پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۲ - Dec 7, 2006
با چاپ خبر دستگيري متهمان
۱۰۰ شاكي باند اسكناس هاي روسي به دادسرا رفتند
005154.jpg
گروه حوادث - بيش از صد شاكي كه قرباني سياه بازي كلاهبرداران حرفه اي شده و به جاي اسكناس هاي يك صد يوريي، اسكناسهاي باطله شوروي سابق نصيبشان شده بود پس از چاپ خبر دستگيري متهمان در روزنامه همشهري به دادسراي صادقيه رفتند و از متهمان اعلام شكايت كردند، روز گذشته، وقتي شاكيان مقابل متهمان پرونده قرار گرفتند 30 نفر از آنان اين سه كلاهبردار را به عنوان سارق پول ها و طلاجات خود معرفي كردند .
در جلسه روز گذشته كه به دليل ازدحام جمعيت در نمازخانه دادسراي صادقيه برگزار شد يكي از شاكيان پس از آنكه سه كلاهبردار سابقه دار را به عنوان سارق طلاهاي خود شناسايي كرد به بازپرس حسن جراحي گفت: مدتي پيش زماني كه مي خواستم از منطقه شهران به خانه ام در شهرك انديشه بروم سوار يك دستگاه پيكان شدم كه اين سه مرد سرنشينان آن بودند. در بين راه مرد راننده كه با يكي از مسافران به زبان تركي استانبولي حرف مي زد رو به من كرد و گفت كه اين مرد يك تاجر تركيه اي است كه به ايران آمده تا طلاي دسته دوم بخرد و حاضر است پول آن را به يورو بپردازد. چرا كه در تركيه از اين طلاها براي ساخت دندان طلا استفاده كرده و مي تواند سود زيادي از اين كار ببرد.
005157.jpg
شاكي ادامه داد: پس از حرف هاي راننده من كه به او و مسافرش اعتمادي نداشتم گفتم كه حاضر به فروش طلاهايم نيستم اما وقتي ديدم تاجر ترك براي پرداخت كرايه اش يك اسكناس خارجي به راننده داد و راننده نيز از اين كار بسيار خوشحال شد وسوسه شدم و همه طلاهايم را به مرد تاجر دادم . يك روز پس از اين ماجرا وقتي به يك صرافي رفتم تا اسكناس هاي يك صد يورويي را نقد كنم فهميدم كه اسكناس ها پول هاي باطله شوروي سابق هستند و هيچ ارزشي ندارند. پس از اظهارات شاكيان پرونده، متهمان با اعتراف به چند سرقت مدعي شدند علاوه بر آنها چندين نفر ديگر نيز دست به كلاهبرداري با اين روش مي زنند.
متهمان به بازپرس پرونده گفتند: ما اهل يك منطقه دورافتاده هستيم كه همه ساكنان آن خلافكارند و هر كسي راه تازه اي براي كلاهبرداري پيدا مي كند آن را به ديگر ساكنان منطقه آموزش مي دهد، به اين ترتيب هم اكنون افراد زيادي هستند كه با اين روش اقدام به سرقت پول و جواهرات مردم مي كنند و ما تنها در تعدادي از سرقت ها نقش داشته ايم.
پس از اظهارات متهمان در حالي كه 30 نفر از شاكيان اين سه نفر را به عنوان سارق اصلي اموال خود معرفي مي كردند، بازپرس جراحي با صدور قرار بازداشت براي متهمان، آنها را در اختيار پليس قرار داد و چهره نگاري از ديگر سارقاني كه با اين روش دست به سرقت زده بودند از سوي شاكيان پرونده آغاز شد.

عشق به اتومبيلراني وسوسه دومين سرقت دختر جوان
005148.jpg
گروه حوادث- دختري كه عاشق اتومبيلراني است، پس از آن كه در حال سرقت يك خودرو به دام افتاد، مدعي شد كه اين نخستين سابقه اوست، اما بازپرس جنايي با شناسايي او، پرونده قبلي او را نيز گشود.
عصر سه شنبه پس از آن كه دو خودروي پرايد و پژو در يكي از خيابانهاي شمالي پايتخت با يكديگر تصادف كردند، راننده پژو كه از افسران پليس بود با پليس۱۱۰ تماس گرفت و بدين ترتيب افسر راهنمايي و رانندگي براي بررسي صحنه تصادف به محل اعزام شد، اما در فاصله زماني رسيدن افسر راهنمايي، دستپاچگي عجيب سرنشينان پرايد كه دختر و پسري جوان بودند از چشم راننده خودرو پژو دور نماند. وي در ابتدا فكر كرد كه اين دو جوان به دليل آن كه با يكديگر نسبتي ندارند از حضور پليس نگران هستند ولي هنگامي كه افسر راهنمايي و رانندگي در محل حاضر شد، واقعيت ماجرا فاش شد.
وقتي افسر راهنمايي و رانندگي درخواست مدارك خودروي پرايد را از دختر جوان كرد او با دستپاچگي مدعي شد مدارك خودرواش را همراه ندارد، ولي حركات غيرمعمول اين دختر و پسر شك افسر پليس را نيز برانگيخت و در نهايت استعلام پليسي مشخص كرد خودروي پرايد مسروقه است كه به اين ترتيب دختر جوان به نام شراره و پسر جوان همراهش دستگير شده و به دادسراي جنايي انتقال يافتند.
اما روز گذشته در حالي كه ماموران كلانتري در حال انتقال اين دختر و پسر جوان به شعبه يكم دادياري دادسراي جنايي بودند، قاضي روشن بازپرس شعبه سوم در مسير راهروي دادسرا با ديدن چهره دختر جوان به ياد آورد كه او 4 ماه قبل به اتهام ربودن خودروي پسر همسايه شان دستگير شده و با صدور حكم سه سال حبس تعليقي آزاد شده بود.
هنگامي كه بازپرس جنايي با مشاهده شراره جوياي علت حضور وي در دادسرا شد، با اطلاع از ارتكاب سرقت مشابه روند رسيدگي به پرونده تغيير يافته و از شعبه يكم دادياري به شعبه سوم بازپرسي ارجاع داده شد تا به طور دقيق تر به پرونده رسيدگي شود.
شراره بعد از اين كه در برابر بازپرس روشن در شعبه سوم قرار گرفت مدعي شد كه سرقت اين خودرو به وي ارتباطي ندارد و افشين عامل سرقت خودرو است ولي تحقيقات قضايي چاره اي جز بيان حقيقت براي او نگذاشت و اين دختر 22ساله سرانجام به سرقت خودروي پرايد اعتراف كرد و بيان كرد كه عشق به اتومبيلراني وي را وسوسه مي كند تا دست به سرقت خودرو بزند. افشين متهم ديگر پرونده نيز مدعي شد كه تنها با شراره ارتباط دوستي داشته و از سارق بودن وي هيچ اطلاعي نداشته است.
اين گزارش حاكي است، دختر جوان 4 ماه قبل در پي شكايت پسر همسايه شان مبني بر سرقت خودروي پرايدش در حالي كه چند نفر از دوستانش را سوار خودروي مسروقه كرده و در خيابانهاي تهران مشغول گردش بود توسط پليس دستگير شده بود.

متهم همسركشي خود را تسليم پليس جنايي كرد
005145.jpg
گروه حوادث- متهم همسركشي در خيابان ابوذر تهران، روز گذشته در حالي كه پليس در چند قدمي او بود، خود را تسليم پليس كرد.
اوايل هفته جاري كارآگاهان اداره 10آگاهي تهران از وقوع جنايتي در پايتخت مطلع شدندكه در جريان آن مرد 60ساله اي ، همسر۴۹ساله خود به نام طاهره را با ضربات چاقو در منزل مسكوني شان درخيابان سجاد جنوبي به قتل رسانده بود. با فرار اين مرد از صحنه جنايت ، پسران خانواده كه با جسد خون آلود مادرشان مواجه شده بودند، موضوع را به پليس اطلاع دادند. با گزارش اين جنايت، بازپرس شاملو و كارآگاهان اداره دهم آگاهي براي بررسي صحنه به محل حادثه رفتند و هنگامي كه با جسد خون آلود مقتول كه با دو ضربه چاقو به سينه اش به قتل رسيده بود روبرو شدند تحقيقات براي يافتن متهم كه از هنگام جنايت متواري شده بود، آغاز شد. با گذشت چند روز از شروع تحقيقات در حالي كه كارآگاهان سرنخهاي مناسبي درباره مخفيگاه متهم به دست آورده بودند ، وي كه بعد از قتل همسرش دچار پشيماني شده و به يك زيارتگاه رفته بود ، به پليس مراجعه كرده و خود را تسليم كرد . بازپرس شاملو كه رسيدگي قضايي اين پرونده همسركشي برعهده وي است روزگذشته با انجام بازجويي از متهم و صدور قرار بازداشت وي را تحويل اداره آگاهي داد تا تحقيقات تكميلي از وي در خصوص انگيزه جنايت صورت گيرد.

فرار زنداني محكوم به اعدام
گروه حوادث- قاتلي كه آخرين مراحل اجراي حكم اعدام خود را مي گذراند از زندان فرار كرد.
اواسط سال 82 كارآگاهان اداره 10آگاهي تهران از وقوع جنايتي در مرزن آباد مطلع شدند . عامل جنايت مهدي نام داشت كه با شليك گلوله يكي از دوستانش را در يك اردوي تفريحي پس از يك درگيري لفظي به قتل رسانده بود. پرونده اين جنايت بعدازبررسي هاي قضايي با صدور حكم اعدام براي قاتل به تاييد ديوان عالي كشور رسيده وبراي اجرابه اداره اجراي احكام ارسال شد. روزگذشته بازپرس شاملو خبرفرار اين قاتل از زندان را درحالي اعلام كرد كه مراحل استيذان براي اجراي حكم اعدام مهدي نيز طي شده بود. برپايه اين گزارش مهدي 14 آذر زماني كه به عنوان مسوول خريد به همراه ماموران زندان، ندامتگاه راترك كرد ازغفلت محافظان خود استفاده كرده ومتواري شده است. روز گذشته شاملو، بازپرس جنايي دستور بررسي ازمسولين زندان درخصوص دليل اجازه خروج به اين زنداني محكوم به اعدام راصادر كرد وپليس نيز جستجوي گسترده خودبراي دستگيري وي را آغازكرده است.

تقدير رئيس پليس تهران از افسر شجاع
افسر پليس بعداز عمل جراحي
005151.jpg
گروه حوادث - افسر گشت كلانتري 101 تجريش كه پس از حمله جوان مسلح با ضربه چاقوي او به شدت زخمي شده بود، پس از 150 متر تعقيب و گريز سرانجام توانست ضارب خود را دستگير كند، شجاعت اين پليس باعث شد فرمانده پليس از اقدام وي تقدير كند.
عصر 14 آذر اهالي كوچه اي در خيابان وليعصر، در تماسي تلفني با مركز،۱۱۰ به پليس اطلاع دادند فرد مشكوكي سوار بر يك موتورسيكلت ازچند ساعت قبل دراين محل تردد مشكوكي دارد . با اعلام اين گزارش، ستوان دوم علي مهدي پور به همراه راننده كلانتري به محل اعزام شدند، افسر پليس به محض شناسايي مرد موتورسوار، هنگامي كه قصد تحقيق از اين متهم را داشت ناگهان از سوي وي مورد حمله قرار گرفته و با وارد آمدن ضربه چاقو به ناحيه شكمش به شدت مجروح شد.
لحظاتي بعد در حاليكه متهم بعد ازمجروح كردن پليس قصد فرار داشت، افسر وظيفه شناس پليس با اينكه دراثرجراحت دچارخونريزي شديدي بود ازتعقيب وي دست نكشيد و بعد از 150 متر تعقيب وگريز وقتي متهم را درتيررس خود ديد بر طبق قانون بكار گيري اسلحه با شليك به ناحيه پاي متهم وي را مجروح كرد و هنگاميكه مطمئن شد وي قادر به فرار نيست به دليل شدت خونريزي برروي آسفالت سردخيابان بيهوش شد.
با انتقال افسرجوان و متهم به بيمارستان تلاش براي نجات آنها آغاز شد و از آنجا كه حال افسر پليس وخيم به نظر مي رسيد وي به بخش مراقبت هاي ويژه انتقال يافت، اما پس از انجام عمل جراحي با بهبودي حالش به بخش مردان بيمارستان شهداي تجريش منتقل شد. در حالي كه هم اكنون متهم فراري تحت مراقبت هاي پليسي در بيمارستان به سر مي برد تحقيقات ماموران درباره سوابق او نشان مي دهد كه وي سارق سابقه داري است كه با استفاده از موتورسيكلت مسروقه در زمان حادثه قصد سرقت خودرو داشته است.
اين جوان كه علي نام دارد در بازجويي هاي انجام شده گفته است: آن روز در حالي كه يك قبضه سلاح قلابي همراه خود داشتم مي خواستم با معرفي خودم به عنوان مامور اقدام به سرقت خودرو كنم كه مامور پليس به من مظنون شد و مجبور شدم براي فرار او را مجروح كنم. سردار رادان، فرمانده پليس تهران با صدور دستور ارايه امكانات پزشكي از حس وظيفه شناسي اين مامور جوان تجليل كرد.

شليك به شير سيرك، براي نجات رام كننده
ايسكانيوز ـ مربي سيرك (كوهستان پارك شادي) مشهد كه در جريان يك نمايش، سر خود را به داخل دهان شير برده بود، با شليك ماموران به شير، نجات يافت.
بنا به اين گزارش روز گذشته در جريان يك نمايش، يكي از مربيان رام كننده سيرك سر خود را به داخل دهان شير سيرك برد اما شير حاضر به بازكردن دهان خود نبود، هنگامي كه تلاش ساير مربيان سيرك براي نجات همكارشان نتيجه اي نداد، سرانجام از پليس مشهد كمك خواستند.
يكي از افسران مستقر در بوستان شادي وقتي ديد مربي 22 ساله در خون غلتيده، با شليك به شير، مربي را از مرگ حتمي نجات داد و لحظاتي بعد جوان مربي كه دست، پا و گردنش به شدت زخمي شده بود به بيمارستان انتقال يافته و تحت عمل جراحي قرار گرفت. مربي جوان پس از شش سال اجراي برنامه با شير درنده به نام اسكار روز گذشته به دليل نامشخصي دچار اين حادثه شده بود.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |