم اكنون بهره برداري آزمايشي از بزرگراه خليج فارس و زيرگذر بني هاشم آغاز شده كه پس ازبررسي عملكرد آنها، تا دو هفته ديگر آماده افتتاح خواهند شد.
مسعود نصرآزاداني افزود: بر اساس استانداردهاي جهاني پروژه هاي عمراني پيش از افتتاح به صورت رسمي بايد مورد بهره برداري قرار بگيرند تا عملكرد و نقايص و كاستي هايشان مشخص شود.
وي از افتتاح تقاطع بزرگراه همت با خيابان شهران تا پايان سال خبر داد و گفت: اين پروژه به منظور ارتباط شمال به جنوب و برعكس مراكز جمعيتي شهران و شهر زيبا و افزايش سرعت بزرگراه همت طراحي شده است.

تأمين جاي پارك براي هر خودرو در تهران 2 ميليون تومان هزينه دارد
پاركينگ 12 طبقه لاله فردا گشايش مي يابد
003408.jpg
گروه شهري- به دليل كمبود پاركينگ به ناچار حدود يك سوم ظرفيت خيابان ها و معابر شهر تهران به پاركينگ اتومبيل تبديل شده است.
به گزارش همشهري، پس از حتي افتتاح بيش از 10 پاركينگ طبقاتي تا پايان سال آينده، تنها 10 هزار فضاي پارك براي خودروهاي پايتخت ايجاد مي شود در صورتي كه تهران نيازمند 600 هزار فضاي پارك جديد است.
به گفته قانعي مدير عامل شركت راه و ساختمان معاونت فني عمران شهرداري تهران، با در نظر گرفتن اينكه در حال حاضر بيش از 3 ميليون دستگاه خودرو در شهر تهران وجود دارد و هر روز نيز به تعداد آنها افزوده مي شود بايد فضاي پارك مورد نياز براي همه خودرو ها تامين و پس از آن مانع توقف خودروها در حاشيه خيابانها شد.
وي تصريح كرد: براي ايجاد فضاي پارك براي هر خودرو به 27 تا 30 متر زمين نياز است و با توجه به هزينه ساخت بايد براي هر جاي پارك حدود 5 ميليون تومان هزينه كرد اما از آنجا كه پاركينگ هاي طبقاتي شامل فضاهاي اداري و تجاري نيز هستند هزينه نهايي هر فضاي پارك خودرو حداكثر 2 ميليون تومان خواهد بود.وي اضافه كرد: با اين وجود شهرداري تهران به تنهايي قادر به ساخت 600 هزار فضاي پارك جديد در كوتاه مدت نيست و بايد بخش خصوصي حضوري پر رنگ تر در اين عرصه داشته باشد.
قانعي گفت: بايد در راستاي افزايش مشاركتهاي مردمي اقداماتي جدي و اساسي صورت گيرد، در غير اين صورت به رغم ساخت بزرگراه ها و تعريض خيابانها به زودي تهران كاملا قفل مي شود.
بنا براين گزارش ظرفيت پاركينگ 12 طبقه اي لاله كه فردا به بهره برداري مي رسد 960 دستگاه خودرو است. اين پاركينگ با برخورداري از 5 هزار متر فضاي رستوران، 2 هزار و 495 متر واحد تجاري و يك هزار و 202 متر واحد اداري يكي از بزرگ ترين پاركينگ هاي طبقاتي تهران است.همچنين پاركينگ طبقاتي صادقيه، وصال، طالقاني، كاوه، همت، الماس، لاله زار و پاركينگ هاي طبقاتي منطقه يك و دو تهران از جمله پاركينگ هايي است كه سال آينده به بهره برداري مي رسند.

رئيس شوراي شهر اعلام كرد:
اعلام آمادگي سرمايه گذاران
براي احداث نمايشگاه بين المللي تهران
يك فوريت طرح ساماندهي گورستان هاي متروكه و فعال محدوده شهر تهران تصويب شد
003474.jpg
گروه شهري-در جلسه ديروز شوراي شهر يك فوريت طرح ساماندهي گورستان هاي متروكه و فعال واقع در محدوده شهر تهران تصويب شد.
به گزارش همشهري، مهدي چمران در پايان دويست و هشتادمين جلسه علني(بدون حضور مستمع) شوراي اسلامي شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تهران علاوه بر بهشت زهرا(س) 149 گورستان دارد كه از اين تعداد 33 گورستان مهم و نيمه فعال است.
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه از سال 73 دفن در گورستان هاي غير از بهشت زهرا ممنوع است گفت: با تصويب يك فوريت طرح ساماندهي گورستان هاي متروكه و فعال محدوده شهر تهران مقرر شد مشاور طرح را آماده كند تا پس از تأييد نهايي اجرا شود.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با گورستان هاي واقع در شرق و غرب تهران تصريح كرد: اين موضوع در جلسه استاني دولت به تصويب رسيده و هم اكنون منتظر تصويب نهايي طرح جامع هستيم و اين طرح در استانداري و شوراي عالي شهرسازي در حال بررسي است.
چمران همچنين احداث نمايشگاه
بين المللي در شهر آفتاب را از ديگر موضوعات مطرح شده در جلسه ديروز شوراي شهر عنوان كرد و گفت: 14 هكتار از زمين شهر آفتاب واقع در محدوده حرم حضرت امام خميني(ره ) به احداث نمايشگاه بين المللي،  هتل،  فروشگاه و پاركينگ اختصاص يافته و در اختيار شهرداري قرار گرفته است.
رئيس شوراي شهر افزود: در جلسه، مسعود كرباسيان معاون خدمت شهري شهرداري تهران در گزارشي در باره آخرين وضعيت احداث اين نمايشگاه توضيحاتي ارايه كرد.
وي گفت: از دو سال و نيم پيش فعاليت هاي اجرايي اين پروژه با استفاده از مهندسين مشاور يك شركت آلماني آغاز شده است.
وي افزود: هم اكنون 5 سرمايه گذار داخلي و خارجي براي احداث نمايشگاه بين المللي اعلام آمادگي كرده اند و مقرر شده كميته اي راهبردي متشكل از اعضاي شوراي شهر و  معاونين شهردار در خصوص انتخاب سرمايه گذار اقدام كنند.
چمران با بيان اينكه براي اجراي اين پروژه 900 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده گفت: سرمايه گذاراني كه براي احداث نمايشگاه اعلام آمادگي كرده اند داراي تجربه و تخصص بالايي هستند. وي همچنين گفت: در اين جلسه طرح معافيت كليه واحدهاي آموزشي و پرورشي وابسته به آموزش و پرورش از پرداخت عوارض نوسازي و همچنين طرح تثبيت واحدهاي تجاري به دليل ارايه اين موضوعات به صورت لايحه پيشنهادي شهرداري، از دستور خارج شد.
چمران در پاسخ به سؤالي در باره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ارايه ليست واحد از سوي اصولگرايان نيز گفت: اصولگرايان هنوز به ليست واحد نرسيده اند.
رئيس شوراي شهر افزود: معتمدين اصولگرا با دريافت ليست حاميان دولت و ساير ليست هاي گروههاي اصولگرا و با توجه به هفت، هشت اصل اصولگرايي ليست واحدي را تنظيم مي كنند.
چمران همچنين تصريح كرد: ليست واحد از ميان ليست هاي بزرگ و عمده اصولگرايان و احتمالاً در مواردي خارج از آنها استخراج، تنظيم و اعلام خواهد شد.رئيس شوراي شهر تهران درعين حال در پاسخ به سؤالي در باره درصد تحقق ليست واحد اصولگرايان گفت: در عين اينكه در اين باره خوش بين هستم احتمال اينكه به ليست واحد نرسند هم هست.

پيام شهردار تهران
به كنفرانس بين المللي استراتژي ها
و تكنيك هاي حل مسئله
گروه شهري- شهردار تهران در پيامي به كنفرانس بين المللي استراتژي ها و تكنيك هاي حل مسئله تاكيد كرد : گذشت زمان نشان داده است كه به دليل عدم شناخت صحيح و به موقع محيط و عدم اتخاذ روش هاي منطقي كشف و حل مسايل سازمان شهرداري به عنوان يك سيستم باز در تعامل با مردم از يك سو و دولت ها از سوي ديگر دچار تعارض شده و در اكثر مواقع با يكي از دو قطب فوق يا هر دو دچار چالش و تنش گرديده است.
در اين پيام همچنين اشاره شده است كه علي رغم برخورداري سازمان شهرداري و به عبارت كلي مديريت شهري از عمر سازماني يك صد ساله متاسفانه نشانه هاي موجود عبور از مراحل بلوغ سازماني و نيل به مراحل نهايي عمر سازماني از منظر مديريت علمي را منعكس نمي كند زيرا علي القاعده شهرداري تهران در يك حركت پيش رونده بسوي تعالي سازماني در ابعاد مختلف امروزي
مي  بايست به عنوان سازمان پيشگام آخرين
روش ها و متد هاي مديريتي را ارائه مي كرد و ساير بخش ها از اين منظر از تجارب حاصله استفاده مي كردند.
قاليباف افزوده است : شهرداري تهران با نگاهي جامع به مسائل شهري و توجه به تمامي مسئولان و دست اندركاران امر مديريت شهري در صدد آن است كه از تجربه يكصد ساله خود به عنوان سازماني كهن اما چابك و سازماني كاملا فني و تخصصي اما منعطف و متكي بر تحولات محيطي به عنوان يك سيستم فني - اجتماعي از دستاوردهاي علمي و تجارب دانشگاهي استفاده كند.
در اين پيام همچنين آمده است كه در اين مرحله از نظر سير مديريت راهبردي توصيه مي شود كه چشم انداز مطلوب و مورد وفاق همگان تهيه و عوامل راهبردي موثر جهت نيل به آن شناسايي گردند طبعا در اين گام نياز است كه آينده محيط شهري و حيطه جغرافيايي مورد عمل آن تعيين تكليف گرديده و در ابعاد اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و كالبدي با در نظر گرفتن جنبه هاي ايمني و امنيتي به طور روشن و واضح ترسيم گردد اين مهم به عهده برخي از دستگاه هاي اجرايي دولتي و شوراي محترم اسلامي شهر تهران قرار دارد و در اين خصوص مطالعات و بررسي هاي انجام شده در قالب طرح هاي جامع و تفصيلي و چشم انداز شهر تهران مراحل نهايي خود را مي گذراند .
مرحله بعدي آموزش نيروي انساني شهرداري تهران جهت پذيرش ديدگاه تحول و آماده سازي ساير دست اندركاران مديريت شهري و شهروندان محترم براي ورود به جريان مديريت شهري با رويكردهاي نوين ارزشي و علمي مي بايست مورد عنايت قرار مي گرفت لذا به همين منظور طرح هاي آموزشي تحت عنوان سلسله آموزش هاي كوثر كه مبين اين رويكرد است طراحي گرديده است .
شهرداري تهران به طور عملي و كاملا كاربردي از مرحله آموزش براي كشف مسئله تا مرحله كارگاه هاي همفكري براي حل مسئله همراه و هماهنگ با اين همايش بين المللي حركت نموده است .
سه مسئله پيش روي شهرداري تهران يعني :
- چگونگي اصلاح بافت فرسوده شهري
- چگونگي همگاني نمودن فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومي
- چگونگي مديريت مشاركتي در امور شهري در راستاي استفاده بهينه منابع موجود يا ابداعي
به عنوان موضوعات قابل طرح در بخش مديريت شهري در جريان اين سمينار مورد ارزيابي قرار مي گيرد تا با روش هاي نوين براي تعالي سازماني برآيند حل مسئله طي گردد .

آغاز عمليات نجات بخشي كشتي باستاني تا يك ماه آينده
ميراث آريا: حداكثر تا يك ماه آينده كليه امكانات براي بيرون آوردن كشتي پارت يا ساساني فراهم و عمليات نجات بخشي اين كشتي شروع مي شود. سيدطه  هاشمي  ، رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ضمن بيان اين مطلب گفت: بيرون آوردن بقاياي اين كشتي كار مشكلي است و درصدد هستيم از نيروهاي متخصص بين المللي نيز استفاده كنيم.
وي افزود: در همين زمينه با گروه هاي باستانشناسي زير آب يونان و استراليا صحبت شده تا پس از ورودشان به ايران عمليات نجات بخشي را شروع كنيم.هاشمي در خصوص ساخت پژوهشكده باستانشناسي زير آب در يكي از روستاهاي جنوبي نيز گفت: هنوز به توافق نرسيده ايم كه در كدام يك از شهرهاي جنوبي، مركز پژوهشي باستانشناسي زير آب را احداث كنيم.

نگاه
003471.jpg
داود كاظمي

به زودي سامانه 1888 برقرار مي كند
ارتباط با سامانه نظارت مديريت
شهري تهران از طريق SMS
گروه شهري- شهروندان تهراني در آينده نزديك مي توانند هرگونه انتقاد،  پيشنهاد و يا شكايت خود را از طريق sms به مركز سامانه 1888 انتقال دهند؛ به طوري كه هم اكنون شهرداري تهران در حال بررسي و مذاكره با شركت مخابرات و اداره پست براي امكان بررسي ارسال پيام هاي مردمي از طريق sms است.
به گزارش همشهري،   عليرضا محمودي رئيس مركز نظارت همگاني شهرداري تهران ديروز در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران همچنين از راه اندازي بانك ايده و استفاده از نيروي 75 هزار ناظر افتخاري در سامانه 1888 خبر داد و در توضيح آن گفت: اين بانك با هدف تشويق، جلب همكاري، ايجاد انگيزه براي صاحب نظران و نخبگان و دريافت نظرات و ايده هاي جديد آنان در دستور كار قرار گرفته است.
رئيس مركز نظارت همگاني شهرداري تهران همچنين در مورد ناظرين افتخاري 1888 گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته پيش بيني هاي لازم براي جذب و حضور 75 هزار نفر از ناظران افتخاري فراهم شده است.
وي اظهار داشت: هم اكنون گروههاي 1888 شهرداري در 5 نقطه تهران فعال شده اند كه ماموريت اصلي آنها شناسايي، جذب و ساماندهي نخبگان، اساتيد دانشگاه و چهره هاي برجسته علمي و فرهنگي، معتمدين و .... در قالب گروههاي ناظرين افتخاري 1888 است.
به گفته محمودي، تخصص، دانش و مهارت، صلاحيت شخصي و سازماني از ويژگي هاي اصلي ناظرين افتخاري 1888 خواهد بود.
رئيس مركز 1888 شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه هم اكنون تعدادي از اين ناظرين افتخاري فعاليت خود را در سطح مناطق آغاز كرده اند، تصريح كرد: به عنوان مثال در پي تماس هاي مردمي شهروندان منطقه 14 كه گزارش هايي در مورد بروز تخلفاتي از سوي سه نفر از كاركنان شهرداري منطقه 14 مطرح كرده بودند مراتب مورد بررسي قرار گرفت و پس از محرز شدن تخلفات، با كارمندان خاطي برخورد شد.
رئيس مركز نظارت همگاني شهرداري تهران عزم مجموعه مديران شهرداري تهران در برخورد با متخلفين و نيز تشويق كاركنان خدوم اين مجموعه را جدي خواند.
محمودي در بخش ديگري از سخنان خود طرح درخواست ها، توقعات و انتظارات مردم را موجب اصلاح بسياري از روش ها و بهبود برنامه هاي شهرداري تهران دانست و تصريح كرد: بيشترين گلايه ها مربوط به حوزه ماموريت هاي محوله به سامانه 137 بوده است. البته با اجراي طرح هاي جهادي در سطح مناطق اين گلايه ها نيز رو به كاهش است.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |