دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۳ - Nov 27, 2006
نگاه ها به واليبال سنگين تر شد‎/ ايران كره  برخورد فيناليست هاي بازي هاي بوسان
دو هفته فرصت براي ارزيابي حريف اصلي
003435.jpg
گروه ورزشي با احتمال غيبت فوتبال ايران از جمع رشته هاي گروهي اعزامي به بازي هاي آسيايي 2006 دوحه قطر به عنوان بخت اول قهرماني، نگاه ها به واليبال (دومين رشته مدال آور گروهي) سنگين تر خواهد شد. فوتبال با چهار مدال طلا از بازي هاي آسيايي 1974 تهران، 1990 پكن، 1998 بانكوك و 2002 بوسان گل سرسبد ورزش هاي گروهي ايران در اين بازي ها بود و پس از آن واليبال با دو مدال نقره بازي هاي آسيايي 1958 توكيو و 2002 بوسان و مدال برنز 1966 بانكوك خودنمايي مي كند. اگرچه در جمع رشته هاي گروهي واترپلو سابقه فتح مدال طلاي بازي هاي آسيايي 1974 تهران را دارد و يا بسكتبال در بازي هاي آسيايي 1951 دهلي صاحب مدال برنز شده است و يا دو رشته جديد كبدي و سپك تاكرا براي خود بخت هايي در اين دوره از بازي ها قائلند، اما همه اين ها ذره اي از وظيفه سنگين واليبال نمي كاهد. واليبالي كه در دوره قبل پس از 44 سال دوباره نقره گرفت و نام اين ورزش در سال هاي اخير بيشتر از هميشه در زبان ها چرخيد.

خنثي ساختن ترفندها
واليبال ايران در دوحه جدا از اثبات حقانيت ها و مهر تأييد مجدد بر شايستگي هايش بايد به خنثي ساختن نقشه ميزباني اقدام كند، كه با برهم زدن جدول قبلي شرايط را به گونه اي درآورد كه با رويارويي مدعيان اصلي با هم ،خود دور از تيررس رقيبان به بازي پاياني برسد. در چنين جدولي كره جنوبي و ايران (فيناليست هاي دوره پيش و مدعيان اصلي قهرماني) ناچار به بازي با هم در شروع ورودشان به بازي ها شده اند و آن وقت قطر (ميزبان) كه در حالت عادي هيچ شانسي براي حضور در جمع چهار تيم برتر آسيا را ندارد در برخورد با دو تيم متوسط تايلند و بحرين پيشاپيش صعودش به نيمه نهايي مسجل شده است.
البته تيمي كه ادعاي عنوان و قهرماني را دارد نبايد هراسي از نام حريفان به خود راه دهد و بايد جنگنده و پرتوان چشم به پيروزي مقابل هر حريفي داشته باشد. تيم ايران خوشبختانه در بهترين شرايط خود به سر مي برد، اين تيم با وجود پنج شكست در مقابل تيم هاي مطرح امروز جهان هرگز دچار ازخودباختگي نشد و نمايش خوب تيم ما به نسبت ساير رقباي آسيايي اش كه با حريفاني متوسط در مسابقات جهاني مصاف داده اند ما را به كسب نتيجه لازم از سوي اين تيم اميدوار مي سازد، استراحت چندروزه و شروع اردوي دوحه از امروز همراه با تمريناتي پرنشاط و بخصوص آناليز درست كره جنوبي با استفاده ازفرصت دو هفته اي وفيلم هاي اين رقيب اصلي از مسابقات جهاني به مربيان ما كمك مي كند تا راه چگونگي برتري بر اين حريف را به بازيكنان نشان دهند. از سوي ديگر كره اي ها با آن روزهاي طلايي گذشته شان فاصله دارند. با وجود بازگشت مجدد سيك جين شين كره اي ها به لحاظ قدي هم آب رفته اند و آن تيم چهار سال پيش نيستند. آنها در همين مسابقات قهرماني جهان به جز قزاقستان به همه رقبايشان باخته اند حتي به تونس نماينده آفريقا. با اين اوصاف نمي توان توانايي هاي موجود در اين تيم را ناديده گرفت.آنها هنوز با تكيه بر سرعت ذاتي وقدرت توپگيري تلاش مي كنند تا از قافله مدعيان آسيايي فاصله نگيرند. هان كيم يو، جونگ وهواين، مين هاكيونگ، سولي كيونگ، هيون ايواو از جمله نفرات اصلي كره  محسوب مي شوند. فرهاد شاهميري داور اعزامي ايران به مسابقات قهرماني جهان كه داور اول بازي كره جنوبي و قزاقستان بود كره را فاقد آن كوبندگي گذشته مي داند. او به همشهري گفت: تيم ايران با حفظ هماهنگي مسابقات ژاپن و برطرف كردن مشكل دفاع روي تور بدون كمترين ترديد همانند بازي هاي انتخابي المپيك آتن قادر به عبور از سدكره است.

فوتبال همچنان درتعليق
گروه ورزشي با گذشت كمتر از سه روز از تعليق رسمي حضور فوتبال ايران در ميادين بين المللي و درحالي كه اين موضوع بحث روز ورزش كشورمان است، ديروز خبرگزاري هاي مختلف از لغو تعليق فوتبال ايران خبر دادند. البته در تمامي خبرها نكته مهم استفاده از منابع مجهول غير از منابع رسمي در سازمان تربيت بدني، فدراسيون فوتبال و يا كميته ملي المپيك بود. درواقع تا آخرين ساعت زير چاپ رفتن روزنامه اتفاق خاصي نيفتاد و تلاش ما براي دستيابي به خبر موثق از زبان يكي از مسئولان ورزش به جز مديركل روابط عمومي سازمان تربيت بدني بي ثمر ماند. آخوندي در گفت وگوي كوتاه تلفني همشهري با وي ضمن رد دريافت خبري رسمي در زمينه لغو تعليق از سوي AFC و فيفا همه چيز را در حد شفاهي ذكر كرد. وي افزود: همچنان منتظر دريافت خبري رسمي از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا و مقامات فيفا هستيم، شايد امروز خبري بشود.

حسين رضازاده: به آمادگي 100 درصد نرسيده ام
گروه ورزشي- حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان مي گويد: كسب مدال طلا از بازي هاي آسيايي 2006 دوحه سخت است.او مي افزايد: من به خوبي مي دانم كه رقابت سختي را در بازي هاي دوحه در پيش دارم چراكه بهترين هاي قاره كهن در اين بازي ها شركت خواهند كرد.
وي كه به تازگي چهارمين مدال طلاي پيكارهاي جهاني خود را در دومنيكن به دست آورده است، اظهارداشت: فاصله كم پيكارهاي جهاني و بازي هاي آسيايي، سبب شده است كه در آمادگي 100 درصد قرار نداشته باشم.
رضازاده تصريح كرد با اين وجود تمرينات خود را زيرنظر كوروش باقري انجام مي دهم و اميد دارم بسان دوره گذشته بر سكوي نخست قرار بگيرم.

صعود همشهري در فوتبال هفته بسيج
گروه ورزشي اولين دوره رقابت هاي فوتبال هفته بسيج در زمين چمن مصنوعي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي در حال برگزاري است. در اين رقابت ها كه با حضور 18 تيم در جريان است تيم همشهري در گروه يك با تيمهاي هنرمندان نوين، استقلال 90، شبكه خبر و شبكه 3 همگروه بود كه بعد از غلبه بر كليه رقبا در صدر جدول اين گروه قرار گرفت و به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد تا به مصاف تيم بسيج برود.
اعضاي تيم همشهري: حسين اقبالي (سرپرست)،  ابوالفضل كشاورز، ولي الله خلوجيني، علي رسول پور، اصغر دالايي، بهادر اسلامي، حسين محمدي، افشين اميرشاهي، نصرالله مومن، محمد منصوري، سعيد شعباني، بهنام مصري.

دورخيز مراد محمدي براي كسب طلاي آسيايي
003423.jpg
گروه ورزشي- مراد محمدي قهرمان 60 كيلويي هاي كشتي آزاد جهان در سال 2006 ميلادي پراميدترين كشتي گير ايراني براي كسب مدال طلا در بازي هاي آسيايي دوحه است.اين كشتي گير مازندراني همچون مسابقات جهاني چين در بازي هاي آسيايي دوحه نيز حريفان قدري را مقابل خود دارد. بدون ترديد سخت ترين حريف محمدي كشتي گيري از كره شمالي است كه در دو سه سال اخير 3 بار با قهرمان كشتي ما روبرو شده و دوبار به پيروزي رسيده است. اين قهرمان كره اي در مسابقات جهاني چين غايب بود، اما در بازي هاي آسيايي كشتي  مي گيرد.كشتي گيران كره جنوبي، ژاپن، قزاقستان و مغولستان از ديگر حريفان مطرح محمدي در بازي هاي آسيايي هستند كه قهرمان اول جهان براي نبرد با آن ها دورخيز مناسبي را انجام داده است.در حال حاضر بزرگ ترين مشكل محمدي اضافه وزن اوست كه خودش در اين زمينه مي گويد: سر وزن رسيدن كار سختي نيست، اما من بايد طوري سر وزن برسم كه در يك روز بتوانم چهار كشتي خوب بگيرم.

توقف راه آهن مقابل فولاد در اكباتان
گروه ورزشي آخرين ديدار از هفته دهم ليگ برتر با تساوي تيم هاي راه آهن و فولاد خاتمه يافت.در اين بازي كه مسعود مرادي قضاوت آن را برعهده داشت ابتدا داود حقي در دقيقه 41 گل اول بازي را براي راه آهن به ثمر رساند. اين گل دوام چنداني نداشت و 3 دقيقه بعد آل خميس نتيجه را براي فولاد خوزستان به تساوي كشاند.تلاش دو تيم در نيمه دوم حاصلي دربرنداشت تا امتيازات اين ديدار تقسيم شود.با اين تساوي فولاد خوزستان با 7 و راه آهن با 4 امتياز همچنان به عنوان دو تيم آخر در منطقه قرمز جدول باقي ماندند.

كاشان، ميزبان كشتي آزاد دانشگاههاي علوم پزشكي
كاشان- خبرنگار همشهري: نخستين دوره مسابقات كشتي آزاد دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور در كاشان برگزار مي شود.
مرتضي مقامي، دبير هيأت كشتي شهرستان كاشان گفت: در اين دوره از مسابقات كه از بيست و هشتم آذرماه به مدت چهار روز در سالن تربيت بدني دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار مي شود، نوزده تيم از سراسر كشور به رقابت مي پردازند.
مقامي افزود: اين دوره از مسابقات به همت و تلاش واحد تربيت بدني دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار خواهد شد.

وحيد شمسايي در ليست نهايي بهترين هاي آسيا
وحيد شمسايي ملي پوش فوتسال كشورمان در ليست نهايي بهترين بازيكن فوتسال آسيا قرار گرفت.مراسم معرفي بهترين ها چهارشنبه هفته جاري در ابوظبي پايتخت امارات برگزار مي شود و ايران در سه بخش بهترين تيم آسيا، بهترين تيم فوتسال آسيا و بهترين بازيكن فوتسال آسيا شانس دريافت جايزه را دارد. وحيد شمسايي صاحب بيشترين بخت براي كسب عنوان بهترين بازيكن است. وي براي دريافت اين جايزه دو رقيب ديگر به نام هاي اندري پسترياكوف از قرقيزستان و كنچيرو كوگوره از ژاپن پيش رو دارد. در ساير بخشها نامزدها در مرحله كاهش يافتن هستند. در فهرست نامزدهاي بهترين فدراسيون ها استراليا، چين و كره شمالي، در فهرست داوران خليل الغمدي (عربستان)، محمد صالح سونچيدن (مالزي) و شمس المايدين (سنگاپور) در بخش مربي سال چونگ كوانگ سوك (كره شمالي)، ليانگ ژينگ (چين) و چوي كانگ هي (كره جنوبي) در بخش بهترين بازيكن جوان سال آسيا نيز كيم كوم ايل (كره شمالي)، ماژيائو كسو (چين) و يويچيرو كاكيتاني (ژاپن) در ليست نهايي بهترين ها قرار گرفتند. در اين مرحله هيچ تغييري در فهرست چهار باشگاه نامزد سال، 5 نامزد تيم ملي سال، نامزدهاي تيم زنان سال و چهار تيم برتر فوتسال آسيا بوجود نيامد.

رقابت چهار تيم تكواندو بانوان در ليگ
گروه ورزشي- با حضور چهار تيم، هفته هاي سوم و چهارم از دور برگشت ليگ تكواندو بانوان ايران دهم آذر ماه پي گيري مي شود.در اين دور بانوان تكواندوكاي مجتمع فرهنگي ورزشي جوانه به مصاف تيم چهارمحال و بختياري مي روند و سپس بانوان صنايع كاشي نيلوفر در برابر هيأت گيلان قرار مي گيرند.
در آخرين ديدار نيز تكواندوكاران هيأت گيلان به مصاف هيأت چهارمحال و بختياري مي روند.اين ديدارها در سالن شهيد كبكانيان و به  ميزباني هيأت گيلان برگزار مي شود.

خبرهاي فوتبال جهان
وين روني تا 2012 با منچستر يونايتد
003429.jpg
گروه ورزشي- وين روني مهاجم 21 ساله منچستر يونايتد كه تا 4 سال ديگر با اين تيم قرارداد دارد، پيش از ديدار مهم برابر چلسي قرارداد خود را تا سال 2012 با اين تيم تمديد كرد. روني در اين باره اظهار داشت: معمولا بازيكنان دوست ندارند مدت طولاني در يك باشگاه بمانند اما من عاشق منچستر هستم و مي خواهم تا زماني كه ممكن است در اين تيم بمانم. وي اضافه كرد: ما امسال تيم جوان و خوبي داريم و مي خواهيم به حداكثر افتخارات دست پيدا كنيم. اميدوارم امسال ليگ برتر را فتح كرده و به دنبال آن به موفقيت هاي بعدي برسيم.
روماريو در انتظار هزارمين گل
003426.jpg
روماريو ملي پوش سابق برزيل در آستانه به ثمر رساندن هزارمين گل خود مي باشد. وي در اولين بازي خود در ليگ استراليا براي تيم آدلايد يونايتد در دقيقه 50 يك موقعيت صددرصد گل را از دست داد و در نهايت تيمش دو بر صفر شكست خورد. وي تاكنون بنابر محاسبات خودش 984 گل زده كه 20 گل آخر آن در لباس باشگاه آمريكايي اف.ث.ميامي بوده است.
پيروزي بارسلونا به لطف گلهاي رونالدينهو
003432.jpg
تيم فوتبال بارسلونا در هفته دوازدهم ليگ باشگاهي اسپانيا موفق شد حريف خود ويارئال را با نتيجه چهار بر صفر مغلوب كند و با كسب 29 امتياز همچنان در صدر جدول اين رقابت ها باقي بماند. در اين ديدار رونالدينهو مهاجم برزيلي اين تيم دوبار توانست دروازه حريف را با گلهايي تماشايي باز كند. گلهاي ديگر بارسا را گوديانسن و اينيستا به ثمر رساندند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |